Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009640302.html
Fysiikka my ass. Ainakin kolme kysymystä oli puhdasta matematiikkaa. Artikkelin tekijä ei olisi päässyt edes yläasteelta läpi huijaamatta.
Ja 6/13 muka kasin oppilas. No shit, kyllä sillä olisi ehkä kutosen saanut mun aikana ja senkin vain jos jaksoi olla tunneilla aktiivinen tai osasi nuoleskella opettajia oikeista paikoista 😂
Tuloksesi: 6 / 13
Kasin oppilas!
Sehän meni varsin hienosti. Monet fysiikkatiedot pistorasioista pyrstötähtiin ovat sinulla edelleen kirkkaina mielessä, mutta muutaman hankalamman kysymyksen kohdalla hieman haparoit. Vaan ei hätää, ehkä tämän testin myötä asia jos toinenkin palasi mieleesi.
Tiistain FyssaVisa - Lu Onnistuuko yläasteen fysiikan hörinät?
53
408
Vastaukset
Oliko tämä nyt niitä "miesten testejä"? 🤔
Ei kai kokeesta kymppiä saa, jos kolme menee väärin? Ehkä 8 tai 8,5?
Tuloksesi: 10 / 13
Fantastinen fysiikkatietäjä!
Yläasteen fysiikan kokeesta napsahtaisi sinulle pyöreä kymppi paperin yläkulmaan! Hallitset kaikki fysiikkakysymykset maan ja taivaan – tai oikeastaan avaruuden välillä!Hieno tulos!
No tuskin nyt ihan yksin miesten testejä, vaikka oli siellä joitain sellaisia suureita käsitelty jotka ovat miesten elämissä huomattavan usein esillä.
Juu ei tasan tulisi kymppiä noilla pisteillä, ei ainakaan jos minä olisin ollut tuossa "kokeessa" fyssan maikkana 😂Mikkojuhan kirjoitti:
Mulla oli 9/13 ja olin kuulemma 8 oppilas.😄.
No niin, se kuulostaa reilulta arvostelulta. 👍Minä sain varmaan jotain kiltin tytön lisää opettajalle viemäni omenan johdosta 😄
Xena-183 kirjoitti:
No niin, se kuulostaa reilulta arvostelulta. 👍Minä sain varmaan jotain kiltin tytön lisää opettajalle viemäni omenan johdosta 😄
Näin sen on oltava varmasti.😊.
- Anonyymi
Joo muistaakseni tuli 11 mutta sitä jäin ihmettelemään että miksi infra- on matalampitaajuista. Eikös valossa infrapuna ole yli punaisen eli korkeampaa vrt. ultravioletti. Vai onkos sekin niin päin että punainen valo on aallonpituudeltaan suurempi eikun nyt taidankin muistaa aallonpituus ja Hz:it ovat käänteisiä!?!??
Loistava tulos!
Älä multa kysy, en muista yläasteen fyssasta juuri mitään, paitsi sen hiton kauniin kevätsijaisen. Oikeastaan kaiken vähän mitä fyssasta tiedän/muista olen oppinut vasta työelämässä.Valonnopeus = aallonpituus * taajuus. Punasiirtymäksi sanotaan sitä kun aallonpituus kaukaa kasvaa avaruuden laajentuessa.
- Anonyymi
Infraääni on alkupäässä eli matalampaa.
Nyt tiedän mikä on kuiskauksen desipeli. En ole aikaisemmin tuota tietoa tarvinnut. Oli siellä vielä joku toinenkin huti, en enää muista.
"Tuloksesi: 11/ 13"
Haastava visa. Kiitti. 😀Loistava tulos!
Niin tiedän minäkin sen nyt. Ja ei, en todellakaan aio painaa sitä kallooni 🤣- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Sinä olet noissa hämmentävän kattavasti hyvä.
Stadilaiset naiset ovat.
Anonyymi kirjoitti:
Stadilaiset naiset ovat.
Havaintojeni mukaan tuo ei pidä paikkaansa, eikä ole edes paikasta tai sukupuolesta riippuvainen asia.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Havaintojeni mukaan tuo ei pidä paikkaansa, eikä ole edes paikasta tai sukupuolesta riippuvainen asia.
Havaintojesi määrä on rankasti vaillinainen. Tietäjät tietää. Ja lopeta stadilaisten ja naisten töniminen!!!
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Yliopistoranking kertoo omaa kieltään, Helsingin yliopisto on Suomessa ylivertainen maakuntien vastineisiin verrattuna.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yliopistoranking
https://www.helsinki.fi/fi/tutustu-meihin/tama-helsingin-yliopisto/menestys-yliopistorankingeissa
Suomessa on liian monta yliopistoa ja maakuntien yliopistoja pitää lakkauttaa, saavutetaan kustannussäästöjä ja tehokkuutta! buddy-love kirjoitti:
Sinä olet noissa hämmentävän kattavasti hyvä.
Visan kysymyksissä oli muutakin kuin pelkkää fysiikkaa. Oikeasti fysiikassa olen aika huono. Yleisieto on vahvempi alue.
Kun tietää monesta asiasta vähän, luulee tietävänsä paljon. Tässäkin visassa jäi paljon arvauksen ja päättelyn varaan.
Esim.: Millimetri metreinä ei ole kovin hankala pääteltävä.
Planeetat ja pyrstötähdet ovat kohdallaan avaruusaiheisissa kysymyksissä, kun muistaa, että Tellus on kolmas kivikasa auringosta. Se helpottaa huomattavasti laskemaan eteen- ja taaksepäin. Seka pyrstötähtien ja auringon yhteistyö, joka saa aikaan tähdelle komean pyrstön.
Salaman iskemistä ja ukkosen jyrinää olen kuunnellut jo lapsesta asti. Vaari opetti laskemaan, siinä ei ole ongelmaa.
jne, jne...
(olen tarkkana, en anna tässä valmiita vastauksia muille visailijoille)
Kuten sanoin, olen vaan hyvä päättelemään. Tulihan tuolla muutama huti, joten arvaaminen ei aina onnistu.
Kiitos kannustuksesta. 😊Anonyymi kirjoitti:
Yliopistoranking kertoo omaa kieltään, Helsingin yliopisto on Suomessa ylivertainen maakuntien vastineisiin verrattuna.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Yliopistoranking
https://www.helsinki.fi/fi/tutustu-meihin/tama-helsingin-yliopisto/menestys-yliopistorankingeissa
Suomessa on liian monta yliopistoa ja maakuntien yliopistoja pitää lakkauttaa, saavutetaan kustannussäästöjä ja tehokkuutta!Olisi kivaa, jos palstalle joskus tulisi joku yliopiston käynyt, että saisi visailuihin vastusta.
13/13 Tässä lajissa ei nyt ollut tarjolla kuin lasten sarja.
randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Niinhän se oli, yläasteen fyssaa 😂Höristään vielä vähän historiaa. Mainitusta SI-kolmikosta vanhin on Blaide Pascal. Paineen lisäksi hän on antanut nimensä ohjelmointikielelle.Silti hän lienee kolmikosta vähiten merkittävä, koska kaksi muuta ovat ihmiskunnan historian vaikuttavimpia yksilöitä. Nimestään huolimatta James Watt ei käyttänyt mittayksikkönä Wattia vaan hevosvoimaa. Mittana oli panimon työhevonen. Hevoset ankarasta työstään ja ihmisen teollisuuden putouksen ja koskien orjuudesta vapautti Wattin helvetinkone. Kolmas mikä vapautui kun oli hiili maan povesta.
scrg kirjoitti:
Höristään vielä vähän historiaa. Mainitusta SI-kolmikosta vanhin on Blaide Pascal. Paineen lisäksi hän on antanut nimensä ohjelmointikielelle.Silti hän lienee kolmikosta vähiten merkittävä, koska kaksi muuta ovat ihmiskunnan historian vaikuttavimpia yksilöitä. Nimestään huolimatta James Watt ei käyttänyt mittayksikkönä Wattia vaan hevosvoimaa. Mittana oli panimon työhevonen. Hevoset ankarasta työstään ja ihmisen teollisuuden putouksen ja koskien orjuudesta vapautti Wattin helvetinkone. Kolmas mikä vapautui kun oli hiili maan povesta.
Kukaan ei kommentoinut kirjoitusvirheestä => kukaan ei kenties ole lukenut. Ei se mitään.
Blaise järkeili uskomista jumalaan siten, että kustannus uskomatta jättämisestä voi olla niin paljon suurempi kuin kustannus väärin uskomisesta, että jumalaan kannattaa siksi uskoa.scrg kirjoitti:
Kukaan ei kommentoinut kirjoitusvirheestä => kukaan ei kenties ole lukenut. Ei se mitään.
Blaise järkeili uskomista jumalaan siten, että kustannus uskomatta jättämisestä voi olla niin paljon suurempi kuin kustannus väärin uskomisesta, että jumalaan kannattaa siksi uskoa.Pascalin keksintöjä olivat hydraulipuristin ja injektioruisku. En tiedä oliko noilla vielä käytännön sovelluksia. Ruiskulla voi antaa rokotteita, mutta oliko vielä yhtään rokotetta keksitty? Hydraulipuristimen tärkein sovellutus syntyi vasta youtuben myötä:
https://youtu.be/q9BtYEnrkg4
Heti kolmantena rubikin kuution ratkaiseminen hydraulipuristimen avulla,
11.
- Anonyymi
12/13
En edes kehtaa sanoa mikä meni väärin, mutta niin se vaan on että se mikä ei kiinnosta ei jää päähän koskaan. Muistini on valikoiva.
-keinovaginamies-Loistava tulos!
Miltei kaikkien muistit ovat valikoivia, poikkeukset ovat hyvin harvinaisia, joten voitaneen todeta olevamme äärettömän tavanomaisia sen osalta 😂
Tuloksesi: 9 / 13
Pari ihan tyhmää virhettä tuli...- Anonyymi
Lelutesti, ihan naurettava. :D Ja matematiikkaa oli ainoastaan salaman tuottaman äänen etäisyyden laskukaava mutta sekin on oikeastaan yleistietoa, fysiikan alle mahtuu sekin. Yläkoulu oli mulle kuin päiväkoti, piti himmata hitaampien vuoksi.
Tuloksesi: 13 / 13
Fantastinen fysiikkatietäjä!
Yläasteen fysiikan kokeesta napsahtaisi sinulle pyöreä kymppi paperin yläkulmaan! Hallitset kaikki fysiikkakysymykset maan ja taivaan – tai oikeastaan avaruuden välillä!- Anonyymi
Tein sitten yläkoulun kemiatestin samaan syssyyn. Leluja.
Pääsisitkö läpi yläasteen kemian kokeesta? Armoton testi paljastaa, minkä tason kemisti todella olet
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009607860.html
Tuloksesi: 12 / 12
Pyöreä kymppi kemiasta!
Yhdistitkö juuri palavaa ainesta, happea ja korkean lämpötilan? Olet nimittäin aivan liekeissä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein sitten yläkoulun kemiatestin samaan syssyyn. Leluja.
Pääsisitkö läpi yläasteen kemian kokeesta? Armoton testi paljastaa, minkä tason kemisti todella olet
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009607860.html
Tuloksesi: 12 / 12
Pyöreä kymppi kemiasta!
Yhdistitkö juuri palavaa ainesta, happea ja korkean lämpötilan? Olet nimittäin aivan liekeissä!Toki, naistenlehden "testejä" nuo ovatkin. Obs, tämä kommentti ei ole misogyniaa vaan faktaa! :D
Onko miestenlehtiä enää ollenkaan? Anonyymi kirjoitti:
Toki, naistenlehden "testejä" nuo ovatkin. Obs, tämä kommentti ei ole misogyniaa vaan faktaa! :D
Onko miestenlehtiä enää ollenkaan?Tekniikan maailma.
Siinä on liian vähän kuvia bikiniasuista testaajattarista.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tekniikan maailma.
Siinä on liian vähän kuvia bikiniasuista testaajattarista.TM on ikääntyneiden ukkojen autolehti...
Missä on kauppalehden kolmossivun tyttö tai Iltalehden iltatyttö? Minä van kysyn, missä on miestenlehdet? Joku MeMiehet? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TM on ikääntyneiden ukkojen autolehti...
Missä on kauppalehden kolmossivun tyttö tai Iltalehden iltatyttö? Minä van kysyn, missä on miestenlehdet? Joku MeMiehet?Löysin!!! https://2.bp.blogspot.com/-KswkafAvUEU/VvTchpnU8BI/AAAAAAAAAzo/zlj6t0BJp-MtaferJUNXeLdMfRoL_tH7g/s640/memiehet.jpg
Kova!
- Anonyymi
Kuin taikaa 5/5.24-7
9/13 no joo näin tällä kertaa.😄.
randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Menikö paremmin kuin meni aikoinaan oikeasti yläasteella? 😁Todennäköisesti hyvinkin helposti sen aikaista asennetta ja kiinnostusta kun muistelee.😄.
Norppa83 kirjoitti:
Oho, sullapa meni hyvin.
Kiitos paljon ystäväiseni. Vähän jäi kuitenkin harmittaan ja tuntu että olis voinu paremminkin mennä.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Todennäköisesti hyvinkin helposti sen aikaista asennetta ja kiinnostusta kun muistelee.😄.
Mä taisin olla pisteiden valossa suunnilleen samoissa kuin yläasteella, mutta ainakaan paremmin ei mennyt yläasteella, se on varmaa 🤣
Mikkojuhan kirjoitti:
Todennäköisesti hyvinkin helposti sen aikaista asennetta ja kiinnostusta kun muistelee.😄.
Mikkis, haluatko ottaa kantaa tuohon asiaan, nimenomaan muumin lausuntoon, siis ihan vain asiaan, puolia valitsematta jne., omalla kokemuksellasi?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17891159/mika-juttu-mika-meno-mita-taalla-tapahtuu#comment-121385125Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos paljon ystäväiseni. Vähän jäi kuitenkin harmittaan ja tuntu että olis voinu paremminkin mennä.🙂.
Sää sait kuitenkin paremman tuloksen kuin mää. Mää sain vaan 5 oikein.
Norppa83 kirjoitti:
Sää sait kuitenkin paremman tuloksen kuin mää. Mää sain vaan 5 oikein.
No onhan sekin jo jotain kumminkin ja kyllä mä oletin ite ensin kanssa vähemmän saavani mutta sitten kuitenkin kun ei ne kysymykset ollutkaan niin hankalan tuntusia kun luulin niin pari väärin menneistä jäi vähän harmittaan.🙂.
Täydet, mutta pari viimeistä meni enemmän fiiliksellä kuin tarkalla muistitiedolla.
Mahtava tulos!
No aina ne fiiliksetkin jostain tulevat, ehkä on muistissa, vaikkei juuri sillä hetkellä saa tarkkaa muistikuvaa mieleensä.
5/13.
- Anonyymi
11/13.
Tässä nyt on verkkojännite muuttunut 230V:iin viime aikoina. Luulin että mennään vielä 220V:lla. Ja tuo härmistyminen ei ollut tuttu minulle, kun fysiikkaa on tullut opiskeltua muillakin kielillä. Itse asiassa 80-luvun peruskoulun yksinkertaisissa oppikirjoissa sitä saatettiin kutsua sublimaatioksi molempiin suuntiin (tai sublimaatio/desublimaatio).
Joka tapauksessa ei tämä testi kyllä mittaa mitään syvempää osaamista fysiikassa.
T. Lidl-mies
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202603Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371784Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3231461Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai591043- 64979
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.55880- 39854
J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e37806Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh37717Sinulle vain
Kirjoitan sinulle, koska sydämeni on niin täynnä asioita, joita en ole voinut sanoa ääneen. Tämä ei ole kirje, jossa pyy45708