Pilkaamisen pahe. .. ja synti
---------------------------------
Ammoista ajoista alkaen, ihmisluonnon turmeluksen merkkinä on näkynyt:
pilkkaamisen pahe!
Toki ihmisten keskenkin pilkkaamista on ollut ja on edelleen, mutta se, että syntinen kuolevainen ihminen nostaa itsensä korokkeelle ja ottaa roolin pilkata JUMALAA? Pyhiä asioita?
- Luotu, rääpäle (!) alkaa repostella LUOJAANSA1 Elämän antajaa ja elämän pois ottajaa! Ihminen, kuin kedon ruoho? ( Ps 103:15)
• ”… kun tuuli käy hänen ylitsensä , ei häntä enää ole, eikä hänen asuinsijansa häntä tunne”
Tämä aloitus on osa 1, koskien pilkkaamisen asiaa, Raamatun sisällön valossa.
1) Pilkkaamisen pitkä historiamatka: lopunajan pilkkaaminen
------------------------------------------------------------------------
PIETARI: 2 Piet 3:3.
• ”Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa PILKKAAJIA jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
• ”Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee PILKKAAJIA, jotka ovat omien himojensa vietävinä. He sanovat PILKATEN: »Onko hän MUKA tullut, niin kuin lupasi? Isämme ovat nukkuneet pois, ja kaikki on entisellään, niin kuin on ollut maailman luomisesta asti.»
JUUDA: 1:18 -19
• "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".
Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.”
2) Pilkkaajat pureskelevat kielensä rikki - eivät tee parannusta!
-------------------------------------------------------------------------
Me tämän ajan kristityt elämme niissä lopunajan kuvioissa, joita koskien ovat em. profeetalliset ennustukset myös pilkkaamisen paheesta ja synnistä.
Mutta tämä ei siis ole mitään ”uutta auringon alla”. Osa ihmisistä on aina historian saatossa osannut ”pilkata” ja herjata. Myös Jumalaansa on syntinen ihminen aina uhitellut. (Tosin lopputulos on huono…)
Kun lopunajan jumalattomuus tästä vieläkin pahenee, paatuneet pilkkaajat pitävät pintansa! ( Ilmestyskirja 16:8-11)
• ” Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.”
• ”Ja viides enkeli vuodatti maljansa pedon valtaistuimelle, ja sen valtakunta pimeni; ja he pureskelivat kielensä rikki tuskissansa ja PILKKASIVAT taivaan Jumalaa tuskiensa ja paiseittensa tähden, mutta eivät tehneet parannusta teoistansa.”
3) Pilkkasivat Taivaan Jumalaa!
---------------------------------------
Ihmiselle on hyväksi pysähtyä ja pohtia? Ettei mene joukon jatkeena pilkkaajien porukkaan? Jumalaan suunnattua pilkkaamista ja herjaamista ja Kaikkivaltiaan arvovallan häpäisyä on toki ollut aikojen alusta saakka, mutta se kasvaa lopuksi maksimaaliseksi, jopa megalomaaniseksi ilmiöksi. Paatuneeksi agendaksi.
Jumala sallii ”saastaisten saastua” - pahuuden pahentua. Koska Hän on TÄYDELLINEN. Hän ei väkisin ketään kisko pyhyyteen. Täydellinen Jumala antaa ihmiselle valinnan vapauden. Koska Kaikkivaltias Jumala ei ole diktaattori, ei tyranni, ei despootti. Täydellisyys on kaiken yläpuolella. Eikä selitä ihmiselle.
4) Pilkkaamisen lajeista ja kohteista
--------------------------------------
Aikojen alusta on siis pilkkaaminen ollut eräs syntisen ja kapinallisen ihmisen rikostuntomerkeistä!
Sinänsä on traagista jo sellaisenaan, että maan tomusta luotu ihminen uhittelee ja nostaa nokkansa Luojaansa herjaamaan!
( = Ihmiskehon painosta suurin osa (96,2 %), muodostuu kehossa esiintyvästä neljästä yleisimmästä alkuaineesta. Nämä alkuaineet ovat happi, vety, hiili ja typpi.)
Ja – lopuksi sanotaan: ”maasta sinä olet tullut, maaksi sinun pitää jälleen tuleman”. Eikä ihminen saa mitään lupaa päättää MILLOIN on viimeinen hetki ja henkäys?
Pilkkaamisen kohteiksi on kautta aikojen otettu Jumala, jumaluus, pyhätkin asiat.
1. Jumalan (pyhyyden) pilkkaaminen.
2. Herramme Jeesuksen pilkkaaminen.
3. Pyhän Hengen, Hengen ilmiöiden pilkkaaminen.
4. Jeesuksen Kristuksen tulemuksen pilkkaaminen.
5. Joka lajin pilkkaaminen ja halveksunta.
6. Raamatun Sanan pilkkaaminen ja vääristely.
Näistä pilkkaamisen lajeista ja kohteista tarkemmin ja laajemmin, Raamatun Sanan esimerkeillä, seuraavassa, Osa 2.
Pilkkaajat ja heidän agendansa - ja loppunsa. . . (Osa 1)
74
608
Vastaukset
- Anonyymi
Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" pilkkasi ja herjasi työkseen eri palstoilla Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Nyt Jumala on puuttunut asiaan ja kanootti on kaatunut.
Gal. 6:7
Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.- Anonyymi
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.] - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaak. 2:7
Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Ristiäisissä lausuttu nimi viittaa lapselle annettuun nimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]
Ristiäisissä lausuttu nimi viittaa lapselle annettuun nimeen.Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Minä olen sinut nimeltä kutsunut, sinä olet minun"
Kaste: Jumala: tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.
Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä ja tunnustaa lapsen omaksi opetuslapsekseen. - Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
🔞 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17881455a
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
Kristukseen kasteessa liittämätön pakana on tässä maailmassa tämän maailman ruhtinaan valtakunnassa, johon kaikki perisynnin vuoksi syntyy. Ei kukaan ihminen synny suoraan sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Helluntailailaiset on Saatanan asialla yrittäessään estää lapsien kastamisen sisälle Jumalan valtakuntaan. - Anonyymi
"Helluntailainen nimimerkki "Mohikaani27" pilkkasi ja herjasi työkseen eri palstoilla Kristittyjen lapsien saamaa pyhää kastetta nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
Nyt Jumala on puuttunut asiaan ja kanootti on kaatunut."
-----------------------------------------------
Oli myös eräs röyhkeä pilkkaaja Teuvo Suni. Kesällä 2021 hän kirjoitit niin törkeitä tekstejä mm. Jeesuksen risinkuolemasta ja sovintoverestä, että oli VAIKEA uskoa kun niitä luki!
Hän ahkeroi S24 Pyhä Henki ja S24 Raamattu- palstoilla. Mutta sai tiukkaa vastusta, kun hengelliset uskovat pitivät rintamansa.
Silloin Jumala ilmoitti - - että hänen loppunsa jo häämöttää.
Nyt ei mies enää pilkkaa. On poistunut riveistä. Surullista ja traagista.
Kun hän kuitenkin saattoi alkuunsa olle terveellä pohjalla? Mutta mikä lienee vietellyt ja eksyttänyt niin räikeään harhaan!
Viisas ja nöyrä ihminen muistaa: Jumala ei salli itseään pilkata.
Loputtomiin.
Hän kyllä sietää pilkkaamista, aikansa, ja odottaa että pilkkaaja nöyrtyy ja tekee parannuksen.
Sekin aika lopuksi loppuu.- Anonyymi
Teuvo Suni on Jumalan lähettämä oikea profeetta tämä lopun ajan paatuneille väärämielisille homppelimiesten kuten Parhamin ja Olsenin perustamiin lahkoihi eksytetyille sieluille.
2. Tim. 3:13 "Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse."
Mutta kuuroille korville on sekin totuuden sanan julistus mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Suni on Jumalan lähettämä oikea profeetta tämä lopun ajan paatuneille väärämielisille homppelimiesten kuten Parhamin ja Olsenin perustamiin lahkoihi eksytetyille sieluille.
2. Tim. 3:13 "Kelvottomat ihmiset ja petkuttajat menevät pahuudessa yhä pitemmälle, eksyttäen muita ja eksyen itse."
Mutta kuuroille korville on sekin totuuden sanan julistus mennyt.Teuvo Suni oli äärimmäinen rienaaja. Lopuksi. Kirjoitti niin hirveitä tekstejä, ettei ikinä niin irvokasta Jumalan ja Jeesuksen ristin työn pilkkaamista olleet monet (kauan uskon tiellä) olleet lukeneet.
Hän oli ja meni. Ei ole enää (onneksi) elävien kirjoissa. . .
Kiitos Herralle, että totiset krisitiyt VASTUSTIVAT tiukasti hänen sairaita oppejaan kesällä, syksyllä 2021.
Eli, kiitos Herran, Sunin saastaiset tekstit menivät kattavasti ohi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Suni oli äärimmäinen rienaaja. Lopuksi. Kirjoitti niin hirveitä tekstejä, ettei ikinä niin irvokasta Jumalan ja Jeesuksen ristin työn pilkkaamista olleet monet (kauan uskon tiellä) olleet lukeneet.
Hän oli ja meni. Ei ole enää (onneksi) elävien kirjoissa. . .
Kiitos Herralle, että totiset krisitiyt VASTUSTIVAT tiukasti hänen sairaita oppejaan kesällä, syksyllä 2021.
Eli, kiitos Herran, Sunin saastaiset tekstit menivät kattavasti ohi!Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa.
Kalikka kolahti kovasti Sunin nilkkoihin, mut ei enää ole puolustamassa harhojaan....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalikka kolahti kovasti Sunin nilkkoihin, mut ei enää ole puolustamassa harhojaan....
Herra antoi Sunille mahdollisuuden. Tehdä parannusta.
Mutta se ei kelvannut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17106033/ilmoitusta---kenelle---ja-miksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kuuroille korville on sekin totuuden sanan julistus mennyt.Teuvo teki turhaa työtä!
Teuvo Sunin loppuvaiheet itse itsensä korottaneena (profeettana…) olivat tosi säälittävää keissiä!
Hän sekosi maan perusteellisesti aivan kristinuskin ydinasioissa!
Hän sepitti mm. tällaisen aivan absurdin sadun!
A) ”Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.” TeuvoSuni 22.06.2021 09:29
(Teuvo Suni. Lähde: useat blogit Suomi24 Pyhä Henki ja Raamattupalstoilla.)
• B) ”Ristillä ja Jeesuksesta vuodattamalla verellä Saatana on sitonut kaikki syntiset ikuisesti omakseen.” (Sunin tekstiä)
C) Hän koetti sepittää jotakin ”kristittyjen perustuslakiakin” ??
• C) ”KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17008332/emteuvo-suniemn-harhaopetukset-(os
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17008332/teuvo-sunin-harhaopetukset-(osa-2)--miten-viha-apostoli-kehittyi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16961275/koettelua-ja-analyysia----teuvosunin-julkisesta-esityksesta
LOPUKSI
Sunia vastustettiin tiukasti, sisi hänen SAIRAITA tekstejään, joissa Raaaman sanojen vääntäminen oli ennen kuulumatonta!
Hän teki aivan rurhaa työtä. Lopuksi hän paljasti itse itsensä; harhaoppinsa ja että oli susi lammasten vaatteissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17187594/emteuvoem-teki-turhaa-tyota!
Edelleenkin on noita Sunin harhoja oikaisevia tekstejä runsaasti tarjolla. Kun laittaa Suomi24 ”hae” ja nimi Teuvo Suni - niin siitä sitä nousee.
Vaikka Sunin tekstit eivät painomustetta ja palstatilaa kaipaisi, niin opiksi ne voivat olla! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra antoi Sunille mahdollisuuden. Tehdä parannusta.
Mutta se ei kelvannut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17106033/ilmoitusta---kenelle---ja-miksiÄlä pilkkaa Jumalan lähettämää profeettaa Teuvo Sunia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo teki turhaa työtä!
Teuvo Sunin loppuvaiheet itse itsensä korottaneena (profeettana…) olivat tosi säälittävää keissiä!
Hän sekosi maan perusteellisesti aivan kristinuskin ydinasioissa!
Hän sepitti mm. tällaisen aivan absurdin sadun!
A) ”Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.” TeuvoSuni 22.06.2021 09:29
(Teuvo Suni. Lähde: useat blogit Suomi24 Pyhä Henki ja Raamattupalstoilla.)
• B) ”Ristillä ja Jeesuksesta vuodattamalla verellä Saatana on sitonut kaikki syntiset ikuisesti omakseen.” (Sunin tekstiä)
C) Hän koetti sepittää jotakin ”kristittyjen perustuslakiakin” ??
• C) ”KRISTITTYJEN PERUSTUSLAKI JA ASETUS
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17008332/emteuvo-suniemn-harhaopetukset-(os
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17008332/teuvo-sunin-harhaopetukset-(osa-2)--miten-viha-apostoli-kehittyi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16961275/koettelua-ja-analyysia----teuvosunin-julkisesta-esityksesta
LOPUKSI
Sunia vastustettiin tiukasti, sisi hänen SAIRAITA tekstejään, joissa Raaaman sanojen vääntäminen oli ennen kuulumatonta!
Hän teki aivan rurhaa työtä. Lopuksi hän paljasti itse itsensä; harhaoppinsa ja että oli susi lammasten vaatteissa.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17187594/emteuvoem-teki-turhaa-tyota!
Edelleenkin on noita Sunin harhoja oikaisevia tekstejä runsaasti tarjolla. Kun laittaa Suomi24 ”hae” ja nimi Teuvo Suni - niin siitä sitä nousee.
Vaikka Sunin tekstit eivät painomustetta ja palstatilaa kaipaisi, niin opiksi ne voivat olla!Anonyymi 2023-06-05 14:04:21
”Teuvo Suni on Jumalan lähettämä oikea profeetta tämä lopun ajan paatuneille väärämielisille”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noin joku satuilee. Mutta kirjoittaako Oikea Profeetta tällaista sanomaa, jota Suni jankutti viikosta toiseen?
Hyi olkoon mitä saastaa. Ja joku vielä kehuu sunia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pilkkaa Jumalan lähettämää profeettaa Teuvo Sunia.
Täällä ei pilkata, ei Suniakaan - vaan Raamatun Sanan mukaisesti "koetellaan"!
Suni on tekstinsä JULKISESTI kirjoittanut.
Ja JULKISESTI niitä voi arvostella, kritisoida, koetella.
"Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on" ( 1 Tes 5:21)
"Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta"... ( 1Joh 4:1)
Koska "monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.."
Sunilla on ollut kesällä 2021 ja koko syksun mahdollisuus ottaa kantaa siihe kritiikkiin, jota silloin kirjoitettiin. Koskien häne harhaoppejaan, Raamatun Sanan vääristelyä.
Niin ettei ole kyseessä mikään takakäden toiminta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä pilkkaa Jumalan lähettämää profeettaa Teuvo Sunia.
Suni sai nuhdetta ja varoitusta... Mutta miten hän valitsi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17106033/ilmoitusta---kenelle---ja-miksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi 2023-06-05 14:04:21
”Teuvo Suni on Jumalan lähettämä oikea profeetta tämä lopun ajan paatuneille väärämielisille”
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noin joku satuilee. Mutta kirjoittaako Oikea Profeetta tällaista sanomaa, jota Suni jankutti viikosta toiseen?
Hyi olkoon mitä saastaa. Ja joku vielä kehuu sunia?Saatana käyttää kaikkia keinoja eksyttämiseen, miksei sitten Jeesuksen verta?
- Anonyymi
Jumalausko on terveen järjen pilkkaamista.
- Anonyymi
Voodoota se kaikki vain on.
- Anonyymi
Parhamin ja Olsenin toiminnna kautta levitettiin pahoja villitseviä kaatohenkiä ja husmoshenkiä moneen ihmiseen.
- Anonyymi
Sellaisista lahkoista pitäisi heti erota pois, jos vielä ehtii. Paetkaa vuorille. Muista Lootin vaimoa.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaisista lahkoista pitäisi heti erota pois, jos vielä ehtii. Paetkaa vuorille. Muista Lootin vaimoa.
Valit. 5:7
Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa.4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
4. Moos. 14:18
'Herra on pitkämielinen ja suuri armossa, hän antaa anteeksi pahat teot ja rikokset, mutta ei jätä niitä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen'.Jumalallanne ei ole siis minkäänlaista oikeustajua!
Mutta ei onneksi myöskään mitään päätösvaltaa mihinkään. Suksikoon kuuseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalallanne ei ole siis minkäänlaista oikeustajua!
Mutta ei onneksi myöskään mitään päätösvaltaa mihinkään. Suksikoon kuuseen.Sinulla ei ole kompentessia käskyttää, eikä mitään päätösvaltaa.
Jumala on ja pysyy.
- Anonyymi
Helluntailaisten kannattaisi selvittää ensin oman lahkonsa perustajien henget ja armolahjat.
Parhami ja Olseni, helluntailiikkeen perustajat jos ketkä oli täysin väärien henkien vallassa olevia. Molemmat vietiin vankilaan sodomiasta.- Anonyymi
Oletko sinäkin noiden vanki ja orja? Siltä vaikuttaa.
Joudut itsekin.... jos vielä noita kannatat oikein nimeltä. - Anonyymi
sodomiaa? kaikkia uskontoja niitä on pitänyt tännne laskeakin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sodomiaa? kaikkia uskontoja niitä on pitänyt tännne laskeakin
Sodomia, sen takia Jumala hävitti Sodoman ja Gomorran kaupungit. Edes lapset ei säästynyt.
Sodomia tarkoittaa miesten homostelua, toisten miesten, poikien ja eläinten kanssa.
Sodomia. Sodomialla on tarkoitettu "luonnotonta" seksuaalista kanssakäymistä avioliiton ulkopuolella. Monissa maissa se oli ennen vanhaan rikosnimike, jonka perusteella homoseksuaaleja syytettiin. [1] Englanninkielisissä maissa sanalla on viitattu anaaliseksiin, suuseksiin (erityisesti homoseksuaaliseen) ja eläimiinsekaantumiseen.
- Anonyymi
Miksei hellarit nöyrry ja pyydä anteeksi lahkonsa perustajien vääriä henkiä ja häpeällisiä tekoja?
- Anonyymi
3. Moos. 26
38 Ja te häviätte kansojen sekaan, ja vihollistenne maa nielee teidät.
39 Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
40 Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan. - Anonyymi
Kenenkään ei tarvitse pyytää anteeksi menneiden polvien tekoja.
Jokainen tekee tiliä Jumalalle itsestään. Room 14:12.
Jos joku syntiä on tehnyt, hän vastaa siitä.
On ihan typerää ja laitonta syyttää tämäm päivän joitakin uskovia sellaisesta, jota nämä itse eivät ole tehneet.
Eikö järkikulta opeta yhtään. Voitaisiin kysyä:
Mikset itse nöyrry ja pyydä anteeksi vanhempiesi ja esivanhempien syntejä?
Miltä se tuntuisi?
Kuolleet tekevät tiliä ITSE Jumalan edessä. Jumala ei VAADI eläviä tekemään tiliä toisten, edesmenneitten synneistä.
Lopettakaa tämä sikamainen syytöskampanja, tämän ajan (hell) uskovia kohtaan.
Se on järjetöntä, laitonta, lakeja rikkovaa.
- Anonyymi
" Myös Jumalaansa on syntinen ihminen aina uhitellut. (Tosin lopputulos on huono…)"
Miten niin huono? Eipä tuo jumala ole mitenkään viimeaikoina puuttunut pilkaamiseen, päin vastoin. Näyttää siltä, että hän haluaa sallia pilkkaamisen. Se on siis jumalan tahto.- Anonyymi
Kannattaa olla varovainen.
Pitää pienempåä suuta.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää pienempåä suuta....Raamatun mukaan synti ei ole vain ihmisen oma henkilökohtainen ongelma, paan paljon laajempi käsite.
3. Moos. 26
39 Ja ne teistä, jotka jäävät jäljelle, riutuvat teidän vihollistenne maassa syntivelkansa tähden; ja myös isiensä syntivelan tähden he riutuvat niinkuin nekin.
40 Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Synnit eivät ole vain niitä hellareiden itsensä laatimien syntilistoje tekoja.
Raamattu tuntee syntien perusteella tulevan rangaistukset kaikille ihmisille kollektiivinen synti (perisynti=maailmansynti), koko kansalle, koko suvulle, koko perheelle, koko maalla, koko kaupungille jne.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan synti ei ole vain ihmisen oma henkilökohtainen ongelma, paan paljon laajempi käsite.
3. Moos. 26
40 Silloin he tunnustavat syntivelkansa ja isiensä syntivelan, sen että ovat olleet minulle uskottomat ja käyneet minua vastaan.
Synnit eivät ole vain niitä hellareiden itsensä laatimien syntilistoje tekoja.
Raamattu tuntee syntien perusteella tulevan rangaistukset kaikille ihmisille kollektiivinen synti (perisynti=maailmansynti), koko kansalle, koko suvulle, koko perheelle, koko maalla, koko kaupungille jne.
Hoos. 14:1
Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."Raamatun mukaan synti ei ole vain ihmisen oma henkilökohtainen ongelma, paan paljon laajempi käsite."
Kommenttia:
On selvää, että syntikysymys on kattava:
A) Ihmisen oman elämän asia, synnit.
B) Kansojen ja alueiden syntise teot.
Mutta? Ei pidä sotkea asioita. Eikä kirjoittaa sellaista, mitä Raamattu ei opeta.
Vaikka jonkun syntisen perheen tai suvun vaikutus voisi heijastua kuin "kirouksen" tapaan jälkeläisissä, se ei ole mikään kaava.
Luettavaksi Ps 103:10-11
"Ei hän tee meille syntiemme mukaan, eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan. "
"Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan jotka häntä pelkäävät (=kunnioittavat)."
Jeesus ratkaisi syntiongelman Golgatalla!
Hän kantoi kaikkien ihmisten kaikki synnit ristillä.
Hän kärsi sen tuomion, joka ihmisille kuului - synneistä,
Hän kärsi rangaistuksen .
Hän katkaisi myös perisynnin kirouksen.
Siis?
JOKAINEN joka ottaa vastaan armaduksen, syntiensä anteeksiantamuksen, Jeesuksen valmistaman, saa armon ja vapahduksen.
Sellainen ihminen EI KANNA enää omien syntiensä tuomiota. Armahdettu. Jeesuksen sovituksen ansiolla.
Sellainen ihminen ei senkään vertaa kanna menneiden sukupolvien, saati joitenkin uskontojohtajien syntivelkaa.
Eikä ole MISSÄÄN vastuussa sellaisista!
Jumala ei vaadi tilille TOISTEN tekemisistä.
Mutta?
Ne, joille ´Jeesuksen armahdus ei kelpaa?
Kaikki tuomitaan lopuksi "tekojensa mukaan". (Yksilöinä, ei toisten tekemisten nojalla!)
Ilmestyskirja 20:12, 13, 14. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Raamatun mukaan synti ei ole vain ihmisen oma henkilökohtainen ongelma, paan paljon laajempi käsite."
Kommenttia:
On selvää, että syntikysymys on kattava:
A) Ihmisen oman elämän asia, synnit.
B) Kansojen ja alueiden syntise teot.
Mutta? Ei pidä sotkea asioita. Eikä kirjoittaa sellaista, mitä Raamattu ei opeta.
Vaikka jonkun syntisen perheen tai suvun vaikutus voisi heijastua kuin "kirouksen" tapaan jälkeläisissä, se ei ole mikään kaava.
Luettavaksi Ps 103:10-11
"Ei hän tee meille syntiemme mukaan, eikä kosta meille pahain tekojemme mukaan. "
"Sillä niin korkealla kuin taivas on maasta, niin voimallinen on hänen armonsa niitä kohtaan jotka häntä pelkäävät (=kunnioittavat)."
Jeesus ratkaisi syntiongelman Golgatalla!
Hän kantoi kaikkien ihmisten kaikki synnit ristillä.
Siis?
JOKAINEN joka ottaa vastaan armaduksen, syntiensä anteeksiantamuksen, Jeesuksen valmistaman, saa armon ja vapahduksen.
Sellainen ihminen EI KANNA enää omien syntiensä tuomiota. Armahdettu. Jeesuksen sovituksen ansiolla.
Sellainen ihminen ei senkään vertaa kanna menneiden sukupolvien, saati joitenkin uskontojohtajien syntivelkaa.
Eikä ole MISSÄÄN vastuussa sellaisista!
Jumala ei vaadi tilille TOISTEN tekemisistä.
Mutta?
Ne, joille ´Jeesuksen armahdus ei kelpaa?
Kaikki tuomitaan lopuksi "tekojensa mukaan". (Yksilöinä, ei toisten tekemisten nojalla!)
Ilmestyskirja 20:12, 13, 14.Hän kantoi kaikkien ihmisten kaikki synnit ristillä.
Siis?
Lisää:
Kaikki on valmistettu. Mutta jokaisen on valittava, ihmisen ei ole mikään pakko ottaa vastaan sitä armoa ja armahdusta, jonka Jumala valmisti Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää pienempåä suuta....Pelkäätkö mörköjä?
Minun Jumalani ei pienistä pahastu. Pilke silmäkulmassa katselee kun luomansa ihminen toimii juuri hänen luomallaan tavalla. Ja on ylpeä aikaansaannoksistaan. Paitsi silloin kun katuu luoneensa ihmisen. Ja niitäkin katumisia on lukuisia. Ei edes niissä tapauksissa yhtä lukuunottamatta ollut huono lopputulos. Jumala tappoi yhden maapallollisen ihmisiä mutta sanoi sitten, ettei enää toimi niin kuin juuri oli toiminut.
Tosiasia on se, ettei Jumala viitsi liikauttaa sormeaan. Antaa ihmisten puuhastella omin nokkineen, ja paskat välittää jos joku aina välillä siellä kiukuttelee.
- Anonyymi
2. Sam. 12:13
Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.
2. Sam. 12:15
Sitten Naatan meni kotiinsa. Ja Herra löi lasta, jonka Uurian vaimo oli Daavidille synnyttänyt, niin että se sairastui vaikeasti.
18 Seitsemäntenä päivänä lapsi kuoli. - Anonyymi
Room. 5:12
Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
Kun luet tuon koko luvun ajatuksella läpi, nii siitä sanotaan, että yhden ihmisen tottelemattomuuden TEKI KAIKISTA IHMISISTÄ SYNTIÄ.
(ei pelkästään jotain taipumusta tai heikkoutta, kute asia halutaan kiertää)
Samoin sanotaan, että yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena kaikki ihmiset tulivat syntisiksi ja kadotustuomion eli katoavaisuuden alaisiksi.,
Jos perisyntiä ei olisi, niin kukaan ei kuolisi, vaan eläisi ikuisesti.
Synnittömiä ihmisuhreja olisi löytynyt vaikka kuinka paljon, eikä Jeesuksen olisi tarvinnut tulla syntiuhriksi ainoana synnittömämänä ihmisenä.- Anonyymi
1: Perisynti = taipumus syntisyyteen.
2: Isien synnit - menniden sukupolvien synnit.
3: Ihmisen omat synnit, teot, tekemättä jättämiset.
Nuo ovat kaikki eri asioita.
Jumala osaa erotella ne ja niiden seuraukset.
KUKAAN helluntailainen, tämän päivän ihminen ei ole
MISSÄÄN vastuussa niiden helluntailaisten mahdollisista teoista, joita eli
ennen.
Jumala ei vaadi tilintekoa menneiden sukupolvien tekemisistä.
Ettekö ole lukeneet koskaan Hesekiel profeetan lukua 18.
Nyt olisi aika lukea, ja lopettaa epähengellinen ja laiton (tämän ajan) helluntailaisten syyllistäminen joidenkin hell. profeettojen teoista.
"Se sielu, joka syntiä tekee, - sen on kuoltava." ( Hes 18:4)
"Poika ei kanna sisän syntivelkaa. Eikä isä kanna pojan syntivelkaa.
Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen oma vanhurskautensa ja
jumalattoman ylitse hänen jumlattomuutensa.! ( Hes 18:20)
Pitää kunnioittaa Jumalan Sanaa! - Anonyymi
Jumala ratkaisi koko syntikysymyksen!
Jeesus kuoli sijaisuhrina, syntiuhrina.
Hän kantoi syntien tuomion.
Tuomitut voivat saada armahduksen - kuka vain tahtoo?
Paavali, 2 Korinttolaiskirje 5:17-21
"Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan."
"Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa."
"Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden."
AMEN:
- Anonyymi
Jumala ratkaisi syntikysymyksen.
Jokainen voi saada vapautuksen ja armahduksen, joka tahtoo? 2. Kor 5:17-21
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. "
"Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. "
"Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
Kunnia ja kiitos olkoon Jumalalle! - Anonyymi
Perisynti ei ole mitään pelkkää taipumusta synnnin tekemiseen, vaan kaikki tulivat syntisiksi yhden ihmisen tottelemattomuuden teon seurauksena ja se syntisyys alkaa heti sikiämisestä alkaen Adamin sukuun. Synti periytyy, koska se on perisynti.
Room.5:19" Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus TEKI KAIKISTA SYNTISIÄ."
Room.5: 17 "Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi."
Myös lapsia kuolee perisynnin vuoksi.- Anonyymi
Ihmiset kuolee edelleen perisynnin vuoksi, myös lapsia kuolee. Perisynti on edelleen voimassa ja voi hyvin.
Ei Jeesuksen kuolema automaattisesti ihmistä sovittanut Jumalan kanssa.
Sovitus tulee henkilökohtaiseksi vain kasteessa, jossa Jumala antaa kaiken syntisyyden anteeksi ja pesee sen pois, ja kasteessa ihmisestä tulee ikuuisesti elävän Kristuksen ruumiin eli taivaallisen jäsen. Jeesus puhui kasteesta sanoessaan ja tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani. Siksi Jeesu käski kastamaan kaikki ihmiset omikseen opetuslapsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmiset kuolee edelleen perisynnin vuoksi, myös lapsia kuolee. Perisynti on edelleen voimassa ja voi hyvin.
Ei Jeesuksen kuolema automaattisesti ihmistä sovittanut Jumalan kanssa.
Sovitus tulee henkilökohtaiseksi vain kasteessa, jossa Jumala antaa kaiken syntisyyden anteeksi ja pesee sen pois, ja kasteessa ihmisestä tulee ikuuisesti elävän Kristuksen ruumiin eli taivaallisen jäsen. Jeesus puhui kasteesta sanoessaan ja tälle Kalliolle minä rakennan seurakuntani. Siksi Jeesu käski kastamaan kaikki ihmiset omikseen opetuslapsiksi.Jumalan sana on totuus. Ei mitkään helluntailiikkeen johtajien homppelimiesten keksimät selitykset, joita he toistelevat.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan sana on totuus. Ei mitkään helluntailiikkeen johtajien homppelimiesten keksimät selitykset, joita he toistelevat.
1. Piet. 3:21
Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.Jumala sovitti syntisen murhamiehen pesemällä kasteessa kaiken syntisyyden pois juurisyineen.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuojaan päästään kasteessa Kristuksen kuoleman ja sovintoveren osallisuuteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala sovitti syntisen murhamiehen pesemällä kasteessa kaiken syntisyyden pois juurisyineen.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Room.6:3 "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme KASTETUT Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuojaan päästään kasteessa Kristuksen kuoleman ja sovintoveren osallisuuteen.Vain usko Jeesukseen, sovituksen vastaanottaminen, armahdukseen pääseminen TUOMION alta - PELASTAA.
Ei mikään kaste takaa taivaspaikkaa.
Koska?'
KUn Jeesus armahti toisen ryövärin ristillä olleessaan, hän sanoi - mitä?
Ei ehditty kastaa tätä miestä. Hän oli uskon kautta otollinen!
Amen.
- Anonyymi
Joku kirjoitti:
"Room.5: 17 "Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi."
Myös lapsia kuolee perisynnin vuoksi."
Kommenttia:
Tuohan on ihan selvää, että kuolema kohtaa JOKAI STA tänen syntynyttä. Lapsikin jo tietää ja on nähnyt kuolemaa!
Mutta perisynnin syystä ei ketään tuomita kadotukseen, vaan jokainen tuomitaan OMIEN tekojensa todistuksella.
Kuolema.
Kadotus.
Ne ovat ERI asioita.
Jokainen kuolee.
Mutta kadotuksesta välttyvät ne jotka ottavat vastaan ARMAHDUKSEN, sen jonka Jeesus valmisti.
Kun hänet tuomittiin syntisen ihmiskunnan puolesta,
"ei ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
(Etsipä itse em. Raamatun sana...)
Etkö ole lukenut Raamattuasi kunnolla? - Anonyymi
Joku kirjoitti näin:
"Jumalan oikeudenmukaisuuden vaatimus on ikuinen (vaikka synnin tekijä saisikin sen anteeksi). Synnistä aina seuraava rangaistus tulee voimaan tavalla tai toisella."
-------------------------------------------
Kommenttia:
Tuollainen väite ei nojaudu Raamatun Sanaan. Ja siksi siitä puuttuukin ne Raamatun kohdat.. . .
Synnistä ei seuraa aina rangaistusta. Miksi? Koska Herra Jeesus ITSE kuoli rangaistuna ihmisten syntien tähden. HÄnet tuomittiin. Hän kantoi syntien tuomion. Kuolemantuomion. Ristillä.
Siksi ihminen voi päästä vapaaksi syntikahleistaan, ja armahdettuna hänen ei tarvitse kantaa "rangaistusta" synneistään.
Saatikka toisten synneistä.
Taikka esi-isien tekosista!
Jumala ei toisen kertaan "rankaise" sellaista ihmistä, joka on otettu armahduksen alle. Jonka tuomion ja rangaistuksen JEESUS on kantanut.
Älkää nyt hulluja siis kirjoittako! Älkääkä vääristelkö Jumalan Sanaa ja asiaa.
Jumala ei sitä hyvällä katso! - Anonyymi
Profeetta Jesaja jo ennusti Messiaasta, joka olisi tuleva, ja Jeesuksessa tämä profetia täytttyi:
Jesja 53:3-5 (koko luku)
"Hyljeksitty hän oli, ihmisten torjuma,
kipujen mies, sairauden tuttava,
josta kaikki käänsivät katseensa pois.
Halveksittu hän oli, me emme häntä minään pitäneet.
4
Ja kuitenkin: hän kantoi meidän kipumme,
otti taakakseen meidän sairautemme.
Omista teoistaan me uskoimme hänen kärsivän rangaistusta,
luulimme Jumalan häntä niistä lyövän ja kurittavan,
5
vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet
ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet.
Hän kärsi rangaistuksen,
jotta meillä olisi rauha,
hänen haavojensa hinnalla
me olemme parantuneet."
HÄN KÄRSI rangaistuksen.... ihmisten synneistä...- Anonyymi
Syntien sovitus tulee vasta henkilökohtaiseksi sovitukseksi kun Jumala kasteessa pesee synnit pois.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]
And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntien sovitus tulee vasta henkilökohtaiseksi sovitukseksi kun Jumala kasteessa pesee synnit pois.
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.
Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg 2,38]
And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.Vaikka Jeesus sovitti synnit, niin kerran viimeisellä tuomiolla jokainen joutuu vielä tilille omista synneistään, ei ne kaikki teot mene Jeesuksen piikkiin.
Raamatun mukaan kasteessa Jeesuksen ruumiiseen liitetyllä ei ole kuitenkaan mitään kadotustuomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka Jeesus sovitti synnit, niin kerran viimeisellä tuomiolla jokainen joutuu vielä tilille omista synneistään, ei ne kaikki teot mene Jeesuksen piikkiin.
Raamatun mukaan kasteessa Jeesuksen ruumiiseen liitetyllä ei ole kuitenkaan mitään kadotustuomiota.Viimeisellä tuomiolla ei tuomita kadotukseen niitä, jotka ovat USKOSSA Jeesukseen.
Kaste ei pelasta ketään, vaikka olisi tuhat kertaa kastettu.
Vain usko Jeesukseen, Golgatan sovitukseen - antaa oikeuden Jumalan perheeseen.
Moni "kastettu" on kadotettu, koska uskoa ei ole?
- Anonyymi
Alkuseurakunnassa ne pastorit tappoivat yhden pariskunnan (Ananias ja Safiira) talokaupan rahojen saamiseksi ja pistivät syyn Jeesuksen piikkiin.
Pääepäilty lienee eräs Tarsolainen entinen murhamies, josta se olisi onnistunut? - Anonyymi
Jatkoa, osa 2 pilkkaamisen kysymyksessä.
Tapaus Teuvo Suni tarkastelussa, hänen tekstinsä ja esityksensä.https://keskustelu.suomi24.fi/t/17882579/eraan-pilkkaajan-keissia-analyysia-finaalia--------(osa-2) - Anonyymi
Varoittavia esimerkkejäkin kai tarvitaan?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17007305/analyysia-teuvon-harhaopetuksista- - Anonyymi
Joku kirjoitti:
"Ei Jeesuksen kuolema automaattisesti ihmistä sovittanut Jumalan kanssa."
Kommenttia:
Tuo ei lue Raamatussa.
"Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa..." ( 2. Kor 5:19-21)
Kyllä siihen on sanottava amen.
Mutta?
Jokaisen on itse valittavat, kelpaako Jeesuksen hankkima sovitus, armahdus, syntien anteeksiantamus!
Jumala ei ole peruuttanut Jeesuksen valmistamaa asiaa! - Anonyymi
Jeesus Kristus tuli Jumalan ratkaisuna syntiasiaan.
Kukaan ei voi itse sovittaa syntejään Jumalan edessä! - Anonyymi
Pilkkaajat saavat lopuksi YKSIN kestää osansa.
- Anonyymi
Raaamtun täsmäviisaus osuu kohdilleen:
Sananlaskut 9:12 Finnish 1776 (FI1776)
"Jos sinä olet viisas, niin sinä itselles viisas olet; mutta jos sinä olet pilkkaaja, niin sinä itse sen kannat."
Sananlaskut 9:12 Kirkkoraamattu 1933/38 (FB38)
"Jos olet viisas, olet omaksi hyväksesi viisas; ja jos olet pilkkaaja, saat sinä sen yksin kestää."
Lopuksi kukaan ei seiso pilkkaajan rinnalla.... on kannettava tekojensa paino ja seuraukset,
- Anonyymi
Kiitetty okoon Herra siitä, että olemme saaneet Raamatun opetukset ja sisällön aarteeksemme. Jumalan valo loistaa hämäryyden ja pimeyden ylitse!
- Anonyymi
Sehän on ihan loogista, että kukin saa "tekojensa" mukaan, vastaa sanoistaan.
Jos joku herjaa ja pilkkaa na. maallisella tasolla jotkuta arvohenkilöä, niin jokainen pässinpääkin ymmärtää, että vastuu siitä tulee. Ennemmin tai myöhemmin...
Mutta ? Jumalan, Jeesuksen, Pyhän Hengen ja pyhien asioiden herjaaminen ja häpäisy?
On 100% varmaa, ja Raamatun opetusten mukaista - että siitä saa "maksaa".... - Anonyymi
Pilkkaamisen asiasta lisää, osa 3
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17883670/pilkkaajat--opettavat----mita-kaikkea----(-osa-3)#comment-121258914 - Anonyymi
Elämä opettaa jos joku tahtoo? Mitä mallia matkii?
- Anonyymi
Kyllä tuota mainittua Teuvo Suni - in memoriam - oli Herra koettanut toppuutella jo kauan kauan sitten. Vuonna 2007.
Löytyi asiaa, https://keskustelu.suomi24.fi/t/4079150/kirjeita-teuvolle - Anonyymi
Hebrealaiskirje: 13:7
" Muistakaat teidän opettajianne, jotka teille Jumalan sanaa puhuneet ovat, joiden uskoa te seuratkaat, ja ottakaat vaari, millainen loppu heidän menollansa oli. >>
Niinpä. Mikä oli loppu Juudaksella,mikä loppu kenelläkin... - Anonyymi
Kyllä netistä löytyy tarpeeksi tekstejä, joiden sisältö vahvistaa sitä, etttä 2021 näytti
tämän Sunin tilanne kypsyneen selvitystilaan. Eikä ihme?
Niin se aika usein käy, (kuten Jeesus opetti) että hedelmän pitää antaa kasvaa ja elopellonkin. Sitten nähdään mitä lajia se sato on?
ttps://keskustelu.suomi24.fi/t/17071992/valheprofeetan--(t-s-)--syntimitta-on-kypsynyt-jumalan-ratkaisupoytaan - Anonyymi
Kun joku alkaa kasvaa - niin se lopuksi voi olla niin överiä, että.... ?
Tämä T.Suni lopuksi niputti kaikki suomalaiset uskonsuunnat ja antoi nimityksen:
"Saatanan jätökset"
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17885992/pilkkaamisen-megalomaaninen-naytto--(-osa-4) - Anonyymi
Joo Pilkkaamisen syntiä on näkynyt...
- Anonyymi
SE on UT:ssa selvästi ennustettu, että lopunajalla pilkkaaminen ja pyhien asioiden herjaaminen, Jumalan vihaaminen - ne lisääntyvät.
- Anonyymi
Aika katsoa pilkkaamisen faktoja!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5877736Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3362949Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3922098- 1281307
- 311253
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41189Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1051079- 911063
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641023- 44892