Onko kokemuksia

Anonyymi-ap

Vaellus tai trekking kengistä joka päiväiseen arki käyttöön eli jokapaikan kengiksi vai onko lenkkarit paremmat miettinyt jos seuraavaksi ostais vaelluskengät eli onko hyvät jalassa ja naiset ei keskijalassa vaik se on heti mielessäsi vaan kävely kengiksi

39

555

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suosittelen tarralenkkareita.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­­N­y­­m­­­f­­o­m­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17870502C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Air Maxit ei ainakaan kestä jos kävelee paljon. Eikä niillä saa naisia vaikka kalliita ovatkin.

    • Alpinen vaelluskengät on hyvät vaikka jokapäiväisessä käytössä. Itse ainakin tykkään.

      • Anonyymi

        Onko kokemuksia tokmannin olisko ollut 30 euron tai halpahallista 60 euroa maksavista voi ol et motonetissäkin 60e


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko kokemuksia tokmannin olisko ollut 30 euron tai halpahallista 60 euroa maksavista voi ol et motonetissäkin 60e

        Ei ole kokemusta. Alpinet on hinnakkaammat mutta kestävät vuosia hyvinä. Sinänsä harvinaista kengille.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei ole kokemusta. Alpinet on hinnakkaammat mutta kestävät vuosia hyvinä. Sinänsä harvinaista kengille.

        Ei viittis maltaita maksaa kengistä ja millaiset mahtaa olla motonetin jahti vapaa ajan kengät 15e niillä voi juosta ja pitää mökillä kotona vapaa ajalla mut hinta on sopiva


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei viittis maltaita maksaa kengistä ja millaiset mahtaa olla motonetin jahti vapaa ajan kengät 15e niillä voi juosta ja pitää mökillä kotona vapaa ajalla mut hinta on sopiva

        Okei, hinta on pieni, ymmärrän. Kokeile niitä kaupassa ja yritä marssia niillä riittävästi. Monesti noiden ongelmat liiallinen kovuus tai painaumat. Eli tarkkana sen oikean koon kanssa, liikkumatilaa pitää olla.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Okei, hinta on pieni, ymmärrän. Kokeile niitä kaupassa ja yritä marssia niillä riittävästi. Monesti noiden ongelmat liiallinen kovuus tai painaumat. Eli tarkkana sen oikean koon kanssa, liikkumatilaa pitää olla.

        Puhutko nyt kikkelistä vai kengistä


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Okei, hinta on pieni, ymmärrän. Kokeile niitä kaupassa ja yritä marssia niillä riittävästi. Monesti noiden ongelmat liiallinen kovuus tai painaumat. Eli tarkkana sen oikean koon kanssa, liikkumatilaa pitää olla.

        Ja eikö liikkumatila ole huono ettei lähde irti tai repeä tai hajoa luulis jämptin tai sopivan olevan parempi muutoin tulloo äkkiä 9 kk päästä ylläri


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Okei, hinta on pieni, ymmärrän. Kokeile niitä kaupassa ja yritä marssia niillä riittävästi. Monesti noiden ongelmat liiallinen kovuus tai painaumat. Eli tarkkana sen oikean koon kanssa, liikkumatilaa pitää olla.

        Eikö kova hyvä ole eli luulis mitä kovempi sitä parempi ja mitä pehmoisempi niin huonompi juttu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei viittis maltaita maksaa kengistä ja millaiset mahtaa olla motonetin jahti vapaa ajan kengät 15e niillä voi juosta ja pitää mökillä kotona vapaa ajalla mut hinta on sopiva

        Halvempia menee useemmat samassa ajassa kun kalliimmat kestää pidempään. Tokmannit jotkut kengät ei kestä edes oikein yhtä kesää kun kalliimmat kestää useemman vuoden. Ite oon todennut että tulee halvemmaksi sijoittaa vähän enemmän kerralla mutta huomattavssti harvemmin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Halvempia menee useemmat samassa ajassa kun kalliimmat kestää pidempään. Tokmannit jotkut kengät ei kestä edes oikein yhtä kesää kun kalliimmat kestää useemman vuoden. Ite oon todennut että tulee halvemmaksi sijoittaa vähän enemmän kerralla mutta huomattavssti harvemmin.🙂.

        Saako vaelluskenkiä tarroilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saako vaelluskenkiä tarroilla?

        Enpä osaa sanoo ehkä sekin on mahdollista.😄.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei ole kokemusta. Alpinet on hinnakkaammat mutta kestävät vuosia hyvinä. Sinänsä harvinaista kengille.

        Itsellä kaapissa hyvänä säilyneet kymmenen vuotta vanhat kengät, joita tosin ei ole juurikaan käytetty.


    • Anonyymi

      Kenkien suurin ongelma on ontot bulkkipohjat ja pohjissa olevat jalkapohjat tuhoavat kovikkeet. Kannattaakin ostaa ensin yksi kenkäpari ja leikata sen pohja puukolla paloiksi sen selvittämiseksi onko kengästä terveelliseen kävelyyn. Ja kun löytyy kunnon kengät pitää niistä kiinni.

      • Anonyymi

        Kyseessä on siis yleensä 60 - 100 kg eli 3 - 5 20 kilon painnonnosto painoa joka painaa tuhansia kertoja päivässä kananmunankuorista kantaluuta ja sen alla ovia jänteistä maata vasten. Tässä fysiikan järjestelmässä vääränlainen kengänpohja aiheuttaa nopeasti rasitusvammoja ja vaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä on siis yleensä 60 - 100 kg eli 3 - 5 20 kilon painnonnosto painoa joka painaa tuhansia kertoja päivässä kananmunankuorista kantaluuta ja sen alla ovia jänteistä maata vasten. Tässä fysiikan järjestelmässä vääränlainen kengänpohja aiheuttaa nopeasti rasitusvammoja ja vaurioita.

        Turha olettaa että edes merkkikenkien suunnittelijoilla olisi järjen häivääkään päässään, sen verran on kenkiä tullut tutkittua.


    • Trekkikset on varsin hyvät duunikäytössä, itellä on kahdet eri vuodenaikoihin, vaikka käytän rinnalla muitakin kenkiä riippuen kunkin työpäivän oletetusta ohjelmasta.

      Ainoa ongelma minkä itse olen havainnut on kovapohjaisten trekkareiden vmäisyys jos joutuu liikkumaan paljon kovalla ja tasaisella alustalla, jalkapohja hieman kipeytyy. Niinpä suosittelen hankkimaan pehmeä- ja joustavapohjaisia trekkareita.

      • Mä tiedän, ne on turvakengät


      • JeroP kirjoitti:

        Mä tiedän, ne on turvakengät

        Ei ole turvaa nähneetkään, vaan ihka-aidot trekkarit, luonnonnahkaa jne. Mutta jos niissä' on ns. kova vaelluspohja, niin se sitten on kova eikä ole hyvä tasaiselle alustatalle, vaan maastoon.


      • JeroP kirjoitti:

        Mä tiedän, ne on turvakengät

        Turvakengissäkin on eroja. Mulla on useimpia, cofraa, sieviä, pomareita ja joitain muita. Keveämpää sisätöihin ja painokkaampaa pihahommiin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Turvakengissäkin on eroja. Mulla on useimpia, cofraa, sieviä, pomareita ja joitain muita. Keveämpää sisätöihin ja painokkaampaa pihahommiin.

        Jep. Mun parhaimmat trekkarit on paljon tukevammat ja jäykemmät kuin yhdetkään käyttämäni turvakengät.

        Ja kiva kun ehdit Ellu taas piipahtaa ilonamme 🤗


      • elisakettu
        randombypasser kirjoitti:

        Jep. Mun parhaimmat trekkarit on paljon tukevammat ja jäykemmät kuin yhdetkään käyttämäni turvakengät.

        Ja kiva kun ehdit Ellu taas piipahtaa ilonamme 🤗

        Tarkoita nilkkamallia? Ne muuten voisi ollakin hyvät...

        No, en varmaan mikään ilo ole, mutta minulla hieman tylsää. En saa oikein tehdä vielä' mitään leikkauksen jälkeen. Ajatukset on vaan niin kaaoottiset muutoin että pakko tehdä jotain mikä veisi ahdistusta pois. Mietin tässä pitääkö lähteä viinakauppaan. Mutta se olisi huominen talkoopäivä persilllään sit. Ja porukkaa tulossa...


      • elisakettu kirjoitti:

        Tarkoita nilkkamallia? Ne muuten voisi ollakin hyvät...

        No, en varmaan mikään ilo ole, mutta minulla hieman tylsää. En saa oikein tehdä vielä' mitään leikkauksen jälkeen. Ajatukset on vaan niin kaaoottiset muutoin että pakko tehdä jotain mikä veisi ahdistusta pois. Mietin tässä pitääkö lähteä viinakauppaan. Mutta se olisi huominen talkoopäivä persilllään sit. Ja porukkaa tulossa...

        Nilkkistä joo. On mulla yhdet lenkkarimallin trekkaritkin, mutta ne on pyhitetty siviilielämälle. Muuten suosin noita ns. 6 tuuman nilkkoja, suojaavat just sopivasti mun höselön nilkkaluita kun aina vauhdissa tule niin tarkkaan katottua minne jalkaansa on tunkemassa 🤣

        Voi sinua 😯 Ei se viunakauppa välttämättä huono idea ole. Eikä sieltä tartte paljoa rännitettävää ostaa tai ainakaan kaikkea ei ole pakko kerralla tuhota. Ja jos nyt talkooemäntä on *hieman* rapelissa, niin tokkopa kukaan mieltään pahoittaa 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Nilkkistä joo. On mulla yhdet lenkkarimallin trekkaritkin, mutta ne on pyhitetty siviilielämälle. Muuten suosin noita ns. 6 tuuman nilkkoja, suojaavat just sopivasti mun höselön nilkkaluita kun aina vauhdissa tule niin tarkkaan katottua minne jalkaansa on tunkemassa 🤣

        Voi sinua 😯 Ei se viunakauppa välttämättä huono idea ole. Eikä sieltä tartte paljoa rännitettävää ostaa tai ainakaan kaikkea ei ole pakko kerralla tuhota. Ja jos nyt talkooemäntä on *hieman* rapelissa, niin tokkopa kukaan mieltään pahoittaa 😉

        Eikun mä en pääse sängystä ylös jos erehdyn ottamaan. Olen aivan työkyvytön. Tosin ei mun tarvii muuta kuin jahdata piiskan kanssa talkooväkeä ja ohjata eri hommiin ja ruokkia niitä, mutta silti. Kuolisin häpestä. No on tässä aikaa vielä miettiä.

        Jos haluat tietää mikä ahdistaa, niin PP tietää. Annan luvan kertoa.


      • Ei. Äläkä tyrkytä mulle kikkelijuttujasi kun ei kiinosta.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Ei. Äläkä tyrkytä mulle kikkelijuttujasi kun ei kiinosta.

        Mut siihen vaivaan tai ongelmaan ei viina auta mut joo ei jatketa enempää


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mut siihen vaivaan tai ongelmaan ei viina auta mut joo ei jatketa enempää

        Viina ei auta, olet Välis oikeassa.


      • elisakettu kirjoitti:

        Eikun mä en pääse sängystä ylös jos erehdyn ottamaan. Olen aivan työkyvytön. Tosin ei mun tarvii muuta kuin jahdata piiskan kanssa talkooväkeä ja ohjata eri hommiin ja ruokkia niitä, mutta silti. Kuolisin häpestä. No on tässä aikaa vielä miettiä.

        Jos haluat tietää mikä ahdistaa, niin PP tietää. Annan luvan kertoa.

        Höppelis, vaadit talkooväkeä kantamaan sinulle jonkun kivan löhöalustan talkooaluelle katoksen alle ja toimit krapulaisena Komentoorana sieltä käsin, uusi drinksu kädessä koko ajan tietenkin 😉😁

        Ehei, PPP saa pitää tietonsa ja minä en kysele, asiat selviävät aikanaan jos niin käydäkseen ja jos sillä on sitten enää mitään väliäkään. Ajan kanssa, asiat kyllä järjestyvät aina parhain päin vaikkei sitä aina uskoisikaan lopputulosta ihmetellessään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Höppelis, vaadit talkooväkeä kantamaan sinulle jonkun kivan löhöalustan talkooaluelle katoksen alle ja toimit krapulaisena Komentoorana sieltä käsin, uusi drinksu kädessä koko ajan tietenkin 😉😁

        Ehei, PPP saa pitää tietonsa ja minä en kysele, asiat selviävät aikanaan jos niin käydäkseen ja jos sillä on sitten enää mitään väliäkään. Ajan kanssa, asiat kyllä järjestyvät aina parhain päin vaikkei sitä aina uskoisikaan lopputulosta ihmetellessään.

        Mä veikkaan että talkooväki on hieman eri mieltä. Kaksi heistä on vieläpä täysraittiita niin saisin luultavasti paljon paheksuntaa osakseni :-D Yhdestä tosin tulisi kaveri mulle, josta ei pääsisi eroon kirveelläkään.

        Hiton huono diili. No jospa vaan keskityn palstailuun ja johonkin leffaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mä veikkaan että talkooväki on hieman eri mieltä. Kaksi heistä on vieläpä täysraittiita niin saisin luultavasti paljon paheksuntaa osakseni :-D Yhdestä tosin tulisi kaveri mulle, josta ei pääsisi eroon kirveelläkään.

        Hiton huono diili. No jospa vaan keskityn palstailuun ja johonkin leffaan.

        No toisella kertaa sitten 😂


    • Anonyymi

      Olen kuullut luotettavasta lähteestä että tarralenkkarit ovat paras yleiskenkä. Sopivat mihin vaan, arkeen ja juhlaan, menee työhaalarien ja rippipuvun kanssa missä vaan ja vaelluksellekin voi tarriksissa mennä. Myös naisten iskemiseen tarrikset on mainio valinta, olen toisesta luotettavasta lähteestä kuullut että eräs palstanainen harkitsee tarralenkkarin tatuoimista pakaraansa, niin paljon se ihailee tarralenkkareissa kulkevia tosimiehiä.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Ilmankos Mikkojuhan ja Pullea Kaveripoika niitä käyttävät.


      • Anonyymi

        Tarkoitatko nyt jotain retro-original mallia. 80-luvun lenkkareissa ja vielä osassa 90-luvun lenkkareita on eva-foam-levystä tehty pohja, ja sen huomaa helposti välipohjan ulkonäöstä. Ne ovat tasalaatuista ja "yllätyksetöntä" ja turvallista jalkapohjalle.
        Ongelma näissä retro-malleissa on että ne ovat yleensä "unisex" malleja eli keskimääriäiseen naisen jalkaan liian leveitä ja miehen jalkaan liian kapeita. Mutta näin narsistinen kenkäteollisuus kertoo kuinka kenkien kehitys on mennyt parempaan. Vaikka varsinkin viimeisen vuoden aikana markkinoille tulleet lenkkarit ovat pääsääntöisesti käyttökelvotonta suorantaan mielenvikaista "keinutuoli" mallia.


    • Kyllä niillä hyvä kävellä on ja pitävät vettä ja kosteutta hieman mutta raskaammat vähän on. Lenkkarit on kävyemmät ja vähemmän hiostavat.🙂.

    • Anonyymi

      Trail-lenkkarit on hyvät ulkoiluun.

      Esim Booztista saa alle satasella. Vertailussa kahdet Asicsin ja Mizunon, niin Mizunon oli musta paremmat jos tykkää erittäin pehmeästä, Asicsin oli kovemmat ja huomattavasti huonompilaatuiset. Trail lenkkarit on kuitenkin ulkonäöllisesti rumat klohmot kun rakenne on tukeva ja leveähkö.

      Urheilukenkien laatu on laskenut parina viime vuonna sisäsätukirakenteisen suhteen, niihin ei enää tunnuta panostavan keskihintaisissa kengissä, esim Addun perus juoksukengät oli ihan markettitasoa ja todella huonot jalassa ja Asicsin kenkien tukirakenteiden laatu heikentynyt. Niitä yleensä käytän. Seuraavaksi varmaan pakko ostaa jotkut kalliit.

      Äläkä ole typerä, et saa mistään halpahallista hyviä kenkiä. Kerran ostin Lidlin juoksulenkkarit ja niissä oli mulle just sopiva lesti, mutta ne kesti vaan reilu pari kuukautta ja sitten oli pohjat mäsänä, siis kengän sisätukirakenne.

      Ei kannata ostaa lenkkareita vanhana, vaikka olis lähes uuden näköiset, koska treenikengissä kuluu ja painuu ne topatut sisäpohjat ja jalan virheasento painaa akupisteitä ja tulee esim migreeniä ja jalkakipuja ja hermovetoa.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat "sisäsätukirakenteeella"?
        Esim asicsen "duomax" ei ole tukirakenne vaan perustuu kahteen eri kovuiseen eva-foamiin, sekin riittää aiheuttamaan rasitusvammoja.
        Ainut asiscien "tukirakenne" on kantapään alle kaartuva kova ja joustamaton kantakuppi, joka tuhoaa tehokkaasti kantapään.
        Minuzossa tosin saattaa olla jopa muovia kantapään alla välipohjassa, "say good by to your feets".

        Ikävä kyllä koko juoksu tulee loppumaan suurelta osin seuraavan parin vuoden kuluessa, markkinoille tulleiden "kiikkutuolimallien" seurauksena jotka katkaisevat tehokkaasti akillesjänteen.
        Ei järki paljon ihmisen päätä pakota ...


      • Anonyymi

        Jos lenkkarivalmistaja ei vaivaudu tekemään kenkään edes irrotettavaa pohjallista, unohtakaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2447
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      246
      2219
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1290
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      148
      1282
    5. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1211
    6. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1141
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1094
    8. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      942
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      936
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      900
    Aihe