Avioliitossa on ihan hyvä kommunikoida, eikä viettää mykkäkoulua. mutta näin se valitettavasti menee, ikävä kyllä ja sitten erotaan.
Kokemuksia liitosta jossa ei kommunikoida
4
390
Vastaukset
- Anonyymi
Ai, mikä menee valitettavasti näin?!
- Anonyymi
Kokemusta vastaavasta vuosien ajalta. Kaiken puhumattomuuden syynä olen lopulta minä, mies. Kun vuosien jälkeen otin aloitteen käsiini ja avasin hänelle ajatuksiani suhteestamme, olin jälleen yksin syynä kaikkeen. Jos tilanne on ajautunut puhumattomuuteen ja eristäytymiseen, on loppu käsillä. Nyt vain odotellaan kumpi ottaa eron esiin.
Naimisissa jo 15 vuotta, nelikymppisiä molemmat. - Anonyymi
Varmaan löytyy molemmista sukupuolista, tai siis kaikista, näitä, ketkä pitävät syyllisenä vain yhtä.
Itse olin parisuhderiippuvainen ja mieheni oli petturi-valehtelija. Yritin ottaa puheeksi useinkin, mutta minua syytettiin vainoharhaiseksi ja puheet loppuivat sitten osaltani usein melkeinpä tähän. Miehen mielestä hänellä oli oikeus henkilökohtaiseen elämään jne.
Syyllinen oli myös se asia, etten ollut koskaan kokenut riitelyä, jota alkukotonani vältettiin. En osannut. Kuka tässä sitten oli syyllinen? Eron vaiheessa sitten mies tunnusti kaikki epäilykseni oikeiksi (kirjeessä), uhkaili yms. käytti lapsia kiusan välineenä. Mutta siis tällainen suhdehan on alunperinkin tuhoon tuomittu. Ääripäät, joista toinen ei osaa puhua ja toinen ei halua sitoutua ja kokee voivansa jatkaa poikameiselämää.
Kyllähän avioliitossa tulisi osata olla herkällä korvalla ja lukea jopa rivien välistä, mitä toinen sanoo ja kuinka monta kertaa on vaikeasta asiasta kuin asiasta jotain kommentoinut. Vaikeat asiat vaan tuppaavat olemaan sellaisia, että toinen laittaa ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, siis se, johon kalikka ns. kalahtaa. Eli vieläpä pitäisi molempien osata suhtautua rakentavasti. Ja tietysti, jos hölmöilee tavalla tai toisella, pitää sellainen lopettaa. Jos ei lopeta, voivat toki seuraukset ns. yllättää, vaikka päinvastoin jotain seurauksiahan on oletettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.2265064Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki663354PÄIVÄN PARAS: Nigerialainen haki turvapaikkaa Suomesta, lähti takas huilaamaan
kotimaahansa, koska turvapaikan saaminen kesti niin kauan. Ja tämän kertoo ihan Yle, eikä yhtään toimittaja kyseenalaist903031Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan
eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma372999Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne622865Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv902685Pidennetään viikko 8 päiväiseksi
Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest142401Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k1032227- 1511632
Vapaa- ajan asunto palanut Haapavedellä
Haapavesi päässyt Iltalehteen Vapaa- ajan asunto palanut 35 neliötä palanut. Missä päin tämä on ollut? Poliisin tutkinn91300