nyt olis sellainen biisi hakusessa sanoineen kun kai hyttinen ja kurjet, mahtaneeko kukaan tuntea biisin sanat ?
kiitos ja tulee synttäriylläriksi sankarille 40veelle
kurjet / kai hyttinen
5
6737
Vastaukset
- Onko tämä?
Onko se mahdollisesti tämä?
Kurjet/Zhuravli
(säv.J.Frenckell, suom. sanat Pauli Salonen)
La la la laa laa...
Syksyn tullen yli maan taas kurjet lentää
murhemielin katson aina lentoaan.
Ja korviin mulle niiden kutsu entää,
ne minut viedä tahtoo mukanaan.
Voi paikan tyhjän myöskin aina näyttää
nuo suuret linnut mulle aurassaan.
Mä jospa voisin kerran paikan täyttää
ja surut heittää pois kylmän maan.
La la la laa laa...
Kurjet lentää kohti taivaan kaukorantaa
lähtö niiden on kuin lähtö ystäväin.
Mä uskon että kurjet sua kantaa
kun kerran lähdit pois mun viereltäin.
Ja siksi säilytän mä toivon hauraan
nyt aina kannan vain sen mielessäin.
Käy tieni tää se kerran kurkiauraan
en silloin koskaan jää yksinäin
Käyt tieni tää se kerran kurkiauraan
en silloin koskaan jää yksinäin
La la la laa laa... - biisi
menee näin:
Ei vapaata vangita voi, me kumpikin tiesimme sen jne..
Suurista toivelaulukirjoista löytyy sanat, eikun mars kirjastoon :) - Sanat tässä
Tässä lienee oikea:
Kurki (säv. Kai Hyttinen, san. Vexi Salmi)
Pilvet tummina taivasta sousi,
toisten aurana lähtevän näit.
Usva huuruna suosta jo nousi,
siipirikkona rannalle jäit.
Sinut jäiseltä suolta mä löysin
ja taistelun jälkeen köysin
sinut suojaan talveksi sain.
Pari pihlajan oksaa mä taitoin,
niistä lastan siipeesi tein.
Latoon lämpimän paikan mä laitoin;
Sinne päivittäin ruokaa mä vein.
Luottamuksesi ehkä mä voitin,
jos kädestä syöttää koitin,
sinä katsoit ylpeesti vain,
Ei vapaata vangita voi.
Me kumpikin tiesimme sen.
Sinitaivaalla korkeuksista
sinun laulusi vapaana soi.
Ei vapaata vangita voi.
Me kumpikin tiesimme sen.
Sama kaipuu mun kaupungista
tänne korpien kätköön toi.
Kevään aurinko lämpönsä antoi
hauraat kinokset sulattaen.
Olit terve ja siipesi kantoi.
Kevään vaistosit, ymmärsin sen.
Hetken siivillä iskien sousit
ja tuntien voiman nousit,
kevättaivaan sineä päin.
Huusit lähteissä kiitokseks kerran,
minä pisteen vain taivaalla näin.
Kauan katselin usvaista rantaa,
sun siipesi kauas kantaa,
minä maahan vangiksi jäin.
Ei vapaata vangita voi...- Kujun kuuntelija
Toisen säkeistön sanoista puuttuu lause:
Tässä toinen säkeistö täydennettynä puuttuvalla lauseella. Lienenkö oikeassa?
Kevään aurinko lämpönsä antoi
hauraat kinokset sulattaen.
Olit terve ja siipesi kantoi.
Kevään vaistosit, ymmärsin sen.
Hetken siivillä iskien sousit
ja tuntien voiman nousit,
kevättaivaan sineä päin.
Vielä kaartelit hetkisen verran,
sitten lensit jo pohjoista päin.
Huusit lähteissäs kiitokseks kerran,
minä pisteen vain taivaalla näin.
Kauan katselin usvaista rantaa,
sun siipesi kauas kantaa,
minä maahan vangiksi jäin.
Ei vapaata vangita voi...
- Anonyymi
KURJET VIITTAA KAUNISTOON... KURKI KAI HYTTINEN
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437