Nainen on nuorena turhamainen ja myöhemmin jälkiviisas

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000009634057.html
"Ruskettumiseen koukuttunut Peppi, 30, pisti itseensä luvatonta ainetta ja kävi solariumissa jopa 200 kertaa vuodessa – sitten tapahtui jotain hälyttävää
Viitisen vuotta sitten Peppi kuuli aineesta, jolla iho ruskettuisi hyvin tummaksi itsestään. Vuosien jatkuvan rusketuksen jälkeen hänen ihonsa alkoi kuitenkin oireilla hälyttävästi. Lääkäri kertoo, mitä vaaroja rusketuspistoksiin ja solariumiin liittyy.
– Minulla oli pakottava tarve olla koko ajan ruskea, Peppi kertoo.

Viitisen vuotta sitten Peppi kuuli aineesta, jolla iho ruskettuisi ilman jatkuvaa tuotteilla läträämistä. Ainetta pistettäisiin neulalla, ja se saisi ihon ruskettumaan itsestään.
Pepin käyttämällä Melanotan II -nimisellä aineella ei ole myyntilupaa Suomessa. A-klinikkasäätiön tuottaman dopinglinkki-sivuston mukaan aineen myyntiä ja valmistusta ei säädellä tai valvota. Peppi sai ainetta käsiinsä katukaupasta ja netistä.
Peppi käytti Melanotan II -nimistä ainetta pistoksina yhteensä viiden vuoden ajan. Muutaman kuukauden pistämisen päätteeksi hän piti aina parin kuukauden tauon, ja jatkoi sitten pistosten laittamista.
– Olin todella ruskea, siis melkein tummaihoisen värinen. Jossain vaiheessa tuli vastaan se raja, että en vain rusketu enempää, mutta siitä huolimatta käytin ainetta.
– Tiedostin, että aineessa on haittavaikutuksia, mutta en tiennyt, että ne voisivat olla pysyviä. Minulle tärkeintä oli, että sain ihon ruskeaksi. En ajatellut sitä sen enempää, Peppi kertoo.
Tiedän solariumin melanoomariskistä, mutta jotenkin sen sivuuttaa. Että eihän minulle mitään melanoomaa tule.
Ihosyöpien lisäksi solarium aiheuttaa ihon ennenaikaista vanhenemista. Solariumin UV-säteily hajottaa auringon UV-säteilyn tapaan ihon kollageenia, ja toisin kuin auringossa, solariumin säteilyn alla ollaan ilman aurinkosuojaa. Solarium saattaa pahentaa myös esimerkiksi ruusufinniä."

Miten naiset voi olla noin tyhmiä, makoilevat auringossa ja käyvät solariumissa, jotka vanhentavat ihoa ja lisäävät ihosyövn riskiä.
Sitten käytetään tuhansia euroja ihonhoito tuotteisiin, että näytettäisiin nuoremmilta.
Sitten, kun on saatu ihosyöpä tai muu terveys ongelma, niin sitten kadutaan, ettei olisi pitänyt auringossa makoilla, kätdä solariumissa tai käyttää epämääräisiä kauneus tuotteita.
Miten suomessa kielletty rusketus aine on päässyt tullista läpi, kun tulliin kyllä jäävät kaikki kielletyt steroidit, kasvuhormonit ja lääkkeet tehokkaasti.

Japanissa naiset arvostavat vaaleaa ihoa ja peitävät ihonsa auringolta, ei siellä japanilaiset naiset makoile auringossa.
Sitten ihmetelään miten japanilaiset naiset näyttävät niin nuorilta kasvoiltaa, no tietenkin, kun eivät anna auringon vanhentaa ihoa, kuten suomalaiset ja eurooppalaiset naiset.
Vai onko pullukka naisilla väärä käsitys auringosta, että auringossa makoilu sulattaisi ja haihduttaisi kehon rasvaa, ei kyllä rasvar mihinkään katoa auringon paisteessa.

20

349

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näyttää hyvältä, jos tykkää friisiläislehmistä.

      "Miten naiset voi olla noin tyhmiä"

      Helposti. Niillä on synnynnäinen lahja.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­N­­y­m­­­f­o­­­m­­a­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17882423C

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Onko mielestäsi älykästä tehdä päätelmiä kaikista suomalaisista naisista yhden naisen äärimmäisten tekojen perusteella?

      • Anonyymi

        Kyllä, olette kuin yhdestä puusta veistettyjä.


      • Anonyymi

        No mutta, niinhän mieskin yleistetään yhden tai muutaman takia.
        Jos nainen joutuu raiskatuksi, niin naisen mielipide on, että kaikki miehet ovat samanlaisia sikoja ja eaiskaavat naisia.
        Tämä oli äärimmäisen kärjistetty vertaus, mutta näin se vaan menee yleistyksissä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta, niinhän mieskin yleistetään yhden tai muutaman takia.
        Jos nainen joutuu raiskatuksi, niin naisen mielipide on, että kaikki miehet ovat samanlaisia sikoja ja eaiskaavat naisia.
        Tämä oli äärimmäisen kärjistetty vertaus, mutta näin se vaan menee yleistyksissä!

        Ehkä huono vertaus, mutta ymmärrän, mitä haet takaa. Ihan samalla tavalla on väärin yleistää kaikki miehet raiskaajiksi joidenkin miesten toiminnan perusteella. Sen kuitenkin ymmärrän, että raiskattu aristelee, jopa pelkää miehiä kokemuksensa vuoksi. Luottamuksen palautuminen ottaa aikansa, toisilla se ei ehkä palaudu valitettavasti koskaan. Jokainen nainen joutuu elämään sen tosiasian kanssa, että mieheen nähden nainen on tavallisesti heikommassa asemassa. Normaaleista miehistä tämä tietenkin tuntuu kurjalta, sillä normaali mies ei halua satuttaa ketään, mutta normaali mies myös ymmärtää, miksi naiset ovat varuillaan.


      • Ei ole viisasta tehdä peukalosääntöä poikkeuksista. Olen itse ollut tosin suhteissa vain kolmantena pyöränä ja käynyt yksittäisillä treffeillä. Kuitenkin kokemus on naisista jokseenkin heikkoa ja ärsyttävää lähinnä suht usein kohdatun kaksinaismoralismin kanssa kuten sanotaan ettei missään nimessä haluta tupakoivaa miestä mutta niinhän sitten sinne päädytään ja vitututaan. Tai eksää sanotaan vitun ärsyttävänsi kun yrittää joskus sanoa jostain ongelmasta mutta ylistetään sitten nykyitä kumppania todella älykkääksi kun sanoo täsmälleen saman asian. Samoin se myös että kun tässä itse on "opetellut" pukeutumaan niin kummasti yleisesti naisten mielenkiinto on noussut vaikka piirit eivät ole muuttuneet ja olen suunnilleen sama mutta fyysisesti heikommassa kunnossa. Useimmille "oikea" ulkonäkö on niin tärkeää ettei suostuta edes juttelemaan tai kysytään "kuka vittu sä oot" kun taas laittautuneena tervehditään iloisesti.
        Yleisesti ottaen tuntuu että merkittävällä osalla naisista on arvot vituillaan ja saavat suunnilleen mitä tilaavat. Tuntuu että useimmat naiset 40 vuoden paikkeilla kun on niitä pettymyksiä kerääntynyt tarpeeksi ja alkaa kuolevaisuus tulemaan vastaan vaikkakaan sekään ei ole tae. Ja kyllä useimmilla miehillä taas sitten omat sekoilunsa.

        Toinen myös on että miehille jotka eivät halua seurata alkolikulttuuria ei ole paljoa vaihtoehtoja ja heidät "unohdetaan" tai käytännössä kiusataan maan alle, koska he ovat "tylsiä" tai eivät "kuulu" siksi joukkoon. Siksi kehotan mies tovereita etsimään aluksi kavereita tavallisista paikoista kuten harrastus kerhoista.

        Koen itse isoksi ongelmaksi että yhteiskunnallisella tasolla ilmapiiri kannustaa olemaan alkoholisti, kuulua jengiin, pettämään "ylläpitääkseen vaihtoehtoja" ostamaan turhanpäiväisiä juttuja "erottuakseen joukosta" tai yksinkertaisesti esittämään, manipuloimaan ja valehtelemaan.


      • portimoinen kirjoitti:

        Ei ole viisasta tehdä peukalosääntöä poikkeuksista. Olen itse ollut tosin suhteissa vain kolmantena pyöränä ja käynyt yksittäisillä treffeillä. Kuitenkin kokemus on naisista jokseenkin heikkoa ja ärsyttävää lähinnä suht usein kohdatun kaksinaismoralismin kanssa kuten sanotaan ettei missään nimessä haluta tupakoivaa miestä mutta niinhän sitten sinne päädytään ja vitututaan. Tai eksää sanotaan vitun ärsyttävänsi kun yrittää joskus sanoa jostain ongelmasta mutta ylistetään sitten nykyitä kumppania todella älykkääksi kun sanoo täsmälleen saman asian. Samoin se myös että kun tässä itse on "opetellut" pukeutumaan niin kummasti yleisesti naisten mielenkiinto on noussut vaikka piirit eivät ole muuttuneet ja olen suunnilleen sama mutta fyysisesti heikommassa kunnossa. Useimmille "oikea" ulkonäkö on niin tärkeää ettei suostuta edes juttelemaan tai kysytään "kuka vittu sä oot" kun taas laittautuneena tervehditään iloisesti.
        Yleisesti ottaen tuntuu että merkittävällä osalla naisista on arvot vituillaan ja saavat suunnilleen mitä tilaavat. Tuntuu että useimmat naiset 40 vuoden paikkeilla kun on niitä pettymyksiä kerääntynyt tarpeeksi ja alkaa kuolevaisuus tulemaan vastaan vaikkakaan sekään ei ole tae. Ja kyllä useimmilla miehillä taas sitten omat sekoilunsa.

        Toinen myös on että miehille jotka eivät halua seurata alkolikulttuuria ei ole paljoa vaihtoehtoja ja heidät "unohdetaan" tai käytännössä kiusataan maan alle, koska he ovat "tylsiä" tai eivät "kuulu" siksi joukkoon. Siksi kehotan mies tovereita etsimään aluksi kavereita tavallisista paikoista kuten harrastus kerhoista.

        Koen itse isoksi ongelmaksi että yhteiskunnallisella tasolla ilmapiiri kannustaa olemaan alkoholisti, kuulua jengiin, pettämään "ylläpitääkseen vaihtoehtoja" ostamaan turhanpäiväisiä juttuja "erottuakseen joukosta" tai yksinkertaisesti esittämään, manipuloimaan ja valehtelemaan.

        Mielenkiintoista, miten erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia ihmisillä on. En ole koskaan törmännyt esim sellaiseen, että ei pidetä tupakoinnista, mutta sitten valitaankin tupakoiva kumppani (kuka nykyään enää edes polttaa?) enkä sellaiseen, että yhteiskunta kannustaisi olemaan alkoholisti tai pettämään.

        Naisia on niin paljon erilaisia, kuten miehiäkin. Muutaman kokemuksen perusteella ei voi koko sukupuolta yleistää. Olemme ennen kaikkea yksilöitä jokainen. On toki inhimillistä, että jos pettymyksiä tai huonoja kokemuksia on paljon, niin usko siihen, että jonkun toisen kohdalla olisi eri tavalla, voi olla koetuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, olette kuin yhdestä puusta veistettyjä.

        No emme todellakaan ole. En ole kertaakaan elämässäni ottanut aurinkoa ja olen aina suojannut ihoani auringolta, myös Etelä-Euroopassa asuessani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No emme todellakaan ole. En ole kertaakaan elämässäni ottanut aurinkoa ja olen aina suojannut ihoani auringolta, myös Etelä-Euroopassa asuessani.

        Ootko oikeesti asunu etelä euroopassa. Miten sä sinne pääsit. Oli varmaan kallista.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ootko oikeesti asunu etelä euroopassa. Miten sä sinne pääsit. Oli varmaan kallista.

        Lentokoneella ja halvempaa siellä eläminen oli.


      • Aletheias kirjoitti:

        Mielenkiintoista, miten erilaisia näkemyksiä ja kokemuksia ihmisillä on. En ole koskaan törmännyt esim sellaiseen, että ei pidetä tupakoinnista, mutta sitten valitaankin tupakoiva kumppani (kuka nykyään enää edes polttaa?) enkä sellaiseen, että yhteiskunta kannustaisi olemaan alkoholisti tai pettämään.

        Naisia on niin paljon erilaisia, kuten miehiäkin. Muutaman kokemuksen perusteella ei voi koko sukupuolta yleistää. Olemme ennen kaikkea yksilöitä jokainen. On toki inhimillistä, että jos pettymyksiä tai huonoja kokemuksia on paljon, niin usko siihen, että jonkun toisen kohdalla olisi eri tavalla, voi olla koetuksella.

        Väärin ymmärryksen selventämiseksi siis viimeisen kappaleen yhteiskunnallisella tasolla tarkoitin miten ylipäätän pääsee helposti mukaan porukkaan tai juttelemaan vastakkaiselle sukupuolelle, harrastus, työelämä tai poliittisia yhdistyksiä lukuunottamatta, jotka ovat työläämpiä.

        Jälkimmäisissä siis mielestäni parhaita kokemuksia erityisesti harrastus porukassa jos on löytynyt yhteistä intohimoa johonkin niin siitä tietysti helppo sitten suunnitella oheistoimintaa (piknik ym.) Tietysti niissäkin törmää epämiellyttäviin tilanteisiin mutta yleisesti puuhatessaan ja jutellessa näkee millainen henkilö on ja onko jotain yhteistä ja osaako/haluaako joku ottaa vastuuta tai auttaa. Erityisesti ajan(suunnilleen vuoden) kanssa. Discot, katu ja deittisovellukset olleet taas itselle huonoimmasta päästä. Baarit silleen etten juo mutta niissäkin jotkut järkkää tapahtumaa ja silleen voinut vähän jutella urheilusta tms.

        Tämä on tietysti oma kokemukseni asiasta ja itsellä niitä huonoja kokemuksia on tullut mutta myös useita kivojakin ja ne asialliset ja ystävälliset saa jaksamaan ja uskomaan.


    • Anonyymi

      Et ilmeiisesti ole se sama tyyppi, joka yirttää palstalla jankuttaa, että aurinko ei vanhentaisi ihoa. Sun kannattaa kertoa tolle kaunispainosta ym. hokevalle, että aurinko todellakin vanhentaa ihoa. Että kyllä niitä tuollaisia löytyy miehistäkin.

    • Turha yleistää. Yhtä fiksuja nuoret naiset ovat kuin miehetkin. Ja niitä erikoisuudentavoittelijoita on niin naisissa kuin miehissäkin.

    • Ikävää kuinka tuo ruskettuminen(kin) pitää vetää överiksi. Ei tuo kovin terveeltä vaikuta. Auringossa makoilu saattaa aiheuttaa melanoomaa). Muutenkin auringonotto kuivattaa, rypistää ja vanhentaa ihoa.

      Muistakaa aurinkorasvat ja suojakerroin vähintään SPF30. Lisätkää useita kertoja päivässä.

    • Anonyymi

      Välillä sitä kaipaa viereiseen aurinkotuoliin naista joka pitää auringon ottamisesta. Rasvatkin olisi valmiina 30 suojakertoimella, voisin levittää ilman erikäskyä, vaikka rajattomat.

      AV

      • Anonyymi

        Mitä järkeä on marinoida itsensä haitallisilla aineilla ja maata toimettomana kun ei siis edes niiden haitta-aineiden vuoksi rusketu?


    • Valitettavasti en ota aurinkoa ollenkaan enkä ole ikinä käynyt solariumissakaan. Auringossa makoilu on liian tuskallista.

      • Jos tekee mieli makoilla, meen varjoon riippumattoon tai painelen sisälle sänkyyn pitkäkseen. Pihalla teen yleensä jotain, enkä löhöä.


    • Anonyymi

      Nainen on argeologin ja koiran risteytys, jos ei hauku niin kaivelee menneitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      441
      2072
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      213
      1793
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      187
      1504
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1491
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      51
      1203
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1171
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      141
      1135
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      37
      1042
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1016
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      97
      995
    Aihe