Olen entinen somali ja nykyinen suomalainen!

Anonyymi-ap

Olen entinen somali ja nykyinen suomalainen! Suomeen muutimme 2003, eli olen asunut täällä 20 vuotta. En ole koskaa muuttamassa takaisin, ja minusta on törkeää että joku edes kysyt sellaista. Tulen asumaan, lisääntymään ja josku eläköitymään täällä. Minulla ei ole rikosrekisteriä ja luottotietoni on puhtaat. Käyn töissä ja maksan veroni.

Tämän kaiken kertomani jälkeen oletko yhä sitä mieltä etten ole tervetullut?

314

1932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suomalaista sinusta ei tule koskaan.

      • Anonyymi

        Entinen...xDDD Moktarilla on se anonyymipäivä äitienpäivänä, yksin elellessään.
        Kovasti on jo kolmasti niksutellut pois kommentin.


      • No miksi Tosi lähellä Suomi,Somali hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Suomali hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        No miksi Tosi lähellä Suomi,Somali hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Suomali hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

        Siis Suomali


      • Anonyymi

        Mutta hänestä voi tulla tai jopa on jo hyvä Suomen kansalainen.😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomali

        Kyllä Suomali hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi

        Aloitus on mainos kun on pelättävä keskustelua mm. somalien palauttamisesta. Yhtäkkiä ollaan muka niin kansalaista että.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen...xDDD Moktarilla on se anonyymipäivä äitienpäivänä, yksin elellessään.
        Kovasti on jo kolmasti niksutellut pois kommentin.

        Olen asunut Ivalossa 20 vuotta, eikä minusta ole tullut saamelaista vaikka haluaisin. Muutin tänne Etelä-Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hänestä voi tulla tai jopa on jo hyvä Suomen kansalainen.😀

        Suomen kansalainen ja suomalainen eivät ole aina sama käsite. Miten jotkut eivät ymmärrä tätä?


      • Anonyymi

        Kyllä hän on jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hänestä voi tulla tai jopa on jo hyvä Suomen kansalainen.😀

        Näin on
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on mainos kun on pelättävä keskustelua mm. somalien palauttamisesta. Yhtäkkiä ollaan muka niin kansalaista että.

        Äläpä horise.kukaan ei ole palauttamassa ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut Ivalossa 20 vuotta, eikä minusta ole tullut saamelaista vaikka haluaisin. Muutin tänne Etelä-Suomesta.

        Juuri noin.


      • Ajattelee en nähnyt vielä Rupla ,Mutta miksi ei rahaa on rahaa


      • Anonyymi

        Sanoi tsetseeni Moskovan torilla .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hänestä voi tulla tai jopa on jo hyvä Suomen kansalainen.😀

        Niin justiin kyllä tietysti selvä thaimaalainen sanoi thaimaalainen kun suomalainen sai kansalaisuuden Thaimaassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut Ivalossa 20 vuotta, eikä minusta ole tullut saamelaista vaikka haluaisin. Muutin tänne Etelä-Suomesta.

        Unelma Inarista elää luonnossa matkustaa Jäämerelle harrastaa luistelua jäätiköllä.Ihanaa hiihtää jään päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläpä horise.kukaan ei ole palauttamassa ketään.

        Afrikassa Arabiassa on jopa ihan eri tähdistö kuin täällä pohjoisessa on.Meillä on pohjan tähti 🌟 ja Otava täällä.Meillä on myös tunturit ja vapaus.Miten Somaliassa jäällä pilkitään entä kelkkaillaan?


      • Anonyymi
        Kardox89 kirjoitti:

        Ajattelee en nähnyt vielä Rupla ,Mutta miksi ei rahaa on rahaa

        Somalien luvattu on on JALTALLA VENÄJÄLLÄ SIELLÄ ON HEDELMIÄ AURINKOA HALPAA.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Somalien luvattu on on JALTALLA VENÄJÄLLÄ SIELLÄ ON HEDELMIÄ AURINKOA HALPAA.

        En tiedä Venäjältä ,Mutta ainakin tiedä Valkoinen naiset tykkää Dark mies hhhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi

        Oletko edelleen muslimi?
        Mitä ajattelet tasa-arvosta?
        Mikä on naisen asema teidän kotioloissa?


      • Anonyymi

        Miksi sinulle on tärkeää sanoa ettei jostain tule suomalaista koskaan. Jos on 20 vuotta asunut Suomessa ja hoitelee asiansa ja käy töissä niin on suomalaiseksi laskettu. Ihminen joka omaa suomalaiset tavat ja traditiot ja menee käymään maassa missä on syntynyt, ei tunne siellä olevansa kotonaan mitenkään koska on elänyt 20 vuotta toisenlaisessa maassa missä on erilainen kulttuuri
        Kyllä hän itse tietää mikä on , joten apusi informoida meni vähän niinkuin pieleen.
        Kivaa että hän on onnistunut elämässään ja saanut työpaikan ja oman toimeentulon, sitä ei voi sanoa edes kaikista suomalaisista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus on mainos kun on pelättävä keskustelua mm. somalien palauttamisesta. Yhtäkkiä ollaan muka niin kansalaista että.

        Jos on saanut suomen kansalaisuuden niin ei silloin mitään palautella .
        Eräillä vaan on kova viha kaikkea vierasta kohtaan , ettei Mika tuntisi olevansa edes suomalainen pitkän ajan myötä mitä on ollut Suomessa.
        Kunhan monet menisivät itsekkin töihin se kun jahtaavat netissä riidan aiheita


      • Anonyymi

        Jos aloittajalla on Suomen kansalaisuus, hän on suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut Ivalossa 20 vuotta, eikä minusta ole tullut saamelaista vaikka haluaisin. Muutin tänne Etelä-Suomesta.

        Ei, koska saamelaisuus on etninen ryhmä. Ivalo on hallinnollinen yksikkö ja ivalolainen sinusta on tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut Ivalossa 20 vuotta, eikä minusta ole tullut saamelaista vaikka haluaisin. Muutin tänne Etelä-Suomesta.

        Jos mä muuttaisin Somaaliaan, niin muuttuisinko 20 vuodessa todella mustaksi mieheksi(siis nee*****si??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomali

        Siis Suomali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis Suomali.

        Siis Suomali.


    • Anonyymi

      Tiedät olevasi poikkeus.

    • Anonyymi

      Ilmiselvä trollaus.

      • Anonyymi

        Arvasin että luulette trolliksi. No sitä en ole. Jos voisin niin lähettäisin kuvan kädestäni missä näkyy kaunis ihonvärini


      • Anonyymi

        Kyllä vähän voi uskoa sitten kun kaavut ja huivit häviää katukuvasta ja naiset tekee muutakin kuin jälkikasvua. Ei mitään rinnakkaisyhteiskuntia ja omia lakejaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän voi uskoa sitten kun kaavut ja huivit häviää katukuvasta ja naiset tekee muutakin kuin jälkikasvua. Ei mitään rinnakkaisyhteiskuntia ja omia lakejaan.

        Lapsia tarvitaan. Onneksi naapurissani on 4 lasta. Somali - Nigeria. Poika on luokkansa priimus.eikä jätä kouluaan kesken Teukan lailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvasin että luulette trolliksi. No sitä en ole. Jos voisin niin lähettäisin kuvan kädestäni missä näkyy kaunis ihonvärini

        et voi
        koska paljastuisi valheesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vähän voi uskoa sitten kun kaavut ja huivit häviää katukuvasta ja naiset tekee muutakin kuin jälkikasvua. Ei mitään rinnakkaisyhteiskuntia ja omia lakejaan.

        Ei siitäkään ole kun 80 vuotta kun jokaisella suomalaisella mummolla oli aina huivi päässä joten ei mitään uutta sinänsä. Kun katselee vanhoja valokuvia niin näkee miten ykseitä huivin käyttö oli silloin.
        Jos ihmisen joka asuu Suomessa ja kunnioittaa suomen lakeja ja käy työssä ja maksaa veroja, niin ei kai siinä ole nokan koputtamista kellään
        Kelan eläkeläinen se makailee pelissään kunnes nousee ja ottaa läppärin käteensä ja alkaa kommetoimaan, tietysti vihamielisesti vierasmaalaisista. Menis itse töihin jotta näkis todellisuuden asioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitäkään ole kun 80 vuotta kun jokaisella suomalaisella mummolla oli aina huivi päässä joten ei mitään uutta sinänsä. Kun katselee vanhoja valokuvia niin näkee miten ykseitä huivin käyttö oli silloin.
        Jos ihmisen joka asuu Suomessa ja kunnioittaa suomen lakeja ja käy työssä ja maksaa veroja, niin ei kai siinä ole nokan koputtamista kellään
        Kelan eläkeläinen se makailee pelissään kunnes nousee ja ottaa läppärin käteensä ja alkaa kommetoimaan, tietysti vihamielisesti vierasmaalaisista. Menis itse töihin jotta näkis todellisuuden asioista.

        Länsimaalainen nainen on niin kaksinaamainen kuin olla voi! Saivartelee vaikka mustan valkoiseksi. Tässä tapauksessa taas tehdään naisten asemaa islamissa jonkunlaiseksi omaksi valinnaksi ja hyväksyttäväksi alistamiseksi. HYI helllvetti kun sylettää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitäkään ole kun 80 vuotta kun jokaisella suomalaisella mummolla oli aina huivi päässä joten ei mitään uutta sinänsä. Kun katselee vanhoja valokuvia niin näkee miten ykseitä huivin käyttö oli silloin.
        Jos ihmisen joka asuu Suomessa ja kunnioittaa suomen lakeja ja käy työssä ja maksaa veroja, niin ei kai siinä ole nokan koputtamista kellään
        Kelan eläkeläinen se makailee pelissään kunnes nousee ja ottaa läppärin käteensä ja alkaa kommetoimaan, tietysti vihamielisesti vierasmaalaisista. Menis itse töihin jotta näkis todellisuuden asioista.

        Ei ollut jokaisella, eikä sitä huivia miehet määritelleet. Mummuni oli syntynyt 1900. Hän käytti huivia siivotessaan, leipoessaan ja ruokaa laittaessaan, mutta ei koskaan kauppaan tai kaupungille lähtiessään. äitini oli syntynyt 1926 hän hänellä ei pahemmin huiveja edes ollut, no marjastamassa kun kävi oli huivi ja ehkä leipoessa, minä kun en häntä huivipäänä muista ollenkaan. Saiko naiset turpaansa kun ottivat huivin pois, no eivät. Kukaan ei kytännyt huivin käyttöä se oli jokaisen oma valinta, toisin kun islamissa.. Ainoa paikka jossa vanhemmilla mummeleilla oli huivit päässä oli kirkko. Että ota aioista selvää ennenkun kirjoitat väärää tietoa...


    • Anonyymi

      Moktar gubtako

    • Anonyymi

      Taival kohti suomalaisuutta on paljon pidempi kuin Suomen kansalaisuuden saamiseen.

      Voit asiaa miettiä vaikka niin, että jos muuttaisit Kiinaan ja asuisit siellä pitkään, ei sinusta silti kiinalaista tulisi paikallisten silmissä, ehkä koskaan.

      Ensimmäisen sukupolven maahanmuuttajilla on vaikeampaa, mutta seuraavilla sukupolvilla asiat lopulta helpottuu.

      On varmasti niin, että kantaväestön suhtautumiseen vaikuttaa ensimmäisenä ja eniten ulkonäkö ja kielitaito, kantaväestö ei tule kyselemään kansalaisuutta.

      Kiina kiinnostaisi matkailukohteena, mutta en usko että minun kannattaisi sinne muuttaa, kiinalaisiin on etenkin viime vuosien aikana kasvatettu paljon vihamielisyyttä muunmaalaisia kohtaan, asiasta löytyy useampienkin Kiinassa pitkään asuneiden länsimaisten ihmisten kokemukset joista osa on joutunut siitä maasta poistumaan kun kohtelu alkanut olemaan niin huonoa.

      Jos et Suomessa joudu sellaisen kohtelun kohteeksi, voit olla tilanteeseesi aika tyytyväinen.

      En itsekään lähtisi mihinkään Afrikan maahan asumaan sillä oletuksella että minusta tulisi afrikkalainen joskus, paikallinen väestö tulee aina suhtautumaan minuun ulkomaalaisena riippumatta siitä minkä maan kansalaisuuden on saanut.

      • Anonyymi

        Kiinalaisen sen parempi vai montako suomalaista on töissä kiinalaisessa ravintolassa. Maksat lusikallisesta riisiä 10€ et saa ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      "Suomalainen" voi olla paperilla, mutta muuttaako se syntyperää? Miksi haluaisit olla suomalainen, häpeätkö juuriasi? Suomen kansalainen voit olla. Suomen kansalaisuuksia on annettu useillekin eri maanosaa tai väestöryhmää edustaville ihmisille. mautta sillä ei perimää muuteta. Ehkä vuosisatojen kuluttua suomalaisia ei enää ole vaan useiden rotujen sekamelska, joka asuu Suomessa tai maassa joka joskus oli nimeltään Suomi.

      • Anonyymi

        Mitä väliä sillä sitten on? Ei suomalainen rotu oo yhtään sen parempi kuin muutkaan, ehkä vähän kehnompaa. Tai, ehkä olet vain optimisti, suomalainen geenipooli tarvii faktisk afrikkalaista elinvoimaa, siinä se perimänkin muuttelu hoituu ja sellainen voisi olla lujempaa, vahvempaa, isompaa ynnä kauniimpaa tekoa kun on uhattu ilmaston kuumenemisella, jos ei sitten jääkautta pukkaa riippuen siitä miten maan kiertorata muljahtele auringon ympäri juostessaan. Ei se Suomen maa mihinkään kartalta karkaa, jos nyt ei vallan kamalia geologisia juttuja tapahu. Muslimit saa sitten pysyä omissa kalifaateissaan, emme me suomalaiset halua kalifaatteja tänne, vasemmistosta en oo niin varma, ne kun ovat niin kavereita muslimien kanssa ja hyviä vehkeilemään suomalaisten pään menoksi, kirjaimellisesti, aina jottain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä sitten on? Ei suomalainen rotu oo yhtään sen parempi kuin muutkaan, ehkä vähän kehnompaa. Tai, ehkä olet vain optimisti, suomalainen geenipooli tarvii faktisk afrikkalaista elinvoimaa, siinä se perimänkin muuttelu hoituu ja sellainen voisi olla lujempaa, vahvempaa, isompaa ynnä kauniimpaa tekoa kun on uhattu ilmaston kuumenemisella, jos ei sitten jääkautta pukkaa riippuen siitä miten maan kiertorata muljahtele auringon ympäri juostessaan. Ei se Suomen maa mihinkään kartalta karkaa, jos nyt ei vallan kamalia geologisia juttuja tapahu. Muslimit saa sitten pysyä omissa kalifaateissaan, emme me suomalaiset halua kalifaatteja tänne, vasemmistosta en oo niin varma, ne kun ovat niin kavereita muslimien kanssa ja hyviä vehkeilemään suomalaisten pään menoksi, kirjaimellisesti, aina jottain.

        "suomalainen geenipooli tarvii faktisk afrikkalaista elinvoimaa"
        sanoo rkp-mokuttaja


      • Anonyymi

        Ei kai kenenkään syntymäpaikkaa kukaan haluakaan muuttaa . Jokaisella on varmaan sydämessään synnyinmaa vaikka asuukin muualla .
        Joten ei tässä varmaan ole edes mitään ihmeteltävää pääasia että jokainen tienaa oman elantonsa niin suomalainen kun somalikin.


      • Anonyymi

        No ei sinun tarvitse selitellä hänelle yhtään mitään kyllä hän ihan itse tietää että on syntynyt Somaliassa ja jos on suomen kansalaisuus niin on suomalainen . Kaikki jotka ovat muuttaneet vieraisiin maihin pitävät kotimaansa sydämmessään , se ei tarkoita silti sitä etteikö pystyisi omaakaan vieraan maan kulttuuria ja elintapoja jne
        Sinä huolehdit kovasti kaukana olevaa tulevaisuutta , älä huolehdi meitä ei ole ailloin enää olemassakaan .
        Kysyt jos tämä ihminen häpeää juuriaan, mikä kumman kysymys, miksi kukaan häpeäisi juuriaan , joten jokainen tietää juurensa, mutta siitä huolimatta voi olla suomalainen .
        Sitten on niin että ihmisiä on vaeltanut paikasta toiseen , niin kauan kun ihmisiä on ollut maailmassa, joten ilmeisesti se jatkuu samalla tavalla vastaisuudessakin . Joten ei pitäisi olla niin ennakkoluuloinen heti kun joku on toisesta maasta lähtöisin.


    • Anonyymi

      Ihminen on kaikkialla ihminen, ympäristö antaa kielen, tavat asenteet .jne

      • Anonyymi

        Näin on , hyvin sanottu 14.00:24


    • Anonyymi

      "Olen entinen somali"
      Jo tuo lause vesittää kaiken kirjoittajaltaan palstalle pukatun.
      Ei kukaan syntyperäänsä noin hylkää.
      Trolli on aina trolli, tietäähän tuon, kuka on aloituksen takana...

      • Anonyymi

        Jep. Teatteri on käynnissä ja karvahattu pilkahti puvun sisältä.


      • Anonyymi

        Että on entinen tarkoittaa sitä että elää toisenlaisten asioiden täyttämässä yhteiskunnassa niillä ehdoilla joita se tarjoaa esim työtä.
        Silloin on entinen kun ei elä sen entisen maan lakien JS asetusten mukaisesti, vaan hyväksyy uuden maan tavat ja lait .


      • Anonyymi

        Siitä sinä et näytä tietävän yhtään mitään. Kyllä kuule moni vaan hylkää synnyisnmaansa sotien ja köyhyyden vuoksi, koska on pakko. En usko että Somaliassa on mitään Kelaa joka hoitelee hommat eräille.
        Saa olla mielissään että ihmiset jotka tulevat muualta saavat työtä että saavat elättää itsensä , kas kun ei heillä ole mitään selkäsairauksia että tarttis maata kotona TV nokan edessä


    • Anonyymi

      uli uli persu uli

      • Anonyymi

        uli uli natsi tuli 🤣


      • Anonyymi

        ituhippi kilahti taas


    • Anonyymi

      Tanska on julistanut Somalian turvalliseksi ja palautti toissa vuonna n 2000 Somalia

      • Anonyymi

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Somalialaiset itse voi tehdä Somaliasta vaikka turvallisimman maan maailmassa. Muut ei siihen voi vaikuttaa. Tervemenoa.


      • Anonyymi

        Katsokaa:LIDO BEACH MOKADISHU YOUTUBE Sinne matkustaa nyt TUHANSIA turisteja joka vuosi.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Hellan lettas sentään tyhmä idiootti: Tanska lähettää teitä somal(o)i(nen) sinne teidään omaan maahanne takaisin Tanskalaiset ovat ja jäävät omaan maahansa...Exsä edes noin yxinkertasta hommaa ymmärtänyt oikein.... ai joo somal(o)i(nen)han sä vaan oot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Aivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Somalia on Afrikan trooppinen maa ei kuulu Suomeen joka on pohjoista arktista aluetta jäätikköä.Meillä on pikakesä 2 kuukautta vuodessa sen ajan me suomalaiset maksamme auringossa rannoilla alasti. Afrikassa on aurinko aina meillä vain hetken aivan eri maan osia ja ilmaston.Meidän meri on pohjoinen meiltä meni ennen venäjän hyökkäystä väylä Jäämerelle ja meidän pohjoinen meri on jäässä Somalian meri ei jäädy koskaan.Meillä on oma kulttuuri ilmasto kieli ja osa suomea on jäänyt venäjän puolelle.Somaliassa on oma historia heitä käännytettiin 800 luvulla muslimiksi.Arabit käännytti.Egyptin kulttuuri ei kuulu tänne pohjoisen kylmän ilmaston maihin yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa:LIDO BEACH MOKADISHU YOUTUBE Sinne matkustaa nyt TUHANSIA turisteja joka vuosi.......

        Voiko Somaliassa kävellä bikinit päällä rannalla shortsit jalassa kaduilla naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellan lettas sentään tyhmä idiootti: Tanska lähettää teitä somal(o)i(nen) sinne teidään omaan maahanne takaisin Tanskalaiset ovat ja jäävät omaan maahansa...Exsä edes noin yxinkertasta hommaa ymmärtänyt oikein.... ai joo somal(o)i(nen)han sä vaan oot

        Olisivat onnellisia kun edes on heillä omaa maata missä asua ajatelkaa vähän. Venäläiset varasti meiltä maata. Sentään eri asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Siellähän Somalit ramppaa lomillaan joka välissä, tai siis kelatukien välissä. Kusettavat Suomalaista yhteiskuntaa sen kun voivat. Somali on Somali ei se muuksi muutu. Kansalainen voit olla et muuta. Meidän kantisten ihonväri on vaalea, eli olemme kuten kaikki pohjoismaalaiset vaaleita iholtamme. Eli olemme ihan eri näköisiä kun somalit. Somali naiset on alistettuja huiveineen ja kaapuineen ja isoine kakaralaumoineen. Työelämään heitä ei päästetä. Niin missä kohtaa se suomalaisuus tulee esiin ....Teidän kultuurinne ja islamin uskonne ei sisällä mitään meille tuttua ja turvallista eli suomalaisuutta ja rehellisyyttä, mikä teiltä yleisesti puuttuu. Siksikin on väärin antaa tänne tulla väkeä joka ei kunnioita maan lakeja ei tapoja...Se muuttaa yhteiskuntaa turvattomaksi ja epärehelliseksi. Eikä siitä koidu Suomelle mitään hyvää, kuten Ruotsistakin näkee miten sille on käynyt kun on vieraat pääsetty huseeraan. Maa on täynnä ulkomaalaisia rikollisia ja turvattomuutta. Entinen hieno kansankoti on totaaliseti pilattu. Siksi aloin äänestää persuja on ainoo puolue joka yrittää estää tulevaisuuden matuhelvetin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellan lettas sentään tyhmä idiootti: Tanska lähettää teitä somal(o)i(nen) sinne teidään omaan maahanne takaisin Tanskalaiset ovat ja jäävät omaan maahansa...Exsä edes noin yxinkertasta hommaa ymmärtänyt oikein.... ai joo somal(o)i(nen)han sä vaan oot

        Jos on ollut Suomessa 20 vuotta niin vaikea se olisi palata vanhan kotimaan tapoihin , joten ihminen joka kantaa kortensa kekoon tekemällä työtä Suomessa on aina tervetullut. Kun jostain syystä eräät ei edes halua tehdä töitä siis oman kotimaan ihmiset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tanskalaiset päättäjät ovat sitä mieltä että Somalia on turvallinen maa, niin olkaa hyvä tanskalaiset päättäjät ja muuttakaa itse sinne!

        Miksi lähtisivät omasta maastaan sinne paskan keskelle, missä kukaan ei viitsi tehdä mitään. Valkoinen länsimaa pureskelee ruokansakin kehittyjille, eivät vaan millään kehity järkyttävistä taskurahoista huolimatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellan lettas sentään tyhmä idiootti: Tanska lähettää teitä somal(o)i(nen) sinne teidään omaan maahanne takaisin Tanskalaiset ovat ja jäävät omaan maahansa...Exsä edes noin yxinkertasta hommaa ymmärtänyt oikein.... ai joo somal(o)i(nen)han sä vaan oot

        Älä alenna toista ihmistä ja mitä tulee ymmärtämyksen niin sinulla ainoastaan näyttää olevan pää tyhjänä ymmärtämyksestä . Ihmiset on ihmisiä olivat he mistä tahansa ja millaisella ihonvärillä varustettuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Somalia on Afrikan trooppinen maa ei kuulu Suomeen joka on pohjoista arktista aluetta jäätikköä.Meillä on pikakesä 2 kuukautta vuodessa sen ajan me suomalaiset maksamme auringossa rannoilla alasti. Afrikassa on aurinko aina meillä vain hetken aivan eri maan osia ja ilmaston.Meidän meri on pohjoinen meiltä meni ennen venäjän hyökkäystä väylä Jäämerelle ja meidän pohjoinen meri on jäässä Somalian meri ei jäädy koskaan.Meillä on oma kulttuuri ilmasto kieli ja osa suomea on jäänyt venäjän puolelle.Somaliassa on oma historia heitä käännytettiin 800 luvulla muslimiksi.Arabit käännytti.Egyptin kulttuuri ei kuulu tänne pohjoisen kylmän ilmaston maihin yhtään.

        Mistäs sinä tiedät miten kukin kuuluu minnekin . Jos äiti on suomalainen ja isä Afrikkalainen niin silloin saa olla siinä maassa missä viihtyy paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellähän Somalit ramppaa lomillaan joka välissä, tai siis kelatukien välissä. Kusettavat Suomalaista yhteiskuntaa sen kun voivat. Somali on Somali ei se muuksi muutu. Kansalainen voit olla et muuta. Meidän kantisten ihonväri on vaalea, eli olemme kuten kaikki pohjoismaalaiset vaaleita iholtamme. Eli olemme ihan eri näköisiä kun somalit. Somali naiset on alistettuja huiveineen ja kaapuineen ja isoine kakaralaumoineen. Työelämään heitä ei päästetä. Niin missä kohtaa se suomalaisuus tulee esiin ....Teidän kultuurinne ja islamin uskonne ei sisällä mitään meille tuttua ja turvallista eli suomalaisuutta ja rehellisyyttä, mikä teiltä yleisesti puuttuu. Siksikin on väärin antaa tänne tulla väkeä joka ei kunnioita maan lakeja ei tapoja...Se muuttaa yhteiskuntaa turvattomaksi ja epärehelliseksi. Eikä siitä koidu Suomelle mitään hyvää, kuten Ruotsistakin näkee miten sille on käynyt kun on vieraat pääsetty huseeraan. Maa on täynnä ulkomaalaisia rikollisia ja turvattomuutta. Entinen hieno kansankoti on totaaliseti pilattu. Siksi aloin äänestää persuja on ainoo puolue joka yrittää estää tulevaisuuden matuhelvetin.

        Kuinka monta tunnet kun olet niin tietävinäsi heidän asioistaan. Se on niitä kiertokulku juttuja joita sinäkin siinä levittelet halukkaasti. Maapallo on kaikille ihmisille. Niin ettei rasitti sitä omista


    • Anonyymi

      Valehtelee toi on jonkun suvakin sateenkari unelma käsikirjasta tempastu alotus,ois vielä lisänny että homppelit ja lesbot on rautaa

    • Anonyymi

      Aloitus on tietenkin provo, etnisyys saadaan tietenkin jo syntymässä, eikä sitä voinut muuttaa edes Micheal Jackson, vaikka kovasti sitä yrittikin.

      • Anonyymi

        Thaimaata laittaa rahat mikä irtoaa Thaimaahan niiden tileille


      • Anonyymi

        Ei kai kukaan haluakaan kieltää syntymäänsä mutta joskus on olosuhteet sellaisia että on pakko parta omasta maastaan rakasti sitä tai ei.
        Joten hyvä siinä on heittää huulta yksinkertaisilla selityksillä ihmisistä joita ei tunne.
        Minulla on ollut afrikkalaisia työkavereita oppilaana töissä ja kaikki olivat hyvin ahkeria toisin kun sinivalkoisilla iholla varustettu oman maan asukas . Niin että ei pitäisi levitellä juorupuheita jos ei ole edes koskaan puhunut ihmisten kanssa joista levittelee keksasituja tarinoita .jotka paisuvat uusiksi jokaisen juorukellon suussa. Voin sanoa sen että afrikkalaiset eivät juoruankoskaan toisista ihmisistä pahaa sanaa ,vain sekin todistaa että ovat laatu väkeä työmaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Thaimaata laittaa rahat mikä irtoaa Thaimaahan niiden tileille

        Työmies sai maata läheltä Thaimaata ja siellä hän sai maata.


    • Anonyymi

      Aloittaja ei tajua, että suomalainen ja Suomen kansalainen on eri asia.

      • Anonyymi

        Kyllä aloittaja on kaikille hyvin tuttu öyhö...


    • Anonyymi

      Hyvä, jatka samaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Ja muista vetää käteen aamuin, illoin.


    • Anonyymi

      Kyllä mun mielestä suomeen saa tulla jos elättää työllään itsensä ja perheensä. Noudattaa Suomen lakeja ja käyttäytyy kunnolla. Olet varmaan suomen kansalainen mutta et suomalainen.

      • Anonyymi

        Kiitos sinulle! Mutta lisäyksenä se, etten ole syntyperäinen suomalainen mutta olen silti suomalainen! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle! Mutta lisäyksenä se, etten ole syntyperäinen suomalainen mutta olen silti suomalainen! :)

        Kyllä näin on, nuita muka suomalaisia rotu tietoisia hihhuleita on häiriköimässä vähän joka palstalla riesaksi asti. He häpäisevät suomalaisuuden kansallissosialismillaan ja kieltävät Suomen kansalaisuutensa samalla kuin muidenkin. Itse olen syntynyt taatusti suomalaisista vanhemmista Rovaniemellä, nuitten hihhulien takia on pakko hävetä suomalaisuuttani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä näin on, nuita muka suomalaisia rotu tietoisia hihhuleita on häiriköimässä vähän joka palstalla riesaksi asti. He häpäisevät suomalaisuuden kansallissosialismillaan ja kieltävät Suomen kansalaisuutensa samalla kuin muidenkin. Itse olen syntynyt taatusti suomalaisista vanhemmista Rovaniemellä, nuitten hihhulien takia on pakko hävetä suomalaisuuttani.

        Suomalaiset häpeää sinua. Perseennuolija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos sinulle! Mutta lisäyksenä se, etten ole syntyperäinen suomalainen mutta olen silti suomalainen! :)

        Haha ei mennyt kaaliin:Et ole Suomalainen vaan Suomen kansalainen...et vain tyhmänä sitä ymmärrä.... kaxi eri asiaa...ai joo somppuhan sä vaan oot .... ei voi kaikkea vaatia


      • Anonyymi

        Se vaan että Egyptin Niilin alueen maat on tulivuori peräisiä trooppisia maita ja heidän heimot on sieltä kuin taas meidän Euroopan ja pohjoisten maiden heimot on täältä historiassa asukoon kukin heimojensa alueilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan että Egyptin Niilin alueen maat on tulivuori peräisiä trooppisia maita ja heidän heimot on sieltä kuin taas meidän Euroopan ja pohjoisten maiden heimot on täältä historiassa asukoon kukin heimojensa alueilla.

        No kai somalin voi viedä eskimoiden kanssa tuonne jäätikölle Grönlantiin tai Kiinaan riisipellolle sitten myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset häpeää sinua. Perseennuolija.

        Sun lisäksi ei sitten muita suomalaisia olekkaan ja häpeät, no kaikin mokomin ja on syytäkin, minulle suomalaisia ovat kaikki Suomen kansalaiset rodusta riippumatta. Se kolmas valtakunta tuli ja meni mutta luulot jäi. 30 ja 40 luvun Saksassa juutalaiset olivat usein saksalaisempia kuin saksalaiset itse ja he identifioituivat saksalaisiksi, kävivät töissä, maksoivat veronsa, opiskelivat. Heille oli shokki kun rotuagenda syrjäytti terveen järjen ja he joutuivat vähitellen eristetyksi yhteiskunnasta jonka puolesta he olivat taistelleet WWI aikana ja he eivät uskoneet kansallissosialistien propagandaa ja kuuliaisesti he astuivat viranomaisten käskystä karjan rautatie kuljetus vaunuihin matkalle itään, toki he olivat kuulleet huhuja mutta torjuivat ne pahansuopaisina parjauksena, hehän olivat matkalla uusiin työsiirtokuntiin. Vasta perille päästyään heille totuus valkeni. Sinunlaisesi parasiitin paikka ei ole vapaassa Suomessa ja sen mitä aiot tehdä muille suomalaisille olisi kaikkien kannalta parasta tehdä ensin teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun lisäksi ei sitten muita suomalaisia olekkaan ja häpeät, no kaikin mokomin ja on syytäkin, minulle suomalaisia ovat kaikki Suomen kansalaiset rodusta riippumatta. Se kolmas valtakunta tuli ja meni mutta luulot jäi. 30 ja 40 luvun Saksassa juutalaiset olivat usein saksalaisempia kuin saksalaiset itse ja he identifioituivat saksalaisiksi, kävivät töissä, maksoivat veronsa, opiskelivat. Heille oli shokki kun rotuagenda syrjäytti terveen järjen ja he joutuivat vähitellen eristetyksi yhteiskunnasta jonka puolesta he olivat taistelleet WWI aikana ja he eivät uskoneet kansallissosialistien propagandaa ja kuuliaisesti he astuivat viranomaisten käskystä karjan rautatie kuljetus vaunuihin matkalle itään, toki he olivat kuulleet huhuja mutta torjuivat ne pahansuopaisina parjauksena, hehän olivat matkalla uusiin työsiirtokuntiin. Vasta perille päästyään heille totuus valkeni. Sinunlaisesi parasiitin paikka ei ole vapaassa Suomessa ja sen mitä aiot tehdä muille suomalaisille olisi kaikkien kannalta parasta tehdä ensin teille.

        Mikään ei ole niin tyhmä kun suvakki...


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sorry vaan, mutta vaikka olisit Suomen kansalainen niin et ole suomalainen - eikä siinä mitään hävettävää ole. Itse olen asunut jo 30 vuotta ulkomailla, enkä edes väitä että olisin kyseisen maalainen, vaan aina vastaan että olen suomalainen, ja jos paikalliset ihmettelevät kuinka puhun heidän kieltään, niin sanon että olen asunut kyseisessä maassa 30 vuotta. Jopa lapseni, vaikka ovat syntyneet ulkomailla, ovat enemmän suomalaisia kuin Somaliassa syntynyt vaikkakin Suomessa parikymmentä vuotta asunut henkilö, sillä lapseni sukujuuret ovat isänsä puolelta syvällä Satakunnan ja Pirkanmaan maaseudulla.

      Suomalaisuus perustuu yhteiseen historiaan, kieleen, kansanperinteeseen, kulttuuriin, ja myös etnisyyteen. Suomeen 20 vuotta sitten muuttaneella Somalian, Kiinan, Afganistanin, tai vaikka Chilen sukujuuret omaavalla henkilöllä ei ole mitään näistä yllämainituista. Joten Suomen kansalainen - kyllä, suomalainen - ei.

    • Anonyymi

      jos olet naimisissa ja saat jälkeläisiä niin heitä voidaan kutsua suomalaisiksi ainakin seuraavassa sukupolvessa !

      En minäkään ole pohjoismaalainen vaikka 7% löytyy ja loput suomalaista

      • Anonyymi

        siis suomalaisen kanssa !!!


    • Anonyymi

      TUO NYT EI KYLLÄ PIDÄ OLLENKAAN PAIKKAANSA, ETTA SOMALISTA TULEE SUOMALAINEN......HAAA......HAAAAAA.......
      KANSALAISUUKSIA EI SAA MYÖNTÄÄ SILLÄ PERUSTEELLA.

      • Anonyymi

        Joo ei jokaisella on se oma heimomaa siellä sotien takia ovat sieltä tai rahan takia lähteneet suomalaisia ei voi verrata suomalaisiin meillä on suuret maa alueet ollut yhdessä Ruotsin kanssa ja sodissa menetetty maata Venäjälle Stalinin aikana koko Karjala Laatokka ääninen Viipuri Petsamo puolet Sallasta jäi Venäjälle joten SOMALIT EI OLE MENETTÄNYT MAATA KUIN SUOMALAISET MENETTI. Heillä on se maa missä asua. ( Suomelle kovin kuin Ukrainalle nyt että venäjä hyökkäsi 1939. )


      • Anonyymi

        Mistäs sinä sen olet tietävinäsi , et varmaan ole koskaanollut missään muualla kun omassa kyläpahasessasi, niillä perusteilla ei niinkuin oikein voi sanoa mitään
        Sadat suomalaisetkin ovat toisen maan kansalaisia eikä se ole mikään ihme mitenkään.
        Mutta sinä joka kirjoittelet isoilla kirjaimilla et varmaan ole edes käynyt kouluaikaan koskaan kun et osaa palstan sääntöjä


    • ”Suomalaisuus perustuu yhteiseen historiaan, kieleen, kansanperinteeseen, kulttuuriin, ja myös etnisyyteen.”
      Suomalaisuus ei määräydy sillä, mitä joku pöljästi väittää. Suomalaisuus punnitaan siinä, mitä ihminen elämässään tekee.

      Nämä miehet lähtivät, kun isänmaa kutsui:
      Korpraali Salomon Eckert kaatui 1940 Kannaksella. Hän oli taustaltaan juutalainen. Suomelle hän on aina suomalainen.
      Kornetti Feyzi Kayenuk kaatui 1939 talvisodassa Tolvajärvellä. Hän oli taustaltaan tataari. Suomelle hän on aina suomalainen.
      Sotamies Aavo Haasma kaatui 1943 Rajajoella, kansallisuudeltaan hän oli virolainen. Suomelle hän on aina suomalainen.

      Parhain terveisin, Moktar. ;)

      • Anonyymi

        Tarkoitatko että kaikki SUOMALAISET jotka sotivat nyt Ukrainassa ryssiä vastaan ovat ikuisesti UKRAINALAISIA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että kaikki SUOMALAISET jotka sotivat nyt Ukrainassa ryssiä vastaan ovat ikuisesti UKRAINALAISIA?

        Jos sattuvat kaatumaan siellä UKRAINASSA…


      • Anonyymi

        Sotaa siis odotellessa, että tehdään somalistakin aito suomalainen?


      • Anonyymi

        Nuo henkilöt koki hyväksi sotia Suomen puolesta silloisissa olosuhteissa. Suomalaisiakin on jokunen mennyt muualle sotimaan omista syistään. Miten tuntuu että nämä somalit ei sitä tekisi mistään syystä vaan etsisivät rakoa luikkia pakoon. Ei Suomi mitään sellaista heille merkitse, eivät viime kädessä ole suomalaisia. On kuitenkin se omakin maa.


      • Anonyymi

        Täsmälleen näin, rotutietoiset sais toimittaa ite sinne mihin ne toimittaisi muita ihmisiä, siis keskitysleireille.


      • Anonyymi

        Eikä ole jokaisella on oma kotimaa tajua jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sattuvat kaatumaan siellä UKRAINASSA…

        Ukrainassa on kuollut eri maiden kansalaisia jo 9 vuotta viime vuonna eniten kyllä he ovat oikeasti oman maansa kansalaisia kielisiä vaikka olivat siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sotaa siis odotellessa, että tehdään somalistakin aito suomalainen?

        Suomalaiset ruotsalaiset norjalaiset on omaa kansaa pohjoisen jäätikön kansaa kyllä me matkustellaan Afrikassa luontomatkoilla safarilla ja sukellusmatkoilla tutkimassa trooppisia kaloja mutta ei me siellä olla muuta kuin suomalaisia ei muutu tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo henkilöt koki hyväksi sotia Suomen puolesta silloisissa olosuhteissa. Suomalaisiakin on jokunen mennyt muualle sotimaan omista syistään. Miten tuntuu että nämä somalit ei sitä tekisi mistään syystä vaan etsisivät rakoa luikkia pakoon. Ei Suomi mitään sellaista heille merkitse, eivät viime kädessä ole suomalaisia. On kuitenkin se omakin maa.

        Suomalaisia oli auttamassa joskus Bulgariaa ja joskus muita mutta myös Espanjassa vakituiseen asuvat suomalaiset on aina suomalaisia kaksoiskansalaisuus ei muuta sitä muuksi mistä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täsmälleen näin, rotutietoiset sais toimittaa ite sinne mihin ne toimittaisi muita ihmisiä, siis keskitysleireille.

        Juutalainen rotu juutalainen rotukoira juutalainen keskitystyöleiri kibbutsi MITÄ SÄ VALEHTELET KOKOAJAN ME OLEMME HEIMOJA KANSAA ERILAISIA KANSOJA JOS ET NÄE MITÄÄN OSTA SILMÄLASIT KENIASSA ON MASAI HEIMO ONKO SE ROTU SINULLE VAI NIIN ENTÄ THAIMAALAINEN LAOSILAINEN ONKO SE ROTU ??? HEILLÄ ON OIKEASTI OMA HEIMO.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä ole jokaisella on oma kotimaa tajua jo.

        Jokaisella on oma kotimaa kuten Iranissa iranilaisilla on ja Thaimaassa thaimaalaisilla on ja Kiinassa kiinalaisilla on oma maa gambialaisilla ja venäläisillä venäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisia oli auttamassa joskus Bulgariaa ja joskus muita mutta myös Espanjassa vakituiseen asuvat suomalaiset on aina suomalaisia kaksoiskansalaisuus ei muuta sitä muuksi mistä on.

        Ei kai sitä kukaan ole muuttamassakaan kaikki tietävät mistä ovat lähtöisin.
        Kummallista jorinaa tästäkin asiastaan saadaan aikaiseksi.
        Entäs 60 luku sitten kun ei suomalainen päässyt töihin edes omassa maassaan niin joutui lähtemään Ruotsiin josta sai työtä heti, niin että ei sekään oikein ole isänmaallisuutta omaa väkeä kohtaan kun ei saa töitä maassaan missä on syntynyt ja olisi halunnut elää.

        Niin että kaikkeen on syynsä , ja otetaan työntekijöitä vastaan ihmisistä jotka todella haluavat tehdä töitä elättääkseen itsensä ja perheensä .
        Niin että pitäisi hieman ajatella eritavalla näitäkin asioita , se kun päästellä esiin yksinkertaisia kommetteja asioista mistä ei tiedetä edes .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella on oma kotimaa kuten Iranissa iranilaisilla on ja Thaimaassa thaimaalaisilla on ja Kiinassa kiinalaisilla on oma maa gambialaisilla ja venäläisillä venäjä.

        Ja jokainen kyllä haluaa asua omassa maassaan jos siihen annetaan mahdollisuudet .syitä on monia miksi ihmeen on jätettävä kotimaansa ja etsiä työtä muualta


    • Anonyymi

      Suomalaisuus on siis sama kuin sukupuoli, ollaan sitä miltä sattuu tuntumaan…

      • Anonyymi

        Rotu ja sukupuoli no jos joku muuttaa Suomeen vaikka turkista ja kuvittelee olevansa jonosta seuraava transu ilman kiveksiä niin eihän se suomalaisen vika ole.


    • Anonyymi

      Olet somali ja tulet olemaan koko elämäsi somali. Et ikinä ole suomalainen. Älä edes unta nää että olisit suomalainen.

      • Anonyymi

        Ei varmaankaan monikaan suomalainen halua olla kaltaisesi rotutietoinen "suomalainen" en halua minäkään olla ja varmasti olen suomalaista juurta pohjois Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan monikaan suomalainen halua olla kaltaisesi rotutietoinen "suomalainen" en halua minäkään olla ja varmasti olen suomalaista juurta pohjois Suomesta.

        Ei tssä roduista puhuta vaan kansallisuuksista ja niiden kulttuureista. Nykypäivänä. Liian vaikeaa?


      • Anonyymi

        Joo kun alkaa somalinaisia näkymään bikineissä uimassa rannalla ja juoksemassa korkokengissä minihaneessa niin alkaa muistuttaa Suomen kulttuurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan monikaan suomalainen halua olla kaltaisesi rotutietoinen "suomalainen" en halua minäkään olla ja varmasti olen suomalaista juurta pohjois Suomesta.

        Pohjoisessa on sitten sinun ROTUSI NIINKÖ JUUTALAISTA ROTUA POHJOISESSA. NOITINA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoisessa on sitten sinun ROTUSI NIINKÖ JUUTALAISTA ROTUA POHJOISESSA. NOITINA.

        Juutalaiset taas rotunsa kanssa naimassa sulttaaneja haaremissa mikä rotu siitä syntyi sitten no voi Ismail.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoisessa on sitten sinun ROTUSI NIINKÖ JUUTALAISTA ROTUA POHJOISESSA. NOITINA.

        Rotuja on kait muutamia, valakonen, keltanen, musta ja punasta. Olen sitä valakosta sorttia kuten juutalaisetki, ne ellää eri ilimansuunnasa kuin mie, venäläiset ovat nekin sammaa sorttia ja ruottalaiset. Keltasta rotua löytyy Aasiasta, mustaa Afrikasta, Australiasta ja Intiasta ja sitä punasta Amerikasta. Ihon värriin vaikuttaa muutama kymmenen geeniä, niin että sävyjä on sitten satoja, saattaapi olla enämpiki. Ihon väri ei vaikuta ihmisrvoa alentavasti tai nostavasti kuten rotukiihkoilijat ja kulttuurimarxistit luulee ja nimenommaan luuloillaan vähentää ommaa ihmisarvoa joka on sama kaikilla syntymässä saatua riippumatta ihonväristä, nenän mallista tai kengän numerosta.

        Syntymässä ja kuolemassa kaikki ovat tasa arvoisia, tasavertaisuus on asia erikseen, nainen ja mies ei voi koskaan olla tasavertaisia koska vain nainen voi luoda uuden ihmisen, toki mies on siinä vähän avuksi panemalla muija siunattuun tilaan, mies ei voi synnyttää lapsia koskaan vaikka kulttuurimarxistit vastaan väittävätki, ne ovatki muutenkin jotenkin häiriintyneitä ja pösilöitä ja ne ovat päässeet yhtä pösilöitä ja häiriintyneitä lakeja säätelemään. Se nyt vielä tästä puuttuisi että yhtä pösilöt rotukiihkoilijat pääsis lakeja säätelemmään. Pian kaikki suomalaiset ovat yhtä häiriintyneitä ja pösilöitä eikä tiijä mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmaankaan monikaan suomalainen halua olla kaltaisesi rotutietoinen "suomalainen" en halua minäkään olla ja varmasti olen suomalaista juurta pohjois Suomesta.

        Afrikastahan mekin ollaan lähtöisin kauan sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rotuja on kait muutamia, valakonen, keltanen, musta ja punasta. Olen sitä valakosta sorttia kuten juutalaisetki, ne ellää eri ilimansuunnasa kuin mie, venäläiset ovat nekin sammaa sorttia ja ruottalaiset. Keltasta rotua löytyy Aasiasta, mustaa Afrikasta, Australiasta ja Intiasta ja sitä punasta Amerikasta. Ihon värriin vaikuttaa muutama kymmenen geeniä, niin että sävyjä on sitten satoja, saattaapi olla enämpiki. Ihon väri ei vaikuta ihmisrvoa alentavasti tai nostavasti kuten rotukiihkoilijat ja kulttuurimarxistit luulee ja nimenommaan luuloillaan vähentää ommaa ihmisarvoa joka on sama kaikilla syntymässä saatua riippumatta ihonväristä, nenän mallista tai kengän numerosta.

        Syntymässä ja kuolemassa kaikki ovat tasa arvoisia, tasavertaisuus on asia erikseen, nainen ja mies ei voi koskaan olla tasavertaisia koska vain nainen voi luoda uuden ihmisen, toki mies on siinä vähän avuksi panemalla muija siunattuun tilaan, mies ei voi synnyttää lapsia koskaan vaikka kulttuurimarxistit vastaan väittävätki, ne ovatki muutenkin jotenkin häiriintyneitä ja pösilöitä ja ne ovat päässeet yhtä pösilöitä ja häiriintyneitä lakeja säätelemään. Se nyt vielä tästä puuttuisi että yhtä pösilöt rotukiihkoilijat pääsis lakeja säätelemmään. Pian kaikki suomalaiset ovat yhtä häiriintyneitä ja pösilöitä eikä tiijä mistään mitään.

        Jaa että pian?
        Kyllä häiriöt ovat jo kovasti näkyvällä nytkin kun laitetaan toisten maiden asukkaat jotenkin ala arvoisiksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Afrikastahan mekin ollaan lähtöisin kauan sitten

        Ja sekö takia tänne pitäisi nyt ottaa koko Afrikka....outo logikka ja väärä, nyt on 2023...


    • Anonyymi

      Entinen somali? Ei sellaista ole olemassakaan Somali on somali vaikka voissa paistaisi.

    • Anonyymi

      Suomalaiseksi synnytään, ei muututa….

      • Anonyymi

        Suomalaisuus on ja tuntuu

        Suomi on suomalaisten koti. Jokaisella suomalaisella on kotimaassaan oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen, riittävään toimeentuloon ja turvallisuuteen. Yksilön ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus vaikuttaa häntä itseään koskeviin asioihin.

        Mikään perinne, asenne tai toimintatapa ei yksinään ole suomalaisen kulttuurin ydin, vaan kulttuurimme on kielen, monien tapojen, arvojen, symbolien ja muiden asioiden ainutlaatuinen yhdistelmä.

        Me tunnemme suomalaisuuden sydämessämme, ja se säilyy siellä maailman muutoksesta huolimatta
        https://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuus on ja tuntuu

        Suomi on suomalaisten koti. Jokaisella suomalaisella on kotimaassaan oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen, riittävään toimeentuloon ja turvallisuuteen. Yksilön ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus vaikuttaa häntä itseään koskeviin asioihin.

        Mikään perinne, asenne tai toimintatapa ei yksinään ole suomalaisen kulttuurin ydin, vaan kulttuurimme on kielen, monien tapojen, arvojen, symbolien ja muiden asioiden ainutlaatuinen yhdistelmä.

        Me tunnemme suomalaisuuden sydämessämme, ja se säilyy siellä maailman muutoksesta huolimatta
        https://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme/

        "Me tunnemme suomalaisuuden sydämessämme, ja se säilyy siellä maailman muutoksesta huolimatta" saattaa olla, mutta jos siihen aletaan sekottelemaan vieraita aineksia kuten kulttuuri marxismia, kansallissosialismia en tunne sellaista suomalaisuutta sydämessäni.


      • PS,
        Vastasin tähän: "Suomalaiseksi synnytään, ei muututa…."


      • Anonyymi

        Tämän Fatiman toinen vanhempi on suomalainen ja Fatima on syntynyt suomessa ja vihaa kantasuomalaisuutta, mutta on tosiaan suomalainen!


      • Anonyymi

        KUULE MOKTAR TEIDÄN NIMETKÄÄN EI OLE SUOMESTA EDES NE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuus on ja tuntuu

        Suomi on suomalaisten koti. Jokaisella suomalaisella on kotimaassaan oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen, riittävään toimeentuloon ja turvallisuuteen. Yksilön ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus vaikuttaa häntä itseään koskeviin asioihin.

        Mikään perinne, asenne tai toimintatapa ei yksinään ole suomalaisen kulttuurin ydin, vaan kulttuurimme on kielen, monien tapojen, arvojen, symbolien ja muiden asioiden ainutlaatuinen yhdistelmä.

        Me tunnemme suomalaisuuden sydämessämme, ja se säilyy siellä maailman muutoksesta huolimatta
        https://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme/

        MENÄÄNKÖ ME SITTEN SOMALIMAAHAN TAI ARABIAAN MIEHITTÄMÄÄN NIIDEN MAITA ETTÄ TASA ARVO PYSYY.POLTETAAN AUTOJA SIELLÄ JA RAISKAILLAAN.


      • Anonyymi

        Hän puhuu ja kirjoittaa paremmin suomea kuin Moktar, joka on kantis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän Fatiman toinen vanhempi on suomalainen ja Fatima on syntynyt suomessa ja vihaa kantasuomalaisuutta, mutta on tosiaan suomalainen!

        Tässä juttua henkilöstä
        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/jouni-jamsa/vihreiden-valtuutettu-ja-naisliiton-pj-fatim-diarra-paheksuu-ihmisten-ulkonakoja/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän puhuu ja kirjoittaa paremmin suomea kuin Moktar, joka on kantis.

        Meinaatko tuota joka kirjoittelee versaaleilla, siinä on kirjoitus säännöt menneet ohi suun, kun ei käsitä että lause aloitetaan ainoastaan isolla kirjaimella .mutta kova poika on olevinaan.sekö on sitä tosi suomalaista olevinaan, kun mollataan ihmisiä työkseen ja itse ei olla koskaan osallistuttu yhteiskunnallisiin asioihin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaisuus on ja tuntuu

        Suomi on suomalaisten koti. Jokaisella suomalaisella on kotimaassaan oikeus asumiseen, terveydenhuoltoon, koulutukseen, riittävään toimeentuloon ja turvallisuuteen. Yksilön ihmisarvoiseen elämään kuuluu oikeus vaikuttaa häntä itseään koskeviin asioihin.

        Mikään perinne, asenne tai toimintatapa ei yksinään ole suomalaisen kulttuurin ydin, vaan kulttuurimme on kielen, monien tapojen, arvojen, symbolien ja muiden asioiden ainutlaatuinen yhdistelmä.

        Me tunnemme suomalaisuuden sydämessämme, ja se säilyy siellä maailman muutoksesta huolimatta
        https://www.perussuomalaiset.fi/arvomaailmamme/

        Ulkomaalainen joka tekee työtä Suomessa maksaa veronsa on oikeutettu ihan samoihin asioihin kun suomalainenkin esim terveydenhoitoon jne, etekkin hänen tulisi saada tuntea olonsa turvalliseksi maassa minne makselee veroja että sohvaperunoille riittää tukia.
        Joten satoja vuosia sitten kulkeutui ihmisiä suomen maalle Afrikasta ja sukupolvi sukupolvelta muuttuivat vaalea ihmisiksi vuosisatojen kuluessa .
        Niin että ollaan ja eletään ja annetaan muidenkin elää.


    • Anonyymi

      Suomalainen voit olla, koska Suomen passi voidaan lyödä käteen kenelle tahansa. Sivistynyttä eurooppalaista sinusta ei tule koskaan.

      • Anonyymi

        Ehkä eurooppalaiset ovat sivistyneitä, sinä et ole sivistynyt eurooppalainen vaan mikä lie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä eurooppalaiset ovat sivistyneitä, sinä et ole sivistynyt eurooppalainen vaan mikä lie.

        SATAA KOHTA TULIKIVEÄ TAIVAASTA KUIN SODOMASSA ESTERIN PERSEESTÄ


      • Anonyymi

        On varmasti sivistyneempi mitä sinä olet,


      • Anonyymi

        Sinäkö sitten olet sen sivistyneen eurooppalaisen esikuva, lue itse kommenttisi ja ota huomioon että sivistyneisyydestä ei puhu se joka on todella sivistynyt , silloin näyttää todella sen moukkamaisuutensa . Entäs kun äiti on suomalainen ja isä Afrikkalainen niin miten silloin suukku laitetaan, lapsi on tumma ihoinen eikä ole koskaan käynytkään Afrikassa , ja olet kovasti häntä arvioimassa , luulen että kahden sivistyneen vanhemman lapsesta tulee paljon sivistyneempi mitä se joka huutelee sivistyksestä toisille


    • Anonyymi

      Voiko suomalainen muuttaa Somaliin ja olla siellä oikea aito somali?

      • Anonyymi

        Onko suomalainen somali Somaliassa kun saa passin oikeesti.


      • Anonyymi

        Yksi valkoinen venäläinen synnytti valkoisen somalin pienet korvat ja laiha.Mutta somali se on. Passiin laitettu. Somalia.


      • Anonyymi

        Kyllä jos pienestä,pitäen asuu jossain niin omaa sen kansan tavat ja perinteet, se tulee ihan luonnostaan sille joka muuttaa muualle .


    • Anonyymi

      Kaikki hävitys kun on verisäh ja se pulpuaa ulos joka hetki, kukas kestäisi.

      Montakos vaimoo ja lasta misäpäin.

    • Anonyymi

      Jokaisesta somalista suomelle 1-miljoonan lovi.

    • Anonyymi

      Tervetuloa Suomeen, kyllä tänne mahtuu ihmisiä rakentamaan kotimaatamme yhdessä värillä eikä kengän numerolla ole niin väliä. Sulla on asennetta ja on hyvä pitääkkin se. Kotimaassamme elämöivät, tosin pieni vähemmistö, riidankylväjiä, yhteiskunnan sabotoijia jotka ovat ottaneet ja keksineet laittoman kielikysymyksen keinoksi cancelloida muita kieliä puhuvat kuin Suomen kieltä sitten myöhemmin gettoihin ja lopuksi keskitysleireihinsä, he eivät ole Isänmaamme asialla eikä sitä rakentamassa vaan hajottamassa ja tuhoamassa valheillaan ja disinformaatiollaan.

      • Anonyymi

        Niinhän sitä Ruotsiinkin mahtui, ja muualle. Ei oikein mahdu enää kun huomattiin ettei sittenkään ihan kaikki ja kaikenlaiset mahdu.


      • Anonyymi

        Suomessa on kyllä vankilat rikollisille ja väärentäjille. Somaliassa 20 ajaa yhden ajokortilla mutta Suomessa jokaisella oltava oma kortti mikä tarkoittaa koulutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä Ruotsiinkin mahtui, ja muualle. Ei oikein mahdu enää kun huomattiin ettei sittenkään ihan kaikki ja kaikenlaiset mahdu.

        Suomi on aina ollut osa Ruotsia ette nyt mitenkään voi taas verrata asioita. Pohjoisen kansat on pohjoisen ilmaston kansoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä Ruotsiinkin mahtui, ja muualle. Ei oikein mahdu enää kun huomattiin ettei sittenkään ihan kaikki ja kaikenlaiset mahdu.

        Nyt taisi olla kysymys kansallisesta identiteeetistä, toki lähi itäläiset ovat ongelma ja ongelman nimi on Islam. Muslimeilla on megalomaalinen uskonto jonka mukaan he hallitsevat maailmaa, kunhan se on vallattu Ummaan ja kaikkialla vallitsee Sharia monitulkintainen laki joka poikkeaa radikaalisti länsimaisista demokraattisista käsityksestä moraalista ja oikeudenmukaisuudesta. Muslimien mielestä länsimaiset arvot ovat heille aivan vieraita ja vääriä ja ne on Allahin komennosta poistettava ja tilalle saatava se Sharia, riippumatta siitä halutaanko me lännessä sitä tai ei. Jihad eli pyhä sota vääräuskosia vastaan on tie Islamiin, jokainen muslimi on sotilas ilman univormua ja on velvollinen osallistumaan jos ei suoraan, niin taloudellisesti Jihadiin.

        Segregaatio on väistämätöntä riippumatta tuloeroista kantaväestön ja muslimien välillä, muslimi ei voi koskaan integroitua ei islamilaiseen yhteiskuntaan vaan teeskentelee jos siitä on etua. Integraatio voi olla vain yhteen suuntaan, kantaväestö integroituu islamiin, sen epäinhimillisiin arvoihin, epäoikeudenmukaisuuksiin, kunniamurhiin, tasa arvottomuuksiin, valheisiin, vääräuskoisten brutaali syrjintä ja julkinen nöyryyttäminen jne. Se on heille aivan normaalia ja se miten me eletään on vakavasti epänormaalia, outoa ja väärää.

        Muslimit ovat siten jo itsessään potentiaali uhka jota vasemmisto peittelee ja lakaisee maton alle ja kääntää puheen aivan muihin asioihin ja valkopeseen Islamia "rauhan uskontona" ja että ne muslimit jotka räjäyttelee pommejaan milloin missäkin, ammuskelee vääräuskosia ja puukottaa, no ne nyt ovat tulkinneet uskontoa hieman väärin ja melkein kaikki muslimit ovat maltillisia, moderneja, kuten nyt on varmaanki joka muija neitsyt bordellissa ja että uutisointi lietsoo aiheetonta islamofobiaa.

        Tämä on se ongelma, ei se että he ovat lähi itäläisiä. Kantaväestön suojelemiseksi jihadistien agressioilta ei riitä sata poliisia vaan jihadistien toimittaminen takaisin sinne mistä ovat tulleetkin olisi järkevin tapa hoitaa ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on aina ollut osa Ruotsia ette nyt mitenkään voi taas verrata asioita. Pohjoisen kansat on pohjoisen ilmaston kansoja.

        Kyllä Suomi on ihan itsenäinen valtio, lue historiaa voisit viisastua. Saimme itsenäisyyden 6.12. 1917...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on kyllä vankilat rikollisille ja väärentäjille. Somaliassa 20 ajaa yhden ajokortilla mutta Suomessa jokaisella oltava oma kortti mikä tarkoittaa koulutusta.

        Sekin on kulkupuheita joita jotkin aina keksivät muun maalaisista .
        Kun kaikki olisivat edes käyneet koulun että osasisivat hieman yhteiskunta oppia sekin jo auttaisi joitakin ehkä ymmärtämään maailman tilanteen .
        Aika kyllästyttäviä nuo kiertokulku tarinat etekkin kun jotkut niihin vielä uskoo,


      • Anonyymi

        Kyllä sulla on tyhmää tekstiä...mitähän vuosilukua elät reppana...


    • Anonyymi

      Jos osaat käyttäytyä, olet toki tervetullut. Valtaosa somalilähtöisistä ei osaa.

      • Anonyymi

        KYLLÄ SUOMALAISEN SE ARVIO PITÄÄ NOISTA TEHÄ

        ELIKKÄ SAA JÄÄHÄ TAI LÄHTEÄ SUOMESTA


      • Anonyymi

        Otetaan ? Riippuu siitä jos saadaan sitä yhtäkään. Kuka tuollaisilla mielipiteiden omaaville haluaisi akaksi ,joku samanlainen kai .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KYLLÄ SUOMALAISEN SE ARVIO PITÄÄ NOISTA TEHÄ

        ELIKKÄ SAA JÄÄHÄ TAI LÄHTEÄ SUOMESTA

        Siellä se taas laittelee kirjaimia toisensa perään ja tietysti suurilla kirjaimilla koko teksti se siitä sivistyksestä, näyttää että ei palstan säännöt näytä kuuluvan tälle ihmiselle , säännöt ovat siksi että niitä noudatetaan


    • Anonyymi

      Somali on kallein ja turhin taakka suomelle, asematunnelissa piti noitten edeltä lähteä. kun hyökkäsivät laumana kohin.

      TÄÄKIN ON KOETTU

      • Anonyymi

        Merirosvoja jäi juuri kiinni joukko Somaliassa millä kulttuurilla selitätte tämän vai onko tämä merirosvorotu.


    • "Suomalaisiakin on jokunen mennyt muualle sotimaan omista syistään. Miten tuntuu että nämä somalit ei sitä tekisi mistään syystä vaan etsisivät rakoa luikkia pakoon. "

      Ehkä olisi syytä ymmärtää ero siinä, kun isänmaa kutsuu tai henkilö itse päättää lähteä sotimaan oman aatteensa vuoksi. Kun suomalaisia lähti pystyttämään kalifaattia Syyria, se ei tapahtunut Suomen, yhteisen isänmaamme kutsusta. Suomesta lähteneet ja Syyriassa kaatuneet olkoot kunniakalifaattilaisia ikuisesti. Sama koskee Ukrainassa kaatuneita suomalaisia. He olkoot unkarilaisten silmissä ikuisesti ukrainalaisia.

      "...vaan etsisivät rakoa luikkia pakoon...".
      Tätä emme etukäteen tiedä. Mies mitataan vasta silloin, kun tulee tosipaikka. Mitä sinä sanot niistä jusseista ja sebuista, jotka luikkivat pakoon jo etukäteen? Nämä sankarit ilmoittavat kutsunnoissa, että he eivät sitten missään olosuhteissa tule puolustamaan Suomea, vaan muut saavat hoitaa sen asian.

      Eiköhän naureta tovi.;)

      • Anonyymi

        Tasapuolisuuden vuoksi, ketään syrjimättä asiatietoa. Gubta haukkuu persuja. Mitään muuta ei Gubta osaakaan tehdä. Hän eriarvoistaa sivarit. Se on rasismin muoto. Bannatkaa Gubta!


      • Anonyymi

    • Jos kirjoittamasi pitää paikkansa niin taidat olla aika harvinainen tapaus. Yleisesti ottaen massamaahanmuuton mukana tulleet maahanmuuttajat ovat Suomelle riesa, erityisesti tämä pitää paikkansa islaminuskoisten maahanmuuttajien suhteen. Tilastot sen kertovat vaikka niitä yritetään salailla. Islaminuskoisten kotoutuminen Suomeen on ollut vaikeaa. Jos kuitenkin jotkut muslimit ovat ottaneet kotoutumisestaan itse vastuun niin tulos on ollut huomattavasti parempi. Yksilön omavastuu kuuluu suomalaiseen kultuuriin. Maahanmuuttajien huono kotoutuminen johtuu kuitenkin myös suomalaisesta politiikasta. Tietyt ns "liberaalit" puolueet ovat sitä mieltä, että on ihan hyvä, että maahanmuuttajat pitätyvät omissa yhteisöissään ja omissa kulttuuriympäristöissään koska se tekee Suomesta monikulttuurisen. Monikulttuurisuus on "liberaaleille" arvo sinänsä. On toisaalta aika hassua tämä "liberaalien" ja muslimien yhteinen suomalaisuuden vastustaminen. Aatteinahan "liberaalius" ja islam eivät ole kovin lähellä toisiaan - itse asiassahan ne ovat monin tavoin toistensa vastakohtia. Näin kansallismielisenä, mutta silti suvaitsevaisena suomalaisena voisin suositella Suomeen tulleille moslimeille etäisyyden ottamista sekä tiukkaan islamilaisuuteen että liberaalien houkutuksiin. Olen jopa kommenteissani suositellut maahanmuuttovastaisille persuille varovaista yhteyksien luomista Suomessa pitkään asuneisiin mamuihin. Lähtökohtana olisi kuitenkin rehellisyys toisin kuin liberaalien ja maahanmuuttajien välisessä suhteessa, joka perustuu molemmin puolin vain hyväksikäyttöön. Kumpikin osapuoli ajaa vain omaa etuaan.

      • Anonyymi

        Aasian maista Suomeen tulleet eivät ole jostakin kummallisesta syystä ongelma suomalaisille mutta muslimit ovat. He eivät tule ystävinä vaan agressiivisina, röyhkeinä ja ylimielisinä valloittamaan Suomea Ummaan, maailman kalifaattiin, jossa he ovat herroina hallitsemassa koko maailmaa mielivallalla.


      • Anonyymi

        Siis tässäkin tapauksessa yleistetään jos yksi tekee jotakin niin kaikki joilla on tumma iho saa syyt niskoilleen


    • Anonyymi

      Onhan meillä paljon syntyperäisiä suomalaisia nykyisiä persuja ja Putinin palvelijoita.

      • Anonyymi

        Onko de Putinin palvelemista kunvastustaa suomen muuttumista islamilaiseksi kansankodiksi ruotsin mallin mukaisesti?
        Minusta ei!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko de Putinin palvelemista kunvastustaa suomen muuttumista islamilaiseksi kansankodiksi ruotsin mallin mukaisesti?
        Minusta ei!

        Kaikki persuilu ja muu öyhötys on käytännössä putinismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki persuilu ja muu öyhötys on käytännössä putinismia.

        Vihervassarin aatelin lausunto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko de Putinin palvelemista kunvastustaa suomen muuttumista islamilaiseksi kansankodiksi ruotsin mallin mukaisesti?
        Minusta ei!

        Kristittyjen maasta pitää poistaa ne jotka raiskaa ryöstää tappaa meillä ei tapeta ketään hameen pituuden tai jonkun kankaan palan takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki persuilu ja muu öyhötys on käytännössä putinismia.

        Mutta ei kristtyjen omaisuutta ole lupa ryöstää tai mitään raiskausta tehdä ei kristityt raiskaa kaikki perustuu vapaaehtoisuuteen. Ei täällä käyttäydytä kuin jossain sairaasta Babylon Arabiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko de Putinin palvelemista kunvastustaa suomen muuttumista islamilaiseksi kansankodiksi ruotsin mallin mukaisesti?
        Minusta ei!

        Putin on muuten viime aikoina kosiskellut islamilaisia maita liittolaisikeen länttä vastaan. Iran on jo saatu lännenvastaiseen rintamaan ja nyt myös Neuvostoliitosta irtautuneille uusille islamilaisille valtioille vakuutetaan, että putinismi, venäläinen ortodoksia ja islam perustuvat yhteisille arvoille.


    • Anonyymi

      Kyllä se kelpaa olet harvinaisuus kun olet oivaltanut asian.
      -osaat suomea
      .käyt töissä
      -elätät perheen
      - pidät perheestä huolta että lapsesi käy koulua ja elättävät itsensä.
      - jos olet oikein viisas koulutat lapsesi hyvään ammattiin että
      kotimaassasi voivat aloittaa uuden elämän.

      ja eläkepäivät vietät lapsesi luona.
      -kun täällä ei voi rikastua.
      mutta on elettävä ilmanrikoksia.

      • Anonyymi

        Joo mutta persu voi silti hyökätä sinun tai lastesi kimppuun. Sitä on vaikeampi oivaltaa.


      • Anonyymi

        Mitään ryöstely raiskaus juttuja sä et täällä tee sun kulttuurissa Somaliassa voit tehdä sitä mutta pilaat maasi maineen maailman silmissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta persu voi silti hyökätä sinun tai lastesi kimppuun. Sitä on vaikeampi oivaltaa.

        Koska persu on hyökännyt matujen kimppuun. Eiköhän se ole ihan näiden matujen hommaa..joukkoraiskaamiset ja muut ryöstelyt..älä vääristele asioita. Olet todella joko tietämätön tai vaan tyhmä.


      • Anonyymi

        Lapsi joka syntyy Suomessa on samanlainen kun suomalainen lapsi mitä tulee tapoihin ja kulttuuriin, ja ei varmasti haaveile muualle vanhempiensa kotimaahan
        Joten miksi heidän pitäisi minnekään lähteä siitä maasta missä ovat syntyneet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään ryöstely raiskaus juttuja sä et täällä tee sun kulttuurissa Somaliassa voit tehdä sitä mutta pilaat maasi maineen maailman silmissä.

        Mistähän sinäkin olet noita ns kulttuuri arvoja saanut kun et ole edes koskaan ollut Somaliassa


    • Anonyymi

      Täytyy olla päästään pahasti nyrjähtänyt jos kannattaa SUOMEN islamisoitumista, kuten ”liberaalit” islamilla aivopestyt hyödylliset idi….isuvakit!

      • Anonyymi

        Mutta jokainen kantasuomalainen tolkunihminen ymmärtää mihin se johtaa, nämä islamilla aivopestyt hyödylliset ”liberaalit” idi….isuvakit ovatkin sitten eri juttu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jokainen kantasuomalainen tolkunihminen ymmärtää mihin se johtaa, nämä islamilla aivopestyt hyödylliset ”liberaalit” idi….isuvakit ovatkin sitten eri juttu!

        Mussuti mussuti, "kanta"-öyhö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mussuti mussuti, "kanta"-öyhö.

        Todistit juuri asian olevan noin, kuten mainittiin.


    • Anonyymi

      Olet somali alusta loppuun asti, sinulla on vain Suomen kansallisuus ja toivon että olet meille hyödyksi ja ansaitset siten eläkkeesi jne...

      • Anonyymi

        Eläkettä saa kun maksaa verot ja eläke vakuutus maksut vuosia ensin niin on tässä kulttuurissa tehty aina.


    • Anonyymi

      Islamilainen MAANMUUTTAJIEN haittamaahanmuutto on suurin sisäinen turvallisuusuhka kantasuomalaisille!

      • Anonyymi

        Mitähän tauteja noissa vuohissa on.


    • Anonyymi

      Moni afro kalpenee Tosisuomalaiseksi raivoisan persun nähtyään.

      • Anonyymi

        Tarkoitatko Bouananea?


    • Anonyymi

      No suomalaiseksi et ole syntynyt, suomalaiseksi et tule vaikka olet täällä asunutkin.
      Suoraan kysymykseen, suomalaisen suora vastaus. Ei kuulu tapoihin valehdella.

      • Anonyymi

        Miksi toikin rotu tyyppi asuu täällä kun Israel on Arabiassa ?


      • Anonyymi

        Suora siellä taas esittelee omiaan .
        Jos joku tuntee itsensä suomalaiseksi yli 20 vuoden jälkeen niin onko se pois sinulta. Niinhän se on ihmisten ( suomalaistenkin) kanssa jotka pakotettiin lähtemään Ruotsiin aikanaan kun oma maa ei antanut heille muuta kun työttömyyttä. Joten ihmiset jotka ovat asuneet siinä 50 vuotta Ruotsissa ovat kyllä. ruotsalaistuneet. Sillä maassa maan tavalla sitähän te huudatte aina, niin että nyt kun tämä somali on maassa maan tavalla niin olkaapa tyytyväisiä


    • Anonyymi

      Mainostetaan jotta Suomi on maailman onnellisin maa. Mutta ilmaisuvapautta meillä ei ole, ehkä sen vuoksi onnellinen koska negatiiviset mielipiteet poistetaan mediasta.

      Katso vaikka tämäkin ketjun poistetujen määrää.**

      • Anonyymi

        Juurikin näin!
        Totuus sattuu!


      • Anonyymi

        Ilmaisu vapaudellakin on raamit mitä ei saa ylittää. Niistä yksi on rasismi , se jo n ylitys
        Sananvapaudella tarkoitetaan ihan muuta kun ihmisten haukkumista


      • Anonyymi

        Riippuu mitä ilmaiset sanasi , se koskee silloin sääntöjen noudattamista yhteiskunnassa. Kaikkia asioita ei ilmaista missään maassa , ja mielestäni kun katselee näitä kirjoituksia niin monessa kommentissa on hypätty raamien ulkopuolelle ilkeillä sanonnoilla jostain toisesta ihmisestä , ja se ei olle koskaan okay


    • Anonyymi

      keksi eri nimi miksi kirjoittelet persut.
      eli et kykene erottamaan tulijoita ja maassa kantasuomalaisia jotka on vuosisadat täällä rakentaneet tätä maata.
      ps, on hallituksessa ja se on hyvä.

      • Anonyymi

        Aillä ideologialla ei niinkun pitkälle potkita , ollaan mukana EU ssa joten hieman laajempi ajatustapa ei olisi pahitteeksi . Kaikkihan eivät oikein pysy perillä yhteiskunnallisissa asioissa . Mutta vihalla ja vaimolla ei olla koskaan rakennettu mitään pysyvää .äollaan vielä niin moukkamaisia että haukutaan ihmisten ihonväriäkin ihan kun lapsi syntyessään voisi valita minkä värinen hän on.
        Ja sitten siitä suomalaisten maan rakentamisesta , ajattele hieman ennenkö möläyttelet


    • Anonyymi

      Sinusta voi korkeintaan tulla vihreä, ei koskaan suomalaista.

    • Anonyymi

      Tottakai sinä olet tervetullut. Olet selvästi osallistumassa yhteiskuntaan kuten me muutkin.
      Ja se osallistuminen suo sinullekin oikeuden ajatella lähtömaatasi sekä kunnioittaa sen kulttuuria, koska et ilmeisesti tuo niitä esille siten, että se vaikeuttaa ympärilläsi olevien ihmisten olemassaoloa.

      Kritiikissä onkin kysymys niistä, jotka tulevat, eivät ikinä edes halua opetella kieltä. Edes sen verran että arjessa pärjää, ei tarvitsisi miksikään kielimaisteriksi tulla.
      Ja niistä, jotka sosiaalitukien varassa vain lorvivat, ilman pienintäkään aikomusta sopeutua yhteiskuntaan.
      Ja niistä, jotka edellämainittujen lisäksi alkavat porukalla ryöstelemään ihmisiä.
      Eikö sellaista porukkaa siis saisi kritisoida?

      • Anonyymi

        Ei saa kritisoida koska se on fasisminatsirasismia ja islamofobiaa ja tietenkin kiihoittamista kansanryhmää kohtaan….jne, jne!


      • Anonyymi

        Ihan totta
        Sillä silloin kun päättää muuttaa toiseen maahan on oltava valmis elämään uuden maan lakien mukaan, siis ei tehdä mitään rikollista, huolehtia vuokra asunnostaan ettei siihen aiheuta vahinkoja , lapset kouluun oppimaan kuten suomalaisetkin lapset ja vanhemmat töihin tienaamaan elantonsa.
        Työ ja kieli kysymys ovat tärkeitä maahan muuttajalle . Siksi on opittava maan kieli että voi ymmärtää mitä puhutaan , ja töissä pystyä tekmaaäännasiat joiden kanssa tekee työtään.
        Se joka ei noudata näitä asioista ei tuke löytämään paikkaansa täällä eikä hyväksyntää ympäristöltä liioin .
        Joten aina olisi otettava selvää etukäteen maasta minne muuttaa että on perillä maan tavoista ja kulttuurista


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Florida kristittyjen lomakohde tampasta löytyy moskeija MIKÄ PETTYMYS HIRVEYS KIELTÄÄ JEESUKSEN TALO. VUOHIPUKKI PUKKI 🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐🐐


    • Anonyymi

      "Yleensä riittämätön kielitaito hylkäämisen syynä"
      Eipä uskoisi, kun katsoo median satoa. Mm. Turkissa rahaa repineet ja haamukirjoittajaa somessa tarvitsevat. Ja eräs nimimerkiltä mainitsematon...

    • Anonyymi

      Moktar Gubta osasi nyt aloittaa ihan oikealla tavalla jos kerta vihaa pitää kumuloida

      • Anonyymi

        Vastaamine ei onnistu, varsinkin jos kertoo totuuden siitä mitä kehitysmaamuslimit ja islam edustaa täällä länsi-euroopassa…
        Kaikenlainen islamilaisen haittamaahanmuuton vastustaminen on täällä kielletty…


      • Anonyymi

        Onko asioiden vastustaminen vihaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko asioiden vastustaminen vihaa?

        On jos asia jota vastustat on islam!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaamine ei onnistu, varsinkin jos kertoo totuuden siitä mitä kehitysmaamuslimit ja islam edustaa täällä länsi-euroopassa…
        Kaikenlainen islamilaisen haittamaahanmuuton vastustaminen on täällä kielletty…

        He ovat lähes yhtä alhaalla kuin persut ainakin täällä Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaamine ei onnistu, varsinkin jos kertoo totuuden siitä mitä kehitysmaamuslimit ja islam edustaa täällä länsi-euroopassa…
        Kaikenlainen islamilaisen haittamaahanmuuton vastustaminen on täällä kielletty…

        Tiedätkö edes että tavalliset muskåliimit jotka eivät ole mitenkään rikollisia omaavat samat perusarvot kun muutkin Pohjoismaissa . Sitten on niitä muslimeita joilla on erilaiset tavat, ja joista lehdet kirjoittelee.
        Mutta noin yleisesti ei tavallisissa muslimeissa on mitään vikaa, tekevät työtään siinä kun muutkin


    • Anonyymi

      Ja 17….

    • Anonyymi

      Kohtahan se nähdään miten nämä ukrainalaiset sotapakolaiset integroituvat tänne suomeen…

    • Anonyymi

      Hienoa, kiitos, että kerroit. Tottakai olet tervetullut. Teet työtä ja elät lakiemme mukaan. Niin me kaikki. Et ehkä tiedä, että monet meistäkin 60 luvun nuorista aikuisista, Olimme vuosia töissä Ruotsissa, mutta palasimme takaisin, kun lapset tulivat kouluikään.

    • "Moktar Gubta osasi nyt aloittaa ihan oikealla tavalla....".
      Voi hyvänen aika sentään! Eihän tätä ketjua aloittanut Moktar Gubta.

      Oletko sinä näkevinäsi nimeä sinisellä fontilla ja vielä miehekästä kuvaa varmisteena kirjoittajan autenttisuudesta?

      Eihän vanha nyt viitsi piileskellä puskassa, kun voi kulkea selkä suorana kylän raitilla. ;)

    • Anonyymi

      Katsohan Gupta, Suomalaisuus, kuten muutkin kansallisuudet, määräytyvät tiettyjen kriteerien mukaan. Yksi tunnetuimmista kansallisuuden ja etnisyyden tutkijoista, A.D Smith määrittelee asian seuraavasti:

      ’In his book National Identity (1991), Smith formulates his classical definition of the nation as 'a named human population sharing an historic territory, common myths and historical memories, a mass, public culture, a common economy and common legal rights and duties for all members' (Smith 1991)

      Samoin on tutkijoita jotka liittävät siihen myös seuraavia asioita kuten yhteisen kielen, uskonnon ja etnisen taustan, “Nationalism comprises several basic elements: common race, language, religion, traditions, history, geography, war, etc.”

      Tosin tutkijat myös tunnustavat että vain yksi asia tai sen puuttuminen ei palhoa vaikuta asiaan. Siis Suomalaisuus muodostuu siitä että jaamme yhteisen isänmaamme jota esi-isämme ovat puolustaneet ja viljelleet, yhteisen kielen, yhteiset historialliset kokemukset ja uskomukset (Talvisota, Nuijasota, Saarijärven Paavo, Kalevala jne.), pitkälti yhteisen kulttuurin kuten tangon, Suomen kesän ja mökkeilyn, Suvivirsi kesäloman alkaessa ja kaikenlaisia muita juttuja jotka me miellämme kuuluvan Suomalaisuuteen.

      Esimerkiksi Suomenjuutalainen kuuluu juutalaiseen kansaan (עם היהודי) “am hayehudi”, jolle Suomi on kyllä isänmaa ja hänen sukunsa on saattanut asua jo satoja vuosia Suomessa. Hänen kansalaisuutensa on Suomi, ja juuret myös Suomessa, mutta kansallisuutensa on kyllä juutalainen eikä suomalainen. Kysy vaikka juutalaiselta vaimoltani. Samoin Somali on aina kansallisuudeltaan Somali, asui sitten vaikka Jenkeissä, Australiassa, Kiinassa tai Argentiinassa...

      No, turhaahan näitä on Guptalle selitellä, ei hän kuitenkaan ymmärrä - muut forumin lukiat tosin kyllä taitavat ymmärtää.

      • Anonyymi

        Mo miten kuvittelet islamilla sivopestyn, Simpeleen imaami Moktar Abdulkarimin ymmärtävän asian!
        Se kuuluu näihin islamilla aivopestuihin hyödyllisiin idi….isuvakeihin joiden unelmana on kehitysmaamuslimeiden kalifaatti SUOMI!
        Taitaa olla päästään raukka niin pahasti nyrjähtänyt ettei ole enää paluuta….


      • A. D. Smith oli kylläkin tunnettu historioitsija, jonka teoriat kansakunnista ja kansallisvaltiosta ovat mielenkiintoisia. Ovatko hänen teorian ihan relevantteja nykypäivän valtioiden suhteen, on sitten vallan toinen juttu.

        A. D. Smith suhtautui muuten kriittisesti nationalismiin. Hänen mukaansa siinä on usein mukana historian väärin ymmärtämistä sekä myös tahallista vääristelyä. Tämä sama pyrkimys näkyy myös meidän kotoisissa persuissa.

        Miten sitten A. D. Smith liittyy suomalaisuuteen, sitä en oikein ymmärrä. Usein täällä heilutellaan muutamaan irrallista lausetta kuin harakka karkkipaperia ja kuvitellaan, että kiista on sillä ratkaistu. Ei ole. Oma mielipide pitää osata myös perustella. Ei se riitä, että ratsastellaan tovi naapurin aasilla ja sitten huudellaan, että voitin, voitin.

        Kansallisuusteoriasi ontuu pahasti. Et näytä ymmärtävät, että ihminen voi uskonnon tai tapojen suhteen kuulua yhteen viiteryhmää, mutta samalla hän silti suomalainen. Ei suomalaisuus ole vain yksi muotti, johon jokaisen on mahduttava.

        Saamelaiset ovat alkuperäiskansa Suomessa. Heillä on oma kieli ja omat tapansa. Silti saamelaisten itse vastaavat, että työssä ja arkielämässä he ovat saamelaisia, mutta isänmaan asioissa suomalaisia. Voit tutustua Luton miesten tekoihin jatkosodan aikana, jos olet eri mieltä asiasta. Itse en kiistä saamelaisten suomalaisuutta.

        Äärinationalistien kummallinen taipumus on vaatia kansalta yhtenäiskulttuuria, samaa uskontoa ja äärimmillään vielä samaa ulkonäköä kuten natsien arjalaisuus oli. Kyllä suomalaisuuteen mahtuu myös useita uskonnollisia ryhmiä, erilaisia tapoja ja eri etnisiä taustoja. Savolaiset vetävät juhannuksena perskännin, pohjalaiset polttavat juhannuksena juhannuskokkoa ja korppoolainen tanssivat juhannussalon ympärillä piirileikkiä - suomalaisuutta se on kaikki tyynni.

