Sähköauton range onneton edelleen!

Anonyymi-ap

On tullut kalliita Tesloja sun muita Mersuja joissa hehkutetaan jopa 600 km rangea. Pah. Tuo ei toteudu millään normielämässä. Keshelteissäkin voidaan vähentää heti 150 km ja sekin vaatii hissuttelua. Ja 200 pois jos ajat reippaasti. Pakkasella lähtee puolet ja ylikin.

Entäs peräkärrit? Jos ajatellaan että sinun pitää vetää iso kantikas konttikärri vaikkapa Espoosta Inariin ja kyydissä kärrissä iso moottorikelkka tai mönkkäri, niin ongelmaa tulisi sähköautossa! Saisi olla koko ajan lataamassa, tappelemassa lataustolpista ja ahtaa abc:llä lihottavia lihapiirakoita ja muussia naamariin monta kertaa päivässä.

Itse ajan aina kärrin kanssa dieselvehkeellä Espoo-Inari välin samaan putkeen, vain yksi kusemiskäynti ja syöminen matkalla. Dieselillä isolla tankilla onnistuu, mutta ei sähköllä!

99

841

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Talvikäyttöön ne sähkärin ongelmat liittyy. Ladattavia dieselhybridejäkin alkaa olla mukavasti tarjolla.

      • Anonyymi

        Dieselhybridejä ei pidä kenenkään ostaa. Parhaimmat ladattavat hybridit ovat Toyotan molemmat ladattavat hybridit. Sen tietää kun perehtyy asiaan.


      • Anonyymi

        Ainakin yeslan takatilat on ahtaat ja penkki kuin lypsyjakkaraämyöskäön ovet ei ukee kunnolla jotta takaa pääsisi kunnola ja vaivatta ulos kuten esim toyöåpyasta päässee


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­N­y­­­m­­­f­o­­­m­­­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17870816y

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on henkilöautossa tuollaisessa käytössä.? ei mitään ja siksi kenenkään ei pitäisi ostaa henkilöautoa vaan paku tai kuorma-auto, eikö?

      • Anonyymi

        Kyllä. Scania V 8 moottorilla. On tilaa kuormalle ja ajettavuus samoin näkyvyys on hyvä.


    • Anonyymi

      Kyllä nuo ranget pitää aika hyvin paikkaansa sopivissa olosuhteissa ja moniko tarvitsee edes sellaista kun ajot on keskimäärin 50km päivässä?

      • Anonyymi

        Keskimäärin 50km tehtyjen matkojen määrästä vai kertyneistä kilometreistä?
        Keskimääräiset ajomatkat voi olla alle 50km, mutta keskimääräinen ajomatkan pituus voi olla paljon enemmän.


    • Anonyymi

      Kuten tiedämme, parhaiten sähköautojen ominaisuuksista tietää hän, joka ei ole sellaisessa edes istunut, kuten tämänkin ketjun aloittaja.

    • Anonyymi

      300km Range on se mikä on optimi tavikselle.
      Jos elämäntehtävä on raahata tonnin kuormaa 1.000km päivässä ilman kusitaukoa niin se friikkijengi voi edelleen ajaa dieselillä.

      • Anonyymi

        Huoltoasemalla tuli nuori mies tankkaamaan autoni. En noussut autostani ulos ollenkaan. Maksoin käteisellä suoraan autosta. Sanoin nuorelle miehelle jotain suloista. Ajelin sitten isäni luokse 750 km päähän yhtäsoittoa. Isäni oli niin tyytyväinen käynnistäni, että kävi mielellään tankkaamassa autoni ja sai samalla vähän ajella. Hyvät ajat ovat menneet ja nyt 75 vuotiaana kärvistelen sähköautoni kanssa epämääräisissä latauspaikoissa ja kaipaan ihania nuoruuden autovuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huoltoasemalla tuli nuori mies tankkaamaan autoni. En noussut autostani ulos ollenkaan. Maksoin käteisellä suoraan autosta. Sanoin nuorelle miehelle jotain suloista. Ajelin sitten isäni luokse 750 km päähän yhtäsoittoa. Isäni oli niin tyytyväinen käynnistäni, että kävi mielellään tankkaamassa autoni ja sai samalla vähän ajella. Hyvät ajat ovat menneet ja nyt 75 vuotiaana kärvistelen sähköautoni kanssa epämääräisissä latauspaikoissa ja kaipaan ihania nuoruuden autovuosia.

        Melko eroottisen miesfantasian kuvailit 😍


    • Anonyymi

      Tuo sähköauton range saattaa olla erittäin pienelle osalle autoilijoista ongelma. Mutta entä se dieselauton sopivuus tavalliselle autonkäyttäjälle joka ajaa 90% ajoistaan lyhyttä työmatkaa? Se tietää usein ongelmia. Autohuollon mekaanikkona parin vuoden aikana olen joutunut satoja jopa alle 50tkm ajettujen dieselautojen egr. ym imusarja ja hiukkassuodatin ongelmia kunnostamaan. Lisänä dieseleissä erittäin yleiset ruiskusuutin ja turbo - ongelmat. Melkein samat ongelmat ovat pienissä bensaturboissa lyhyillä ajoilla. Lisäksi noissa jakoketjuongelmat, puolaongelmat , talvella imupuolen jäätymiset ym.
      Noiden huoltaminen ei ole halpaa lystiä asiakkaalle.

      Vaikka sähköautojen yleistyessä oma duuni saattaa vähentyä, näen sähköauton ehdottomasti järkevänä vaihtoehtona normaaliin päivittäiseen ajoon.

      • Anonyymi

        Nuo ongelmat tulevat lyhyyillä ajosuoritteilla vastaan. Diesel autoissa erityisesti ja myös bensiini käyttöiset kärsivät lyhyistä siirtymistä. Tähän vielä Webaston käyttö ja akku on nopeasti menettänyt tehonsa. Sähköautoissa on myös omat tyyppiviat. Korkeajänniteakuissa, kennoviat ja kosteusviat. Kotelon vuoto tai koteloon kondensoitunut vesi. Muita yleisiä vikoja ovat, ohjainlaiteviat, kontaktoriviat, lämmön hallintaviat ja muut sähköviat.


    • Anonyymi

      Rangea saa helposti pidemmäksi, kun speediä alentaa.

      • Anonyymi

        Eli siis sähköautot ovat niitä teiden tukkoja tulevaisuudessajos ei jopa jo nyt. TOYpit äähidastaa jotta virta riittäisi ja jonotakanavaan kasvaa.


    • Anonyymi

      Minä ostan täyssähköauton vasta kun ei enää tehdä toimintamatkatestejä eikä puhuta latausahdistuksesta. Nyt olen ajanut ja siihen saakka ajan ladattavalla hybridillä.

      • Anonyymi

        Aha, tämäpä oli kiinnostava tieto, miten me muut olisimme mitenkään pärjänneet ilman tätä julistusta?


    • Anonyymi

      Puoli vuotta ajoa takana onnettomalla rangella, pieni akkuinen 40 KWh Leaf. Mittarissa noin 21 000 km. Miten tämä lienee mahdollista?

      • Anonyymi

        Paskapuhetta. Et millään ehdi ladata puolessa vuodessa 21 t km ajoon tarvittavaa sähkömäärää mätään autoosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskapuhetta. Et millään ehdi ladata puolessa vuodessa 21 t km ajoon tarvittavaa sähkömäärää mätään autoosi.

        Miksi olet agressiivinen. Mitä hyötyä siitä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet agressiivinen. Mitä hyötyä siitä on?

        Gressiivisuudella peitellään epävarmuutta ja alemmuudentunnetta. Noin pääsääntöisesti.

        40.000km vuodessa ei tee kuin noin 110km kilsaa päivässä. Tuollaisen määrän lataa kotona yön yli vaikka olisi kuinka surkea latauspiste.

        Ja vuositasolla säästö polttikseen verrattuna on reilut 4.000 euroa.


    • Anonyymi

      Ei alle 100 kWh akulla pääse ikinä 600 km. Auto on niin painava, että kulutus on jo 20 kWh/100km.

      • Anonyymi

        Akut kehittyvät toisin kuin polttomoottorit jotka eivät ole kehittyneet sadan vuoden aikana lainkaan. Sama perusongelma vaivana, heikko hyötysuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut kehittyvät toisin kuin polttomoottorit jotka eivät ole kehittyneet sadan vuoden aikana lainkaan. Sama perusongelma vaivana, heikko hyötysuhde.

        Sähköautolla pitääkin olla parempi hyötyduhde. Muutenhan painavien akkujen kuljettaminen tekisi sähköautoilusta mahdotonta.


      • Anonyymi

        Kyllä pääsee vaikka maailman tappiin kun pitää 20min kahvitauon kolmen tunnin välein.
        Näin tekee normaali polttiskuskikin. Mutta nyt nämä väkisinpunnertajat änkyttävät ettåä pitää pakosta ajaa 600km putkeen.
        Sanonpa vaan että on umpisurkea elämä jos ei 600km matkalla pysty pysähtymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pääsee vaikka maailman tappiin kun pitää 20min kahvitauon kolmen tunnin välein.
        Näin tekee normaali polttiskuskikin. Mutta nyt nämä väkisinpunnertajat änkyttävät ettåä pitää pakosta ajaa 600km putkeen.
        Sanonpa vaan että on umpisurkea elämä jos ei 600km matkalla pysty pysähtymään.

        Auton ei pidä antaa määrätä tekemisiäsi. Sinä määrät, mitä teet. Siksi ajelen TDI:llä., jonka range on yli 1400 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut kehittyvät toisin kuin polttomoottorit jotka eivät ole kehittyneet sadan vuoden aikana lainkaan. Sama perusongelma vaivana, heikko hyötysuhde.

        Ei siitä lataussähköstäkään saada auton liikutteluun mekaaniseksi energiaksi kuin 50 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton ei pidä antaa määrätä tekemisiäsi. Sinä määrät, mitä teet. Siksi ajelen TDI:llä., jonka range on yli 1400 km.

        "Auton ei pidä antaa määrätä tekemisiäsi. Sinä määrät, mitä teet. "

        Tuollainen asenne on lähellä personnalisuushäiriötä. Kontrollifriikki.

        Liikenteessä joutuu joka tapauksessa liikkumaan useiden reunaehtojen mukaisesti. On tieverkosto ja sen korjaukset, liikennesäännöt, rajoitukset, muut tielläliikkujat, ruuhkat, sääolosuhteet jne.
        On keksimällä keksitty juttu että nyt auton lataaminen olisi se "täydellisen vapauden" tappaja. Itsensä pettämistä.
        Lataustauko on vain yksi hyvin monista "pakollisista" asioista jotka määrittävät miten matkaa tehdään.. vapaus on illuusio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siitä lataussähköstäkään saada auton liikutteluun mekaaniseksi energiaksi kuin 50 %.

        Taas latelet "essonbaarin" tietotoimiston uutisia.
        Sähköauton lataushäviö on tutkitusti noin 10%. Sähkömoottorin hyötysuhde on tutkitusti yli 90%. Talvella lämmittämiseen menee 5 -20% Pakkasesta riippuen.
        Eli kesäkelissä sähköauton hyötysuhde on yli 80% lataushäviöineen kaikkineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Auton ei pidä antaa määrätä tekemisiäsi. Sinä määrät, mitä teet. "

        Tuollainen asenne on lähellä personnalisuushäiriötä. Kontrollifriikki.

        Liikenteessä joutuu joka tapauksessa liikkumaan useiden reunaehtojen mukaisesti. On tieverkosto ja sen korjaukset, liikennesäännöt, rajoitukset, muut tielläliikkujat, ruuhkat, sääolosuhteet jne.
        On keksimällä keksitty juttu että nyt auton lataaminen olisi se "täydellisen vapauden" tappaja. Itsensä pettämistä.
        Lataustauko on vain yksi hyvin monista "pakollisista" asioista jotka määrittävät miten matkaa tehdään.. vapaus on illuusio.

        Jossakin tulee vastaan raja, miten pitkälle autoilussaan antautuu. Raja tulee vastaan latauksessa. Useimmat haluavat pitää taukoja muualla kuin latauspaikan kahleissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin tulee vastaan raja, miten pitkälle autoilussaan antautuu. Raja tulee vastaan latauksessa. Useimmat haluavat pitää taukoja muualla kuin latauspaikan kahleissa.

        Minä ajan sähköautolla 40 000 km vuodessa, en ole vielä kertaakaan odotellut auton latautumista huoltiksella. Itse asiassa huoltamoreissut ovat loppuneet lähes tyysti mitä nyt joskus käyn lounaalla. Aiemmin polttiksella ajaen tarvitsi pysähtyä pari kertaa viikossa. Eli vähemmän odottelua huoltoasemalla ja enemmän euroja taskussa, mukavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan sähköautolla 40 000 km vuodessa, en ole vielä kertaakaan odotellut auton latautumista huoltiksella. Itse asiassa huoltamoreissut ovat loppuneet lähes tyysti mitä nyt joskus käyn lounaalla. Aiemmin polttiksella ajaen tarvitsi pysähtyä pari kertaa viikossa. Eli vähemmän odottelua huoltoasemalla ja enemmän euroja taskussa, mukavaa.

        Sähköautoilu näköjään muuttaa ihmisen realimista höttöön. Sähköautoilijan puheisiin ei ole enää luottamista alkuunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin tulee vastaan raja, miten pitkälle autoilussaan antautuu. Raja tulee vastaan latauksessa. Useimmat haluavat pitää taukoja muualla kuin latauspaikan kahleissa.

        "Useimmat haluavat pitää taukoja muualla kuin latauspaikan kahleissa.

        Vai että oikein kahleissa. Melkoista hippihöttöä vapauden illuusiosta taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ajan sähköautolla 40 000 km vuodessa, en ole vielä kertaakaan odotellut auton latautumista huoltiksella. Itse asiassa huoltamoreissut ovat loppuneet lähes tyysti mitä nyt joskus käyn lounaalla. Aiemmin polttiksella ajaen tarvitsi pysähtyä pari kertaa viikossa. Eli vähemmän odottelua huoltoasemalla ja enemmän euroja taskussa, mukavaa.

        Samat kilometrit vuodessa, ja sama havainto. Lisäksi huollossa vietetään vähemmän aikaa. Ja mikä parasta, sähköä saa nykyään jo useammassa paikassa kuin polttoaineita, ja usein myös tarjolla parempaa evästä kuin huoltsikat tarjoaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossakin tulee vastaan raja, miten pitkälle autoilussaan antautuu. Raja tulee vastaan latauksessa. Useimmat haluavat pitää taukoja muualla kuin latauspaikan kahleissa.

        Latausasemia alkaa olemaan miltei jokaisessa varteenotettavassa palveluja tarjoavassa pysähdyspaikassa. Jos olet niin onnettoman köyhä, että haluat syödä omat voileivät jossain syrjäisessä kolkassa, niin herää kysymys, miten sulla on varaa ostaa bensaa?
        Kannattaa oikeasti tutustua latauskarttaan ja todeta, että nykyään ei latauspisteistä ole puutetta, ja joka viikko ilmaantuu uusia nopeita latauspisteitä.
        https://latauskartta.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat kilometrit vuodessa, ja sama havainto. Lisäksi huollossa vietetään vähemmän aikaa. Ja mikä parasta, sähköä saa nykyään jo useammassa paikassa kuin polttoaineita, ja usein myös tarjolla parempaa evästä kuin huoltsikat tarjoaa.

        Sähköautoijan ei kannata tuoda esille polttoaineasemia ollenkaan. Niillä käväistään erittäin harvoin ja silloinkin 5 minuuttia rittää. Sähköautoilijan jokapäiväiset lataustouhut aamusta iltaan on niin persiistä, ettei tosiasioita ilkeä tuoda esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoijan ei kannata tuoda esille polttoaineasemia ollenkaan. Niillä käväistään erittäin harvoin ja silloinkin 5 minuuttia rittää. Sähköautoilijan jokapäiväiset lataustouhut aamusta iltaan on niin persiistä, ettei tosiasioita ilkeä tuoda esille.

        Niin onhan se hirveä vaiva pistää latausasemasta kaapeli kiinni autoon kun tulee kotiin ja ottaa pois kun lähtee ajamaan. Muuten polttiskuskit tekevät ihan saman talvisin, itkemättä. Miksi sitten itkette sähköautoilijoiden puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoijan ei kannata tuoda esille polttoaineasemia ollenkaan. Niillä käväistään erittäin harvoin ja silloinkin 5 minuuttia rittää. Sähköautoilijan jokapäiväiset lataustouhut aamusta iltaan on niin persiistä, ettei tosiasioita ilkeä tuoda esille.

        Mitä tosiasioita? Jos ei pidempiä reissuja, niin kerran viikossa yön yli lataus omalla parkkipaikalla. Jos reissuviikko, normaalien pysähdysten aikana, eikä edes joka kerta. On varmaan ihan persiistä, mut on ite vaan tajuu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tosiasioita? Jos ei pidempiä reissuja, niin kerran viikossa yön yli lataus omalla parkkipaikalla. Jos reissuviikko, normaalien pysähdysten aikana, eikä edes joka kerta. On varmaan ihan persiistä, mut on ite vaan tajuu...

        Autoilijat käyttävät autojaan hyvin erilailla kilometrien, päiväkäyttöjen ja latauksien/ tankkauksien suhteen. Sähköautoilijat puhuvat aina minä muodossa ja esittävät 98%:lle autoilijoista ihannetarinoitaan vailla realismia. Täytyy sanoo, että sähköautoilijat ovat pikkuautoilijoita eli hyvin erikoisluokka Suomen autoilijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat käyttävät autojaan hyvin erilailla kilometrien, päiväkäyttöjen ja latauksien/ tankkauksien suhteen. Sähköautoilijat puhuvat aina minä muodossa ja esittävät 98%:lle autoilijoista ihannetarinoitaan vailla realismia. Täytyy sanoo, että sähköautoilijat ovat pikkuautoilijoita eli hyvin erikoisluokka Suomen autoilijoista.

        Se porukka kasvaa joka hetki, jonkun vuoden päästä sanomme samaa polttiporukasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat käyttävät autojaan hyvin erilailla kilometrien, päiväkäyttöjen ja latauksien/ tankkauksien suhteen. Sähköautoilijat puhuvat aina minä muodossa ja esittävät 98%:lle autoilijoista ihannetarinoitaan vailla realismia. Täytyy sanoo, että sähköautoilijat ovat pikkuautoilijoita eli hyvin erikoisluokka Suomen autoilijoista.

        Taas essonbaarin uskomusten orja höpöttää omia kuvitelmiaan. Asiasta on oikeaa tietoakin mutta eihän nämä fakki-idiootit totuudesta mitään piittaa. Pääsia pitää kiinni omista ikivanhoista uskomuksista.

        "Sähköautoilla ajetaan Suomessa kilometrimääräisesti keskimäärin polttomoottoriautoja enemmän. Lähes viidennes vakuutetuista sähköautoista taittaa yli 20 000 kilometriä vuodessa.
        Muilla käyttövoimilla samainen luku on 6,6 prosenttia, Pop Vakuutuksen tilastot kertovat.
        ”Sähköautoilu on huomattavasti polttoaineautoilua halvempaa. Lisäksi sähköautojen käyttöikä on tavanomaisten mekaanisten vikojen puuttumisen vuoksi polttomoottoriautoa pidempi”"

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huomattavasti-halvempaa-sahkoautolla-ajetaan-jo-keskimaarin-polttomoottoreita-enemman/8d891d76-7c8d-4ec2-9070-e023304dd345

        Olisiko polttisvaareille aika tulla alas puusta? Tai vaikka itse haluisikin elää loppuelämänsä puussa niin ymmärtää että se oma vanha uskomus ei ole paksankaan arvoinen vuonna 2023.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas essonbaarin uskomusten orja höpöttää omia kuvitelmiaan. Asiasta on oikeaa tietoakin mutta eihän nämä fakki-idiootit totuudesta mitään piittaa. Pääsia pitää kiinni omista ikivanhoista uskomuksista.

        "Sähköautoilla ajetaan Suomessa kilometrimääräisesti keskimäärin polttomoottoriautoja enemmän. Lähes viidennes vakuutetuista sähköautoista taittaa yli 20 000 kilometriä vuodessa.
        Muilla käyttövoimilla samainen luku on 6,6 prosenttia, Pop Vakuutuksen tilastot kertovat.
        ”Sähköautoilu on huomattavasti polttoaineautoilua halvempaa. Lisäksi sähköautojen käyttöikä on tavanomaisten mekaanisten vikojen puuttumisen vuoksi polttomoottoriautoa pidempi”"

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/huomattavasti-halvempaa-sahkoautolla-ajetaan-jo-keskimaarin-polttomoottoreita-enemman/8d891d76-7c8d-4ec2-9070-e023304dd345

        Olisiko polttisvaareille aika tulla alas puusta? Tai vaikka itse haluisikin elää loppuelämänsä puussa niin ymmärtää että se oma vanha uskomus ei ole paksankaan arvoinen vuonna 2023.

        Taas ylimielisen sähköauto-oppineen höpötyksiä. Kenelle oikein kirjoittelet ja ketä oikein haukut. Sähköautojen osuus autokannastame on jossain 2-3% välillä. Oikeuttako säköautolla ajaminen haukkumaan muita autoilijoita puussa eläviksi apinoiksi jne. Jotain ihmeellistä sähköautoissa tosiaan on. Sähköautoilijat näyttävät muuttuvan hermoherkiksi idiooteiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ylimielisen sähköauto-oppineen höpötyksiä. Kenelle oikein kirjoittelet ja ketä oikein haukut. Sähköautojen osuus autokannastame on jossain 2-3% välillä. Oikeuttako säköautolla ajaminen haukkumaan muita autoilijoita puussa eläviksi apinoiksi jne. Jotain ihmeellistä sähköautoissa tosiaan on. Sähköautoilijat näyttävät muuttuvan hermoherkiksi idiooteiksi.

        Aikaslailla vastaavaa kieltä sähköautoa pelkäävien puolelta. No osa näistä trolleista puolin ja toisin on Putinin minioneita mitkä vain kaikenlaisilla palstoilla koittaa saada riitoja aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ylimielisen sähköauto-oppineen höpötyksiä. Kenelle oikein kirjoittelet ja ketä oikein haukut. Sähköautojen osuus autokannastame on jossain 2-3% välillä. Oikeuttako säköautolla ajaminen haukkumaan muita autoilijoita puussa eläviksi apinoiksi jne. Jotain ihmeellistä sähköautoissa tosiaan on. Sähköautoilijat näyttävät muuttuvan hermoherkiksi idiooteiksi.

        "Taas ylimielisen sähköauto-oppineen höpötyksiä. "

        Tuon kirjoituksen takana on tutkittua tietoa. Polttishemmot vain jankuttavat omia kivikautisia uskomuksiaan. Siinä on ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin onhan se hirveä vaiva pistää latausasemasta kaapeli kiinni autoon kun tulee kotiin ja ottaa pois kun lähtee ajamaan. Muuten polttiskuskit tekevät ihan saman talvisin, itkemättä. Miksi sitten itkette sähköautoilijoiden puolesta?

        On ainakin hilpeän näköistä jumppaamista. Työmaan parkkihaalissa saa aamuisin ihailla kun sähköautoilijat selvittelevät syheröisiä kaapelinippujaan ja menevät hilipatihippaa auton ympäri kännykkä kourassa lataus-appia käynnistellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas ylimielisen sähköauto-oppineen höpötyksiä. Kenelle oikein kirjoittelet ja ketä oikein haukut. Sähköautojen osuus autokannastame on jossain 2-3% välillä. Oikeuttako säköautolla ajaminen haukkumaan muita autoilijoita puussa eläviksi apinoiksi jne. Jotain ihmeellistä sähköautoissa tosiaan on. Sähköautoilijat näyttävät muuttuvan hermoherkiksi idiooteiksi.

        Tietävät itsekin että sähköauton kanssa osui käsi kakkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas latelet "essonbaarin" tietotoimiston uutisia.
        Sähköauton lataushäviö on tutkitusti noin 10%. Sähkömoottorin hyötysuhde on tutkitusti yli 90%. Talvella lämmittämiseen menee 5 -20% Pakkasesta riippuen.
        Eli kesäkelissä sähköauton hyötysuhde on yli 80% lataushäviöineen kaikkineen.

        Teslan sähkömoottorin hyötysuhde on 98% . Volkkarin 96 % . Noista muista jutuista en tiedä.


    • Anonyymi

      Tankkasin eilen 60 litraa bensaa. Rangea tuli 980 kilsaa eikä kolmeen viikkoon tarvihe askarrella auton kanssa, sen kuin vaan ajaa.

      • Anonyymi

        Samoin täällä. Ei käy hermoille, kun käy kerran kuussa tankkaamassa dieseliä. Ajelen noin 15.000 km vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin täällä. Ei käy hermoille, kun käy kerran kuussa tankkaamassa dieseliä. Ajelen noin 15.000 km vuodessa.

        Itse en läy tankkaamassa koskaan Jun auto latautuu kotipihassa.
        15.000km vuosiajolla säästäisin noin 1.500 euroa dieseliin verrattuna.
        Omat kilometrit on kuitenkin 40.000 joten säästöä tulee vuodessa 4.000 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en läy tankkaamassa koskaan Jun auto latautuu kotipihassa.
        15.000km vuosiajolla säästäisin noin 1.500 euroa dieseliin verrattuna.
        Omat kilometrit on kuitenkin 40.000 joten säästöä tulee vuodessa 4.000 euroa.

        Säästö syödään pois kalliimmassa hankintahinnassa ja halvassa jälleenmyyntihinnassa. Kuka pitää autoa niinkauan että se mainittu 150 tkm täyttyy jossa säästäminen vasta oikeasti alkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästö syödään pois kalliimmassa hankintahinnassa ja halvassa jälleenmyyntihinnassa. Kuka pitää autoa niinkauan että se mainittu 150 tkm täyttyy jossa säästäminen vasta oikeasti alkaa?

        Dieselisti on oikeasti se jika on pulassa käytetyn kanssa. Osa autoliikkeistä ei ota niitä mistään hinnasta vaihdossa.

        Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.

        Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. Tämä ilmiö ei koske hyötyajoneuvoja, Niemelä kertoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselisti on oikeasti se jika on pulassa käytetyn kanssa. Osa autoliikkeistä ei ota niitä mistään hinnasta vaihdossa.

        Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.

        Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. Tämä ilmiö ei koske hyötyajoneuvoja, Niemelä kertoo.

        Kas kun ei hämeenlinnalainen sunnycarcenter.


    • Anonyymi

      Tällaisiakin yllättäviä käyttötapauksia saattaa tulla jossa sähköauton kanssa on pulassa: Meillä meni kerrostalon piha ja parkkipaikat täysremonttiin, arvio homman kestolle puoltoista kuukautta (remontissa muuten asennetaan myös sähköautojen latauspaikat). Autot kadunvarteen jos paikan sattuu löytämään. Työpaikalla ei ole latausmahdollisuutta. Siinä sitä sitten vietettäisiin laatuaikaa ostohelvetissä oikein huolella jos olisi nyt sähköbiili.

    • Anonyymi

      Kyllä sähköautoa mukava olisi kokeilla mutta kun ei sille oikein saa mitään business-casea minun ajotarpeilla. Nykyinen bensa-auto vie 7-8 litraa/100km, ajoa tulee noin 10tkm vuodessa, osto uutena ja vaihtoon 6v ikäisenä.

      • Anonyymi

        Olisi täysin ihmeellinen tilanne että yksi käyttövoima olisi vastaus kaikkien ihmisten business-caseen. Diesel ei ole paras kaikille. Bensa ei ole paras kaikille, Plugari ei ole paras kaikille.

        On silti kiva että täällä voi käydä ilmoittamassa koko maailmalle että sähköei ole ratkaisu juuri sinulle. Mahtaa nyt olla tärkeä olo kun sait tämän kuuluttaa kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi täysin ihmeellinen tilanne että yksi käyttövoima olisi vastaus kaikkien ihmisten business-caseen. Diesel ei ole paras kaikille. Bensa ei ole paras kaikille, Plugari ei ole paras kaikille.

        On silti kiva että täällä voi käydä ilmoittamassa koko maailmalle että sähköei ole ratkaisu juuri sinulle. Mahtaa nyt olla tärkeä olo kun sait tämän kuuluttaa kaikille.

        Eikös täällä ole vähän niinkuin tarkoitus keskustella? Anteeks nyt gauheasti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös täällä ole vähän niinkuin tarkoitus keskustella? Anteeks nyt gauheasti!

        Toki keskustellaan. Se vaan että kuinka mielenkiintoista miljoonalle lukijalle on yhden ihmisen henkilökohtainen business-case?
        Ymmärrät kai että tämä on hybridi-ja sähköautopalsta? Aivan sama kuin kävisit jossain kissa-foorumilla kertomassa että minä ostan nyt sitten koiran. Kun tykkään koirista.

        Ihan kiva sinulle ja kaikkea hyvää en koiran kanssa mutta on aika ylimitoitettua ajattelua että ketään hirveästi kiinnostaisi se että tykkäät enemmän koirista.Kissapalstalla.

        Älä ymmärrä väärin. Sulle se oma auto on paras kaikista ja hyvää jatkoa teille. Ei se ole mitenkään minulta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki keskustellaan. Se vaan että kuinka mielenkiintoista miljoonalle lukijalle on yhden ihmisen henkilökohtainen business-case?
        Ymmärrät kai että tämä on hybridi-ja sähköautopalsta? Aivan sama kuin kävisit jossain kissa-foorumilla kertomassa että minä ostan nyt sitten koiran. Kun tykkään koirista.

        Ihan kiva sinulle ja kaikkea hyvää en koiran kanssa mutta on aika ylimitoitettua ajattelua että ketään hirveästi kiinnostaisi se että tykkäät enemmän koirista.Kissapalstalla.

        Älä ymmärrä väärin. Sulle se oma auto on paras kaikista ja hyvää jatkoa teille. Ei se ole mitenkään minulta pois.

        Kissat on ihan parhaita kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki keskustellaan. Se vaan että kuinka mielenkiintoista miljoonalle lukijalle on yhden ihmisen henkilökohtainen business-case?
        Ymmärrät kai että tämä on hybridi-ja sähköautopalsta? Aivan sama kuin kävisit jossain kissa-foorumilla kertomassa että minä ostan nyt sitten koiran. Kun tykkään koirista.

        Ihan kiva sinulle ja kaikkea hyvää en koiran kanssa mutta on aika ylimitoitettua ajattelua että ketään hirveästi kiinnostaisi se että tykkäät enemmän koirista.Kissapalstalla.

        Älä ymmärrä väärin. Sulle se oma auto on paras kaikista ja hyvää jatkoa teille. Ei se ole mitenkään minulta pois.

        Eihän toi kirjoitus kyllä mitenkään pärjännyt essonbaari-apinoista kertoville eeppisille kertomuksille. Ei jatkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki keskustellaan. Se vaan että kuinka mielenkiintoista miljoonalle lukijalle on yhden ihmisen henkilökohtainen business-case?
        Ymmärrät kai että tämä on hybridi-ja sähköautopalsta? Aivan sama kuin kävisit jossain kissa-foorumilla kertomassa että minä ostan nyt sitten koiran. Kun tykkään koirista.

        Ihan kiva sinulle ja kaikkea hyvää en koiran kanssa mutta on aika ylimitoitettua ajattelua että ketään hirveästi kiinnostaisi se että tykkäät enemmän koirista.Kissapalstalla.

        Älä ymmärrä väärin. Sulle se oma auto on paras kaikista ja hyvää jatkoa teille. Ei se ole mitenkään minulta pois.

        Ehkäpä tarkoitus oli kertoa, vastineeksi huimia säästöjä hehkuttaville, että vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. Ei vaan ollut väännetty rautalangasta kuten tällä palstalla aina pitäisi muistaa tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän toi kirjoitus kyllä mitenkään pärjännyt essonbaari-apinoista kertoville eeppisille kertomuksille. Ei jatkoon!

        "essonbaari-apinoista"

        Tässäkin kommentissa luetun ymmärtäminen on todella huonolla tolalla.

        En ole koskaan kirjoittanut että essonbaarin porukka olisi apinoita. Olen ollut erittäin tarkka että olen aina viitannut näihin edelleen puussa-asuviin ihmisnä. Luola-ihmisinä jossain kohtaa mutta aina ihmisinä. En koskaan apinoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tarkoitus oli kertoa, vastineeksi huimia säästöjä hehkuttaville, että vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. Ei vaan ollut väännetty rautalangasta kuten tällä palstalla aina pitäisi muistaa tehdä.

        "vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. "

        Tuostakin voi olla montaa mieltä. Tämä kaveri ostaa autonsa uutena. Uuden polttiksen ostaminen ninä aikoina ei välttämättä ole se kaikkein fiksuin liike vaikkei ajakaan paljon.
        Uutena ostettujen polttisautojen arvo dyykkaa aika rajusti verrattuna sähköautoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä tarkoitus oli kertoa, vastineeksi huimia säästöjä hehkuttaville, että vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. Ei vaan ollut väännetty rautalangasta kuten tällä palstalla aina pitäisi muistaa tehdä.

        "Ehkäpä tarkoitus oli kertoa, vastineeksi huimia säästöjä hehkuttaville, että vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. "

        Ei muuta miksikään sitä pointtia että kaveri päätti kertoa kissapalstalla että hän henkilökohtaisesti tykkää koirista. Se on hänen oma business-case ja hän haluaa sitä isoon ääneen kuuluttaa just siellä missä keskustellaan kissoista. Olisiko jotenkin fiksumpaa jakaa nämä koirajutut koirapalstalla?
        Onko tämä nyt tarpeeksi väännetty rautalangasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ehkäpä tarkoitus oli kertoa, vastineeksi huimia säästöjä hehkuttaville, että vastaavilla autoilun parametreilla ei sähköautolle oikeasti ole minkäänlaista taloudellista hankintaperustetta. "

        Ei muuta miksikään sitä pointtia että kaveri päätti kertoa kissapalstalla että hän henkilökohtaisesti tykkää koirista. Se on hänen oma business-case ja hän haluaa sitä isoon ääneen kuuluttaa just siellä missä keskustellaan kissoista. Olisiko jotenkin fiksumpaa jakaa nämä koirajutut koirapalstalla?
        Onko tämä nyt tarpeeksi väännetty rautalangasta?

        No voi! Koita nyt päästä kuitenkin asiasta yli. Elämä jatkuu, kesä tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voi! Koita nyt päästä kuitenkin asiasta yli. Elämä jatkuu, kesä tulee.

        Mulla on tässä puhtaasti havainnoitsijan rooli. Ei aiheuta minkäänlaisia henkilökohtaisia tuntemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on tässä puhtaasti havainnoitsijan rooli. Ei aiheuta minkäänlaisia henkilökohtaisia tuntemuksia.

        Autoilua ei voi oikeastaan tarkastella säästönäkökulmasta. Auton menestustarina koko maailmassa perustuu auton tuomaan elämän piirin laajenemiseen ja mukavuuteen. Sähköauto ei muuta oikeasti mitään muuta kuin lisää epämukavuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilua ei voi oikeastaan tarkastella säästönäkökulmasta. Auton menestustarina koko maailmassa perustuu auton tuomaan elämän piirin laajenemiseen ja mukavuuteen. Sähköauto ei muuta oikeasti mitään muuta kuin lisää epämukavuutta.

        Omalla kohdalla sähköautoon siiryminen tarkoitti bensalaskujen loppumista. 4.000 euron vuosittainen säästö on mulle iso asia.
        Autolla hoidetaan päivittäiset elämään kuuluvat asiat.
        Kun haluan laajentaa elämänpiiriäni niin se tehdään lentokoneella. Miksi haluisin istuttaa perhettäni autossa tuntikausia kun lentokonekin on keksitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla kohdalla sähköautoon siiryminen tarkoitti bensalaskujen loppumista. 4.000 euron vuosittainen säästö on mulle iso asia.
        Autolla hoidetaan päivittäiset elämään kuuluvat asiat.
        Kun haluan laajentaa elämänpiiriäni niin se tehdään lentokoneella. Miksi haluisin istuttaa perhettäni autossa tuntikausia kun lentokonekin on keksitty?

        Totta, juuri laitatin 1200 metriä pitkän kiitoradan takapihalleni että päässään fämilyn kanssa lähi-alepaa pisemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, juuri laitatin 1200 metriä pitkän kiitoradan takapihalleni että päässään fämilyn kanssa lähi-alepaa pisemmälle.

        Tai sitten voi käyttää näitä Ryan Aireja tai muita. Kaikkea ei tarvii tehdä itse.


    • Anonyymi

      Autolla matkustaminen on niin 80-lukua. Sitten tuli keihäsmatkat ja suomalaiset ei enää pyörineet pitkin niitä kuppaisia leirintäaluita autoillaan vaan matkasivat maailmalle lentokoneella.

      • Anonyymi

        Kyllä on pikkuäijien jutustelua. Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on pikkuäijien jutustelua. Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin.

        "Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin."

        Autolla hoidetaan arkielämän tarpeet ja siinä on kysmys vain kustannustehokkuudesta. Sähköautolla 100km arkielämää maksaa YHDEN EURON kun polttikselaa 100km maksaa yli kymmenkertaisen määrän rahaa.
        Ne täysin samat arkiasiat. Duuni, kaupassakäynnit ja harrastukset. Miksi maksaisin arkielämäsn kilometreistä kymmenkertaisen hinnan polttiksella? Kun samat asiat voi tehdä halvalla sähköllä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin."

        Autolla hoidetaan arkielämän tarpeet ja siinä on kysmys vain kustannustehokkuudesta. Sähköautolla 100km arkielämää maksaa YHDEN EURON kun polttikselaa 100km maksaa yli kymmenkertaisen määrän rahaa.
        Ne täysin samat arkiasiat. Duuni, kaupassakäynnit ja harrastukset. Miksi maksaisin arkielämäsn kilometreistä kymmenkertaisen hinnan polttiksella? Kun samat asiat voi tehdä halvalla sähköllä?

        "Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin."

        Ja jos nyt välttämättä haluaa nähdä maailmaa maailmaa auton ikkunan läpi niin sen voi tehdä myös näin.

        "Porsche Taycan on taittanut 2384,5 mailin eli noin 4562 kilometrin matkan ennätyslyhyellä latausajalla. Täyssähköistä sporttiautoa ladattiin matkalla Los Angelesista New Yorkiin kaiken kaikkiaan vain 2 tuntia, 26 minuuttia ja 48 sekuntia.
        Hän suunnitteli reittinsä PlugSharella ja Electrify America -sovelluksella. Yli 4500 kilometrin matkalla rahaa sähköön kului vain 76,82 dollaria eli noin 68 euroa."


        Tietenkin vähän kallis auto tavkselle mutta 800V Kialla sama matka menisi suurinpiirtein samaan aikaan.

        Te polttispellet olette niin käyttäneet kaikki oljenkorret.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on pikkuäijien jutustelua. Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. Siitä on kysymys ja siihen ei ole sähköautolla mitään lisättävää vaan ehkä päivastoin.

        " Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. "

        Mikä olisi elämänpiirimme jos se rajoittuisi autoon?
        Olisimme kaikki juntteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. "

        Mikä olisi elämänpiirimme jos se rajoittuisi autoon?
        Olisimme kaikki juntteja.

        Columbus, Vasco da Gama, Juri Gagarin, Roald Amundsen.
        Ei autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. "

        Mikä olisi elämänpiirimme jos se rajoittuisi autoon?
        Olisimme kaikki juntteja.

        Totta, esimerkiksi lentokoneella pääsee Stadista niin kätevästi Pikkalaan golfaamaan ja Hämeenlinnaan mummolaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Mitä olisi elämänpiirinne ilman autoa. "

        Mikä olisi elämänpiirimme jos se rajoittuisi autoon?
        Olisimme kaikki juntteja.

        Ei mikään muu rajoita elämänpiiriä kuin sähköauto. Tästä aiheestahan nyt puhutaan. Voithan hypätä Elon Muskin avaruusalukseen, joa haluat laajentaa ahdasta sähköauton rajaamaa elämänpiiriäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Columbus, Vasco da Gama, Juri Gagarin, Roald Amundsen.
        Ei autoja.

        Marco Polo, Charles Lindbergh, Amelia Earhart.

        Autoilla ei pysty tekemään mitään näistä.

        Lähempänä meidän taviksien elämää on se että autolla pystyy liikkumaan vain rajallisesti ja se on ok arkielämään.
        Mutta kun puhutaan elämänpiirin laajentamisesta niin se tehdään aivan eri välineillä kuin autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, esimerkiksi lentokoneella pääsee Stadista niin kätevästi Pikkalaan golfaamaan ja Hämeenlinnaan mummolaan.

        "Totta, esimerkiksi lentokoneella pääsee Stadista niin kätevästi Pikkalaan golfaamaan ja Hämeenlinnaan mummolaan."

        Olet hyvin sekaisin. Tuollaiset matkat ajaa helposti sähköautolla ja jokainen kilometri on PALJON halvempi kuin polttiksella

        Onko sinulle maalaisjärki täysin käsittämätön konsepti? Suomessa liikutaan halvalla sähköllä ja elämnpiirin laajentaminen hoidetaan lentokoneella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marco Polo, Charles Lindbergh, Amelia Earhart.

        Autoilla ei pysty tekemään mitään näistä.

        Lähempänä meidän taviksien elämää on se että autolla pystyy liikkumaan vain rajallisesti ja se on ok arkielämään.
        Mutta kun puhutaan elämänpiirin laajentamisesta niin se tehdään aivan eri välineillä kuin autolla.

        Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla. Vertas nyt elämääsi siihen, jos olisit elänyt vaikka sata vuotta sitten. Teitä on rakennettu tolkuttomasti ja ne palvelevat meitä elämänpiirin laajentamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään muu rajoita elämänpiiriä kuin sähköauto. Tästä aiheestahan nyt puhutaan. Voithan hypätä Elon Muskin avaruusalukseen, joa haluat laajentaa ahdasta sähköauton rajaamaa elämänpiiriäsi.

        "Ei mikään muu rajoita elämänpiiriä kuin sähköauto. "

        Olet niin pihalla kaikesta. kuvittelet että ihminen sitoutuisi vain yhteen tapaan liikkua.

        Aivan sama kuin väittäisit että polttiskuski ei voisi koskaan käydä Tallinnassa koska sinne ei pääse polttiksella. Olet niin tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla. Vertas nyt elämääsi siihen, jos olisit elänyt vaikka sata vuotta sitten. Teitä on rakennettu tolkuttomasti ja ne palvelevat meitä elämänpiirin laajentamisessa.

        "Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

        Mutta paljon enemmän laivojen ja lentokoneiden avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

        Mutta paljon enemmän laivojen ja lentokoneiden avulla.

        Totta. Mikä sen mukavampaa kuin puksuttaa laivalla Lappiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mikä sen mukavampaa kuin puksuttaa laivalla Lappiin.

        Entä lentokone, sekin tuossa mainittiin? Lisätään vielä juna ja perillä vuokra-auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

        Mutta paljon enemmän laivojen ja lentokoneiden avulla.

        ""Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

        Kerropa nyt rehellisesti mikä on kaukaisin paikka missä olet elämässäsi käynyt ja millä sinne menit. Aika harvalla vastaus on tänä päivänä kulkuvlineenä sille matkalle on auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marco Polo, Charles Lindbergh, Amelia Earhart.

        Autoilla ei pysty tekemään mitään näistä.

        Lähempänä meidän taviksien elämää on se että autolla pystyy liikkumaan vain rajallisesti ja se on ok arkielämään.
        Mutta kun puhutaan elämänpiirin laajentamisesta niin se tehdään aivan eri välineillä kuin autolla.

        Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei mikään muu rajoita elämänpiiriä kuin sähköauto. "

        Olet niin pihalla kaikesta. kuvittelet että ihminen sitoutuisi vain yhteen tapaan liikkua.

        Aivan sama kuin väittäisit että polttiskuski ei voisi koskaan käydä Tallinnassa koska sinne ei pääse polttiksella. Olet niin tyhmä.

        Pääseehän. Joka päivä lappaa polttisautoja lautan syövereistä. Sähköauton kanssa voi olla vaikeampaa kun ei oteta niitä lauttoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

        Kerropa nyt rehellisesti mikä on kaukaisin paikka missä olet elämässäsi käynyt ja millä sinne menit. Aika harvalla vastaus on tänä päivänä kulkuvlineenä sille matkalle on auto.

        Kerran kävin pitäjän kirkolla. Potkukelkalla menin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin.

        "Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin."

        Ja sinä elät edelleen sitä sta vuotta vanhaa maailmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin."

        Ja sinä elät edelleen sitä sta vuotta vanhaa maailmaa.

        ""Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin."

        Ei millään pahalla mutta olet provoilijana todella surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ""Sata vuotta sitten pääsi laivoilla kaikille maailman mantereille. Silti 99%:lla elämän piiri rajoittui omaan pitäjään ja sen kirkonkylään, matkaan johon hevosella pääsi. Autolla pääsee jo naapuripitäjiinkin."

        Ei millään pahalla mutta olet provoilijana todella surkea.

        "Ei millään pahalla mutta olet provoilijana todella surkea."

        Älä naura.

        Sata vuotta sitten tämä kommentti olisi ollut kova sana.


    • Anonyymi

      ""Kyllä meidän arkielämänpiirimme on laajentunut hemmetisti autojen avulla."

      Ja sama asia toisinpäin. Miksi haluisisin laajentaa arkielämääni kauaksi kodistanI?

      Kai jokainen haluaa että arkielämä on lähellä kotia. Ettei elämä tuhlaannu auton ratissa.

    • Anonyymi

      Mulla on Tesla ja oon kauheen pettynyt kun en enää pääsekään Espoosta Saanan huipulle, jossa mulla on kesämökki, vetäen hevoskärryä jonka perässä on peräkärry (kuomullinen). Mulla oli myös 1,5 litran limsapullo vauhdissa kusemista varten ja kylmälaukussa eväät, ettei tarvinnut pysähtyä kertaakaan.

      • Anonyymi

        Sähköautolla pääsee lentokentälle mutta sitä ennen pitää ladata lentokentän lähellä lähemmäks tunnin ajan, että pääsee alkuun kotimatkassa, ettei heti lennon jälkeen tartte latailla. Sellaista on näköpiiriin laajentaminen sähköautoilijoilla. Millä säköautoilijan lentokoneet kulkeekaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla pääsee lentokentälle mutta sitä ennen pitää ladata lentokentän lähellä lähemmäks tunnin ajan, että pääsee alkuun kotimatkassa, ettei heti lennon jälkeen tartte latailla. Sellaista on näköpiiriin laajentaminen sähköautoilijoilla. Millä säköautoilijan lentokoneet kulkeekaan?

        Taas täysin onneton provoiluyritys. Olet todella huono näissä yrityksissäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas täysin onneton provoiluyritys. Olet todella huono näissä yrityksissäsi.

        Oletko tosikko eli sähköautoilija?


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2701
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1331
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    6. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      986
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      885
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe