Avioliitossa on ihan hyvä kommunikoida, eikä viettää mykkäkoulua. mutta näin se valitettavasti menee, ikävä kyllä ja sitten erotaan.
Kokemuksia liitosta jossa ei kommunikoida
4
367
Vastaukset
- Anonyymi
Ai, mikä menee valitettavasti näin?!
- Anonyymi
Kokemusta vastaavasta vuosien ajalta. Kaiken puhumattomuuden syynä olen lopulta minä, mies. Kun vuosien jälkeen otin aloitteen käsiini ja avasin hänelle ajatuksiani suhteestamme, olin jälleen yksin syynä kaikkeen. Jos tilanne on ajautunut puhumattomuuteen ja eristäytymiseen, on loppu käsillä. Nyt vain odotellaan kumpi ottaa eron esiin.
Naimisissa jo 15 vuotta, nelikymppisiä molemmat. - Anonyymi
Varmaan löytyy molemmista sukupuolista, tai siis kaikista, näitä, ketkä pitävät syyllisenä vain yhtä.
Itse olin parisuhderiippuvainen ja mieheni oli petturi-valehtelija. Yritin ottaa puheeksi useinkin, mutta minua syytettiin vainoharhaiseksi ja puheet loppuivat sitten osaltani usein melkeinpä tähän. Miehen mielestä hänellä oli oikeus henkilökohtaiseen elämään jne.
Syyllinen oli myös se asia, etten ollut koskaan kokenut riitelyä, jota alkukotonani vältettiin. En osannut. Kuka tässä sitten oli syyllinen? Eron vaiheessa sitten mies tunnusti kaikki epäilykseni oikeiksi (kirjeessä), uhkaili yms. käytti lapsia kiusan välineenä. Mutta siis tällainen suhdehan on alunperinkin tuhoon tuomittu. Ääripäät, joista toinen ei osaa puhua ja toinen ei halua sitoutua ja kokee voivansa jatkaa poikameiselämää.
Kyllähän avioliitossa tulisi osata olla herkällä korvalla ja lukea jopa rivien välistä, mitä toinen sanoo ja kuinka monta kertaa on vaikeasta asiasta kuin asiasta jotain kommentoinut. Vaikeat asiat vaan tuppaavat olemaan sellaisia, että toinen laittaa ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, siis se, johon kalikka ns. kalahtaa. Eli vieläpä pitäisi molempien osata suhtautua rakentavasti. Ja tietysti, jos hölmöilee tavalla tai toisella, pitää sellainen lopettaa. Jos ei lopeta, voivat toki seuraukset ns. yllättää, vaikka päinvastoin jotain seurauksiahan on oletettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1697031
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes632686- 562178
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se651330Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3561289- 561254
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l181166Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171000Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79980Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384978