Mikä on paras sulatejuusto leivän päälle

Anonyymi-ap

Mikä on mielestäsi paras sulatejuusto

30

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Älä syö sellaisia ollenkaan.

xLiner

• Anonyymi

No mitäs vikaa nyt sitten on sulatejuustossa eikö se ole ihan hyvää leivänpäällä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitäs vikaa nyt sitten on sulatejuustossa eikö se ole ihan hyvää leivänpäällä

Turhake. Kaikkea moskaa ihmiset suuhunsa tunkevatkin. Ja vielä maksavat niistä!

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläkä osta leipääkään. Saat syödä sitä, jos itse leivot! ☝️

Tee ennemmin puuro. Halvempaa ja terveellisempää.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläkä osta leipääkään. Saat syödä sitä, jos itse leivot! ☝️

Tee ennemmin puuro. Halvempaa ja terveellisempää.

xLiner

Harva itse leipoo joka päivä leipänsä ja kyllä voileipää ja kahvia puuroista en tykkää kyllä joskus voi syödä vispipuuroo tai riisipuuroo ja luumukiisselii siis jos joku tarjoaa tai on tehnyt mut en ole puuro poikii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva itse leipoo joka päivä leipänsä ja kyllä voileipää ja kahvia puuroista en tykkää kyllä joskus voi syödä vispipuuroo tai riisipuuroo ja luumukiisselii siis jos joku tarjoaa tai on tehnyt mut en ole puuro poikii

Mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa. Mutta kaikkeen turhaan sitä ihmiset rahojaan hassaavat. Eikä sitten valiteta, ettei rahat riitä.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs siinä jos on ylimääräistä rahaa. Mutta kaikkeen turhaan sitä ihmiset rahojaan hassaavat. Eikä sitten valiteta, ettei rahat riitä.

xLiner

Anteeksi en tiennyt että sinulla tiukkaa eli raha pulaa eikä varaa ostaa leipää ja juustoa en osaa auttaa mutta oletko kysynyt seurakunnista sosiaalitoimistosta että mistä saa eu ruokakasseja niin saisit leipää ja muita ruokia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi en tiennyt että sinulla tiukkaa eli raha pulaa eikä varaa ostaa leipää ja juustoa en osaa auttaa mutta oletko kysynyt seurakunnista sosiaalitoimistosta että mistä saa eu ruokakasseja niin saisit leipää ja muita ruokia

Mä tulen aina toimeen, koska osaan nää jutut. Te uusavuttomat olettekin sitten oma lukunne.

Oikeestiko olisit hakemassa sosiaaliavustusta sulatejuuston ostamiseen. Juu.. 😐

xLiner

• Anonyymi

Voi, sokeri, vehnäjauhot, suola ja nyt sitten vielä sulatejuusto.

• Anonyymi

Kaikki sulatejuustot on pahoja. En käytä muuhun kun ruuanlaittoon.

• Anonyymi

Eihän kovin pahaa voi olla kun kummiskin käytät niitä ruuankanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kovin pahaa voi olla kun kummiskin käytät niitä ruuankanssa

Koskenlaskija on hyvää kala- ja sienikeitoissa. Sulatejuusto tekee täyteläisemmän kuin kerma, mutta leivän päällä ne ovat liisteriä tai liian vaisuja, eivätkä edes maistu kuten tavallinen juusto. Laitan juustoja makaronilaatikkoon ja lämpimiin voileipiin. Niiden maku muuttuu lämmittäessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koskenlaskija on hyvää kala- ja sienikeitoissa. Sulatejuusto tekee täyteläisemmän kuin kerma, mutta leivän päällä ne ovat liisteriä tai liian vaisuja, eivätkä edes maistu kuten tavallinen juusto. Laitan juustoja makaronilaatikkoon ja lämpimiin voileipiin. Niiden maku muuttuu lämmittäessä.

Komppaan täysillä; mustaa koskenlaskijaa minäkin panen kesä- ja kalakeittoon sekä lasagnen valkokastikkeeseen; goudan kera! Makua tulee huomattavasti enemmän; kuin kermalorauksesta!
        Siitä olen samaa mieltä xLinerin kanssa ettei sulatejuusto leivän kanssa oikein maistu miltään. Leivän päälle goudaa, tai emmendalia, niissä on makuakin.

Aamuisin kaurapuuro on hyvää, pitää nälän aina lounaaseen asti ja kaurapuuron lopusta pyöräyttää nopeasti sekaleipää, kun lisää vehnäjauhoihin kuivahiivat ja pikkasen ruisjauhoja, suolaisuuden pitää tarkistaa vielä taikinasta maistamalla.
        Sekaleipää voi tehdä pitkänä ja pyöreänä tai leipoa sämpyliä.

Kannattaa leipoa vähän suurempi satsi kerrallaan, kun uuninkin lämmittää ja vaikka lopuksi makaronilaatikko tai peruna/jauhelihalaatikko. Se on samalla sähkönsäästöä, kun käyttää kuumaauunia kaikin tavoin hyödyksi. Niitä ylimääräisiä leipiä voi vaikka pakastaa, ja sulattaa sitä mukaa, kun tarvis vaatii. Siihen leivän leipomiseen tottuu, eikä se tunnu mitenkään turhalle touhulle. Oikeesti siitä tulee hyvä mieli... kun kypsän leivän tuoksu alkaa leijailla keittiössä! Lämpimälle leivälle ei tarvita kuin voita ja kohta on kotimaista kurkkua myös sen leivän särpimäksi.
        trollikka

• Anonyymi

Ätmien ja muiden inceleiden roskaruokaa sulatejuusto.

• Creme Bonjour - Ruohosipuli tuorejuusto on hapankorpun päällä taivaallisen hyvää. 😋

• Sopii loistavasti myös ruissipsien kanssa.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Sopii loistavasti myös ruissipsien kanssa.

höpö höpö

• Anonyymi

Sama!

• Anonyymi kirjoitti:

höpö höpö

Herkuttelu on taitolaji. Kaikki ei vaan ymmärrä hyvän päälle.
        Ei tarvitse mättää namaansa täyteen, vaan voi herkutella hienostuneesti pikkupaloilla. 😀

• Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.
        Täytyypä hankkia jääkaappiin rasia.😋

Voileipäkakkuihin olen joskus käyttänyt ihan Olympiaa kermaan sekoitettuna.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.

Sulatejuustoja voi laittaa myös kastikkeisiin, antaa hyvin makua. vaikka noin:

https://www.valio.fi/reseptit/jauheliha-juustokastike/

-harmiseikirj-

• Xena-183 kirjoitti:

Tämä! 👍Enpäs muistanutkaan.

Oih! Nyt tekee mieli voileipäkakkua. Nam! 😋

• Anonyymi

Creme Bonjour - Valkosipuli tuorejuusto toimii TUC-Paprika suolakeksien kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulatejuustoja voi laittaa myös kastikkeisiin, antaa hyvin makua. vaikka noin:

https://www.valio.fi/reseptit/jauheliha-juustokastike/

-harmiseikirj-

Kyllä voi. Niihin käytän silloin tällöin maustettuja Koskenlaskijoita, jos haluan tehdä hieman täyteläisempää kuin pelkkää arkiruokaa.

• tosi.typy kirjoitti:

Oih! Nyt tekee mieli voileipäkakkua. Nam! 😋

Minulla onkin jo voileipäkakut suunnitteilla tyttäreni valmistujaisiin 🤗
        Neljä kylmäsavulohikakkua ja yksi pieni gluteeniton kasvisvoileipäkakku 😋

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa ainakin hyvältä. Pitää ehkä lisätä juhannuksen herkkulistalle 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Varmasti. Näihin tulee himo. 😀

• Xena-183 kirjoitti:

Minulla onkin jo voileipäkakut suunnitteilla tyttäreni valmistujaisiin 🤗
        Neljä kylmäsavulohikakkua ja yksi pieni gluteeniton kasvisvoileipäkakku 😋

Ihania herkkuja. Kulostaa hyvältä. 😀

• Ruoanlaitossa hyödyllisiä harvemmin tulee leivän päälle laitettua.🙂.

• Anonyymi

Harvoin tulee sulatajuustoa syötyä. Jos leivälle, niin Olympiaa, jos ruokaan niin Koskenlaskijaa. Vaan enpä tosiaan muista koska on viimeksi ollut sulatejuustoa kotona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1566
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1179
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe