Hidas suhteen eteneminen

Anonyymi-ap

Olen 9 kk tapaillut erästä miestä eikä suhde ole edennyt juuri mihinkään. Viihdytään toistemme seurassa, samat asiat kiinnostavat. Tavanneet olemme vasta 8 kertaa, koska välimatkaa ja molempien työkiireet. Hänellä on erotraumaa selkeästi. Pelkää pettyvänsä kun vuosi sitten saanut nenilleen. Ei ole rohjennut suudella saati ryhtymään sen enempään. Olen ajoittain erittäin turhautunut vaikka yritän ymmärtää häntä. Enkä ole kovin kärsivällinen ihminen ylipäätään. Luulen kyllä, että moni muu nainen olisi jo sanonut heipat kun ei olisi jaksanut odotella. Minulla on vain alusta asti ollut vahva tunne sielunkumppanuudesta, ja välillämme tuntuu olevan side ja kiintymystä vaikka nytkin on kuukausi kun olemme puhuneet. Viestitelty ollaan jonkin verran. Olisiko vertaistukea tai kokemuksia muilla samanlaisista tilanteista?

17

1138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No, oikeassa olet. Ainakaan minä en olisi jaksanut noinkaan kauaan. Olette tavannet alle kerran kuussa, eikä edes suudeltu, jos oikein ymmärsin. Mikä siinä miehessä on sinusta tuon arvoista? Ja ihanko oikeasti ajattelet, että tuo voisi vielä tuosta johonkin edetä?

      • Anonyymi

        Joo, kuulostaa varmasti tosi oudolta, mutta joku outo yhteys tässä on. En kuitenkaan tietenkään loputtomiin jaksa tällaista. Ajattelin katsoa eteneekö kesän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, kuulostaa varmasti tosi oudolta, mutta joku outo yhteys tässä on. En kuitenkaan tietenkään loputtomiin jaksa tällaista. Ajattelin katsoa eteneekö kesän aikana.

        No mä olen kyllä ollut etäsuhteessa, mutta tuo on kyllä tosi ekstremeä. Sen ymmärrän ihan hyvin, että jos asuu kaukana, niin ei välttämättä pysty aina järjestämään näkemistä. Vaan, että ei kuukauteen puhuttaisi, niin kuulostaa oudolta. Tosin senkin tajua, että sen juttelun voi hoitaa viestittelemällä, ei ole pakko juuri keskustella, vaan viestittelystäkin sanoit "jonkin verran". Rehellisesti, ei nyt kyllä kuulosta ainakaan kovin molemminpuoliselta tuo "sielunkumppanuus, side ja kiintymys".


    • Anonyymi

      Hitas suhde käy pienessä liteaseessa.

    • Anonyymi

      Vuosi on lyhyt aika erosta, jos mies on todella joutunutpettymään edellisessä suhteessa. Itse jos olisin tuo mies, katkaisisin suhteen kanssasi. Ei ole oikea aika sille.

      • Anonyymi

        Olet varmasti oikeassa. Ero oli hänelle kova pala. Sen takia olen odotellut, jos tilanne muuttuisi. Nyt se muuttui. Hän lopetti suhteen, mutta jätti jonkin takaportin auki kun sanoi, että soitellaan ja viestitellään. En sanonut siihen mitään. Minusta hän roikotti minua turhaan ja antoi ymmärtää, että tästä tulisi jotain. Hän on sitoutumiskammoinen. Eiköhän tässä minullakin ala uudet tuulet puhaltaa kun hetken tätä prosessin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmasti oikeassa. Ero oli hänelle kova pala. Sen takia olen odotellut, jos tilanne muuttuisi. Nyt se muuttui. Hän lopetti suhteen, mutta jätti jonkin takaportin auki kun sanoi, että soitellaan ja viestitellään. En sanonut siihen mitään. Minusta hän roikotti minua turhaan ja antoi ymmärtää, että tästä tulisi jotain. Hän on sitoutumiskammoinen. Eiköhän tässä minullakin ala uudet tuulet puhaltaa kun hetken tätä prosessin.

        Ikävä kuulla kannaltasi. Itse en juuri tuosta syystä harrasta "laastarisuhteita" eli lyhyen ajan kuluttua erosta uutta suhdetta. Ehkä miehen moraalinen herkkyys oli huonossa tilassa tms.

        Kuka ties joskus pitkän ajan kuluttua kohtaatte uudestaan!


    • Anonyymi

      Miten tuo poikkeaa ystävyydestä jos ette ole edes suudelleet? Tuntuu ettei teidän välillä nyt ihan hirveästi kipinää ole. Ja miksi mies edes aloittaa tapailla sinua jos ero vielä noin kipeä asia?

      • Anonyymi

        Ja tuokin että ei rakastuneet pysty kuukautta olemaan puhumatta jos se on mahdollista. Eihän sitä malta olla erossa ja otetaan yhteyttä milloin mistäkin pikkujutun takia.


    • Anonyymi

      Miten aloittajan suhde on jatkunut. Minulla on ollut tällainen tunarointialku, mistään ei oikein tullut mitään. On siitä suhde tullut, nyt tunnettu puolitoista vuotta.

    • Anonyymi

      Miehellä on varmasti kotona jo oikea nainen. Pelailee kanssasi vedoten kiireisiin ja välimatkaan. Ehkä kannattaisi avata jo silmät, ei kukaan oikeasti roikota toista epämääräisyydessä noin kauan.

    • Anonyymi

      Tarkentaisitko, oletko suhteessa vaiko pelkässä suhteessa?

      Tässä on samanlainen käsitteellistämisongelma kuin on seksin ja pelkän seksin välillä.

    • Anonyymi

      Tilanne on ilmiselvä. Mies toimii täsmälleen oikein ja järkevästi ja arvonsa mukaisesti.

      Hän odottaa sinun osallisuuttasi. Hän odottaa sinun antavan hänelle arvoa toisin kuin edellinen suhde jossa mies todennäköisesti rakensi ja edisti koko suhteen yksipuolisesti ja sai naiselta lopulta turpiinsa nähtyään ensin kaiken vaivan.

      Sinä olet se nainen jonka on tajuttava tämä ja alettava rakentamaan sitä suhdetta hänen kanssaan tasaveroisena. Jos et tee näin olet aivan turha, et ole parisuhdekelpoinen. Jos tiedät mistä kiikastaa - viimeistään nyt kun sen selitän - niin se on sinun VELVOLLISUUTESI edistää omalta osaltasi suhteen rakentamista. Se on sen arvon antamista joka tuolle hyvälle miehelle - ja itseasiassa kenelle tahansa hyvälle miehelle kuuluu.

      Olet nyt tietoinen. Ja siten velvollinen - itsesi ja hänen suhteensa.

      Aiotko kiistää miehen arvon ja odottaa hänen toimivan kokemuspohjaansa vastaan, huolimatta siitä että hän palauttaa sinulle johdonmukaisesti sen mitä sinä hänelle tarjoat - hän vastaa perunoihin perunoilla. Hän vastaa kukkasiin kukkasilla. Hän tekee osansa, mutta ei panosta yhtään ylimääräistä naiseen joka ei panosta mieheen.

      Näin toimii hyvä itseään arvostava mies. Hän vaatii sen mikä hänelle kuuluu. Ne miehet joita ei ole tällä tasolla loukattu voivat olla aloitteellisia. Ne miehet joita on tällä tasolla loukattu LOPETTAVAT YKSIPUOLISEN ETENEMISEN JA ODOTTAVAT KUMPPANIEHDOKKAAN TUOVAN OMAN OSANSA.

      Minä olen tuo mies, tunnistan itseni ja nimenomaan suhteenrakennuksessa yksipuolisesti toimineena ja loukattuna miehenä. Ja minä TARVIN ja ANSAITSEN naisen tahdon rakentaa minun kanssani sitä suhdetta tasavertaisena joka tarkoittaa että nainen tuo osansa pyytämättä. Ja minä vastaan siihen aina, varmasti ja edistävästi.

      • Anonyymi

        Ja kannattaa muistaa että tuo mies on yhtälailla odottanut sinua koko tämän ajan.

        Aiotko antaa sille arvoa vai odotatko ikuista eritysikohtelua sukupuolesi takia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kannattaa muistaa että tuo mies on yhtälailla odottanut sinua koko tämän ajan.

        Aiotko antaa sille arvoa vai odotatko ikuista eritysikohtelua sukupuolesi takia?

        Ja suhde etenee täsmälleen niin hitaasti tai nopeasti kuin aloittaja-nainen itse edistää sitä suhdetta omalla toiminnallaan ja omalla avautumisellaan ja miehelle annettulla arvolla ja luottamuksella.

        Jos näitä pantataan niin suhde ei etene milliäkään.


    • Anonyymi

      Tuolla systeemillä ei teillä ole mun mielestä edes mitään suhdetta mikä voisi edetä. 9kk eikä ole edes suudeltu ja tapaamisia noin harvoin. Kyllä oma sielunkumppanuus roihahtaisi paljon nopeammin joksikin muuksi. Itse pitäisin tuota ystävyytenä eikä se sitoisi mua mihinkään.

      Erosin itsekin pitkästä avioliitosta. Jonkin aikaa tinderissä ihmettelin kunnes vastaan tuli hyvin merkittävä nainen. Suudeltiin ensimmäisillä treffeillä. Seksiä oli ensimmäisellä yhteisellä viikonloppuvapaalla kun oltiin tunnettu 2viikkoa. Omaan ja sopivaan tahtiinhan pitää edetä, mutta edetä pitää kuitenkin. Siihen suuntaan mihin omat toiveet ja ajatukset parisuhteesta on.

      • Anonyymi

        En huolisi tuollaista miestä joka olisi heti valmis olemaan kieli kurkussa ja kaatumaan sänkyyn noin nopeasti. 🚩 Kukin tyylillään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe