Mikä on mielestäsi paras sulatejuusto
Mikä on paras sulatejuusto leivän päälle
30
1300
Vastaukset
- Anonyymi
Älä syö sellaisia ollenkaan.
xLiner- Anonyymi
No mitäs vikaa nyt sitten on sulatejuustossa eikö se ole ihan hyvää leivänpäällä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitäs vikaa nyt sitten on sulatejuustossa eikö se ole ihan hyvää leivänpäällä
Turhake. Kaikkea moskaa ihmiset suuhunsa tunkevatkin. Ja vielä maksavat niistä!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä osta leipääkään. Saat syödä sitä, jos itse leivot! ☝️
Tee ennemmin puuro. Halvempaa ja terveellisempää.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläkä osta leipääkään. Saat syödä sitä, jos itse leivot! ☝️
Tee ennemmin puuro. Halvempaa ja terveellisempää.
xLinerHarva itse leipoo joka päivä leipänsä ja kyllä voileipää ja kahvia puuroista en tykkää kyllä joskus voi syödä vispipuuroo tai riisipuuroo ja luumukiisselii siis jos joku tarjoaa tai on tehnyt mut en ole puuro poikii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harva itse leipoo joka päivä leipänsä ja kyllä voileipää ja kahvia puuroista en tykkää kyllä joskus voi syödä vispipuuroo tai riisipuuroo ja luumukiisselii siis jos joku tarjoaa tai on tehnyt mut en ole puuro poikii
Mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa. Mutta kaikkeen turhaan sitä ihmiset rahojaan hassaavat. Eikä sitten valiteta, ettei rahat riitä.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa. Mutta kaikkeen turhaan sitä ihmiset rahojaan hassaavat. Eikä sitten valiteta, ettei rahat riitä.
xLinerAnteeksi en tiennyt että sinulla tiukkaa eli raha pulaa eikä varaa ostaa leipää ja juustoa en osaa auttaa mutta oletko kysynyt seurakunnista sosiaalitoimistosta että mistä saa eu ruokakasseja niin saisit leipää ja muita ruokia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi en tiennyt että sinulla tiukkaa eli raha pulaa eikä varaa ostaa leipää ja juustoa en osaa auttaa mutta oletko kysynyt seurakunnista sosiaalitoimistosta että mistä saa eu ruokakasseja niin saisit leipää ja muita ruokia
Mä tulen aina toimeen, koska osaan nää jutut. Te uusavuttomat olettekin sitten oma lukunne.
Oikeestiko olisit hakemassa sosiaaliavustusta sulatejuuston ostamiseen. Juu.. 😐
xLiner - Anonyymi
Voi, sokeri, vehnäjauhot, suola ja nyt sitten vielä sulatejuusto.
- Anonyymi
Kaikki sulatejuustot on pahoja. En käytä muuhun kun ruuanlaittoon.
- Anonyymi
Eihän kovin pahaa voi olla kun kummiskin käytät niitä ruuankanssa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kovin pahaa voi olla kun kummiskin käytät niitä ruuankanssa
Koskenlaskija on hyvää kala- ja sienikeitoissa. Sulatejuusto tekee täyteläisemmän kuin kerma, mutta leivän päällä ne ovat liisteriä tai liian vaisuja, eivätkä edes maistu kuten tavallinen juusto. Laitan juustoja makaronilaatikkoon ja lämpimiin voileipiin. Niiden maku muuttuu lämmittäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskenlaskija on hyvää kala- ja sienikeitoissa. Sulatejuusto tekee täyteläisemmän kuin kerma, mutta leivän päällä ne ovat liisteriä tai liian vaisuja, eivätkä edes maistu kuten tavallinen juusto. Laitan juustoja makaronilaatikkoon ja lämpimiin voileipiin. Niiden maku muuttuu lämmittäessä.
Komppaan täysillä; mustaa koskenlaskijaa minäkin panen kesä- ja kalakeittoon sekä lasagnen valkokastikkeeseen; goudan kera! Makua tulee huomattavasti enemmän; kuin kermalorauksesta!
Siitä olen samaa mieltä xLinerin kanssa ettei sulatejuusto leivän kanssa oikein maistu miltään. Leivän päälle goudaa, tai emmendalia, niissä on makuakin.
Aamuisin kaurapuuro on hyvää, pitää nälän aina lounaaseen asti ja kaurapuuron lopusta pyöräyttää nopeasti sekaleipää, kun lisää vehnäjauhoihin kuivahiivat ja pikkasen ruisjauhoja, suolaisuuden pitää tarkistaa vielä taikinasta maistamalla.
Sekaleipää voi tehdä pitkänä ja pyöreänä tai leipoa sämpyliä.
Kannattaa leipoa vähän suurempi satsi kerrallaan, kun uuninkin lämmittää ja vaikka lopuksi makaronilaatikko tai peruna/jauhelihalaatikko. Se on samalla sähkönsäästöä, kun käyttää kuumaauunia kaikin tavoin hyödyksi. Niitä ylimääräisiä leipiä voi vaikka pakastaa, ja sulattaa sitä mukaa, kun tarvis vaatii. Siihen leivän leipomiseen tottuu, eikä se tunnu mitenkään turhalle touhulle. Oikeesti siitä tulee hyvä mieli... kun kypsän leivän tuoksu alkaa leijailla keittiössä! Lämpimälle leivälle ei tarvita kuin voita ja kohta on kotimaista kurkkua myös sen leivän särpimäksi.
trollikka
- Anonyymi
Ätmien ja muiden inceleiden roskaruokaa sulatejuusto.
Creme Bonjour - Ruohosipuli tuorejuusto on hapankorpun päällä taivaallisen hyvää. 😋
- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Sopii loistavasti myös ruissipsien kanssa.
höpö höpö
- Anonyymi
Sama!
Anonyymi kirjoitti:
höpö höpö
Herkuttelu on taitolaji. Kaikki ei vaan ymmärrä hyvän päälle.
Ei tarvitse mättää namaansa täyteen, vaan voi herkutella hienostuneesti pikkupaloilla. 😀Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.
Täytyypä hankkia jääkaappiin rasia.😋
Voileipäkakkuihin olen joskus käyttänyt ihan Olympiaa kermaan sekoitettuna.- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.
Voileipäkakkuihin olen joskus käyttänyt ihan Olympiaa kermaan sekoitettuna.Sulatejuustoja voi laittaa myös kastikkeisiin, antaa hyvin makua. vaikka noin:
https://www.valio.fi/reseptit/jauheliha-juustokastike/
-harmiseikirj- Xena-183 kirjoitti:
Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.
Voileipäkakkuihin olen joskus käyttänyt ihan Olympiaa kermaan sekoitettuna.Oih! Nyt tekee mieli voileipäkakkua. Nam! 😋
- Anonyymi
Creme Bonjour - Valkosipuli tuorejuusto toimii TUC-Paprika suolakeksien kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
Sulatejuustoja voi laittaa myös kastikkeisiin, antaa hyvin makua. vaikka noin:
https://www.valio.fi/reseptit/jauheliha-juustokastike/
-harmiseikirj-Kyllä voi. Niihin käytän silloin tällöin maustettuja Koskenlaskijoita, jos haluan tehdä hieman täyteläisempää kuin pelkkää arkiruokaa.
tosi.typy kirjoitti:
Oih! Nyt tekee mieli voileipäkakkua. Nam! 😋
Minulla onkin jo voileipäkakut suunnitteilla tyttäreni valmistujaisiin 🤗
Neljä kylmäsavulohikakkua ja yksi pieni gluteeniton kasvisvoileipäkakku 😋Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa ainakin hyvältä. Pitää ehkä lisätä juhannuksen herkkulistalle 😄
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti. Näihin tulee himo. 😀
Xena-183 kirjoitti:
Minulla onkin jo voileipäkakut suunnitteilla tyttäreni valmistujaisiin 🤗
Neljä kylmäsavulohikakkua ja yksi pieni gluteeniton kasvisvoileipäkakku 😋Ihania herkkuja. Kulostaa hyvältä. 😀
Ruoanlaitossa hyödyllisiä harvemmin tulee leivän päälle laitettua.🙂.
- Anonyymi
Harvoin tulee sulatajuustoa syötyä. Jos leivälle, niin Olympiaa, jos ruokaan niin Koskenlaskijaa. Vaan enpä tosiaan muista koska on viimeksi ollut sulatejuustoa kotona.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865