Kumppanilta puuttuu motivaatio

Anonyymi-ap

Eli mieheltäni puuttuu motivaatiota ja kunnianhimoa koulun loppuunsaattamiseksi, mikä jättää minut maksamaan kaikki laskut samalla kun elätän myös vanhempiamme. Hän on hyvin herkkä, enkä halua loukata hänen tunteitaan. Mitä minun pitäisi tehdä?

17

348

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitä se masennus teettää. Tiedän sen tunteen kun motivaatiota ei ole siihen mitä pitäisi tehdä. Sillä on ainakin omalla kohdallani yhteys siihen millainen on olotilani ylipäätään. Voisi olla totisesti parempikin tämä oloni. Ehkä ne lääkkeet auttaisivat minun ja myös miehesi kohdalla. En ole kokeillut niiden käyttöä kun ensin pitäisi käydä kääntymässä ja hakemassa diagnoosi tähän henkiseen statukseeni. Reseptiä ei voi käsittääkseni muuten saada. Ensin hullun leima otsaan jos ei ihan hiilihangolla pakaraa merkitä, jotta voi sitten turruttaa päänsä erilaisilla kemikaaleilla.

    • Anonyymi

      No voi hitsi. Teillä ei sitten ole varaa ostaa uusia suksia?

    • Anonyymi

      Ymmärtääkö herkkä miehesi mitä sisukkuudella tarkoitetaan.
      Ymmärtääkö hän että vaikka motivaatio puuttuisikin, siitä huolimatta on suoritettava aloittamansa työ loppuun. Kuten opinnot.
      Ymmärtääkö hän että lähes kaikille ihmisille tuleee aikoja jolloin motivaatio on täysin hukassa.

      - Herkän miehesi ja muiden ihmisten ainoa ero on se että miehelläsi on tukiverkko - sinä- " jättää minut maksamaan kaikki laskut samalla kun elätän myös vanhempiamme.") joka kannustaa häntä olemaan ei-motivoitunut. Hänelle noin on tarjoitunut tilaisuus jatkaa herkkää motivoituneisuuden puutettaan.

      - Muiden herkkien ihmisten motivaation puute korjautuu tietoisuudella että kukaan muu ei ripusta tukiverkkoa alle.
      Jos ei halua ( herkkyyden ja motivaation puutteen takia) itse pinnistää eteenpäin, vaikka se olisi tervan juontia, putoat nopeasti ja syvälle.
      Kukaan ei tule sinua sieltä onkimaan. Saat ruokkia herkkyytäsi ja motivaation puutettasi sillä syvyydessä.

    • Anonyymi

      Itse tuossa kirjoitin tänne miehen hyväksikäytöstä. Taitaa olla, että kun mies on aina tottunut saamaan kaiken helpolla niin loppupeleissä ei osaa oikeastaan tehdä itse mitään. Suurin syy olettaisin äidin hoivaaminen mikä ei lopu vaikka mies olisi aikamies.

      • Anonyymi

        Miten itse pärjäät?


      • Anonyymi

        Miehellä pitää olla edes vähän sitä kunnianhimoa mitä haluaa tehdä työkseen jne. Se on yksi tärkeimmistä asioista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten itse pärjäät?

        Ihan hyvin. Tienaan lähes 3000 euro sairaanhoitajana mutta kaikkien laskun maksamiseen, minulle ei jää mitään vaikka olen minä joka ahkeroinut rahojen eteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin. Tienaan lähes 3000 euro sairaanhoitajana mutta kaikkien laskun maksamiseen, minulle ei jää mitään vaikka olen minä joka ahkeroinut rahojen eteen.

        Miten kehtaat edes kertoa ammattiasi. 😁


    • Anonyymi

      Mies käy koulua??? Mistä sä sellasen miehen oot ottanu, että koulukin on kesken. Monet valittelee naisten korkeita kriteerejä, mutta ei niitä kovin korkeeksi voi väittää, jollei mies edes koulua ole saanu suoritettua.

    • Anonyymi

      Miksi pitää elättää vanhempia,eikö heillä mistään tuloja.Miehesi tunteita ei tarvi loukatakaan mutta vakava keskustelu pitää käydä että mistä sitä rahaa saadaan elämiseen.Jos koulua ei pysty käydä niin sairaslomaa sitten hakemaan mutta jos kyseessä laiskuus niin sitte ei maha mittää paitsi patistelu.

      • Anonyymi

        Äitini ei ole työkuntoinen js teen mitä tahansa hänen eteen. Ongelma tässä ei ole äitini vaan mieheni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äitini ei ole työkuntoinen js teen mitä tahansa hänen eteen. Ongelma tässä ei ole äitini vaan mieheni

        Et voi äitisi eteen kaikkea tehdä uuvut kohta itse.Äitiäsi pitää auttaa sosiaalitoimi tai muu taho.Ja miehelle pitää sanoa myöskin miten asiat ratkaistaan ei herkkyys ja loukkaantuminen asiasta saa olla este.Kyllä aikuisten pitää pystyä keskustella vaikeistakin asioista ja riitaankaan ei maailma kaadu.


    • Anonyymi

      Naurettava provo!

    • Onko miehesi ollut aina tuollainen? Saat sen selville, kun katsot hänen aikaisempia todistuksiaan, työhistoriaansa, harrastuksia ja ulkonäköä.

      Jos on, niin sitten pitäisin sen kuuluisan "kulta, meidän pitäisi puhua"-keskustelun ja lähtisin.

      Jos taas mies on menettänyt motivaationsa hiljattain, niin kannusta häntä lääkäriin. Tässäkin kuitenkin on miehen oma tahto tärkeä.

      • Ai niin ja patista ne vanhemmat sossuun, niin ei tarvitse elättää niitäkin.


    • Anonyymi

      Lopeta olemasta muiden taloudellisesti hyväksikäyttämä. Jos tämä ohje ei kelpaa, niin sitten sinun pitää lopettaa marina ja maksaa kiltisti, mitä pyydetään.

      Ei siinä muita vaihtoehtoja ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe