Eron jälkeiset tunnelmat

Anonyymi-ap

Pitkä liitto puolison, mieheni kanssa päättyi lopullisesti eroon tänä keväänä. Eroa mietittiin kauan, useamman vuoden ajan ja yritettiin josko tästä vielä jotain tulisi kuitenkin, mutta kun ei ollut enää rakkautta niin tunnelma oli kuin sisko ja veli tai kaverukset olisivat asuneet saman katon alla.
Paljon oli aluksi asioiden selvittelyä, missä tullaan jatkossa asumaan jne. Onneksi välit ex-puolisooni on kuitenkin säilynyt hyvinä ja pystytään asiallisesti keskustelemaan. Oma mielialani on pohjamudissa ja koen epäonnistumista kun ero tuli. Omilla vanhemmillani, sisaruksilla ja ystävilläni kaikilla pitkät ja onnelliset liitot. Vertaan itseäni muihin, miksi minulle kävi juuri näin? Elämäni on täyttänyt viime kuukaudet runsas töiden teko, mikään muu ei nyt huvita. Itselle monet tärkeät harrastuksetkin ovat jääneet pois. Alakuloinen mieliala ollut pitkään ja pelkään, että tämä syvenee vielä masennukseksi. Löytyykö kohtalotovereita? Miten selvisit erosta?

67

4912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole ikinä onnellinen jos vertaat ittees muihin. Eilen eronnut 22 vuoden avioliitosta ja aion ottaa tästä ny kaiken irti surraan sit myöhemmin

      • Anonyymi

        Ja ikää sulla?
        Et ole vielä vanha?
        Kiva, että sulla on kivaa.


      • Anonyymi

        Mieheni sairastui vakavasti niin ilkeä tytärpuoli luuli tyhjäävänsä äitipuolen säästöt kun laittoi avioeron vireille. Tytär puoli hävisi kovin varmaan vitutti. Kukaan ei ymmärtänyt tytärpuolen röyhkeää käytöstä. Ahneella on paskanen loppu


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­N­­y­­­m­­­f­­­o­­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17884711y

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Eurooppalaisen Perheen historia kirja on hyvä, kirjoittanut Kaari Utrio

      • Anonyymi

        Kaari Utrion kirjat 😁🤭


    • Anonyymi

      Kun erosin, kävin putkassa pari kertaa kunnes kala noukkaisi

    • Anonyymi

      Elämä on loppunut, mutta jatkuu silti

    • Joillekin riittää toimiva yhteiselo ja toiset kaipaa sitä romanttista rakkautta.

      Sanoisin kuitenkin, että monen ihmisen pahan olon taustalla on vertaileminen muihin jonka some on tehnyt erittäin helpoksi.

      Sanotaan, että aika parantaa haavat. Monet käyttävät myös laastaria. Tee elämästäsi jollain muulla tavalla merkityksellistä. Rupea harrastamaan vaikka hyväntekeväisyyttä.

    • Anonyymi

      Itsellä kävi samanlainen tapahtuma (miehenä) kuin ap:llä. Rakkaus vain lopahti pitkässä suhteessa ja tultiin kaverisuhteeseen. Olisi hyvin voitu jatkaa yhteiseloa, mutta erottiin yhteistuumin ja sovussa. Ero oli lopulta kummallekkin hyvä asia ja etenkin itselleni, sillä löysin uuden rakkauden eron jälkeen vuoden sinkkuilun jälkeen. Näin jälkeenpäin tuntuu että olisi ehkä pitänyt erota jo aiemmin. Enkä ajattele tässä pelkästään itseäni.

      En lähtisi murehtimaan muiden pitkiä suhteita vs. oma suhde. Onhan se parinmuodostus kuitenkin aikamoista arpapeliä kuka sattuu aina kohdalle.
      Eikä ne vakiosuhteet aina ole sitä miltä ne päällepäin näyttää, valitettavasti.

      • Anonyymi

        Monella on se että sitä suhdetta ei hoideta tulee muuta arki tulee vastaan lapset unohdetaan että on se miehen ja naisen välinenkin suhde. Kun sitä ei hoida se kuihtuu ja lakastuu pois..näin siinä käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella on se että sitä suhdetta ei hoideta tulee muuta arki tulee vastaan lapset unohdetaan että on se miehen ja naisen välinenkin suhde. Kun sitä ei hoida se kuihtuu ja lakastuu pois..näin siinä käy.

        Suhdetta ei voi "hoitaa". Jos rakkaus loppuu, niin se loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhdetta ei voi "hoitaa". Jos rakkaus loppuu, niin se loppuu.

        Mitenkähän on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhdetta ei voi "hoitaa". Jos rakkaus loppuu, niin se loppuu.

        Mitähän tarkoitat rakkaudella. Minusta rakkaus ei ole seksuaalisuus. Minusta rakkaus on toimia yhdessä, silloin eletään arki myös lapsien kanssa , suunnitellaan koti ja sen tarpeet, hoidetaan lapset ja heidän tarpeensa.

        Silläkin tavoin käy usein, että seksuaalisuus ei ole mahdollista sairauden vuoksi, on monenlaisia sairauksia, jotka koskettavat esim. yhdyntää ja silti elää voi yhdessä, eihän se rakkaus ole alapään tuntemukset ainoastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suhdetta ei voi "hoitaa". Jos rakkaus loppuu, niin se loppuu.

        Kyllä suhdetta voi hoitaa, vaikka ensi rakkaushuuma on haihtunut. Kun olet puolisollesi aina ystävä ja asetat hänet etusijalle samoin kuin lapsesikin, rakkaus säilyy. Puolisosi tekee silloin samoin. Täytyy myös osata arvostaa puolisosi vanhempia, sisaruksia ja ystäviä, eikä puhua heistä pahaa. Tämä ei sinulta vaadi paljon, mutta antaa kaiken. Parisuhteissaan onnistuneet ovat oivaltaneet tämän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tarkoitat rakkaudella. Minusta rakkaus ei ole seksuaalisuus. Minusta rakkaus on toimia yhdessä, silloin eletään arki myös lapsien kanssa , suunnitellaan koti ja sen tarpeet, hoidetaan lapset ja heidän tarpeensa.

        Silläkin tavoin käy usein, että seksuaalisuus ei ole mahdollista sairauden vuoksi, on monenlaisia sairauksia, jotka koskettavat esim. yhdyntää ja silti elää voi yhdessä, eihän se rakkaus ole alapään tuntemukset ainoastaan.

        Höpö höpö, ilman yhdyntää suhde on kaverisuhde. Silloin kyseessä ei ole PARIsuhde. äärinmäisen monet näistä pitkistä parisuhteista ovat vain tyhjiä kuoria joissa ei harrasteta seksi lainkaan, mitä vanhemmaksi suhteet tulevat sitä tyhjemmiksi ne käyvät. Vilkas ja kokeileva seksi on parisuhteen merkki, jos se hiipuu voi suhteen lopettaa ja siirtyä kohti uusia tuulia. Muistakaa että meressä on paljon kaloja.


      • Anonyymi

        Vakiosuhteet.
        Kuka sattuu kohdalke.
        Miten pitkiä ja todellisi suhteesi?
        Hymyilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, ilman yhdyntää suhde on kaverisuhde. Silloin kyseessä ei ole PARIsuhde. äärinmäisen monet näistä pitkistä parisuhteista ovat vain tyhjiä kuoria joissa ei harrasteta seksi lainkaan, mitä vanhemmaksi suhteet tulevat sitä tyhjemmiksi ne käyvät. Vilkas ja kokeileva seksi on parisuhteen merkki, jos se hiipuu voi suhteen lopettaa ja siirtyä kohti uusia tuulia. Muistakaa että meressä on paljon kaloja.

        Meillä on kyllä käynyt päinvastoin. Vilkasta ja kokeilevaa seksiä on päivittäin ja parisuhdetta takana yli 30 vuotta. Ei todellakaan varmasti vaihtamalla paranisi. Jotkut eivät vain osaa olla parisuhteessa. He oikeastaan voisivat lopettaa etsinnän, kun käteen lopulta jää vain tyhjä suhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, ilman yhdyntää suhde on kaverisuhde. Silloin kyseessä ei ole PARIsuhde. äärinmäisen monet näistä pitkistä parisuhteista ovat vain tyhjiä kuoria joissa ei harrasteta seksi lainkaan, mitä vanhemmaksi suhteet tulevat sitä tyhjemmiksi ne käyvät. Vilkas ja kokeileva seksi on parisuhteen merkki, jos se hiipuu voi suhteen lopettaa ja siirtyä kohti uusia tuulia. Muistakaa että meressä on paljon kaloja.

        Riippuu iästä ja sairauksista, minun äitini ei ole jättänyt isää, kun isä sairastui , sai aivoverenvuodon ja joutui osittain pyörätuoliin, pystyy hiukan kävelemään tuettuna ,äitini on ollut omaishoitaja isälle jo kymmen vuotta, koska rakastaa isääni , äiti on nyt 72 v ja isä 81 v , heillä on niinkö huoltosuhde,
        Isältä meni myös puhekyky melkeen kokonaan, mutta ymmärtää puhetta , myös luku ja kirjoitustaito olematon. Rakkautta voi olla ilman sexiäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu iästä ja sairauksista, minun äitini ei ole jättänyt isää, kun isä sairastui , sai aivoverenvuodon ja joutui osittain pyörätuoliin, pystyy hiukan kävelemään tuettuna ,äitini on ollut omaishoitaja isälle jo kymmen vuotta, koska rakastaa isääni , äiti on nyt 72 v ja isä 81 v , heillä on niinkö huoltosuhde,
        Isältä meni myös puhekyky melkeen kokonaan, mutta ymmärtää puhetta , myös luku ja kirjoitustaito olematon. Rakkautta voi olla ilman sexiäkin.

        Eron jälkeen se elämä vasta alkaa. Nauti elämästä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tarkoitat rakkaudella. Minusta rakkaus ei ole seksuaalisuus. Minusta rakkaus on toimia yhdessä, silloin eletään arki myös lapsien kanssa , suunnitellaan koti ja sen tarpeet, hoidetaan lapset ja heidän tarpeensa.

        Silläkin tavoin käy usein, että seksuaalisuus ei ole mahdollista sairauden vuoksi, on monenlaisia sairauksia, jotka koskettavat esim. yhdyntää ja silti elää voi yhdessä, eihän se rakkaus ole alapään tuntemukset ainoastaan.

        Miehessä muodostuu rakkautta (love) aina kun hän valmistaa rakkautta (love making) tyttönsä kanssa.

        Munasarjakkaissa se mitä muodostuu riippuu ikävuosista ja vaihdevuosien alun jälkeen ei muodostu kuin raivo hormonia.

        Aggression in Women: Behavior, Brain and Hormones https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fnbeh.2018.00081/full


    • Anonyymi

      Tsemppiä sinne. Itse ratkaisin avioliiton ongelmat eroamalla eli siis AIVAN väärin. Vaimo sanoi että mene terapiaan, mutta meikäläinen oli niin "puupää" etten uskonut sen auttava. Nyt yksin itken omaa tyhmyyttäni. Olimme ehtineet olla naimisissa 20 vuotta.
      Kuinka tyhmä ihmisen pitääkään olla ja itsepäinen ja ylpeä ja periksiantamaton. Tässä sitä sitten "nautitaan" yksinolosta.

      ugg olen puhunut. huh huh
      Ehkä vielä joskus aurinko paistaa tähänkin risukasaan. Toivon todella että vaimoni saa parhaan mahdollisen kumppanin tällaisen paskan jälkeen.

      • Anonyymi

        Kun tunnut ottaneen opiksesi,voihan olla että joku jossain on vain sua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tunnut ottaneen opiksesi,voihan olla että joku jossain on vain sua varten.

        Eikä välttämättä ole. Tai joku vaan voi olla, mutta ei enää kolahda.
        Munasit. Nauti nyt luuseri.


      • Anonyymi

        Sääli, ettei vaimosi jaksanut panostaa pitkään liittoonne enemmän, kun sinä olit jo hölmyyksissäsi luovuttanut. Joskus puolisoiden biorytmit kulkevat vuosia eri tahtiin, mutta silti kannattaisi uskoa, että vaikeat ajat voivat mennä ohi. Olisi kannattanut irrottautua arjesta ja keskittyä toisiinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sääli, ettei vaimosi jaksanut panostaa pitkään liittoonne enemmän, kun sinä olit jo hölmyyksissäsi luovuttanut. Joskus puolisoiden biorytmit kulkevat vuosia eri tahtiin, mutta silti kannattaisi uskoa, että vaikeat ajat voivat mennä ohi. Olisi kannattanut irrottautua arjesta ja keskittyä toisiinne.

        Samat ukot ja jatkiva saman tyyppinen tyhjän höpinä!


    • Anonyymi

      Aikoinaan, pitkästä melkein kolmenkymmenen aviovuoden jälkeen erottuani, ihmiset kyselivät samaa; miten selvisin erostani. Vastasin aina, etten edes huomannut mitään muutosta tapahtuneen. Elämä jatkui niinkuin ennenkin.

      Ei ollut mitään puhuttavaa, ei ollut mitään jaettavaa ja talouteni vain parani erottuani. Sen verran sain ”parisuhteesta” tarpeekseni, ettei uutta ihmissuhdetta ole eron jälkeen tullut. Itsekseni olen ollut jo parikymmentävuotta.

      • Anonyymi

        Niin se ihmisen markkina-arvo romahtaa helposti. Sen voi tietysti kääntää niin päin, että ei ole huolinut ketään.

        Totuus on, että joo et ole huolinut ketään, koska kukaan tasokas ei ole enää kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se ihmisen markkina-arvo romahtaa helposti. Sen voi tietysti kääntää niin päin, että ei ole huolinut ketään.

        Totuus on, että joo et ole huolinut ketään, koska kukaan tasokas ei ole enää kiinnostunut.

        Heh heh! Kyllä kerta pariutuminen riitti. Sekin oli liikaa. ”Markkina-arvo!” En ole mikään parisuhdeihminen. En ole kateellinen parisuhteissa eläville. Säälittää lähinnä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se ihmisen markkina-arvo romahtaa helposti. Sen voi tietysti kääntää niin päin, että ei ole huolinut ketään.

        Totuus on, että joo et ole huolinut ketään, koska kukaan tasokas ei ole enää kiinnostunut.

        Kyllä suomessa on ihan tasokkaita ihmisiä jotka haluaa suhteiden jälkeen olla itsekseen jotka saisivat kyllä hyvää seuraa eli ei sitä noinkaan pelkästään voi yleistää. Kaikki ei halua olla 24/7 kiinni jossain ihmisessä. Yksin on helpompaa saa tehdä omia juttuja niitä joita haluaa ilman kenenkään puuttumista. Seksiä välillä harrastelee siinä se. Tasapainoinen onnellinen elämä johon ei tarvita muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh! Kyllä kerta pariutuminen riitti. Sekin oli liikaa. ”Markkina-arvo!” En ole mikään parisuhdeihminen. En ole kateellinen parisuhteissa eläville. Säälittää lähinnä!

        Sama juttu kun katson naimisissa olevia kavereita jotka ovat kuin vankina ja kritiikin kohteena jatkuvasti jossain heidän harrasteensa on kannettu komeroon ja nainen on ottanut vallan asunnossa ja sitten ajattelen itseäni joka on vapaa tekemään mitä haluaa kaikessa ei tarvi kauaa miettiä kumpaa haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä suomessa on ihan tasokkaita ihmisiä jotka haluaa suhteiden jälkeen olla itsekseen jotka saisivat kyllä hyvää seuraa eli ei sitä noinkaan pelkästään voi yleistää. Kaikki ei halua olla 24/7 kiinni jossain ihmisessä. Yksin on helpompaa saa tehdä omia juttuja niitä joita haluaa ilman kenenkään puuttumista. Seksiä välillä harrastelee siinä se. Tasapainoinen onnellinen elämä johon ei tarvita muuta.

        Ihana kommentti


      • Anonyymi

        Nämä "tasokkaat ihmiset" on kyllä jotain säälittävintä kaikista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se ihmisen markkina-arvo romahtaa helposti. Sen voi tietysti kääntää niin päin, että ei ole huolinut ketään.

        Totuus on, että joo et ole huolinut ketään, koska kukaan tasokas ei ole enää kiinnostunut.

        Miten niin , aina löytyy joku toinen vanha tasokas ,joka haluaa kaverin, mutta ei tarvii asua yhdessä , molemmat asutaan omissa asunnoissa, omaa arkea, viikonloput ja lomat yhdessä ja matkustellaan ympäri maailmaa yhdessä.


    • Anonyymi

      Kolme vuotta erosta, yli 30 vuotta aviossa. Harvoin kaipaan entiseen, lähinnä joitain pikkujuttuja, mutta en avioliittoa näin itsenäisenä ihmisenä. Suhteita tuli kyllä, mutta ei mitään sellaista minkä takia olisin valmis tiukasti sitoutumaan. Pikkuhiljaa se avioliiton jälkeinen arki siitä lähtee sujumaan. Ei laastareille.

    • Anonyymi

      Ero ottaa aina koville,oli se onnellinen tai ei.

      • Anonyymi

        Miten niin ”ero ottaa aina koville”? Ei ottanut minulla ainakaan. Suuri helpotuksen tunne oli päällimmäisenä.


      • Anonyymi

        kyllä näin on, ainakin suhde joka alkoi nuodena ja loppui keskiijällä, siinä välissä sukupolvi vaihtui ja naamat vaihtui oma kyläkin tuntuu vieraalta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä näin on, ainakin suhde joka alkoi nuodena ja loppui keskiijällä, siinä välissä sukupolvi vaihtui ja naamat vaihtui oma kyläkin tuntuu vieraalta,

        Ei ottanut! Parikymppisenä naimisiin, viiskymppisenä eroon. Helpotti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ”ero ottaa aina koville”? Ei ottanut minulla ainakaan. Suuri helpotuksen tunne oli päällimmäisenä.

        Anonyymin olisi siis pitänyt kirjoittaa että:

        Ero ottaa aina koville, oli se onnellinen tai ei, harvinaisia poikkeustapauksia lukuun ottamatta.

        Tai:

        Ero ottaa normaalisti koville, oli se onnellinen tai ei.

        Tai:

        Ero ottaa tavallisesti koville, oli se onnellinen tai ei.
        
        
        
        Mielestäni onnellinen ero on varsin harvinainen tapaus, etenkin silloin kun se tapahtuu naisen vaihdevuosien takia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ”ero ottaa aina koville”? Ei ottanut minulla ainakaan. Suuri helpotuksen tunne oli päällimmäisenä.

        Ehkä et ole oivaltanut että mihin sattuu kun ottaa 'koville'.


    • Anonyymi

      Ero on parasta omalle elämälle!

    • Anonyymi

      Ensimmäiset vuodet parisuhteessa on sitä kiihkeää aikaa, pitkän parisuhteen ensimmäiset "hullut vuodet". Sitten se rauhoittuu. Moni saattaa kaivata sitä intohimoa, uutuuden viehtätystä ja kiihkeyttä mikä liittyy alkuun, mutta jos sitä haluaa niin saa olla vaihtamassa muutaman vuoden välein.

      Pitkä parisuhde on mielestäni sisällön luomista ja jakamista toiselle ja itselle, Kun parisuhteen sisältö on mielekästä ja se tarjoaa toiveikkaan näkymän tulevaisuuteen, parisuhteet tuppaavat kestämään.

      Kokemukseni mukaan, mitä vähemmän vaatii toiselta, sitä enemmän saa itse. Koskaan en sano puolisolleni tee sitä tai tätä, toimi noin tai en kiellä menemästä paikkoihin joihin en itse halua. Ihanat 20 vuotta oltu yhdessä ja lapset voivat hyvin.

    • Anonyymi

      Haluaisin sanoa tällaisen asian että olen monesti seurannut pareja jotka on ollut yhdessä ja kuullut että he valittavat heillä ei ole mitään yhteistä enää sänkytouhut ei kiinnosta ei toisen pärstä ei jaksa silti ovat yhdessä olen aina ihmetellyt että miksi koska aivan käsittämättömän upeita naisia joilla olisi jonkun toisen kanssa kivaa heitä rakastettaisiin huomioitaisiin sänkyjututkin varmaa toimisi kaikki olisi paremmin MOLEMPIEN osalta.

      • Anonyymi

        Minä olen todennut sen, että sänkyhommat on ok kun saa tarpeeksi. Ne tarpeet vain muuttuvat. Yleensä saanti on suhteen alussa runsaampaa ja helpompaa, mutta niin vain ikäkin tulee vastaan ja se vaikuttaa monen muun asian tavoin tähän touhuun. En paljoa laskisi tälle leikille arvoa muuten kuin sen, että kun tilanne eli paras hekuma on päällä, antakaa mennä jos siltä tuntuu. Mutta jos ei tunnu siltä pidemmän päältä, sekin on ihan ok! Pääasia että molemmilla osapuolilla samat odotukset asiasta.

        Minä olen jo ikämiehiä 50+ ja vaikka kaikki ns. toimii ja jopa tekee mielikin joskus, niin asia on jokseenkin yhdentekevä. Niin vaimo kuin minä olen saanut osani, en odota ihmeitä ja miksi pitäisi, kun on kaikki kunnossa. Nyt teen niitä juttuja mistä nuorena unelmoin mutta ei ollut varaa. Ne ensimmäiset vuodet parisuhteen alussa on tosi mahtavia jos on oikea kumppani, mutta niin on myös myöhemmätkin vuodet kun osaa suhtautua oikein.

        Siihen on syynsä että 50+ vuotiaat eivät nai kuin kanit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen todennut sen, että sänkyhommat on ok kun saa tarpeeksi. Ne tarpeet vain muuttuvat. Yleensä saanti on suhteen alussa runsaampaa ja helpompaa, mutta niin vain ikäkin tulee vastaan ja se vaikuttaa monen muun asian tavoin tähän touhuun. En paljoa laskisi tälle leikille arvoa muuten kuin sen, että kun tilanne eli paras hekuma on päällä, antakaa mennä jos siltä tuntuu. Mutta jos ei tunnu siltä pidemmän päältä, sekin on ihan ok! Pääasia että molemmilla osapuolilla samat odotukset asiasta.

        Minä olen jo ikämiehiä 50 ja vaikka kaikki ns. toimii ja jopa tekee mielikin joskus, niin asia on jokseenkin yhdentekevä. Niin vaimo kuin minä olen saanut osani, en odota ihmeitä ja miksi pitäisi, kun on kaikki kunnossa. Nyt teen niitä juttuja mistä nuorena unelmoin mutta ei ollut varaa. Ne ensimmäiset vuodet parisuhteen alussa on tosi mahtavia jos on oikea kumppani, mutta niin on myös myöhemmätkin vuodet kun osaa suhtautua oikein.

        Siihen on syynsä että 50 vuotiaat eivät nai kuin kanit.

        Andropaussss hamaan loppuun. Nyrkkikyllikki. Vessassaravaaminen.


    • Anonyymi

      Kyllähän meitä löytyy, vaihe kaksi käynnissä. Puheväleissä ollaan edelleen jopa yhteistyönkin merkeissä. Olo kevyempi kuin vuosiin. Huonona puolena se että olen päästänyt itseni kaihoamaan kumppania tätä jotain jakamaan, no pölvästi mikä pölvästi 😁. Kipuiluvaihe siis ohitettu.

    • Anonyymi

      Hei

      Älä murehdi, vaan tee mikä oikealta tuntuu. Pitkä suhde, seksi loppunut vuosia sitten, rakkaus, ystävyys, luottamus ja hellyys ovat tallella jopa vuosikymmenien jälkeen. Jos haluaa vaihtaa sen Gambian rantahenkilöihin, randomipanoihin yms.
      Arvota, mikä on tärkeämpää. Itse arvostan pitkää ja rakasta ihmissuhdetta, seksi ei ole se tärkein asia.
      Kuka mitenkin.

      • Anonyymi

        Arvostus, kunnioitus, hyväksyntä ja rakkaus ne tärkeimmät avioliitossa sitten vasta se sexi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvostus, kunnioitus, hyväksyntä ja rakkaus ne tärkeimmät avioliitossa sitten vasta se sexi.

        Siksi erosin, kun mies ei tuota käsittänyt... Hänelle oli vain seksi, ja silloin kun hän halusi. Riippumatta toisen tunteista tai työstä.


    • Anonyymi

      Tempaisin sellaisen alkoholihuuruisen rakkauden kesän. Syksyllä talous kuralla, mutta alkoi tavallinen arki tuntumaan hyvältä.

    • Anonyymi

      En ymmärrä tästä mitään, mutta erojen jälkeenhän ei kandee jäädä seisomaan vaan alkaa liikkumaan.

      Laastarit ym. teippailut ja itsensä pakenemisethan eivät ole mitään liikkumista.

      Toinen vaihtoehto on palata yhteen.

    • Anonyymi

      Hyvä tunnelma. Uudestisyntyminen.
      Ukko lähti. Hyvä.
      Olen vapaaaaaaa....

    • Anonyymi

      ero on aina hankala tilanne. yhteiset vuodet ( minulla 23 ) jättävät muistot. mutta mutta kymmenen vuoden jälkeen helpottaa :) elämässä on mentävä eteen päin vaikka kamalalta tuntuu! mutta tuleen ei voi jäädä makaamaan:(

      • Anonyymi

        Sehän se, miten sen kokee. Itse en huomannut mitään muutosta melkein kolmenkymmenen aviovuoden jälkeen erottuani. Ei ollut mitään muisteltavaa, ei mitään jaettavaa, ei mitään yhteistä. Lapset olivat jo täysi-ikäisiä, eikä sukulaisiin koskaan ollut mitään läheisiä välejä.

        Tyyppi oli pikkurikollinen sadunkertoja. En nyt viitsinyt näitä hänen juttujaan tai puuhiaan kenellekään mainostaa. Sukulaisensa vaan ihmettelivät, kun oli niin ”hyvä palkka”, eikä mitään omaisuutta kertynyt. Ulosotossa oli rikollisen toimintansa myötä. Kaupungin kämpässä kimpassa muutaman muun kanssa asuimme, että jotenkin pärjäsimme.

        Ei se elämäni koskaan ollut onnellista ja turvallista. Toimintaa ja vaihtuvia tilanteita, joskus suoranaista kauhuakin, oli elämäni. Mutta täytyy sanoa, että mielenkiintoista kaikenkaikkiaan.

        Sitten, kun tuli lopullisen eroamisen aika, niin oli helppoa hakea monistetut lomakkeet ja sanoa, että pistä nimes alle. Ja se oli siinä!


    • Anonyymi

      Voiko erosta koskaan täysin edes selvitä sen kanssa vain sopeutuu elämään melko helposti kun ei turhaan vertaile itseään muihin harvoin muidenkaan liitot on niin onnellisia kuin miltä päälle päin näyttää tärkeintä omasta mielestäni on että elää sellaista elämää että tulee itse itsensä kanssa toimeen omaa varjoaankaan kun ei pääse karkuun saatika itseään

    • Anonyymi

      Selvisin erosta jatkamalla aktiivista seksittelyä tyttöystävieni kanssa

      • Anonyymi

        Tuskin.


    • randombypasser

      Tuolla olikin jo paljon muistutettu siitä ettei saa verrata muihin.

      Toinen juttu on se epäonnistumisen kokemus. Sen osalta kannattaa ensisijaisesti muistaa se, että jos kukaan on epäonnistunut, on heitä kaksi, joka ainoassa parisuhteessa.

      Ja sinällään, miten määritellään epäonnistuminen parisuhteessa, vainko sen kestolla? Mielestäni ei. Parempi antaa suhteen päättyä jos siitä on imetty kaikki mehut ja siirtyä uuteen elämänvaiheeseen. Onnistnut parisuhde on sellainen jossa voi enimmän aikaa olla paljas oma itsensä hyväksytysti ja onnellinen. Kun nuo ehdot eivät enää toteudu, on aika tehdä muutoksia suhteeseen, tavalla tai toisella.

    • Anonyymi

      34 vuotta ja sitten erottiin. Alussa oli jonkinlainen häpeä, mitä muut tästä ajattelevat. En ole katunut hetkeäkään. Nyt omineen on niin hyvä olla. Ex käy usein ja vie kauppaan ja muuallekin, jos kerkeää. Tuossa eräs tuttu sanoi, kyllä monelle tekis hyvää erota, mutta ne eivät ymmärrä sitä tehdä. Ovat kaavoihin kangistuneita. Avioliitto mitäskin olla määräaikainen, ei hauttaan asti.

    • Nih. Kaikki on nyt uutta, katsot asioita uusilla silmillä. Poissa on se tuki ja turva. Jatka matkaa ryhdikkäänä, ikäänkuin mitään olisi edes tapahtunut. Löydät kohta asioita itsestäsi, joita et tiennyt edes olevan. Upeeta, et vielä on keskustelu yhteys, pidä se. Älä jätä harrastuksiasi, äläkä ainakaan ystäviäsi. Ero on aina iso muutos elämässä, se voi olla myös muutos parempaan. Välttäisin kuitenkin laastari suhteita, ystäväpiirin laajentamista ja alkoholia. Ensinmäisenä lopeta edesmenneen suhteen miettiminen, syy eroon ei ollut sinun. Joskus käy niin, että niitä tunteita ei vain ole. Kuitenkin niitä tunteita on sen verran, että tekee mieli seurata, mitä toinen osapuoli tekee. Toisen kyttääminen on myrkkyä itsetunnolle. Keskity itseesi ja huomaat kohta, miten katseet käntyvät sinuun, upea itsevarma nainen.

      • Anonyymi

        Kun erosin 20 vuotta sitten, niin koko exä ja exän suku jäi , he eivät halunneet olla minun kanssa missään tekemisissä , enkä minäkään heidän kanssa , en ole heistä kenestäkään kuulut mitään 20 vuoteen, eron jälkeen aloitin uuden elämän, muutin 300 kilometrin päähän heistä, meillä ei ollut lapsia, mikä oli hyvä juttu, omaisuus jaettiin kovan tappelun jälkeen.
        Avioiduin uudelleen ja minulla jo 14 poika ja 12 vuotias tytär, tästä liitosta.
        Minulla hyvä ja rakastettava puoliso ja ihanat lapset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun erosin 20 vuotta sitten, niin koko exä ja exän suku jäi , he eivät halunneet olla minun kanssa missään tekemisissä , enkä minäkään heidän kanssa , en ole heistä kenestäkään kuulut mitään 20 vuoteen, eron jälkeen aloitin uuden elämän, muutin 300 kilometrin päähän heistä, meillä ei ollut lapsia, mikä oli hyvä juttu, omaisuus jaettiin kovan tappelun jälkeen.
        Avioiduin uudelleen ja minulla jo 14 poika ja 12 vuotias tytär, tästä liitosta.
        Minulla hyvä ja rakastettava puoliso ja ihanat lapset.

        Nih. Hyvä esimerkki, miten uudesti kaikki aloitetaan. Olen ylpeä, sinä näytit.


      • Anonyymi
        Kaksipuolinen kirjoitti:

        Nih. Hyvä esimerkki, miten uudesti kaikki aloitetaan. Olen ylpeä, sinä näytit.

        Mitä ihmettä pitää ”näyttää”?


    • Upea sinä.

    • Anonyymi

      Jos ero ei millään tavalla kolahda, mielestäni silloin voisi myös pettyä itseensä. Enkö näe siinä suhteessa olleen mitään hyvää? Olenko kyynistynyt?

      Itsellä ero päällä nyt. Vaikka tässä ei ole mitään jossittelua, sattuu tämä silti ajoittain aika paljon. Oli meillä hyvätkin hetkemme ja niitä oli paljon. Vaimo halusi muuttaa toiselle paikkakunnalle lastensa lähelle. Ymmärrän sen. Hänen piti valita.

      On tässä hyviäkin asioita. Oma vapaus välillä toimia aivan omien suunnitelmien mukaan. Helpointa on todeta vain, että näin tämä nyt meni ja itkujen keskellä tyytyä siihen. Ei elämä tähän pääty. Edessä on varmasti paljon hyvä asioita.

      • Anonyymi

        En pettynyt itseeni. En pitänyt avioliittoa mitenkään tärkeänä itselleni. Menin naimisiin, kun tuntui toiselle olevan joku näytön paikka. Suhteessa hyvää olivat ja ovat lapset.


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe