Oman tilan tarve

Anonyymi-ap

Millainen on teidän oman tilan tarpeenne parisuhteessa?
Mikä on riittävä yhteinen aika??

14

437

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aktiivivuosina oli omaa tilaa vähintäänkin tarpeeksi ja yhteistä aikaa turhan vähän.
      Eläkevuosina molempia oli sopivasti koska vaimoni terveydelliset rajoitukset ilmenivät vasta 3 vuotta sitten.
      Viime syyskuussa vaimoni hääti minut kahdeksi viikoksi omalle ajalle ja tilalle Espanjaan. Tilanteeseen tottumattomana se ollut kivaa.

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­N­y­­­m­­­f­­o­­m­a­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17872721S

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      En osaa määrällisesti sanoa, mutta arvioin oman tilan ja ajan tarpeeni keskivertoa suuremmiksi. Tähän aihepiiriin pätee mielestäni myös sanonta määrä ei korvaa laatua. Jos vietän jonkun kanssa yhdessä aikaa esimerkiksi keskustellen, on minulle tärkeää, että molemmat ovat tilanteessa läsnä. Passiivisempikin yhdessäolo, vaikka yhteisten harrastusten parissa, on mukavaa ja lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta, mutta en tarvitse jatkuvasti seuraa kokeakseni elämääni merkitykselliseksi.

    • Anonyymi

      Kyllähän sitä arjessa kaipaa kaiken kaaoksen keskellä sitä että saa olla yksikseenkin. Kyllä joku tunti pari riittää. Jos ei muuten niin valvon myöhempään että saan hengittää yksinään. Ei sen yhteinen aika arkena tarvii olla sen kummempaa kuin yhdessä köllimistä sohvalla ja kattoo jotain ohjelmaa. Eri juttu sitten vaikka joku loma viikonloput missä ihan tarkoituksella vietetään aikaa vaan yhdessä.

    • Anonyymi

      Me olemme siitä erikoinen pari, oletan, että haluamme viettää aikaa mahdollisimman paljon yhdessä vaikka olemme olleet naimisissa yli 40 vuotta. Kai se on jo niin pinttynyt tapa, joskin mukava, että ilman toista ei osaa olla tai ainakin se olotila on parhain silloin kun ollaan saman katon alla.

      Emme ole läheisriippuvaisia vaan meillä on toki omat menommekin. Miehelläni varsinkin kun harrastaa monenmoista. Arki-iltaisin on molemmilla menoja mutta myöhemmin illalla käydään aina yhdessä kävelyllä ja tehdään iltapalaa ja mennään vierekkäin nukkumaan. VIikonloput pyritään aina olemaan yhdessä. Meillä on laaja ystäväpiiri ja heidän kanssaan vietetään myös aikaa mutta parasta on olla kaksin.

      Oman tilan tarpeeni tyydyttyy sillä, että olen arki-iltoina pari tuntia yksikseni ja luen, teen käsitöitä tai puhelen ystävättärieni kanssa. Yhteinen aika on riittävää, jos saamme olla viikonloput yhdessä.

    • Anonyymi

      Koen, että en tarvitse omaa tilaa. Tai sitten minulla ei koskaan ole ollut sitä niin vähän, että tietäisin minulla olevan sellaisen tarvetta. Mieluiten haluaisin olla jatkuvasti yhdessä

    • Anonyymi

      Se riippuu tietysti siitä, että mitä tuo yhteinen aika tarkoittaa. Ei mua toisen läsnäolo häiritse, että en välttämättä kaipaa mitään täydellisen yksityistä aikaa. Omaa rauhaa kuitenkin kaipaan, eli sitä ettei toinen koko ajan puhu tai jotenkin muuten vaadi jatkuvasti jonkinlaista osallistumista ja interaktiota. Jos "yhteinen aika" jostain syystä tarkoittaa, että pitää tehdä asioita, jotka eivät mua lainkaan kiinnosta, niin mahdollisimman vähän kiitos (en tosin keksi miksi menisin tuollaisen tyypin kanssa yksiin). Jos se yhteinen aika taas on tekemistä, jossa molemmat viihtyvät ja josta molemmat pitävät, niin en mä mitään oma aikaa erikseen tarvitse.

    • Anonyymi

      Molempia on riittävästi. Ennen terveydellisiä rajoituksia kiintein, yhteinen aikamme olivat matkamme. Yhteensä parinkymmenen vuoden aikana vuosittain noin 3 - 4 kuukautta.
      Nyt kun vaimoni harmaahapsiklubit ovat kesätauolla, olisi hänellä vielä joutavaa aikaa lisäyhteiseksi mutta minulla on omat harrastukseni joten vaimo on kehittänyt joitakin epäsäännöllisiä aktiviteettejä.

    • Anonyymi

      Kaipaan elämän ja arjen jakamista.Puhumista asioista,keskustelua.
      Muutoin voin viettää omineni koko päivän tai päiviä kunhan kohdatessa illaan aidosti läsnä,aidosti kiinnostuneita myös minun asioistani ja aidosti näytetään etten ole ilmaa tai haitta joka pitäisi mahdollisimman nopeasti ohittaa.

    • Anonyymi

      Tykkään olla omissa menoissani. Esimerkiksi kerran viikkoon olisi hyvä järjestää aikaa kumppanille. Riippuu toki kumppanista ja suhteesta, esimerkiksi jos on yhteiset harrastukset tai mielenkiinnon kohteet niin voisin kuvitella jakavani aikaa useamminkin.

      • Anonyymi

        Entäs arjessa muutoin se asioiden jakaminen esim keskustelu,pihuminen?


    • Anonyymi

      Hyvä kysymys! Mulla on vuoden mittainen seurustelutilanne, jossa lähes kaikki mätsää, vaikka ollaan jo viiskymppisiä karahkoja molemmat.
      Vietämme mielestäni paljon aikaa yhdessä, viikonloput, jos mahdollista ja 2-3 iltaa/yötä vikollakin. Se on mulle sopiva, mutta kumppanini haluaisi liki 100% yhdessäoloa. Sehän tietäisi muuttoa saman katon alle. Vaikka ajatus houkuttaa ja olisi taloudellisestikin järkevää, niin pelkään menetettäväni oman tilani noissa kaupoissa.
      Olen yhä kysymyksen kimpussa ilman valmista vastausta.

      • Anonyymi

        Hän rakastaa sinua. Teillä niin tuore suhde että sekin saattaa olla vaikuttamassa tuohin että haluaa viettää paljon aikaa ianssasi.
        Uskoisin että tuolla toisella osapuolella on myös oman tilan tarpeensa?
        Itse sanoisin että laatu korvaa määrän.Jos olette sen vaikkapa 4 päivää yhdessä niin että olet avoin hänelle ja osoitat rakkautsesi,välittämisesi joka elämän osa-alueella niin että tuo toinen tuntee olevansa haluttu hyväksytty arvostettu ja rakastettu niin hän mielellään antaa sinulle ne 3 päivää viikossa ihan onaa aikaasi varten kun kerrot tarpeestasi omaan tilaan.


    • Anonyymi

      Sitä mietin myös että täyttyykö yhdessäolemisen tarve kun olette yhdessä?
      Oletteko silloin toisianne varten mielelläne ja osoitatte että viihdytte juuri siinä paikassa sillä hetkellä vai antaako käytöksennw ymmärtää että olisitte mieluummin muualla mutta toisen mieliksi yeitätte kuluttaa aikaanne yhdessä.
      Jos tuo toinen ei saa jakaamatonta huomiotanne juuri koskaan niin mikä on sen toisen oman tilan tarve tai irtioton tarve kun hänellä ei ole mistä ottaa irti koska ei ole edes sitoutunut kunnolla mihinkään muuhun kuin sietämään hädin tuskin yhdessä oloa toisen kanssa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      631
      22497
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      128
      21921
    3. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      118
      11860
    4. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      395
      9867
    5. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      270
      6886
    6. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      25
      5841
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      150
      3069
    8. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      13
      2295
    9. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      68
      1798
    10. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      117
      1641
    Aihe