Non niin, muksu nukahti, melkein heti syötyään ja nyt mulla alkaa leivontatuokio. 3 kuivakakkua

Anonyymi-ap

ja sipulipiirakka sekä raparperipiirakka, viimevuoden satoa ja menee käyttöön nyt.
Teen koko viikonlopun kahvileivonnaiset nyt yhtäsoittoa! Siis samalla uunin lämmityksellä ja aloitan noista ns. kuivakakuista. Yks tiikerikakku ja pari piimäkakkua erilailla maustettuina. Toisen piimäkakuista maustan tummalla kaakaojauheella ja suklaa hipuilla. Toisen tein vaaleana, piparkakkumausteen ja inkiväärin kera +1 dl rusinoita, mehevöittämään kakkua. Tiikerikakku menee naapuriin, vanhemmilleni pyynnöstä.

" Äidin Raparperipiirakka " (pellillinen 175° c,) teen tuolla ohjeella, ja raparperit ovat jo melkein sulanneet pakasteesta (litran purkillinen palasina) todella helppo ohje!
Kuivakakkujen tultua uunista pitää nostaa lämpötila 200° c, kun piirakka vaatii ehdottomasti kuumemman uunin!

Sipuli piirakka menee yksikseen uuniin, viimeisenä. Mulla oli vielä viimevuotisia sipuleita, osa jo alkoi menemään huonoksi, joten mä kuorin äsken lähes kilon erilaisia sipuleita ja pilkoin ne suikaleiksi... vesi vaan valuu nyt silmistä. Kun kakut ovat uunissa, niin mä kuullotan nuo sipulit, oikeastaan mä ruskistan niitä myös vähän.
Sipulista tulee meheviä ja makeita, sopivasti suolaa (ja ripaus sokeria)
(crème fraîchea ja Violan tuorejuustoa )
Sipulifraîche ja Oltermanni juustoraaste levitetään piirakkapohjalle... paistetaan 200° c 35 min.

Ja nyt töihin hihat heilumaan; sipulit kuulottumaan jne.
trollikka

14

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oisit heittänyt roskiin ne sipulit.

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 ­­­N­y­m­f­o­m­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17886277U

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Rasvaa, vehnäjauhoa, sokeria, suolaa.
      Jep.

    • Anonyymi

      Sekin on ihan kivaa, kun on tollaisille syöjiä. Mäkin tykkäsin joskus aiemmin kokkailla ja leipoa, mutta kun ei ole syöjiä. Viimesin eksä jopa vittuuntui aina, kun yritin kysellä mitää hän haluaisi ja mitä hyvää voisin hänelle laittaa. No ei sitten. Ja sitäpaisti ei yhdelle miehelle muutenkaan voisi loputtomasti syöttää tai se paisuisi kuin pullataikina. 😂

    • Mulla tulee vaan piirakasta mieleen sellanen rypytetty piirakka, missä on joko riisi tai peruna mössöö. vaikka en missään itä suomessa ikinä oo asunukaan. Ja raparperipiirakasta tulee mieleen että siinä ois raparperi täyte. Mutta oikeesti raparperi piirakkahan on ihan hyvää, siis tietenkin sillon ettei se oo mikään karjalan piirakka. Ja muistatte sen kappaleen piirakkaa piirakkaa, niin siitäkin tuli mieleen vaan karjalan piirakka. Mutta sehän on britti kappale Hot cross buns ja briteissä piirakka ei tosiaan oo mikään karjalan piirakka. mutta se oli hauska kun mä lapsena kuulin ton kappaleen väärin eli What what stamps, että ei oikein auennu silloin.

    • Anonyymi

      Meitä on täällä nyt 5 aikuista ja yks lapsi, ja satunnaiset vieraat viikonlopun aikana.
      Taatusti tulee kolmessa päivässä kaikki käytettyä, ja jos jää ylimääräistä; Faija kyllä syö, oli se sitten minkälainen leivonnainen tahansa.

      Se sipulipiirakka oli muuten herkullista, maistoin jo palasen... teen kera! Raparperipiirakka olisi saanut olla makeampi, nyt se on hieman hapan. Liikaa raparperinpalasia, tai lisää sokeria taikinaan... tai raparperinpalaset olisi pitänyt kierittää pienessä määrässä sokeria. Hitto, ei ihan nappi suoritus!
      Syön sen kaiken vaikka itse, jos muille se ei maistu tarpeeksi makealle. Hyvä luvata, kun monta palasta jo vein naapuriin, vanhemmilleni. =)

      Mimmi muuten pääsee tapaamaan isäänsä, sunnuntaina. Haukuin äijän muistaakseni rotaksi, joka petti lupauksensa. Otan sanani takaisin; hänellä on lääkärin todistus ja sairaalalasku esittää. Oli ollut umpisuolen poistoleikkauksessa, aivan yllättäin.
      Eikä ensimmäisenä tullut mieleen perua varattua aikaa, Mimmin tapaamiseen. Sen verran toipunut ett haluaa tavata Mimmin nyt!

      Eli mulla ei ole syytä kiukutella tässä tapauksessa hänelle, äkilliselle sairastumiselle ei kukaan voi mitään. Eikä mitään vahinkoa sinänsä ole sattunut, Mimmi kun ei edes tiennyt syytä; miks oli Iitun kanssa vieraassa paikassa leikkimässä. Eli Mimmi ei kokenut mitään pettymystä, täysin turhasta kaupunkimatkasta. Se oli hänelle ainoastaan hupi reissu, täysin vieraaseen paikkaan; jännittävä iloinen juttu!

      Mutt viikonloppuja, mä olen lähdössä saunaan Iitun ja Mimmin kanssa, meidän porukka yhdessä. Mimmikin mukana. koska enää ei ulkonakaan ole niin kylmää, ett Mimmi saisi nuhan; hiukset märkänä kotiin tallustetaan, vain kylpytakissa jokainen!
      trollikka

      • Itekin tuli tuossa pari päivää sitten mustikkapiirakka tehtyä pitkästä pitkästä aikaa. Leipominen on kyllä hauskaa mutta ei viitti kovin usein leipoa kun joutuu sitten itte pupeltaan ison osan niistä. Hieno homma että ei ollut syyttä jättänyt tulematta tapaamiseen Mimmin isä vaan oli ihan todellinen ja pakottava syy. Se on aina kuitenkin lapsenkin kannalta parempi kun kumpikin vanhemmista on vastuullisia ainakin parhaansa mukaan yrittää olla. Mukavaa viikonloppua ja saunareissua.😊.


      • Anonyymi

        Tunnut aika topakalta ja aikaansaavalta naiselta, ripaus naisellista pehmeyttä voisi tehdä joskus hyvää?
        Mimmin isä varmaan on ihan kunnollinen mies, muutenhan hän olisi jo pakittanut tilanteesta. Nyt yrittää ja antaa ajan kulua, toivoen teidän suhteiden parantumista, jo Mimminkin vuoksi.

        Ihmisillä on joskus tapana tehdä erehdyksiä. Kannattaa kuitenkin muistaa se että miehelle oma lapsi nousee elämässä aika tärkeäksi, kannattaako antaa vähän löysiä jos mies on osoittautunut hyväksi isäksi, omien mahdollisuuksiensa rajoissa?
        Mies voi olla "ajattelematon petturi", mutta voi toki olla samalla ihan hyvä isä?

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnut aika topakalta ja aikaansaavalta naiselta, ripaus naisellista pehmeyttä voisi tehdä joskus hyvää?
        Mimmin isä varmaan on ihan kunnollinen mies, muutenhan hän olisi jo pakittanut tilanteesta. Nyt yrittää ja antaa ajan kulua, toivoen teidän suhteiden parantumista, jo Mimminkin vuoksi.

        Ihmisillä on joskus tapana tehdä erehdyksiä. Kannattaa kuitenkin muistaa se että miehelle oma lapsi nousee elämässä aika tärkeäksi, kannattaako antaa vähän löysiä jos mies on osoittautunut hyväksi isäksi, omien mahdollisuuksiensa rajoissa?
        Mies voi olla "ajattelematon petturi", mutta voi toki olla samalla ihan hyvä isä?

        AV

        Sivusta kyselen, että mitä ihmettä on "naisellinen pehmeys"? Täysin käsittämätön termi taas.


      • Anonyymi

        Lisäys, vaikka olisi mikä umpisuoli, niin siinä ehtii laittamaan viestiä ja perua tapaaminen tai pyytää joku muu perumaan, tekosyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnut aika topakalta ja aikaansaavalta naiselta, ripaus naisellista pehmeyttä voisi tehdä joskus hyvää?
        Mimmin isä varmaan on ihan kunnollinen mies, muutenhan hän olisi jo pakittanut tilanteesta. Nyt yrittää ja antaa ajan kulua, toivoen teidän suhteiden parantumista, jo Mimminkin vuoksi.

        Ihmisillä on joskus tapana tehdä erehdyksiä. Kannattaa kuitenkin muistaa se että miehelle oma lapsi nousee elämässä aika tärkeäksi, kannattaako antaa vähän löysiä jos mies on osoittautunut hyväksi isäksi, omien mahdollisuuksiensa rajoissa?
        Mies voi olla "ajattelematon petturi", mutta voi toki olla samalla ihan hyvä isä?

        AV

        Ei ole kunnollinen mies mimmin isä, mokoma turhake.


    • Anonyymi

      TULEEKO " tortun " LEIPOJA ?

    • Anonyymi

      Mikä ihmeen leipomis-/ruuanlaittovimma sinuun aina iskee? Teet aivan valtavasti ruokaa! Kuka nuo syö?

    • Anonyymi

      Mikko kämppää nyt Faijan ja Emon luona, hänen oma asuntonsa on nyt perusrempassa... myyntiä varten. Mikko asuu toisessa talossa, systerille varatussa huoneessa, väliaikaisesti. Systeri taas puolestaan mun ja Mimmin kanssa.
      Joten meitä on aikuisia ihmisiä kahvipöydässä 5 kpl ja Mimmi simalla.
      Leivoin kolmen päivän leivonnaiset, koska tulee halvemmaksi tehdä itse ja kerralla kaikki; samalla uunin lämmityksellä siis.

      AV:lle
      Mimmi saa pitää isänsä, jos heidän välinsä ovat kunnossa ja Mimmi tyytyväinen! Turha odottaa mun pehmenevän; mä olen jo tehnyt selväksi ettei menneeseen ole paluuta! Mua petetään vain kerran, jos mä saan tietää "erehdyksestä" The End;
      eikä uusintaa ei tule! Olin tehnyt asian alunperin jo selväksi; joko olen ainoa tai..

      Mä en siis ala tarkistamaan; milloin mies tekee töitä, milloin tapaa lapsiaan, tai sopii uusista urakoista! Kun kihlattuni tuli isäksi meidän kihlauksen aikana; ex-vaimonsa kanssa... niin eiköhän se ole ilmiselvä petos? Tuskin se ex-vaimo yli 2 vuotta tätä viimeisintä tyttölastaan odotti. Hyvää illanjatkoa kaikille!
      trollikka

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      268
      2383
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      149
      1329
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1261
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1114
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      906
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      4
      867
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      247
      831
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      802
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      55
      790
    10. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      781
    Aihe