Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Bernerin tekosia tämäkin: hölmö katsastusaika

Anonyymi-ap

Aiemmin katsastusaika oli 4 kuukautta. Autoilija saattoi joustavasti valita katsastusajan sen puitteissa. Aikainen katsastus ei varhentanut seuraavaa kuten nyt. Nykyisin autoilija joutuu koko ajan varhentamaan katsastustaan, jotta ei stressaantuisi viimeisestä ajankohdasta.

Erityisen hankalaa tämä on kesäisin, jolloin monet viettävät aikaansa loma-asunnollaan. Täytyy ennakoida, missä milloinkin on, jotta katsastus ja siihen liittyvä huolto tapahtuvat ajallaan. Hankaluus on suurin eläkeläisillä, jotka ovat loma-asunnollaan pitkiä aikoja - mutta joutuvat käymään kaupungissa vaikka lapsenlapsia hoitamassa. Tietysti syyllisiä ovat myös pöljät LVM:n virkamiehet.

57

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No mikähän ongelma tuokin oikein on?
      Tosin nyt ei enää pääse kikkailemaan romujensa kanssa, kuten ennen.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.

        " Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta."

        Olet nyt itse itsellesi tehnyt ongelman. Katsastukseen voi mennä vaikkei siihen autoon ole just vaihdettu uusia öljyjä.

        Ja auton voi huollattaa muuallakin kuin merkkihuollossa.

        Jos haluaa tehdä elämästään vaikeaa niin tuohan on hyvä esimerkki siitä.


      • Anonyymi

        Miten ennen on päässyt "kikkailemaan romujensa kanssa"?
        Ilmeisesti et omista autoa, etkä kuunaan ole katsastusasemalla käynyt, kun olet noin pihalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta."

        Olet nyt itse itsellesi tehnyt ongelman. Katsastukseen voi mennä vaikkei siihen autoon ole just vaihdettu uusia öljyjä.

        Ja auton voi huollattaa muuallakin kuin merkkihuollossa.

        Jos haluaa tehdä elämästään vaikeaa niin tuohan on hyvä esimerkki siitä.

        Kyllä voi huollattaa muualla. Tästähän tuli "ohje" jo vuosia sitten, mutta siinä onkin se "mutta". Jos autolle sattuu jokin rikkoutuminen ja viet sen sitten merkkikorjaamoon, sitten vasta alkaakin urputus, eivätkä esim korvaa, kun "muualla ei osata korjata meidän merkkiä". No tuohan on niin suuri paskahuijaus, mutta laistavat (merkkikorjaamot) tuolla vastuunsa.
        Itse en enää ikinä osta uutta autoa tai jossa on vielä takuuta jäljellä tuon takia. Ostan vanhempia autoja, korjaan tarvittaessa ja huollot teen itse. Näin tiedän satavarmasti, että kaikki tarvittava on tehty ja öljyt suodattimineen vaihdettu etteivät huoltoliikkeet pääse enää kusettamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.

        Eläkeläisellä on aikaa ajella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eläkeläisellä on aikaa ajella

        Ei ole kyse ajelusta, vaan huoltoajan saamisesta siten, että en aja katsastamattomalla autolla. Matkaa on 2*430=860 kilometriä. Ei sitä ihan huvikseen ajele. En vie itse katsastukseen vaan merkkiliikkeen huoltomies vie sen. Aiemmin vein, mutta tuli bumerangina takaisin. Sitä riskiä ja epämukavuutta en ota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.

        Auton pitää AINA olla katsastuskunnossa liikenteessä.
        Ei siitä ennenkatsastustahuollosta pisteitä saa.
        Turhanpäiväisen huollon sijaan voisi tarkastaa kriittiset kohdat,
        jarrupalat, -levyt, -hihnat, -rummut, valaisimet, nesteet, kantavien rakenteiden mahdolliset vauriot, hallintalaitteiden toiminta, rengaspaineet, renkaiden kunto yms. liikenneturvallisuuden kannalta merkityksellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton pitää AINA olla katsastuskunnossa liikenteessä.
        Ei siitä ennenkatsastustahuollosta pisteitä saa.
        Turhanpäiväisen huollon sijaan voisi tarkastaa kriittiset kohdat,
        jarrupalat, -levyt, -hihnat, -rummut, valaisimet, nesteet, kantavien rakenteiden mahdolliset vauriot, hallintalaitteiden toiminta, rengaspaineet, renkaiden kunto yms. liikenneturvallisuuden kannalta merkityksellistä.

        Juuri sen tekee huolto. Maksan mieluummin kuin teen itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.

        Mitä merkkihuolto katsastukseen vaikuttaa? Kyllä huoltoaikoja löytyy kun ajoissa varaa ja samoin katsastusaikaa. Ei sitä autoa ole pakko kotikylällä katsastaa tai huollattaa.
        Katsastukseen voi mennä ilman huoltoakin, niin suurin osa tekee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ennen on päässyt "kikkailemaan romujensa kanssa"?
        Ilmeisesti et omista autoa, etkä kuunaan ole katsastusasemalla käynyt, kun olet noin pihalla.

        Kyllä siinä on kikkailun mahdollisuus ollut kun vaikka ensin vei heti kun oli mahdollista ja seuraavana vuotena viimeisinä päivinä ja renkaiden kanssa saattoi myös kikkailla jos aika osui vaihtoaikoihin jne....
        Kyllä olen autoja katsastanut 40 vuoden ajourani aikana, tosin harvoin, koska olen ajellut sen verran uusialla autoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi huollattaa muualla. Tästähän tuli "ohje" jo vuosia sitten, mutta siinä onkin se "mutta". Jos autolle sattuu jokin rikkoutuminen ja viet sen sitten merkkikorjaamoon, sitten vasta alkaakin urputus, eivätkä esim korvaa, kun "muualla ei osata korjata meidän merkkiä". No tuohan on niin suuri paskahuijaus, mutta laistavat (merkkikorjaamot) tuolla vastuunsa.
        Itse en enää ikinä osta uutta autoa tai jossa on vielä takuuta jäljellä tuon takia. Ostan vanhempia autoja, korjaan tarvittaessa ja huollot teen itse. Näin tiedän satavarmasti, että kaikki tarvittava on tehty ja öljyt suodattimineen vaihdettu etteivät huoltoliikkeet pääse enää kusettamaan.

        Hihii, kyllä minun autoni on aina huollettu huoltamoissa, eikä olla kusetettu. Joskus joku juttu ei ole onnistunut kerrasta, mutta toisella kertaa on jne...
        Ei kusetusfirmat pysy pystyssä kuin hetken.
        Taidat olla vain vainoharhainen tai/ja persaukinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse ajelusta, vaan huoltoajan saamisesta siten, että en aja katsastamattomalla autolla. Matkaa on 2*430=860 kilometriä. Ei sitä ihan huvikseen ajele. En vie itse katsastukseen vaan merkkiliikkeen huoltomies vie sen. Aiemmin vein, mutta tuli bumerangina takaisin. Sitä riskiä ja epämukavuutta en ota.

        "En vie itse katsastukseen vaan merkkiliikkeen huoltomies vie sen. Aiemmin vein, mutta tuli bumerangina takaisin. Sitä riskiä ja epämukavuutta en ota."

        Ongelmasi poistuu sillä, että ostat aina uuden auton kun vanha tulee siihen ikään, että se pitäisi katsastaa.

        Maksaahan se, mutta ei tuo epämukavuuksienkaan välttely ilmaista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta."

        Olet nyt itse itsellesi tehnyt ongelman. Katsastukseen voi mennä vaikkei siihen autoon ole just vaihdettu uusia öljyjä.

        Ja auton voi huollattaa muuallakin kuin merkkihuollossa.

        Jos haluaa tehdä elämästään vaikeaa niin tuohan on hyvä esimerkki siitä.

        Ei voi mennä. Koska huolto suorittaa katsastuksen samalla. Pitää olla aina huollettu, imuroitu, pesty ja vahattu auto, kun menee katsastukseen. Muutoin ei mene läpi kerralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi mennä. Koska huolto suorittaa katsastuksen samalla. Pitää olla aina huollettu, imuroitu, pesty ja vahattu auto, kun menee katsastukseen. Muutoin ei mene läpi kerralla.

        Mikähän auto ja minkälainen katsastusasema kun autolta edellytetään tuollaista. Minä käyn huollossa syksyllä ja auto on katsastettava toukokuun alkupuoleen mennessä. Tänä keväänäkin tarkistin vaan että kaikki valot toimii ja pissapojassa on vettä, muuten auto oli suoraan ajosta. Ei ollut pesty ja puunattu, sisätiloissakin oli vähän tavaroita siellä ja täällä. Itse vein katsastukseen ja odottelin toimistossa että katsastaja saa homman hoidettua. Hyväksyttiin kerralla huomautuksitta, vaikka auto on vanha (vuosituhannen alusta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Kyllä se on ongelma, jos asuu kahdessa paikassa. Merkkihuollot ovat varattuja. Nytkin Bilia myy elokuuta. Merkkihuoltoa ei noin vain oteta tai vaihdeta. Huollatan aina ennen katsastusta.

        Sitten pitää ennakoida paremmin.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍑 ­­N­y­­­m­­­f­­­o­­m­­­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17891683g

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      En edes viitti ajella niin vanhoilla autoilla että joutuisi katsastamaan. Vaihtoon menee kun se aika lähestyy.

      • Anonyymi

        Tapansa kullakin, mutta me jotka ajamme omalla autolla emme ole niin tyhmiä, että ajaisimme vain kalleimpia vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapansa kullakin, mutta me jotka ajamme omalla autolla emme ole niin tyhmiä, että ajaisimme vain kalleimpia vuosia.

        Tyhmät ja köyhät selittelevät juuri tuohon malliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapansa kullakin, mutta me jotka ajamme omalla autolla emme ole niin tyhmiä, että ajaisimme vain kalleimpia vuosia.

        Taas joku aivoton kuvittelee että käytetyt autot ilmestyvät käytettyjen autojen tehtaalta. Mitäpä luulet jos mielestäsi kaikki tyhmät uuden auton ostajat lopettaisivat ostamasta uusia. Mistä sitten ilmestyisi vaihtoautot? Onko sinun mielestä kaikki sellaiset tyhmiä kenellä on varaa ajaa uudella autolla? Erikoinen tulkinta..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas joku aivoton kuvittelee että käytetyt autot ilmestyvät käytettyjen autojen tehtaalta. Mitäpä luulet jos mielestäsi kaikki tyhmät uuden auton ostajat lopettaisivat ostamasta uusia. Mistä sitten ilmestyisi vaihtoautot? Onko sinun mielestä kaikki sellaiset tyhmiä kenellä on varaa ajaa uudella autolla? Erikoinen tulkinta..

        Ovat he tyhmiä. He maksavat ”uutuudesta”, eivät käyttöarvosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ovat he tyhmiä. He maksavat ”uutuudesta”, eivät käyttöarvosta.

        Katsohan nyt lapsukainen, kun tuollaisia asioita kuin "käyttöarvo" joutuvat miettimään lähinnä tyhmät köyhät.


    • Anonyymi

      Jos käyt katsastuksessa kuukauden aikana ennen viimeistä katsastuspäivää, ei seuraavan ajankohta muutu mihinkään.
      Minä olen katsonut sopivan kelin ja netistä sopivan ajan, niin katsastuksessa ei montaa minuuttia mene. Vartissa on uudet paperit valmiina ja taas pari vuotta ajoaikaa.

      • Anonyymi

        Eikös se ole täsmälleen vuosi eteenpäin? Eli muuttuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole täsmälleen vuosi eteenpäin? Eli muuttuu.

        Ei ole . Ei muutu . Onko tämä nyt selvä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole . Ei muutu . Onko tämä nyt selvä?

        Minun katsastustodistukseni mukaan se muuttuu. Viimeinen katsastusaika on täsmälleen vuoden kuluttua katsastuksesta. Aiemmin katsastin heinäkuussa, viime vuonna kesäkuussa. Seuraava on vuoden kuluttua viimevuotisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun katsastustodistukseni mukaan se muuttuu. Viimeinen katsastusaika on täsmälleen vuoden kuluttua katsastuksesta. Aiemmin katsastin heinäkuussa, viime vuonna kesäkuussa. Seuraava on vuoden kuluttua viimevuotisesta.

        Niinhän se muuttui kun olet katsastanut autosi yli kuukautta ennen varsinaisen katsastusajan päättymistä. Yksikin päivä yli kuukauden etuajassa riittää siirtämään katsastusta aikaisemmaksi.
        Katsastussäännöt on luettavissa rekisteriotteen teknisen osan takasivulta tai Trafin nettisivuilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole . Ei muutu . Onko tämä nyt selvä?

        Just kävin ja näytti muuttuvan, vaikka oli kuukauden sisällä. Meni muutamalla päivällä taas aikaisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se ole täsmälleen vuosi eteenpäin? Eli muuttuu.

        Ensimmäinen katsastus on 4-vuotiaana, siitä 10-vuotiaaksi joka toinen vuosi ja yli 10-vuotiaat joka vuosi. Silloin ainakin minulla onjo auto vaihtunut uuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen katsastus on 4-vuotiaana, siitä 10-vuotiaaksi joka toinen vuosi ja yli 10-vuotiaat joka vuosi. Silloin ainakin minulla onjo auto vaihtunut uuteen.

        On hölmöä vaihtaa toimiva auto uuteen. Vanhan auton voi huoltaa hyvin, jolloin sen tuntee. Vanha voi olla huolettomampi kuin uusi. Ja kilometrit ovat paljon halvempia. Uuden auton hinta laskee euroissa tosi kovaa vauhtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hölmöä vaihtaa toimiva auto uuteen. Vanhan auton voi huoltaa hyvin, jolloin sen tuntee. Vanha voi olla huolettomampi kuin uusi. Ja kilometrit ovat paljon halvempia. Uuden auton hinta laskee euroissa tosi kovaa vauhtia.

        Jos ei ole tarvetta tuntea autoaan, eikä tarvi halpoja kilometrejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hölmöä vaihtaa toimiva auto uuteen. Vanhan auton voi huoltaa hyvin, jolloin sen tuntee. Vanha voi olla huolettomampi kuin uusi. Ja kilometrit ovat paljon halvempia. Uuden auton hinta laskee euroissa tosi kovaa vauhtia.

        Ei autoa vaihdeta vain lasketuista järkisyistä tai jostain luotettavuus oletuksista, vaan silloin kun sillä tuntuu tai liigarinkiin sopimus vaatii. Joskus autoon kyllästyy nopeasti ja joskus ei.


    • Anonyymi

      Onhan siinä kuukauden varoaika. Pitäisi riittää hämäläisellekin.

    • Anonyymi

      Ei katsastustodistuksessa sitä ole mainittu. Viimeistään-aika on tasan vuoden kuluttua.

      • Anonyymi

        Älä vänkää, olet mokannut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vänkää, olet mokannut!

        Höpö höpö. Siitä on mustaa valkoisella katsastustodistuksessa ja rekisteriotteessa. Katsastusaika aikaistuu jos katsastaa päivänkin aiemmin kuin 1 kk. Ja tämä on hölmöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Siitä on mustaa valkoisella katsastustodistuksessa ja rekisteriotteessa. Katsastusaika aikaistuu jos katsastaa päivänkin aiemmin kuin 1 kk. Ja tämä on hölmöä.

        Kuukausi on liian lyhyt aika liikkuvalle ihmiselle. Päivän aikaistamisen seurauksena oleva kuukauden aikaistaminen seuraavassa katsastusajassa on myös kohtuutonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausi on liian lyhyt aika liikkuvalle ihmiselle. Päivän aikaistamisen seurauksena oleva kuukauden aikaistaminen seuraavassa katsastusajassa on myös kohtuutonta.

        "Kuukausi on liian lyhyt aika liikkuvalle ihmiselle."
        Oikeasti liikkuva ihminen ei aja niin vanhalla rötisköllä, että sitä pitää joka vuosi katsastukseen kunnostaa.
        Riittää kun käy lennosta auton katsastamassa silloin kun asema kohdalle sattuu, vaikka viimeisenä katsastuspäivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuukausi on liian lyhyt aika liikkuvalle ihmiselle."
        Oikeasti liikkuva ihminen ei aja niin vanhalla rötisköllä, että sitä pitää joka vuosi katsastukseen kunnostaa.
        Riittää kun käy lennosta auton katsastamassa silloin kun asema kohdalle sattuu, vaikka viimeisenä katsastuspäivänä.

        Jarrupalat kuluvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuukausi on liian lyhyt aika liikkuvalle ihmiselle. Päivän aikaistamisen seurauksena oleva kuukauden aikaistaminen seuraavassa katsastusajassa on myös kohtuutonta.

        Mitä se vaikuttaa asiaan, kuitenkin on taas vuosi aikaa katsastaa. Oma moka jos menee liian aikaisin katsastamaan. Itse opin sen kantapään kautta kun menin katsastamaan yli kuukauden ennen viimeistä katsastusaikaa niin se vuoden katsastusväli siirtyi runsaan kuukauden aikaisemmaksi. Nyt sitten käyn katsastuksessa vähän aiemmin kuin aikaisemmin, ei haittaa mitenkään.


    • Anonyymi

      Vanhoilla paskoilla ajavat ovat harmissaan, enää ei saa ns. pitkää leimaa. Siitä vain vuoden välein paskakasaa leimalle ilman mutinoita.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.


    • Anonyymi

      NAISEN logiikkahan se tuollaista tuottaa .

    • Anonyymi

      Pystyyhän tällä nykyiselläkin systeemillä kikkailemaan katsastusaikaa eteenpäin,jos katsastaa viimeisellä viikolla, ja jos tulee hylky, on 2 kk (aiemmin 1 kk) ajoaikaa jäljellä ( tosin 1 kk: n jälkeen joutuu maksamaan täyden katsastusmaksun), eli joka vuosi pystyy siirtämään kuukausi katsastusta eteenpäin.

      • Anonyymi

        Juuri noin!


      • Anonyymi

        Että järjestää kikkailemalla hylsyn, että saa 2kk ajella ilman leimaa ja lykättyä seuraavaa katsastusta, nerokasta.


    • Anonyymi

      Nuo on kai vaan tojotistin huolia, että autoa pitää aina "huoltaa" (eli korjailla) ennen katsastukseen vientiä, kun hävettää jos ei mene kerralla läpi eikä voi kehuskella tojotan "katsastusvarmuudella" joka tekee siitä muka niin paljon paremman kuin muut merkit.

      • Anonyymi

        Kyllä auto pitää vähintään kerran vuodessa huoltaa ja katsoa, että kaikki on kunnossa. Miksi en tekisi sitä ennen katsastusta. Jarrupalat ym. kuluvat ja nesteet on vaihdettava/lisättävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä auto pitää vähintään kerran vuodessa huoltaa ja katsoa, että kaikki on kunnossa. Miksi en tekisi sitä ennen katsastusta. Jarrupalat ym. kuluvat ja nesteet on vaihdettava/lisättävä.

        Mulle tulee noin 4000 km vuodessa, miksi vaihtaisin jarrupalat joka vuosi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä auto pitää vähintään kerran vuodessa huoltaa ja katsoa, että kaikki on kunnossa. Miksi en tekisi sitä ennen katsastusta. Jarrupalat ym. kuluvat ja nesteet on vaihdettava/lisättävä.

        Siellähän ne katsastuksessa katsotaan, tai ei nyt kaikkea mutta jotain kuitenkin. Sitten kun vielä huollossa tarkistuttaa loputkin toisella puolella vuotta, niin tulee kahdesti vuodessa tsekkailtua. Kuulosti vaan jotenki stressaavalta tuo homma, mutta en kai minä sitä kieltämässäkään ole.


    • Anonyymi

      Tuosta tuli mieleen vaikkapa kakkosasunnolleen toiseen EU-maahan matkaavat, jotka useinkin viettävät siellä paljonkin aikaa, varsinkin eläkkeelle siirtyneet. Osa matkaa autollaan, osa lentäen.

      Tai entäpä kämppärit, joista osa saattaa viettää toisinaan ulkomailla 6-12 kk. Saa olla skarppina katsastusaikojen ja niiden jaksotuksien junailun suhteen.

      Hommaa helpottaisi jos direktiivi-EU:ssa olisi yhtenevä katsastuskriteristö dokumentteineen niin, että autonsa voisi katsastaa toisessakin EU-maasa.

      Joissakin EU-maissa auto katsastetaan kerran kahdessa vuodessa.

      • Anonyymi

        Ne ulkomailla talven asustavat karavaanarit katsastaa auton kun tulee takaisin Suomeen. Jos katsastusaika oli eri aikaan, pitää heti katsastaa maahan tultua, mutta sen jälkeen katsastusaika onkin sopivaan aikaan seuraavina vuosina.


    • Anonyymi

      Siirsin tarkoituksella katastusta kuukaudella myöhemmäksi ettei tarvitse nastarenkailla mennä, eihän se maksa kuin n. 25€, samalla kartovat mitä pitää korjata.

      • Anonyymi

        Voihan katsastusaikaa siirtää vaikka keväästä syksyyn (kuten olen harkinnut). Menee vaan katsastamaan autonsa samana vuonna uudelleen haluamanaan ajankohtana ja seuraava katsastus on sitten jatkossa siihen aikaan. Haittana tietenkin se että menee saman vuoden aikana kaksi katsastusmaksua, muuta eroa ei ole.


    • Anonyymi

      Minun mielestä on mahtava homma, että katsastusajan voi valita mihin vuoden aikaan tahansa. Viime vuonna ostin auton ja ensimmäinen leima tuli joulukuussa, nyt katsastan uudestaan ja saan siirrettyä sen pysyvästi kesälle. Todella kätevää!! Talvella on vittumaista auton kanssa roplata kun ei ole tallia.

    • Anonyymi

      Kepulainen takkutukkka olis siish kysseeh☠️

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe