Avioliitossa on ihan hyvä kommunikoida, eikä viettää mykkäkoulua. mutta näin se valitettavasti menee, ikävä kyllä ja sitten erotaan.
Kokemuksia liitosta jossa ei kommunikoida
4
342
Vastaukset
- Anonyymi
Ai, mikä menee valitettavasti näin?!
- Anonyymi
Kokemusta vastaavasta vuosien ajalta. Kaiken puhumattomuuden syynä olen lopulta minä, mies. Kun vuosien jälkeen otin aloitteen käsiini ja avasin hänelle ajatuksiani suhteestamme, olin jälleen yksin syynä kaikkeen. Jos tilanne on ajautunut puhumattomuuteen ja eristäytymiseen, on loppu käsillä. Nyt vain odotellaan kumpi ottaa eron esiin.
Naimisissa jo 15 vuotta, nelikymppisiä molemmat. - Anonyymi
Varmaan löytyy molemmista sukupuolista, tai siis kaikista, näitä, ketkä pitävät syyllisenä vain yhtä.
Itse olin parisuhderiippuvainen ja mieheni oli petturi-valehtelija. Yritin ottaa puheeksi useinkin, mutta minua syytettiin vainoharhaiseksi ja puheet loppuivat sitten osaltani usein melkeinpä tähän. Miehen mielestä hänellä oli oikeus henkilökohtaiseen elämään jne.
Syyllinen oli myös se asia, etten ollut koskaan kokenut riitelyä, jota alkukotonani vältettiin. En osannut. Kuka tässä sitten oli syyllinen? Eron vaiheessa sitten mies tunnusti kaikki epäilykseni oikeiksi (kirjeessä), uhkaili yms. käytti lapsia kiusan välineenä. Mutta siis tällainen suhdehan on alunperinkin tuhoon tuomittu. Ääripäät, joista toinen ei osaa puhua ja toinen ei halua sitoutua ja kokee voivansa jatkaa poikameiselämää.
Kyllähän avioliitossa tulisi osata olla herkällä korvalla ja lukea jopa rivien välistä, mitä toinen sanoo ja kuinka monta kertaa on vaikeasta asiasta kuin asiasta jotain kommentoinut. Vaikeat asiat vaan tuppaavat olemaan sellaisia, että toinen laittaa ns. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, siis se, johon kalikka ns. kalahtaa. Eli vieläpä pitäisi molempien osata suhtautua rakentavasti. Ja tietysti, jos hölmöilee tavalla tai toisella, pitää sellainen lopettaa. Jos ei lopeta, voivat toki seuraukset ns. yllättää, vaikka päinvastoin jotain seurauksiahan on oletettavissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894220
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332337Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972114Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281907- 321885
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 291538
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881370- 751234