kurjet / kai hyttinen

sanat missä ?

nyt olis sellainen biisi hakusessa sanoineen kun kai hyttinen ja kurjet, mahtaneeko kukaan tuntea biisin sanat ?

kiitos ja tulee synttäriylläriksi sankarille 40veelle

5

6737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko tämä?

      Onko se mahdollisesti tämä?
      Kurjet/Zhuravli
      (säv.J.Frenckell, suom. sanat Pauli Salonen)

      La la la laa laa...
      Syksyn tullen yli maan taas kurjet lentää
      murhemielin katson aina lentoaan.
      Ja korviin mulle niiden kutsu entää,
      ne minut viedä tahtoo mukanaan.
      Voi paikan tyhjän myöskin aina näyttää
      nuo suuret linnut mulle aurassaan.
      Mä jospa voisin kerran paikan täyttää
      ja surut heittää pois kylmän maan.

      La la la laa laa...
      Kurjet lentää kohti taivaan kaukorantaa
      lähtö niiden on kuin lähtö ystäväin.
      Mä uskon että kurjet sua kantaa
      kun kerran lähdit pois mun viereltäin.
      Ja siksi säilytän mä toivon hauraan
      nyt aina kannan vain sen mielessäin.
      Käy tieni tää se kerran kurkiauraan
      en silloin koskaan jää yksinäin
      Käyt tieni tää se kerran kurkiauraan
      en silloin koskaan jää yksinäin

      La la la laa laa...

    • biisi

      menee näin:

      Ei vapaata vangita voi, me kumpikin tiesimme sen jne..

      Suurista toivelaulukirjoista löytyy sanat, eikun mars kirjastoon :)

    • Sanat tässä

      Tässä lienee oikea:
      Kurki (säv. Kai Hyttinen, san. Vexi Salmi)

      Pilvet tummina taivasta sousi,
      toisten aurana lähtevän näit.
      Usva huuruna suosta jo nousi,
      siipirikkona rannalle jäit.
      Sinut jäiseltä suolta mä löysin
      ja taistelun jälkeen köysin
      sinut suojaan talveksi sain.
      Pari pihlajan oksaa mä taitoin,
      niistä lastan siipeesi tein.
      Latoon lämpimän paikan mä laitoin;
      Sinne päivittäin ruokaa mä vein.
      Luottamuksesi ehkä mä voitin,
      jos kädestä syöttää koitin,
      sinä katsoit ylpeesti vain,

      Ei vapaata vangita voi.
      Me kumpikin tiesimme sen.
      Sinitaivaalla korkeuksista
      sinun laulusi vapaana soi.
      Ei vapaata vangita voi.
      Me kumpikin tiesimme sen.
      Sama kaipuu mun kaupungista
      tänne korpien kätköön toi.

      Kevään aurinko lämpönsä antoi
      hauraat kinokset sulattaen.
      Olit terve ja siipesi kantoi.
      Kevään vaistosit, ymmärsin sen.
      Hetken siivillä iskien sousit
      ja tuntien voiman nousit,
      kevättaivaan sineä päin.
      Huusit lähteissä kiitokseks kerran,
      minä pisteen vain taivaalla näin.
      Kauan katselin usvaista rantaa,
      sun siipesi kauas kantaa,
      minä maahan vangiksi jäin.

      Ei vapaata vangita voi...

      • Kujun kuuntelija

        Toisen säkeistön sanoista puuttuu lause:
        Tässä toinen säkeistö täydennettynä puuttuvalla lauseella. Lienenkö oikeassa?

        Kevään aurinko lämpönsä antoi
        hauraat kinokset sulattaen.
        Olit terve ja siipesi kantoi.
        Kevään vaistosit, ymmärsin sen.
        Hetken siivillä iskien sousit
        ja tuntien voiman nousit,
        kevättaivaan sineä päin.
        Vielä kaartelit hetkisen verran,
        sitten lensit jo pohjoista päin.
        Huusit lähteissäs kiitokseks kerran,
        minä pisteen vain taivaalla näin.
        Kauan katselin usvaista rantaa,
        sun siipesi kauas kantaa,
        minä maahan vangiksi jäin.

        Ei vapaata vangita voi...


    • Anonyymi

      KURJET VIITTAA KAUNISTOON... KURKI KAI HYTTINEN

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe