Ensimmäinen lapsi jonka vaimo kasvattaa on oma aviomies

Ainakin tuollaiseen hauskaan sanontaan olen törmännyt. 😂

Kuten myös siihen että lapsen saaminen antaa miehelle luvan olla lapsi uudestaan.

Olisi kiva kuulla teidän kokemuksianne tällaisesta perhe-elämästä.

24

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoisin, että joiltain osin tuo on ainakin pirun lähellä totuutta. Kysymys on ehkä enemmänkin ajoituksesta, että kumpaa todella kasvatetaan eri yhteisvuosina? Kun lapsi on alle 1v, niin taatusti miestä. Kun lapsi on 1-2v, niin taatusti miestä. Sen jälkeen... Paha sanoa, riippunee paljon siitä mitä mies suostui oppimaan noiden kahden ensimmäisen (ikä 😂) vuotensa aikana 😁

      • Anonyymi

        No jaa. mä kyllä ihan jätin miehen 8 kuisen kanssa keskenään kotiin kasvamaan ja menin itse töihin. Hyvin nuo toisensa kasvattivat, kun mies oli siinä toisen 8 kk kotona muksun kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. mä kyllä ihan jätin miehen 8 kuisen kanssa keskenään kotiin kasvamaan ja menin itse töihin. Hyvin nuo toisensa kasvattivat, kun mies oli siinä toisen 8 kk kotona muksun kanssa.

        No jaa, vain yksi tapaus. Mun vertailuaineisto sisältää parikymmentä otosta, siis kaikkia sellaisia jotka oikeasti myös tunnen. Niistä liki jokainen on ollut enemmän tai vähemmän "kasvatettavia". Tosin ensimmäisen lapsen kohdalla molemmat vanhemmat ovat kasvatettavia vaikka kuka muuta väittäisi.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jaa, vain yksi tapaus. Mun vertailuaineisto sisältää parikymmentä otosta, siis kaikkia sellaisia jotka oikeasti myös tunnen. Niistä liki jokainen on ollut enemmän tai vähemmän "kasvatettavia". Tosin ensimmäisen lapsen kohdalla molemmat vanhemmat ovat kasvatettavia vaikka kuka muuta väittäisi.

        No mä taas tunnen lähinnä kaltaisiani, enkä yhtään ainoaa tuollaista joista puhut. En taida tuntea yhtään naista, joka suostuisi miestä kasvattamaan.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No jaa, vain yksi tapaus. Mun vertailuaineisto sisältää parikymmentä otosta, siis kaikkia sellaisia jotka oikeasti myös tunnen. Niistä liki jokainen on ollut enemmän tai vähemmän "kasvatettavia". Tosin ensimmäisen lapsen kohdalla molemmat vanhemmat ovat kasvatettavia vaikka kuka muuta väittäisi.

        Mun omissa vanhemmissanikin isäni oli se enemmän aikuinen ja kun mietin isovanhempiani, niin taisi mennä heilläkin molemmilla puolilla juuri noin. Varsin mutsin isä otti lapsista paljon enemmän vastuuta ,kuin mummoni.

        Oikeastaan kaikissa tuttavapareissa on joko noin tai sitten niin, että mies on ihan täys huithapeli, eikä siitä kun lähinnä yritetään päästä eroon.


    • Anonyymi

      Monen monen naisten suusta kuulleen mieheni on kapteenini päällikköni ja jumalani

      • Anonyymi

        😂 väliksen ätmitoiveajattelua. Yksikään nainen ei noin sano.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😂 väliksen ätmitoiveajattelua. Yksikään nainen ei noin sano.

        Kysys naisilta ja sanovat miehen sana on laki mies on rakkaani


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysys naisilta ja sanovat miehen sana on laki mies on rakkaani

        Emme sano, ei juuri yksikään nainen sano.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme sano, ei juuri yksikään nainen sano.

        En minäkään. Haluan että suhteessa mies on kanssani tasavertainen osa tiimiä, yksikään ei omista toista.


    • Ainakin mitä työkavereista näkee, niin lapsen saaneet miehet on kehittyneempiä ja osaa esim. Työnjohdon paremmin. Poikamies on rasittava esimies, kun se ei tajua, ettei työntekijä voi olla samaan aikaan kahdessa paikassa. Tai sitten sitä että jos lopetan työn helsingissä, niin en voi saman tien aloittaa seuraavaa tampereella. Että millä teleportilla sitä pitäisi liikkua. Ne vaipan vaihdot kasvattaa varmasti vanhempiakin, että ymmärtää vähän elämästä, eikä elä missään pelimaailmassa.

    • "Ensimmäinen lapsi jonka vaimo kasvattaa on oma aviomies"

      -Nuorena pariutuneet kasvavat yhdessä. Keski-iässä pariutuneet saattaisivat toimia näin.

      "Lapsen saaminen antaa miehelle luvan olla lapsi uudestaan"

      -Lapsen kanssa leikkiessä suurinta iloa tuotti lapsen ilo. Aika harva isä ostaa autoradan itselleen.
      ----------------------------------------
      Poika piti piirretyistä, joissa olivat Aku Ankka, Tiku ja Taku.
      Minä sitten sepitin satuja hänelle lennosta, missä tapahtui kaikkea hassua.

      Siinä leikissä oli jännittävintä eläytyä omiin tarinoihin ja seurata lapsen reaktioita.

    • Anonyymi

      Ei ole itsellä kyllä lainkaan tuollaista kokemusta. Tuntuu oudolta ajatella, että joku nainen tuollaiseen alkaisi ja että joku mies tuollaiseen suostuisi. Vaan onhan meistä ihmisistä tosi moneksi ja kai se sitten toisilla noinkin menee.

    • Anonyymi

      Toi on sitä naistenlehti psykologiaa, ämmät luulee että ne pyörittää perhettä mutta ei se aina niin ole, kyllä siinä molemmilla on rooli ja on pärjättävä , nyt on kiva kattoa joskus kaupassa kun pikkupentu möykkää että haluaa jotain, hyvä että omat kundit on jo aikuisia . Tietysti lapsenlapsia saa lelliä .

    • Anonyymi

      Lievästi karrikoiden totta :), tuossa yksi lisää: Naimisiin mennessään mies tutustuu ongelmiin joiden olemassaolosta ei ollut edes tietoinen poikamiehenä ollessaan 🙄

      • Juu, mutta näin työkaverina sanoisin. Että naimisissa olevat on kehittyneempiä ja parempia työntekijöitä. Juuri ongelmat kasvattaa ongelman ratkaisukykyä. Ja moni pakoilee sitä lapsen tekemistä kun siinä on se vastuu. Mutta eivät ne sitä vastuuta sitten opi kantaa, eikä töissäkään sitä ota eli ei hoida töitänsä. Lopputili pitäisi antaa.


    • "Olisi kiva kuulla teidän kokemuksianne tällaisesta perhe-elämästä. "

      Eipä ole moisesta kokemuksia. Enkä myöskään ymmärrä miksi naiset haluavat naimisiin lapsen kanssa.

    • ” että lapsen saaminen antaa miehelle luvan olla lapsi uudestaan.”

      Lasten saamisen jälkeen elämä pullahti vastuullisen aikuisuuden kannalta nextille levelille, joten tuo on silkkaa humboogieta. Saattaa olla ns. urbaanilegenda.

      Kumppanin valinta on tietty riskipeliä. Alunperin tuntemattoman ihmisen kanssa pitää lyödä hynttyyt yhteen ja jopa lisääntyä.

      • Anonyymi

        Lisääntyminen on täysin vapaaehtoista vaikka jonkun kanssa pidempää kimppaa pitäisikin.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisääntyminen on täysin vapaaehtoista vaikka jonkun kanssa pidempää kimppaa pitäisikin.

        -keinovaginamies-

        Täysin totta. Mutta kun lapsia ei vielä ole, niiden hankkiminen voi tuntua hyvältä ajatukselta 😂

        Lapsettoman ihmisen, varsinkin kolmissakymmenissä olevan naisen, lähipiirikin voi olla hävytön ja jatkuvasti kysellä missä viipyy jälkikasvu. Sukulaisten mielipide ja poliitikkojen synnytystalkoopuheet ovat yksilötasolla arvotonta hyttysen ininää. Jokainen päättää ihan itse yrittääkö saada lapsia.


      • Tuo kommentti saattoi ehkä liittyä enemmän siihen että kun on lapsen seurassa niin on ok nauttia vaikka leukkiä ja piirretyistä heidän kanssaan.


      • Elionrie kirjoitti:

        Tuo kommentti saattoi ehkä liittyä enemmän siihen että kun on lapsen seurassa niin on ok nauttia vaikka leukkiä ja piirretyistä heidän kanssaan.

        Jaa, kännykän näytöllä tihrustaminen ei selvästikään ole minun juttuni.


    • Anonyymi

      Niin, ajattele.

      Jus mies ei mene koskaan naimisiin saa olla lapsi ja leikkiä koko ikänsä :)
      Tilasin tänään uuden lelun.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Hätähän ei ole niin pitkä kuin ensimmäisellä matkalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1355
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1086
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      78
      910
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      817
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      65
      747
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      708
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      701
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      61
      694
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      43
      675
    Aihe