En jaksa enää

Anonyymi-ap

Ihastuin erakkoon ja tiedostinkin jo alkuun puutteet sosiaalisessa käyttäytymisessä. Nyt kun olen asunut hänen luonaan, on persoona avautunut vielä enemmän.

Kaikki sivallukset tuli alkuun hauskojen heittojen mukana, niin en ymmärtänyt totuutta takana. itsekin aluksi otin kaikki heitot vastaan naureskellen.

Nyt olen ymmärtänyt, että samat piikit toistuvat koko ajan. En tee tarpeeksi töitä kotona, syön väärin, viheltelen liikaa, sotken. Parasta kaikessa on se, että myös hän sotkee, mutta minäpä sotken ilmeisesti sillä väärällä tavalla.

Olen alusta asti korjannut tapojani, jos hän huomauttaa jostain, eli olen korjannut tapojani hänen ärsytyksensä mukaan. Hän ei kuitenkaan suostu samaan. Hänen tavoissaan kun ei ole mitään vikaa.

Nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että kaikki mitä teen tai jätän tekemättä ärsyttää häntä. Huomaan olevani koko ajan varpaillaan, kun en tiedä mistä taas sivaltaa seuraava piikki. Kotiin meneminen ahdistaa jo joka päivä.

Olen yrittänyt kertoa, miten raskasta on ollut muuttaa asuin- ja työpaikkaa. Uusi työni on lisäksi ù7 haastava, etten jaksa lähteä suorittamaan enää vapaa-aikaani. En ole kuulemma niin ahkera kuin kuvitteli. Kuitenkin hoidan oman osuuteni kotitöistä, en vaan tee niitä kokonaan.

Pahinta on ollut huomata miten paljon hän kaivelee menneitä ja heittää eteeni keskusteluja jopa vuoden takaa. On todella pitkävihainen ja katkera. Ainut asia mikä tuntuu auttavan ja tuovan yhtään iloa eläämäänä on juominen.

Seurustelumme alussa vähensi juomista paljon, mutt nyt tuo rakas harrastus on tullut takaisin. Kerroin jo suhteen alussa, etten näe itseäni parisuhteessa kovasti juovan ihmisen kanssa. Hän itsekin kyllä huomasi miten paljon paremmin jaksoi kun ei enää juonut, mutta jostain syystä tämä vanha tapa ottaa taas ylivaltaa.

Välitän hänestä, mutta en jaksa enää. Olen epäillyt että on masentunut, mutta emme löydä keskusteluyhteyttä asiassa. En tiedä miten auttaa, kun toinen ei ylpeydessään edes halua sitä.

5

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi yhä asut saman katon alla ihmisen kanssa joka ei saa aikaan muuta kuin mielipahaa? Miksi?
      On hyvä tutustua erilaisiin ihmisiin, mutta muuttaa saman katon alle: ei hyvä.
      Sinulla ei ole minkään valtakunnan velvollisuuksia jatkaa saa rataa.

      (Vertauskuvallisesti: olet tutustunut koiraan. Haluat, luulet ja uskot että se on kissa.
      Se ei ole kissa vaikka kuinka haluasit. Eikä se muutu kissaksi vaikka kuinka haluaisit. Se on koira ja pysyy koirana.)

      Sinä et ilmeisestikään pysty muuttaman tuota ihmistä. Nyt vain olet saanut selville miksi hän on erakko. Tuonlaisen ihmisen kanssa on mahdotonta elää: suunnaton itsekeskeisyys, kunnioitus ja arvonanto muita kohtaan käsittämätön ajatus, omaan napaan tuijottaminen ja kaikkea uutta halveksiva - tuossa miehen pääsääntöiset ominaisuudet.

      Joten, jos todella pidät työstäsi ja olet 100% varma ettei samanlaista ole missään muualla Suomessa ja näinollen sinun on asuttava juuri tuolla kyseisellä paikkakunnalla, vähin, mitä sinun nyt täytyy tehdä, on välittömasti muuttaa omaan asuntoon. Laske tuo erakko harrastamaan erakoitumistaan omalla tavallaan, sinun ei tarvitse olla osa sitä. Enää.

      Ilman kristallipalloakin voi nähdä mitä jatkuva mielipaha ja pelko saa aikaiseksi: hemkisesti raunioituneen ihmisen. Haluatko sinä todellakin muuttua sellaiseksi?

      Valintahan on tietenkin sinun ja vain sinun!

    • Anonyymi

      Et voi auttaa enempää eikä tarvitse.Ajattele omaa elämääsi nyt ja hommaa kämppä ennenkuin kärsit tästä myöhemmin ja kadut ettet lähtenyt ajoissa.Erakon on vaikea muuttua enää jos siihen on tottunut mutta sun ei tarvi olla erakon hoitaja.

    • Anonyymi

      Reality check ✅

    • Anonyymi

      Ota ja lähde ! Elämä on liian lyhyt tuollaiseen.

    • Anonyymi

      Siis oikeesti, miksi ihmeessä olet vapaaehtoisesti moisessa tilanteessa? AI, että rakastat?! No, mitä hänessä ja rakastaako hän sinua?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      520
      13077
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8494
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      40
      7839
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      354
      2546
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2414
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1987
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      23
      1626
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1530
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1353
    Aihe