Hakutapa 4 työpaikkaa, eri tavat

Anonyymi-ap

En ymmärrä miksi Te-sivustolla ei voi olla yksityiskohtaisesti määritelty hakutapoja.

"sekä muut suorat työnhakuun liittyvät yhteydenotot työnantajiin."
Tarkoittanee myös ehkä puhelisoittoa???

20

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sehän on älykkyysharjoitus myös. Voi lähettää pullopostina tai jättää firman respaan.
      Vaikea sanoa kelpaako telepatia suoraksi työnhakutavaksi.

    • Anonyymi

      Kerro hieman lisää miten vielä helpommaksi asian voi tehdä kun se on tehty eli hae työtä ja kuittaa suoritettu työnhaku avoimien tehtävien kohdalla?...
      Jos itsellä ei ole tietokonetta, niin TE toimistolla voi käydä kuittaukset tekemässä ja saa apua jos tarve!

      Itse en ymmärrä mikä ohjeistuksessa epäselvää?

      • Anonyymi

        Kaikki asiat pitää selvittää yksityiskohtaisesti ilman että pitää tehdä rivien välistä omia tulkintoja, joukossa on vanhempaakin eläkeikää lähestyvää porukkaa jolle tälläinen aktiivipelleily on yhtä helvettiä...


    • Anonyymi

      Ainakin Helsingissä järjestetään 1 tunnin info, siitä miten tuo tavoite saavutetaan. Itse kyllä suosin kirjallista hakua, koska siitä jää todiste.

    • Anonyymi

      Kun kuittaa omilla sivuilla tehdyt haut, ei siellä kysytä, millä tavoin on työnantajaan ottanut yhteyttä. Se voi olla avoin haku sähköpostilla, soittamalla, käymällä jne. Ilmotat sitte omilla sivuilla työnantajan tiedot ja tehtävän mitä hakenu.

    • Anonyymi

      soittamalla ja kyselemällä...sitten vaan kuittaus...
      helppoa kuin heinänteko.. lopulta joutuu kuntakokeiluun ,,,sitten alkaa ajojahti..

      • Anonyymi

        Ite oon kuntakokeilun puolella, vaikka en ole maahanmuuttaja tai nuori ja saan ansiopäivärahaa. Aiemman työttömyysjakson myötä jouduin tuolle puolelle ja ylläri - jos joudut uudestaan työttömäksi, oot siellä taas. Ikinä enää ei pääse te-toimiston asiakkaaksi. Painostavaa tämä kyllä on, soitellaan alussa parin viikon välein, pitää käydä paikan päällä, vaikkei mitään uutta työnhaussa tapahdu. Oon ihan loppu jankkaamaan samoja asioita virkailijan kaas. Sitten lisäksi nämä pakkohaut, miettiä yökaudet, mistä hakee ja mitä, eikä kuitenkaan pääse töihin. Kohta oon burn out tästä työttömyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite oon kuntakokeilun puolella, vaikka en ole maahanmuuttaja tai nuori ja saan ansiopäivärahaa. Aiemman työttömyysjakson myötä jouduin tuolle puolelle ja ylläri - jos joudut uudestaan työttömäksi, oot siellä taas. Ikinä enää ei pääse te-toimiston asiakkaaksi. Painostavaa tämä kyllä on, soitellaan alussa parin viikon välein, pitää käydä paikan päällä, vaikkei mitään uutta työnhaussa tapahdu. Oon ihan loppu jankkaamaan samoja asioita virkailijan kaas. Sitten lisäksi nämä pakkohaut, miettiä yökaudet, mistä hakee ja mitä, eikä kuitenkaan pääse töihin. Kohta oon burn out tästä työttömyydestä.

        kaveri pääsi aina yhdistykselle töihin soittamalla kun 500 päivää tuli täyteen..nyt kun joutui kuntakokeiluun ja haki itse yhdistykselle ohi kuntakokeilun niin eipä ole nyt ainakaan vielä päässyt..jotensakkin tuntuu että onko kuntakokeilukin sekaantunut yhdistyksien työllistämiseen ,ketkä pääsee ja ketkä ei..???vai mennäänkö sinne kuntouttavan kautta kun tarpeeksi on höyheniä nypitty työttömältä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaveri pääsi aina yhdistykselle töihin soittamalla kun 500 päivää tuli täyteen..nyt kun joutui kuntakokeiluun ja haki itse yhdistykselle ohi kuntakokeilun niin eipä ole nyt ainakaan vielä päässyt..jotensakkin tuntuu että onko kuntakokeilukin sekaantunut yhdistyksien työllistämiseen ,ketkä pääsee ja ketkä ei..???vai mennäänkö sinne kuntouttavan kautta kun tarpeeksi on höyheniä nypitty työttömältä..

        Pahinta taitaa olla sekin, että ens vuoden alusta siirretään kaikki työttömät kuntien vastuulle ja te-toimistot lakkaa. Mitenkähän kunnat hyötyy tästä, varmaan ainaki sen, ettei tartte maksaa sakkoja enää valtiolle pitkäaikaistyöttömistä. Oon monet kerrat miettiny ns. omaa virkailijaa, nuori, vajaa 30-kymppinen, joka ei ite ole koskaan henkilökohtasesti ollut työtön. Kuinka vastaavanlaiset osaa asettua työttömän asemaan? Facebookin profiilikuvassa on lippis väärinpäin ja kledjut kiiltää kaulassa niitä käsimerkkejä unohtamatta. Tämän tyyppisten ihmisten armoilla sitä sitten ollaan.


    • Anonyymi

      Työn hakeminen on sama asia kuin työn valitseminen. Ei voi hakea työtä jos ei ole valinnut työtä.

      Työn valitsemiseen vapaasti on Suomessa lakiin perustuva oikeus.

      Käyttäkää oikeuksianne.

    • Anonyymi

      Ootteko muuten liittäneet jotain kuvakaappauksia siihen liitteet -kohtaan? Puhelusta työnantajalle sellaista ei saa laitettua, mutta onko omista sähköposteista tai työnantajan vastaanottokuittauksista syytä laittaa kuva liitteeksi? Onko tällaiset "todisteet" pakollisia ja jos niitä ei laita, kyseleekö työkkäri niiden perään? Itselle tämä on vielä uutta, joten ajattelin laittaa kuvat ainakin alussa ja jatkossa vasta siinä kohtaa, jos niiden perään kysellään.

      • Anonyymi

        Laitoin pari hakua liitteeksi, joista tuli emailiin vahvistus "kiitos hakemuksestasi jne". Jos olen laittanu esim avoimen haun emaililla, en ole laittanu mitään ja ei oo kyselty. Voihan niitä varmuudeksi laittaa, jos haluaa, muttei mikään pakko.


    • Anonyymi

      En ole laittanut. Minun virkailija sanoi, että hakuja ei tarkisteta, jossei herää epäilystä.

    • Anonyymi

      Et ymmärrä, onko työpaikkojen etsiminen ja niihin hakeminen jotain avaruustiedettä?

    • Anonyymi

      On eriasia missä päin suomea on työpaikat. Työnhaku on alueellisesti täysin erinlaista ja hyvin eriarvoista.

    • Anonyymi

      Jos kysytään jälkikäteen, onko oikeasti hakenut puhelinsoittoa on vaikea todistaa. Sähköpostista jää kopio itselle.

    • Anonyymi

      Muistakaa jos on vaikeuksia että 4 paikkaa per kk niin voitte anoa helpotusta, esim mulla jolla ei ole koulutusta / ammattia sain vaihettua 4 paikkaa 1:yhdeksi pakaksi eli 1 paikka per kk

      • Anonyymi

        Ja itellä lääkärinlausunnolla 2 hakua/kk. Työllistyminen rajoitteiden takia heikkoa.


    • Anonyymi

      Avoin hakemus käy myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe