Sähköauto räjähti!

Anonyymi-ap

Sähköauto räjähti parkkihallissa Lahdessa, kertoo IL. Noniin, siihen loppui minun ja monen muun kiinnostus sähköautoihin.

66

1195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009631381.html
      "Sähköauto räjähti Lahdessa.
      Räjähdyksen syy ei ole tiedossa.
      Liekkipaloa ei kuitenkaan Koskelan mukaan silloin ollut, eikä leikkejä syntynyt räjähdyksessä välttämättä ollenkaan. Jos palosta olikin syttynyt liekkejä, niin Sprinkler-palosammutusjärjestelmä oli ne ehtinyt jo sammuttaa, Koskela kertoo."

      Ei muuten sammu sähköauton räjähdysmäinen palo sprinkelin vedellä.
      Sähköauton akut sijaitsevat auton alla, joten ei se vesi sinne pääse, eikä litium akun palo sammu vedellä.
      Netissä on videoita, joissa ltium akku laitetaan veteen, niin palo vaan voimistuu.
      Litium tuottaa palavaa kaasua veden kanssa tekemisiin joutuessaan.
      https://www.youtube.com/watch?v=Vxqe_ZOwsHs

    • Anonyymi

      Päivystävä palomestari Markus Koskela Päijät-Hämeen pelastuslaitokselta kertoo, että auton kori vääntyi ja ikkunat särkyivät räjähdyksen voimasta.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9b0b3cdf-5a7b-4abe-8765-43d293e81080

      Ylpeä omistaja olisi varmaan vainaja.
      Eiköhän nuo vaaralliset sähkörimpulat tulisi lain nojalla kieltää, koska vaarantavat liikenneturvallisuuden!

      • Anonyymi

        Olikohan autossa mökille menossa ollut vuotava bensakanisteri sisällä ja kun sai kipinän niin BUM!

        Kuten palokunnasta kerrottiin, kyse ei ollut akkupalosta vaan muusta syystä tapahtunut räjähdys.


    • Anonyymi

      Mikä aiheuttaa sähköauton räjähtämisen ilman, että se tietoisesti räjäytetään.

      Akku saattaa räjähtää, mikäli on vaurioitunut. Akku voi olla oikosulussa ja kuumenee, syttyy räjähtää. Li-ion akku kuumenee palaessaan niin voimakkaasti, että sammuttamiseen olisi oltava erittäin tehokas (sammutuskärri) ja ko palon sammuttamiseen sopiva sammutin, tai vesi, jos muuta ei ole. Palokaasut ovat myrkyllisiä. Räjähdys muodosta yleensä painetta ja sirpaleita.

      • Anonyymi

        Niissä kun ei ole sulakeita. Kuka selaisen sulakkeen vaihaisi


    • Anonyymi

      "Lahden kauppatorin alla olevassa parkkihallissa räjähti sähköauto lauantai-aamuna. Pelastuslaitos sai tiedon tapauksesta noin kello kahdeksan jälkeen aamulla."

      Kuulostaa melko erikoiselta, durecelin räjähdys ilman paloa, mutta reippaasti savua !?

      Onneksi lähettyvillä ei ole samaan aikaan ollut ihmisiä, jotk aolisivat voineet saada osumaa joistakin sirpaleista.

      Mutta kyllähän nuo EV:t ovat tikittäviä aikapommeja ja riskeeraavat aiheuttaa suurta vahinkoa esim. kerrostalojen alla olevissa parkkihalleissa palamaan syttyessään.

      Palo aiheuttaa hyvin myrkyllisiä kaasuja ja sammutusvedet aiheuttava hyvin toxisia jätevesiä kaikkialle minne valuvat ja joita on mahdoton puhdistaa. EV ei ole ekoteko.

    • Anonyymi

      Auton ajoakusto ehjä, joten syy räjähdykseen oli jossain muualla.

      Olisiko ollut Airbag? Rikkonainen Airbag räjähtää varsin tuhoisasti.

    • Anonyymi

      Nätti Wolkkari on nyttemmin vähemmän nätti. Tuossa olisi voinut käydä hyvinkin ikävästi, onneksi kuljettaja tai muita ei ollut paikalla / lähettyvillä.

      Odotan vain milloin EV:lle alkaa ilmaantua parkkikieltoja parkkihalleihin ja / tai niiden latausmahdollisuuksista ko. tiloissa luovutaan.

      Norjasahan yksi laivayhtiö on laittanut EV:t kokonaan banniin turvallisuusriskien vuoksi.

      "Latauksessa ollut sähköauto räjähti Lahden toriparkissa"

      "Koskelan mukaan sähköautopalot ovat tavallista haasteellisempia, sillä ne syttyvät herkästi uudestaan. Joskus sähköautot on upotettava veteen useiksi päiviksi."

      - https://yle.fi/a/74-20035023

      "Bussipaloissa palokuormaa on paljon, joten sammutusvettä tarvitaan todella runsaasti, jos ajatellaan akuston jäähdyttämistä. Sammutusvesi on lisäksi saastunutta, joten sitä ei pitäisi päästä ympäristöön."

      - https://yle.fi/a/74-20016265

      • Anonyymi

        "Nätti Wolkkari on nyttemmin vähemmän nätti. Tuossa olisi voinut käydä hyvinkin ikävästi, onneksi kuljettaja tai muita ei ollut paikalla / lähettyvillä."
        Eipä ollut kyseessä Volkkari, vaan Stellantiksen valmistama sähkö-Proace!
        Toyotalla ei oikein mene putkeen vihreä siirtymä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nätti Wolkkari on nyttemmin vähemmän nätti. Tuossa olisi voinut käydä hyvinkin ikävästi, onneksi kuljettaja tai muita ei ollut paikalla / lähettyvillä."
        Eipä ollut kyseessä Volkkari, vaan Stellantiksen valmistama sähkö-Proace!
        Toyotalla ei oikein mene putkeen vihreä siirtymä.

        Höpsis, id.poks se näytti kuvien mukaan olevan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Nätti Wolkkari on nyttemmin vähemmän nätti. Tuossa olisi voinut käydä hyvinkin ikävästi, onneksi kuljettaja tai muita ei ollut paikalla / lähettyvillä."
        Eipä ollut kyseessä Volkkari, vaan Stellantiksen valmistama sähkö-Proace!
        Toyotalla ei oikein mene putkeen vihreä siirtymä.

        Tuossa ylen kuvassa https://yle.fi/a/74-20035023 on Wolkkari.

        Kas tuollainen söde malli:

        "Here's Why VW's ID. Buzz Cargo Is Not Coming to US"

        - https://www.autoweek.com/news/green-cars/a39395413/volkswagen-id-buzz-cargo-panel-van-ev/


    • Anonyymi

      Syytä ei tiedetä ja palamaan se ei alkanut ja akusto ehjän näköinen. Onneksi sähköautopalot on harvinaisempia kuin polttomoottori aitojen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, tiedossa ei ole yhtäkään polttomoottori-aidan paloa, tai edes ensimmäistäkään kytemisen alkuakaan!


      • Anonyymi

        Missään ei liene suhdeluvuin suhteutettetua tilasto EV-palot vs. polttaripalot.

        Polttaripalo on helppo ja nopean rutiininomainen sammutettava. Paljon ajettuja vanhoja polttareita on pilvin pimein, eli paloriskitkin tilastollisesti korkeammat.

        Ongelmana on se, että kun EV syttyy palamaan, niin sitä ei olekana helppoa ja nopeaa sammuttaa ja se voi syttyä yhä uudestaan lukuisia kertoja.

        Lisäksi se tuottaa erittäin toxisia savuja, sekä sammutusvesi on todella pahoin saastunutta ja tuota vettä tarvittaan valtavia määriä.

        Mikä olisikaan tilanne jos noita Dureceleitä olisi nykyisen homeaopaattisen osuuden sijaan vaikkapa 50% autokannasta, sekä pilvin pimein jo vanhoja ja paljon ajettuja.

        EV ei todellakaan ole eko-teko.


      • Anonyymi

        EV kun syttyy niin on piru merrassa ... polttarin sammutu on nopea rutiinitoimenpide.

        Mikä tuleekaan olemaan turvallisuustilanne, kun ja jos noita patteriautoja tulee olemaan vaikkapa se 50% autokannasta, puhumattakaan valtaosuudesta.

        "Sihisevä ja sähisevä sähköauto roihahti liekkeihin – palomiehet päivystivät kuumana käyneen auton vierellä kuusi tuntia"

        - https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sihiseva-ja-sahiseva-sahkoauto-roihahti-liekkeihin-palomiehet-paivystivat-kuumana-kayneen-auton-vierella-kuusi-tuntia/7211526


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei liene suhdeluvuin suhteutettetua tilasto EV-palot vs. polttaripalot.

        Polttaripalo on helppo ja nopean rutiininomainen sammutettava. Paljon ajettuja vanhoja polttareita on pilvin pimein, eli paloriskitkin tilastollisesti korkeammat.

        Ongelmana on se, että kun EV syttyy palamaan, niin sitä ei olekana helppoa ja nopeaa sammuttaa ja se voi syttyä yhä uudestaan lukuisia kertoja.

        Lisäksi se tuottaa erittäin toxisia savuja, sekä sammutusvesi on todella pahoin saastunutta ja tuota vettä tarvittaan valtavia määriä.

        Mikä olisikaan tilanne jos noita Dureceleitä olisi nykyisen homeaopaattisen osuuden sijaan vaikkapa 50% autokannasta, sekä pilvin pimein jo vanhoja ja paljon ajettuja.

        EV ei todellakaan ole eko-teko.

        100 000 valmistettua BEV:tä kohti niitä palaa 25 kpl.

        Polttomoottoriautoja taas palaa 100 000 kpl kohti 1530 kpl.

        Hybridejä palaa 100 000 valmistettua autoa kohti peräti 3575 kpl.

        Melko selvää, että täyssähköauto on kaikkein turvallisin valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 000 valmistettua BEV:tä kohti niitä palaa 25 kpl.

        Polttomoottoriautoja taas palaa 100 000 kpl kohti 1530 kpl.

        Hybridejä palaa 100 000 valmistettua autoa kohti peräti 3575 kpl.

        Melko selvää, että täyssähköauto on kaikkein turvallisin valinta.

        Harhaanjohtava ja tietolähteetön tilasto.

        Täyssähköjä ei vielä ole paljon, eikä varsinkaan vanhoja paljon ja puhki-ajettuja vanhoja EV-ritsoja ei vielä pahemmin ole tai ei lainkaan vs. kaikenkirjava polttarikanta ikivanhoine puhki poljettuine ritsoineen.

        Hybrideistä tuo tuntematon tilasto siis kertoo niiden olevan suht' riskialtis konsepti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaanjohtava ja tietolähteetön tilasto.

        Täyssähköjä ei vielä ole paljon, eikä varsinkaan vanhoja paljon ja puhki-ajettuja vanhoja EV-ritsoja ei vielä pahemmin ole tai ei lainkaan vs. kaikenkirjava polttarikanta ikivanhoine puhki poljettuine ritsoineen.

        Hybrideistä tuo tuntematon tilasto siis kertoo niiden olevan suht' riskialtis konsepti.

        Ei ole harhaanjohtava, täyssähköautoja ei yksinkertaisesti syty vastaavaa tahtia, vaikka verrattaisiin samanikäisiin polttomoottoriautoihin.

        Täyssähköautoissa ei ole kuumaa palotilaa, toisin kuin polttomoottoriautoissa, tämä lienee suurin syy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole harhaanjohtava, täyssähköautoja ei yksinkertaisesti syty vastaavaa tahtia, vaikka verrattaisiin samanikäisiin polttomoottoriautoihin.

        Täyssähköautoissa ei ole kuumaa palotilaa, toisin kuin polttomoottoriautoissa, tämä lienee suurin syy.

        Siinäpä meillä kommentoija


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä meillä kommentoija

        Niin, eikö olekin hyvä kun edes joku kommentoija ymmärtää jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaanjohtava ja tietolähteetön tilasto.

        Täyssähköjä ei vielä ole paljon, eikä varsinkaan vanhoja paljon ja puhki-ajettuja vanhoja EV-ritsoja ei vielä pahemmin ole tai ei lainkaan vs. kaikenkirjava polttarikanta ikivanhoine puhki poljettuine ritsoineen.

        Hybrideistä tuo tuntematon tilasto siis kertoo niiden olevan suht' riskialtis konsepti.

        "Harhaanjohtava ja tietolähteetön tilasto."
        Ei pienimmässäkään määrin harhaanjohtava ja perustuu tilastolliseen tutkimukseen Yhdysvalloissa. Tietolähde on alla.
        https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Harhaanjohtava ja tietolähteetön tilasto."
        Ei pienimmässäkään määrin harhaanjohtava ja perustuu tilastolliseen tutkimukseen Yhdysvalloissa. Tietolähde on alla.
        https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/

        Tuo tilasto on harhaanjohtava:

        1)Koska sähköautoja on edelleen kokonnaisautokannasta kerrassaan vähän, niin se johtaa kapeaan tilastolliseen otantaan.

        Myös EV:n ikäjakauma on kapea vs. polttarikanta.

        2) Valtaisan numeraalisen massan polttareiden ikäjakauma ja ajetut kilometrit ovat jotakin aivan toista luokkaa, kuin marginaalisen ryhmän suht' uusien s-auto-otannan yksilöillä.


    • Anonyymi

      Hehe, eipä yllätä että oli Klonkswagen.

    • Anonyymi

      Sähköauton litium akku voi räjähtää, mikäli akkupatterin tietystä alueesta joutuu oikosulkuun joko viallisen elementin(erittäin harvinaista), tai sitten ulkoisen vaurion vuoksi oikosulkuun.
      Akun suojauksen vuoksi voi tulla tilanteita etteivät palokaasut pääse vapaasti pois, aiheuttavat räjähdyksen, jossa koko auto muuttaa muotoa, näistä on esimerkkejä mm. yotubessa USA:ssa tapahtuneista

    • Anonyymi

      Aika erikoista. Ei näytä kuvien perusteella akkupalolta?

      • Anonyymi

        Ei siellä sisällä kummoinen jotakin ponneainetta sisältänyt laite tarvitse olla, kun auto ikkunat kiinni ja ovet suljettu. Silloin paineallato tekee juuri tuollaista jälkeä vuotaessaan. Suljettu tila on kaikissa räjähdyksissä se mitä tekee jälkeä. Eihän dynamiittipötköään nuotioon heitettynä muuta tee kuin pöllähtää kovalla liekillä. Laita pötkö suljettuun metalliputkeen ja sytytä tulilanka, niin putki räjähtää ja pienet sirut lentää ymäriinsä ja pitää kovan äänen. Arvioisin, että autossa oli jokin kaasua tai muuta palavaa nestettä sisältävä laite josta palava aine pääsi ulos, kaasuntui ja räjähti. Mikä se on, en tiedä, mutta kyseessä on yhteiskäyttöauto ja siellä on voinut olla mitä tahansa, joka on lentänyt räjähdyksessä ulos. Kunhan tutkivat, niin asia selviää. Polttomoottoriautoja palaa tänäänkin keskimäärin 5 - 6 kappaletta eri syistä. Minulla Citroen merkkinen auto syttyi tuleen ajaessa ja kuinkas muuten muualla kuin Lahdessa. Paljon ajettu vanha ja sokuinen konehuone sen aiheutti. Jäljelle jäi vain vääntynyt metallisrunko. Suurimman pamahduksen aiheutti räjähtävät renkaat ei bensatankki, joka vain pöllähti näyttävästi. Palot lähtee lähes aina konetilasta. Kuumuus, lika, polttoaine ja sähkö eivät ole se paras yhdistelmä.


    • Anonyymi

      Miten lienee bussien kanssa, kun niitä palaa vuosittain useita. Palot saa alkunsa tosin dieselmoottoreista.

    • Anonyymi

      Se on näkkyy volsku ottanut räjähtävän lähdön sähköautojen maailmaan :D

      Kuinkahan noissa vagguutusmaksut nousee...

      • Anonyymi

        Minulla on pieni BMW i3 ja sen vakuutus on aivan saman hintainen kuin missä muussa samankokoisessa pikkuatuossa täysillä bonuksilla. Ei ole räjähdellyt eikä savunnut. Toimii aivan loistavasti ja viime yönäsiihen 250 km. ladattu energia maksoi noin 1 euron veroineen ja siirtomaksuineen. Se nyt vain turhaa maksaa ukomaisille öljyntuottajille samasta toimintamatkasta yli 30 € bensa tai dieselautolla. Ainakaan siin ei ole muuta kuin sähköä. Polttomoottoriautossa on syttyvää polttoainetta ja sähköä samassa laitteessa ja kuuma moottoritila. Talvella lisäksi moottori ja sisätilalämmitin 240 V. kytkettynä. Niitä sitten palaakin päivttäin 5 -6 kappaletta. Ei tarvi ihmetellä miksi.


      • Anonyymi

        Volskut käyttökieltoon..tutkinnan ajaksi


    • Anonyymi

      Suomalaista uutisointia. Salataan syy vaikka tiedetään heti mikä posahti...aina sanotaan emme kommentoi. ...vaikka pää lentäs helvettiin joltain niin mitään ei kerrota...

      • Anonyymi

        No jos jotain räjähti, se oli melkein varmasti Airbag.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos jotain räjähti, se oli melkein varmasti Airbag.

        Savun hälvennettyä tarkistetaan kytkennät...


      • Anonyymi

        oliko se gps loggerin akku?


      • Anonyymi

        VW Id Buss se oli. Huono mainos volkkarille.


    • Anonyymi

      Vety on kiva aine!

    • Anonyymi

      Melko mysteerinen tapaus. Toivottavasti onnettomuustutkijat saavat arvoituksen selvitettyä.

      * Päijät-Hämeen pelastuslaitoksen päivystävä palomestari Markus Koskela ei tiedä, miksi autossa räjähti.

      "– Vaikea sanoa, mutta autossa ei ollut mitään ylimääräistä, mikä olisi räjähtänyt. Auton korkeajänniteakku ei vaikuttanut vaurioituneen."

      - https://yle.fi/a/74-20035023

      • Anonyymi

        Hah,salattu Suomi,eihän parvekelaiseissakaan ole vikaa...muuten vaan rapsahtelee siellä täälä...maksetaanko näille tutkijoille..


    • Anonyymi

      Minkä lienee tahon yhteiskäyttöauto, mutta ainakin osa ko. yhteisön tuollaisen käyttäjistä saattaa siirtyä muihin kuin EV-vaihtoehtoihin ja varsinkin autoa viimeksi käyttänyt, jolla oli todella hieno tuuri ettei ollut autossa räjähdyksen aikaan.

      "Palanut auto hinattiin parkkihallista ulos. Auton etuoven teippauksessa lukee ”yhteiskäyttöauto”. "

      - https://yle.fi/a/74-20035023

      • Anonyymi

        Parempi siis käyttää autoja, joissa ei ole airbagia tai 12v lyijyakkua?


    • Anonyymi

      Ehkä airbag, Tai uusi kylmäaine R1234yf ilmastointilaiteessa , Voi olla jotain aivan muuta myös spraypullo , nestekaasu pullo ?

      • Anonyymi

        Ei tuossa ole montaa osaa mikä voi posahtaa...


      • Anonyymi

        Pullot kyllä löytyy Joss oli kyydissä.


    • Anonyymi

      Mikä merkki ja onko takaisin kutsutaan trafin sivuilla.

      • Anonyymi

        Kyseessä oli uusi VW ID buss. Tänään räjähtäneestä autosta julkaistiin kuva Ylen uutisissa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Nyt HETI kaikki vw.n id mallit käyttökieltoon. Valmistaja vastuuseen rakennevirheistä.


      • Anonyymi

        Tuo riskaapelissa kuosissa ollut Wolkkari olisi tullut parkkeerata vieläkin kauemmaksi rakennuksista.

        Nyt se on tuupannut mittavan myrkky-savupilven ilmoille ja sitten nuo myrkyt laskeutuvat tuulien mukana jonnekin luontoon.

        Samoin sammutusvesi on pahoin saastunut, jota voi edes puhdistaa.

        Olisikohan sen akku (jokunen kennoista) kuitenkin ollut sen räjähdyksen syy, akku saanut osumaa ja jonka tuo palo nyt sitten viimeistelee?

        Kerostalojen parkkihalleissa tuollaiset potentiaalit myrkkypommit tulisi kokonana kieltää.

        Entäpä kun tuollaisia EV:tä ajetaan Ruotsin-lautalle ja jos yksikin roihahtaa keskellä ulappaa.

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32e6398b-b5da-4f55-bb91-3655e9009a48

        EV ei ole ekoauto ollenkaan ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt HETI kaikki vw.n id mallit käyttökieltoon. Valmistaja vastuuseen rakennevirheistä.

        Onhan eri automerkkien polttomoottoriautoja myös syttynyt tuleen. Volvon joku malli kärsi tulipaloista jossain kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo riskaapelissa kuosissa ollut Wolkkari olisi tullut parkkeerata vieläkin kauemmaksi rakennuksista.

        Nyt se on tuupannut mittavan myrkky-savupilven ilmoille ja sitten nuo myrkyt laskeutuvat tuulien mukana jonnekin luontoon.

        Samoin sammutusvesi on pahoin saastunut, jota voi edes puhdistaa.

        Olisikohan sen akku (jokunen kennoista) kuitenkin ollut sen räjähdyksen syy, akku saanut osumaa ja jonka tuo palo nyt sitten viimeistelee?

        Kerostalojen parkkihalleissa tuollaiset potentiaalit myrkkypommit tulisi kokonana kieltää.

        Entäpä kun tuollaisia EV:tä ajetaan Ruotsin-lautalle ja jos yksikin roihahtaa keskellä ulappaa.

        - https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/32e6398b-b5da-4f55-bb91-3655e9009a48

        EV ei ole ekoauto ollenkaan ...

        Veteen upottaa,Suomessa ei ole tarpeeksi sammutus altaita..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan eri automerkkien polttomoottoriautoja myös syttynyt tuleen. Volvon joku malli kärsi tulipaloista jossain kohtaa.

        On se merkillistä miten tuollaisia suoranaisia aivotomuuksia aina vain leivotaan.

        a) Kas kun patteriauton palo-ongelma myrkkykaasuineen ja saastuneine sammutusvesineen (jota tarvitaan todella paljon) on aivan toista luokkaa kuin helposti ja nopeasti sammutettavan polttarin.

        b) Toisekseen, polttareita on aivan valtaisa määrä maailmalla kaiken ikäisinä, vanhoina ja hyvin paljon ajettuinakin, eli on loogista miten niiden paloja siellä täällä tapahtuu.

        c) Sitten on vielä vandalismi. Ajatelkaapa mm. Ranskan uutisoituja viimeiakaisiakin mielenosoituksia, jossa autoja sytyteettiin palamaan keskellä Pariisia ja muita kaupunkeja. Samoin ongelmalähiöiden liki viikottaiset autopoltot.

        Mikä tuleekaan olemaan turvallisuustilanne sitten kun s-autoja on vaikkapa se 50% autokannasta joskun melko kaukana tulevaisuudesa.

        d) Kuka voi nukkua Ruotsin lautalla yönsä rauhassa kun tietää potentiaalin vaarallisia EV:tä olevan autokannella tiiviisti parkkeerattuina ... tai sama kerostalossa kotonaan, kun talon alla parkkihallissa on tuollaisia potentialeja pommeja ja lisäksi ne ovat yleensä latauksessa öisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt HETI kaikki vw.n id mallit käyttökieltoon. Valmistaja vastuuseen rakennevirheistä.

        Kyseinen autotyyppihän on kelvoton liikennekäyttöön. jarruton, lämmityslaitteeton ja jopa räjähdysherkkä rakennelma. Ainoastaan idioodit. ideoloogit voi moista roskaa ostaa.


    • Anonyymi

      Mikä tuleekaan olemaan tilanne jos s-autoja tulee olemaan 50% autokannsta ja niiden ikäjakauma ja ajetut kilometrit olisivat polttareita vastaavat.

      "Pelastuslaitos ei uskalla tutkia parkkihallissa räjähtäneen sähköauton akkuja"

      "Koukin mukaan teknologian kehityksen myötä syntyvät uudet turvallisuusriskit aiheuttavat pelastusalalle päänvaivaa. Esimerkiksi juuri sähköautopalot ovat uusi aihealue, joten kaikkia sähköautoihin liittyviä riskejä ei vielä tiedetä, Kouki sanoo."

      ** ”Tämä on tällaista perässä juoksemista, kun yritämme selvittää, miten uusia riskejä hallitaan.”

      "Toisaalta Kouki arvioi, että sähköautokannan vanhetessa ongelmia saattaa ilmaantua nykyistä useammin. Sähköauton vikaherkkyys kasvaa auton iän mukana."

      - https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009634395.html

      • Anonyymi

        Maaseutu ja kesämökit on ongelma aluetta...mökkitiet ovat usein niin huonoja ettei raskas kalusto edes pääse lähelle...kaikki myrkky ja paska menee luontoon ..eko teko..


    • Anonyymi

      Ei tainnut jäädä paljon tutkittavaa.....jokin osa lenti taivaalle kun katsoi videota palavasta autosta...menikö hän maata kiertävälle radalle..

    • Anonyymi

      Hienoa. Sähköautot ovat parhaita! Pienet paukut- ja palot ei haittaa...Hähää! Mitäs patteritollo tähän keksii selitykseksi?

    • Anonyymi

      Harmi, että paloi. Räjähdyksenkin syytä nyt vaikea tutkia. Esim. sitä johtuiko auton viasta vai matkatavaroista.

      • Anonyymi

        Odotamme seuraavaa paukkua..ompahan jännitystä ilmassa..


      • Anonyymi

        "Harmi, että paloi. Räjähdyksenkin syytä nyt vaikea tutkia. Esim. sitä johtuiko auton viasta vai matkatavaroista."

        Artikkelissahan kerrotiin auton tarkistaneen paliokunnan edustajan kertoneen, että autossa ei ollut kyydissä mitään räjähdystä aiheuttavaa. Tarkoittaa, että ongelma on ollut itse autossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Harmi, että paloi. Räjähdyksenkin syytä nyt vaikea tutkia. Esim. sitä johtuiko auton viasta vai matkatavaroista."

        Artikkelissahan kerrotiin auton tarkistaneen paliokunnan edustajan kertoneen, että autossa ei ollut kyydissä mitään räjähdystä aiheuttavaa. Tarkoittaa, että ongelma on ollut itse autossa.

        Sähköautomarkkinat ovat herkillä...kaikki salataan vaikka tiedetään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautomarkkinat ovat herkillä...kaikki salataan vaikka tiedetään...

        Mitä? Oletko nyt tosissasi? Jokainen sähköautopalo on maanlaajuinen uutinen! Salataan? Anna mun nauraa!

        Polttomoottoriautoja taas palaa 5 päivässä, eivätkä ne ole mitään uutisia, koska kaikki tietävät miten palovaarallisia ne ovat.


    • Anonyymi

      Nämä vastaavanlaiset tapaukset tulevat vain lisääntymään,kunhan nuo patterilelut lisääntyvät.Akkujen oikosulut latauksen yhteydessä ym,sähkölaitteisiin liittyvät viat ja niistä johtuvat palot ja "pienet poksahdukset".
      Ovat myös todella hankalia ja vaativia sammuttaa.Vaarallisia leluja!!!🤔😱

    • Anonyymi

      Onneksi ei räjähtänyt sentään ajon aikana.

    • Anonyymi

      Tämä ei ollut eka kerta.

      Olen lukenut tapauksesta jossa auto oli saanut osumaa ajossa ja se oli otettu tarkistukseen jossa oli todettu tapahtuma. Auto oli asetettu varoaluelle jossa sitä oli suojatusti seurattu useamman päivän ajan valvotusti uuden akuston vaihtoa valmistaen.

      Olen sitä mieltä, että tuo yhteiskäytössä ollut auto on saanut osumaa aiemmin ja sitä ei ole tarkistettu virallisesti juuri tuon yhteiskäyttöhistorian vuoksi.

      Tässä syy miksi sähköauton vakuuttaminen on aivan vitun kallista vaikka autossa olisi muutoin monta hyvää puolta!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe