Kokemuksia liitosta jossa ei kommunikoida

Anonyymi-ap

Avioliitossa on ihan hyvä kommunikoida, eikä viettää mykkäkoulua. mutta näin se valitettavasti menee, ikävä kyllä ja sitten erotaan.

4

452

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ai, mikä menee valitettavasti näin?!

• Anonyymi

Kokemusta vastaavasta vuosien ajalta. Kaiken puhumattomuuden syynä olen lopulta minä, mies. Kun vuosien jälkeen otin aloitteen käsiini ja avasin hänelle ajatuksiani suhteestamme, olin jälleen yksin syynä kaikkeen. Jos tilanne on ajautunut puhumattomuuteen ja eristäytymiseen, on loppu käsillä. Nyt vain odotellaan kumpi ottaa eron esiin.
      Naimisissa jo 15 vuotta, nelikymppisiä molemmat.

• Anonyymi

Varmaan löytyy molemmista sukupuolista, tai siis kaikista, näitä, ketkä pitävät syyllisenä vain yhtä.

Itse olin parisuhderiippuvainen ja mieheni oli petturi-valehtelija. Yritin ottaa puheeksi useinkin, mutta minua syytettiin vainoharhaiseksi ja puheet loppuivat sitten osaltani usein melkeinpä tähän. Miehen mielestä hänellä oli oikeus henkilökohtaiseen elämään jne.

Syyllinen oli myös se asia, etten ollut koskaan kokenut riitelyä, jota alkukotonani vältettiin. En osannut. Kuka tässä sitten oli syyllinen? Eron vaiheessa sitten mies tunnusti kaikki epäilykseni oikeiksi (kirjeessä), uhkaili yms. käytti lapsia kiusan välineenä. Mutta siis tällainen suhdehan on alunperinkin tuhoon tuomittu. Ääripäät, joista toinen ei osaa puhua ja toinen ei halua sitoutua ja kokee voivansa jatkaa poikameiselämää.

Kyllähän avioliitossa tulisi osata olla herkällä korvalla ja lukea jopa rivien välistä, mitä toinen sanoo ja kuinka monta kertaa on vaikeasta asiasta kuin asiasta jotain kommentoinut. Vaikeat asiat vaan tuppaavat olemaan sellaisia, että toinen laittaa ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, siis se, johon kalikka ns. kalahtaa. Eli vieläpä pitäisi molempien osata suhtautua rakentavasti. Ja tietysti, jos hölmöilee tavalla tai toisella, pitää sellainen lopettaa. Jos ei lopeta, voivat toki seuraukset ns. yllättää, vaikka päinvastoin jotain seurauksiahan on oletettavissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      106
      2205
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      886
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      823
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      790
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      736
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      517
      716
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      615
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      580
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      551
    Aihe