Tulehdus hampaan juuren alla

Anonyymi-ap

Olen käynyt useinkin kerran h-lääkärissä, ongelma on juurihoidetun hampaan juuren alla oleva tulehdus. Näkyy kuvissa. On sanottu että se hammas "voidaan poistaa". Ei nyt kuitenkaan ole poistettu, särkyaikoina olen käynyt, on paikattu viereinen hammas, korjattu ikenien vetäytymistä ym. En ymmärrä sitä, kun minulla tulehdus on todettu, eihän yllämainitut toimenpiteet poista sitä tulehdus. Vai kuinka, olisin iloinen jos jollain olisi jotain kommentteja! Vai onkohan asia niin, että särkyaikana ne ei ehdi poistaa sitä. Julkisella puolella olen käynyt.

2

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo korjattu ikenien vetäytymistä lienee ainut toimenpide joka on voinut olla avuksi sille että implantin alle ei menisi ruoantähteitä joita et itse voi poistaa. En usko että siitäkään on hyötyä ennenkuin implantin alla oleva mätä on saatu pois, sitten kyllä ienkorjaus on paikallaan. Itse menen tällaiseen leikkaukseen (toivottavasti näillä ruuhkilla pääsen) kohtapuolin, tarkastusaika on jo annettu. Eli omalla kohdalla hammaslääkärin moka, ei oma hampaiden hoitamattomuus.
      Yksi vastaava on jo tehty. Siihen kohtaan oli tehty juurihoito. Muistan kun hammaslääkäri sanoi: tässä on jotain kummallista mutta täytän nyt kuitenkin tämän juuren. Eli silloin jo huomasi ettei ollut puhdistus onnistunut. Vastuutonta. Oli menyt niin pahaksi että jouduttiin poistamaan.
      Luulen että hampaaseen pitää tehdä sellainen leikkaus/avaaminen että mätä voidaan poistaa ja kohta puhdistaa hyvin kaikesta mädästä.
      Se tässä on kun hammaslääkäri syyttää että potilas on hoitanut hampaita huonosti. Todellisuudessa olen hoitanut hyvin sen mihin kohtiin itse pääsen putsaamaan. Kun on kuoria, impalantteja ja silta, ikenien oma muoto on muuttunut, ientaskuja on auki ja ruokaa pääsee juuren lähelle tulehduttamaan ja lopuksi keräämään mätää. Eli itse ei voi kokonaisvaltaisesti vaikuttaa, pitäisi käydä ammatti-ihmisellä putsauttamassa vähintään kolmen kuukauden välein.
      Nämä tiedot siis oman suukaluston hoidon myötä tullut, olen ihan eri alalla itse mutta perehtynyt asiaan paljon lukemalla kaikki eteensattuvat artikkelit.

      • Anonyymi

        Niin puhun tuossa paljon implantista, mutta aivan sama tilanne on juurihoidetulla hampaalla. Siinä rassataan hammasta niin että oma hammasta suojaava ien lähtee irtoamaan ja ruokaa alkaa päästä hampaan juureen. Jos sanot tämän hammaslääkärille, hän kieltää asian ja sanoo että se on vain omahoidosta kiinni, Ei ole. Se on hammaslääkärin alunperin huolimattomasti tehty työ.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1785
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1174
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1161
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe