"Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkina huoneeksi. "

Anonyymi-ap

Ja kolmantena päivänä oli häät Galilean Kaanassa, ja Jeesuksen äiti oli siellä. Ja myös Jeesus ja hänen opetuslapsensa olivat kutsutut häihin. Ja kun viini loppui, sanoi Jeesuksen äiti hänelle: "Heillä ei ole viiniä". Jeesus sanoi hänelle: "Mitä sinä tahdot minusta, vaimo? Minun aikani ei ole vielä tullut." Hänen äitinsä sanoi palvelijoille: "Mitä hän teille sanoo, se tehkää". Niin oli siinä juutalaisten puhdistamistavan mukaan kuusi kivistä vesiastiaa, kukin kahden tai kolmen mitan vetoinen. Jeesus sanoi heille: "Täyttäkää astiat vedellä". Ja he täyttivät ne reunoja myöten. Ja hän sanoi heille: "Ammentakaa nyt ja viekää edeskäyvälle". Ja he veivät. Mutta kun edeskäypä maistoi vettä, joka oli muuttunut viiniksi, eikä tiennyt, mistä se oli tullut — mutta palvelijat, jotka veden olivat ammentaneet, tiesivät sen — kutsui edeskäypä yljän ja sanoi hänelle: "Jokainen panee ensin esille hyvän viinin ja sitten, kun juopuvat, huonomman. Sinä olet säästänyt hyvän viinin tähän asti." Tämän ensimmäisen tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kaanassa ja ilmoitti kirkkautensa; ja hänen opetuslapsensa uskoivat häneen. Sen jälkeen hän meni alas Kapernaumiin, hän ja hänen äitinsä ja veljensä ja opetuslapsensa; ja siellä he eivät viipyneet monta päivää. Ja juutalaisten pääsiäinen oli lähellä, ja Jeesus meni ylös Jerusalemiin. Niin hän tapasi pyhäkössä ne, jotka myivät härkiä ja lampaita ja kyyhkysiä, ja rahanvaihtajat istumassa. Ja hän teki nuorista ruoskan ja ajoi ulos pyhäköstä heidät kaikki lampaineen ja härkineen ja kaasi vaihtajain rahat maahan ja työnsi heidän pöytänsä kumoon. Ja hän sanoi kyyhkysten myyjille: "Viekää pois nämä täältä. Älkää tehkö minun Isäni huonetta markkinahuoneeksi." Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus sinun huoneesi puolesta kuluttaa minut". Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä merkin sinä näytät meille, koska näitä teet?" Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä temppeli, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on tätä temppeliä rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?" Mutta hän puhui ruumiinsa temppelistä. Kun hän sitten oli noussut kuolleista, muistivat hänen opetuslapsensa, että hän oli tämän sanonut; ja he uskoivat Raamatun ja sen sanan, jonka Jeesus oli sanonut. Mutta kun hän oli Jerusalemissa pääsiäisenä, juhlan aikana, uskoivat monet hänen nimeensä, nähdessään hänen tunnustekonsa, jotka hän teki. Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sentähden että hän tunsi kaikki eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on.
Johannes 2:1‭-‬25 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/jhn.2.1-25.FB38

78

734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä asiassa kirkko on onnistunut hyvin?

• Anonyymi

Kirkko sallii että ihmisille markkinoidaan epäkristillisiä liberaaliteologisia ajatuksia ohi Jumalan sanan.

• Anonyymi

Jeesus ei hyväksynyt eläinten myymistä siksi että uusi liitto oli alkamassa eikä hän tulisi olemaan uhrilammas. Ei noita eläimiä myyty kotieläimiksi, vaan uhrieläimiksi siten että kun ihmiset uhrasivat ne, heidän syntinsä pestiin pois mitä he olivat tehneet lakia rikkomalla. Se oli ikuinen kierre. Ihminen rikkoi Jumalan lakia ja sitten uhrasi eläimen puhdistuakseen. Ei Jeesus siinä hyökännyt kapitalismia, rahaa tai kaupankäyntiä vastaan, vaan vanhan liiton lakiuskoa vastaan. Hän tulisi olemaan se uhrilammas ilmaiseksi.

• ”Ei Jeesus siinä hyökännyt kapitalismia, rahaa tai kaupankäyntiä vastaan, vaan vanhan liiton lakiuskoa vastaan. Hän tulisi olemaan se uhrilammas ilmaiseksi.”

:D Ei varmaan hyökännyt, kun ei koko kapitalismia edes ollut vielä olemassa.

Selityksiä tuolle tuntuu löytyvän useita. Yhden mukaan Jeesus nousi uhrautumista vastaan, eli koko vanhaa käytäntöä vastaan, missä uhrien kautta saatiin synnit anteeksi.
        Nämä kauppiaat ja rahanvaihtajat saattoivat kiskoa suurempia hintoja kuin oli lupa ja näin haalivat itselleen ahneina maallista mammonaa.

Toisen selityksen mukaan kuse oli siitä, että tapahtuma oli muuttunut ostotapahtumiksi ja usko rahaksi. Eli Jumalan kanssa käytiin kauppaa.

• Anonyymi

Olet väärässä. Jeesus ei ollut eläinten myymistä vastaan vaan sitä vastaan, että Temppelin esipihasta oli tehty kauppatori. Jeesus itsekin söi pääsiäislammasta.

• Anonyymi

Oli happamattoman leivän juhla, jolloin oli Jahven määräys uhrata myös lapsia (2.Moos.13). Tänä päivänäkin juutalaisilla on vielä juhla neliviikkoiselle esikoispojalle, joka viedään ruokatarjottimella papin eteen ja maksetaan papille lunastusmaksu hengen säästömisestä. Ne poltetut lapset myös syötiin. Ei ole mitään syytä olettaa, ettei tuota tapahtunut myös kyseisenä pääsiäisenä temppelissä, kun Jeesuksen kerrotaan riehuneen siellä.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Ei Jeesus siinä hyökännyt kapitalismia, rahaa tai kaupankäyntiä vastaan, vaan vanhan liiton lakiuskoa vastaan. Hän tulisi olemaan se uhrilammas ilmaiseksi.”

:D Ei varmaan hyökännyt, kun ei koko kapitalismia edes ollut vielä olemassa.

Selityksiä tuolle tuntuu löytyvän useita. Yhden mukaan Jeesus nousi uhrautumista vastaan, eli koko vanhaa käytäntöä vastaan, missä uhrien kautta saatiin synnit anteeksi.
        Nämä kauppiaat ja rahanvaihtajat saattoivat kiskoa suurempia hintoja kuin oli lupa ja näin haalivat itselleen ahneina maallista mammonaa.

Toisen selityksen mukaan kuse oli siitä, että tapahtuma oli muuttunut ostotapahtumiksi ja usko rahaksi. Eli Jumalan kanssa käytiin kauppaa.

Kauanko sinulla, mummomuori, vielä menee aikaa, että tajuat tämän jutun?

• Eläinten uhraus oli toran määräys, mutta ei uhri tuonut anteeksiantoa sen voi antaa vain JHWH. Jos rikkoi lakia tieten tahtoen ei voinut uhrata, vaan silloin sai lain säätämän rangaistuksen. Rituaalisesta epäpuhtaudesta puhdistautuminen oli asia erikseen. Eläinten myynti oli välttämättömyys, pyhiinvaeltajat eivät voineet tuoda eläimiä mukanaan.

"Vanhan liiton lakiusko " oli JHWH:n määräämä, tora säännöksineen oli Israelin uskonnon ydin, liiton merkki ja kun sen uusi uskonto ilmoitti ohimenneeksi, se samalla julisti uuden jumalan tulleen lain antajan tilalle. Sitä vain ei kristinusko myönnä vaikka käytännössä JHWH:n kaikki ilmoitukset laitettiinkin roskiin kristinuskon teologiassa. Uusi uskonto joka ei ollut vanhan perillinen tai osa, voi niin tehdäkin eihän tarvita uutta ellei vanhaa pidetä kelvottomana.

• dikduk kirjoitti:

Eläinten uhraus oli toran määräys, mutta ei uhri tuonut anteeksiantoa sen voi antaa vain JHWH. Jos rikkoi lakia tieten tahtoen ei voinut uhrata, vaan silloin sai lain säätämän rangaistuksen. Rituaalisesta epäpuhtaudesta puhdistautuminen oli asia erikseen. Eläinten myynti oli välttämättömyys, pyhiinvaeltajat eivät voineet tuoda eläimiä mukanaan.

"Vanhan liiton lakiusko " oli JHWH:n määräämä, tora säännöksineen oli Israelin uskonnon ydin, liiton merkki ja kun sen uusi uskonto ilmoitti ohimenneeksi, se samalla julisti uuden jumalan tulleen lain antajan tilalle. Sitä vain ei kristinusko myönnä vaikka käytännössä JHWH:n kaikki ilmoitukset laitettiinkin roskiin kristinuskon teologiassa. Uusi uskonto joka ei ollut vanhan perillinen tai osa, voi niin tehdäkin eihän tarvita uutta ellei vanhaa pidetä kelvottomana.

"Eläinten uhraus oli toran määräys, mutta ei uhri tuonut anteeksiantoa sen voi antaa vain JHWH. "

Näinhän se oli. Jäin miettimään sitä, mihin tuo uhrauskäytöntö oikeastaan perustuu.

• Anonyymi

homoja sopii vihkiä jeesusken pyhätössä 🤣

• Anonyymi

Vain kristinuskolla leikkivien mielestä, ei tosissaan uskovien.

• Anonyymi

Eivät ihmiset silloin välttämättä tajunneet miksi Jeesus mellasti markkinapaikalla, kun eivät ymmärtäneet uudesta liitosta. Mutta se ei ole mikään ihme kun eivät uskovat sitä vielä tänäkään päivänä ymmärrä mitä uusi liito Kristuksessa tarkoittaa. Yhä he kuvittelevat jotenkin uhrautumalla tai uhraamalla jotain pelastaa itsensä tai tekemällä jotain tekoja tai olemalla jollakin tavalla myötäilevät vanhaa liittoa.

Eivät siltikään ymmärrä, vaikka UT on nimenomaan kertomus uudesta liitosta Kristuksessa.

• Anonyymi

Uudessa ja Vanhassa liitossa on sama laki. Uusi liitto on tehty Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sen liiton Jeesus tuli asettamaan,

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra." Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudessa ja Vanhassa liitossa on sama laki. Uusi liitto on tehty Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta sitä noudatettaisiin. Sen liiton Jeesus tuli asettamaan,

Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
        8 Mutta nyt Jumala moittii kansaansa: -- Kuulkaa! Aika tulee, sanoo Herra, jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Jer. 31:31-34]
        9 Se ei ole samanlainen liitto kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin, kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. He eivät pysyneet minun liitossani, ja siksi en minäkään välittänyt heistä, sanoo Herra.
        10 Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        11 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: "Opi tuntemaan Herra." Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

Raamatusta voi tietenkin vetää millaisia johtopäätöksiä tahansa, mutta aika tavalla pitää vetää mutkia suoraksi jos vanhassa liitossa ja uudessa liitossa olisi sama laki. Se menee jo vähän kuin Raamatun raiskaamiseksi.

Israel ei ole tuota uutta liittoa koskaan solminut Kristuksessa, vaan he ovat jähmähtäneet vanhaan liittoon yrittäen jotenkin uudelleen paikattua vanhan liiton lakia noudattaa. Mikä ei tietenkään ole uuden liiton tarkoitus.

Uusi liitto on Hengen liitto. Jumalan Henki kirjoittaa silloin yksilöllisesti jokaiselle ihmiselle sen miten hänen elämänsä menee. Se on Jumalan johdatusta eikä omaa kirjaviisautta.

Kun uusi liitto toteutuu, siinä ei pitäisi veli veljeä opettaa eikä kinastella että näin tämä laki on, näin tätä pitää noudattaa. Sanahan sulkee sen pois. Eli jos laista ja sen noudattamisesta tai säädöksistä kinastellaan, ei olla uudessa liitossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta voi tietenkin vetää millaisia johtopäätöksiä tahansa, mutta aika tavalla pitää vetää mutkia suoraksi jos vanhassa liitossa ja uudessa liitossa olisi sama laki. Se menee jo vähän kuin Raamatun raiskaamiseksi.

Israel ei ole tuota uutta liittoa koskaan solminut Kristuksessa, vaan he ovat jähmähtäneet vanhaan liittoon yrittäen jotenkin uudelleen paikattua vanhan liiton lakia noudattaa. Mikä ei tietenkään ole uuden liiton tarkoitus.

Uusi liitto on Hengen liitto. Jumalan Henki kirjoittaa silloin yksilöllisesti jokaiselle ihmiselle sen miten hänen elämänsä menee. Se on Jumalan johdatusta eikä omaa kirjaviisautta.

Kun uusi liitto toteutuu, siinä ei pitäisi veli veljeä opettaa eikä kinastella että näin tämä laki on, näin tätä pitää noudattaa. Sanahan sulkee sen pois. Eli jos laista ja sen noudattamisesta tai säädöksistä kinastellaan, ei olla uudessa liitossa.

Ja nämä 'hengestä syntyneet' kertovat saavansa demoneita kimppuunsa.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos jätetään Paavali pois ja pysytään Jeremiassa ja alkuperäisessä tekstissä se menee näin :
        Jer.31:31 "Tulee aika", sanoo JHWH, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa ׃
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo JHWH
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo JHWH Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan JHWH' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo JHWH Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
        35 JHWH on pannut auringon valaisemaan päivää, kuun ja tähdet radoilleen valaisemaan yötä. Hän panee meren kuohumaan, aallot pauhaamaan -- JHWH on hänen nimensä,
        36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani."

• Anonyymi

Niin, kaksi Jumalaa:

Jumala 1 - ikuinen liitto:

1.Moos. "9:12 Ja Jumala sanoi: "Tämä on sen liiton merkki, jonka minä ikuisiksi ajoiksi teen itseni ja teidän ja kaikkien elävien olentojen välillä, jotka teidän luonanne ovat: minä panen kaareni pilviin, ja se on oleva liiton merkkinä minun ja maan välillä. Ja kun minä kokoan pilviä maan päälle ja kaari näkyy pilvissä,
      muistan minä liittoni, joka on minun ja teidän ja kaikkien elävien olentojen, kaiken lihan välillä, eikä vesi enää paisu tulvaksi hävittämään kaikkea lihaa."

Jumala 2 - uusi liitto Jeesuksen verellä:

5.Moos. "4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, sinun Jumalasi, edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'.

Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä. Ja Herra puhui teille tulen keskeltä. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.

Ja hän ilmoitti teille liittonsa, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."

Jumala 1:

Jeremia "7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

7:21 Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: "Lisätkää polttouhrinne teurasuhreihinne ja syökää lihaa. Sillä en minä puhunut enkä antanut käskyä teidän isillenne poltto- ja teurasuhrista silloin, kun minä vein heidät pois Egyptin maasta,
      vaan näin minä käskin heitä ja sanoin: Kuulkaa minun ääntäni, niin minä olen teidän Jumalanne ja te olette minun kansani; ja vaeltakaa aina sitä tietä, jota minä käsken teidän vaeltaa, että menestyisitte.

Mutta he eivät kuulleet, eivät korvaansa kallistaneet, vaan vaelsivat oman neuvonsa mukaan, pahan sydämensä paatumuksessa, ja käänsivät minulle selkänsä eivätkä kasvojansa. Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen.

15:1 "Vaikka Mooses ja Samuel seisoisivat minun edessäni, ei minun sieluni taipuisi tämän kansan puoleen. Aja heidät pois minun kasvojeni edestä, he menkööt!"

Jeesus:

Jeremia:
      7:11 Ryövärien luolaksiko te katsotte tämän huoneen, joka on otettu minun nimiini? Katso, sellaiseksi minäkin olen sen havainnut, sanoo Herra.

Matteuksen evankeliumi:
      21:13 Ja hän sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni pitää kutsuttaman rukoushuoneeksi', mutta te teette siitä ryövärien luolan." >> Jakeen lisätiedot

Markuksen evankeliumi:
      11:17 Ja hän opetti ja sanoi heille: "Eikö ole kirjoitettu: 'Minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi'? Mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

Luukkaan evankeliumi:
      19:46 ja sanoi heille: "Kirjoitettu on: 'Minun huoneeni on oleva rukoushuone', mutta te olette tehneet siitä ryövärien luolan."

• Anonyymi

Ja Jumala 1., Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä, kertoo myös, että mitä Jumalaa palvotaan näillä Jahven määräämillä polttouhreilla:

Jeremia: "7:5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne ...

Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE."

Juutalaiset veivät uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin, ja Jeesus israelilaisena yritti saada temppelivallan opetuksin takaisin Israelin Jumalalle, mutta juutalainen teki Jeesuksesta UHRIN VIATTOMANA TEURASTETTUNA LAMPAANA ja tosi Jumalana (opettamanaan Israelin Jumalana) Baal-jumala Jahvelle, juutalaisten Jumalalle, jota te palvotte juutalaisen syntiopilla, joka Jumala 2. on tulivuori, kuten edeltä näkyy. Jahve on Baal-jumala, joka on todistettu myös arkeologisin löydöksin.

Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Jumala 1., Israelin Jumala, jota Jeesus opetti taivasten valtakunnan Isänä, kertoo myös, että mitä Jumalaa palvotaan näillä Jahven määräämillä polttouhreilla:

Jeremia: "7:5 Vaan jos te todella parannatte vaelluksenne ja tekonne, jos te todella teette oikeuden niin toiselle kuin toisellekin, ette sorra muukalaista, orpoa ja leskeä, ETTE VUODATA VIATONTA VERTA tässä paikassa ettekä seuraa muita jumalia turmioksenne ...

Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä. Miten on? Te varastatte, tapatte, rikotte avion, vannotte väärin, POLTATTE UHREJA BAALILLE."

Juutalaiset veivät uhrikultti-iljetyksen Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin, ja Jeesus israelilaisena yritti saada temppelivallan opetuksin takaisin Israelin Jumalalle, mutta juutalainen teki Jeesuksesta UHRIN VIATTOMANA TEURASTETTUNA LAMPAANA ja tosi Jumalana (opettamanaan Israelin Jumalana) Baal-jumala Jahvelle, juutalaisten Jumalalle, jota te palvotte juutalaisen syntiopilla, joka Jumala 2. on tulivuori, kuten edeltä näkyy. Jahve on Baal-jumala, joka on todistettu myös arkeologisin löydöksin.

Israelin Jumala kielsi viattoman veren vuodattamisen.

Tiivistettynä: Israelin Jumala teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa, jota Jeesus opetti, ja kielsi viattoman veren vuodattamisen, ja te teette juutalaisen käskystä Jeesuksen viattomalla verellä UUDEN LIITON Baal-jumalan kanssa, jonka juutalaiset veivät uhrikultti-iljetyksenä Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin, joka on Raamatun Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiivistettynä: Israelin Jumala teki ikuisen liiton kaiken luomansa kanssa, jota Jeesus opetti, ja kielsi viattoman veren vuodattamisen, ja te teette juutalaisen käskystä Jeesuksen viattomalla verellä UUDEN LIITON Baal-jumalan kanssa, jonka juutalaiset veivät uhrikultti-iljetyksenä Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin, joka on Raamatun Saatana.

YMMÄRRÄTTEKÖ?

• Anonyymi

Luterilaiset ei ymmärrä mitään raamatin mistään liitosta.
      He ymmärtävät vaivoin pari asiaa katkismuksista ja nekin väärin.

• Anonyymi

Kyse ei ole luterilaisuudesta, vaan koko kristinuskosta - myös Islamista, liittyy myö Jehovan todistajiin, koska kaikilla näillä uskonnoilla on sama temppeliin viety turmion iljetys, Jahve Jumalana, joka on tulivuori ja VT:n Baal-jumala eli Saatana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole luterilaisuudesta, vaan koko kristinuskosta - myös Islamista, liittyy myö Jehovan todistajiin, koska kaikilla näillä uskonnoilla on sama temppeliin viety turmion iljetys, Jahve Jumalana, joka on tulivuori ja VT:n Baal-jumala eli Saatana.

Ja tätä Baalia palvovat niin juutalaiset itse, kuin kaikki juutalaisuuteen perustuvat uskonnot, huolimatta sitä, että onko Jeesus teurastettuna uhrilampaana uskonnossa vai eikö. Tästä syystä islamistit juuri edelleen uhraavat eläimiä. Ja juutalaiset uhrasivat Baalille holokaustissa kuusi miljoonaa juutalaista ja muita saadakseen oman valtion.

Wikipedia:

"Sanan etymologia;

Sana holokausti ὁλόκαυστον (nykykreikassa όλοκαύτωμα) on raamatullinen polttouhria merkitsevä sana.[1] Kreikankielinen sana merkitsee jumalalle osoitettua uhria, joka on kokonaan (όλος, holos) poltettu (καύστων, καύσων, kaustos).[2]"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja tätä Baalia palvovat niin juutalaiset itse, kuin kaikki juutalaisuuteen perustuvat uskonnot, huolimatta sitä, että onko Jeesus teurastettuna uhrilampaana uskonnossa vai eikö. Tästä syystä islamistit juuri edelleen uhraavat eläimiä. Ja juutalaiset uhrasivat Baalille holokaustissa kuusi miljoonaa juutalaista ja muita saadakseen oman valtion.

Wikipedia:

"Sanan etymologia;

Sana holokausti ὁλόκαυστον (nykykreikassa όλοκαύτωμα) on raamatullinen polttouhria merkitsevä sana.[1] Kreikankielinen sana merkitsee jumalalle osoitettua uhria, joka on kokonaan (όλος, holos) poltettu (καύστων, καύσων, kaustos).[2]"

YMMÄRRÄTTEKÖ?

• Anonyymi

Vai uskoivat Jeesuksen oppilaat oikein Raamatun ja sen sanan, kun Jeesus riehui temppelissä, kun koko Raamattua ei oltu edes kirjoitettu, eikä kirjoitettu vielä pitkään aikaan tuon väitetyn tapahtumankaan jälkeen.

• Anonyymi

Tilanne oli ennustettu Toorassa. "Kiivaus minun huoneeni puolesta kuluttaa sinut"

Eikä Jeesusta tosiaankaan hermostuttanut se raha, vaan se että hän tulisi olemaan se teurasuhri eläinten sijaan. Ja Hän olisi kertakaikkinen uhri, joka poistaisi lain kirouksen eikä enää jatkuvaa uhraamista tarvittaisi. Siten uskovien yllä ei olisi jatkuvaa lain kirousta eikä lain kanssa tappelua, vaan he vaeltaisivat Hengen riemussa yhdessä Jeesuksen kanssa.

Muttei se tule menemään kuten elokuvissa kuten jo lähetyskirjeistä voimme lukea. Kaikenlaista valheveljiä ilmestyi riitelemään ja epäsopua aiheuttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilanne oli ennustettu Toorassa. "Kiivaus minun huoneeni puolesta kuluttaa sinut"

Eikä Jeesusta tosiaankaan hermostuttanut se raha, vaan se että hän tulisi olemaan se teurasuhri eläinten sijaan. Ja Hän olisi kertakaikkinen uhri, joka poistaisi lain kirouksen eikä enää jatkuvaa uhraamista tarvittaisi. Siten uskovien yllä ei olisi jatkuvaa lain kirousta eikä lain kanssa tappelua, vaan he vaeltaisivat Hengen riemussa yhdessä Jeesuksen kanssa.