        Katselet maailmaa tynnyrin tapin reiästä. Tule pois sieltä tynnyristä. Maailma on kaunis ja avara.

        Terveisin, Moktar. ;)


      • Anonyymi

        Mitä väliä sillä on jos joku on somali, saamelainen, kiinalainen, intialainen, amerikkalainen, espanjalainen, suomalainen? Antaa hänen olla, onko se nyt sun ainoo ongelma, ehkä sun ois syytä kääntyä psykiatrin puoleen, ehkä hän voisi ammattilaisena auttaa sua sun ongelman handlaamisessa ja ehkä sitten se ei oo sulle sun maailmaa kaatava ongelma. Miksi tehdä siitä ongelma sulle itelle ja siinä sivussa muillekkin?


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        A. D. Smith oli kylläkin tunnettu historioitsija, jonka teoriat kansakunnista ja kansallisvaltiosta ovat mielenkiintoisia. Ovatko hänen teorian ihan relevantteja nykypäivän valtioiden suhteen, on sitten vallan toinen juttu.

        A. D. Smith suhtautui muuten kriittisesti nationalismiin. Hänen mukaansa siinä on usein mukana historian väärin ymmärtämistä sekä myös tahallista vääristelyä. Tämä sama pyrkimys näkyy myös meidän kotoisissa persuissa.

        Miten sitten A. D. Smith liittyy suomalaisuuteen, sitä en oikein ymmärrä. Usein täällä heilutellaan muutamaan irrallista lausetta kuin harakka karkkipaperia ja kuvitellaan, että kiista on sillä ratkaistu. Ei ole. Oma mielipide pitää osata myös perustella. Ei se riitä, että ratsastellaan tovi naapurin aasilla ja sitten huudellaan, että voitin, voitin.

        Kansallisuusteoriasi ontuu pahasti. Et näytä ymmärtävät, että ihminen voi uskonnon tai tapojen suhteen kuulua yhteen viiteryhmää, mutta samalla hän silti suomalainen. Ei suomalaisuus ole vain yksi muotti, johon jokaisen on mahduttava.

        Saamelaiset ovat alkuperäiskansa Suomessa. Heillä on oma kieli ja omat tapansa. Silti saamelaisten itse vastaavat, että työssä ja arkielämässä he ovat saamelaisia, mutta isänmaan asioissa suomalaisia. Voit tutustua Luton miesten tekoihin jatkosodan aikana, jos olet eri mieltä asiasta. Itse en kiistä saamelaisten suomalaisuutta.

        Äärinationalistien kummallinen taipumus on vaatia kansalta yhtenäiskulttuuria, samaa uskontoa ja äärimmillään vielä samaa ulkonäköä kuten natsien arjalaisuus oli. Kyllä suomalaisuuteen mahtuu myös useita uskonnollisia ryhmiä, erilaisia tapoja ja eri etnisiä taustoja. Savolaiset vetävät juhannuksena perskännin, pohjalaiset polttavat juhannuksena juhannuskokkoa ja korppoolainen tanssivat juhannussalon ympärillä piirileikkiä - suomalaisuutta se on kaikki tyynni.

        Katselet maailmaa tynnyrin tapin reiästä. Tule pois sieltä tynnyristä. Maailma on kaunis ja avara.

        Terveisin, Moktar. ;)

        Turhaa optimismia, tynnyrissä kasvanut ei sieltä tynnyristä osaa pois tulla ja jos yrittää niin sen tapin reijän kautta.


      • Anonyymi
        Moktar.Gubta kirjoitti:

        A. D. Smith oli kylläkin tunnettu historioitsija, jonka teoriat kansakunnista ja kansallisvaltiosta ovat mielenkiintoisia. Ovatko hänen teorian ihan relevantteja nykypäivän valtioiden suhteen, on sitten vallan toinen juttu.

        A. D. Smith suhtautui muuten kriittisesti nationalismiin. Hänen mukaansa siinä on usein mukana historian väärin ymmärtämistä sekä myös tahallista vääristelyä. Tämä sama pyrkimys näkyy myös meidän kotoisissa persuissa.

        Miten sitten A. D. Smith liittyy suomalaisuuteen, sitä en oikein ymmärrä. Usein täällä heilutellaan muutamaan irrallista lausetta kuin harakka karkkipaperia ja kuvitellaan, että kiista on sillä ratkaistu. Ei ole. Oma mielipide pitää osata myös perustella. Ei se riitä, että ratsastellaan tovi naapurin aasilla ja sitten huudellaan, että voitin, voitin.

        Kansallisuusteoriasi ontuu pahasti. Et näytä ymmärtävät, että ihminen voi uskonnon tai tapojen suhteen kuulua yhteen viiteryhmää, mutta samalla hän silti suomalainen. Ei suomalaisuus ole vain yksi muotti, johon jokaisen on mahduttava.

        Saamelaiset ovat alkuperäiskansa Suomessa. Heillä on oma kieli ja omat tapansa. Silti saamelaisten itse vastaavat, että työssä ja arkielämässä he ovat saamelaisia, mutta isänmaan asioissa suomalaisia. Voit tutustua Luton miesten tekoihin jatkosodan aikana, jos olet eri mieltä asiasta. Itse en kiistä saamelaisten suomalaisuutta.

        Äärinationalistien kummallinen taipumus on vaatia kansalta yhtenäiskulttuuria, samaa uskontoa ja äärimmillään vielä samaa ulkonäköä kuten natsien arjalaisuus oli. Kyllä suomalaisuuteen mahtuu myös useita uskonnollisia ryhmiä, erilaisia tapoja ja eri etnisiä taustoja. Savolaiset vetävät juhannuksena perskännin, pohjalaiset polttavat juhannuksena juhannuskokkoa ja korppoolainen tanssivat juhannussalon ympärillä piirileikkiä - suomalaisuutta se on kaikki tyynni.

        Katselet maailmaa tynnyrin tapin reiästä. Tule pois sieltä tynnyristä. Maailma on kaunis ja avara.

        Terveisin, Moktar. ;)

        Suomalainen ja Suomen kansalainen on aivan erilainen käsite. Ei kansalaisuus jaa arvoja, kulttuuria tai tapoja eikä dna:ta. Ihmisen perimä vaikuttaa myös hänen tapaansa käsittää ja omaksua asioita, maneereihin, tapoihin. Ei somalista tule entistä somalia eikä suomalaisesta entistä suomalaista jos tämä muuttaa uuteen maahan ja saa sen kansalaisuuden..On mm tutkittu miten kulttuuri vaikuttaa siihen miten toimimme työelämässä ja mitä arvoja arvostamme siellä. Toki tämäkin muuttuva malli, mutta sinänsä vieläkin merkittävä jos Suomi haalii kehitysmaista työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on jos joku on somali, saamelainen, kiinalainen, intialainen, amerikkalainen, espanjalainen, suomalainen? Antaa hänen olla, onko se nyt sun ainoo ongelma, ehkä sun ois syytä kääntyä psykiatrin puoleen, ehkä hän voisi ammattilaisena auttaa sua sun ongelman handlaamisessa ja ehkä sitten se ei oo sulle sun maailmaa kaatava ongelma. Miksi tehdä siitä ongelma sulle itelle ja siinä sivussa muillekkin?

        Sun olis syytä kääntyä kansantalous ja sosiaalipolitiikan gurujen puoleen kun kuvittlet että on samantekevää mitä kukin on. Vai onko joku psykiatrinen tarve väittää mustaa valkoiseksi?


    • Anonyymi

      Olisikohan tuo entinen Somali ja nykyinen Suomalainen jonkun Pohjois-Pohjanmaalaisen ökytalon isäntä nykyään, ja saa samat maataloustuet kuten pitenpäänkin Suomessa asuneet kantikset?

      • Anonyymi

        Kyllä juntit noista tuista jaksaa puhua kateus kun on ensimmäisenä aina mielessä kun alkaa kuvittelemaan asioista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä juntit noista tuista jaksaa puhua kateus kun on ensimmäisenä aina mielessä kun alkaa kuvittelemaan asioista

        Lähinnä tulee mieleen pelkkä vitutus.
        T. Rappari espoosta.


    • Anonyymi

      Tiikeri ja raidat

      • Anonyymi

        seepra


    • Anonyymi

      Etsi sieltä verotiedoista maanviljelijä Ali as Somali, niin sitten tiedät…
      Pirttiviljeliöitä löytyy kyllä pilvinpimein näistä Muhameteistä…

    • Anonyymi

      urpilainen saa rahaa eli palkkaa hyysäysvirasta , eli sen kelloja soitat kenen palveluksessa olet

      • Anonyymi

        räjähdin sen jutuista täysin , kunnes hieman maltoin ja ymmärsin kytköksen 🤣


    • Anonyymi

      Luin maikkarin sivuilta uutisankkuri Shanin Doghun kommentit asiasta, hän sanoi että on kurdina syntynyt ja on aina kurdi. Hän sanoi että kunnioittaa Suomea ja suomalaisia tekee työtään niin hyvin kuin osaa . Ja noudattaa maan lakeja. Sanoisin että tällaisia maahamuuttajia Suomi tarvitsee ! Kun ko. henkilö on aamu tv niin on asiantunteva ja fiksu.

    • Anonyymi

      NYT ALKAA PYYKINPESUN AJAT

      • Anonyymi

        Niipä..Niin...Somali on somali vaikka voissa paistais.**


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niipä..Niin...Somali on somali vaikka voissa paistais.**

        Som Ali.


    • Anonyymi

      Olen entinen saksanpaimenkoira nykyään pichon frise.

    • Anonyymi

      Siis jos saa suomen kansalaisuuden,niin ei se tee kenestäkään vielä suomalaista!

    • Anonyymi

      Samileonkin on ja pysyy brassina, dimmu venakkona, kikkelikuvaollikainen vilauttajana.

    • Anonyymi

      Luulihan somput valtamerilaivoja omikseen, mutta toisin kävi.
      - kaikki nämä somput ovat nyt valtamerien syvyyksissäh

    • Anonyymi

      Etninen suomalainen on suomalaista syntyperää, jonka esivanhemmat ovat jo sukupolvia asuneet Suomessa, somali ei koskaan ole siinä mielessä suomalainen, ei kukaan suomalainenkaan voisi koskaan kuvitella olevansa somali, jos hän muuttaisi Somaliaan ja väittäisi siellä olevansa somali, niin hänelle naurettaisiin, yhtä hyvin hirveä voitaisiin väittää kameliksi.

      Identiteetti taas voi olla hyvinkin suomalainen, jos kokee olevansa aivan samanlainen, kuin suomalaisetkin, maallistunutkin somali,joka juo kaljaa, ja katsoo lätkää, silloin voi sanoa, että eipä tuo somali meistä eroa, kuin ihonväriltään.

      Ei suomalaisetkaan ole koskaan kuvitelleet muuttuvansa muuksi, jos lähtevät vaikka siirtolaisiksi Amerikkaan, tai Australiaan, ei kukaan kuvitellut muuttuvansa intiaaniksi, tai aboriginaaliksi, on aika absurdia, että nykyisin voidaan käydä tällaista keskustelua, asia oli ennen itsestäänselvyys, ihmisen syntyperä pysyy aina samana, oli hän missä tahansa.

      • Anonyymi

        Jännä juttu sinänsä, että intiaanit suhtautuivat suomalaisiin eri tavoin kuin muihin valkoisiin, suomalaiset koettiin samanlaisiksi, joku heimo sanoikin suomalaisista "kuin me", Suomalaiset ja intiaanit menivät jopa toistensa kanssa yhteen, ja saivat lapsiakin.

        https://www.youtube.com/watch?v=eq43Yqi5-UE

        Koska somalit ja suomalaiset menevät yhteen, yhden tapauksen olen nähnyt, jossa suomalainen nainen ja somalimies tulivat lapsineen kadulla vastaan.

        Taidamme olla tavoiltamme ja uskonnoltamme liian erilaisia, että suomalaiset ja somalit voisivat sekoittua keskenään, mikä pitää meidät erillään toisistamme, emme koe somaleita suomalisiksi, vasta sitten kun alamme sekoittua keskenämme voimme alkaa tuntea suurempaa yhteenkuuluvuutta.


    • Anonyymi

      Shokkiyllätys: Verovaroilla toiminutta somaliyhdistystä epäillään varojen väärinkäytöstä
      Yhdistyksen rahoja on tarkastusraportin mukaan käytetty muun muassa hierontoihin, vaippoihin, ulkomaanpuheluihin, kuntosalin jäsenmaksuihin, henkilökohtaisiin vitamiineihin, parkkisakkoihin, hammaslääkärimaksuun ja pyykinpesukoneeseen. Yhdistysten taustalla toimivat somalit kiistävät väärinkäytösepäilyt.

      • Anonyymi

        Sehän on vaan afrikkalaisten tapana, antajahan se tyhmä on, ei saaja.

        Olishan se mielenkiintoista tietää miten paljon suomalaisten rahoja on palanut somaleiden hyysäämiseen?

        Ovat jo vuosikymmeniä lähettäneet rahaa sukulaisilleen Somaliaan. Somalia on hienosti ulkoistanut sosiaalitoimen siirtämällä väestöään pitkin planeettaa, parhain hölmölä lienee ollut kuitenkin Suomi, tämä maailmanhalaajien ja heidän hyväksikäyttäjiensä paratiisi.

        Älkäämme olko rasisteja, avatkaamme sydämemme ja lompakkomme maailman hädälle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vaan afrikkalaisten tapana, antajahan se tyhmä on, ei saaja.

        Olishan se mielenkiintoista tietää miten paljon suomalaisten rahoja on palanut somaleiden hyysäämiseen?

        Ovat jo vuosikymmeniä lähettäneet rahaa sukulaisilleen Somaliaan. Somalia on hienosti ulkoistanut sosiaalitoimen siirtämällä väestöään pitkin planeettaa, parhain hölmölä lienee ollut kuitenkin Suomi, tämä maailmanhalaajien ja heidän hyväksikäyttäjiensä paratiisi.

        Älkäämme olko rasisteja, avatkaamme sydämemme ja lompakkomme maailman hädälle...

        Me olemme ykköshölmölä ja ylpeitä siitä!
        Eikö totta Simpeleen imaami Moktar Abdulkarim!
        Sen jokainen tolkunihminen tietää että miljardeja tämä kehitysmaamuslimi sirkus on tullut maksamaan suomalaiselle veronmaksajalle, mutta kuinka monta miljardia, kaikkine lieveilmiöineen ja ilmaisine asuntoineen…


      • Anonyymi

        Ja seuraavaksi kannattaa kaivella suomalaisten yhditysten ja yritysten rikostilastoja.
        Miksi näiden kansallismielisten pariin aivosoluun ei mahdu ajatusta, että ulkomaalainen rikollinen ei poikkea kotimaisesta mitenkään.
        Jos Niko Ranta-Aho olisi musta siitä huudettaisiin koko tyhmän pään voimalla mutta valkoista NRAta pidetään perspiireissä jopa sankarina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja seuraavaksi kannattaa kaivella suomalaisten yhditysten ja yritysten rikostilastoja.
        Miksi näiden kansallismielisten pariin aivosoluun ei mahdu ajatusta, että ulkomaalainen rikollinen ei poikkea kotimaisesta mitenkään.
        Jos Niko Ranta-Aho olisi musta siitä huudettaisiin koko tyhmän pään voimalla mutta valkoista NRAta pidetään perspiireissä jopa sankarina.

        Eli tarkoitat että tänne suomeen voi tulla ”TURVVAAN” siis ”TURVAAN” perseilemään, kun meillä on omastatakaa näitä Ranta-ahoja omasta takaa!
        Ilmeiseti puolustelet tällä myös kehitysmaamuslimeiden kymmenkertaisia yliedustuksia raiskausrikoksissa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on vaan afrikkalaisten tapana, antajahan se tyhmä on, ei saaja.

        Olishan se mielenkiintoista tietää miten paljon suomalaisten rahoja on palanut somaleiden hyysäämiseen?

        Ovat jo vuosikymmeniä lähettäneet rahaa sukulaisilleen Somaliaan. Somalia on hienosti ulkoistanut sosiaalitoimen siirtämällä väestöään pitkin planeettaa, parhain hölmölä lienee ollut kuitenkin Suomi, tämä maailmanhalaajien ja heidän hyväksikäyttäjiensä paratiisi.

        Älkäämme olko rasisteja, avatkaamme sydämemme ja lompakkomme maailman hädälle...

        Eikös nekin lähettämiset ole aika hyvin vartioituja.
        Itse menin pankkiin kerran ja ajatus oli että sen kautta lähetän kummipojalle pienen rahan syntymäpäivän johdosta.
        Voi mikä ristikuulustelu siitä tuli pankissa, että mihin lähetään ja minkä tähden ja otanko vastaan itse ulkomailta rahaa koskaan jne niin että on se rahan laittaminen aika vaikeaa nykyisin kun pankilla on tiedot mitä tienaa ja mitä kuluttaa .
        Toista oli ennen sai laittaa postin kautta kummilapselle sen pikku summan eikä kukaan kysellyt mitään
        Niin että miten nämä sitten muka pystyy lähettelemään rahoja jotka ovat varmaan eri suuruisia kun minun pieni syntymäpäivä lahjani toiseen maahan . Ja kuka uskaltaa laittaa kirjeessä menemään nykyisin mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös nekin lähettämiset ole aika hyvin vartioituja.
        Itse menin pankkiin kerran ja ajatus oli että sen kautta lähetän kummipojalle pienen rahan syntymäpäivän johdosta.
        Voi mikä ristikuulustelu siitä tuli pankissa, että mihin lähetään ja minkä tähden ja otanko vastaan itse ulkomailta rahaa koskaan jne niin että on se rahan laittaminen aika vaikeaa nykyisin kun pankilla on tiedot mitä tienaa ja mitä kuluttaa .
        Toista oli ennen sai laittaa postin kautta kummilapselle sen pikku summan eikä kukaan kysellyt mitään
        Niin että miten nämä sitten muka pystyy lähettelemään rahoja jotka ovat varmaan eri suuruisia kun minun pieni syntymäpäivä lahjani toiseen maahan . Ja kuka uskaltaa laittaa kirjeessä menemään nykyisin mitään.

        Näillä onkin omat rahanlähetyskonttorinsa, jonka kautta rahavirrat toimivat. Yksi on ainakin ollut Itiksessä.


    • Anonyymi

      No niin ja 30….

    • Anonyymi

      Miksi kaiken tuhoojia yleensäkkään maahamme päästetään, siis joille tuhoaminen on oikeus ja ja vaarojen aiheuttaminen meille kunniakasta.

    • Anonyymi

      30 mielipidettä poistettu. Mitä tästä voimme päätellä?

      • Anonyymi

        Suomessa EI OLE vapautta kirjoittaa OMIA mielipiteitä.**


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa EI OLE vapautta kirjoittaa OMIA mielipiteitä.**

        Persujen omat mielipiteet pitää laukaista suoraan wc-pönttöön, sinnehän he syntyvätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persujen omat mielipiteet pitää laukaista suoraan wc-pönttöön, sinnehän he syntyvätkin.

        Eli yli puolenmiljoonan kantasuomalaisen äänestäjän mielipiteellä ei siis ole mitään arvoa?


      • Anonyymi

        Että ne mielipiteet olivat asiattomia


    • Anonyymi

      Tässä asiassahan on akatemiassa parikin eri koulukuntaa. Itse edustan ns. primordialistista näkemystä jonka perusteella kansallisuus ja etnisyys, tässä tapauksessa suomalaisuus (ei siis Suomen kansalaisuus) perustuu yhteiseen historiaan, myytteihin, tapoihin, kieleen, uskomuksiin. käyttäytymiskoodeihin ja paljolti myös ulkonäöllisiin tunnusmerkkeihin. Etninen kansallisuus saadaan syntymässä ja on aina kuin leimattu sinuun, se kulkee mukanasi aina, ja vaikka kuinka yrittäisit piilotella tai häivyttää sitä, se kulkee aina mukanasi alitajunnassa. Itä–euroopan maat ovat yleensä näitä primordiaalisen kansallisuuskäsityksen omaavia.

      Itse en hyväksy enkä tule koskaan hyväksymään jotain Bella Forsgrenia, Wilson Kirwaa, Husu Husseinia tai Franz Krugeria suomalaisiksi, sillä suonissa ei nyt vaan virtaa suomalaista verta vaikka kuinka hyppisi viljapellossa kansallispuku päällä kuten Forsgren, tai pitäisi puheita “meidän itsenäisyyspäivänämme” kuten Husu Hussein. Suomalaisia sitten taas ovat hieman tummemmat kuten Shawn Huff, Gerald Lee jr. ja Fatim Diarra (valitettavasti) sillä heidän äitinsä ovat suomalaisia.

      • Anonyymi

        Niin Fatima Darra on suomalaisuutta vihaava suomalainen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Fatima Darra on suomalaisuutta vihaava suomalainen!

        Fatimalla on jatkuva diarree kiusanaan.


    • Anonyymi

      No niin ja 31…

    • Anonyymi

      Kaikki mielipiteet ovat sallittuja, kunhan niissä ei ole mitään kritiikkiä islamia kohtaan….

    • Anonyymi

      Kehitysmaamuslimit ovat lain yläpuolella suomessa!
      Kun kehitysmaamuslimi tulee suomeen ”turvaan” perseilemään, niin syy on kantasuomalaisten, yhteiskunnan, kotouttamisen…jne, jne!
      Mutta ei missään tapauksessa kehitysmaamuslimin itse…

      • Anonyymi

        Juuri näin. On se kumma kun ei saa sanoa mielipidettään. Kuka sen päättää mikä on asiatonta joku kyttääjäkö. Jos sanoisin ihan oman mielipiteeni niin tämä koko palsta poistettaisiin.


    • Anonyymi

      On hyvä et teet töitä ja maksat veroo👍. Mutta juuresi ovat somaliassa ja voit olla suomenkansalainen mutta suomalaiseksi et syntyny🤗. Kaikkea hyvää sinulle näin jos muuttkin toimisi.

    • En olen jos olisin somal tai Afrika kyllä sanoin se on kiva valkoinen naiset rakasta heistä hhhhhhhhh

    • Anonyymi

      Olet siis SUOMALIALAINEN KEHITYSMAAMUSLIMI MAANMUUTTAJA!

    • Anonyymi

      Voi olla suomen kansalainen, mutta ei suomalainen, jos alkuperä on somali!

    • Anonyymi

      kelan ovipumppu laulaa sulosäveliä suomalaiselle veronmaksajalle kun näitä kultamussukoita tunkee tänne kutsumatta.

    • Anonyymi

      Somali muuttuu suomalaiseksi aikaisintaan sitten, kun isoisovanhemmista suurin osa on kantasuomalaisia.

      Vaikka olisi 6. polven Suomessa syntynyt somali mutta suvussa suurin osa ei ole kantasuomalaisia vaan somaleita, niin somalina on ja pysyy.

    • Anonyymi

      Somppu on somppu vaikka voissa paistais.**

      • Anonyymi

        Mitähän sinäkin muka tiedät heidän elämästään , ja mitä meinaat sillä että vaikka voissa paistaisi .
        Kai sitä ensin normaalisti tutustutaan ihmisiin ennenkö heitä aletaan arvioimaan .
        Ja kun katselee näitä nettisivuja niin minun Suomenniemi ole enää se rehellinen hyvä kansa , niin paljon on nähty mitä kirjoitellaan nettiin, niin muuttuisikaan suomalainenkaan vaikka voissa paistaisi , en usko. Ennakkoluuloja vähän joka asiasta , sellaiseen ei törmää muualla maailmassa


      • Anonyymi

        Net piäree suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinäkin muka tiedät heidän elämästään , ja mitä meinaat sillä että vaikka voissa paistaisi .
        Kai sitä ensin normaalisti tutustutaan ihmisiin ennenkö heitä aletaan arvioimaan .
        Ja kun katselee näitä nettisivuja niin minun Suomenniemi ole enää se rehellinen hyvä kansa , niin paljon on nähty mitä kirjoitellaan nettiin, niin muuttuisikaan suomalainenkaan vaikka voissa paistaisi , en usko. Ennakkoluuloja vähän joka asiasta , sellaiseen ei törmää muualla maailmassa

        Ennakkoluuloihin törmää ihan varmasti kaikkialla maailmassa.


    • Anonyymi

      Sommmali ei ole missään maasa kotonaan, aina ovat kipeitä sisuksistaan ja muuta meinaavat hävityksen puitteissa ja yhteiskunta pitää elättää - noh sehän on selvää.

    • Anonyymi

      Moi, kaveri!

      Afrikka kiinnostaa ja itsekin lähtisin Somaliaan.
      Katselen paljon Afrikka videoita, koska kulttuuri on kiinnostava.

      Olen kuitenkin syvästi 'suossa', jos tiedät mitä tarkoitan.

      Siksi avuliaasti kysyn sinulta, että jos olisi vapaata sinkkua somali tyttöä tutustua kunniakkain ajatuksin.

    • Anonyymi

      Minä en ole koskaan ollut sitä mieltä. Paras naapurini on somalialainen perhe. Olen pahoillani koska täällä on paljon rasisteja. Ne ovat perussuomalais puolueen kannattajia. Pääosin koulupudokkaita.

      • Anonyymi

        Sisimissään sinäkin olet aina ollut somaleja vastaan, mutta et uskalla vaan myöntää sitä, koska pelkäät, että somalit hakkaa sut.


      • Anonyymi

        Ne sun somalisi ne koulupudokkaita ovat. Itsekin olet, Saatko niiltä aineita?


      • Anonyymi

        Datanomi JuissiSaramo koulupudokas toimi opetusministerin sikaisena
        Liandersson loppututkintoa suorittamaton ei gradua opetusministerinä
        Dramaturgi Harakka Timolorvi 20 viotta yliopistossa ministerinä 5kuuka utta ehdollista korruptiotuomittuKai Kkonen samoin

        Kai Kokkonen ja kepu yli 100 oikeusjuttua raas tuvassa


    • Anonyymi

      Somalit ovat olleet varsin ahkeria perustamaan erilaisia yhdistyksiä Suomeen. Entäs entiset somalit, onko jo perustettu vaikkapa Entisten somalien kotoutusydistys ry?

    • Anonyymi

      Olen entinen luokalle jäänyt ja nykyinen huippuyliopiston osaaja 🤔

    • Ei se pahaa jos ihminen tuma ,Valkoinen naiset tykkää tuma miehet hhhhhhhhhhhhhhhhhh

      • Anonyymi

        Vain tyhmimmät naisoletetut tykkää tummista raakalaisista. Ovat kai samalla äo-tasolla. Sama niillä mussujen kanssa kaveeraavilla, pitää olla jotain häikkää ajattelussa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vain tyhmimmät naisoletetut tykkää tummista raakalaisista. Ovat kai samalla äo-tasolla. Sama niillä mussujen kanssa kaveeraavilla, pitää olla jotain häikkää ajattelussa.

        hhhhhhhhhhhh,


    • Anonyymi

      Vaikka asuisit täällä 200 vuotta niin et ole suomalainen. Olet somali ikuisesti. Amen.

    • Anonyymi

      Olit sitten somali tai minkä muun tahansa aluperän omaava niin geenejä ei aika muuta. Menee vuosisatoja ennenkuin eri kansallisuudet ovat sulautuneet. Jos haluat olla suomalaiseen yhteiskuntaan integroitunut ulkomaalaistaustainen on toki suuri plussa, että teet työtä, maksat veroja ja hoidat itse muutkin kulusi, aivan kuten niinkutsuttu kantaväestö. Jos olet sitä mieltä, että työn teon ja verojen maksamisen vuoksi pitää olla nk. "samalla viivalla" Suomen kantaväestön kanssa olet varmasti sitä mieltä, että kaikenlainen etnisyyteen perustuva suosiminen niin terveydenhuollossa kuin asumisessa pitäisi välittömästi lopettaa.

    • Anonyymi

      Et tule koskaan olemaan suomalainen, mutta olet ikuisesti somali.

    • Anonyymi

      Ja 44…

    • Anonyymi

      ...sen takaisin muuton kyllä uskon ... sallinet yhden kysymyksen : mikä onkaan työsi ja toimenkuvasi ? Eihän vain sattumoisin tulkkina KELAssa ja sairaalassa / lääkärin vastaanotolla ?

    Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe