Onko lihavilla vikaa päässä?

Anonyymi-ap

Onko lihavilla vikaa päässään? En tarkoita sitä, etteivät vain osaisi hillitä syömistään. Vaan sitä, että juurikin ajattelevat laihtumisessa kyse olevan näännyttämisestä. Kyse on siitä, että lihavat eivät osaa ottaa elämää rennosti. Ovat vihaisia ja väkinäisiä. Itse sain painon alenemaan normaaliksi ilman mitään vippaskonsteja, kun aloin elämään ja liikkumaan rennommin. Syön vain sen verran kuin on nälkä. En enempää, enkä vähempää.

84

1132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Osa lihavista syö vääränlaista ruokaa, osalla kylläisyys tulee huonosti ja osa ahmii henkisten syiden takia. Ei ihminen ole rationaalinen olento vaikka muuta oletetaan.

      • Anonyymi

        Itse syön usein ” vääränlaista” ruokaa ja painoni on sama kun se oli 20 vuotiaana, siis syön paljon kun syön, mutta ei ole paino ongelmia .
        Joten ihmiset ovat erilaisia näissäkin asioissa toiset ovat lihavampia kun estoiset söivät miten terveellisesti tahansa.
        Moni kärsii lihavuudesta , toiset hyväksyvät itsensä sellaisena kun ovat. Joten aina ei ruokavaliotaan ole mikään ” pelastus” asioihin.
        Paras kun jätetään ihmisten tuomitseminen , sillä syyt lihavuuteen ovat moninaiset, joista ei kukaan muu tiedä mitään yksinkertaisten neuvojensa kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse syön usein ” vääränlaista” ruokaa ja painoni on sama kun se oli 20 vuotiaana, siis syön paljon kun syön, mutta ei ole paino ongelmia .
        Joten ihmiset ovat erilaisia näissäkin asioissa toiset ovat lihavampia kun estoiset söivät miten terveellisesti tahansa.
        Moni kärsii lihavuudesta , toiset hyväksyvät itsensä sellaisena kun ovat. Joten aina ei ruokavaliotaan ole mikään ” pelastus” asioihin.
        Paras kun jätetään ihmisten tuomitseminen , sillä syyt lihavuuteen ovat moninaiset, joista ei kukaan muu tiedä mitään yksinkertaisten neuvojensa kanssa

        on ainakin kuusi tiedettyä hirmoonia jotka vaikuttaa ruoka haluun ja varmasti kymmmeniä joita ei tiedetä.


    • Anonyymi

      Vika on vain siinä ettei aloiteta laihduttamista VAIKKA ON LIHONUT.Onhan se tietysti tyhmä teko,

      Minä laihdutan ainakin HETI jos lihon vähänkin.

      • Anonyymi

        Sinulla on kuitenkin syömishäiriö, eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kuitenkin syömishäiriö, eikö totta?

        Ei ole,paino vain 65 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,paino vain 65 kiloa.

        Lankeat välillä ahmimaan, eikö totta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lankeat välillä ahmimaan, eikö totta?

        Taidat olla useinkin pihalla, eikö totta?


    • Anonyymi

      Ihmiset jotka ovat pulleita ovat minun mielestäni iloisia ja humoristisia , joten eivät mitenkään kiukkuisia.
      Lihoamiseen on omat syynsä et voi mitenkään yleistää näitä asioita.
      Ja minulla oli ystävätär joka oli todella älykäs kaikissa asioissa , vaikka oli hyväisesti ylipainoinen, joten mistään tyhmyydestä ei ole kysymys jos toiset ihmiset ovat lihavampia .
      Kunhan jätetään aliarvioimasta ihmisiä netissä, koska syyt lihavuuteen ovat monet, ja niitä ei voi yleistää mitenkään.
      Niin että ole vaan laihana siellä ihan rauhassa, ei ne lihavat sinullakaan mitään halua.
      Näytät selvästi mikä olet kun luokittelet ihmisten painoasiat että heillä olisi vikaa päässä jotenkin, herää kysymys miten paljon itselläsi on päässä vikaa kun kirjoittelet asioita jotka eivät aina ole sitä mitä sinä esittelet ” tiedoillasi” siis ei tuomita ketään

      • Anonyymi

        Lihavat eivät ole leppoisia. Heille jo perus arki on stressaavaa. Pitäisi oppia ottamaan rennommin niin ehkä se painokin alenisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavat eivät ole leppoisia. Heille jo perus arki on stressaavaa. Pitäisi oppia ottamaan rennommin niin ehkä se painokin alenisi.

        Suksi sinä suolle! Mokomakin viisastelija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suksi sinä suolle! Mokomakin viisastelija.

        Mikä oli todistettavana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavat eivät ole leppoisia. Heille jo perus arki on stressaavaa. Pitäisi oppia ottamaan rennommin niin ehkä se painokin alenisi.

        Luulen että siitä stressistä kärsii lihavien kriitikot eniten


    • Anonyymi

      Juu kyllä lihavuus on henkisen puolen juttuja, eli päässä vikaa. Mielisairauksia ei tarvitse enää tänä päivänä hävetä.

      • Anonyymi

        Vähänpä tiedät mistään!


    • Anonyymi

      Aloittaja, itselläsi on vikaa päässä!

      • Anonyymi

        Totta, mutta siitä ei tässä ollut kyse. Mielestäni myös lihavilla viiraa päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta siitä ei tässä ollut kyse. Mielestäni myös lihavilla viiraa päässä.

        Ei kaikilla. Hvp tiivisti asian aika hyvin: ”Osa lihavista syö vääränlaista ruokaa, osalla kylläisyys tulee huonosti ja osa ahmii henkisten syiden takia”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta siitä ei tässä ollut kyse. Mielestäni myös lihavilla viiraa päässä.

        Voit olla mitä mieltä haluat. Mutta kaikkia mielipiteitä ei kannattaisi julkaista. Häpäiset vain itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit olla mitä mieltä haluat. Mutta kaikkia mielipiteitä ei kannattaisi julkaista. Häpäiset vain itsesi.

        Mielipiteen omaamisessa ei ole mitään hävettävää. Surullista, että yrität vaientaa minut häpäisemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteen omaamisessa ei ole mitään hävettävää. Surullista, että yrität vaientaa minut häpäisemällä.

        En minä sinua häpäise. Itse sinä itsesi häpäiset tuomalla julki typeriä mielipiteitä muka tosiasioina. Sinun kannattaisi pitää tyhmät mielipiteesi ominasi eikä jakaa niitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla. Hvp tiivisti asian aika hyvin: ”Osa lihavista syö vääränlaista ruokaa, osalla kylläisyys tulee huonosti ja osa ahmii henkisten syiden takia”.

        Itse kokeilen nyt psykologista lähestymistapaa vaikka Ozempic hoitaakin tuon fyysisen puolen ja ruokakin on vaihtunut terveellisemmäksi. Kirjoittelen tuosta Noomista enemmän jahka olen kokeillut sitä enemmän. Kustannus oli 120 € per 5 kk eikä se perustu ihmisen antamaan yksilölliseen ohjaukseen jaan suurimmaksi osaksi itseohjaukseen ja tietokoneohjelmaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itse kokeilen nyt psykologista lähestymistapaa vaikka Ozempic hoitaakin tuon fyysisen puolen ja ruokakin on vaihtunut terveellisemmäksi. Kirjoittelen tuosta Noomista enemmän jahka olen kokeillut sitä enemmän. Kustannus oli 120 € per 5 kk eikä se perustu ihmisen antamaan yksilölliseen ohjaukseen jaan suurimmaksi osaksi itseohjaukseen ja tietokoneohjelmaan.

        Ravitsemusterapeutin ihanneasiakas on sellainen, jonka vääränlainen syöminen johtuu pelkästään tietämättömyydestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ravitsemusterapeutin ihanneasiakas on sellainen, jonka vääränlainen syöminen johtuu pelkästään tietämättömyydestä.

        Joo. On noitakin, osa ihmisistä on käsittämätttömän tietämättömiä. Osalla ihmisistä ei ole myöskään kykyä laskea eli ei ymmärretä että dl majoneesia sisältää 600 kcal eli neljäsosan päivän energiantarpeesta.

        Yksi lihavuuden syy in myös ruokariippuvuudet. Osalle eläminen ilman sokeria ja/tai eläinrasvaa (tai lihaa mutta se ei niinkään lihota) on mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravitsemusterapeutin ihanneasiakas on sellainen, jonka vääränlainen syöminen johtuu pelkästään tietämättömyydestä.

        Ei piisaa asiakkaat? täältäk löytyy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, mutta siitä ei tässä ollut kyse. Mielestäni myös lihavilla viiraa päässä.

        Minä katson TLC: n lihavuusohjelmia ja ihmettelen aina, miten ne saadaan haudattua, kun ovat syöneet itsensä kuoliaaksi. Tarvitsevat kahden ihmisen haudan ja,erikoisarkun. Näyttäisivät hautajaiset joskus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteen omaamisessa ei ole mitään hävettävää. Surullista, että yrität vaientaa minut häpäisemällä.

        Sinä et koskaan tiedä yksittäisten ihmisten tavoista etkä heidän aineenvauden häiriöistä siksi parempi kun ei käytä sitä mielipidettäsi kirjoittamalla asioita heistä äjokainen ihminen saa olla sellainen kun on, ei kurvit naista pahenna , joten annetaan vaan olla tälläiset asiat oman pään sisällä ilman että loukataan jotain ihmistä , sillä kun vertaillaan lihavuuttakin jo psyykkiseksi sairaudeksi alkaa olla mielestäni toisten kiusaamista . He joilla on ylipainoa kantaa itse kilonsa ei sinun niitä tartte kannella


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Joo. On noitakin, osa ihmisistä on käsittämätttömän tietämättömiä. Osalla ihmisistä ei ole myöskään kykyä laskea eli ei ymmärretä että dl majoneesia sisältää 600 kcal eli neljäsosan päivän energiantarpeesta.

        Yksi lihavuuden syy in myös ruokariippuvuudet. Osalle eläminen ilman sokeria ja/tai eläinrasvaa (tai lihaa mutta se ei niinkään lihota) on mahdotonta.

        Kun ruokahalu yhdistetâän heikkoon itsekuriin.... Täytyy harjoitella pientä kietäytymistä, motivoitua ja huomata, että voi syödä seuraanakin päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravitsemusterapeutin ihanneasiakas on sellainen, jonka vääränlainen syöminen johtuu pelkästään tietämättömyydestä.

        Koko ravintoterapointi on turhaa mitä lihavuuteen tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla. Hvp tiivisti asian aika hyvin: ”Osa lihavista syö vääränlaista ruokaa, osalla kylläisyys tulee huonosti ja osa ahmii henkisten syiden takia”.

        Mulla onkin tietty vakiateria, jota syön suurimman osan pääaterioista, koska se tekee kylläiseksi nopeammin ja kauemmin. Jotkin jopa lisäâvât ruokahalua,eikä kyse ole edes sellaisista ruista erityisesti. Ranskalaiset ovat osa hyvää ateriaa, ja kai perunat jos viitsii keitellâ. Spagetti ei mulla toimi ja riisi on siinä välillä, joka osan aikaa mun ruokalistalla satunnaisesti. Lihaa on vähän, kuten viljatuotteita, ja lasi maitoa,ja purkista saa vitamiineja, kivennäisaineita, muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla onkin tietty vakiateria, jota syön suurimman osan pääaterioista, koska se tekee kylläiseksi nopeammin ja kauemmin. Jotkin jopa lisäâvât ruokahalua,eikä kyse ole edes sellaisista ruista erityisesti. Ranskalaiset ovat osa hyvää ateriaa, ja kai perunat jos viitsii keitellâ. Spagetti ei mulla toimi ja riisi on siinä välillä, joka osan aikaa mun ruokalistalla satunnaisesti. Lihaa on vähän, kuten viljatuotteita, ja lasi maitoa,ja purkista saa vitamiineja, kivennäisaineita, muuta.

        En ehkä ihmettelisi miksi olen ylipainoinen, jos pitäisin ranskalaisia olennaisena osana hyvää ateriaa...


    • Anonyymi

      Eritäin tahditon ja lapselinen aloitus.Kuin syyllistävä.Onko sukusi kaikki laihoja,pitkiä,komeita tai kauniita nuoria miehiä ja naisia? Sama vanhemasi,isovanhempasi?Entä opettajasi,työ kaverisi? Katso tv 11. dokumentit ylipainoiset siskot,tai ystävät,kuin kolmas dokumentti on lihavuusleikaukset.Niin avaa hieman omia aivosolujasi.

    • Anonyymi

      Enemmän taitaa päässä olla vikaa sellaisilla, jotka arvostelevat muita ulkonäön, ulkomuodon, tai minkä tahansa perusteella.
      Koko tai näkö ei vaikuta mieleen sellaisella merkityksellä, että olisi muka päässä jotain vikaa.
      Parasta on antaa ihmisten olla sen kokoisia ja näköisiä kuin ovat. Kukin voi olla omaan itseensä tyytyväinen, tai tyytymätön.
      Miksi ihmiset tekisivät itselleen ongelman jonkun toisen ihmisen asioiden takia?
      Siinähän ei ole mitään järkeä. Paras keskittyä omaan olemiseen, toki muut huomioon ottaen, mutta ei haukkuen tai arvostellen ikävästi.

      • Anonyymi

        Onhan se kovin ikävää, jos ei omat taidot riitä pysymään normaalipainossa. Ei kyse ole huonosta tuurista, vaan siitä, että jossakin on vikaa silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kovin ikävää, jos ei omat taidot riitä pysymään normaalipainossa. Ei kyse ole huonosta tuurista, vaan siitä, että jossakin on vikaa silloin.

        Muuta tärkeämpää kuin solvaaminen, olisi auttaa sairaita ihmisä parantumaan.

        ”Viime aikoina on esitetty, että painonhallinta alkaa ja onnistuu psykologin vastaanotolla.

        Psykososiaalisia interventiota on tutkittu myös laihduttajilla. Cohrane review -katsauksen mukaan ovat vuoden seurannassa 2 kiloa tehokkaampia kuin hoitamatta jättäminen (10). Kaikki tutkimukset ovat lyhyitä, eli muutamien viikkojen tai maksimissaan noin vuoden mittaisia. Näiden perusteella ei voi sanoa, että psykosiaalisen hoitamisen olevan ratkaisevaa pitkällä 3-10 vuoden aikavälillä. Tavanomaiset käyttäytymisterapeuttiksi interventioiksi luokiteltavat tutkimukset (”behavioral interventions”) ovat ihan tavallista moniammatillista lihavuuden hoitoa, kts. esim. (11), eivätkä niissä tulokset ole muita hoitokeinoja yhtään vakuuttavampia.”

        https://www.pronutritionist.net/2017/04/lihavuuden-hoidon-dilemma/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta tärkeämpää kuin solvaaminen, olisi auttaa sairaita ihmisä parantumaan.

        ”Viime aikoina on esitetty, että painonhallinta alkaa ja onnistuu psykologin vastaanotolla.

        Psykososiaalisia interventiota on tutkittu myös laihduttajilla. Cohrane review -katsauksen mukaan ovat vuoden seurannassa 2 kiloa tehokkaampia kuin hoitamatta jättäminen (10). Kaikki tutkimukset ovat lyhyitä, eli muutamien viikkojen tai maksimissaan noin vuoden mittaisia. Näiden perusteella ei voi sanoa, että psykosiaalisen hoitamisen olevan ratkaisevaa pitkällä 3-10 vuoden aikavälillä. Tavanomaiset käyttäytymisterapeuttiksi interventioiksi luokiteltavat tutkimukset (”behavioral interventions”) ovat ihan tavallista moniammatillista lihavuuden hoitoa, kts. esim. (11), eivätkä niissä tulokset ole muita hoitokeinoja yhtään vakuuttavampia.”

        https://www.pronutritionist.net/2017/04/lihavuuden-hoidon-dilemma/

        Minähän juuri opastin sairaita ylipainoisia ihmisiä parantumaan armollisella elämäntavalla. Rennompaa asennetta eikä väkisin puurtamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän juuri opastin sairaita ylipainoisia ihmisiä parantumaan armollisella elämäntavalla. Rennompaa asennetta eikä väkisin puurtamista.

        Ihan hyvä aloitus, vaikka otsikko ja ensimmäinen virke olivat tarpeettoman provokatorisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän juuri opastin sairaita ylipainoisia ihmisiä parantumaan armollisella elämäntavalla. Rennompaa asennetta eikä väkisin puurtamista.

        Et sinä mitään opasta. Itseäsi vain korostat. Sitä paitsi sinulta ei ole pyydetty opastusta eikä neuvoja. Tyrkytät muka viisampana neuvojasi niille, joita ensin olet halveksinut päästään viallisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kovin ikävää, jos ei omat taidot riitä pysymään normaalipainossa. Ei kyse ole huonosta tuurista, vaan siitä, että jossakin on vikaa silloin.

        Jaa että taidot..
        Ehkä kaikilla ei ole edes halua pakottaa itseään pysymään jossain normaalipainossa.
        Minullakin on ylipainoa, en ole mitenkään liiallisen lihava, mutta olen ihan tyytyväinen itseeni ja elämääni. En halua alkaa piinata itseäni laihduttamalla, koska en siinä kuitenkaan onnistu.
        Tai ehkä voisin onnistuakin, en vain näe sitä tarpeelliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että taidot..
        Ehkä kaikilla ei ole edes halua pakottaa itseään pysymään jossain normaalipainossa.
        Minullakin on ylipainoa, en ole mitenkään liiallisen lihava, mutta olen ihan tyytyväinen itseeni ja elämääni. En halua alkaa piinata itseäni laihduttamalla, koska en siinä kuitenkaan onnistu.
        Tai ehkä voisin onnistuakin, en vain näe sitä tarpeelliseksi.

        Jatkat siis lihomista tai kieltäydyt sen yhden suupalan vähentämisestä jolla laihtuisit normaalipainoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän juuri opastin sairaita ylipainoisia ihmisiä parantumaan armollisella elämäntavalla. Rennompaa asennetta eikä väkisin puurtamista.

        Tarvitaan tiedon antamista, motivointia ja itsekurin harjoittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkat siis lihomista tai kieltäydyt sen yhden suupalan vähentämisestä jolla laihtuisit normaalipainoon?

        En jatka lihomista, pysynyt useamman vuoden samassa lievässä ylipainossa.
        Suupalatkin ovat jo nyt niin vähäisiä, ettei niistä ole paljon pois jätettävää, eli en napostele mitään ylimääräisiä suupaloja.
        Olen tuumaillut, että energiansaantini on ollut jo pitkään heikonpuoleista.


    • Anonyymi

      lihavuuden perus syy uusien tutkimusten mukaan on suoliaton bakteeri kanta jota laihoilla on monta miljoonaa lajia enemmän kuin lihavilla ja kun laihan ihmisen kakka on injektoitu eli istutettu lihavan suoleen, hän laihtuu, vaikka elää kuten ennen.

      polvi ja muut kivut estää liikkumisen.

      arvot ovat toiseblaiset eli laihuutta ihaileva arvostaa ulkonäköä,
      lihavat on syvällisemmistä asioista kiinnistuneet ehkä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Laihuutta ihaileva on terve ja toimintakykyinen. Lihaville tekeminen ja ehkä ajatteleminenkin on raskaampaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulosteensiirtoa on tutkittu Suomessa, eikä siitä ollut hyötyä laihdutuksessa https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2799634

        Seuraavaksi sitten aineenvaihdunnasta tutkimuksia. Jolla tosin ei ole merkitystä, kun syö sen mukaisesti. Tieteelliset tutkimukset on usein yhtä hyödyllisiä kuin dieettiohjeet, joilla ei koskaan saa pysyviä tuloksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laihuutta ihaileva on terve ja toimintakykyinen. Lihaville tekeminen ja ehkä ajatteleminenkin on raskaampaa.

        Ajattelemista ei paino haittaa millään tavalla, eli ei ole mitenkään raskaampaa ajatella asioita.
        Fyysinen tekeminen saattaa muuttua raskaammaksi, jos kertyy runsaasti ylipainoa.


    • Anonyymi

      Ei ainakaan niillä lihavilla, jotka tunnen, ole mitään päänsisäistä vikaa, ellei huono itsetunto ole se, mitä tarkoitit (tuskin kuitenkaan, enemmän vetosit mielenvikaisuuteen sanavalintoinesi). Geeneissä menee monella tai sitten vain naisilla helppous laihduttaa ja lihoakin, myös sukupuolihormonit määräävät, ne vaikuttavat paljonkin siihen, miten paino nousee tai laskee, ja toki elintavatkin mutteivät niin paljon, kuin aina väitetään, ellei täysin ahmimishäiriöinen ole. Laihoilla miehilläkin kaljamahoineen ei ole aina se kalja syynä vaan stressitasot kehossa, lihavemmilla miehillä sitten elintavat kokonaan syynä. Kiva aina toki, että joku normaalipainoinen tekee tällaisia aloituksia muita kritisoiden, kun tietää aina varmasti, miksi muut ovat lihavia, ja hänhän ei ole, jos ja yleensä ei koskaan ole ollutkaan, mutta luulee omaavansa jotenkin paremman itsekurin ja tavat. Jos eivät ihmiset syö liikaa ja ei ole itsekuria, sitten on päässä vikaa, geeneistä viis, kaikki on liiassa hampurilais- tai pitsamäärässä... Ja osa on toki siinä, mutta se järjetön lihominen harvemmin on.

    • Anonyymi

      Mun tuntemillä liikalihavilla on selvästi päässä vikaa ja paljon! Semmonenki sanonta on että lihavat on lepposia. Paskan marjat! Perkeleellisen kaunasta ja kateellista sakkia kaikkia itteensä laihempia kohtaan ja kiukuttelevat massojensa kanssa.
      Onhan selvää ettei kukaan päästä itteeensä semmoseen kuntoon mitä ne on, jos ei pääsä viiraa. Kai sen nyt jokanen tänä päivänä tajuaa millä lihoo ja millä konstin ei.

    • Anonyymi

      Miksi pitäisi olla sen näköinen ja kokoinen, mitä joku toinen haluaa?
      On lupa olla täysin oma itsensä, koosta välittämättä.
      Pääasia, että on itseensä tyytyväinen.

      • Anonyymi

        Se lupa on nykyisin runsaasti käytössä ja PAINO sanalla RUNSAASTI.

        Kukaan, ei varmasti tosissaan usko, että joku ylipainoinen kilojensa kanssa huohottava läski, voisi olla itseensä tyytyväinen, tai jos on, niin sitä vikaa on siellä päässä ihan tosi paljon.

        Kyllähän sitä jokainen saa olla oma itsensä, ja pitääkin, mutta mitä tekemistä läskillä on sen asian kanssa. Sitä voi olla oma itsensä hoikkanakin, ja jättää vähän muillekin ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lupa on nykyisin runsaasti käytössä ja PAINO sanalla RUNSAASTI.

        Kukaan, ei varmasti tosissaan usko, että joku ylipainoinen kilojensa kanssa huohottava läski, voisi olla itseensä tyytyväinen, tai jos on, niin sitä vikaa on siellä päässä ihan tosi paljon.

        Kyllähän sitä jokainen saa olla oma itsensä, ja pitääkin, mutta mitä tekemistä läskillä on sen asian kanssa. Sitä voi olla oma itsensä hoikkanakin, ja jättää vähän muillekin ruokaa.

        Ylipaino on kovin yleistä, lihavuus on eri asia kuin ylipaino.
        Jotkut kyllä näkevät jo lievästikin ylipainoisen ihmisen " läskinä ", tai joku voi sanoa laihaa ihmistä anorektikoksi, vaikkei sellaista olisikaan.
        Eli ihminen, joka näkee toisen, määrittelee itse oman mielipiteensä toisesta, ja käyttää sanoja, joita haluaa käyttää. Joskus hyvinkin loukkaavia ja ivallisia.
        Silloin voisi mennä vähän itseensä ja miettiä, miksi muita täytyy haukkua, itsellä ei ole kaikki hyvin, jos täytyy solvata muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipaino on kovin yleistä, lihavuus on eri asia kuin ylipaino.
        Jotkut kyllä näkevät jo lievästikin ylipainoisen ihmisen " läskinä ", tai joku voi sanoa laihaa ihmistä anorektikoksi, vaikkei sellaista olisikaan.
        Eli ihminen, joka näkee toisen, määrittelee itse oman mielipiteensä toisesta, ja käyttää sanoja, joita haluaa käyttää. Joskus hyvinkin loukkaavia ja ivallisia.
        Silloin voisi mennä vähän itseensä ja miettiä, miksi muita täytyy haukkua, itsellä ei ole kaikki hyvin, jos täytyy solvata muita.

        Kyllä se on ihan yleinen mielipide, milloin ihminen on liikalihava. Ei se ole mikään yhden yksilön määritelmä. Miksi liikalihavat haluaa aina puolustella kilojaan ja syyllistää heitä, jotka tietävät että sellainen on merkki sairaudesta. Miksi eivät myönnä sitä, ja ala tehdä jotakin eikä vain syödä. Tietysti on niitä tapauksia, jolloin se todella on sairaus, mutta valtaosa lihavista kuitenkin on lihavia siitä syystä, että paskat välittävät terveydestään tai ehkä oikein muustakaan. Sitten ollaan tyyliin että tämä on minun asia ei kuului muille. Kyllä se ainakin tuntuu muille, jos sellainen joutuu vaikkapa hoidettavaksi, ja muut joutuu hoitamaan. Puhumattakaan että on ihan hiton vastenmielistä. Ja kun olisikin vaan ne aikuiset, mutta sitten laittavat monet saman taakan lapsilleen. Yritetään jotenkin aivopestä hoikkia uskomaan, että se on ihan normaalia, että me hei painetaan rapiat puoltoistasataakiloo. Se ei ole normaalia. Se ei ole lähelläkään normaalia. Että sikäli turha tulla sanomaan että pitäis katsoo peiliin jos on arvostelemassa lihavia. Joo, katsonkin, näen terveen hoikan ihmisen jolla on kaikki ok, onko niillä lihavilla. No ei ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan yleinen mielipide, milloin ihminen on liikalihava. Ei se ole mikään yhden yksilön määritelmä. Miksi liikalihavat haluaa aina puolustella kilojaan ja syyllistää heitä, jotka tietävät että sellainen on merkki sairaudesta. Miksi eivät myönnä sitä, ja ala tehdä jotakin eikä vain syödä. Tietysti on niitä tapauksia, jolloin se todella on sairaus, mutta valtaosa lihavista kuitenkin on lihavia siitä syystä, että paskat välittävät terveydestään tai ehkä oikein muustakaan. Sitten ollaan tyyliin että tämä on minun asia ei kuului muille. Kyllä se ainakin tuntuu muille, jos sellainen joutuu vaikkapa hoidettavaksi, ja muut joutuu hoitamaan. Puhumattakaan että on ihan hiton vastenmielistä. Ja kun olisikin vaan ne aikuiset, mutta sitten laittavat monet saman taakan lapsilleen. Yritetään jotenkin aivopestä hoikkia uskomaan, että se on ihan normaalia, että me hei painetaan rapiat puoltoistasataakiloo. Se ei ole normaalia. Se ei ole lähelläkään normaalia. Että sikäli turha tulla sanomaan että pitäis katsoo peiliin jos on arvostelemassa lihavia. Joo, katsonkin, näen terveen hoikan ihmisen jolla on kaikki ok, onko niillä lihavilla. No ei ole!

        Tietenkin jokaisella saa olla omat mielipiteensä asioista, mistä tahansa.
        Hyvä käytös ja huomaavaisuus ovat sellainen voimavara, ettei ole tarvetta sanoa aina mielipidettään ääneen, etenkään toista arvostelevalla ja loukkaavalla tavalla.

        Ja mistä tiedät, onko jollain näkemälläsi ihmisellä kaikki ok, vai ei? Oli sitten lihava tai laiha.
        Tuntematta toista ei voi tietää, onko toisella asiat ok, vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on ihan yleinen mielipide, milloin ihminen on liikalihava. Ei se ole mikään yhden yksilön määritelmä. Miksi liikalihavat haluaa aina puolustella kilojaan ja syyllistää heitä, jotka tietävät että sellainen on merkki sairaudesta. Miksi eivät myönnä sitä, ja ala tehdä jotakin eikä vain syödä. Tietysti on niitä tapauksia, jolloin se todella on sairaus, mutta valtaosa lihavista kuitenkin on lihavia siitä syystä, että paskat välittävät terveydestään tai ehkä oikein muustakaan. Sitten ollaan tyyliin että tämä on minun asia ei kuului muille. Kyllä se ainakin tuntuu muille, jos sellainen joutuu vaikkapa hoidettavaksi, ja muut joutuu hoitamaan. Puhumattakaan että on ihan hiton vastenmielistä. Ja kun olisikin vaan ne aikuiset, mutta sitten laittavat monet saman taakan lapsilleen. Yritetään jotenkin aivopestä hoikkia uskomaan, että se on ihan normaalia, että me hei painetaan rapiat puoltoistasataakiloo. Se ei ole normaalia. Se ei ole lähelläkään normaalia. Että sikäli turha tulla sanomaan että pitäis katsoo peiliin jos on arvostelemassa lihavia. Joo, katsonkin, näen terveen hoikan ihmisen jolla on kaikki ok, onko niillä lihavilla. No ei ole!

        Jaahas joku random kusipää siellä huutelee. Mikäli et ole nähnyt American History X -leffaa, niin suosittelen katsomaan, varsinkin sen alun. Siinä on just sulle sopiva kohtaus, "Hampaat katukiveen".


      • Anonyymi

        Pääasia ja korostus sanalla pää. Jotain vikaa varmaan tarttee olla, jos ei itte näe ylimääräsissä läskeissä mitään vikaa kun muut kyllä näkee ja kokee.
        Eri asia sitten suurikokosuus, toiset on suurempia kun on vaan ronskin kokosia on lihaksia ja massaa niinko jollain työmiehillä jotka tekee fyysisesti raskasta työtä.

        Mutta ehron tahroin läskiä ittelleen syöneitten on turha selittää. On lupa joo, ei riko lakia läskisyys, joskin mun mielestä jotai läskiveroo voitasi alkaa harkita, tulee yhteiskunnalle kalliiks.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen kysymys.

      Jatkokysymyksenä voisi heittää että paraneeko tuo olettamasi vika päässä kun lihava laihtuu?

      Vika päässä siis riippuu rasvakerroksesta tai sitten jostain muusta, tuntemattomasta syystä? Mikäli vika ei laihduttamalla lähde, sen täytyy siis johtua jostain muusta tekijästä?

      T kn

    • Anonyymi

      Mikäs vika sinulla on todettu päässä?

      • Anonyymi

        Kusipäisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kusipäisyys.

        Se onkin aika raskas vaiva, etenkin kantajalle itselleen.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Liikunnan ei kuulu olla veren maku suussa tekemistä, siinä ei ole enää mitään nautitonta.


    • Anonyymi

      Helpompaa tuo on, kun on terve.

    • Anonyymi

      Aloittajalla on iso vika päässä!!

      • Anonyymi

        Oletpas sinä kiva tapainen kun noin sanot.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja sitä mieltä että kaikkien pitäis nyt miellyttää sen silmää jos on ite laihduttanut kaks kiloo? Tais lähtee aivoista neki kilot. Voi kun älyäisit hankkia itelles elämän😥😥

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Stressi lihottaa, samoin liian pitkät ruokailuvälit. Itse laihdun aina kun muistan alkaa syömään 5 kunnon ateriaa päivässä.

      • Anonyymi

        Stressi laihduttaa kuten mentaalinen ja fyysinen aktiviteetti. Siirtyminen nuoruuden ruokailuun lihotta jopa 10 kg talven aikana.


    • Anonyymi

      Erilaisuudet ihmisten aineenvaihdunnassa saattaa aiheuttaa painon nousua. Mutta monet voivat paremmin kun ovat pyöreitä, ja oikeastaan kun ajattelee niin miksi kaikkien olisi oltava laihoja, kai jokainen saa olla sellainen kun on.
      Kaikki kurvikkaat naiset eivät ole mitenkään vihaisia, minulla oli ystävätär jolla oli painoa reilusti, mutta oli aina hyväntuulinen ja humoristinen ja hyvin kauniit kasvot omisti myös.äkun katsoo vanhoja maalauksia naisista niin harvoin niissä on itään hoikkia ihmisiä , niin etttä tämä laihdutus hysteria nykyään on mennyt yli äyräitten .

      • Anonyymi

        Kyllä mun elâmä on parempaa jopa maatessa, istuessa,, liikunnasta puhumattakaan, kun ei ole vatsaa isompaa, joka kai lie enemmän miesten ongelma.


    • Anonyymi

      Lihavista iso osa on kokeillut dieettejä, jotka eivät vanhemmiten varsinkaan toimi, pitämään painoa kurissa, koska ruokahalu sen jälkeen on tavallista suurempi.

      Ap laihtui ja pysyvästi mahdollisesti, koska söi vain kulutuksensa verran ja liikkui siihen päälle, ja sen jälkeen pysyvyys on kiinnii siitä, ettei syö enempää kuin kuluttaa, jota varten on oltava ruoka-ajat ja tai ettâ syö tietyt määrä, joilla ei ole nälkä, ei liho, ei laihdu.

    • Anonyymi

      Ilkeät (tai yksinkertaiset) katsovat oikeudekseen arvostella onpa sitten lihava tai laiha. Jos vähänkään poikkeaa keskiverrosta on heillä on asiaan loukkaavat sanansa sanottavana.

      • Anonyymi

        Loukataan myös tarvittaessa keskivertoa.


    • Anonyymi

      Kerroppa se,ei ruokahalua,kun menee kauppaan ruokaostoksille,ei mitään tee mieli..joten ostin purkin ananasta ja purkin jogurttia ja niillä päivä pärjätään taas.En käytä psyykelääkkeitä tai alkoholia.165cm pitkä ja painoa alkaa olla 80kg.Missä mättää?...ei kannata katsoa kieroon ketään ylipainoista,kun et tiedä hänen sairauksistaan yhtään mitään...ja kun aikaa menee saatat itse olla paljon pahemmassa tilanteessa.

    • Anonyymi

      Minäkin lihosin 20kg psyykenlääkkeet aloitettuani. Päässä oli siis vikaa. Kova työ oli laihduttaa ne kilot pois. Tai oikeastaan se oli helppoa, sitten kun lopetti laihduttamisen ja aloitti terveet elintavat. Enää ei ole päässä vikaa, koska olen normaalipainoinen.

      • Anonyymi

        Pieni ristiriita,.
        Olet ollut laiha vielä silloin, kun olet saanut psyykenlääkkeet. Ne ovat sitten lihottaneet sen 20 kg. Eli ennen lihomista sinulla oli päässä vikaa ?
        Kun laihdutit ja aloitit terveet elämäntavat, ok, varmasti auttoi päähänkin.
        Kirjoitat kuitenkin, ettei enää ole päässä vikaa, koska olet normaalipainoinen.
        Ajattelet siis itse, että painoa pudottamalla pää parani ?

        No juu, pientä pilkun viilausta...pääasiahan on, että olet laihtunut, elät terveellisesti, eikä päässä ole enää vikaa. Kaikkea hyvää.


    • Anonyymi

      Voi kun kaikille Biafralaisille ja muillekin afrikkalaisille saisi tommonsen aineenvaihunta jutun päälle. Kaikki afrikkalaiset olis hirveen läskejä vaikka ei ikinä söisi mitään. :D huu haa

    • Anonyymi

      Läski on läski sen takia että syö enemmän kuin kuluttaa. Fysiikan laki. Muutenhan olisi keksitty myös ikiliikkuja ja auto jota ei ikinä tarvitse tankata.

    • Anonyymi

      On vikaa,Sitä pitää alkaa laihduttamaan heti jos on lihonut 2 kiloa eikä 20 kiloa.

      • Anonyymi

        Juu. Itsellä sama. Dieetti päälle heti kun lihonut 2kg. Ei päässä vikaa.


    • Anonyymi

      Syy on väärissä vanhemmissa. Syntymälahjana ja varhaislapsuuden täydennyksenä runsaasti rasvasoluja. Rasvasolujen lukumäärään ei enää voi ennen murrosikääkään vaikuttaa. Niiden määrä on loppuelämän lahja.
      Kokoon voi vaikuttaa.
      Paljon soluja > suurempi taipumus lihomiseen!
      Tutkitun tiedon lisäksi minulla on omakohtaista vertailevaa kokemusta ravinnon hyötysuhteesta vertailukelpoisten yksilöiden välillä samissa olosuhteissa ja sapuskoissa.

    • Anonyymi

      Ehkä rennosti ottamisesta on hyötyä, sillä myös meditointi auttaa kuulemma painon pudottamisessa. Se vahvistaa aivojen etuotsalohkon aktiivisuutta, jolloin kyky sanoa ei epäterveelliselle ruualle vahvistuu. Otsalohkot jos ovat vaurioituneet esim tupakan tai tiettyjen lääkkeitten takia silloin ei hallitse mielihaluja eikä noudata sääntöjä. Mutta läskiä pitäisi myös tutkia itsessään, sehän kai erittää hormonia, jolloin on vaikea vastustaa ruokaa. Läski toimii kuin loinen kehossa, vaatii vain lisää hiilareita heti kun sen saanti loppuu. Ei sille kasvikset kelpaa, eihän ne kasvata läskiä. Ei mitään terveellistä läski tarvitse. Läski manipuloi ihmistä toimimaan haluamallaan tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe