Raamatun mukaan kaikki ovat pappeja ja jumalia

Anonyymi-ap

Ps. 82
6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
7 kuitenkin te kuolette, niinkuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niinkuin kuka ruhtinas tahansa."

53

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Naiset eivät ole pappeja eikä jumalia.

      1234567---

      • Anonyymi

        Nikkivaras.

        1234567---


      • Anonyymi

        eikä 1234567--- lahkolainen


    • Anonyymi

      Raamatun mukaan ainoastaan miehet ovat pappeja ja jumalia, sillä he ovat Korkeimman POIKIA, kuten Jeesuskin.

      1234567---

      • Anonyymi

        Sinä et vain ymmärrä raamatullista kieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et vain ymmärrä raamatullista kieltä.

        Sinä et ymmärrä kuin ihmisen amerikan puhetta joka on paskaa,et ymmärrä Rakkautta !


    • Anonyymi

      Hohhoijaa taas tätä Raamatun vääristelyä.

    • Anonyymi

      Tuossa psalmissahan puhuttiin elohimeista, henkimaailman olennoista. Ei ihmisistä!

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan henkimaailmassa on siis pappeja ja Jeesuksen tavoin kuolevaisia jumalia, jotka myös ovat Korkeimman poikia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan henkimaailmassa on siis pappeja ja Jeesuksen tavoin kuolevaisia jumalia, jotka myös ovat Korkeimman poikia.

        No höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No höpöhöpö.

        Hohhoijaa taas tätä höpöhöpöä.

        Et siis usko, mitä Raamatussa aivan selvästi kerrotaan?

        Ps. 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

        Luepa nyt tarkasti ajatuksen kanssa, onnistuuko?

        1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia

        2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia

        3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia

        Onko Raamatussa siis kohtia, jotka ovat mielestäsi höpöhöpöä?

        Millä perusteella valitset Raamatusta kohdat, jotka ovat höpöhöpöä ja mitkä eivät ole?
        a) oma korvasyyhy eli mitkä sopii itselle ja tuntuu hyvältä?
        b) pastorin opetuksen perusteella?
        c) Ellen Whiten kirjoitusten perusteella?
        d) mitkä sopii seurakunnan opetuksiin ja oppikäsityksiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas tätä höpöhöpöä.

        Et siis usko, mitä Raamatussa aivan selvästi kerrotaan?

        Ps. 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

        Luepa nyt tarkasti ajatuksen kanssa, onnistuuko?

        1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia

        2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia

        3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia

        Onko Raamatussa siis kohtia, jotka ovat mielestäsi höpöhöpöä?

        Millä perusteella valitset Raamatusta kohdat, jotka ovat höpöhöpöä ja mitkä eivät ole?
        a) oma korvasyyhy eli mitkä sopii itselle ja tuntuu hyvältä?
        b) pastorin opetuksen perusteella?
        c) Ellen Whiten kirjoitusten perusteella?
        d) mitkä sopii seurakunnan opetuksiin ja oppikäsityksiin

        Höpsis! Kirjoittelet hölmöjä kun et osaa hepreaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas tätä höpöhöpöä.

        Et siis usko, mitä Raamatussa aivan selvästi kerrotaan?

        Ps. 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

        Luepa nyt tarkasti ajatuksen kanssa, onnistuuko?

        1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia

        2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia

        3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia

        Onko Raamatussa siis kohtia, jotka ovat mielestäsi höpöhöpöä?

        Millä perusteella valitset Raamatusta kohdat, jotka ovat höpöhöpöä ja mitkä eivät ole?
        a) oma korvasyyhy eli mitkä sopii itselle ja tuntuu hyvältä?
        b) pastorin opetuksen perusteella?
        c) Ellen Whiten kirjoitusten perusteella?
        d) mitkä sopii seurakunnan opetuksiin ja oppikäsityksiin

        Suomennos on ihan oikein mutta elohim ei tarkoita vain Isä jumalaa vaan kaikkia henkimaailman olentoja. Nimittäin alkutekstissä elohim sanoo elohimeille: te olette elohimeja Vain yksi elohim on Jahve. Vain Jahve on luoja. Elohimia on käytrtty Raamatussa myös epäjumalista, riivaajahengestä ja kerubeista yms. Ei KOSKAAN ihmisistä. Raamatun mukaan tuo mainitsemasi kokous tapahtui taivaassa. Kuinka monta ihmistä Raamatun mukaan keskustelee taivaan joulkojen kanssa taivaassa? Ei yksikään! Raamattu sanoo myös, että ihmisestä tehtiin elohimeja alempi olento, joten ihmiset eivät voi olla elohimeja.

        Sen sijään Jeesuksen mukaan niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsuttiin jumaliksi. Eikä ihme, sillä Vanhassa testamentissa enjeleitä, jotka toimivat Jumalan sanansaattajina, kutsuttiin jumalaksi. Myös Jeesusta, joka oli ihminen, kutsuttiin jumalaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas tätä höpöhöpöä.

        Et siis usko, mitä Raamatussa aivan selvästi kerrotaan?

        Ps. 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

        Luepa nyt tarkasti ajatuksen kanssa, onnistuuko?

        1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia

        2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia

        3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia

        Onko Raamatussa siis kohtia, jotka ovat mielestäsi höpöhöpöä?

        Millä perusteella valitset Raamatusta kohdat, jotka ovat höpöhöpöä ja mitkä eivät ole?
        a) oma korvasyyhy eli mitkä sopii itselle ja tuntuu hyvältä?
        b) pastorin opetuksen perusteella?
        c) Ellen Whiten kirjoitusten perusteella?
        d) mitkä sopii seurakunnan opetuksiin ja oppikäsityksiin

        Minä en usko sinun vääristelyjäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomennos on ihan oikein mutta elohim ei tarkoita vain Isä jumalaa vaan kaikkia henkimaailman olentoja. Nimittäin alkutekstissä elohim sanoo elohimeille: te olette elohimeja Vain yksi elohim on Jahve. Vain Jahve on luoja. Elohimia on käytrtty Raamatussa myös epäjumalista, riivaajahengestä ja kerubeista yms. Ei KOSKAAN ihmisistä. Raamatun mukaan tuo mainitsemasi kokous tapahtui taivaassa. Kuinka monta ihmistä Raamatun mukaan keskustelee taivaan joulkojen kanssa taivaassa? Ei yksikään! Raamattu sanoo myös, että ihmisestä tehtiin elohimeja alempi olento, joten ihmiset eivät voi olla elohimeja.

        Sen sijään Jeesuksen mukaan niitä, joille tuli Jumalan sana, kutsuttiin jumaliksi. Eikä ihme, sillä Vanhassa testamentissa enjeleitä, jotka toimivat Jumalan sanansaattajina, kutsuttiin jumalaksi. Myös Jeesusta, joka oli ihminen, kutsuttiin jumalaksi

        Tässä kaksi Raamatunpaikka, jotka kumoavat sen väitteen, että aloituksessa mainitut jumalat (elohimit) olisivat muka ihmistuomareita.

        “4. Kun katselen sinun taivastasi, sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet asettanut paikoilleen, 5. niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen! 6. Sinä teit hänestä lähes jumalolennon (mê·’ĕ·lō·hîm), seppelöit hänet kunnialla ja kirkkaudella.” (Ps 8:4-6, FinRK)

        Kun ihmisestä on tehty vain lähes elohim, niin silloin ihminen ei voi olla elohim. Kyseessä ei siis voi olla ihmistuomarit!

        Psalmin 82 rinnakkaiskohta Ps 89 kertoo samaisesta jumalien (elohim) kokouksesta, jossa ympärillä on jumalia, joita pyhiksikin kutsutaan. Ja nämä samaiset jumalat ovat kokouksessaan Jumalan luona korkeuksissa:

        “4. ...Minä olen tehnyt liiton valittuni kanssa, olen vannonut palvelijalleni Daavidille: 5. ’Minä vahvistan jälkeläisesi ikiajoiksi ja rakennan sinulle valtaistuimen, joka kestää polvesta polveen.’” Sela. 6. Taivaat ylistävät sinun ihmeitäsi, Herra, ja pyhien seurakunta sinun uskollisuuttasi. 7. Sillä kuka KORKEUKSISSA on Herran vertainen, kuka JUMALIEN JOUKOSSA joukossa Herran kaltainen? 8. Hän on Jumala, suuresti kunnioitettu PYHIEN KOKOUKSESSA, kaikkia ympärillään olevia pelättävämpi. 9. Herra Sebaot, kuka on voimassa sinun vertaisesi, Herra? Uskollisuutesi ympäröi sinua.” (Psalmit 89:4-9, FinRK)

        Ei yksikään maallinen tuomari voi olla missään taivaissa, korkeuksissa Jumalan kokouksessa.

        Jälleen oikeampi käännös NRSVuv:

        "Let the heavens praise your wonders, O Lord,
            your faithfulness in the assembly of the holy ones.
        6 For who in the skies can be compared to the Lord?
            Who among the heavenly beings is like the Lord,
        7 a God feared in the council of the holy ones,
            great and awesome above all who are around him?"

        "Heavenly beings" eli Taivaallisen olennot ja niistä koostuva "council of holy ones".

        Vanhassa testamentissa pyhät ovat AINA henkimaailman olentoja, ei ihmisiä. Vasta Uudessa testamentissa ihmisiä ruvetaan kutsumaan pyhiksi. Kyseessä on siis taivaallinen oikeus, johon kuuluu vain taivaallisia olentoja, ei maallisia tuomareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa taas tätä höpöhöpöä.

        Et siis usko, mitä Raamatussa aivan selvästi kerrotaan?

        Ps. 82
        6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
        7 kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat, ja kaadutte niin kuin kuka ruhtinas tahansa."

        Luepa nyt tarkasti ajatuksen kanssa, onnistuuko?

        1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia

        2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia

        3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia

        Onko Raamatussa siis kohtia, jotka ovat mielestäsi höpöhöpöä?

        Millä perusteella valitset Raamatusta kohdat, jotka ovat höpöhöpöä ja mitkä eivät ole?
        a) oma korvasyyhy eli mitkä sopii itselle ja tuntuu hyvältä?
        b) pastorin opetuksen perusteella?
        c) Ellen Whiten kirjoitusten perusteella?
        d) mitkä sopii seurakunnan opetuksiin ja oppikäsityksiin

        "1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia"

        Kyllä, on jumalia mutta alkukielellä he ovat elohimeja. Elohimit ovat henkimaailman olentoja, joista yksi on Taivaan Jumala, jonka kaltaisia muut elohimit eivät ole. Muut elohimit ovat luotuja.


        "2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia"

        Korkeimman poika Vanhassa testamentissa tarkoittaa Valvojaa, eli hepreaksi IRINiä. IRIN käännetään joskus valheellisesti valvoja enkeliksi mutta enkeli se ei ole, sillä enkeli ei ole yleisnimi vaan toimenkuva. Valvojat ovat elohimeja. Heistä löytyy lisää tietoa myös Raamatun ulkopuolisista kirjoista, kuten mm. Eenokin kirjasta. Valvojat annettiin Israelin kansan ulkopuolisille kansoille jumaliksi (elohimeiksi).


        "3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia ""

        Niin ovat. Viimeiset heistä kuolivat Israelin pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Näin sanoo Raamattu.

        Jumalan pojat olivat myös paikalla kun Jumala loi taivaan ja maan:

        “5. ”Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? 6. Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, 7. kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon? 8. Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, 9. kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, 10. kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet” (Job 38:5-10, FinRK)

        “Kun Korkein jakoi kansoille perinnöt, kun hän erotteli ihmiset, hän määräsi kansojen rajat Jumalan poikien luvun mukaan.” (5Moos 32:8, Septuaginta)

        Tuo ei muuten ole sitten ainoa raamatunkohta, jossa asia kerrotaan.

        Tämä tapahtui Baabelin tornin kielten sekoittamisen aikaan:

        “8. Näin Herra hajotti heidät sieltä kaikkialle maailmaan, ja he jättivät kaupungin rakentamisen sikseen. 9. Kaupunki sai nimekseen Baabel, sillä Herra sekoitti siellä koko maan kielen ja hajotti sieltä ihmiset kaikkialle maailmaan.” (1Moos 11:8-9, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "1) Te olette jumalia ==> aivan selvästi on siis olemassa useita jumalia"

        Kyllä, on jumalia mutta alkukielellä he ovat elohimeja. Elohimit ovat henkimaailman olentoja, joista yksi on Taivaan Jumala, jonka kaltaisia muut elohimit eivät ole. Muut elohimit ovat luotuja.


        "2) ja kaikki tyynni Korkeimman poikia ==> kaikki nämä jumalat ovat Korkeamman poikia"

        Korkeimman poika Vanhassa testamentissa tarkoittaa Valvojaa, eli hepreaksi IRINiä. IRIN käännetään joskus valheellisesti valvoja enkeliksi mutta enkeli se ei ole, sillä enkeli ei ole yleisnimi vaan toimenkuva. Valvojat ovat elohimeja. Heistä löytyy lisää tietoa myös Raamatun ulkopuolisista kirjoista, kuten mm. Eenokin kirjasta. Valvojat annettiin Israelin kansan ulkopuolisille kansoille jumaliksi (elohimeiksi).


        "3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia ""

        Niin ovat. Viimeiset heistä kuolivat Israelin pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Näin sanoo Raamattu.

        Jumalan pojat olivat myös paikalla kun Jumala loi taivaan ja maan:

        “5. ”Kuka määräsi maan mitat – sinähän sen tiedät! Tai kuka veti mittanuoran sen yli? 6. Mihin upotettiin sen peruspylväät, kuka pani paikoilleen sen kulmakiven, 7. kun kaikki aamutähdet riemuitsivat ja kaikki Jumalan pojat puhkesivat riemuhuutoon? 8. Kuka sulki meren ovilla, kun se murtautui esiin kohdustaan, 9. kun minä annoin sille pilven vaatteeksi ja synkän pimeyden kapaloksi, 10. kun minä säädin sille rajani, asetin paikoilleen sen teljet ja ovet” (Job 38:5-10, FinRK)

        “Kun Korkein jakoi kansoille perinnöt, kun hän erotteli ihmiset, hän määräsi kansojen rajat Jumalan poikien luvun mukaan.” (5Moos 32:8, Septuaginta)

        Tuo ei muuten ole sitten ainoa raamatunkohta, jossa asia kerrotaan.

        Tämä tapahtui Baabelin tornin kielten sekoittamisen aikaan:

        “8. Näin Herra hajotti heidät sieltä kaikkialle maailmaan, ja he jättivät kaupungin rakentamisen sikseen. 9. Kaupunki sai nimekseen Baabel, sillä Herra sekoitti siellä koko maan kielen ja hajotti sieltä ihmiset kaikkialle maailmaan.” (1Moos 11:8-9, FinRK)

        ""3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia ""

        Niin ovat. Viimeiset heistä kuolivat Israelin pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Näin sanoo Raamattu."

        Missä sanotaan ja miksi kuolivat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia ""

        Niin ovat. Viimeiset heistä kuolivat Israelin pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Näin sanoo Raamattu."

        Missä sanotaan ja miksi kuolivat?

        Niiden täytyi tehdä jotain syntiä, mutta mitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""3) kuitenkin te kuolette, niin kuin ihmiset kuolevat ==> kaikki nämä Korkeamman jumalapojat/poikajumalat ovat kuolevaisia ""

        Niin ovat. Viimeiset heistä kuolivat Israelin pakkosiirtolaisuuden jälkeen. Näin sanoo Raamattu."

        Missä sanotaan ja miksi kuolivat?

        Kuolivat, koska Jumala halusi antaa koko Kaanaan maan Israelilaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niiden täytyi tehdä jotain syntiä, mutta mitä?

        Raamatun ulkopuolisten lähteiden mukaan, joita Raamatun kirjoittajatkin käyttivät kirjoituksissaan lähteinä, Valvojien synti oli se, että he opettivat ihmisille sodankäyntitaitoja ja muita sellaisia taitoja, jotka olivat Jumalan mielestä kyseenalaisia.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jumalan poikia on pilvin pimein. Muitakin kuin Jeesus!

      • Anonyymi

        Kolmiyhteisenä tosi Jumalana Jeesus on myös näiden muiden jumalien/jumalan poikien Isä ja tosi ihmisenä hän on myös itsensä (tosi Jumala) Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteisenä tosi Jumalana Jeesus on myös näiden muiden jumalien/jumalan poikien Isä ja tosi ihmisenä hän on myös itsensä (tosi Jumala) Poika.

        Kolminaisuus ei toimi noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus ei toimi noin.

        No kerropa sitten, miten se toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuus ei toimi noin.

        Jeesuksessa itsessään olivat nuo kaikki kolme; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Jeesus ilmaisi asian itse sanomalla: "(Pyhän) Henkeni minä annan teille puolustajaksi.
        Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi.
        Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksessa itsessään olivat nuo kaikki kolme; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Jeesus ilmaisi asian itse sanomalla: "(Pyhän) Henkeni minä annan teille puolustajaksi.
        Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi.
        Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.

        "Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi."

        Hmmm...Jeesus on siis itsensä Isä ja Marian poika sekä Marian mies, joka pani Marian paksuksi ja pullahti sitten itse ulos sieltä kohdusta...

        Joopa joo, tämähän selvitti paljon asiaa eli esim sen, ettei Jeesus MITENKÄÄN voi olla "tosi ihminen" eli samanlainen kuin me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi."

        Hmmm...Jeesus on siis itsensä Isä ja Marian poika sekä Marian mies, joka pani Marian paksuksi ja pullahti sitten itse ulos sieltä kohdusta...

        Joopa joo, tämähän selvitti paljon asiaa eli esim sen, ettei Jeesus MITENKÄÄN voi olla "tosi ihminen" eli samanlainen kuin me.

        "Hmmm...Jeesus on siis itsensä Isä ja Marian poika sekä Marian mies."

        Juuri niin. Sitä ne satujumalat ovat. Mahtavia ja kaikkeen kykeneviä.
        Eikä siinä sadussa tarvitse olla miestä, kun syntyy hengestä. Henki laskeutuu päälle ja raskaus on selvä.
        Henki se on kun eläväksi tekee?
        Sitähän niissä piireissä hoetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksessa itsessään olivat nuo kaikki kolme; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Jeesus ilmaisi asian itse sanomalla: "(Pyhän) Henkeni minä annan teille puolustajaksi.
        Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi.
        Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.

        "Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."

        Katolinen kirkko, jonka kirkkoisät keksivät kolmnaisuusopin, sanoivat, että se in mysteeri, joka selittää salaisuuksia. Miten sinä siis kuvittelet ymmärtäväsi sen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolmiyhteisenä tosi Jumalana Jeesus on myös näiden muiden jumalien/jumalan poikien Isä ja tosi ihmisenä hän on myös itsensä (tosi Jumala) Poika.

        Vanha testamentti, jossa Jumalan poikia on, ei tunne Jeesus-nimistä Jumalan poikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksessa itsessään olivat nuo kaikki kolme; Isä, Poika ja Pyhä Henki.
        Jeesus ilmaisi asian itse sanomalla: "(Pyhän) Henkeni minä annan teille puolustajaksi.
        Jeesus itse 'siitti' itsensä ja Maria tuli raskaaksi.
        Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme.

        Ei se toimi noinkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."

        Katolinen kirkko, jonka kirkkoisät keksivät kolmnaisuusopin, sanoivat, että se in mysteeri, joka selittää salaisuuksia. Miten sinä siis kuvittelet ymmärtäväsi sen?

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uudestisyntymättömälle tämä salaisuus on mahdoton ymmärtää, koska Jeesus on se sana, joka tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme."

        Katolinen kirkko, jonka kirkkoisät keksivät kolmnaisuusopin, sanoivat, että se in mysteeri, joka selittää salaisuuksia. Miten sinä siis kuvittelet ymmärtäväsi sen?

        "Katolinen kirkko, jonka kirkkoisät keksivät kolmnaisuusopin, sanoivat, että se in mysteeri, joka selittää salaisuuksia. Miten sinä siis kuvittelet ymmärtäväsi sen?"

        Minut on vihitty katolisen kirkon ja kolminaisuusopin salaisuuksiin, kuten kaikki meidät kristityt ekumeeniset sisarseurakunnat, jotka tunnustamme kolminaisuusoppia. Ainoastaan tosi k r i s t i t y t, joiden sydämen ympäriltä on leikattu esinahka ymmärtävät todella sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Katolinen kirkko, jonka kirkkoisät keksivät kolmnaisuusopin, sanoivat, että se in mysteeri, joka selittää salaisuuksia. Miten sinä siis kuvittelet ymmärtäväsi sen?"

        Minut on vihitty katolisen kirkon ja kolminaisuusopin salaisuuksiin, kuten kaikki meidät kristityt ekumeeniset sisarseurakunnat, jotka tunnustamme kolminaisuusoppia. Ainoastaan tosi k r i s t i t y t, joiden sydämen ympäriltä on leikattu esinahka ymmärtävät todella sen.

        Kun ei itse osata selittää miksi uskotaan siihen, mihin uskotaan, vedetään hihasta tosi-kristityt kortti. Sanopa vielä, että uskosta osattomat eivät voi ymmärtää ihmisten keksimää kolminaisuusoppia, koska heillä ei ole Pyhää Henkeä. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei itse osata selittää miksi uskotaan siihen, mihin uskotaan, vedetään hihasta tosi-kristityt kortti. Sanopa vielä, että uskosta osattomat eivät voi ymmärtää ihmisten keksimää kolminaisuusoppia, koska heillä ei ole Pyhää Henkeä. 🤣

        Kukaan ei voi ymmärtää kolminaisuusoppia ennen kuin Pyhä Henki on leikannut esinahan sydämen ympäriltä.

        Tämä on aivan selvä juttu meille ekumeenisten seurakuntien kristityille, joka ei koskaan tule aukeamaan teille jumalattomille pakanoille tai muiden seurakuntien harhaoppisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi ymmärtää kolminaisuusoppia ennen kuin Pyhä Henki on leikannut esinahan sydämen ympäriltä.

        Tämä on aivan selvä juttu meille ekumeenisten seurakuntien kristityille, joka ei koskaan tule aukeamaan teille jumalattomille pakanoille tai muiden seurakuntien harhaoppisille.

        Eipä näytä auenneen sinullekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei itse osata selittää miksi uskotaan siihen, mihin uskotaan, vedetään hihasta tosi-kristityt kortti. Sanopa vielä, että uskosta osattomat eivät voi ymmärtää ihmisten keksimää kolminaisuusoppia, koska heillä ei ole Pyhää Henkeä. 🤣

        Miten niin ihmisten keksimää? Raamatusta voi jokainen lukea kolmesta persoonasta, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei voi ymmärtää kolminaisuusoppia ennen kuin Pyhä Henki on leikannut esinahan sydämen ympäriltä.

        Tämä on aivan selvä juttu meille ekumeenisten seurakuntien kristityille, joka ei koskaan tule aukeamaan teille jumalattomille pakanoille tai muiden seurakuntien harhaoppisille.

        Kappas kummaa! Minä oli 40 vuotta adventisti, enkä ymmärtänyt kolminaisuusoppia. Samoin oli vaimoni, ensin luterilainen ja sitten adventisti. Hän puolestaan ymmärsi sen. Mutta nyt kun me molemmat tiedämme totuuden, emmekä ymmärrä sitä, on helppoa nähdä, miten kristinusko pissaa jäsentensä silmään tuon opin kanssa. Koko oppi on ihan huuhaata. On turha tuntea ylemmyyden tunnetta sellaisen opin muka-ymmärtämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ihmisten keksimää? Raamatusta voi jokainen lukea kolmesta persoonasta, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

        No sinä et tunnekaan kolminaisuusopin teologista määritelmää. Kun minä mainitsen samassa lauseessa itseni, isäni, ja veljeni, tekeekö se meistä kolmiyhteisiä jumalia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ihmisten keksimää? Raamatusta voi jokainen lukea kolmesta persoonasta, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä.

        "Miten niin ihmisten keksimää? "

        Siten, että kirkkohistoriaa lukemalla voi seurata, miten oppi kehittyi ihmisten kehitellessä sitä 200-luvulta jKr lähtien aina 400-luvulle jKr. Sitä ennen tätä oppia ei Raamatussa opeteta. Asiasta on hyvin selkeät pöytäkirjat tuon ajan kirkolliskokouksista.

        Yksikään Raamattuun kirjansa saanut kirjailija ei opeta Raamatussa kolminaisuusopin TEOLOGISIA PERUSTEITA.


    • Anonyymi

      PS. 82 taitaa olla ennen uskonpuhdistuksen aikoja, eikä sitä voi kaupallistaa, että revi se sivu vaan pois; korjataan joskus tulevaisuudessa tarkemmin.

      • Anonyymi

        Raamatun sanaa ei voi repiä pois, vaikka ihmiset sitä kuinka väärinkäyttäisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun sanaa ei voi repiä pois, vaikka ihmiset sitä kuinka väärinkäyttäisivät.

        Miksi Raamatun sanaa ei voisi repiä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Raamatun sanaa ei voisi repiä pois?

        Hmmm... eikö kukaan osaa kertoa, miksi Raamatun sanaa ei voisi repiä pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hmmm... eikö kukaan osaa kertoa, miksi Raamatun sanaa ei voisi repiä pois?

        Se on kapinaa Jumalaa vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kapinaa Jumalaa vastaan.

        🤣😂😅😅🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kapinaa Jumalaa vastaan.

        Mistä sen tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kapinaa Jumalaa vastaan.

        Tarkoitat varmaankin katolisia KIRKKOISIÄ vastaan, sillä faktahan on, että mikään Jumala ei millään tavalla ole ilmoittanut Raamatun olevan hänen sanaansa.

        Ainoastaan kirkkoisät, jotka Raamatun Valitut Palat ovat koonneet, ovat väittäneet sen olevan Jumalan sanaa ja sitä sitten uskovaiset asiaa sen tarkemmin pohtimatta papukaijana hokevat.

        Mistä tiedät, että kirkkoisät ovat valinneet "oikeat" kirjat Raamattuun, eivätkä ole jättäneet mitään "siihen kuuluvia" pois?

        Teillä uskovilla on vahva usko katolisiin kirkkoisiin ja paaviin, joka myös väittää sijaisena edustavansa Jumalaa. Vain siinä mielessä sitä voitaisiin kutsua "Jumalan sanaksi", mikäli hyväksytään paavin erehtymättömyys Jumalan sijaisena. Mitään muuta todistetta Raamatusta Jumalan sanana ei ole.


    • Anonyymi

      Raamatunlukija ei tarvitse pappeja. Jos osaa oikeasti lukea, ei ryhdy itse papiksi - eikä siteeraa.

      • Anonyymi

        Mutta Jumala on antanut seurakunnalle paimenet eli pastorit, halusit tai et.


    • Anonyymi

      Pyri pysymään olemalla tyyni täysin.

    • Anonyymi

      Raamatun lukija tarvitsee vain kunnon panon.
      Sen jälkeen kirkastuu mieli ja raamatun lukija huomaa, kuinka typerä hän on ollut uskoessaan raamatun taruihin.

    • Anonyymi

      Yleinen pappeus on mutta toi toinen kuulostaa äkkiseltään enempi mormonien opetuksilta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe