Asutko merenrannalla?

Anonyymi-ap

Miten on, jos on, parempi kuin sisämaassa?

32

289

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En asu enkä halua asua meren rannalla, järvi on minun juttu ja sisämaa.

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­N­­­y­­­m­f­­o­­­m­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17888506B

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Kyllä best

    • Anonyymi

      En mutta voisi olla kiva.

    • Välimeren rannalla voisin asua. Lämmintä vuotta. Muuten ei niin nämä pohjoisen puhurit mereltä nappaa.

      • Anonyymi

        Nosse voi hankkia työpaikan vaikka Korfulta. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nosse voi hankkia työpaikan vaikka Korfulta. :)

        Voisi, muttei halua asua Korfulla. Viihtyy täällä pohjolassa.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Voisi, muttei halua asua Korfulla. Viihtyy täällä pohjolassa.

        Sano että pleikka toimii saarellakin 👍🏼


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sano että pleikka toimii saarellakin 👍🏼

        Juu, ei ole nyt pelannut pleikkaa kuukauteen. Ollu pihahommia.


      • Anonyymi

        Rannalla asuminen on tosin asunnottomien heiniä...

        Rannassa. RannaSSA!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rannalla asuminen on tosin asunnottomien heiniä...

        Rannassa. RannaSSA!

        Talo rannalla vaatii hiukan massiakin. Mulla saattaa olla joku päivä asunnon ostoon rahaa. Mutta ehkä järkevintä on vuokrata kuivuvasta maasta, ettei jää omaisuus aavikolle. 😅


      • Huitale kirjoitti:

        Talo rannalla vaatii hiukan massiakin. Mulla saattaa olla joku päivä asunnon ostoon rahaa. Mutta ehkä järkevintä on vuokrata kuivuvasta maasta, ettei jää omaisuus aavikolle. 😅

        Muutenkin pidän vuokraamista nykyään parempana vaihtoehtona, kun oman ostamista. Omistaminen tuo aina omat haasteensa, kun vuokrakodista pääsee aina eroon ja ei edellytä samoja kustannuksia ja hankintoja mitä omistusasunnot.

        Haluan olla silleen vapaa omaisuudesta, että voin mennä mihin milloinkin haluan ja lokaatio ei ole sidottu yhteen paikkaan. Eikä rahat.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Muutenkin pidän vuokraamista nykyään parempana vaihtoehtona, kun oman ostamista. Omistaminen tuo aina omat haasteensa, kun vuokrakodista pääsee aina eroon ja ei edellytä samoja kustannuksia ja hankintoja mitä omistusasunnot.

        Haluan olla silleen vapaa omaisuudesta, että voin mennä mihin milloinkin haluan ja lokaatio ei ole sidottu yhteen paikkaan. Eikä rahat.

        Omistusasunnon voi vuokrata jos on pidempi matka tiedossa, muuttofirma vie asuntoni kalusteet vuokravarastoon siksi aikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omistusasunnon voi vuokrata jos on pidempi matka tiedossa, muuttofirma vie asuntoni kalusteet vuokravarastoon siksi aikaa.

        Voi, mutta omistusasuntoja on ollut mulla jo kaksi omissa nimissäni, osake ja omakotitalo, niin tiedän kuviot ja haasteet.

        Ja nyt asutaan miehen omakotitalossa. Hän on sen suunnitellut jättää mulle, jos kuukahtaa. Mutta mielummin lapsilleen. En kaipaa taloja pidettäväkseni.

        Vanhemmiltani jää mulle kiinteistö perinnöksi, mutten meinaa sitäkään pitää.


      • Huitale kirjoitti:

        Voi, mutta omistusasuntoja on ollut mulla jo kaksi omissa nimissäni, osake ja omakotitalo, niin tiedän kuviot ja haasteet.

        Ja nyt asutaan miehen omakotitalossa. Hän on sen suunnitellut jättää mulle, jos kuukahtaa. Mutta mielummin lapsilleen. En kaipaa taloja pidettäväkseni.

        Vanhemmiltani jää mulle kiinteistö perinnöksi, mutten meinaa sitäkään pitää.

        Mielummin kerään rahaa tililleni ja elän vapaasti ilman vastuita missä kulloinkin viihdyn.


      • Huitale kirjoitti:

        Mielummin kerään rahaa tililleni ja elän vapaasti ilman vastuita missä kulloinkin viihdyn.

        Pouikkeus, jos olen joskus miljonääri. 96 miljoonaa voisi muuttaa jo mieleni. 😄


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Mielummin kerään rahaa tililleni ja elän vapaasti ilman vastuita missä kulloinkin viihdyn.

        Pankkitilillä makaava raha menettää arvoaan kaiken aikaa. Inflaatio on nyt jotain 6-8%.


    • Anonyymi

      Tykkään kovasti rannasta. Sivusta

    • Anonyymi

      En, vaan kerrostalossa ja meiltä on 200 metriä meren rantaan.

      • Anonyymi

        Ja tämäon mun oma, velaton asuntoni.


    • Asun sisämaassa. Lähimmäle uimarannalle on kävelymatka. - Järven rannalla voisin ehkä asua, mutta ajatus meren rannalla asumisesta ei minua viehätä. - Jollakin tavalla kunnioitan merta niin paljon, että ehkä vähän jopa pelkään sitä. 🤔 Ja ainakin tulen helpohkosti merisairaaksi.. 🤢

      • Anonyymi

        Itse taas koen järvet rajallisiksi ja siten rajoittuneiksi suljetuiksi ankeilta tuntuviksi miljöiksi...


      • Anonyymi

        Merisirauteen auttaa jägermeister-AleQoc yhdistelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Merisirauteen auttaa jägermeister-AleQoc yhdistelmä.

        Siinä tapauksessa minun pitäisi kokeilla Jägermeisteria raakana, koska en juo olutta 🙂


    • Asun lähellä vettä. Olen aina asunut kävelymatkan päässä merestä, järvestä tai joesta ja tulen aina asumaan. Vesi on ihanan rauhoittava elementti. Vedessä on myös jotain vapauttavaa, mystistä ja kesyttämätöntä.

    • Anonyymi

      En meren rannalla, mutta veden lähellä. Asuinpaikan valitsen toimivuuden mukaan, ajatellen myös läheisten asumista.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Mä asun Turun saaristossa, muutaman sillan takana ja sanoinsinko kaupungissa ja maalaismaisemissa. Talo siellä ja toinen tuolla, tietkin on kujia, paitsi päätie.
      Mulla on alle ½-kilometriä venelaiturille ja sieltä pääsen suoraan Turunsaaristoon.
      Tänäänkin kävin uistinta heittelemässä, naapurin "pappan" kanssa, hänen veneellään.

      Vähä yli 2kg hauki tuli saatua. Peukaloon tuli nirhama, irrotellessa kalaa koukusta!
      Kuhaa tuli hänen laskemasta verkostaan, käytiin yhdessä kokemassa se nyt, jo perjantaina laskettuverkko. Kalakeittoa tiedossa, ja kissoille taas tuoretta kalaa.

      Ollut kaunis aurinkoinen päivä merellä, saariston suojassa kalastaa, itse. Vähän varomaton vaan olin sen hauen kanssa, pitkästä aikaa kun elävää kalaa käsittelin!
      trollikka

      • Anonyymi

        Kyllä täältä varmaan metsääkin on myytävänä, mutt suhteellisen kallista sellaista. Koska virallisesti tämäkin suuri saari on Turunkaupunkia, missä lupiinit kukkii tien ja kujien varsilla. Näissä saaristokaupungeissa ja kylissä tuo vieraslaji on hyvin yleinen ongelma, joka lakien mukaan pitäisi hävittää! Mä en lähde tienvierustoja lupiineista hävittämään, eivät ole minun maallani onneksi.
        trollikka


    • Enpä asu en. Voisihan se olla kivaa, mutta omat koukeronsa siinäkin olisi. Meri tai isompi järvi varmaan passaisi kunhan takana olisi riittävästi omaa mettää myös, sanotaan muutama hehtaari vähintään.

    • Ei oikei suomen oloissa meren rannalla vois asua. On sen verran kylmät puhurit täällä. Mutta taas jos aatellaan jotain Madridia, niin onhan se järkyttävän kuuma paikka. Että jos espanjassa pitäis asua, niin sitten vaikka Barcelona, jossa meri ees vähän viilentää.

      • Anonyymi

        Loppukesällä taas on nin että meri lämmittää lisää kun se luovuttaa lämpöään ilman viiletessä. Lämpösaarekevaikutus ja meri loppukesällä, tarkenee.


      • Anonyymi

        Arvelisin ett asia voi pitää paikkaansa Perämerellä, jostain Kokkolasta pohjoisempaan mentäessä. Mä asun Turun saaristossa ja harvemmin ne puhurit täällä niin kylmiä tai kovia ovat! Saaristo; jo itsessään suojaa, kun ei ole pitkiä suoria aavoja merialueita, kuten Perämerellä.
        Ja Turku on satoja kilometrejä etelämpänä, joten sekin vaikuttaa ilmastoon.
        Tosin on täälläkin joskus myrskyisää ja kylmää, mutt missäpäin Suomea sellaista ei olisi!

        Mulla asuu ystäviä Loviisassa Suomenlahden rannikolla, ja oikeesti; se on tuulinen ja kylmä rannikkokaupunki, varsinkin keväällä, kun mereltä tuulee on kosteaa ja kylmää.
        Vastaavasti kesä siellä on mahtavaa; ja mun vierailut Loviisaan ajoittautuvat lähinnä kesään.
        trollikka


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      52
      2367
    2. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      232
      2046
    3. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1270
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      148
      1202
    5. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      34
      1127
    6. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1093
    7. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      62
      1039
    8. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      922
    9. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      57
      906
    10. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      870
    Aihe