Marja-Sisko Aalto, mies vai nainen?

Anonyymi-ap

Luterilaisilla on vellit ja puurot sekaisin.
Miltä kirkkoilijoista tuntuu, kun saivat miehen ja naisen samassa paketissa?
Onko saarnoissa kunnioitettu naisten asemaa enemmän, kuten Jeesus teki?
Hänelle pitäisi maksaa kaksinkertainen palkka suorittamastaan työstä pappina.
Tosin ne hänen kirjoittamansa dekkarit tuovat mukavasti lisää tilipussiin.

161

935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs katkera avautuminen tämä oli.

      • Anonyymi

        Teillä luterilaisilla kansa päättää, mitä pappi saarnaa.
        Monet kirkot ovat kahviloita ja irvokkaiden artistien käytössä.
        Niitä esityksiä on on paljon nähtävillä, mutta hengellisyys on kaukana!
        En ole katkera, kun en ole pakotettu joukkoonne! Pääsin eroon!


      • Anonyymi

        Mikä oli katkeraa???


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        No voih, tuliko sinulle taas paha mieli?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkituttaisit nuppisi, muru. 😚

        Ei minun tarvitse, mutta sinä voit toki tutkituttaa omasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mikäs katkera avautuminen tämä oli."

        Vaikka aito_Iainen sai nuhteita nimimerkiltä Yksi.uskis toisessa ketjussa henkilöön menevistä avauksista, ei hän ole ottanut opikseen. Nyt yrittää tölviä Marja-Sisko Aaltoa.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17887517/tolkku-mnot-ja-mummomuori-yrittavat-kalvaa-uskovia#comment-121315750

        Nyt on jo "tölvimistä", kun haluaa tietää, onko pappi mies vai nainen?
        Paljonko siitä "kunnianloukkauksesta" joutuu maksamaan?
        Itse laitat anonyymin kysymyksen toisen suuhun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on jo "tölvimistä", kun haluaa tietää, onko pappi mies vai nainen?
        Paljonko siitä "kunnianloukkauksesta" joutuu maksamaan?
        Itse laitat anonyymin kysymyksen toisen suuhun.

        Minkä ihmeen anonyymin kysymyksen ja kenen toisen suuhun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen anonyymin kysymyksen ja kenen toisen suuhun?

        Mitä????


      • Anonyymi

        Varmaan sinun omasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli katkeraa???

        Bitter ainakin.


      • Anonyymi

        Missä näit tälläkertaa katkeruutta?


      • Anonyymi

        Miten niin??? Kerro tarkemmin.


    • Anonyymi

      Pidin niistä dekkareista. Osaa kirjoittaa.

      • Anonyymi

        En ola lukenut yhtäkään, mutta pappina seurakuntalaisten sieluja hoitaessaan saa varmasti monenlaisia virikkeitä - dekkareihinsa.


    • Anonyymi

      Mies, oikeasti Olli.

      • Anonyymi

        Niin on, edelleen.


      • Anonyymi

        Ollin kurjuus ?


      • Anonyymi

        On ja pysyy.


    • Anonyymi

      MIkä osa papin työstä edellyttää jalkojen välissä olevan sukuelimen käyttöä?

      • Anonyymi

        Mitä hänellä siellä sitten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hänellä siellä sitten on?

        Et tainut ymmärtää kysymystä, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainut ymmärtää kysymystä, vai?

        Mitä siellä sitten on???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et tainut ymmärtää kysymystä, vai?

        Ei hän ymmärtänyt kysymystäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän ymmärtänyt kysymystäsi.

        Noille kasnaankielisille pitäisi varmaan järjestää koulussa tukiopetusta suomenkielessä.


      • Anonyymi

        Ei kysymys koskenut sitä, mikä sinun mielessäsi on.
        Paavalin kirjeet hyväksyttiin Raamatun kanoosnisiin kirjoihin.
        Se merkitsee sitä, että niiden katsottiin olevan Jeesuksen
        ohjauksessa ja hengessä kirjoitetuiksi.
        Mitä Raamatussa sanotaan naisten opettamisesta miestä?
        Nainensai opettaa lapsiaan ja kiinnostuneita, mutta
        seurakunnassa opetusoikeus kuului miehelle.
        Joten onko Veikko-Olli Aalto mies, vai Marja-Sisko Aalto nainen?

        Minä olen Meren kuningatar, kun itse niin väitän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kysymys koskenut sitä, mikä sinun mielessäsi on.
        Paavalin kirjeet hyväksyttiin Raamatun kanoosnisiin kirjoihin.
        Se merkitsee sitä, että niiden katsottiin olevan Jeesuksen
        ohjauksessa ja hengessä kirjoitetuiksi.
        Mitä Raamatussa sanotaan naisten opettamisesta miestä?
        Nainensai opettaa lapsiaan ja kiinnostuneita, mutta
        seurakunnassa opetusoikeus kuului miehelle.
        Joten onko Veikko-Olli Aalto mies, vai Marja-Sisko Aalto nainen?

        Minä olen Meren kuningatar, kun itse niin väitän!

        En kysynyt mitä Raamattu asiasta sanoo, vaan kysyin mikä osa papin työstä edellyttää jalkojen välissä olevan sukuelimen käyttöä?

        Etkö edelleenkään ymmärrä kysymystä?


      • Anonyymi

        Ei mikään.mutta nämä haukkujat käyttää sukuelintään ajatteluun .pääkoppa kun on tyhjää täynnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noille kasnaankielisille pitäisi varmaan järjestää koulussa tukiopetusta suomenkielessä.

        Tukiopetusta tarvitsee sellainen joka ei tiedä kuka on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kysynyt mitä Raamattu asiasta sanoo, vaan kysyin mikä osa papin työstä edellyttää jalkojen välissä olevan sukuelimen käyttöä?

        Etkö edelleenkään ymmärrä kysymystä?

        Sitä, että naispappi ei ole oikea pappi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kysynyt mitä Raamattu asiasta sanoo, vaan kysyin mikä osa papin työstä edellyttää jalkojen välissä olevan sukuelimen käyttöä?

        Etkö edelleenkään ymmärrä kysymystä?

        Mutta kun se kaikki muu näkyy ulospäin paitsi se jalkojen väli. 😝
        Naisen nimi mutta miehen kroppa, ääni, iho, hiukset jne….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noille kasnaankielisille pitäisi varmaan järjestää koulussa tukiopetusta suomenkielessä.

        Mikä se kasnaankieli oikein on? 🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä, että naispappi ei ole oikea pappi.

        Ja miksei ole, naisen aivot tomii kuten miestenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksei ole, naisen aivot tomii kuten miestenkin

        Jumala on sanassaan niin ohjeistanut ja kutsuu erityiseen pappeuteen vain miehiä.


    • Anonyymi

      Olli on edelleen mies.

      • Anonyymi

        Minulle Marja-Sisko Aaltokin on mies!
        Miehen aivot ja ajattelumaailma.
        Miehen ulkonäkö teatterimaalauksen takana.
        Miehen vartalo, olemus, asennot, eleet, puhetapa...


    • Anonyymi

      Kokojuttu on Aallon yksityisasia. Se ei kuulu näille palstoille riepoteltavaksi. Hävetkää rääväsuut. Jotkut sivistyneet käytöstavat pitää kirjoittajillakin olla.

      • Anonyymi

        Sivistys ja luterilaisuus eivät kulje käsi kädessä.


      • Anonyymi

        Luterilaisena pappina kun esiintyy, niin kuuluu!
        Mikä hänessä on häpeällistä, josta ei saa puhua?
        Kaikkialla kysytään aivan virallisesti onko mies, nainen vai joku muu?
        Silloin joutuisi nämä kaikki kysymyksen laatijat ja henkilötietoja tutkivat ja vaativat kunnianloukkaukseen!
        Kyllä minulla on oikeus tietää, onko henkilö mies vai nainen,
        koska se vaikuttaa minun tapaani asennoitua häneen.
        Harva kohtelee miestä ja naista samalla tavalla.
        On vähän erilaisia odotteita mieheltä ja naiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisena pappina kun esiintyy, niin kuuluu!
        Mikä hänessä on häpeällistä, josta ei saa puhua?
        Kaikkialla kysytään aivan virallisesti onko mies, nainen vai joku muu?
        Silloin joutuisi nämä kaikki kysymyksen laatijat ja henkilötietoja tutkivat ja vaativat kunnianloukkaukseen!
        Kyllä minulla on oikeus tietää, onko henkilö mies vai nainen,
        koska se vaikuttaa minun tapaani asennoitua häneen.
        Harva kohtelee miestä ja naista samalla tavalla.
        On vähän erilaisia odotteita mieheltä ja naiselta.

        Kyllä minulla on oikeus tietää on henkilö uskovainen vai ei koska se vaikuttaa minun tapaani asennoitua häneen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulla on oikeus tietää on henkilö uskovainen vai ei koska se vaikuttaa minun tapaani asennoitua häneen.

        Lutterin kirkossa ei ole mitään käsitystä uskovaisuudesta, raamatunmukaisesta siis.

        Yhtä vähän uudestisyntymisestä ja saman verran pyhän Hengen olemuksesta, ei mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkossa ei ole mitään käsitystä uskovaisuudesta, raamatunmukaisesta siis.

        Yhtä vähän uudestisyntymisestä ja saman verran pyhän Hengen olemuksesta, ei mitään.

        Oliko kellutuskoe pyhän Hengen työtä häh!@?


    • Anonyymi

      Demonit pyhän Jeesuksen seurakunnassa joka oli meidän!

      • Anonyymi

        Korruptoitunut juutalaistunut kirkkomme hengessä on myrkyttänyt lähteemme.


    • Anonyymi

      Alkuseurakunnissa papit olivat naisia, mutta miehet astuivat johtoon ja silloin tais "Jaana" muuttua Jeesukseksi!

      • Anonyymi

        Kerropa de facto eli ihan oikeesti, oliko alkuseurakunnassa pappeja. Mistä oppilaitoksesta he valmistuivat papeiksi? Kyllä minun Raamatussani kerrotaan, että seurakunnat valitsivat itselleen maineeltaan puhtaita, tehtäviin sopivilla armolahjoilla varustettuja johtajia, opettajia, avun jakajia ja mitä muita niitä mahtoikaan olla ja heidän joukossaan oli sekä naisia että miehiä. Kirkollinen hierarkia syntyi myöhemmin.

        Lainaus: "Uuden testamentin alkukielessä eli kreikassa käytetään seurakunnan palvelijasta
        nimitystä diakonos. Siitä tulee useimmissa kirkkokunnissa käytössä oleva virkanimi diakoni tai diakonissa. Tehtävän hoitajina oli miehiä ja naisia.

        Ensimmäistä kertaa UT:ssa diakonos tulee vastaan Apostolien teoissa, jossa sananpalveluun keskittymään haluavat apostolit tarvitsivat käytännön tehtäviä hoitamaan avustavia työntekijöitä, Apt. 6:1-7. Käytännöllisyydessäänkin diakonin virka oli hengellinen tehtävä; diakonit Stefanos ja Filippos olivat myös väkeviä julistajia.

        Seurakunnan johtajasta Paavali käyttää nimitystä episkopos, josta juontuu piispan virka. Muita varhaiskirkon aikaisia tehtäviä hoitivat apostolit, profeetat, evankelistat, opettajat, paimenet, vanhimmat ja lähetystyöhön kätten päälle panemisella erotetut. Eri kirkoissa on käytössä näistä idullaan olevista viroista johdettuja päätoimisia tai vapaaehtoisesti hoidettuja tehtäviä." kirj. Reijo Huuskonen, rovasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa de facto eli ihan oikeesti, oliko alkuseurakunnassa pappeja. Mistä oppilaitoksesta he valmistuivat papeiksi? Kyllä minun Raamatussani kerrotaan, että seurakunnat valitsivat itselleen maineeltaan puhtaita, tehtäviin sopivilla armolahjoilla varustettuja johtajia, opettajia, avun jakajia ja mitä muita niitä mahtoikaan olla ja heidän joukossaan oli sekä naisia että miehiä. Kirkollinen hierarkia syntyi myöhemmin.

        Lainaus: "Uuden testamentin alkukielessä eli kreikassa käytetään seurakunnan palvelijasta
        nimitystä diakonos. Siitä tulee useimmissa kirkkokunnissa käytössä oleva virkanimi diakoni tai diakonissa. Tehtävän hoitajina oli miehiä ja naisia.

        Ensimmäistä kertaa UT:ssa diakonos tulee vastaan Apostolien teoissa, jossa sananpalveluun keskittymään haluavat apostolit tarvitsivat käytännön tehtäviä hoitamaan avustavia työntekijöitä, Apt. 6:1-7. Käytännöllisyydessäänkin diakonin virka oli hengellinen tehtävä; diakonit Stefanos ja Filippos olivat myös väkeviä julistajia.

        Seurakunnan johtajasta Paavali käyttää nimitystä episkopos, josta juontuu piispan virka. Muita varhaiskirkon aikaisia tehtäviä hoitivat apostolit, profeetat, evankelistat, opettajat, paimenet, vanhimmat ja lähetystyöhön kätten päälle panemisella erotetut. Eri kirkoissa on käytössä näistä idullaan olevista viroista johdettuja päätoimisia tai vapaaehtoisesti hoidettuja tehtäviä." kirj. Reijo Huuskonen, rovasti

        Rovasti Reijo Huuskonen, translakia muutetaan koko ajan ja nämä henkilöt lisääntyvät niin kouluissa, työpaikoilla, kuten muuallakin normaalissa elämässä.
        Kun ihminen syntyy joko pojaksi tai tytöksi, niin riittääkö oma väite olevansa muuta kuin syntyi?
        Luterilaisessa kirkossa on sekä naisia, että miehiä pappeina.
        Uskonnon opettajani ei pitänyt naispeppeutta raamatullisena.
        Raamatussa kerrotaan monista naisprofeeteista ja kristillisessä seurakunnassa toiminneista naisista monissa tehtävissä mainitaan nimeltä. Mutta Paavali sanoo myös, että nainen vaietkoon seurakunnassa, eli naiselle ei kuulu opetustehtävät.
        Kaikkien miestenkään ei tullut pyrkiä vanhimpien vastuihin, koska heidän kykynsä eivät riittäneet seurkunnan opettamiseen.
        Millä perusteella luterilainen kirkko vihkii naisia papin tehtäviin?
        Diakonissan tehtävät sopivat varsin hyvin naisille!
        Entä tämä transihmisten vihkiminen papin virkaan?
        Se hämmentää useita uskovia.
        Siksi perusteluita olisi tärkeää kuulla ymmärtäväiseen suhtautumiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rovasti Reijo Huuskonen, translakia muutetaan koko ajan ja nämä henkilöt lisääntyvät niin kouluissa, työpaikoilla, kuten muuallakin normaalissa elämässä.
        Kun ihminen syntyy joko pojaksi tai tytöksi, niin riittääkö oma väite olevansa muuta kuin syntyi?
        Luterilaisessa kirkossa on sekä naisia, että miehiä pappeina.
        Uskonnon opettajani ei pitänyt naispeppeutta raamatullisena.
        Raamatussa kerrotaan monista naisprofeeteista ja kristillisessä seurakunnassa toiminneista naisista monissa tehtävissä mainitaan nimeltä. Mutta Paavali sanoo myös, että nainen vaietkoon seurakunnassa, eli naiselle ei kuulu opetustehtävät.
        Kaikkien miestenkään ei tullut pyrkiä vanhimpien vastuihin, koska heidän kykynsä eivät riittäneet seurkunnan opettamiseen.
        Millä perusteella luterilainen kirkko vihkii naisia papin tehtäviin?
        Diakonissan tehtävät sopivat varsin hyvin naisille!
        Entä tämä transihmisten vihkiminen papin virkaan?
        Se hämmentää useita uskovia.
        Siksi perusteluita olisi tärkeää kuulla ymmärtäväiseen suhtautumiseen.

        Ko kirjoitusta tänne ei ole kirjoittanut ko. rovasti, vaan olen sen lainattu hänen laajemmasta kirjoituksestaan, kuten osoitti lainausmerkit. Jokaisen, joka osallistuu kirjoitteluun, pitää osata sen verran kirjoittamisen sääntöjä. Eli jos lainataan, niin lainaus merkitään lainausmerkeillä ja mielellään myös sanalla lainaus ja kaksoispiste!!!! Oletko ollut suomenkielen oppitunneilla?

        Ja nythän oli kysymys vain alkukirkon viroista, kuten ketjua lukeneet sen kai ymmärsivätkin. Sen ajan "virat" olivat toisenlaiset, koska kirkkokaan ei ollut vielä järjestäytynyt, vaan pienet seurakunnat eli kristittyjen yhteisöt elivät hajallaan esim. juutalaisuuden keskellä. Heillä ei ollut virkakoneistoa, vaan kutsumustehtävät.

        Pieni lisä vielä utelusi pohjalta: "Kun ihminen syntyy joko pojaksi tai tytöksi, hän on tyttö tai poika koko elämänsä aikana. Samat kromosomit eli perimä hänellä on koko elämänsä ajan, ihan ihmisenkin biologian mukaan! Se mitä korvien välissä tapahtuu leikkauksen seurauksena, ei muuta ihmisen perimää. Tunsin aikanaan miehen, joka leikkautti itsensä "naiseksi", mutta ikäväksi epäonneksi hänelle ei sopinutkaan käytetyt lääkkeet, joita hänen olisi muutoksen pysyvyyden varmistamiseksi pitänyt syödä loppuelämänsä. Sitten hänestä tulikin munaton mies! Toinen tapaustuttu on tyttö, joka murrosiän mylleryksissä leikkautti itsensä pojaksi ja muutaman vuoden päästä katui katkerasti hölmöyttään. Hän itse kertoi sen minulle. Tehtyä vaan ei saa enää tekemättömäksi.


    • Anonyymi

      Näin asia ehkä 99,99 prosenttia syntyvistä, mutta siitä on häviävän pieni määrä poikkeavuuksia jolloin ne hormonitkin ovat sekaisin eivätkä selkeästi määritä sukupuolta. Kuitenkin heistä kasvaa aikuisia ihmisiä, jotka ovat muuten normaaleja ja menestyvät elämässään yhtä hyvin kuin muutkin, vaikka sukupuoli olisikin selkeästi määrittämätön.

      • Anonyymi

        Sukupuoli on hyvin helppo määritellä, kurkista jalkoväliisi.


      • Anonyymi

        Ei pidä unohtaa vanhaa tosiasiaa, että aina on ollut käytökseltään tyttömäisiä poikia ja poikamaisia tyttöjä eikä heissä silti ole mitään vaihdettavaa tai korjattavaa vikaa. He vaan ovat sellaisia kuin ovat. Ihmisyksilön normitus kun vaan vaatii, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja jos eivät ole, pitää heidät korjata leikkauksilla tai lääkkeillä. Ihmisen yksilöllisyys unohdetaan samanarvoisuuden vaatimuksen mukaan. Olen jo melko vanha mies, mutta kyllä minä leikin yhdessä kasvuvaiheessa nukeilla ja puin niitä ja tein jopa vaatteita niille, mutta missään elämäni vaiheessa en ole miettinyt olevani nainen tai naisellinen. Minä vain olin se, mikä olin ja olen. Olen kova autofani, korjaan ja rakennan kaikenlaisia koneita ja rakenteita, rakensin talonkin perheellemme itse, mutta toisaalta teen mielelläni ruokaa ja kotitöitä, mutta en koe olevani mitenkään erilainen, vaan olen tavallinen suomalainen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli on hyvin helppo määritellä, kurkista jalkoväliisi.

        Se on totta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on totta!

        Leikelty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä unohtaa vanhaa tosiasiaa, että aina on ollut käytökseltään tyttömäisiä poikia ja poikamaisia tyttöjä eikä heissä silti ole mitään vaihdettavaa tai korjattavaa vikaa. He vaan ovat sellaisia kuin ovat. Ihmisyksilön normitus kun vaan vaatii, että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja jos eivät ole, pitää heidät korjata leikkauksilla tai lääkkeillä. Ihmisen yksilöllisyys unohdetaan samanarvoisuuden vaatimuksen mukaan. Olen jo melko vanha mies, mutta kyllä minä leikin yhdessä kasvuvaiheessa nukeilla ja puin niitä ja tein jopa vaatteita niille, mutta missään elämäni vaiheessa en ole miettinyt olevani nainen tai naisellinen. Minä vain olin se, mikä olin ja olen. Olen kova autofani, korjaan ja rakennan kaikenlaisia koneita ja rakenteita, rakensin talonkin perheellemme itse, mutta toisaalta teen mielelläni ruokaa ja kotitöitä, mutta en koe olevani mitenkään erilainen, vaan olen tavallinen suomalainen mies.

        Pariisin suurissa muotitaloissa ovat miehet luomassa naisten hepeniä.
        Isä-pappa ompeli äidille kapean puolihameen yöllä, kun aamulla mentiin matkalle. Hyvä siitä tuli ensikertalaiselta ompelukoneen ääressä!
        Isä ja veljeni ovat myös perheen parhaita kokkeja.

        Miehillä on X ja Y kromosonit, joten mies on mitä pätevin henkilö perheen hoivaamiseen aina pienokaisista asti! Naista perempi.
        Isän kanssa oli rajoja, kuria, järjestystä, leikkiä, kokeiluja, luovuutta...

        Suomen sotien aikoihin miehet olivat rintamalla ja naiset siirtyivät miesten töihin täyttämään tyhjät paikat.
        Se muokkasi persoonallisuutta! Riippuen tietysti paljon tehtävistä.

        Entä tämän päivän maissa, jotka ovat sodissa? Miehiset ominaisuudet vahvistuvat, ei sitä korkkareilla ja hienohelmoilla raivata peltoja ja hoideta karjaa. Kynnet lyhenevät ja lakat karisevat.
        Varsinkin entisen Jugoslovian alueella asuvat naiset ovat jo luonnostaan vahvoja kuin härät, tummia, ajavat partansa vähää väliä ja tarttuvat töihin hihat kyynärpäihin asti käännettyinä.

        Sinänsä hyvä, että alkaa olla koti-isiä ja työssä käyviä naisia, niin kumpikin oppii arvostamaan toisen tekemää työtä.

        Huvittaa, kun isukit lyöttäytyvät yhteen ja kerääntyvät lasten leikkipaikkoihin. Rynnivät kuin panssarivaunujen kanssa!
        Ja sitten kilpailutetaan lapsia keskenään ja hauskaa on!
        Vähän eri tyyli kuin naisilla. Ihmekö, että isiä rakastetaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariisin suurissa muotitaloissa ovat miehet luomassa naisten hepeniä.
        Isä-pappa ompeli äidille kapean puolihameen yöllä, kun aamulla mentiin matkalle. Hyvä siitä tuli ensikertalaiselta ompelukoneen ääressä!
        Isä ja veljeni ovat myös perheen parhaita kokkeja.

        Miehillä on X ja Y kromosonit, joten mies on mitä pätevin henkilö perheen hoivaamiseen aina pienokaisista asti! Naista perempi.
        Isän kanssa oli rajoja, kuria, järjestystä, leikkiä, kokeiluja, luovuutta...

        Suomen sotien aikoihin miehet olivat rintamalla ja naiset siirtyivät miesten töihin täyttämään tyhjät paikat.
        Se muokkasi persoonallisuutta! Riippuen tietysti paljon tehtävistä.

        Entä tämän päivän maissa, jotka ovat sodissa? Miehiset ominaisuudet vahvistuvat, ei sitä korkkareilla ja hienohelmoilla raivata peltoja ja hoideta karjaa. Kynnet lyhenevät ja lakat karisevat.
        Varsinkin entisen Jugoslovian alueella asuvat naiset ovat jo luonnostaan vahvoja kuin härät, tummia, ajavat partansa vähää väliä ja tarttuvat töihin hihat kyynärpäihin asti käännettyinä.

        Sinänsä hyvä, että alkaa olla koti-isiä ja työssä käyviä naisia, niin kumpikin oppii arvostamaan toisen tekemää työtä.

        Huvittaa, kun isukit lyöttäytyvät yhteen ja kerääntyvät lasten leikkipaikkoihin. Rynnivät kuin panssarivaunujen kanssa!
        Ja sitten kilpailutetaan lapsia keskenään ja hauskaa on!
        Vähän eri tyyli kuin naisilla. Ihmekö, että isiä rakastetaan!

        Hieno miehen mielipide tämäkin muuten niin rikinkatkuisen feministisen ja pride-yms. hömpän keskellä. Minulla oli isä, joka usein leikki lastensa kanssa monenlaisia leikkejä. Kotona oli paljon töitä, mutta hänellä oli aina aikaa myös lapsille, vaikka työnkin keskellä. Hän jaksoi myös opettaa, miten erilaiset työtehtävät hoidetaan hyvin, mutta myös miten pitää välillä rentoutua ja lähteä vaikka retkelle metsään ja saareen. Äiti olikin etäämpi, vaikka sisarusten mukaan kuulemma olinkin äidin lellikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno miehen mielipide tämäkin muuten niin rikinkatkuisen feministisen ja pride-yms. hömpän keskellä. Minulla oli isä, joka usein leikki lastensa kanssa monenlaisia leikkejä. Kotona oli paljon töitä, mutta hänellä oli aina aikaa myös lapsille, vaikka työnkin keskellä. Hän jaksoi myös opettaa, miten erilaiset työtehtävät hoidetaan hyvin, mutta myös miten pitää välillä rentoutua ja lähteä vaikka retkelle metsään ja saareen. Äiti olikin etäämpi, vaikka sisarusten mukaan kuulemma olinkin äidin lellikki.

        Isänkyvyt perheen päänä tulivat usein esille vasta, kun äiti oli poissa kuvioista joitakin päiviä. Esim. pyöräyttämässä uutta pienokaista sairaalassa. Silloin isällä oli vapaat kädet organisoida.
        Tapahtui siihen aikaan, kun naiset olivat vielä kotona ja vain miehet työssä. Naisella oli painamassa siihen aikaan usein myös pelko, että mies jättää hänet yksin lapsilauman kanssa; kouluttamattomana kantamaan taakkaa vain vanhin lapsista tienaamaan ja menemään työhön jättäen koulunsa kesken. Se oli aina painamassa mieltä.
        Kerrankos sellaista sattui, varsinkin jos alkoholi oli mukana.
        Moraali ja vastuu unohtuu helposti, kun lauotaan stressiä miesten seurassa. Naisia löytyi jokaiselle sormelle sodan jälkeisenä aikana.

        Mutta se köydenveto perheessä miehen ja naisen välillä vaikuttaa lapsiin masentavasti. Kun nainen on kateellinen miehen onnistuessa paremmin perheen kaitsennassa kuin hän. Kun koti on siisti ja työt jaettu jokaisen kykyjen mukaan, eikä vain vanhinta piiskata piiaksi.
        Mies saa naisen raivot ja syytökset kiitoksien sijaan.
        Lapset tuntevat pelkoa ja syyllisyyttä vanhempiaan kohtaan.

        Entä nykyisin, kun kaikki ovat käpertyneet yksityiseen maailmaansa oman "nallensa" ja "paddansa" kanssa aamusta iltaan.
        Siinä jää kaikki perheenjäsenet vieraiksi ja oma elämä tuhlautuu.
        Kaikki kyvyt ja ominaisuudet jäävät kehittymättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikelty?

        Leikellyistä ei näje 🤤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leikellyistä ei näje 🤤

        Hameen alta siis. 🤔


    • Anonyymi

      Mies tietenkin.

    • Anonyymi

      Virallisten papereiden mukaan nainen.

    • Anonyymi

      Mies on ja miehenä pysyy.

      • Anonyymi

        Pystytkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö?

        Pysyy miehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pysyy miehenä.

        Halla-aho?


    • Anonyymi

      Mies tietenkin.

      • Anonyymi

        Jeesus?


    • Anonyymi

      Ikuisesti mies.

      • Anonyymi

        Tuhkaläjä!


    • Anonyymi

      Hänhän vetää itse oman ehtoollisensa näin muodoin.

      • Anonyymi

        Miehenä hänellä on raamatullinen oikeus papinvirkaan.
        Naisena hän ylittää oikeutensa pappina ja ehtoollista jakavana.
        Mutta kun pappeus alkoi aikoinaan 300-luvun kirkolliskokouksessa, noin yhteisenä hallitsijoiden ja kirkonmiesten yhteisestä sopimuksesta auttaa toisiaan hallitsemaan ja hillitsemään kansaa, niin alkukristityt ja apostolit olivat jo kuolleita. Siis, katolisella kirkolla kaikkine pikku kuppikuntineen, jotka väittävät noudattavansa Raamatun periaatteita ja julistavansa Jeesuksen opetuslapsina, niin hehän voivat kehittää niitä omia sääntöjään omiin kuppikuntiinsa! Mies tai nainen, kumpikin saa avata suunsa seurakunnassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehenä hänellä on raamatullinen oikeus papinvirkaan.
        Naisena hän ylittää oikeutensa pappina ja ehtoollista jakavana.
        Mutta kun pappeus alkoi aikoinaan 300-luvun kirkolliskokouksessa, noin yhteisenä hallitsijoiden ja kirkonmiesten yhteisestä sopimuksesta auttaa toisiaan hallitsemaan ja hillitsemään kansaa, niin alkukristityt ja apostolit olivat jo kuolleita. Siis, katolisella kirkolla kaikkine pikku kuppikuntineen, jotka väittävät noudattavansa Raamatun periaatteita ja julistavansa Jeesuksen opetuslapsina, niin hehän voivat kehittää niitä omia sääntöjään omiin kuppikuntiinsa! Mies tai nainen, kumpikin saa avata suunsa seurakunnassa!

        Ensimmäiset olivat naisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset olivat naisia.

        Hyvä huomio tosiaankin.
        Kyllä, ja ihan aitoja naisia, ei suinkaan silvottuja miehiä!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio tosiaankin.
        Kyllä, ja ihan aitoja naisia, ei suinkaan silvottuja miehiä!!!!

        Miehet kaappasivat heikommalta sukupuolelta tämän uskonnon näihin päiviin saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä huomio tosiaankin.
        Kyllä, ja ihan aitoja naisia, ei suinkaan silvottuja miehiä!!!!

        Transut on säälittäviä ideologian uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transut on säälittäviä ideologian uhreja.

        On ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne.

        Persut ovat kieron ideologian uhreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset olivat naisia.

        Mitkä ensimmäiset olivat naisia?
        Jeesus valitsi apostoloikseen vain miehiä.
        Naiset seurasivat heidän mukanaan tekemässä käytännön hommia, kuten sotien aikaan naiset olivat sodassa taloudenhoitajina.
        Juutalaiseen Moosekselta perittyyn perinteelliseen pappeusjärjestelyyn kuului vain miehiä Aaronin ja Leevin suvuista.
        Sekä miehet, että naiset, jotka olivat kokoontuneet palvomaan Jumalaa saivat pyhän hengen lahjan.
        Vaikka Jeesus lähetti naiset, jotka olivat hänen hautansa luona kertomaan ylösnousemuksesta miehille, niin ei heitä valtuutettu opettamaan synagoogissa.
        Tosin israelilaisten kuninkaiden - joista yksikään ei ollut nainen -
        niin miesten ollessa vätyksia kansan johdossa, niin naisprofeettoja käytettiin ratkaisevasti.
        Kristityn naisen tulee opettaa lapsia, kiinnostuneita Valtakunnan saarnaamistyössä, mutta ei hengellisesti kypsää miestä seutakunnassa.
        Jossain pienissä yhteisöissä nainen saattaa olla ensimmäinen Jeesuksesta julistava henkilö, jonka luo kerääntyy keskustelijoita.

        Joten, miten nainen oli ensin seurakunnassa? Missä seurakunnassa?


    • Anonyymi

      Ei sukupuolta voi vaihtaa, mies on edelleen.

      • Anonyymi

        Persu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persu?

        Perse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perse!

        Kuin iso pimppi.


    • Anonyymi

      Edelleen mies ja isä.

      • Anonyymi

        Koita jaksaa.


    • Anonyymi

      Monen lapsen isä ei voi olla nainen.

      • Anonyymi

        Yhden voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhden voi.

        Miten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten?

        Edeltävässä kommentissa annettiin ymmärtää sillai.


    • Anonyymi

      Virallisten papereiden mukaan hän on nainen.

      • Anonyymi

        Byrokraatti sieluinen olet.


    • Anonyymi

      Mies se on ja miehenä pysyy.

      • Anonyymi

        Entä sie?


    • Anonyymi

      Mikä hänet miehestä naiseksi olisi muuttanut?

      • Anonyymi

        Jumalan luovuttama väärän sukupuolen sielu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan luovuttama väärän sukupuolen sielu.

        Jumala on erehtyväinen, eikä kaikkivaltias 😬


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on erehtyväinen, eikä kaikkivaltias 😬

        Jumala ei erehdy, mutta Olli on pahasti väärässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala ei erehdy, mutta Olli on pahasti väärässä.

        Omituista sitten että transseksuaaleja tulee lisää aina vaan.🤭


      • Anonyymi

        Sinähän se määrittelet ja vastoin biologiaa. Hän syntyi pojaksi. Etkö ole ajatellut mistä sana sukupuoli tulee? Häntä ei tarvitse tuntea sen enempää tajutakseen hänen olevan mies, jonka identiteetti on muuta kuin sukupuolensa.


    • Anonyymi

      See on tosi pienestä kiinni kun se mahtuu lähes 10×10 sentin alustalle koko peli.

    • Anonyymi

      Kiepauttavatko lääkärit nykyisin kromosomit myös uuteen sukupuoleen?
      Entä DNA, johon koko persoonallisuus on kirjattu kuin kiveen hakattuna?
      Onko aivokirurgia edistynyt samoin muodonmuutoksiin?
      Intiimikirurgia etenee vauhdilla, mutta miten hermot ja kaikenlainen viestintä aivoihin pystytään säätelemään?
      Suolenpätkästäkin saa kaikenlaista näperreltyä kirurgin taitavissa hyppysissä!

      • Anonyymi

        Ehei. leikellään vaan, laitetaan silikonia ja pidetään yliannoksia hormoneja.


    • Anonyymi

      Mikä kysymys!

      • Anonyymi

        Lue uudelleen.


    • Millä perusteella olisi muuta kuin mies? 😾

      • Anonyymi

        Katsokaa virallisista papereista. Siellä todennäköisesti on merkitty naiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsokaa virallisista papereista. Siellä todennäköisesti on merkitty naiseksi.

        Se ei kuitenkaan muuta kenenkään sukupulta, se on vain merkintä.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Se ei kuitenkaan muuta kenenkään sukupulta, se on vain merkintä.

        Oletko aito nainen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko aito nainen?

        En, minkäänlainen nainen.
        Entä sinä itse?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        En, minkäänlainen nainen.
        Entä sinä itse?

        Oletko miehinen mies? (Äidin mielestä)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miehinen mies? (Äidin mielestä)

        En tunne äitiäsi. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        En tunne äitiäsi. 😹

        Vaimosi mielestä?🤧


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaimosi mielestä?🤧

        Sinulla on ensimmäinenkin kysymykseni vastaamatta.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Sinulla on ensimmäinenkin kysymykseni vastaamatta.

        Olet kysynyt kysymyksiin runsaasti.
        Katso peiliin mörkö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kysynyt kysymyksiin runsaasti.
        Katso peiliin mörkö.

        Anteeksi?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Anteeksi?

        Ole mies ja vastaa kysymykseen.
        Oletko äitisi mielestä miehekäs.
        Entä vaimosi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ole mies ja vastaa kysymykseen.
        Oletko äitisi mielestä miehekäs.
        Entä vaimosi?

        aito_Iainen
        2023-06-16 13:59:57

        Anonyymi kirjoitti:
        Oletko aito nainen?

        En, minkäänlainen nainen.
        Entä sinä itse?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        aito_Iainen
        2023-06-16 13:59:57

        Anonyymi kirjoitti:
        Oletko aito nainen?

        En, minkäänlainen nainen.
        Entä sinä itse?

        Vedänpä hirttoköyttä kireämmälle.
        Oletko miehekäs? ja miksi? Ketkä arvostavat sinua siitä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vedänpä hirttoköyttä kireämmälle.
        Oletko miehekäs? ja miksi? Ketkä arvostavat sinua siitä?

        Mitä sukuolta itse olet?


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Mitä sukuolta itse olet?

        siis sukupuolta. 😺


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        siis sukupuolta. 😺

        Olet niin epämiehekäs että itsekin tiedostat sen. 🤤


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin epämiehekäs että itsekin tiedostat sen. 🤤

        Määrittele miehekäs! 😋


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele miehekäs! 😋

        Siltsu 🤔


      • Anonyymi

        Et sitten millään saa keksittyä lisää sukupuolia. 🤣


      • Anonyymi

        Uliuli!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten millään saa keksittyä lisää sukupuolia. 🤣

        Miksi minun pitäisi keksiä lisää sukupuolia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uliuli!

        Sinä uliulittelija voi ulista ihan rauhassa. Faktoille et kuitenkaan mahda mitään :D Mutta eipä siellä peräkammarissa varmasti paljon totuutta tarvitsekaan kohdata ;)


    • Anonyymi

      Tottakai on edelleen mies.

      • Anonyymi

        Purra?


    • Anonyymi

      Miksei olisi edelleen mies?

    • Anonyymi

      Mies se on ja miehenä pysyy.

      • Anonyymi

        Sinäkin pysyt?


    • Anonyymi

      Kaikissa virallisissa papereissa ja tilastoissa hän on nainen.

      • Anonyymi

        Se voidaan muuttaa.


      • Anonyymi

        Siinä nähdään, että virallisetkin tilastot ja paperit voivat valehdella! Ei mitään uutta pakanoilla ja nimikristityillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä nähdään, että virallisetkin tilastot ja paperit voivat valehdella! Ei mitään uutta pakanoilla ja nimikristityillä.

        Entä mahot?


    • Anonyymi

      Miehen könsikäs.

      • Anonyymi

        Orpo? 🤭


      • Anonyymi

        Suomen seksikkäin mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen seksikkäin mies.

        Alhaiset arvot nuo sun.


    • Anonyymi

      Kiistatta mies!

      • Anonyymi

        Jeesus?


    • Anonyymi

      Tässä on mietittävää.

      • Anonyymi

        Miehekkyydessäsi?


    • Anonyymi

      Miten muka olisi nainen????

      • Anonyymi

        Naisen sielu perusmiehen ruumiissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen sielu perusmiehen ruumiissa.

        Kuvitelmaa….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvitelmaa….

        Juu

        Naiseus on konstruktio Aatami alkuihmisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu

        Naiseus on konstruktio Aatami alkuihmisestä.

        Tai siis vajaus.


    • Anonyymi

      Mieheksi syntynyt miehenä pysyy.

      • Anonyymi

        Pidä kiinni.


    • Anonyymi

      Kuohittu mies.

      • Anonyymi

        Yhden naisen miehet.


    • Anonyymi

      Ei ainakaan nainen.

    • Anonyymi

      Häiriytynyt mies.

      • Anonyymi

        Homofobia.


    • Anonyymi

      Miksei olisi mies kuten ennenkin?

    • Anonyymi

      Miksei olisi enää mies?

    • Anonyymi

      Aviomies ja isä.

    • Anonyymi

      En näe mitään syytä miksei olisi nainen.

      • Anonyymi

        Et tunne biologiaa? Sukupuoli määräytyy sen perusteella. Identiteetti on eri asia.


    • Anonyymi

      Mies eikä siitä muuksi muutu.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe