Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa....

Anonyymi-ap

... ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta. ( Ap.t. 16:33)

13 Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia.
14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
( Mark. 10)

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
( Matt. 28)


25 Mutta keskiyön aikaan Paavali ja Silas olivat rukouksissa ja veisasivat ylistystä Jumalalle; ja vangit kuuntelivat heitä.
26 Silloin tapahtui yhtäkkiä suuri maanjäristys, niin että vankilan perustukset järkkyivät, ja samassa kaikki ovet aukenivat, ja kaikkien kahleet irtautuivat.
27 Kun vanginvartija heräsi ja näki vankilan ovien olevan auki, veti hän miekkansa ja aikoi surmata itsensä, luullen vankien karanneen.
28 Mutta Paavali huusi suurella äänellä sanoen: "Älä tee itsellesi mitään pahaa, sillä me kaikki olemme täällä."
29 Niin hän pyysi valoa, juoksi sisälle ja lankesi vavisten Paavalin ja Silaan eteen.
30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."
32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi.
( Ap.t. 16)

s-seutulainen

52

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kristukseen kastettuja alettiin kutsua uskoviksi (kreikaksi "pistis")
      Antiokiassa lisäksi Kristityiksi.

      Kasteessa Jumala antaa ihmiselle uskon Hengen lahjan synneistä puhdistamaansa tyhjään sieluun.

      Pyhä Henki ei tule helluntailaisten hurmoshenkien sekaan.

      • Anonyymi

        Jeesuksella oli eläissään valta antaa uskon Henki lapselle ilman kastettakin.

        Jeesuksen eläissä maan päällä Jeesuksen syliin vietiin imeväisiä vauvoja (brephos) ja Jeesuksen yliluonnollisen kosketuksen jälkeen lapsi uskoi Jeesukseen. Nyt sama Jeesuksen kosketus lapselle tapahtuu Kristillisessä kasteessa.

        Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.

        Siellä se helluntailaisten johtaja Parhami jo odottelee seuraajiaan "upotettuna" meren pohjassa.


      • Anonyymi

        Et tainnut taaskaan ymmärtää, mitä tuossa kirjoitettiin?
        Kasteessa kukaan ei saa mitään henkeä, vaan "usko tulee kuulemisesta"!

        " Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainnut taaskaan ymmärtää, mitä tuossa kirjoitettiin?
        Kasteessa kukaan ei saa mitään henkeä, vaan "usko tulee kuulemisesta"!

        " Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi."

        >>Osoittaessaan ensin lapsen olevan suurin taivasten valtakunnassa Jeesus jatkaa: ”Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen” (Matt. 18:1–11).

        Kuka kaipaa selkeämpää todistusta lapsen uskosta? Miksi tässä ei voi sanoa: mikä on kirjoitettu, se on kirjoitettu? Uudestikastajat vastaavat: ”Ei ollut kyse äitinsä rintoja imeväisestä; se selviää yhteydestä.”ix Mistä yhteydestä?

        Opetuslapset kysyivät, kuka on suurin taivasten valtakunnassa. Jeesuksen mukaan se, joka nöyrtyy lapsen kaltaiseksi. Alkukielessä lapsista käytetty sana ’paidion’ kattaa ikävuodet 0–12. Samaa sanaa käyttävät Markus ja Matteus siunaamiskertomuksessa. Luukas sen sijaan käyttää sanaa ’breph?’, joka merkitsee sylilasta.

        Tahtoiko Jeesus sanoa: rintalapsi ei ole suuri taivasten valtakunnassa, hänet saa kyllä vietellä? Jeesus sanoo pienten lasten uskovan häneen. Ellemme näitä sanoja usko, sanomme Jeesusta valehtelijaksi.

        Lasten uskosta puhutaan muuallakin, esim. Matt. 21:15–16:ssa. Siinä kerrotaan lasten huutaneen Jeesukselle hoosiannaa. Silloin ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat hänelle: ”Kuuletko, mitä nämä sanovat?” Jeesus vastasi: ”Kuulen, ettekö ole koskaan lukeneet: ’Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen’.”

        Voiko Jeesusta kiittää ja ylistää muu kuin häneen uskova? Jälleen vahva todistus sylilapsen uskosta. Mutta me voimme mennä pidemmällekin. Johannes Kastaja täytettiin Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa (Luuk. 1:15). Täytetäänkö epäuskossa oleva Pyhällä Hengellä?

        Jos ja kun Pyhä Henki annetaan jo sikiölle, on aivan luonnollista puhua lapsen uskosta. Lapset uskovat päästessään kosketuksiin Jeesuksen kanssa hänen säätämällään tavalla – kasteessa.<<

        ( Otelainaus: Olavi Lähteenmäki, Selville vesille. Keskustelua kastekysymyksestä, s. 72–79. Jyväskylä 1982. Sley-Kirjat.)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Osoittaessaan ensin lapsen olevan suurin taivasten valtakunnassa Jeesus jatkaa: ”Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen” (Matt. 18:1–11).

        Kuka kaipaa selkeämpää todistusta lapsen uskosta? Miksi tässä ei voi sanoa: mikä on kirjoitettu, se on kirjoitettu? Uudestikastajat vastaavat: ”Ei ollut kyse äitinsä rintoja imeväisestä; se selviää yhteydestä.”ix Mistä yhteydestä?

        Opetuslapset kysyivät, kuka on suurin taivasten valtakunnassa. Jeesuksen mukaan se, joka nöyrtyy lapsen kaltaiseksi. Alkukielessä lapsista käytetty sana ’paidion’ kattaa ikävuodet 0–12. Samaa sanaa käyttävät Markus ja Matteus siunaamiskertomuksessa. Luukas sen sijaan käyttää sanaa ’breph?’, joka merkitsee sylilasta.

        Tahtoiko Jeesus sanoa: rintalapsi ei ole suuri taivasten valtakunnassa, hänet saa kyllä vietellä? Jeesus sanoo pienten lasten uskovan häneen. Ellemme näitä sanoja usko, sanomme Jeesusta valehtelijaksi.

        Lasten uskosta puhutaan muuallakin, esim. Matt. 21:15–16:ssa. Siinä kerrotaan lasten huutaneen Jeesukselle hoosiannaa. Silloin ylipapit ja kirjanoppineet sanoivat hänelle: ”Kuuletko, mitä nämä sanovat?” Jeesus vastasi: ”Kuulen, ettekö ole koskaan lukeneet: ’Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen’.”

        Voiko Jeesusta kiittää ja ylistää muu kuin häneen uskova? Jälleen vahva todistus sylilapsen uskosta. Mutta me voimme mennä pidemmällekin. Johannes Kastaja täytettiin Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdussa (Luuk. 1:15). Täytetäänkö epäuskossa oleva Pyhällä Hengellä?

        Jos ja kun Pyhä Henki annetaan jo sikiölle, on aivan luonnollista puhua lapsen uskosta. Lapset uskovat päästessään kosketuksiin Jeesuksen kanssa hänen säätämällään tavalla – kasteessa.<<

        ( Otelainaus: Olavi Lähteenmäki, Selville vesille. Keskustelua kastekysymyksestä, s. 72–79. Jyväskylä 1982. Sley-Kirjat.)

        s-seutulainen

        Jopa maalataan tietoisesti ja tarkotushakuisesti ymmärtämättä mitä se lapsikaste ja se usko tarkoittaa.

        Se tarkoittaa, että pelotellaan kastamattomat vauvat helvettiin. Siitähän on kyse.
        On puhuttava asian sivusta korostaen kirkon hapatetta, eikä itse asiaa.
        Saatte mielettömän Jumalankuvan vauvoja kiduttavan jumalanne poppaukon kirkkoonne.
        Ette, raamatullista Jumalaa.


    • Anonyymi

      -
      Kaste on Jumalan lahja ihmisille, ei ihmisen suoritus Jumalalle. Siinä Ju­mala yhdistää meidät Kristukseen (Room. 6:4, Kol. 2:11-12).

      Pienetkin lapset syntyvät langenneeseen ihmiskuntaan. Hekin tarvitsevat uudestisyntymisen pesua, joksi Paavali kastetta nimittää (Tiitus 3:5).

      Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

      Päinvastoin, Jeesus asetti lapset esikuviksi taivaan valtakunnan vastaanot­tamisessa. (Huom! Vastaanottaja saa tietenkin jotakin, mitä hänellä ei vielä ole.)

      Jeesus ja apostolit opettivat, että pelastukseen osallisiksi tullaan kasteen ja uskon (uskon ja kasteen) kautta. Kaste kuuluu siis pelastukseen. Us­kokin, kuten kaste, on Jumalan lahja, ei meidän tekomme, niin lasten kuin aikuistenkin kohdalla.

      Kaste on uuden liiton ympärileikkaus (Kol. 2:11-12). Juutalaiset tiesivät, että poi­kalapset ympärileikattiin 8-päiväisinä. Ilman ympärileikkausta ei saanut kuulua Juma­lan kansaan. Juutalaisten mielestä kaste olisi ilman muuta kuulunut pikku­lapsille. Jos näin ei olisi ollut, se olisi pitänyt eh­dottomasti sanoa hyvin selvästi.

      UT:ssa mainitaan perhekuntien (ei vain perheitten) kastamisia (Apt. 11 ja 16, 1 Kor. 1). Perhekuntiin kuului (ennen e-pilleriä!) tietenkin kaiken­ikäi­siä. Jos olisi ollut tärkeää, ettei lapsia saanut kastaa, se olisi tässä yhtey­dessä mainittu. UT:ssa ei ole myöskään mitään keskustelua tai mainintaa siitä, mistä iästä lähtien lapset sitten olisivat ”kelvollisia” kasteelle. UT:ssa ei esiinny toisen polven kasteongelmaa, joka on kaikkien hel­luntai- ja baptistiseurakuntien suurimpia kysymyksiä.

      Jeesus kuoli lastenkin tähden, heillekin kuuluu osallisuus Jeesuksen kuo­lemaan ja ylösnousemukseen.

      Kirkkoisiltä tiedämme, että lapsia kastettiin apostolien ajoista lähtien. Tertullianus (eli 200-luvulla) protestoi kyllä lapsikastetta vastaan. Hän ei pitänyt sitä sinänsä pätemättömänä – lapsena kastettuja hän ei myöskään vaati­nut kastamaan myöhemmin.
      Häntä painoi vain monen kastetun suruton, uskolle vieras elämä. Sehän meitäkin painaa. Muuten: Tertulli­anuksen vastustus osoittaa tietenkin, että lapsia kastettiin yleisesti.

      Kun Jeesus sanoi, ettei kukaan voi pelastua, ellei hän synny vedestä ja Hengestä, ei hän erottanut lapsia erilleen (Joh 3:5)

      Lasten kastamisen puolesta on enemmänkin argumentteja. Raamatusta ei löydä yhtään kieltoa lasten kastamista vastaan. Lapsikasteen hylkäämisen varsinainen pohja on siinä, ettei uskota kasteen olevan Jumalan lahja meille, vaan ihmisen kuuliaisuuden teko tai seurakunnan antama tunnustus uskoon tulleille. Nämä ovat kyllä yleisiä käsityksiä, mutta eivät perustu Jumalan Sanaan.

      Niinpä Pietari ei puhu roskaa, kun hän vastaa juutalaisten kysymykseen ”Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?” Huomaa Pietarin vastaus:

      ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme kutsuu.” (Apt 2:38.39)

      ( Lähde: Risto Soramies/Miksi lapsikastetta pidetään ongelmana/Luterilainen.net - sivusto)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        On se erikoista, että ei edes teologian opiskelu auta ihmisiä ymmärtämään Jumalan sanaa:
        "Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

        Jeesus ei missään käskenyt kastaa kaikki kansat. Opetuslapset eivät kastaneet kaikkia kansoja vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat. Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Olivatko apostolit käsittänet väärin Jeesuksen käskyn? Eivät, sillä kaste ilman uskoa ei ole Jeesuksen opettama kaste.
        Pieni vauva ei usko koska aivot eivät ole vielä niin kehittyneet. Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turhaa.
        Kuitenkin Soramies kirjoittaa:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        Tajuaa Soramies sentään hiukan siitä, mikä oli Jeesuksen käsky:
        "Ensin parannus ja sitten kaste."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se erikoista, että ei edes teologian opiskelu auta ihmisiä ymmärtämään Jumalan sanaa:
        "Jeesus käski saarnata kaikille kansoille ja kastaa kaikki kansat. Hän ei sa­nonut: ”paitsi lapsia”.

        Jeesus ei missään käskenyt kastaa kaikki kansat. Opetuslapset eivät kastaneet kaikkia kansoja vaan ainoastaan ne, jotka uskoivat. Ap 2:41
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin."

        Olivatko apostolit käsittänet väärin Jeesuksen käskyn? Eivät, sillä kaste ilman uskoa ei ole Jeesuksen opettama kaste.
        Pieni vauva ei usko koska aivot eivät ole vielä niin kehittyneet. Siksi uskomattoman aikuisen tai vauvan kastaminen on turhaa.
        Kuitenkin Soramies kirjoittaa:
        ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan."
        Tajuaa Soramies sentään hiukan siitä, mikä oli Jeesuksen käsky:
        "Ensin parannus ja sitten kaste."

        Kyllä Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Eikä aivojen kehittymättömyys ole este Jumalan toiminnalle. Siksi lasten ja aikuisten kastaminen ei ole turhaa.

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi" ei ole Jeesukseen käsky vaan Pietarin. Eikä Pietari missään mainitse "ensin tämä ja sitten tämä"

        Selittelet siis ihan omiasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Eikä aivojen kehittymättömyys ole este Jumalan toiminnalle. Siksi lasten ja aikuisten kastaminen ei ole turhaa.

        "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi" ei ole Jeesukseen käsky vaan Pietarin. Eikä Pietari missään mainitse "ensin tämä ja sitten tämä"

        Selittelet siis ihan omiasi

        Taidat olla aika sokea.
        Kastoivatko opetuslapset kaikki kansat? Eivät.

        Eihän luterilainen kirkkokaan kasta muita kuin kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja tai rippikoulun käyneitä aikuisia.
        Kirkko ei edes opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käski opettaa kastettuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla aika sokea.
        Kastoivatko opetuslapset kaikki kansat? Eivät.

        Eihän luterilainen kirkkokaan kasta muita kuin kirkkoon kuuluvien vanhempien vauvoja tai rippikoulun käyneitä aikuisia.
        Kirkko ei edes opeta kastettuja vauvoja, vaikka Jeesus käski opettaa kastettuja.

        Taidat olla sokea. Lue nyt mitä se Jeesus käski tehdä! Julistiko apostolit evankeliumia kaikille kansoille???? Julistiko ne sitä Kiinassa?

        Luterilainen kirkko tosiaan akstaa sekä lapsia että aikuisia mutta uudestikastajat kastavat vain aikuisia. Eivtkä he edes opeta tai julista evankeliumia kaikille luoduille kuten Jeesus käski


      • Anonyymi

        Voi tuota pesuvati Ommoo jauhamista... Kun on pimeydessä tuosta - on pimeydessä
        Lapsen kastamisen argumentti on Lutherin ymmärtämättömyyden digmassa.


        Hän kyllä ymmärsi, että kaste kuuluu uskoon, mutta ei käsittänyt loppuun tai perinneoppi vei voiton. Lapsi voidaan kastaa kun sen aika on.
        Mutta, Lutherin kasteopetus, sen käsittäminen kertoo jo lukijalle, että vikaan meni.
        Tehtiin oma lukunsa ja siihen astui kuvaan hirvittävä ja mielettömän Jumalankuvan luominen.

        Pitäisihän sen jo tämänpäivän kansakoululaisenkin ymmärtää.

        Onko Jumala, että heittää kastamattomat lapset helvetin tuleen?
        Jos on, olet luterilainen. Jos ei, niin löydät raamatullisen rakkauden Jumalan, joka siunaa lapset, on puhaltanut heihin Elämänhengen ja velvoittaa meitä opettamaan heille elämäntie.

        Eli jos sinulla on Lutterin vauvoja kiduttava jumala ja jumalankuva, niin kerro hyvä mies perusteetkin vauvavesiine ja miksi on hätäkasteet jne.

        Eli sano, että meidän jumala kiduttaa helvetin tulessa kastamattomat lapset, siksi siitä helvetistä pelastetaan vauvat ja me teemme sen itse meidän tapamme mukaan.
        Silloin voit puhua vauvakasteesta. mutta älä sekota sitä Raamatun Jumalaan.

        Jos sen teet, olet pakana- epäjumalanpalvelija ja Jumalaa pilkkaava, armohenkeä tallova muotouskonnollinen ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla sokea. Lue nyt mitä se Jeesus käski tehdä! Julistiko apostolit evankeliumia kaikille kansoille???? Julistiko ne sitä Kiinassa?

        Luterilainen kirkko tosiaan akstaa sekä lapsia että aikuisia mutta uudestikastajat kastavat vain aikuisia. Eivtkä he edes opeta tai julista evankeliumia kaikille luoduille kuten Jeesus käski

        Eivät opeta kiduttavan jumalanne kuvaa, jossa vauvoja helvetissänne kidutetaan.
        On siinä hätä hätä hätä hätä hätä hätä kastaa, kun on perkelllinen, perkeellinen perkeleellinen jumalakuva ja kastaa uuskomaan helvetilliseen kiduttavaan uskonnolliseen muotojumalaan jossa pieni joukko helvetillään moukaroi ihmisä ja hakkaa sakaramenteillä päähän.

        Ei hyvää päivää- menkkä vaan piemyteen porisemaan omianne.

        hätä hätä hätä meillä on hätä hätä kaste ja MIKSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tuota pesuvati Ommoo jauhamista... Kun on pimeydessä tuosta - on pimeydessä
        Lapsen kastamisen argumentti on Lutherin ymmärtämättömyyden digmassa.


        Hän kyllä ymmärsi, että kaste kuuluu uskoon, mutta ei käsittänyt loppuun tai perinneoppi vei voiton. Lapsi voidaan kastaa kun sen aika on.
        Mutta, Lutherin kasteopetus, sen käsittäminen kertoo jo lukijalle, että vikaan meni.
        Tehtiin oma lukunsa ja siihen astui kuvaan hirvittävä ja mielettömän Jumalankuvan luominen.

        Pitäisihän sen jo tämänpäivän kansakoululaisenkin ymmärtää.

        Onko Jumala, että heittää kastamattomat lapset helvetin tuleen?
        Jos on, olet luterilainen. Jos ei, niin löydät raamatullisen rakkauden Jumalan, joka siunaa lapset, on puhaltanut heihin Elämänhengen ja velvoittaa meitä opettamaan heille elämäntie.

        Eli jos sinulla on Lutterin vauvoja kiduttava jumala ja jumalankuva, niin kerro hyvä mies perusteetkin vauvavesiine ja miksi on hätäkasteet jne.

        Eli sano, että meidän jumala kiduttaa helvetin tulessa kastamattomat lapset, siksi siitä helvetistä pelastetaan vauvat ja me teemme sen itse meidän tapamme mukaan.
        Silloin voit puhua vauvakasteesta. mutta älä sekota sitä Raamatun Jumalaan.

        Jos sen teet, olet pakana- epäjumalanpalvelija ja Jumalaa pilkkaava, armohenkeä tallova muotouskonnollinen ihminen.

        pesuvatihelvettikiditusjumala-uudestikastaja taas kitisee omiaan

        Sillä on joku suuri antasia puhua helvetissä kituvista lapsista... sairas tapaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät opeta kiduttavan jumalanne kuvaa, jossa vauvoja helvetissänne kidutetaan.
        On siinä hätä hätä hätä hätä hätä hätä kastaa, kun on perkelllinen, perkeellinen perkeleellinen jumalakuva ja kastaa uuskomaan helvetilliseen kiduttavaan uskonnolliseen muotojumalaan jossa pieni joukko helvetillään moukaroi ihmisä ja hakkaa sakaramenteillä päähän.

        Ei hyvää päivää- menkkä vaan piemyteen porisemaan omianne.

        hätä hätä hätä meillä on hätä hätä kaste ja MIKSI?

        Etkö tiedä miksi kastetaan?

        on sulla hätä hätä hätä kun märiset täällä.

        Ateisteille tottakai ajatus helvetistä ja synnist on perkeleellistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö tiedä miksi kastetaan?

        on sulla hätä hätä hätä kun märiset täällä.

        Ateisteille tottakai ajatus helvetistä ja synnist on perkeleellistä

        Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset kieltävät opeillaan sovituksen. Jokainen maailman syntyvä lapsi on sovitettu. Pientä lasta ei pidä eikä tarvitse pelastaa sakramentin kautta, "Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit". Aadamin syntejä eikä isien syntejä sälytetä pienten lasten kannettavaksi. "oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit" Jos vauva joutuisi helvettiin perityn synnin tähden, niin Jumala olisi valehtelija, sillä Jumala ilmoittaa Jeesuksen kantaneen jokaisen ihmisen synnit ruumiissaan ristinpuulle.
        Isien synnit on selitetty Sanassa: Isien synnit ovat itsenkukin omia syntejä, samoja syntejä, joita jo isät tekivät. Voi teitä, kun te rakennatte profeettain hautakammioita, ja teidän isänne ovat heidät tappaneet! Jeesus itse opettaa: Näin te siis olette isäinne tekojen todistajia ja suostutte niihin: sillä he tappoivat profeetat, ja te rakennatte niille hautakammioita.
        Lapset ovat otollisia Jumalalle siihen asti kuin lapset erottavat hyvän ja pahan. "jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä".
        "jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen" Usko Jeesukseen ei ole sama kuin luterilaisen kirkon sakramentti.
        "vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen".

        Ei vaan luterilaiset uskovat sovitukseen mutta uudestikastajien mukaan sovitus pitää tehdä itse, endaumentteien ja ratkaioujen tmuodossa

        Raamattu ei missän opeta etät lapsi on otollinen tietyn ikäisenä vaan Raamattu opettaa että vain uskon kautta voi olla otollinen Jumalalle.


    • Anonyymi

      Itse en kyllä olisi päästänyt lapsiani lähellekään tuollaista sekoboltsinarkkaria.

      • Anonyymi

        Pietari EI KÄSKENYT mennä repimään äitIen tisseillä vauvoja kastettavaksi, vaan Pietari sanoi: "ottakaa itse kukin kaste"
        Ennen kastetta piti kääntyä. Yhtään jumalatonta ei kastettu.
        Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen. LUTERILAINEN KASTE EI OLE HENKILÖKOHTAINEN KÄÄNTYMINEN JUMALAN PUOLEEN. LUTERILAISESSA KASTEESSA KASTETAAN isä ja poan japyhän hengen nimeen, EI HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.
        Oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari EI KÄSKENYT mennä repimään äitIen tisseillä vauvoja kastettavaksi, vaan Pietari sanoi: "ottakaa itse kukin kaste"
        Ennen kastetta piti kääntyä. Yhtään jumalatonta ei kastettu.
        Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen. LUTERILAINEN KASTE EI OLE HENKILÖKOHTAINEN KÄÄNTYMINEN JUMALAN PUOLEEN. LUTERILAISESSA KASTEESSA KASTETAAN isä ja poan japyhän hengen nimeen, EI HERRAN JEESUKSEN NIMEEN.
        Oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
        avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.'

        Pietari puhui tuossa niile jotka kysyivät ja hän käski heidän TULLA kastetuksi.

        Luterilaienn kaste ei todellakaan ole kääntyminen vaan se on kaste Kristuksene ja hänen työnsä osallisuuteen. Uudestikastajat sekoittavat kasteen ja kääntymyksen

        Myös hellarit kastaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kuten Jeesus käski


    • Anonyymi

      Seutulainen. Tiedät hyvin, että valikkopaikkasi on myös sanoitettu raamatussa toisinkinpäin. Eli ensin usko - sitten kaste. Älä unohda ja ole vilpillinen.
      toinen.
      Apt 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".

      Mietipä tuota lainaamaasikohtaa hieman taampana

      USKO Herraan Jeesukseen, mitä sitten=? NIIN - siis mitä NIIN?= sinä pelastut.
      Siis on ehdollistettu pelastus, siinä ei vauvojen puheevuoroja jaeta, vaikka niin hapatteellisesti sitä halutta maalata.

      Pitää käsittää, mitä tarkoitetaan sanaan myös - perhekuntaan.

      Eli usko tuli perhekuntaan tietona, tuli opetus sijaisesta, ja kun se tieto tavoitti perhekunnan, se USKO on avain heidän pelastukseen.

      Jakun on usko - heidät kastettiin. Eli ei pidä maalata ylimääräistä, mitä ei lue.

      Tuo seuraava lainasi sen kertoo Apt.
      31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." ---->>Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle --->>> ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
      33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.

      Eli kaikille puhuttiin ja kaikki samanmielisenä kastettiin. Siitähän tässä oli sanoma.
      34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. Tämähän sen todistaa.

      usko tulee kuulemisesta ja koko perhe oli tullut Jumalaan uskovaiseksi.

      Kantsii siinä riemuita.

      Mar 10:15 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
      Mar 10:16 Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä.

      ts. Jeesus siunasi lapset, ottamalla heidät syliin ja kätten päällepanon kautta.
      Ei tarkoita vauvavaleluoppia.

      Lainaat Matteusta - kastaa ja opettaa- eli tarkoitushakuinen peukalopaikka.
      Mutta Seutulainen.

      Mitäs tässä lukee=

      Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
      (Mar 16:15-16)


      Toimintaohje, vai onko tämä väärin vauvakasteelliselle kirjoitettu.

      Menkää maailmaan ja tehdään mitä? Saarnataan evankeliumia, kaikille luoduille.
      Eikös vain? Entä sitten?= JOKA tekee mitä? USKOO, eli on usko siihen evankeliumiin niin hänet kastetaan, eli on usko - ja käsite, mihin uskoo pelastukseen, hänen kasteensa on päämäärätietoinen tapahtuma.
      Ja joka ei usko- ei häntä kastetankaa, koska ei kadotukseen meneviä tarvitse kastaa.
      Olkoot kuulemassa ja odottamassa sydämessään sitä, että Sana saa koskettaa ja Jumalantyönä sitten asiat etenevät.

      • Anonyymi

        Onko tuo ohje väärin uudestikasteellisille kun siinä sidotaan pelastukseen sekä usko että kaste?

        Jeesus ei sano "joka uskooo kastetaan" vaan "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Sanojen peräkkäisyys ei viittaa aikamuotoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ohje väärin uudestikasteellisille kun siinä sidotaan pelastukseen sekä usko että kaste?

        Jeesus ei sano "joka uskooo kastetaan" vaan "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Sanojen peräkkäisyys ei viittaa aikamuotoon.

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.


      • Anonyymi

        Vanginvartijasta todistettu: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. Vanginvartijalla oli ilmeisesti eläkevirka ja lapset olivat aikuisia. VAI MITEN VOIT SANOA PIKKUVAUVASTA, USKOOKO HÄN JUMALAAN????
        Lyydia oli liikematkalla. Siihen aikaan matkustaminen oli vaarallista ja hidasta. Näin ollen Lyydialle ei ollut pikkulapsia mukana. Pikkulapsia kutsuta veljiksi: menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.
        Paavali kirjoitti: tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen. PIKKUVAUVATKO TOIMITTAVAT LUTERILAISESSA KIRKOSSA DIAKONIN TYÖTÄ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ohje väärin uudestikasteellisille kun siinä sidotaan pelastukseen sekä usko että kaste?

        Jeesus ei sano "joka uskooo kastetaan" vaan "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Sanojen peräkkäisyys ei viittaa aikamuotoon.

        Kukaan ei pysty pelastamaan toista omalla uskollaan ja vanhurskaudellaan. Kastamalla ja kummien uskolla ei yksikään, ei koskaan, ei ikinä ole pelastunut ja uudesti syntynyt.
        Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.
        TYHJÄÄ MOLOTUSTA JA HUULTEN VÄPÄTYSTÄ ON KOKO LUTERILAINEN KASTEOPPI!
        Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        KENENKÄÄN YLITSE EI TULE TOISTEN VANHURSKAUTTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo ohje väärin uudestikasteellisille kun siinä sidotaan pelastukseen sekä usko että kaste?

        Jeesus ei sano "joka uskooo kastetaan" vaan "joka uskoo ja kastetaan pelastuu"

        Sanojen peräkkäisyys ei viittaa aikamuotoon.

        Sakramentit ovat näkyvä ja tärkeä osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. MUTTA Sana ei ilmoita KASTEEN kautta tietä Jumalan luokse.
        Sana-sakramentti on kirjoitettuna porton otsassa. Näin ollen Sanan valossa on helppo varoa porton opetuksia sakramenteista pelastuksen tietä ja portteina taivasten valtakuntaan.
        Oppi sakramenttien kautta pelastukseen on vastoin Jeesuksen tärkeimpiä opetuksia:
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        Katolilais-luterilaiset opit ovat väkevä eksytys.


      • Anonyymi

        Yksikään apostoli ei kastunut eikä muutoinkaan toiminut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen. Jeesus itse todisti: Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut. Apostolit, mukaan lukien Pietari tiesivät, mitä Herra Jeesus oli opettanut. hän (Pietari) käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        Kaste tulee toimittaa Jeesuksen nimeen kuten Paavalikin kehotti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi sielunvihollisesta, luterilaisuuden herrasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

        Monestiko olet kopioinut tuonsaman viestin joka on SILKKA VALHE????

        Luterilaisilal on yksi Jumala, Jeesus joka pesee veden ja verensä kautta jokaisen uskovan. Mitään kolmen vesitipan rituaalia ei ole olemassakaan.

        Sen sijaan uudestikastajilla on oma Jeesus, joka ei ole Jumala! Uudestikastjaat tarvivat endaumenttia ja temppeleitä päästäkseen taivaaseen

        Uudestikastajilla o ntoinen Jeesus ka toinen evankeliumi jossa sakramenteista ehdään symboleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanginvartijasta todistettu: riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. Vanginvartijalla oli ilmeisesti eläkevirka ja lapset olivat aikuisia. VAI MITEN VOIT SANOA PIKKUVAUVASTA, USKOOKO HÄN JUMALAAN????
        Lyydia oli liikematkalla. Siihen aikaan matkustaminen oli vaarallista ja hidasta. Näin ollen Lyydialle ei ollut pikkulapsia mukana. Pikkulapsia kutsuta veljiksi: menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.
        Paavali kirjoitti: tunnette Stefanaan perhekunnan ja tiedätte, että se on Akaian ensi hedelmä ja että he ovat antautuneet pyhien palvelukseen. PIKKUVAUVATKO TOIMITTAVAT LUTERILAISESSA KIRKOSSA DIAKONIN TYÖTÄ???

        Miten voit sanoa aikuisesta uskooko joku väittää todistaa? Ei kukaan näe toisen sydämeen.

        Sinulla on joku pikkuapsifantasia kun hoet koko ajan niitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei pysty pelastamaan toista omalla uskollaan ja vanhurskaudellaan. Kastamalla ja kummien uskolla ei yksikään, ei koskaan, ei ikinä ole pelastunut ja uudesti syntynyt.
        Nooa ja Daniel ja Job olisivat sen keskellä, eivät he voisi-niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra-pelastaa poikaansa eikä tytärtänsä; vain itse he vanhurskaudellaan pelastaisivat henkensä.
        TYHJÄÄ MOLOTUSTA JA HUULTEN VÄPÄTYSTÄ ON KOKO LUTERILAINEN KASTEOPPI!
        Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa.
        KENENKÄÄN YLITSE EI TULE TOISTEN VANHURSKAUTTA.

        Vain Jumala pelastaa uskon ja kasteen kautta.

        TYHJÄÄ VÄNKÄYSTÄ ON UUDESTIKASTAJIEN KASTEOPPI, JOKA EI LIITY MITENKÄÄN KRISTUKSEEN VAAN ON PELKKÄ KUULIAISUUTEKO JA SYMBOLI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sakramentit ovat näkyvä ja tärkeä osa katolilais-luterilaista porttokirkkoa. MUTTA Sana ei ilmoita KASTEEN kautta tietä Jumalan luokse.
        Sana-sakramentti on kirjoitettuna porton otsassa. Näin ollen Sanan valossa on helppo varoa porton opetuksia sakramenteista pelastuksen tietä ja portteina taivasten valtakuntaan.
        Oppi sakramenttien kautta pelastukseen on vastoin Jeesuksen tärkeimpiä opetuksia:
        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,
        jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        Katolilais-luterilaiset opit ovat väkevä eksytys.

        Sakramentit olivat osa alkuseurakuntaa ja ihmisä kastettiin ja he mursivat leipää. Jeessua ei missään kohtaa kilpailut sakramenttien kanssa kuten uudestikastajien opiussa tapahtuu. Jeesuksen veren kautta (mitäs siinä ehtoollisessa onkaan??) on pääsy Jumalan luo.

        Uudestikastajat ovat eksytys tekemällä Jeesuksen verestäkin symbolin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala pelastaa uskon ja kasteen kautta.

        TYHJÄÄ VÄNKÄYSTÄ ON UUDESTIKASTAJIEN KASTEOPPI, JOKA EI LIITY MITENKÄÄN KRISTUKSEEN VAAN ON PELKKÄ KUULIAISUUTEKO JA SYMBOLI

        Johannes oli oikea, Aaronin järjestyksen mukainen ylipappi. Johannes kastoi ihmisiä Jordanin virrassa. Johannes kastoi myös Jeesuksen, mutta Jeesusta ei tietenkään kastettu Johanneksen kasteella eli parannuksen kasteella, jossa kastettava ensin tunnusti syntinsä ja lupasi uskoa tulevaan profeettaan, Jeesukseen.
        Johanneksen Jeesukselle antama kaste oli osa Aaronilta Jeesukselle siirtyvää ylipappeutta:
        Tuo sitten Aaron poikinensa ilmestysmajan ovelle ja pese heidät vedellä." Pese sanan translitteroitu: rachats raw-khats. Raamattu selittää sanan merkityksen: Mene ja peseydy seitsemän kertaa Jordanissa, niin lihasi tulee entisellensä, ja sinä tulet puhtaaksi". 'Peseydy' sana on sama rachats raw-khats.
        Naeman ymmärsi 'peseydy' sanan merkityksen oikein: Niin hän meni ja sukelsi Jordaniin seitsemän kertaa, niinkuin Jumalan mies oli sanonut;
        rachats raw-khats tarkoittaa peseytymistä upottamalla. Aaron ja hänen poikansa pestiin upottamalla veteen. Samalla tavalla Johannes pesi Jeesuksen upottamalla ja asetti hänet ylimmäiseksi papiksi.
        Johannes esteli: Minun tarvitsee saada sinulta kaste, ja sinä tulet minun tyköni!" Tarkoittaen Mooseksen lain täyttämistä Jeesus vastasi: "Salli nyt; sillä näin meidän sopii täyttää kaikki vanhurskaus". 
        Se jälkeen kun papit oli vedellä pesty upottamalla veteen, Jumalan Mooseksella antama käsky kuului: Ja ota voiteluöljyä ja vuodata hänen päähänsä ja voitele hänet.
        Samalla tavoin itse Jumala voiteli Jeesuksen kasteen jälkeen: Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksikään apostoli ei kastunut eikä muutoinkaan toiminut isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen. Jeesus itse todisti: Kysy niiltä, jotka ovat kuulleet, mitä minä olen heille puhunut; katso, he tietävät, mitä minä olen sanonut. Apostolit, mukaan lukien Pietari tiesivät, mitä Herra Jeesus oli opettanut. hän (Pietari) käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
        Kaste tulee toimittaa Jeesuksen nimeen kuten Paavalikin kehotti: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Isä ja poika ja pyhä henki-nimi on luterilaisten käyttämä nimi sielunvihollisesta, luterilaisuuden herrasta.

        Jeesus käski kastamaan isän ja pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Näin kristityt toimivat.

        Uudestikastajille siis Isä ja Poika ja Pyhä Henki on sielunvihollinen! Se kertoo kenen asialla he ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monestiko olet kopioinut tuonsaman viestin joka on SILKKA VALHE????

        Luterilaisilal on yksi Jumala, Jeesus joka pesee veden ja verensä kautta jokaisen uskovan. Mitään kolmen vesitipan rituaalia ei ole olemassakaan.

        Sen sijaan uudestikastajilla on oma Jeesus, joka ei ole Jumala! Uudestikastjaat tarvivat endaumenttia ja temppeleitä päästäkseen taivaaseen

        Uudestikastajilla o ntoinen Jeesus ka toinen evankeliumi jossa sakramenteista ehdään symboleja

        Taatusti luterilaisilla käytössään kolmen vesitipan pakanallinen rituaali, jonka kautta luterilaiset väittävät uudesti syntyvänsä ja saavansa Pyhän Hengen ja uskon eli kaiken, mitä he tarvitset päästäksen Jumalan valtakuntaan.
        Luterilaisesa kastekaakaavassa sanotaan: . Herramme Jeesus Kristus on itse asettanut meille pyhänkasteen uuden elämän merkiksi ja sinetiksi. Kasteessa meidät pestään puhtaiksi synnistä ja puetaan uuteen elämään...
        Vanhemmat, tahdotteko, että hänet kastetaan kristilliseen uskoon? Ota pyhä ristinmerkki otsaasi ✢ ja rintaasi ✢ todistukseksi siitä, että ristiinnaulittu ja
        ylösnoussut Jeesus Kristus on sinut lunastanut ja kutsunut opetuslapsekseen.
        Pappi valaa vettä lapsen päähän kolme kertaa ja lausuu:
        NN (etunimet), minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Näetkö ja osaatko lukea?
        Pappai valaa vettä kolme kerta vauvan otsaan.
        LUTERILAINEN KASTEKAAVA ON LOITSUAMISTA JA SISÄTÄÄ MYÖS TAIKURIEN MERKIT!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taatusti luterilaisilla käytössään kolmen vesitipan pakanallinen rituaali, jonka kautta luterilaiset väittävät uudesti syntyvänsä ja saavansa Pyhän Hengen ja uskon eli kaiken, mitä he tarvitset päästäksen Jumalan valtakuntaan.
        Luterilaisesa kastekaakaavassa sanotaan: . Herramme Jeesus Kristus on itse asettanut meille pyhänkasteen uuden elämän merkiksi ja sinetiksi. Kasteessa meidät pestään puhtaiksi synnistä ja puetaan uuteen elämään...
        Vanhemmat, tahdotteko, että hänet kastetaan kristilliseen uskoon? Ota pyhä ristinmerkki otsaasi ✢ ja rintaasi ✢ todistukseksi siitä, että ristiinnaulittu ja
        ylösnoussut Jeesus Kristus on sinut lunastanut ja kutsunut opetuslapsekseen.
        Pappi valaa vettä lapsen päähän kolme kertaa ja lausuu:
        NN (etunimet), minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Näetkö ja osaatko lukea?
        Pappai valaa vettä kolme kerta vauvan otsaan.
        LUTERILAINEN KASTEKAAVA ON LOITSUAMISTA JA SISÄTÄÄ MYÖS TAIKURIEN MERKIT!

        yhyyy byäääh, märise kolmenvesitipanrituaaliuudestikastaja tuskaasi!!!!

        Luterilaiseilal ei oel sellassiata mutta teillä on ja väitätte kolmiyhteistä Jumala satanaksi

        Uudestisntymisen peso on ukastajilla pakanallinen rituaali! Se kertoo paljon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taatusti luterilaisilla käytössään kolmen vesitipan pakanallinen rituaali, jonka kautta luterilaiset väittävät uudesti syntyvänsä ja saavansa Pyhän Hengen ja uskon eli kaiken, mitä he tarvitset päästäksen Jumalan valtakuntaan.
        Luterilaisesa kastekaakaavassa sanotaan: . Herramme Jeesus Kristus on itse asettanut meille pyhänkasteen uuden elämän merkiksi ja sinetiksi. Kasteessa meidät pestään puhtaiksi synnistä ja puetaan uuteen elämään...
        Vanhemmat, tahdotteko, että hänet kastetaan kristilliseen uskoon? Ota pyhä ristinmerkki otsaasi ✢ ja rintaasi ✢ todistukseksi siitä, että ristiinnaulittu ja
        ylösnoussut Jeesus Kristus on sinut lunastanut ja kutsunut opetuslapsekseen.
        Pappi valaa vettä lapsen päähän kolme kertaa ja lausuu:
        NN (etunimet), minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
        Näetkö ja osaatko lukea?
        Pappai valaa vettä kolme kerta vauvan otsaan.
        LUTERILAINEN KASTEKAAVA ON LOITSUAMISTA JA SISÄTÄÄ MYÖS TAIKURIEN MERKIT!

        Uudestikastajein kastekaava on vain noituutta ja loitsua sillä se ei liity Kristuksen työhön mitenkään kuten luterialisten kaste liittyy

        siinä ero.


    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko on ottanut itselleen Jumalan aseman ja korottanut itsensä yli kaiken mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan. Luterilaisten opin mukaan vain kirkko voi pelastaa kolmen vesitipan pakanallisen rituaalin kautta. Herra Jeesus ei voi ketään pelastaa, ei vaikka yötä päivää avuksi huutaisi Herran Jeesuksen nimeä, näin kirkko opettaa.
      Luterilaisen opin mukaan myöskään Jeesus ei sovittanut eikä kantanut kenenkään syntejä ristille, vaan yhä edelleen synnit, jopa Aadamista asti, laitetaan jokaisen maailman syntyvän ihmisen kannettavaksi. Luterilaisilla on ratkaisu synteihin: kolme vesitippaa taikojen ja merkkien ja loitsujen kera otsaan ja kas synnit pyyhitään pois.

      • Anonyymi

        Luterilainen kirkko korottaa vain Jeesusta. Uudestikastajien lahkot ovat korottaneet itsensä Jeesuksen yläpuolelle: ne määräävät kuka on uudestisyntynyt! Pitää kuulua heidän porukkaansa voidakseen pelastua! Jeesus ei pelasta vaan heidän porukknsas ja temppelirituaalinsa!


      • Anonyymi

        Mitään kolmen vesitipan rituaalia ei ole olemassa muuta kuin uudestikastejien pään sisällä. Herra Jeesus pelastaa juten on luvannut, veden ja veren kautta ne jotka uskovat.

        Raamatun mukaan jokaisessa asuu synti mutta uudestikastajat kieltävä tään, jolloin tarve sekä evanekeliumille että pelastavalel uskolle katoaa.


      • Anonyymi

        Luterilaisilal on ratkaisu syntiin: Jeesus KRistus!!

        Uudestikastajien ratkaisu on loitusa, noituutta ja maguiaa salaisine temppelirituaaleineen ja endaumentteineen.

        Siinä ero


    • Anonyymi

      Uudestikastajilla on oma kolmen vesitpan rituaali jossa he kieltävät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen ja väittävät sitä saataksi.

      Siten heiläl on erikseen tuhansien vesitipopjen rituaalit ja endaumentit

      • Anonyymi

        Hah, hah : "Luterilainen kirkko korottaa vain Jeesusta. "

        Tuo oli kyllä viikon paras!
        Rienaamalla ja pilkkaamalla uskovasiako te muka korotatte Jeesusta?
        Kyllä siinä korostuu vain teidän tyhmyytenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, hah : "Luterilainen kirkko korottaa vain Jeesusta. "

        Tuo oli kyllä viikon paras!
        Rienaamalla ja pilkkaamalla uskovasiako te muka korotatte Jeesusta?
        Kyllä siinä korostuu vain teidän tyhmyytenne.

        Rienaamalla ja taikasta ja magiasta puhumalla uudestikastastajat kuvittelevat pelastuvansa

        Tuokin rienaa täällä uskovia milloin kasteenpalvojiksi, milloin miksikin

        Se kertoo vain tyhmuudestä


    • Anonyymi

      Tämä on helluntailaisuus-foorumi mutta joku älykkääpiö jauhaa tällä luterilaisuudesta ja vielä vääristelee sen oppia aivan käsittämättömällä tavalla. Varmaan hellaritkin häpeää tuollaista tyyppiä.

      • Anonyymi

        no kukapa ei


    • Kasteessa Jumala antaa Putinille uskon Hengen lahjan synneistä puhdistamaansa tyhjään sieluun.
      😄😄😄😄😄

    • Anonyymi

      Ja hän otti heidät syliinsä yön hetkellä ja pesi heidän perseensä.

    • Anonyymi

      Luterlainen. et voi kieltää tosiasioita ns. kristillisestä kasteesta.
      Kastekaavan tarkoitus on siirtää lapsi Jumalan valtakuntaan ja uudesti synnyttää lapsi. Sis tiettyä kaavaa noudattaen tuottaa yliluonnosta luonnollisesta vedestä.
      Luterilaisessa kastekaakaavassa sanotaan: . Herramme Jeesus Kristus on itse asettanut meille pyhänkasteen uuden elämän merkiksi ja sinetiksi. Kasteessa meidät pestään puhtaiksi synnistä ja puetaan uuteen elämään...
      Vanhemmat, tahdotteko, että hänet kastetaan kristilliseen uskoon? Ota pyhä ristinmerkki otsaasi ✢ ja rintaasi ✢ todistukseksi siitä, että ristiinnaulittu ja
      ylösnoussut Jeesus Kristus on sinut lunastanut ja kutsunut opetuslapsekseen.
      Pappi valaa vettä lapsen päähän kolme kertaa ja lausuu:
      NN (etunimet), minä kastan sinut Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Näetkö ja osaatko lukea?
      Pappai valaa vettä kolme kerta vauvan otsaan.
      LUTERILAINEN KASTEKAAVA ON LOITSUAMISTA JA SISÄTÄÄ MYÖS TAIKURIEN MERKIT!

      • Anonyymi

        Uudestikastajille kaste on vain loitsua ja taikomista

        Hekin kastavat Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

        Taikuus taas tulee mieleen uudestikastajien temppelirituaaleista


    • Anonyymi

      Jos pitäisi tiivistää yhteen lauseeseen, niin sanoisin, että loitsu on verbaali työkalu”, hän arvioi. ”Se on sanankäyttöä, joka tähtää aina johonkin muutokseen, esimerkiksi sairaan parantumiseen.”
      ”Keskiajalla kasterituaaliin kuului pahan karkotus kastettavasta. Papin äänenkäyttö ja puheen lataus rinnastuvat lyhyen, käskevällä äänellä luetun käärmeenmanauksen sävyyn”, Ilomäki sanoo.
      Tärkeisiin elämän muutoskohtiin kuten syntymään, synnytykseen ja avioitumiseen, liittyi loitsuja – mutta ei kuitenkaan kuolemaan.

      • Anonyymi

        Tuollaista loitsua usko on uudestikastajille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista loitsua usko on uudestikastajille

        Luterinen kirkko lausuu loitsuja, eikä kirkon opin mukaan kukaan tule uskoon Jumalan säätämällä tavalla. "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, Sen sijaa kirkko käyttää loitsuja eli kastekaavaa saattaakseen ihmisen Jumalan valkuntaan.
        Jokainen luterilainen pelastuu ja uudesti syntyy täysin samalla tavalla, kastekaavan kautta.
        Jeesus sanoi: Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterinen kirkko lausuu loitsuja, eikä kirkon opin mukaan kukaan tule uskoon Jumalan säätämällä tavalla. "hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, Sen sijaa kirkko käyttää loitsuja eli kastekaavaa saattaakseen ihmisen Jumalan valkuntaan.
        Jokainen luterilainen pelastuu ja uudesti syntyy täysin samalla tavalla, kastekaavan kautta.
        Jeesus sanoi: Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.

        Ei ole tarpeen eritellä luterilaista pelastunutta ja muia pelastuneita. Kaikki pelastuvat vain Jeesuksen kautta

        Uudestikastajien lotsut, taiat ja endaumentit ei auta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe