Vaarallisen tunarit "hoono soomi"-mamulääkärit!

Anonyymi-ap

Olen lyhellä ajalla törmännyt julkisella puolella pks:lla kahteen äärimmäisen hoono soomi-kielitaidottomaan lääkäriin. Toinen, hammaslääkäri, tunaroi lohjenneen hampaan korjauksen kanssa, niin että tuli lisäkäynti ja laskun virhettä piti korjauttaa yli kuukausi. Tuo mamuhammaslääkäri ei koskaan vastannut edes laskutuksen virkailijan viesteihin. Myös hammashoitaja operaatiossa oli kielitaidoton mustahipiäinen, ystävällinen mutta ei sanaakaan suomea.

Toinen sitten oli joku mistä lie Mongolian Ulan Batorista saapunut naislääkäri, mukanaan samankulttuurinen hoitaja. Ei montaa sanaa osannut kieltämme. Poisti epäilyttävän luomen, mutta ei laittanut haavaan tikkejä! Kaatoi vaan jotain litkua jonka väitti tyrehdyttävän verenvuodon. No haava tulehtui pahasti ja antibioottikuuri yksityslääkäriltä, ihmetteli kuka tunari luomen poisti. Myöhemmin kipeä ja kiristävä sekä ajoin vuotava arpihaava piti leikellä uudelleen Hyksissä.

Tällaiset "moniosaajat" ovat valtava riski potilaille. Ja omat tapaukseni lievimmästä päästä; mitä onkaan jos on vakava äkkitilanne tms.?

5

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En kommentoi vaarallisuuteen tms., mutta olen sitä mieltä, että terveydenhoidolliset asiat olisi kyllä onnistuttava hoitamaan selkeällä suomen kielellä.
      Omalle kohdalle osuneista tapauksista oudoin oli kerta, jolloin lääkäri puhui suomea ihan ymmärrettävästi, mutta vaikutti, ettei ymmärtänyt paljon mitään, mitä hänelle sanoi.
      Antoi vielä reseptin lääkkeeseen, joka ei ongelmaan olisi auttanut millään tavalla.
      Ei siinä voinut kuin ihmetellen päätä pyöritellä kohtaamisen jälkeen, ja toivoa, ettei tule enää samanlaista tilannetta.

• Anonyymi

Mulla todettiin osteoporoosi, mutta mamulääkäri ei osannut montaa sanaa suomea ja siksi en saanut häneltä tietoa, oli tuskaisen oloinen ja hapuili sanoja. Kyllä maan kieli tulee osata jos on lekuri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla todettiin osteoporoosi, mutta mamulääkäri ei osannut montaa sanaa suomea ja siksi en saanut häneltä tietoa, oli tuskaisen oloinen ja hapuili sanoja. Kyllä maan kieli tulee osata jos on lekuri.

Valitettavasti myös ihan suomeakin puhuvilta lääkäreiltä voi olla kovin vaikeaa saada tietoa, ja voi jäädä kovin tuskainen ja kipeä olotila!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valitettavasti myös ihan suomeakin puhuvilta lääkäreiltä voi olla kovin vaikeaa saada tietoa, ja voi jäädä kovin tuskainen ja kipeä olotila!

Julkiset palvelut pitää saada suomeksi tai ruotsiksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odotamme innolla vääriin lääkemääräyksiin kuolleita

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe