Hs valehtelee hoiva-avustajien palkasta!

Anonyymi-ap

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009608071.html

Kaveri teki sopimuksen hoiva-avustajaksi ja palkka oli hiukan päälle 1900 euroa kuussa tänä vuonna, hs mukaan jo viime vuonna palkka olisi 2073 euroa kuussa.

Aikamoista.

Muutenkin vaikkapa varhaiskasvatuksessa ei mitään lisiä makseta koska työajat suurimmalla osalla työntekijöistä aamusta iltapäivään arkipäivisin.

Kuitenkin myös varhaiskasvatukseen tarvittaisiin lisää työntekijöitä.

Pitäisi hoiva-avustajien, lähi-ja sairaanhoitajien, lastenhoitajien sekä varhaiskasvatuksen opettajien palkkoja nostaa tuntuvasti!

13

327

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Palkka nousee työvuosien mukaan porukka luulee saavansa ekana päivänä toimitusjohtajan palkkaa.

• Anonyymi

Ota selvää tuon tason palkat. Onks sulla kukaan kaveri esim henkilökohtaisena avustajana? Tiedätkö, mitä kaikkea kuuluun tuohon tehtävään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ota selvää tuon tason palkat. Onks sulla kukaan kaveri esim henkilökohtaisena avustajana? Tiedätkö, mitä kaikkea kuuluun tuohon tehtävään?

Kaikkien muiden alojen palkkoja pitäisi nostaa 150% paitsi noiden vinkujien joka vuosi sama vinkuminen.

• Anonyymi

"Toimitusjohtajan palkkaa"

Aikamoista, luulenpa että monelle sote-alan työntekijälle riittäisi 10 000+ kuukausipalkan sijaan ihan vain elämiseen riittävä palkka jossa ei tarvitse asumistukia hakea.

Tuo populismi ja vääristely on todella vastenmielistä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkien muiden alojen palkkoja pitäisi nostaa 150% paitsi noiden vinkujien joka vuosi sama vinkuminen.

"vinkujien"

Ai siis se että tekee tärkeää ja vastuullista työtä ja vaatii oikeudenmukaisen korvauksen on vinkumista?

Kyllä teidän äärioikeistopersujen populismilla ei ole rajaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamoista, luulenpa että monelle sote-alan työntekijälle riittäisi 10 000 kuukausipalkan sijaan ihan vain elämiseen riittävä palkka jossa ei tarvitse asumistukia hakea.

Minä olen oman yritykseni tj ja saan palkkaa 2700€/kk.

Voi kun aina saisi tuon 10 000€ + kun saa tuon tj tittelin.
        Epäilen että 90% suomen toimitusjohtajista saa alle 2000€/kk.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikamoista, luulenpa että monelle sote-alan työntekijälle riittäisi 10 000 kuukausipalkan sijaan ihan vain elämiseen riittävä palkka jossa ei tarvitse asumistukia hakea.

Lääkäreillä tuo palkka ei ole mitenkään tavaton. Lääkärit on yleensä töissä samaan aikaan julkisella puolella, yksityisellä puolella ja omassa yrityksessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä olen oman yritykseni tj ja saan palkkaa 2700€/kk.

Voi kun aina saisi tuon 10 000€ kun saa tuon tj tittelin.
        Epäilen että 90% suomen toimitusjohtajista saa alle 2000€/kk.

Unohdit kertoa niistä osingoista joita nostelet.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

💋 ­N­­y­­­m­­f­o­­­m­­a­­­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17868910A

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Se ny riippuu ihan kenellä on töissäkin. Esim. varhaiskasvatuksessa yksityisellä puolella saa 100 euroa huonompaa kk-palkkaa kuin julkisella.

Sitten on kaikenmaailman lisiä jne.

TES kertoo kyllä minimipalkan joka alalle.

• Anonyymi

Itseasiassa varhaiskasvatuksessa jossa harvempi työntekijä saa mitään lisiä(koska työt on arkena aamusta iltapäivään) on lastenhoitajan palkka yksityisellä 200 euroa kuukaudessa alhaisempi kuin julkisella(joka sekin on alhainen).

Sitten jos verrataan varhaiskasvatuksen opettajan ja peruskoulun opettajan palkkaa on palkkaero todella huima!

• Anonyymi

Olin autistiselle nuorelle avustajana viikon ulkomaanmatkalla. He kuuluivat Heta liittoon eli palkka olisi ollut 12, 86 € / h. Ihmettelin kovasti, että työsopimusta ei vaan saatu tulostettua ja allekirjoitettua. Kävin perheessä moneen kertaan ennen matkaa, mutta sopimusta ei vaan saatu aikaiseksi. Äiti perusteli, että jos sairatun ennen matkaa he eivät saa uutta avustajaa ja minä saan palkan tyhjästä. Tosiasiassa jos sopimus olisi ollut voimassa kaupunki olisi ollut velvollinen järjestämään uuden avustajan ja nimen muutos olisi maksettu perheen lentolippuihin. No sitten neljä tuntia ennen lennon lähtöä kirjoitettiin sopimusta ja yllättäen he eivät olleetkaan Heta liiton jäseniä ENÄÄ. Minulle tuli sitten palkkaa 10,50€/h. Sain siis 735€ luvatun 900€ sijaan. Lupauduin maksamaan heidän jäsenmaksun heti netin kautta, kun kuulema rahat oli ihan loppu. Sitten sitä mainittiin koko matkan ajan miten rikkaille avustajille pitää maksaa ilmaiset matkat ja vielä isoa palkkaa. Eipä auttanut, että selitin, että olisin jäänyt yli 100€ miinus verot voitolle.
      Olipa kiva reissu tehdä vaativaa työtä, kuunnella naljailua, maksaa itse kaikkea pientä, yrittää syödä jossain välissä kun työvuorolistaa ei tehty kuin jälkikäteen ja teki mitä vaan teki aina väärin. Normaalisti väkivaltainen autistinen nuori osoittautuikin kaverikseni ja vastasi äitinsä kiukutteluun väkivallalla, joka kohdistui äitiin. No sitten minä estin perhettä viettämästä lomaa yhdessä koko perheenä ja puolen tunnin päästä perheellä ei ollut yhtään lomaa autistisen valvonnasta. Tee niin tai näin aina teet väärin päin.

• Anonyymi

Kiinnostava kertomus. Osoittaa jälleen, millainen loppu on ahneella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe