Suuri luontovisa

18

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6/10, 24/30 huomattavasti paremmin kuin odotin, 26/30 hyvin meni kyllä tämäkin.😊.

      • Hienoa! Sää tunnistat sieniä ja lintuja aika hyvin, ainakin teoriassa. Ja paikkoja ilmakuvista.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hienoa! Sää tunnistat sieniä ja lintuja aika hyvin, ainakin teoriassa. Ja paikkoja ilmakuvista.

        Joo luonnossa olis kyllä huomattavasti hankalampaa kun ei olis vaihtoehtoja mistä päätellä mikä vois olla oikea.😄. Mutta ihan hyvin omasta mielestä noin niin kuin siltä pohjalta ettei ole mitenkään erityisesti noihin juttuihin perehtynyt mitenkään tarkoituksella.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo luonnossa olis kyllä huomattavasti hankalampaa kun ei olis vaihtoehtoja mistä päätellä mikä vois olla oikea.😄. Mutta ihan hyvin omasta mielestä noin niin kuin siltä pohjalta ettei ole mitenkään erityisesti noihin juttuihin perehtynyt mitenkään tarkoituksella.🙂.

        Valkoinen kärpässieni on vähän hankalampi erottaa joistain lähes samannäköisistä hyvistä ruokasienistä. Nuorempana keräsin joskus sieniä (lähinnä haperoita, tatteja ja karva-ja haaparouskuja joskus). Nyt olen tullut varovaisemmaksi sienten suhteen. Pidän kyllä sieniruuista. Esim. kanttarellikastike ja sienisalaatti ovat minusta hyviä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Valkoinen kärpässieni on vähän hankalampi erottaa joistain lähes samannäköisistä hyvistä ruokasienistä. Nuorempana keräsin joskus sieniä (lähinnä haperoita, tatteja ja karva-ja haaparouskuja joskus). Nyt olen tullut varovaisemmaksi sienten suhteen. Pidän kyllä sieniruuista. Esim. kanttarellikastike ja sienisalaatti ovat minusta hyviä.

        Muksuna tuli äidin ja papankin kanssa sieniä käytyä poimimassa mutten enää vuosikymmeniin oo käyny. Jotkut sieniruoat on kyllä tosi hyviä ja kanttarelleista ja suppilovahveroista saa hyviä sapuskoja. Lähinnä jotkut sienisalaatit ja sienikastikkeet voi olla hyviä ja herkkusienistäkin saa hyviä mutta pääsääntöisesti en niin hirveästi välitä sienistä.🙂.


    • Anonyymi

      Ei mikään mennyt oikein, kun en yksisilmäisenä näe mitään.

      >simiti<

      • No, yritystä oli kuitenkin =)


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        No, yritystä oli kuitenkin =)

        Mietippä kun yrittää tihrustaa yhdellä silmällä.

        >simiti<


    • Visa 2

      Hienoa! Tiedät mitkä sienet ovat syötäviä, ja mitkä kannattaa jättää metsään. Olet selkeästi valmis uusiin sieniretkiin, mutta älä unohda opaskirjaa. Koskaan ei tiedä mikä tuntematon sieni mättään takaa kurkistaa.
      Kokonaispisteet 20 / 30

      • Visa 1.


        Kokonaispisteet 6 / 10


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Visa 1.


        Kokonaispisteet 6 / 10

        Visa 3.

        21/30. Mainio tulos! Tunnet hyvin yleisimmät lintulajimme.
        Kokonaispisteet 21 / 30


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Visa 3.

        21/30. Mainio tulos! Tunnet hyvin yleisimmät lintulajimme.
        Kokonaispisteet 21 / 30

        Hienoa!


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Visa 1.


        Kokonaispisteet 6 / 10

        Tosi hyvä tulos!


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Visa 3.

        21/30. Mainio tulos! Tunnet hyvin yleisimmät lintulajimme.
        Kokonaispisteet 21 / 30

        Nämä meni yllättävän hyvin :)


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Nämä meni yllättävän hyvin :)

        Jep. Kelpo tuloksia =)


    • Anonyymi

      Visa 1 10/10

      Visa 3 21/30

      Visan 2 jätän väliin...

      - Sheena

      • Hyviä tuloksia =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      208
      1685
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      81
      1110
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      927
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      885
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      817
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      754
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      111
      733
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      117
      628
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      607
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      19
      586
    Aihe