Miten parantaa mahdollisuuksiaan tulla valituksi johonkin niistä harvoista avoimista palkkatyöpaikoista, joita nykyään on? Onko tehokkainta kouluttautua lisää? Hankkia sopivammat vaatteet? Käydä parturissa? Parantaa CV:tään muodollisesti? Käydä jotain hyvän käytöksen kursseja? Lukea opaskirjoja itsensä kehittämisestä? Uuden kielen oppiminen? Jonkin muun taidon oppiminen - minkä?
Miten parantaa mahdollisuuksiaan tulla valituksi työhön?
23
619
Vastaukset
- Anonyymi
Tehokkainta on, ettei kerro olleensa koskaan tekemisissa teee eeee toimiston kanssa.
- Anonyymi
On hyvä harjoitella erilaisia haastattelutilanteita jonkun tutun ihmisen kanssa ja videoida tilanne. Voi nähdä, jos käyttäytymisessään on kömpelyyksiä tai muuta, joka antaa väärän kuvan haastattelijalle. Tuollaisia asioita pystyy karsimaan itsestään pois. Kartteleva katse on yleensä osoitus epävarmuudesta, mutta se näyttää luihulta, ja tosiaan on yksi työnsaannin este. Se on helppo korjata: ala katsella puhekumppania silmiin. Ei koko ajan tuijottaen, mutta riittävästi. Tästä aiheesta löytyy paljon videoita netistä. Ovatko vaatteesi tilanteeseen sopivat? Onko sinulla outoja maneereita? Puhutko selkeästi? Hymyiletkö? Käytätkö kohteliaita fraaseja 'hyvää päivää', 'kiitos', 'ole hyvä'?
Ihminen ei pääse töihin parhaiden taitojensa ja ominaisuuksiensa tasolle, vaan sille, mihin hänen puutteensa hänet ohjaavat. Jos sinnekään. No, ehkä tämä ei koske jotain ohjelmoijaksi hakeutuvaa, jonka ei odoteta olevan tekemisissä asiakkaiden kanssa.- Anonyymi
Täyttä paskaa. Työntekijä palkataan hankkimaan rahaa yritykselle. Se on tärkein ominaisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä paskaa. Työntekijä palkataan hankkimaan rahaa yritykselle. Se on tärkein ominaisuus.
Kyllä, ja työnantaja ei näe hakijaa tuottavana yksilönä, jos hän haisee pahalta, on humalassa, ei osaa puhua mitään, luimuilee seiniä, kädenpuristus on veltto, tukka rasvainen...
Miksei yrittäisi parantaa onnistumisprosenttiaan keinoilla, jotka eivät ole mahdottomia?
Työtaidot ovat sitten itsestäänselvyys. Ne pitää tietysti olla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, ja työnantaja ei näe hakijaa tuottavana yksilönä, jos hän haisee pahalta, on humalassa, ei osaa puhua mitään, luimuilee seiniä, kädenpuristus on veltto, tukka rasvainen...
Miksei yrittäisi parantaa onnistumisprosenttiaan keinoilla, jotka eivät ole mahdottomia?
Työtaidot ovat sitten itsestäänselvyys. Ne pitää tietysti olla.Aivan sama mitä on, jos tekee hihnalla työtä. Tärkeintä on tuottavuus.
- Anonyymi
Vastaus riippuu ihan siitä, mistä syystä tai syistä et ole saanut työpaikkaa. Pitää oppia tunnistamaan palkkaamattomuuden syyt ja ratkoa tai kiertää ne.
- Anonyymi
Ihan turhaa höpinää kaikkein voimakkain keino saada PALKKAtyötä on tuntee oikeat ihmiset. Eli suomeksi suhteet.
Se on aivan sama mitä osaat tai millainen olet jos et tunne ketään.
Ja yleensä työttömänä ei olekaan rahaa pitää suhteita yllä. Ei ole varaa harrastaa jne. Se on merkittävä ongelma.
Tämä ongelma ei ratkea kirjaa lukemalla. Se ratkeaa vain rahalla, jota palkkaa saamalla voisi saada. - Anonyymi
ensin kannattaa funtsia millainen elämäntapa on itselle oikeanlainen.
Sitten funderaa miten sellaisen elämäntavan saa itsellensä kehiteltyä ja osaksi sitä
kiva ammatti/työ joka on kuin nenä päähän. Itseänsä pitääkin kehittää koko ajan.
Kaikkea ei voi oppia eikä opetella. Kenenkään resurssit ei sellaiseen riitä.
Mikä merkitsee on se ikioma pieni setti asioita joilla luotua loistetta omaan elämäänsä,. Kyllä töitä on saatavilla mutta vain oikeilla ominaisuuksilla niihin hommiin pääsee. - Anonyymi
Jos olet nainen, niin pukeudu kuin huora ja lupaile pillua. Naisilla koko työttömyys on itse aiheutettua, kun on mahdollista saada hurjat tulot. Vähän vain mielikuvitusta peliin.
- Anonyymi
Päivittää ja varmistaa osaamisen taso ja pätevyys! Yleiskunnon ylläpito on aina eduksi ja itselle hyväksi.
CV voi olla nykyään tärkeäkin jos on jotain erityistietoja osaamisesta ja työkokemuksista.
Livenä työn hakeminen jopa paras! On duunipaikkoja paljon jotka ovat joissain työhalleissa jne. eli ovesta sisälle ja kyselee työnjohtajaa, voi myös asiassa edetä toimiston kauttakin!
Itse sain aikoinaan elämänidiilin kun vein työnhakutietoni vuoden ajan n. 3kk välein livenä firman toimistolle. (4 kertaa)
Lopulta soitettiin haastatteluun ja sain toive työn jossa olin 35v. Kehitin ja ylläpidin osaamistani hakuaikana joka ilmeisemmin oli eräs bonuspointti valinnassa.- Anonyymi
Miten mahtaisi toimia nykyään tuo 80-luvun menetelmäsi?
Minä olen saanut muistaakseni kaikki työpaikkani vastaamalla työpaikkailmoitukseen. Kun se 'täydellinen' työ, eli työ, joka jostain syystä sopii minulle, pompsahtaa silmään, se innostaa rustaamaan hakemuksen pikapikaa ja innostuneesti. Innostus näkyy joka sanassa ja tarttuu lukijaansa. Kun pääsee haastatteluun, innostus juuri siihen työhön edelleen näkyy, ja usein johtaa työtarjoukseen. Nykyisin noita minulle juuri sopivia töitä on aniharvassa.
Ja työttömiä työnhakijoita käytetään virkailijoiden aineksena heidän kääriessään palkkoja ja 40% bonuksia rääkkäämällä työtöntä ainesta. Onhan se hyvä, että työttömillä voi tehdä rahaa. Työtön on arvokas materiaali kapoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen saanut muistaakseni kaikki työpaikkani vastaamalla työpaikkailmoitukseen. Kun se 'täydellinen' työ, eli työ, joka jostain syystä sopii minulle, pompsahtaa silmään, se innostaa rustaamaan hakemuksen pikapikaa ja innostuneesti. Innostus näkyy joka sanassa ja tarttuu lukijaansa. Kun pääsee haastatteluun, innostus juuri siihen työhön edelleen näkyy, ja usein johtaa työtarjoukseen. Nykyisin noita minulle juuri sopivia töitä on aniharvassa.
Ja työttömiä työnhakijoita käytetään virkailijoiden aineksena heidän kääriessään palkkoja ja 40% bonuksia rääkkäämällä työtöntä ainesta. Onhan se hyvä, että työttömillä voi tehdä rahaa. Työtön on arvokas materiaali kapoille.Työttömät ovat myös turhien koulutusten kurssimateriaalia, Valtion järjetöntä rahojen hukkaamista firmojen eduksi ja työtön ei saa yhtään mitään.
Kurssien pitäisi johtaa työpaikkaan ja sellaiseen missä maksetaan normi liksaa ja pärjäisit ilman kelan tukea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja työttömiä työnhakijoita käytetään virkailijoiden aineksena heidän kääriessään palkkoja ja 40% bonuksia rääkkäämällä työtöntä ainesta. Onhan se hyvä, että työttömillä voi tehdä rahaa. Työtön on arvokas materiaali kapoille.Minä olen ihan samalla tavalla hakenut ja saanut työpaikkani. Se tunne kun näet ilmoituksen ja toteat, että tuohon paikkaan minä haluan hakea heti ja samantien! Pari kertaa myös avoin hakemus on tuottanut tulosta eli on löytynyt työpaikka, mitä työnantaja ei ollut vielä ilmoittanut julkisesti avoimeen hakuun.
Mutta mikä jäi kiinnostamaan niin tuo Te-virkailijoiden bonus. Miten se mahtaa toimia? Ei kai siitä sentään palkintoa tupsahda, jos työtön oma-aloitteisesti hakee työpaikan ja poistaa itsensä työkkärin kirjoista ja kansista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ihan samalla tavalla hakenut ja saanut työpaikkani. Se tunne kun näet ilmoituksen ja toteat, että tuohon paikkaan minä haluan hakea heti ja samantien! Pari kertaa myös avoin hakemus on tuottanut tulosta eli on löytynyt työpaikka, mitä työnantaja ei ollut vielä ilmoittanut julkisesti avoimeen hakuun.
Mutta mikä jäi kiinnostamaan niin tuo Te-virkailijoiden bonus. Miten se mahtaa toimia? Ei kai siitä sentään palkintoa tupsahda, jos työtön oma-aloitteisesti hakee työpaikan ja poistaa itsensä työkkärin kirjoista ja kansista?En tiedä, mutta arvelen, että totta kai virkailijalle, ja jos heitä oli kyykytyksessä mukana kaksin kappalein, työttömyystoimistosta ja pahoinvointialueelta, maksetaan bonusta. Molemmat raportoivat saamasi työpaikan oman toimintansa tuloksena, ja saavat siitä bonusta. Harvoinhan työpaikan työttömyystoimiston kautta saakaan. Luulen, että katsotaan jonkinlaiseksi työttömyysvirkailijan erityistaidoksi, että hän osaa olla niin nöyryyttävä, iljettävä, valheellinen manipuloija, että sen tilanteen jälkeen pitkäaikaistyötön menee ja nappaa minkä tahansa työn. Joskus se voi olla hyväkin kansalaiselle; työpaikka onkin ihan siedettävä. Mutta mahdollista on sekin, että työstä joutuu pian ottamaan loparit. Silloin saa karenssia. En tiedä, tuleeko se maksimipituinen tuen katkaisu, vaikka työtä oli vain päivä tai pari viikossa.
En tiedä, mutta luulen, että bonukset rapsahtaa silloinkin, jos työtön ottaa omaa palkatonta lomaa työttömyydestä joksikin aikaa. Jättää hakematta tukea. Sitäkään en tiedä, joutuuko työtön saman virkailijan kynsiin palatessaan työttömyyskorvaukselle. Ja onko sillä edes väliä. Samaa massaa he lienevät. Ehkä ne bonukset maksetaan koko virastolle, kun yksikin työtön työllistää itsensä tai putoaa pois kuvioista.
- Anonyymi
Tärkeintä on kertoa, ettei ole sekaantunut koskaan työvoimatoimiston toimintoihin. Niihin menevät vain luuserit.
- Anonyymi
Oletko valmis edes työelämään jos tuohon neuvoa joudut kysymään täältä
- Anonyymi
Helppoa, selvitä kuka suorittaa uusien työntekijäin valinnat ja ala sukulaiseksi hänelle.
Lapseksi pääsy aikuisena voi olla hankalaa joskaan ei täysin mahdotonta sillä aina jopa vielä aikuisenakin on mahdollisuus päästä adoptioiduksi lapseksi, mutta ehkä parempi tapa päästä sukulaiseksi kumminkin on se että aluksi ota selvää onko valitsijalla jo aikuisia tai teini-iässä olevia lapsia, ja jos on niin valikoi heistä se rumin siis sen joka rumuuttaan ei kellekkään kelpaa, ja sitten ui niin sanotusti liiveihin sille rumiskolle.
Sitten kun sinä vävynä tai miniänä olet päässyt töihin niin ehkä voit erota siitä rumiskosta tai ehkä et, mutta väliäkö sillä koska makuukammarin pimeydessä kaikki kumppanit ovat ihan naitavia myös ja mukaan lukien ne kaikkein rumimmatkin. - Anonyymi
Eniten merkkaa ikä, koulutuksen/työkokemuksen tuoreus, asenne, suosittelijat ja tietenkin ala (onko puutetta työntekijöistä). Siisti olemus ja hyvä käytös on itsestäänselvyys. Parhainta tietenkin on jos olet jo talossa sisällä.
- Anonyymi
"Eniten merkkaa ikä, koulutuksen/työkokemuksen tuoreus, asenne, suosittelijat..."
Ei aina auta vaikka olisi kuinka hyvät suosittelijat, itse hiljattain jäin rannalle ruikuttamaan vaikka kerroin että meedion välityksellä sekä Stalin että Äiti Teresa olisivat valmiita sanomaan hyvän sanan puolestani.
- Anonyymi
jos olet työtön niin jotain uutta pitäisi keksiä, Vanhat kuviot ja kaavat toistuvat mutta niistä ei ole hyötyä uuden työpaikan saamiseen. Vanhat troppit ei auta. Itseäsi et saa nuoremmaksi. Muuta niitä asioita jotka on mahdollista muuttaa ja hanki itsellesi uusia kyvykkyyksiä ja ihmiskontakteja. Ilman ihmiskontakteja sitä on täysin pimennossa.
- Anonyymi
Jätä CV:stä pois kaikki työvoimatoimistojen kurssit. Jos niissä olet ollut, niin se kertoo työnantajille, että olet tyhjänpäiväinen aikaasi turhaan kuluttava laiskuri.
- Anonyymi
Kannattaa opetella olemaan oma itsensä. Jos se ei riitä, se ei riitä.
- Anonyymi
Ole ollut muutamissa erikoiskoulutuksissa. Niissä kaikissa tulee ilmi se, että nykyään etsitään ihmistä joka tekee sen mitä tarvitsee, ei stressaa ja pala loppuun. Rento mutta asiallinen on hyvä. Ei stressaava p-nuolija!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862