Muttei se tule menemään kuten elokuvissa kuten jo lähetyskirjeistä voimme lukea. Kaikenlaista valheveljiä ilmestyi riitelemään ja epäsopua aiheuttamaan.

Matt. "7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA."

Jeesus oli israelilainen opetti Israelin Jumalasta, Paavali oli juutalainen ja Benjaminin heimoa ja opetti juutalaisten Jumalasta.

Wikipedia, Paavali: "Paavali kuului BENJAMININ heimoon. Hän oli Diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden.[8]"

1.Mooseksen kirja:

"49:27 Benjamin on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. "7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat RAATELEVAISIA SUSIA."

Jeesus oli israelilainen opetti Israelin Jumalasta, Paavali oli juutalainen ja Benjaminin heimoa ja opetti juutalaisten Jumalasta.

Wikipedia, Paavali: "Paavali kuului BENJAMININ heimoon. Hän oli Diasporajuutalainen ja peri isältään Rooman kansalaisuuden.[8]"

1.Mooseksen kirja:

"49:27 Benjamin on RAATELEVAINEN SUSI; aamulla hän syö riistaa, ja illalla hän jakaa saalista."

Paavali puhuu:

2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali puhuu:

2.Korinttolaiskirje:

"11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin."

Ja tehän suvaitsette paljon muutakin.

• Anonyymi

Rahalla saa eniten aikaan, ja se ei ilman rahan tekemistä onnistu.

• Anonyymi

Sitähän Raamatun siteeraaminen juuri on. Markkonoidaan eli luvataan asioita joita ei kuitenkaan kukaan esittäjistä voi taata. Turhia sanoja, sanotaan toisaalla.

Markkinoilla on kauppiaita jotka ajavat omaa etuaan. Lupaavat ja mainostavat. Vievät joskus sielumme hienoilla tavaroillaankin. Joskus poliittisella ideologialla.

Eli kyllä se ns. prosesssi mitä ns. uskonnolla halutaan toteuttaa, on vain oma mieli ja oma elämä. Ei siihen toinen henkilö voi vaikuttaa muuten kuin hyväksymällä toinen sellaisena kuin on. Vapaus tarkoittaa täydellistä vapautta ajatella tai olla ajattelematta.

• Anonyymi

Ei Raamatun siteeraaminen ole tyhjän lupaamista. Se lupaa uskovaiselle helvetin, kun käyttävät Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa uhrinaan.

Mutta uskovaiset valehtelevat mitä Raamatussa lukee. Menevät taivaaseen, kun palvovat Jumalan kiroamista ristille ja teurastamista uhrilampaana.

Ei se nyt ihan sentään niin toimi, että tällä taivaaseen mentäisiin, Raamatussa ei todellakaan lue niin.

Ja ihan varmasti Raamattu pitää luopuksensa, ja uskovaiset saavat helvettinsä uskollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Raamatun siteeraaminen ole tyhjän lupaamista. Se lupaa uskovaiselle helvetin, kun käyttävät Jeesuksen nimeen tosi Jumalaa uhrinaan.

Mutta uskovaiset valehtelevat mitä Raamatussa lukee. Menevät taivaaseen, kun palvovat Jumalan kiroamista ristille ja teurastamista uhrilampaana.

Ei se nyt ihan sentään niin toimi, että tällä taivaaseen mentäisiin, Raamatussa ei todellakaan lue niin.

Ja ihan varmasti Raamattu pitää luopuksensa, ja uskovaiset saavat helvettinsä uskollaan.

Ja jos jaksaisin, niin nauraisin tälle vedätykselle.

On satavarma, että Luojajumalalla on verraton huumorintaju, joskin vähän musta, kun kirjoituttaa tällaisen tarinan itsekkäistä ja ahneista omanedun tavoittelijoista, joilla ei äly leikkaa sen vertaa, että huomaisivat tarinan, jossa heistä tehdään pellejä.

Ei näy, kun oma hyöty on pontimena yhdessä ahneuden kanssa.

Ja panoksia on ladattu äärimmäisyyksiin asti: Luojajumalan vehkeily Saatanan kanssa paratiisissa, ja synti paratiisissa, sekä Jumalan kiroaminen ja kiduttaminen sadistisella raakuudella ristiin viattomana ihmisenä, myös lasten uhraaminen ja kaiken lisäksi Jumala on tulivuori ja puhuu tulenliekeistä, jota Jeesus sanoo Saatanaksi, eikä misään vaiheessa hälytyskellot kilise.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On satavarma, että Luojajumalalla on verraton huumorintaju, joskin vähän musta, kun kirjoituttaa tällaisen tarinan itsekkäistä ja ahneista omanedun tavoittelijoista, joilla ei äly leikkaa sen vertaa, että huomaisivat tarinan, jossa heistä tehdään pellejä.

Ja panoksia on ladattu äärimmäisyyksiin asti: Luojajumalan vehkeily Saatanan kanssa paratiisissa, ja synti paratiisissa, sekä Jumalan kiroaminen ja kiduttaminen sadistisella raakuudella ristiin viattomana ihmisenä, myös lasten uhraaminen ja kaiken lisäksi Jumala on tulivuori ja puhuu tulenliekeistä, jota Jeesus sanoo Saatanaksi, eikä misään vaiheessa hälytyskellot kilise.

Kuulkaa, uskovaiset, kun teitä nyt monen monta kertaa varoittaa, niin varoitusta ei sitten enää tule, ja te löydätte itsenne vain nokiltanne mutalammikosta. Lutherin sanoja lainatakseni hänen Paavalin opin referaatista - Paavalin opin seuraajat ovat jo luonnostaan vihattavia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kilise, vaikka Raamatussa lukee selvällä suomen kielellä, että tällä pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa, eikä haluaisi edes tehdä (Room.7). Tämäkin vielä äärimmäisyyten asti karrikoitu lupaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdin listasta Jumalan syömisen teurastettuna uhrilampaana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi.

Ja kaikki lukee aivan selvästi Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdin listasta Jumalan syömisen teurastettuna uhrilampaana kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Herran kuoleman julistamiseksi.

Ja kaikki lukee aivan selvästi Raamatussa.

Myös se, kun juutalainen Paavali sanoo tällä tempulla ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen. Miten 2000 vuotta sitten pystyi siitä niin varma olemaankin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä olisi nyt Arto TTT:lle miettimistä, että mitä kaikkea tulikaan tehtyä Jeesuksen nimeen.

• Anonyymi

Panthers
      Kertovat: ✡️🔯🕎

• Anonyymi

Panthera

• Anonyymi

Ja tuohon edellä: 'ennustettu' Koraanissa - Koraani on kirjoitettu jopa satoja vuosia myöhemmin kuin Raamattu. 700-luvulle asti kristinusko ja islam olivat vielä sama uskonto, jonka jälkeen vasta tehtiin koraani. Voisitteko te googlettaa vaikka edes ihan alkeellisimmat perustiedot, ennen kuin aukaisette suunne.

• Anonyymi

Sorry, oma epähuomioni, se ei ollut Koraani, vaan se oli Toora. Mutta tilanne ei silläkään parane yhtään, kun Jeesus ei opettanut juutalaisten Jumalasta, vaan Israelin Jumalasta ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä juutalaisten Jumalan vastustamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sorry, oma epähuomioni, se ei ollut Koraani, vaan se oli Toora. Mutta tilanne ei silläkään parane yhtään, kun Jeesus ei opettanut juutalaisten Jumalasta, vaan Israelin Jumalasta ja tapettiin jumalanpilkkasyytteellä juutalaisten Jumalan vastustamisesta.

Perustiedot eivät tosiaan ole hallussa jos sekoittaa Koraanin ja Tooran. Se mitä Toorassa luki oli voimassa Johannekseen asti. Siitä alkoi uusi liitto ja uudet jutut.

Fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen siksi, kun paransi sapattina sairaan. Sapattirikkomuksista oli tuomiona kuolema Tooran mukaan. He kuitenkin olivat rooman vallan alla ja joutuivat viemään Jeesuksen roomalaisten eteen keksien kaikenlaisia syytöksiä koska sapattisyytökset eivät olisi menneet läpi. Kun roomalaiset kuulivat että sanoi olevansa Jumalan poika, eivät suinkaan halunneet Jeesusta tuomita, vaan kavahtivat, että jos onkin, eivät halua ottaa Jumalan Pojan verta päällensä. Juutalaiset huusivat, että tulkoon se meidän päällemme. Kuten käynytkin. Lopulta ei Jeesus saanut tuomiota mistään, vaan kun tapan oli vapauttaa yksi vanki, huutoäänestyksellä vapautettiin murhamies ja Jeesus vietiin ristille. Näin Tooran jälkeinen kirja UT kertoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustiedot eivät tosiaan ole hallussa jos sekoittaa Koraanin ja Tooran. Se mitä Toorassa luki oli voimassa Johannekseen asti. Siitä alkoi uusi liitto ja uudet jutut.

Fariseukset halusivat tappaa Jeesuksen siksi, kun paransi sapattina sairaan. Sapattirikkomuksista oli tuomiona kuolema Tooran mukaan. He kuitenkin olivat rooman vallan alla ja joutuivat viemään Jeesuksen roomalaisten eteen keksien kaikenlaisia syytöksiä koska sapattisyytökset eivät olisi menneet läpi. Kun roomalaiset kuulivat että sanoi olevansa Jumalan poika, eivät suinkaan halunneet Jeesusta tuomita, vaan kavahtivat, että jos onkin, eivät halua ottaa Jumalan Pojan verta päällensä. Juutalaiset huusivat, että tulkoon se meidän päällemme. Kuten käynytkin. Lopulta ei Jeesus saanut tuomiota mistään, vaan kun tapan oli vapauttaa yksi vanki, huutoäänestyksellä vapautettiin murhamies ja Jeesus vietiin ristille. Näin Tooran jälkeinen kirja UT kertoo.

Olet oikeassa, Johanneksesta alkaen piti alkaa julistamaan Israelin Jumalan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, joka taivasten valtakunta on Jeesuksen opetuksin meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, joka taivasten valtakunnan isä Jumala teki IKUISEN LIITON kaiken luomansa kanssa.

Ne jotka tekevät UUDEN LIITON Jeesuksen verellä tulivuorijumala Jahven kanssa palvoen uhrikulttia, joutuvat Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana ensin perkaamaan pois tuon taivasten valtakunnan.

Löytyy Matt.13:33 Jeesus, ja 1.Kor.5:7 Paavali

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, Johanneksesta alkaen piti alkaa julistamaan Israelin Jumalan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, joka taivasten valtakunta on Jeesuksen opetuksin meissä ja meidän ympärillämme Jumalan valtakunnan ollessa sisällisesti meissä, joka taivasten valtakunnan isä Jumala teki IKUISEN LIITON kaiken luomansa kanssa.

Ne jotka tekevät UUDEN LIITON Jeesuksen verellä tulivuorijumala Jahven kanssa palvoen uhrikulttia, joutuvat Jeesuksen teurastamisella uhrilampaana ensin perkaamaan pois tuon taivasten valtakunnan.

Löytyy Matt.13:33 Jeesus, ja 1.Kor.5:7 Paavali

Lisäys. Jeesuksen mukaan kaikki ihmiset ovat syntymättömän isän lapsia - siis Jumalan lapsia, ei yksin hän.

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan on että Jeesus ristiinnaulittiin, hänen kuolemaansahan kristinusko perustuu vaikka Jeesus UT:n mukaan olikin elossa jo parin päivän kuluttua. Kristinuskossa uskotaan että Jeesus oli juutalaiseksi inkarnoitunut jumala jonka piti kuolla jotta Isäjumala voisi antaa ihmisille näiden synnit anteeksi ja kuolema silti laitettiin juutalaisten ja koko kansa viaksi kristinuskoahan lähdettiin viemään Roomaan eikä olisi sopinut tarjota uskontoa jonka päähenkilön roomalaiset olivat tappaneet.

Syntisyytöksiä ei tuolloin etsitty tapana oli juuri päinvastainen ettei ketään tarvitsisi tuomita kuolemaani ja tuomio jonka Rooma antoi oli poliittinen, alistamiensa kansojen uskontoihin Rooma ei puuttunut. "Jeesus nasaretilainen juutalaisen kuningas" luki ristissä .
        Jeesus oli järjestänyt mellakan temppelin alueella juuri kun Jerusalemiin oli tullut suuri joukko pyhiinvaeltajia Rooman valtakunnan eri puolilta. Siksi myös maaherra ja legioonalaiset olivat tulleet Cesareasta Jerusalemiin rauhaa ylläpitämään koska muutamaa vuosikymmentä aiemmin oli alkanut kapina juuri välikohtauksesta temppelissä. Vastaavan toistuminen yritettiin estää.

Tapaa vapauttaa yksi vanki ei tunneta missään, ei juutalaisissa lähteissä eikä roomalaisissa. Kristinusko esittää tuossa kollektiivista syyllisyyttä koko kansalle kaikkina aikoina ja rangaistusta kristityt ovat jakaneet kuitenkin heidän oma teologiansa selittää että Jeesus oli jumalolento jonka isä ei muuten voinut antaa ihmisille anteeksi kuin tapattamalla poikansa ihmisten toimesta.

• Anonyymi

Toora ei ollut Jeesuksen ohjenuora ja siksi joutui fariseusten kanssa kiistaan sapatista ja sen viettämisestä.

Fariseukset myös kiusasivat Jeesusta Tooralla kun huomasivat ettei Jeesus oikein välittänyt sen teksteistä ja pyrkivät saamaan Hänet sen kautta ansaan. He toivat Hänen eteensä naisen, joka oli tavattu aviorikoksesta. Myös siitä tuomittiin kuolemaan ja fariseukset sanoivat, että nainen pitää Tooran mukaan kivittää kuoliaaksi, mitä teemme.
      Jeesus sanoi, että se, joka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven. Näin Tooran ohjetta ei noudatettu ja fariseusten olisi pitänyt siitä ymmärtää ettei myöskään sapattirikkomuksista enää pitänyt ihmisiä tappaa.

• Anonyymi

Niin, tuo kohta Raamatussa on se missä osoitetaan Jeesuksen älykkyys - vihje on maahan kirjoittamisessa.

Jeesus ei opettanut mitään synnistä , joka liittyy syntiuhrikulttiin ja syntiuhrilahjoihin, ja hän pelasti kuolemaan tuomitun naisen fariseusten omalla opetuksella.

- Jos joku olisi heittänyt sen ensimmäisen kiven, väittäen olevansa synnitön, hän olisi syyllistynyt jumalanpilkkaan.

• Anonyymi

Juuri siitähän Jeesuksen ja fariseusten riidat johtuivat, että Jeesus ei opettanut Tooran mukaan eikä noudattanut sen ohjeita miten uskossa piti toimia. He kyttäisivät Jeesusta toimiiko ja opettaako Tooran mukaan. Ensimmäiset selkkaukset olivat sapatista. Sitten Jeesus ei noudattanut Tooran puhdistutautumissääntöjä ja siitä tuli kinaa ja Jeesus puolusti pesemättömin käsin syömistä. Myöskään opetuslapset eivät Tooran mukaan paastonneet ja Jeesus puolusti heitä, että eivät paastoa kun ylkä on heidän kanssaan. Vuorisaarnassa Jeesus aloitti monesti, että kirjoitettu on, mutta minä sanon teille. Eli vastoin Tooran ohjeita.

Mutta saatana pyrki kiusaamaan Jeesusta Tooran kirjoituksilla, kirjoitettu on.

Nykyisin VT onkin lähinnä kiusaajien käytössä. Se ei edusta uuden liiton linjaa.

• Anonyymi

Juutalaisten (Benjaminin heimo) ja Jeesuksen (israelilainen) välinen riita johtui siitä, koska Jeesus opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan isä Jumalana, ja vastusti juutalaisten kuningas Salomon uhrikulttijumala tulivuorenjumala Jahvea.

Juutalaiset olivat kaapanneet temppelivallan israelilaisilta ja olivat vieneet sinne uhrikultin. Israelin Jumala kielsi kaiken viattoman veren vuodatuksen.

Jeesus yritti opetuksellaan palauttaa vallan Israelin Jumalalle, mutta päätyi teurastettuna uhrilampaana juutalaisten Jahven uhrikultiin, jota Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen juutalaiset antoivat kristinuskolla koko maalman ymmärtää, että Jahve on Israelin Jumala, ja he ovat israelilaisia ja Jumalan omaisuuskansa.

Juutalaiset voivat olla omaisuuskansa tulivuorenjumala Jahvelle, mutta eivät Israelin Jumalalle, jota Jeesus opetti, ja joka käski Mooseksen mennä silmistään, kun johdatti kansaa Baalin palvontaan uhrikultti-iljetyksellä, milä oli viety Israelin Jumala nimiin laitettuun temppeliin.

Löytyy Jeremia 7 ja 15

• En usko että Jeesus olisi rikkonut toraa vaan opetti kuten fariseukset tulkiten toraa. En myös usko että Jeesus ei olisi noudattanut toran puhdistautumisääntöjä vaan olisi mennyt temppeliin rituaalisesti epäpuhtaana . Sehän olisi ollut järjetöntä toran ja pyhän paikan halveksuntaa henkilöltä joka pyrki olemaan luvattu messias.
        Käsien pesu oli oppineiden määräys joka oli kaikkien parhaaksi paitsi ei diasporassa kun juutalaiset eivät kuolleet yhtä helposti kulkutauteihin kuin kristityt jotka sitten alkoivat opettaa että juutalaiset olivat tautien syy ja tappoivat taudeilta selvinneitä juutalaisyhteisöjä. Yksi uskomuksista jota monet antisemitistit yhä ylläpitävät.

• ”Juuri siitähän Jeesuksen ja fariseusten riidat johtuivat, että Jeesus ei opettanut Tooran mukaan eikä noudattanut sen ohjeita miten uskossa piti toimia.”

Tuota, fariseukset noudattivat tarkoin oppeja ja yrittivät saada Jeesuksen kiinni niiden rikkomisesta. Näin ei käynyt, sillä Jeesus osasi Tooran siinä määrin hyvin, että kumosi sillä väitteet.

• Mummomuori2 kirjoitti:

”Juuri siitähän Jeesuksen ja fariseusten riidat johtuivat, että Jeesus ei opettanut Tooran mukaan eikä noudattanut sen ohjeita miten uskossa piti toimia.”

Tuota, fariseukset noudattivat tarkoin oppeja ja yrittivät saada Jeesuksen kiinni niiden rikkomisesta. Näin ei käynyt, sillä Jeesus osasi Tooran siinä määrin hyvin, että kumosi sillä väitteet.

Jokainen juutalaisryhmä tuohon aikaan joutui käyttämään tulkintaa muuten lakia ei voinut noudattaa. Jeesuskin tulkitsi lakeja ja usein hyvin ankarasti: hänelle ajatus jo oli yhtä kuin teko ja mm avioero oli käytännössä mahdoton kun toran mukaan avioliitto on maallinen ihmisten välinen sopimus ei mikään taivaallinen järjestely.

Mikä ryhmä olisi yrittänyt saada jonkun pienryhmän johtajan kiinni lakien rikkomisista ja miksi ? Todisteita ei UT:n ulkopuolelta löydy ja UT esittää monesti polemiikkia juutalaisuutta vastaan: se oli läpeensä huonoa ja vaati uutta uskontoa tilalleen. Juutalaisena pysyminenkin lopulta tiesi helvettiin joutumista. UT:ssa on toivottoman huono juutalainen kansa joka ei edes ymmärrä mitään omasta laistaan saati Jumalasta.

• Anonyymi

Jumalan armo on muutettu kauppatavaraksi, kun on julistettu sen olevan ostettavissa katumuksella, parannuksen teolla ja uskolla.

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti jo maailman itsensä kanssa.
      Koko maailma on jo sovitettu.

Ne, jotka lisäävät tähän: "Niin, mutta tuo sovitus ei hyödytä niitä, jotka eivät - -" julistavat oppia, joka on isästä perkeleestä ja joka tekee Jumalan arvon kauppatavaraksi.

• Anonyymi

Ja mikähän tuo kuvittelemasi 'armo' on uskonnossa, joka aikaisemmin oli todella kauppatavaraa, mutta kun Lurher poisti sen, niin mikä se oli dilloin ja mikä se on nyt luterilaisuudessa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikähän tuo kuvittelemasi 'armo' on uskonnossa, joka aikaisemmin oli todella kauppatavaraa, mutta kun Lurher poisti sen, niin mikä se oli dilloin ja mikä se on nyt luterilaisuudessa?

Mitä tarkoittaa luterilaisuuden YKSI ARMOSTA uskonpuhdistuksen jälkeen? Mitä Luther puhdisti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoittaa luterilaisuuden YKSI ARMOSTA uskonpuhdistuksen jälkeen? Mitä Luther puhdisti?

Ja jos et pysty vastaamaan tähän, niin älä tule paasaamaan sovitusoppejasi, kun et edes tiedä, että mitä siinä sovitettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos et pysty vastaamaan tähän, niin älä tule paasaamaan sovitusoppejasi, kun et edes tiedä, että mitä siinä sovitettiin.

Siis muutakin kuin tosi Jumala Jeesuksen nimeen kirottuna ristille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis muutakin kuin tosi Jumala Jeesuksen nimeen kirottuna ristille.

Tässä on tuo tosi Jumalan ristille kiroaminen juutalaisen sanoin Raamatusta:

Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Mitä tarkoittaa luterilaisuuden YKSIN ARMOSTA?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on tuo tosi Jumalan ristille kiroaminen juutalaisen sanoin Raamatusta:

Gal."3:13 Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun HÄN TULI KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"

Mitä tarkoittaa luterilaisuuden YKSIN ARMOSTA?

Kirjoitat edellä: "Jumalan armo on muutettu kauppatavaraksi, kun on julistettu sen olevan ostettavissa katumuksella, parannuksen teolla ja uskolla."

Olet oikeassa, se ei ole ostettavissa luterilaisuudessa millään keinoin, joten mitä silloin tarkoittaa luterilaisuuden YKSIN ARMOSTA?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Armo oli kauppatavaraa katolisuudessa, ja se tuli toisenlaiseksi kauppatavaraksi Lutherin myötä. Katolisuudessa armo ostettiin aneilla ja ties millä katolisilla menetelmillä. Luther poisti katolisen hapatuksen varmaan kokonaan, mutta jätti vaihdannan välineeksi uskon; uskomalla Jeesukseen ihminen saa armon osakseen. Mitä ilmaista on tuollaisessa armossa, jos siitä jää ilman uskoa paitsi? Ei se ole ilmaista armoa.

Ilmaisen armon ilmoitti apostoli Paavali julistaessaan, että

Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

Sovituksen kohteena oli ts. maailma eikä suinkaan ihmisten synnit; ei Jumala ihmisten syntejä saattanut sovintoon ja yhteyteen kanssaan vaan koko MAAILMAN. Ihmisten synnit Jumala antoi anteeksi ja hävitti Jeesuksen antaessa henkensä. Ja KAIKKI tämä tapahtui JO ristillä, ilman yhdenkään ihmisen uskoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitat edellä: "Jumalan armo on muutettu kauppatavaraksi, kun on julistettu sen olevan ostettavissa katumuksella, parannuksen teolla ja uskolla."

Olet oikeassa, se ei ole ostettavissa luterilaisuudessa millään keinoin, joten mitä silloin tarkoittaa luterilaisuuden YKSIN ARMOSTA?

Katsotaanpa mitä ev.lut.sivusto sanoo kieli keskellä suuta totuudesta - ehdoton vaatimushan on, että tämän on perustuttava Raamattuun, Jumalan sanaan:

Yksin armosta

"Ihminen PELASTUU kokonaan Jumalan armon vuoksi, ei omien tekojensa ansiosta. Luther korosti, että Jumala ei aseta ihmiselle ehtoja, vaan luovutti Jeesuksen tekemään sovitustyön ihmisen puolesta."

Ev.lut.sivut ei näemmä tarvitse lähdeviitteitä Raamattuun, kun niitä ei ole laitettu, joten voin heidän puolestaan laittaa Raamatusta tämän PELASTUKSEN kohdan, mihin tämä liittyy:

Löytyy Paavalin Roomalaiskirjeestä:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. .... sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Ja näin tulee pelastus kirotulla tosi Jumalalla Jeesuksen nimeen - pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Ja mitä sanoo Luther tähän 'yksin uskosta'?

<<Luther opettaa: ”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI SITÄ MERKITÄ HÄNEN TILILLEEN.”<<

Uskovainen saa puhtaan omantunnon YKSIN USKOSTA tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa Lutherin mukaan. Usko pelastaa, eikä armo - pelastuminen on pelastua palvelemaan lihalla synnin laklia. Mikä on antanut teille oikeuden vastoin Lutherin oppia ja säätää ja muutella näitä mieleiseksenne, niin että ne eivät vastaakaan enää Raamatun Jumalan sanaa?

Armo tulee siinä kohdassa, kun Paavalin sanoin tällä mennään sitten helvetin tuleen (löytyy 1.Kor. 3:13), kun palvotaan tosi Jumalaa ristiin kirottuna pelastuksena, että sieltä helvetistä päästään pois YKSIN ARMOSTA, jos se teurastettuna uhrilampaana käyttämäsi tosi Jumala Jeesuksen nimeen tulee pelastamaan. Tästä onkin Lutherilla paljon pidempi teksti Sidottu ratkaisuvalta -teoksessaan.

<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982

"Kaikki se mitä me olemme ja teemme, on pelkästään vihan eikä mitenkään armon ansainnut" Lutherin sanoin Paavalin opissa, joka on kristinuskon perusta.

MITEN TE OLETTE SAANEET SINNE ARMON VASTOIN OPPI-ISÄN OPETUSTA??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsotaanpa mitä ev.lut.sivusto sanoo kieli keskellä suuta totuudesta - ehdoton vaatimushan on, että tämän on perustuttava Raamattuun, Jumalan sanaan:

Yksin armosta

"Ihminen PELASTUU kokonaan Jumalan armon vuoksi, ei omien tekojensa ansiosta. Luther korosti, että Jumala ei aseta ihmiselle ehtoja, vaan luovutti Jeesuksen tekemään sovitustyön ihmisen puolesta."

Ev.lut.sivut ei näemmä tarvitse lähdeviitteitä Raamattuun, kun niitä ei ole laitettu, joten voin heidän puolestaan laittaa Raamatusta tämän PELASTUKSEN kohdan, mihin tämä liittyy:

Löytyy Paavalin Roomalaiskirjeestä:

"7:15 Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. .... sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA."

Ja näin tulee pelastus kirotulla tosi Jumalalla Jeesuksen nimeen - pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa. Ja mitä sanoo Luther tähän 'yksin uskosta'?

<<Luther opettaa: ”Vaikka uskovalla on syntiä ja vaikka hän sitä tekeekin, hän pysyy kuitenkin hurskaana, kun taas epäuskoinen pysyy jumalattomana tehdessään syntiä. Siinä on tosihurskaiden viisaus ja lohtu, että vaikka heillä on ja he tekevät syntiä, he kumminkin tietävät: USKO Kristukseen saa aikaan, ETTEI SITÄ MERKITÄ HÄNEN TILILLEEN.”<<

Uskovainen saa puhtaan omantunnon YKSIN USKOSTA tehdä vaikka sitä pahaa mitä vihaa Lutherin mukaan. Usko pelastaa, eikä armo - pelastuminen on pelastua palvelemaan lihalla synnin laklia. Mikä on antanut teille oikeuden vastoin Lutherin oppia ja säätää ja muutella näitä mieleiseksenne, niin että ne eivät vastaakaan enää Raamatun Jumalan sanaa?

Armo tulee siinä kohdassa, kun Paavalin sanoin tällä mennään sitten helvetin tuleen (löytyy 1.Kor. 3:13), kun palvotaan tosi Jumalaa ristiin kirottuna pelastuksena, että sieltä helvetistä päästään pois YKSIN ARMOSTA, jos se teurastettuna uhrilampaana käyttämäsi tosi Jumala Jeesuksen nimeen tulee pelastamaan. Tästä onkin Lutherilla paljon pidempi teksti Sidottu ratkaisuvalta -teoksessaan.

<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN eikä mitenkään armon ANSAINNUT. Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan."

Luther: Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982

"Kaikki se mitä me olemme ja teemme, on pelkästään vihan eikä mitenkään armon ansainnut" Lutherin sanoin Paavalin opissa, joka on kristinuskon perusta.

MITEN TE OLETTE SAANEET SINNE ARMON VASTOIN OPPI-ISÄN OPETUSTA??

Jeesuksen sanoin Joh.8, kyseessä on Saatana, jonka vastustamisesta hänet tapettiin tosi Jumalana. Tekstit ovat tunnustuksissa aivan oikein. Ja teurastamalla tosi Jumala palvotaan luonnollisesti tällä uhrilahjalla Saatanaa. Ja jos armon suo Jumala sitten helvetistä pois pääsemiseksi, niin se on silloin todella VAIN YKSIN ARMOSTA.

Katolinen kirkko jatkoi tällä juutalaisten Salomon uhrikulttijumalalla rahastamista ane-kaupalla, että tuolta helvetistä pääsi pois maksamalla kirkolle rahaa, ja koska Luther puhdisti juuri tämän Salomon uhrikulttijumalan aikaisemmin käyttämän lasten hengen säästämiseksi tapahtuneen lunastusmaksujen perimisen, jota kirkko harrasti jatkossa tällä uudella helvettirahastuskikalla anekauppana, niin te vesitätte koko Lutherin opin ryhtymällä säätämään uskoja, armoja ja pelastuksia ihan miten teistä sillä tavalla uskovaisina kivemmalta kuulostaa ja tietysti ideana on, että menee ikään kuin uskontona paremmin kaupaksi!

Mutta teidän säätäämisenne ei ole Jumalan sanan mukaista, jolloin täysin vesitätte käsitteet hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, mikä on aina luomiskertomuksesta lähtien koko Raamatun pointti! Olen pettynyt, että teillä ei ole ollut Lutherin älyä muotoilla tätä älykkäämmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanoin Joh.8, kyseessä on Saatana, jonka vastustamisesta hänet tapettiin tosi Jumalana. Tekstit ovat tunnustuksissa aivan oikein. Ja teurastamalla tosi Jumala palvotaan luonnollisesti tällä uhrilahjalla Saatanaa. Ja jos armon suo Jumala sitten helvetistä pois pääsemiseksi, niin se on silloin todella VAIN YKSIN ARMOSTA.

Katolinen kirkko jatkoi tällä juutalaisten Salomon uhrikulttijumalalla rahastamista ane-kaupalla, että tuolta helvetistä pääsi pois maksamalla kirkolle rahaa, ja koska Luther puhdisti juuri tämän Salomon uhrikulttijumalan aikaisemmin käyttämän lasten hengen säästämiseksi tapahtuneen lunastusmaksujen perimisen, jota kirkko harrasti jatkossa tällä uudella helvettirahastuskikalla anekauppana, niin te vesitätte koko Lutherin opin ryhtymällä säätämään uskoja, armoja ja pelastuksia ihan miten teistä sillä tavalla uskovaisina kivemmalta kuulostaa ja tietysti ideana on, että menee ikään kuin uskontona paremmin kaupaksi!

Mutta teidän säätäämisenne ei ole Jumalan sanan mukaista, jolloin täysin vesitätte käsitteet hyvästä tiedosta ja pahasta tiedosta, mikä on aina luomiskertomuksesta lähtien koko Raamatun pointti! Olen pettynyt, että teillä ei ole ollut Lutherin älyä muotoilla tätä älykkäämmin.

Lyhyesti: Pelastus on YKSIN USKOSTA, ettei tehtyä pahaa merkitä tilille ja YKSIN ARMOSTA, pääsee pois helvetistä minne tällä uskolla Raamatun mukaan joutuu, jos uhrinaan käyttämä tosi Jumala tulee pelastamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lyhyesti: Pelastus on YKSIN USKOSTA, ettei tehtyä pahaa merkitä tilille ja YKSIN ARMOSTA, pääsee pois helvetistä minne tällä uskolla Raamatun mukaan joutuu, jos uhrinaan käyttämä tosi Jumala tulee pelastamaan.

uskosta siinä mielessä , että uskotte: yksin armosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uskosta siinä mielessä , että uskotte: yksin armosta.

Uskotte yksi armosta pääsevänne pois helvetistä, vai? Ei siihen tarvita uskoa. Mutta siihen kyllä, ettei tule huono omatunto, jos tekee sitä pahaa mitä vihaa, tarvitaan uskoa, ettei sitä merkitä tilille, kuten Luther sanoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskotte yksi armosta pääsevänne pois helvetistä, vai? Ei siihen tarvita uskoa. Mutta siihen kyllä, ettei tule huono omatunto, jos tekee sitä pahaa mitä vihaa, tarvitaan uskoa, ettei sitä merkitä tilille, kuten Luther sanoo.

Edelleen, kun oppi perustuu tosi Jumalan kiroamiseen, niin mennään helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Edelleen, kun oppi perustuu tosi Jumalan kiroamiseen, niin mennään helvettiin.

Tämä on Raamatun fakta ja se on täysin looginen juttu, koska Saatanan avulla luetaan kirouksia. Mutta teurastaa Jumala uhrilampaana sekä kirottuna, ja sitten mennä taivaaseen, on täysin epälooginen. Uhrilampaat ei enää teurastuksen jälkeen määi laitumella. Löytyy 1.Kor.5:7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on Raamatun fakta ja se on täysin looginen juttu, koska Saatanan avulla luetaan kirouksia. Mutta teurastaa Jumala uhrilampaana sekä kirottuna, ja sitten mennä taivaaseen, on täysin epälooginen. Uhrilampaat ei enää teurastuksen jälkeen määi laitumella. Löytyy 1.Kor.5:7.

>>>"mennään helvettiin"<<<

Jeesus on UHRI , joka kantoi MEIDÄN syntimme.

Jeesus Kristus on YLÖSNOSSUT.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1) Lue Apostolien tekojen 19. luku, tapahtuma on vuodelta 53, 20 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.

2) Selitä Athanasioksen uskontunnustus, loppuosa, miten Jeesus Kristuksena voi istua itsensä vieressä, jos on ylösnnoussut? Siinä ei sanota, että kuka tai mikä nousi helvetistä.

3) Jeesus on teidän sielujenne lunnaina helvetissä, teillähän ei uskonnon mukaan ole sielua, kuoltua siunataan maaksi maatumaan ja odottamaan fyysistä ylösnousemusta maailman viimmeisenä päivänä, kun kaikki fyysinen palaa.

Löytyy Paavalin opista 1.Kor.3:11-13.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhri on uhrikultissa, kuten syntikin ja Jeesuksen sanoin teidän uhrikulttijumalanne on Saatana. Löytyy Johanneksen evankeliumi, luku 8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uhri on uhrikultissa, kuten syntikin ja Jeesuksen sanoin teidän uhrikulttijumalanne on Saatana. Löytyy Johanneksen evankeliumi, luku 8

Sanon kuin entinen kirkkoherra suntiolle, kun käveli rantaan vetten päällä, mikä ei suntiolta onnistunut, vaikka kuinka koitti uskoa, että usko on hyvä asia, kun tietää kivien paikat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi, luku 7 ja kaksi tietä. Toinen se ahdas portti, jonka niin harva löytää, ja toinen se leveä baana, jota voi huristella vaikka hienolla avoautolla, mutta joka vie kadotukseen ja josta niin moni menee.

Paavali teki hyvä tarjouksen: palvo Jeesusta syntiesi - omien pahojen tekojesi puolesta - teurastettuna tosi Jumalana ja uhrilampaana, niin pelastut, ja nielit syötin.

Sinulta jäi lukematta Raamatusta, että mihin pelastut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi, luku 7 ja kaksi tietä. Toinen se ahdas portti, jonka niin harva löytää, ja toinen se leveä baana, jota voi huristella vaikka hienolla avoautolla, mutta joka vie kadotukseen ja josta niin moni menee.

Paavali teki hyvä tarjouksen: palvo Jeesusta syntiesi - omien pahojen tekojesi puolesta - teurastettuna tosi Jumalana ja uhrilampaana, niin pelastut, ja nielit syötin.

Sinulta jäi lukematta Raamatusta, että mihin pelastut.

Jeesuksen opastama tie vie takaisin paratiisiin (Ilm.2:7 ja 17), eikä siellä pala tuli. Ei sellaisessa paikassa voi olla ikuisen elämän puuta, jossa palaa tuli, mihin Paavalin sanoin hänen opastama tie johtaa. ( 1.Kor.3:13).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä jauhat tota samaa iänikuista hevonpaskaasi vuodesta toiseen kertomatta MIHIN ITSE USKOT, öykkäri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä jauhat tota samaa iänikuista hevonpaskaasi vuodesta toiseen kertomatta MIHIN ITSE USKOT, öykkäri.

Se sama hevonpaska kun ollut voimassa jo 2000 vuotta kohta kristinuskona, ja lukee Jumalan Sanassa, niin aika vaikea nyt parissakin vuodessa muuttaa, enkä tiedä, että kaikessa hilpeässä huumorintajussaan olisiko Luojajumala nyt vielä kovin innokas sanaansa muuttamaan. USKON ETTÄ JUMALAN SANA ON TOTTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se sama hevonpaska kun ollut voimassa jo 2000 vuotta kohta kristinuskona, ja lukee Jumalan Sanassa, niin aika vaikea nyt parissakin vuodessa muuttaa, enkä tiedä, että kaikessa hilpeässä huumorintajussaan olisiko Luojajumala nyt vielä kovin innokas sanaansa muuttamaan. USKON ETTÄ JUMALAN SANA ON TOTTA.

Lisäystä. Ja uskon siihen, että te hevonpaskan valehtelijat, ette usko Jumalan Sanan olevan totta, ettekä usko että Jumala on olemassa, jos uskoisitte, ette koko ajan valehtelisi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe