Olisiko kenelläkään tietoa/kokemusta, mistä voisi johtua maksan kohonnut S-alat arvo (200)? Siis joku muu syy kuin kova dokaaminen ;o)?
Maksan S-alat
4
482
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla johtui raskaudesta, jonka loppuvaiheessa maksa-arvo oli korkealla n. 1 kk:n ajan. Yksi vrk synnytyksen jälkeen laski normaaliksi viitearvoksi. Joka raskaudella sama juttu. En käyttänyt pisaraakaan alkoholia raskauksien aikana.
- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi. Valitettavasti tuosta raskaudestakaan ei ole nyt minun tapauksessa kyse.
- Anonyymi
ALAT:n kohonnut pitoisuus veressä viittaa maksan toimintahäiriöön. Kohonneelle arvolle voi olla useita syitä, esimerkiksi:
rasvamaksa
alkoholin liiallinen käyttö
maksatulehdus eli hepatiitti (virukset, lääkkeet)
maksakirroosi
pitkäaikaiset sairaudet, kuten sydämen tai munuaisten vajaatoiminta
vakavat tulehdukset, kuten verenmyrkytys
isot palovammat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026963
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354105- 703209
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227