Ihastuin erakkoon ja tiedostinkin jo alkuun puutteet sosiaalisessa käyttäytymisessä. Nyt kun olen asunut hänen luonaan, on persoona avautunut vielä enemmän.
Kaikki sivallukset tuli alkuun hauskojen heittojen mukana, niin en ymmärtänyt totuutta takana. itsekin aluksi otin kaikki heitot vastaan naureskellen.
Nyt olen ymmärtänyt, että samat piikit toistuvat koko ajan. En tee tarpeeksi töitä kotona, syön väärin, viheltelen liikaa, sotken. Parasta kaikessa on se, että myös hän sotkee, mutta minäpä sotken ilmeisesti sillä väärällä tavalla.
Olen alusta asti korjannut tapojani, jos hän huomauttaa jostain, eli olen korjannut tapojani hänen ärsytyksensä mukaan. Hän ei kuitenkaan suostu samaan. Hänen tavoissaan kun ei ole mitään vikaa.
Nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että kaikki mitä teen tai jätän tekemättä ärsyttää häntä. Huomaan olevani koko ajan varpaillaan, kun en tiedä mistä taas sivaltaa seuraava piikki. Kotiin meneminen ahdistaa jo joka päivä.
Olen yrittänyt kertoa, miten raskasta on ollut muuttaa asuin- ja työpaikkaa. Uusi työni on lisäksi ù7 haastava, etten jaksa lähteä suorittamaan enää vapaa-aikaani. En ole kuulemma niin ahkera kuin kuvitteli. Kuitenkin hoidan oman osuuteni kotitöistä, en vaan tee niitä kokonaan.
Pahinta on ollut huomata miten paljon hän kaivelee menneitä ja heittää eteeni keskusteluja jopa vuoden takaa. On todella pitkävihainen ja katkera. Ainut asia mikä tuntuu auttavan ja tuovan yhtään iloa eläämäänä on juominen.
Seurustelumme alussa vähensi juomista paljon, mutt nyt tuo rakas harrastus on tullut takaisin. Kerroin jo suhteen alussa, etten näe itseäni parisuhteessa kovasti juovan ihmisen kanssa. Hän itsekin kyllä huomasi miten paljon paremmin jaksoi kun ei enää juonut, mutta jostain syystä tämä vanha tapa ottaa taas ylivaltaa.
Välitän hänestä, mutta en jaksa enää. Olen epäillyt että on masentunut, mutta emme löydä keskusteluyhteyttä asiassa. En tiedä miten auttaa, kun toinen ei ylpeydessään edes halua sitä.
En jaksa enää
5
505
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi yhä asut saman katon alla ihmisen kanssa joka ei saa aikaan muuta kuin mielipahaa? Miksi?
On hyvä tutustua erilaisiin ihmisiin, mutta muuttaa saman katon alle: ei hyvä.
Sinulla ei ole minkään valtakunnan velvollisuuksia jatkaa saa rataa.
(Vertauskuvallisesti: olet tutustunut koiraan. Haluat, luulet ja uskot että se on kissa.
Se ei ole kissa vaikka kuinka haluasit. Eikä se muutu kissaksi vaikka kuinka haluaisit. Se on koira ja pysyy koirana.)
Sinä et ilmeisestikään pysty muuttaman tuota ihmistä. Nyt vain olet saanut selville miksi hän on erakko. Tuonlaisen ihmisen kanssa on mahdotonta elää: suunnaton itsekeskeisyys, kunnioitus ja arvonanto muita kohtaan käsittämätön ajatus, omaan napaan tuijottaminen ja kaikkea uutta halveksiva - tuossa miehen pääsääntöiset ominaisuudet.
Joten, jos todella pidät työstäsi ja olet 100% varma ettei samanlaista ole missään muualla Suomessa ja näinollen sinun on asuttava juuri tuolla kyseisellä paikkakunnalla, vähin, mitä sinun nyt täytyy tehdä, on välittömasti muuttaa omaan asuntoon. Laske tuo erakko harrastamaan erakoitumistaan omalla tavallaan, sinun ei tarvitse olla osa sitä. Enää.
Ilman kristallipalloakin voi nähdä mitä jatkuva mielipaha ja pelko saa aikaiseksi: hemkisesti raunioituneen ihmisen. Haluatko sinä todellakin muuttua sellaiseksi?
Valintahan on tietenkin sinun ja vain sinun! - Anonyymi
Et voi auttaa enempää eikä tarvitse.Ajattele omaa elämääsi nyt ja hommaa kämppä ennenkuin kärsit tästä myöhemmin ja kadut ettet lähtenyt ajoissa.Erakon on vaikea muuttua enää jos siihen on tottunut mutta sun ei tarvi olla erakon hoitaja.
- Anonyymi
Reality check ✅
- Anonyymi
Ota ja lähde ! Elämä on liian lyhyt tuollaiseen.
- Anonyymi
Siis oikeesti, miksi ihmeessä olet vapaaehtoisesti moisessa tilanteessa? AI, että rakastat?! No, mitä hänessä ja rakastaako hän sinua?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452897Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen452835Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232618Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3341684- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101051Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193907Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26760- 43702