Tärkeintä elämässä?

Anonyymi-ap

Mikä on sinulle tärkeintä elämässä? Uskovat huomio! Älkää tarjotko tähän Jumalaa, otetaan nyt oletusarvoksi, että teidän kohdalla se on ykkönen, eli aloittakaa numerosta kaksi, ellei Jumala ole paalupaikkaa alemmalla sijalla.

Oma listani:

- parisuhde
- ihmisoikeudet
- vapaus
- musiikki

Lapset puuttuvat listalta, koska lapsia ei ole. Nykyinen oli ainoa, jonka kanssa olen lapsen halunnut, mutta niitä ei tullut. Harmi. Käytiin kyllä klinikat läpi ym. mutta ei ja se siitä. Ei sitä enää märehditä ja lsosettomuudella on ollut etunsakin.

Sellaiset asiat kuin työ ja raha eivät pääse listalle, mutta tiedostan toki, että syy voi olla se, että töitä on ja toimeentulo turvattu. Töistä voin sanoa kuitenkin: Ei juuri kiinnosta, ei ole enää arvomaailmassani kovinkaan tärkeä asia. Hommat hoidetaan ja tili saadaan, mutta intohimoja työtä kohtaan ei juurikaan enää ole. Mitä vähemmän, sen parempi. Vapaa-aika on arvokkainta aikaa.

-a-teisti-

45

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos Jumala On ykkönen, niin sitten, nk. maallisella paikalla, 2.-sijalla itselläni on rauha.

      2. Kaikenlainen rauha =
      - sielunrauha (hengellinen), mielenrauha (henkinen),
      - yleinen hiljaisuus, rauhallinen koti, ympäristö (fyysinen),
      - rauha Suomen ja etenkin Itänaapurin välillä (sosiaalinen, poliittinen, kaupallinen ja sotilaallinen).

      En kaipaa mitään räväkkää juhlintaa, eli erityistä "hauskanpitoa", sillä jo itse laajemmin vaikuttavassa tyyneydessä on itselläni se hauskuus. Hyvin nuorena tuli itseni nähtyä tuota maallisen elämän päivittäistä juhlapuolta ja lasku olikin sitten iso ja pitkäaikainen. Juhlaa seurasi krapula.

      3. Rauha ja ystävyys luonnon ja eläinten kanssa. Juttelen kaikille eläimille. Pihan koirat eivät pääse ohitseni, etten niitä tervehtisi. Jopa lähelläni hyppelehtivälle mustarastaalle, västäräkille, oraville, luonnossa mahd. näkemilleni rusakoille. Juttelen myös kukille ja puille (en kuitenkaan yleensä halaile niitä).

      Viime yönä kuulin kummaa ääntä ulkoa. Oli pakko avata ikkuna ja ihmetellä, että mikä se oli. Luulenpa melkein, että se oli jokin lintu, ehkä pöllö. Vaikka Stadissa ollaan, niin täälläkin on muutakin kuin autoja ja kivitaloja.

      Samaa sielunrauhaa toivotan myös a-teistille. 🙂

      • Anonyymi

        Lisään listalleni mainitsemasi kohdan kolme. Varauksin, koska omassa elämässämme toimimme useimmiten toisin.

        Se todellisuus: Mekin elämme kuin siat pellossa ja valintamme ovat usein vain silmänlumetta. Ei meidän juuri hankkinamne hybrikään ole mikään ratkaisu mihinkään. Vaikka kilometrejä tulee työn puolesta kuukaudessa melko paljon, niin ei silti.

        Auto painaakin kuin synti ja se malmi on luonnonvaroja. Loppuun ajettava vanha diesel on siis suurempi ympäristöteko, kuin mukavuuden haluamme.

        Ja sama koskee muutakin ostoskäyttäytymistämme. Teemme vain pieniä tekoja, suuret ovat liian vaikeita. Valitettavssti.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        😋 ­­­N­­y­­­m­­f­o­­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17862862T

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ainoastaan pelastuminen on tärkeää, ei mikään muu. Pelastuminen tarkoittaa äärettömän pitkää ja äärettömän onnellista olemassaolon muotoa, jonka pääsee subjektiivisesti itse kokemaan. Pelastuakeen pitää myydä koko omaisuutensa ja antaa rahat köyhille (luuk 18:22), muuta ei Jeesuksen mukaan tarvitse tehdä jotta pelastuu.

    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Ihan kuin tissuttelu puuttuisi listaltasi?

      • Anonyymi

        Mene sinä vaikka vessaan, ponnistelemaan suolesi kanssa.
        Tai laita herätyskello soimaan ja ylistele sen tahdissa.

        Hyödyllisempää askaretta, on ainakin puuhaa koko iltapäiväksi, kuin kysyville ateisteille vittuilusi.


      • Anonyymi

        Onko vittuilu synti? Ja en tissuttele, joko yksi tai kaksi sauna- tai terassikaljaa tai sitten radalle. En tissuttele.

        Ikäni olen käynyt viihteellä, kun on aihetta ja niin teen jatkossakin. Miksi ihmeessä en tekisi niin?

        Velaton ja meillä suoraan sanoen helvetin kallis kämppä (Arvonnousun myötä, kiitos Kalasataman.
        Mutta tämähän me ennakoitiin jo, kaavoitussuunnitelmat luettiin ja taloyhtiön omalle puistotontille rakennettu talo valittiin) Sörnäisten vankilan vieressä, rauhallinen naapuri ja 40 tontun juuri ostettu auto, maapaikka. Mitä tässä olen menettänyt?

        Nyt voi tehdä pitkälti mitä haluaa. Mutta täysipäiväiseksu juopoksiko? En sentään. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vittuilu synti? Ja en tissuttele, joko yksi tai kaksi sauna- tai terassikaljaa tai sitten radalle. En tissuttele.

        Ikäni olen käynyt viihteellä, kun on aihetta ja niin teen jatkossakin. Miksi ihmeessä en tekisi niin?

        Velaton ja meillä suoraan sanoen helvetin kallis kämppä (Arvonnousun myötä, kiitos Kalasataman.
        Mutta tämähän me ennakoitiin jo, kaavoitussuunnitelmat luettiin ja taloyhtiön omalle puistotontille rakennettu talo valittiin) Sörnäisten vankilan vieressä, rauhallinen naapuri ja 40 tontun juuri ostettu auto, maapaikka. Mitä tässä olen menettänyt?

        Nyt voi tehdä pitkälti mitä haluaa. Mutta täysipäiväiseksu juopoksiko? En sentään. 😁

        Olen hyvinkin tyytyväinen elämäämme. Vaikea keksiä valituksen aihetta. Olen tehnyt myös ns. paska hommia elääkseni, ajanut rekkaa nuorena j saa raatanut telakalla. Nostan hattua noiden töiden tekijöille tänä päivänäkin.

        Siinä ehkä syy, etten kaikilta osin oikeistopolitiikkaa allekirjoita. Näin se menee, on omaa kokemusta mitä on repiä leipä omasta selkänahasta.

        Vaimo kyllä kuuluu kokoomusnaisiin, mutta saa maltillinen kokoomuslainen. Onneksi.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvinkin tyytyväinen elämäämme. Vaikea keksiä valituksen aihetta. Olen tehnyt myös ns. paska hommia elääkseni, ajanut rekkaa nuorena j saa raatanut telakalla. Nostan hattua noiden töiden tekijöille tänä päivänäkin.

        Siinä ehkä syy, etten kaikilta osin oikeistopolitiikkaa allekirjoita. Näin se menee, on omaa kokemusta mitä on repiä leipä omasta selkänahasta.

        Vaimo kyllä kuuluu kokoomusnaisiin, mutta saa maltillinen kokoomuslainen. Onneksi.

        -a-teisti-

        Onpa kirjoitusvirheitä. Ei tämä nopeasti kirjoittaminen puhelimella toimi. Pitäisi ainakin oikolukea.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen hyvinkin tyytyväinen elämäämme. Vaikea keksiä valituksen aihetta. Olen tehnyt myös ns. paska hommia elääkseni, ajanut rekkaa nuorena j saa raatanut telakalla. Nostan hattua noiden töiden tekijöille tänä päivänäkin.

        Siinä ehkä syy, etten kaikilta osin oikeistopolitiikkaa allekirjoita. Näin se menee, on omaa kokemusta mitä on repiä leipä omasta selkänahasta.

        Vaimo kyllä kuuluu kokoomusnaisiin, mutta saa maltillinen kokoomuslainen. Onneksi.

        -a-teisti-

        Ajohommat oli varsinkin sairaita, norminakit, käytännössä kesärenkaat alla. Talvella. Ja Luoja syyti taivaalta kaikki kiroukset niskaan. Mikä ajoaika lainsäädäntö? Istuit ratissa mitä käskettiin, "ennätys" taisi olla 1800 km ja 28 tuntia nukkumatta.

        Olin kerran tiellä kiinni, Liedossa. Ei siinä mitään mäkeä ollut, sileä suora ja auto ei liikkunut. Ei pitoa, ei sen jälkeen kun rekkaletkan päähän juuttui. Auto ei lähtenyt liikkeelle. Niin liukasta.

        Sitten kun lähti oli päällimmäinen tunne pelko. Pysyykö tiellä. Oli vielä häijy vetäjä, vain yksi taka-akseli. Yksi ulosajo on sattunut, alkoi nukuttamaan.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Vai kuuluuko se sinun listalle kun asiasta mainitsit ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vittuilu synti? Ja en tissuttele, joko yksi tai kaksi sauna- tai terassikaljaa tai sitten radalle. En tissuttele.

        Ikäni olen käynyt viihteellä, kun on aihetta ja niin teen jatkossakin. Miksi ihmeessä en tekisi niin?

        Velaton ja meillä suoraan sanoen helvetin kallis kämppä (Arvonnousun myötä, kiitos Kalasataman.
        Mutta tämähän me ennakoitiin jo, kaavoitussuunnitelmat luettiin ja taloyhtiön omalle puistotontille rakennettu talo valittiin) Sörnäisten vankilan vieressä, rauhallinen naapuri ja 40 tontun juuri ostettu auto, maapaikka. Mitä tässä olen menettänyt?

        Nyt voi tehdä pitkälti mitä haluaa. Mutta täysipäiväiseksu juopoksiko? En sentään. 😁

        ArtoTTT

        Minusta olet monta kertaa kehunut kuinka se alkoholi on elämän suola, mutta listallasi sitä ei ole. Ja monta kertaa paheksunut uskovaisten alkoholi käsityksiä.


      • Minkä vuoksi otat muuten tuon aina puheeksi ? Olisiko syy siinä, että itselläsi on se ongelma, ettet osaa sitä kohtuudella ottaa. Vähän samaa näkee toisinaan vanhoissa tupakoitsijoissa jotka onnistuvat lopettamaan ja sen jälkeen he ovat pahimpia tupakoinnin vastustajia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Minkä vuoksi otat muuten tuon aina puheeksi ? Olisiko syy siinä, että itselläsi on se ongelma, ettet osaa sitä kohtuudella ottaa. Vähän samaa näkee toisinaan vanhoissa tupakoitsijoissa jotka onnistuvat lopettamaan ja sen jälkeen he ovat pahimpia tupakoinnin vastustajia.

        Minä olen lopettanut säännöllisen tupakoinnin jo aikoja sitten. Mutta ehdotonko tässäkään asiassa?

        Pikku paheeni ovat sikarit. Eikö niiden mitään hienoja tarvitse olla. Laatikko piikkusikareja kestää kuukauden. Tuskin siihen kuolen.

        Mutta kun joskus harvoin ostan kalliin viskin tai rommin, niin sille haen kyytipojaksi myös hyvän sikarin. Ja sitten keskityn musiikkiin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lopettanut säännöllisen tupakoinnin jo aikoja sitten. Mutta ehdotonko tässäkään asiassa?

        Pikku paheeni ovat sikarit. Eikö niiden mitään hienoja tarvitse olla. Laatikko piikkusikareja kestää kuukauden. Tuskin siihen kuolen.

        Mutta kun joskus harvoin ostan kalliin viskin tai rommin, niin sille haen kyytipojaksi myös hyvän sikarin. Ja sitten keskityn musiikkiin.

        -a-teisti-

        No tupakointia joskus nuorena miehenä hiukan kokeilin mutta tajusin onneksi lopettaa. Noita sikareita on sitten joskus polttanut varpajaisissa eli kun on lapsi jollekin syntynyt. Eivät mitään makuelämyksiä mutta toki voin sen verran joustaa tuollaisessa tilanteessa.
        Napanteria voi sitten ottaa hyvinkin eritavalla. Täytyy myöntää, etten omaa niin sofistikoitunutta makuaistia, että erottaisin hyvän tai huonon viinan.
        Kohtuudella ottaminen on kuitenkin ihan mukavaa rentoutumista eikä se tosiaan tarkoita mitään ihme häröilyä, tukkua ongelmia tai vuorokausien putkia. Harvoin itseasiassa tulee mitään jäätävää krapulaa ja jos tulee se hoidetaan ruualla, ulkoilulla , vedenjuomisella, no, joskus olen joutunut buranan ottamaan .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko vittuilu synti? Ja en tissuttele, joko yksi tai kaksi sauna- tai terassikaljaa tai sitten radalle. En tissuttele.

        Ikäni olen käynyt viihteellä, kun on aihetta ja niin teen jatkossakin. Miksi ihmeessä en tekisi niin?

        Velaton ja meillä suoraan sanoen helvetin kallis kämppä (Arvonnousun myötä, kiitos Kalasataman.
        Mutta tämähän me ennakoitiin jo, kaavoitussuunnitelmat luettiin ja taloyhtiön omalle puistotontille rakennettu talo valittiin) Sörnäisten vankilan vieressä, rauhallinen naapuri ja 40 tontun juuri ostettu auto, maapaikka. Mitä tässä olen menettänyt?

        Nyt voi tehdä pitkälti mitä haluaa. Mutta täysipäiväiseksu juopoksiko? En sentään. 😁

        Eliittiosoitteesi ei ilmeisesti ole Vellamonkatu 17?

        Niitä naapureita ei ainakaan taannoin voinut rauhallisiksi kutsua. Kiitä luojaasi, jos olet niukasti sliipannut ohi maanpäällisen helvetin.

        Painajaismaisempaan taloyhtiöön en ole eläissäni Hgissä törmännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen lopettanut säännöllisen tupakoinnin jo aikoja sitten. Mutta ehdotonko tässäkään asiassa?

        Pikku paheeni ovat sikarit. Eikö niiden mitään hienoja tarvitse olla. Laatikko piikkusikareja kestää kuukauden. Tuskin siihen kuolen.

        Mutta kun joskus harvoin ostan kalliin viskin tai rommin, niin sille haen kyytipojaksi myös hyvän sikarin. Ja sitten keskityn musiikkiin.

        -a-teisti-

        Voi ollakin pian asiaa sikariostoksille ja Alkoon. Ostin juuri reilun tonnin kuulokkeet. Nyt kyllä lähtee vanhoja toriin, pois vaan. Tilalle Focalin Clear Mg:t Se on niin The End tässä hommassa.

        Napisee jo parempi puolisko, kymmpitonni kodin äänentoistoon kaikkineen reilussa puolessa vuodessa. Mutta hänkin on tyytyväinen, sanoi vaan ettei vittu nyt lisää.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eliittiosoitteesi ei ilmeisesti ole Vellamonkatu 17?

        Niitä naapureita ei ainakaan taannoin voinut rauhallisiksi kutsua. Kiitä luojaasi, jos olet niukasti sliipannut ohi maanpäällisen helvetin.

        Painajaismaisempaan taloyhtiöön en ole eläissäni Hgissä törmännyt.

        Ei ole Vellamonkatu. Orioninkadulla olen asunut. Mutta samoilla huudeilla, uuden Hermannin puolella.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tupakointia joskus nuorena miehenä hiukan kokeilin mutta tajusin onneksi lopettaa. Noita sikareita on sitten joskus polttanut varpajaisissa eli kun on lapsi jollekin syntynyt. Eivät mitään makuelämyksiä mutta toki voin sen verran joustaa tuollaisessa tilanteessa.
        Napanteria voi sitten ottaa hyvinkin eritavalla. Täytyy myöntää, etten omaa niin sofistikoitunutta makuaistia, että erottaisin hyvän tai huonon viinan.
        Kohtuudella ottaminen on kuitenkin ihan mukavaa rentoutumista eikä se tosiaan tarkoita mitään ihme häröilyä, tukkua ongelmia tai vuorokausien putkia. Harvoin itseasiassa tulee mitään jäätävää krapulaa ja jos tulee se hoidetaan ruualla, ulkoilulla , vedenjuomisella, no, joskus olen joutunut buranan ottamaan .

        Ulkoilu auttaa kohmeloon. Yleensä. Nappia otan vain hätätapauksessa, se mikä on ostettu se maksetaan.

        Oli tuossa vappuna kolmen päivän rairairai, kun kaveri täytti 50. Ei mitään krapulaa. Joskus tulee kun vain kurkistaa baariin. Mystistä.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulkoilu auttaa kohmeloon. Yleensä. Nappia otan vain hätätapauksessa, se mikä on ostettu se maksetaan.

        Oli tuossa vappuna kolmen päivän rairairai, kun kaveri täytti 50. Ei mitään krapulaa. Joskus tulee kun vain kurkistaa baariin. Mystistä.

        -a-teisti-

        Oli kyläbileet, jotka järkkäsin kylälle ja kaverille kun 50 täytti. Meillä ei törmäyksiä rakkaan kanssa juuri tule. Tuossa kohtaa tuli. 😂 Otan kuulema liikaa.

        Noh, oikeassahan se oli. Multa katosi puolitoista vuorokautta. Ei ole käynyt moista jälkeen nuoruusvuosien.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kyläbileet, jotka järkkäsin kylälle ja kaverille kun 50 täytti. Meillä ei törmäyksiä rakkaan kanssa juuri tule. Tuossa kohtaa tuli. 😂 Otan kuulema liikaa.

        Noh, oikeassahan se oli. Multa katosi puolitoista vuorokautta. Ei ole käynyt moista jälkeen nuoruusvuosien.

        -a-teisti-

        En ota vaan otin. Korjataan.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Tärkeintä on totuus ja oikeudenmukaisuus.

      • Tavallaan aika hyvä ohjenuora. Tuota kun noudattaa niin ei niin sanotusti sitten ainakaan aikanaan jäljet haise. Toki tuo edellyttää myös tuon noudattamista ihan itseäänkin kohtaan ei vain muita.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tavallaan aika hyvä ohjenuora. Tuota kun noudattaa niin ei niin sanotusti sitten ainakaan aikanaan jäljet haise. Toki tuo edellyttää myös tuon noudattamista ihan itseäänkin kohtaan ei vain muita.

        Juuri näin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        -a-teisti-

        Vaikeintahan tuossa on noudattaa tuota juuri itsensä kohdalla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Vaikeintahan tuossa on noudattaa tuota juuri itsensä kohdalla.

        Näin se on. Eikä se aina onnistukaan. Voin sanoa, että kyllä minulla on pyrkimys hyvään, mutta aina ei onnistu. Ja joskus ei edes halua onnistua.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Hyvä taloudellinen tilanne
      Yhteisöllisyys ja sosiaaliset suhteet
      Tasapaino, tulee terveellisestä elämästä ja uskosta

      • Niin kyllähän rahallakin on tietenkin aika suurikin vaikutus. On aivan selvää, että sitä "onneakin" on helpompi tavoitella jos energia ei kulu siihen miettimiseen miten pärjäisi.
        Raha ei tuo onnea mutta se luo paremmat olosuhteet sitä tavoitella.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin kyllähän rahallakin on tietenkin aika suurikin vaikutus. On aivan selvää, että sitä "onneakin" on helpompi tavoitella jos energia ei kulu siihen miettimiseen miten pärjäisi.
        Raha ei tuo onnea mutta se luo paremmat olosuhteet sitä tavoitella.

        Raha tuo vapautta. Mutta ole varpaillasi, ettei se tee kusipäätä. Sortumisen vaara on olemassa.

        -a-teisti-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raha tuo vapautta. Mutta ole varpaillasi, ettei se tee kusipäätä. Sortumisen vaara on olemassa.

        -a-teisti-

        Toki, ihminen kun vaan on sellainen.
        Toisaalta ilman rahaa sen onnentekeminen on melko vaikeaa.
        Kyse on kuitenkin tuosta tarkoittamastasi tasapainosta. Jos näin jälkeenpäin jotain kadun niin ehkä sitä, että en ehkä ollut läsnä lasteni elämässä haluamallani tavalla koska juuri tuota rahaa piti metsästää. Toisaalta se on myöhemmin mahdollistanut monet asiat ja kiitollinen olen siitä, että kun saa lapsenlapsia saa ikään kuin uuden mahdollisuuden. No eihän se sitä tietenkään oikeasti ole mutta sillä voi vaientaa ehkä hiukan soimaavaa omatuntoa kun ehtii kaikenlaisiin päiväkoti, eskari ja koulujuhliin. Se on kuitenkin elämää ja ehkä sekin on tietynlaista viisautta nähdä tuo asia.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Toki, ihminen kun vaan on sellainen.
        Toisaalta ilman rahaa sen onnentekeminen on melko vaikeaa.
        Kyse on kuitenkin tuosta tarkoittamastasi tasapainosta. Jos näin jälkeenpäin jotain kadun niin ehkä sitä, että en ehkä ollut läsnä lasteni elämässä haluamallani tavalla koska juuri tuota rahaa piti metsästää. Toisaalta se on myöhemmin mahdollistanut monet asiat ja kiitollinen olen siitä, että kun saa lapsenlapsia saa ikään kuin uuden mahdollisuuden. No eihän se sitä tietenkään oikeasti ole mutta sillä voi vaientaa ehkä hiukan soimaavaa omatuntoa kun ehtii kaikenlaisiin päiväkoti, eskari ja koulujuhliin. Se on kuitenkin elämää ja ehkä sekin on tietynlaista viisautta nähdä tuo asia.

        Raha yksin ei tee onnellisiksi. Ei varmasti.

        Mutta raha helpottaa, Rahan puute voi tehdä kyllä onnettomaksi. Ihmisellä pitää olla sen verran vähintään rahaa, että voi osallustua ja elää.eb

        Tässä sekin kuvio sitten, että jos sitä on käytettävissä, se tungetaan vaikka paskaan .

        Me ostettiin melkoisen arvokas (käytetty) Mersun neliveto. Vittuako sillä teemme? No, kun se on makee. Siksi. 😏

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin kyllähän rahallakin on tietenkin aika suurikin vaikutus. On aivan selvää, että sitä "onneakin" on helpompi tavoitella jos energia ei kulu siihen miettimiseen miten pärjäisi.
        Raha ei tuo onnea mutta se luo paremmat olosuhteet sitä tavoitella.

        Raha on kuitenkin aina väline eikä päämäärä.
        Jos haluaa rahaa siksi että saisi rahaa ja voisi omistaa paljon rahaa, niin suhde rahaan on perverssi. Rahasta on tullut fetissi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raha tuo vapautta. Mutta ole varpaillasi, ettei se tee kusipäätä. Sortumisen vaara on olemassa.

        -a-teisti-

        Minulle raha on nimen omaan vapautta. Olen tehnyt paska-duuneja mm. saneerannut yrityksiä (josta maksetaan hyvin), mutta heti kun rahaa oli niin paljon, että riittää, niin lopetin. Nyt olen vapaa - tai "taloudellisesti riippumaton", kuten on tapana sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle raha on nimen omaan vapautta. Olen tehnyt paska-duuneja mm. saneerannut yrityksiä (josta maksetaan hyvin), mutta heti kun rahaa oli niin paljon, että riittää, niin lopetin. Nyt olen vapaa - tai "taloudellisesti riippumaton", kuten on tapana sanoa.

        Raha on vapautta. Ei tässä Porscheja ostella. Mutta silti.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle raha on nimen omaan vapautta. Olen tehnyt paska-duuneja mm. saneerannut yrityksiä (josta maksetaan hyvin), mutta heti kun rahaa oli niin paljon, että riittää, niin lopetin. Nyt olen vapaa - tai "taloudellisesti riippumaton", kuten on tapana sanoa.

        Saattohoitaja? Tunnen tyypin jolla oli yritysten hautaustoimisto. Se tie vei vankilaan ja autot ja talon takavarikkoon.

        -a-teisti-


      • Anonyymi

        Mutta onpa hierovat ja ilmastoidusta nahkatuolit.😵‍💫😂


    • Kirjallisuus, kirjoittaminen, tupakka, kahvi.

      • Anonyymi

        Minullakin kirjallisuus ollut pienestä lapsesta asti ollut tärkeää. Tuolloin kirjoittelin myös omia kertomuksiani, satuja. Musiikki myös kuulunut elmään.

        Tupakoinnin lopetin n. 15 vuotta sitten ja kahvia juon kyllä päivittäin, mutta nykyään aika vähän. Viinaksia en käytä (enää) ollenkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin kirjallisuus ollut pienestä lapsesta asti ollut tärkeää. Tuolloin kirjoittelin myös omia kertomuksiani, satuja. Musiikki myös kuulunut elmään.

        Tupakoinnin lopetin n. 15 vuotta sitten ja kahvia juon kyllä päivittäin, mutta nykyään aika vähän. Viinaksia en käytä (enää) ollenkaan.

        No oletko yrittänyt lähettää jonnekin noita kirjoittamiasi satuja ja kertomuksia ?


    • Anonyymi

      Tärkeintä elämässä?

      Tehdä oma osuutensa siitä että tämä maailma on puhtaampi, turvallisempi ja suvaitsevaisempi paikka tuleville sukupolville elää ja menestyä.

    • Anonyymi

      - Terveys
      - Läheiset ihmiset
      - Oikeudenmukaisuus
      - Luonto
      - Kulttuuri (kirjallisuus, musiikki, elokuvat, kuvataide, teatteri)

      • Anonyymi

        👍

        -ateisti-


      • Anonyymi

        Teatterissa tulee käytyä, on ikuinen vapaalippu.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teatterissa tulee käytyä, on ikuinen vapaalippu.

        -a-teisti-

        Sellainen puoliammattilaisteatteri, ohjaajat ammattilaisia, näyttelijät harrastelijoita.

        -a-teisti-


    • Anonyymi

      Hyväksy elämän epätäydellisyys, itsessä ja muissa. Sen voi selittää itselleen Raamatun lukemisen kautta tai maallisesti funtsaillen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe