Muiden sähkärien palkat työmaalla

Anonyymi-ap

Morjes! Ajattelin kysyä muilta sähköalan ammatti-ihmisiltä täältä netissä, että mitä te muut tienaatte rakennuksilla urakka palkkaa ja onko teillä ollut hyviä keikkoja? Kysyn siksi täällä "netin suojissa" josko se kirvottaisi enemmän puhetta, koska on outoa, että firmassa jossa olen ja joka on melko isokin (päälle 100 asentajaa) niin ketään siellä ei oikein osaa/halua/jaksa/välitä puhua koko asiasta, sekä ketään kärkimies ei koskaan näytä työmaa sopimusta oikein vapaa ehtoisesti, se kun tuntuu olevan joku nokan ikioma juttu ja joka kuitenkin aina paljastuu "paikallisesti sanelluksi" könttäsummaksi. Urakoita ei tunnuta osaavan/välitetä/haluta laskea ja kaikki ei edes tiedä koko termiä urakan laskeminen. (porukat ei vaadi urakan jälkilaskentaa). Puolet porukasta ei ole kuullutkaan lisätyölapuista ja ne loput jotka tietää ei osaa/tee niitä. Tuntuu että porukat vain tuijottaa aivottomasti puhelimiaan turvat kiinni ja tyytyy siihen mitä nyt vain sattuu pomo maksamaan tyyliin ja mitä keikasta nyt jää jälkeen, kun ensin se on kuitenkin perse limassa tehty kuitenkin ajallaan valmiiksi. Mitä olen ollut tässä kyseisessä pääkaupunki seudulla olevassa firmassa jo useamman vuoden niin vuodesta toiseen sama meno ja kta heiluu jossain ulosmaksun ja 20e tietämillä juuri suurimmaksi osaksi edellä kirjotettujen syiden takia. Eli on vain kuin lottoa jääkö keikoista mitään. Firmassa on kyllä omia "Golden poikia" jotka osa kuulemma tienaa 30-40e ja murto osalla on joskus käynytkin joku onnekas flaksi ja saattanut saadakkin jostain tuollaisen ison loppu kta mutta ketään ei oikein ole tasaisesti hyvää esim 25-30e tekevä jermu.. Vaihtaisin firmaa heti jos vain tietäisin että vieläkö on tässä maassa reiluja firmoja jossa urakat osataan ja lasketaan reilusti eikä millään mutu tuntumalla josta leijonan osa nappaa firma pomoilleen ja pomon pomoille.

2

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      juurikin tuo porukoiden kännykkään tuijottelu tekee teistä tyhmiä oikeuksistanne. Ette keskustele, jutustele ja puhu keskenänne niin eihän sellaisesta mitään tule. Työnantaja vetää silloin teitä kuin litran mittaa. Noin isossa firmassa pitäisi porukoiden järjestäytyä ammattiosastoksi.

      • Anonyymi

        Se on juurikin noin. Puolet porukasta on vain "mä olen vain töissä täällä" asenteelle ja siksi kännykkä on kiinnostavampi kuin työasiat. Ymmärrän kyllä että pitääkin olla työn vastakohdaksi jotain muutakin, kuten esim kännykkä mutta itse ajattelen, että me ollaan töissä rahan ja palkan takia ja siksi ainakin itse pyrin ammattimaisesti pitämään kännykän sivussa ja muut paskanjauhamiset pois työajalta ja keskityn siihen miten saisi juuri keikasta mahdollisimman paljon rahaa.
        Firma on iso ja jo liiankin iso kunnolliseen työhän ja hallittavuuteen nähden ja sen huomaa siinä, että luottamusmiehen järjestämisissä kokouksissa jossa pitäisi juuri puhua työ ja palkka asioista ei käy kuin 15-20 henkeä noin sadasta kun loppuja ei kiinnosta!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe