Parisuhdeterapiassa käyneet?

Anonyymi-ap

Oon käynyt nyt kerran kuukaudessa pariterapiassa mieheni kanssa n. 6 kk suurinpiirtein. Edellisellä kerrallakin sanoin siellä terapeuttien kuullen että mua pelottaa että taas riidellään sen käynnin jälkeen kotona. En haluaisi riidellä, toivoin että olisi arjessa aikaa pysähtyä puolison kanssa hellittelyhetkiin. Puolisolla on ahdistusta ja masennusta, ei suostu hakemaan apua. Itsellänikin on sitä samaa, mutta olen avun piirissä ja käyn itse kuntoutuspsykoterapiassa.

No nyt kun tuossa oli käynti niin sen jälkeen muuttui hiljaiseksi, kysyin että eihän terapiakäynti vain aiheuttanut ahdistusta tai suuttunut mulle asioista joista siellä puhuttiin. Sanoi että kyllä se varmaan tulee jonkun aikaa pyörimään mielessä.

Muutaman kuukauden meillä siis on mennyt paremmin nyt, mutta taas näköjään pariterapia aiheutti paskamyrskyn. Kuulema yllätin hänet siellä kun hän oli olettanut että olen ollut ihan tyytyväinen siihen mitä hän itsestään antaa ja se läheisyyden määrä mitä on ja sitten minä tiputan pommin taivaalta että ei ole riittävästi läheisyyttä.

Meillä on ollut suhteessa yksi ongelma tämä että ei ole minun mielestäni tarpeeksi läheisyyttä ja hänen mielestään on. Itse kaipaan välillä yhteisiä viikonloppuja että voisimme olla kaksistaan ja saada lapsenlikka lapsille viikonlopuksi joskus. Meillä ei ole kuitenkaan kuin pari jotka ottaisi ja nekin erittäin harvoin. Ei ole tukiverkostoa.

En tarkoittanut mitään pahaa sillä että sanoin et kaipaisin välillä arjessa pysähtymistä toisen kanssa hetkeksi. Hän on käsittänyt nyt sen niin että vaatisin lisää ja lisää vaan, vaikka olen kyllä muutoin ihan tyytyväinen. Eilen riideltiin että mikä on tarpeeksi läheisyyttä, kun toiselle riittää tämä ja on jo ihan uupunut ennestään.

En tarkoittanut sanoillani satuttaa, mutta kyllä nyt ahdistaa niin pirusti. En ole uskaltanut puhua yhden isomman riidan jälkeen enää vaikeista asioista kun tulee helposti riita.
Harmittaa kun meni muutamia kuukausia jo paremmin ja olinko niin törppö nyt että pilasin kaiken, että toinen sai sellasen kuvan ettei ole minulle tarpeeksi ja että en ole tyytyväinen.

Lisäksi haluaisin kysyä muilta lapsiperheellisiltä että riittääkö teillä aika arjessa kaikelle? Läheisyydellekin ja millaista läheisyyttä se on?

Meillä on esimerkiksi seksielämä ollut todella kuivaa puolen vuoden ajan, on ehkä kerran kuussa ja arki juostaan läpi, tuntuu ettei aika riitä mihinkään. Miten olette tyytyväisiä suhteeseenne ja onko antaa mitään vinkkejä?

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä olette mieltä tästä minun kertomastani? Mikä voisi auttaa. Onko normaalia että terapian jälkeen nousee noin vahvasti tunteet pintaan?

4

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko vaan läheisyyttä mutta ei seksiä? Tai seksiä liian harvoin? Meillä vaimo halusi läheisyyttä, mutta unohti miehen tarpeet. Miehen on helppo antaa läheisyyttä, kun on seksiä ja naisen on helppoa antaa seksiä, kun on läheisyyttä.
      Meillä meni lopulta päin mäntyä, kun vaimo ei oikeasti osannut sanoa mitä haluaa.

      Menkää yhdessä syödään, keilaamaan, veneretkille, paistaan makkaroita, pyöräilemään. Tehkää sellaista mikä on molempien mielestä kivaa. Pientä joustoa mukaan. Mies on mukava kun teette jotain mistä hän tykkäät ja saat sitä aikaa ja huomiota miehesesi kanssa.

      Meillä vaimo halusi että teen hänen kanssaan juttuja, esim istutan kukkia. Tein kuitenkin kukkapenkit jne yksin häntä varten. Sitten hän suuttui, kun olin eri mieltä yhden kukan paikoista. Itse hän kysyi minne mä haluaisin kukan laittaa.. Vastaus oli väärä ja vaimo pahoitti mielensä. Älkää naiset tehkö hommaa liian vaikeaksi.

      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍒 ­N­y­­m­­­f­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17892918t

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Muutenkin kuulostat vaimoltani, pelkäätkö suuttumista. Mitä miehesi haluaa vai eikö hän uskalla sanoa? Vaikeista asioista pitää pystyä juttelemaan. Suljetko korvasieni, kun miehesi sanoo asioista, joita et halua kuulla?
      Kerron siksi, että vaimoni halusi elää omassa kuplassaan ja ei halunnut kuulla tarpeitani kun toitotti minulle vain läheisyyden puutteesta. Ei kuitenkaan tehnyt mitään vuokseni vuosiin. Olin hänelle prioriteetti nolla.
      Lopulta kun halusin erota, vaimo heräsi. Vieläkään hän ei voi ymmärtää miten halusi vaan asioita itselleen eikä nähnyt minua parisuhteessa.

    • Anonyymi

      Periterapiaistuntojen ulkopuolella ei ole tarkoitus ikäänkuin jatkaa sitä istuntoa kahdestaan, vaan siis pyrkiä toimimaan siten, miten istunnolla on sovittu ja katsoa miten menee. Jos asiat ovat hankalia istunnon jälkeen, tämä on tärkeä aihe ottaa esille seuraavassa istunnossa ja avata sitä niin, että molemmat osapuolet saavat siitä kiinni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe