Nalle lataa taas tanakkaa tekstiä tiskin ali

On se melkoinen velikulta. Kaikesta en ole samaa mieltä kanssaan, mutta tyhmäksi ei kyllä voi sanoa mitenkään. Ja tottakai tarkkailee maailmaa ja Suomea oman etuoikeutetun asemansa linssien läpi, mutta on sillä kansantaloudellisesti kannatettaviakin ajatuksia.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009583130.html

28

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hän on siis tämän palstan Nalle siinä Nallen ja Hehkun välisessä rakkaussaagassa 💕 💞? Nyt tiedän kaiken.

      • No jos noin haluat asian nähdä... Niin päättele tuolla logiikalla kuka sitten voisi olla Hehku?


    • Viron puolella yrityksiä verotetaan vasta kun raha siirtyy yrityksestä omistajille ja täällä verotetaan heti kun se on tilikauden jälkeen tuloksessa. Virolaisilla firmoilla on tuon takia parempi kyky investointeihin ja myös laman kesto on parempi.

      • Siinä mallissa on kyllä ideaa, mutta olemassa olevan käytännön muuttaminen on pirun työlästä ja aikaa vievää. Mutta joku välimalli voisi onnistua helpommin 🤔


    • Anonyymi

      pilaat psyykkesi lukemalla roskalehtiä

      • Hah, olipas varsinainen nolla-kommentti. Tarkemmin ajatellen jopa miinus-kommentti, surkea esitys 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Hah, olipas varsinainen nolla-kommentti. Tarkemmin ajatellen jopa miinus-kommentti, surkea esitys 🤣

        🙊🙊🙊


    • Anonyymi

      Suomen tunnetuin kultalusikka suussa syntynyt, mitään ei ole itse ansainnut perinyt ja huijaamalla vain saanut rahansa.

      • Anonyymi

        On se "vähän" töitäkin tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se "vähän" töitäkin tehnyt.

        Eikö se joskus ollut jossain ihan perusduunarinakin hetken, nuoruudessaan, muistelen.


      • Duuni se on kuule firman/hallituksen johtaminenkin, ei ne firmat vain itsestään pyöri.


    • Anonyymi

      Ei ole ikinä ollut, ja no poliittiselta linjaukseltaanhan oli vasemmistolainen nuorempana, kyllä, en tiedä tämän henkilön kesätyötaustaa kyllä :D

      • Mä muistelen, että oli joskus junnuna hetken jossain hanskahommissakin. Mut joo, äärivassari nuorena, mielenkiintoinen muutos ideologiassa sittemmin 😁


    • Anonyymi

      "Lahjoituksen arvo on UPM:n osalta reilut 35,5 miljoonaa euroa ja Sammon osakkeiden osalta liki 93 miljoonaa euroa eli yhteensä reilut 128 miljoonaa."
      Kyllä Nalle osaa, tekee lahjoitukset lapsilleen, jotka nykyään ilmeisestikin ovat ruotsinkansalaisia kuten Nallekin. Ruotsissa kun ei muistaakseni ole tuota, lahjaveroa kuten Suomessa. Eli Nalle siirsi aikoinaan ajoissa kotipaikkaansa valtioon, joka ei verotukseltaan ei ole samaa luokkaa kuin Suomi.
      Joten suoraan suomeksi sanottuna, Suomi ei tule saamaan verotuloja latiakaan, tuosta omaisuudesta joka pääasiassa on koottu Suomessa.

      Julkisella puolella pitäisi lisäksi uudistaa työttömyysturvaa, mikä tehdään parhaiten ansioturvan porrastamisella ja lyhentämisellä, Wahlroos sanoi Ylelle.
      -Ihan turhaan Nalle yrittää naisvaltaisia aloja vielä kurjistuttaa entisestään.
      Jokainen nuori joka on ammatin itselleen hommannut ja kynnelle kykenee; karistaa tämän maan pölyt jaloistaan ja muuttaa ulkomaille.

      Suomalaiset sairaanhoitajathan jo työskentelevät muissa pohjoismaissa, sekä Englannissa. Ihan tunnetusti Suomessa koulutetaan osaavia, opettajia, lääkäreitä, sekä sairaanhoitajia, jotka myös ovat niin kielitaitoisia siirtyäkseen muihin maihin harjoittamaan ammattiaan. Tätä mä kutsuisin todelliseksi muuttotappioksi.

      "Täsmäuudistukset pitää Wahlroosin mukaan kohdistaa kaikkein tuottavimpiin tahoihin ja yksilöihin, joita toisaalta pidetään jo muutenkin etuoikeutettuina.
      Siksi ajatukset ammutaan helposti alas!"
      Mahtaako tuo tarkoittaa itseään tuolla lausunnollaan, joko jokin huomattava eroraha on tiedossa? Ehkä siitä luopuminen olisi Nallellekin järkevämpää, kuin näiden ärsyttävien mielipiteiden antaminen.

      • Näytti jostain syystä mielipiteensä tehneen sinulle kipeää?

        Nalle on oikeassa siinä, että ansioturva pitäisi paskentaa reilusti ja työn perässä muuttamista helpottaa todella paljon. Samoin pohjapalkkaa pitäisi nostaa 20% ja alimpien palkkaluokkien palkkoja nostaa sen perässä progressiivisesti. Sitten katsotaan mitä tapahtuu.


    • Muistaakseni Björn Wahlroos oli aikoinaan kommunisti. En tarkkaan muista jutun kulkua, mutta silloin hän oli radikaalisten aatteiden kannattaja.

      "Hän oli Suomen kommunistisen puolueen Skp:n jäsen, toimi aktiivisesti yliopistopolitiikassa ja viihtyi vasemmistolaisen intellektuellinuorison joukoissa, muun muassa myöhemmän tv-toimittajan ja kirjailijan Leif Salménin vierellä."
      (IS/ taloussanomat)

      • Anonyymi

        Totta.
        Ajattelemaan uskaltautuvat yksilöt voivat jopa vaihtaa maailmankatsomustaan kokonaan.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Ajattelemaan uskaltautuvat yksilöt voivat jopa vaihtaa maailmankatsomustaan kokonaan.

        -keinovaginamies-

        Tästä nousee epäilys, kannattaako "takinkääntäjiin" luottaa? Onko tuo maailmankatsomusta, vai manipulointia? Olen varautunut.

        Suhtaudun skeptisesti.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tästä nousee epäilys, kannattaako "takinkääntäjiin" luottaa? Onko tuo maailmankatsomusta, vai manipulointia? Olen varautunut.

        Suhtaudun skeptisesti.

        Minua taas epäilyttää ihmiset jotka eivät uskalla kääntää takkiaan, vaan entisellä mennään koska se on "turvallista" ja "ennen oli kaikki paremmin".

        Tietysti taloudellisesti riippumaton ihminen uskaltaa paremmin puuhailla ja sanoa mitä lystää, kuin velkajunaa vetävä normikansalainen.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        Pitää kuulemma paikkaansa, ihan samoin kuin Aki Lindénkin... opiskeli vasemmiston periaatteita ja heidän käyttäytymistapojaan. SKP jäsenyys silloin oli oikeastaan muoti-ilmiö, johon eteenkin opiskeleva nuorisukupolvi liittyi. Kuten Annika Lapintie, joka myöskin kävi silloisessa Neuvostoliitossa opiskelemassa, samoihin aikoihin kun Lindénkin.
        Lapintie oli vuosina 2006–2015 vasemmistoliiton eduskuntaryhmän puheenjohtaja.
        Hän toimi perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana 2015–2019.

        Opiskelu radikaalien kanssa kannattaa, oppii kaiken toisinajattelijoiden ajattelutavasta!
        Sitähän Nalle ja Aki ovat hyödyntäneet, aikuisina päättäjien roolissa.
        Samoin kuin kulttuurin ja vapaa-ajan apulaispormestari Paavo Arhinmäki


      • Nalle oli vankka vassari ja kommarikin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta.
        Ajattelemaan uskaltautuvat yksilöt voivat jopa vaihtaa maailmankatsomustaan kokonaan.

        -keinovaginamies-

        No jos mietit itseäsi 20-vuotiaana ja vertaat nykyiseen, niin saat hyvän perspektiivin miettiä nuorta ja nykyistä Nallea.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tästä nousee epäilys, kannattaako "takinkääntäjiin" luottaa? Onko tuo maailmankatsomusta, vai manipulointia? Olen varautunut.

        Suhtaudun skeptisesti.

        Olitko itse millainen idealisti 20-vuotiaana? Vertaa sitä nykyiseen Typyyn, oletteko samat edelleen?


    • Mun mielestä nallella on ihan hyviä mielipiteitä. Juuri varoitteli siitä, että ympäristö asioiden takia saattaa mennä raahen masuuni kiinni ja raahesta kun tulee meidän kylälle terästä. Niin se masuunin sulkeminen olisi todennäköisesti sulkenut tämänkin tehtaan ja ois useita satoja työpaikkoja mennyt kiinni. Kukaan ei oikein ymmärrä että me tarvitaan näitä yrityksiä ja työpaikkoja ja siten pystytään ylläpitää hyvinvointia. Vasemmisto luulee, että sosiaaliturvan maksaa vaan jotkin rikkaat, mutta suomessa ei ole rikkaita ja yrittäminen on aika kituuttamista. Lukuunottamatta kaupan alaa, joka on kilpailun puuttuessa välistä vetämällä tehnyt jättitulosta. Ja rakentanut älyttömiä prismoja ja cittareita, mitä ei tämän kokoisessa maassa todellaka tarvita.

    • Anonyymi

      Nallepaska on täysi juntti ja entinen kommunisti, ennen kuin varasti SKP:n rahat.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Liian työlästä alkaa miettimään asian sisältöä mutta hieno mies on kuitenkin kyseessä. Tunteet edellä lähdin siis asiaa lähestymään.

    • Anonyymi

      tosi-typy muistaa niin Blörn Walhroos onkin kommisti oikeasti ajoilaan..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      50
      2101
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      158
      1326
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1220
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      144
      995
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      940
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      885
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      862
    8. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      41
      800
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      792
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      780
    Aihe