Mihin perustuu jälleennäkemisen toivo?

AQ

Löytyykö raamatusta jotain perustetta sille, että kuoleman jälkeen ihmiset voivat taivaassa tunnistaa toisensa, kysellä kuulumiset ja viettää ikuisuuden yhdessä? Vaiko onko se vaan kuolevalle ja omaisille annettu ikävän ja kaipauksen helpotuskeino?

31

4213

Vastaukset 31

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Angelsky

Kyllä sieltä löytyy niin monista paikoista vt; stä

Ei muuta kuin lukemaan.

• maagikko

Päästä pois täältä maanpakolaisuudesta sinne oikeaan kotiimme.Jossa odottavat kaikki ne rakkaat edellä menneet ystävät.
      Toivon heidän järjestävän tervetulijais juhlan.
      Minun taivaassani on japanilainen puutarha ja ystävät ympärillä. Tarvittaessa saisin kulkea eri tasoilla käyden katsomassa "Muita taivaita"
      Ei ole olemassa ikuisuutta,sillä siellä ei ole aikaa,on tila. Ja onni(toivottavasti)

• Emmanuel

Minäkin uskon/tiedän rakkaitteni jälleen näkemiseen, astraali maailmassa.

Minua vaan jäi mietityttämään miksi sinun "taivaassasi" on japanilainen puutarha? Oletko kiinteästi yhteydessä itämaisiin uskontoihin?

• Katarina

Tulemme jonakin päivänä tietämään, ettei kuolema
        voi koskaan riistää meiltä sitä, minkä sielumme on
        saavuttanut: sen saavutukset ovat juuri se itse.

• keskustelija

Taivaasta kerrotaan Raamatussa ihania asioita,
      klikkaa linkistä tulevan sivun vasemmasta
      laidasta sanaa: "TAIVAASTA"
      http://www.sley.fi/eo/tampere/sanaa/sanaa.html

Tunnistammeko läheisemme taivaassa?
      Voimmeko puhua heidän kanssaan?

Tästä kysymyksestä tulee mieleen, että ainakin
      "kirkastusvuorella" Jeesuksen kanssa olivat
      Mooses ja Elia, tunnistettavissa omina
      itsenänsä ja keskustelivat. (Markus 9:4 ja
      Luukas 9:30) Tapahtumapaikkana ei ollut kylläkään
      taivas, mutta kuolleita olivat nuo vanhan liiton
      pyhät silloin. Joten arvelenpa, että kyllä
      kohtaamme, tunnistamme ja keskustelemme siellä
      uskossa kuolleitten rakkaittemme kanssa.
      Opetuslapsetkin tunnistivat ylösnousseen
      Jeesuksen. Tuomas sai koettaa hänen haavojaankin.
      Ja samalla tavalla kuin Jeesus on noussut ylös,
      myös meidät herätetään.

Kaikki tämä on meille lahjoitettu Jeesuksen
      ristin tähden. Uskon kautta häneen meillä on
      syntiemme sovitus ja taivaan odotus.

Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä.
      Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
      eikä yksikään joka elää, ja uskoo minuun,
      ikinä kuole." Joh. 11:25

• .maagikko

Olen ihan Luterilaisen kotikasvatuksen saanut. Idän uskonnoista en tiedä. Mieltäni kiehtoo ajatus Japanilaisesta puutarhasta.
        Ja jos minä en tunnista edellä menneitä niin kyllä he tuntevat minut.

• Angelsky
        .maagikko kirjoitti:

Olen ihan Luterilaisen kotikasvatuksen saanut. Idän uskonnoista en tiedä. Mieltäni kiehtoo ajatus Japanilaisesta puutarhasta.
        Ja jos minä en tunnista edellä menneitä niin kyllä he tuntevat minut.

Tulihanse sieltä sinä olet hihhuli.

• maagikko.
        Angelsky kirjoitti:

Tulihanse sieltä sinä olet hihhuli.

Ja onnellinen sellainen.
        Mitä merkitystä sillä on
        jos muuten omaa mielenterveyden ja
        sain huomata sinun jo ikävöineen vastaustani.
        Olehankiltisti äläkä kovin sanoin meitä peloittele.
        Iloitaan nauretaan ja hihhuloidaan-ko.

• Angélica Skywolf
        maagikko. kirjoitti:

Ja onnellinen sellainen.
        Mitä merkitystä sillä on
        jos muuten omaa mielenterveyden ja
        sain huomata sinun jo ikävöineen vastaustani.
        Olehankiltisti äläkä kovin sanoin meitä peloittele.
        Iloitaan nauretaan ja hihhuloidaan-ko.

Okei sovittu, Givé a five man!

• maagikko.
        Angélica Skywolf kirjoitti:

Okei sovittu, Givé a five man!

Oletko huomannut:Nyt sinulla on menossa persoonallisuuden jakautuma.
        Rukoilen puolestasi jotta persoonasi yhtyisivät yhdeksi ja samaksi.
        Rakas Jumala Säästä meitä Angelskyn/Angelican useammilta sivupersoonilta.
        Opeta hänelle rakkauttasi ja anna hänen levätä armosi laupeudessa.Suo hänen vastata vasta viikon kuluttua.

• Eeva
        maagikko. kirjoitti:

Oletko huomannut:Nyt sinulla on menossa persoonallisuuden jakautuma.
        Rukoilen puolestasi jotta persoonasi yhtyisivät yhdeksi ja samaksi.
        Rakas Jumala Säästä meitä Angelskyn/Angelican useammilta sivupersoonilta.
        Opeta hänelle rakkauttasi ja anna hänen levätä armosi laupeudessa.Suo hänen vastata vasta viikon kuluttua.

Minunkin puolestani, minulla on myös sivupersoonia, yksi niistä näkee kolmioita kun miettii liian pitkään.
        Älkäätten kinastelko, jookos.

• ihmettelevä

Jos Mooses ja Elia olivat kuolleet ja kumminkin Jeesuksen seurassa Ilmestysvuorella , ei Jeesus sitten voine olla esikoinen , ensimmäinen kuolleista herätetty ikuiseen elämään , vaan ...
        Siis miten tämä menee ??

• Anonyymi00017

Onneksi et tajua edes pettyä kun aika on.

• Anonyymi00013

Jeesuksella oli ylösnousemusruumis.
      Jeesus kykeni muuttuneessa ruumiissaan sekä kulkemaan ovien lävitse ja ilmestymään eri paikkoihin, että myös syömään ja juomaan opetuslasten kanssa. Moosesta ja Eliaa kirkastusvuorella muistuttavat hahmot olivat pikemminkin henkiolentoja.
      Kuolleiden ylösnousemuksessa myös ruumis nousee kuolleista. Mehän uskomme ruumiin ylösnousemukseen. Silloin olemme myös tunnistettavia, tosin vammaa vailla. eli kirkastuneessa ylösnousemusruumiissa.
      Jeesuksen ruumiissa tosin mainitaan olleet naulojen jäljet, joita epäilevä Tuomas sai koskettaa.
      Evankeliumeista on muistettava , että ainakin kolme ensimmäistä ovat syntyneet silminnäkijäkertomusten pohjalta jälkeenpäin ylös kirjoitettuina. Niissähän on pieniä eroja.

• Anonyymi00015

Jeesus otti akan, sai mukuloita ja kuoli vanhuuteen intiassa..
        Konstanttinopolin mustakaavut keksivät Jeesuksen ylösnousemus-sadun.
        .

• Anonyymi00014

Kyllähän siellä tuttuja näkee mutta osa on jo varmaan jälleen syntynyt.
      Itsekkään en aio olla kuin muutaman vuoden.

• Anonyymi00016

Näitä jälleennäkemistarinoita ja ikuisuusfantasioita löytyy pilvin pimein. Todellisuudessa elämä päättyy kuolemaan, tietoisuus sammuu eikä kukaan enää koe, tunne tai huomaa mitään. Siksi on varsin ymmärrettävää, että ihmisille mieluummin tarjotaan lohdullisia kertomuksia jälleennäkemisestä kuin tätä kaikkein luonnollisinta vaihtoehtoa. "Kaikki päättyy eikä kukaan lopulta huomaa mitään eroa" ei yksinkertaisesti ole yhtä hyvin myyvä viesti.

• Anonyymi00018

Ei elämän koulusta valmistus vain yhden luokan käytyään. Elämä olisi julmaa sattumaa jos jälleen syntymistä ei olisi.
      Itse olin edellisessä elämässä venäjällä tsaarin aikaan. Bolsheviikit ampuivat minut koska olin tsaarin palveluksessa laivastossa
      Päätin syntyä Suomeen.

• Anonyymi00019

Tavallinen peruskoulu voisi ollakin sinulle hyödyksi, höpötystesi tasosta päätellen ;-)

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tavallinen peruskoulu voisi ollakin sinulle hyödyksi, höpötystesi tasosta päätellen ;-)

Mikä sinä olet palkkaamaan minua jos haluan avoimesti kertoa tuntemuksiani.
        Olen kohta kahdeksankymmentä ja elämänkokemusta on muillekkin jakaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mikä sinä olet palkkaamaan minua jos haluan avoimesti kertoa tuntemuksiani.
        Olen kohta kahdeksankymmentä ja elämänkokemusta on muillekkin jakaa.

Mikä nimesi oli venäläisenä ja oliko sulla perhe?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mikä nimesi oli venäläisenä ja oliko sulla perhe?

Oli perhettä, mutta nimen pidän salaisuutena.
        Pilkkasit minua mutta alkoi uteliaisuus voittaa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Oli perhettä, mutta nimen pidän salaisuutena.
        Pilkkasit minua mutta alkoi uteliaisuus voittaa.

Vähän kyllä haiskahtaa toi jälleensyntymishomma, kun jokaisella entisellä sankarilla on joku luodinreiän näkönen syntymämerkki muistona eeppisestä kuolemasta. Suurin osa jengistä kuoli ennen vanhaan ruttoon, paskatautiin, hammasmätään tai johonkin tulehdukseen. Missä on ne tyypit, joilla on syntymämerkkinä puolikas turvonnut poski ja tarina: Joo, kuolin 1600-luvulla mätään hampaaseen. Kaikki muka entisiä sotureita. Kukaan ei oo koskaan ollut Jaska, joka kuoli huonoon kaivoveteen.

😄😄😄

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Vähän kyllä haiskahtaa toi jälleensyntymishomma, kun jokaisella entisellä sankarilla on joku luodinreiän näkönen syntymämerkki muistona eeppisestä kuolemasta. Suurin osa jengistä kuoli ennen vanhaan ruttoon, paskatautiin, hammasmätään tai johonkin tulehdukseen. Missä on ne tyypit, joilla on syntymämerkkinä puolikas turvonnut poski ja tarina: Joo, kuolin 1600-luvulla mätään hampaaseen. Kaikki muka entisiä sotureita. Kukaan ei oo koskaan ollut Jaska, joka kuoli huonoon kaivoveteen.

😄😄😄

Ei niistä jää arpia mutta muita fobioita kyllä.
        Edellisen elämän Ampumahaavat, palovammat,
        ja muut ruhjeet kyllä voi näkyä uudessa kehossa.
        Vettä voi pelätä jos on hukkunut tai korkeita paikkoja jos on tippunut joskus. Lentopelko...

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ei niistä jää arpia mutta muita fobioita kyllä.
        Edellisen elämän Ampumahaavat, palovammat,
        ja muut ruhjeet kyllä voi näkyä uudessa kehossa.
        Vettä voi pelätä jos on hukkunut tai korkeita paikkoja jos on tippunut joskus. Lentopelko...

Hauska kuvitelma, mutta tutkimuksissa on löytynyt näyttöä siitä, että ihmiset rakentavat tällaisia tarinoita omasta mielikuvituksestaan, muistojen vääristymistä ja lapsuudessa omaksutuista uskomuksista kuin siitä, että ne olisivat oikeita muistoja edellisistä elämistä. Tuossa yksi tutkimus:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19413413/

Eli homma on aika lailla päinvastoin kuin kuvittelet. Et pelkää vettä siksi että hukuit edellisessä elämässä, vaan keksit tarinan hukkumisesta siksi että pelkäät vettä. 😄

• Anonyymi00029
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Hauska kuvitelma, mutta tutkimuksissa on löytynyt näyttöä siitä, että ihmiset rakentavat tällaisia tarinoita omasta mielikuvituksestaan, muistojen vääristymistä ja lapsuudessa omaksutuista uskomuksista kuin siitä, että ne olisivat oikeita muistoja edellisistä elämistä. Tuossa yksi tutkimus:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19413413/

Eli homma on aika lailla päinvastoin kuin kuvittelet. Et pelkää vettä siksi että hukuit edellisessä elämässä, vaan keksit tarinan hukkumisesta siksi että pelkäät vettä. 😄

Ei se veden pelkääjä välttämättä tiedä edellisen elämän hukkumisestaan. Sama lentopelon ja putoamispelon tms. kohdalla. He pelkäävät mutta eivät tiedä todellista syytä eivätkä edes ajattele syytä.
        Mutta jos perehtyy syyn ja seurauksen lakiin niin paljon asioita voi avautua.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ei se veden pelkääjä välttämättä tiedä edellisen elämän hukkumisestaan. Sama lentopelon ja putoamispelon tms. kohdalla. He pelkäävät mutta eivät tiedä todellista syytä eivätkä edes ajattele syytä.

Katso "fobiat"

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Joo, ja jos perehtyy tarpeeksi horoskooppeihin, niin moni asia "avautuu" sielläkin. 🤣

Ongelma on vain se, että fobioille on ihan arkisia selityksiä. Pelkoja voi syntyä ilman tietoista muistikuvaa esimerkiksi lapsuuden kokemuksista, ehdollistumisesta, ympäristön vaikutuksesta tai jopa osittain perinnöllisestä alttiudesta. Niiden selittämiseen ei ole tarvinnut löytää yhtään hukkunutta viikinkiä tai maahan syöksynyttä kaksitasoa edellisestä elämästä.

Itse asiassa näyttö kulkee paljon enemmän toiseen suuntaan. Ihmisellä on ensin pelko, ja sitten mieli tykkää keksiä sille tarinan ja syvemmän merkityksen. Siihen mielikuvitus on todella hyvä. Siksi "en tiedä mistä pelko johtuu" ei vielä ole todiste jälleensyntymästä, vaan aika normaali lähtötilanne monelle fobialle.

Jos syyn ja seurauksen lakia halutaan soveltaa johdonmukaisesti, niin ensin pitäisi osoittaa, että edellisiä elämiä on olemassa. Muuten siinä käy helposti niin, että selitettäväksi tullut ongelma ratkaistaan toisella, vielä isommalla ongelmalla. 😏

• Anonyymi00026
      • Anonyymi00028

Se on uskishullun linkki. Mene hullujenhuoneeseen ja levitä sitä siellä – kuulemma siellä on paljon uskiskummajaisia!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Se on uskishullun linkki. Mene hullujenhuoneeseen ja levitä sitä siellä – kuulemma siellä on paljon uskiskummajaisia!

On outoa, että nuo uskiskummajaiset ovat täälläkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      78
      1279
    2. 72
      1174
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      77
      1024
    4. 95
      879
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      815
    6. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      29
      729
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      683
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      669
    10. 44
      602
    Aihe