Olen käynyt useinkin kerran h-lääkärissä, ongelma on juurihoidetun hampaan juuren alla oleva tulehdus. Näkyy kuvissa. On sanottu että se hammas "voidaan poistaa". Ei nyt kuitenkaan ole poistettu, särkyaikoina olen käynyt, on paikattu viereinen hammas, korjattu ikenien vetäytymistä ym. En ymmärrä sitä, kun minulla tulehdus on todettu, eihän yllämainitut toimenpiteet poista sitä tulehdus. Vai kuinka, olisin iloinen jos jollain olisi jotain kommentteja! Vai onkohan asia niin, että särkyaikana ne ei ehdi poistaa sitä. Julkisella puolella olen käynyt.
Tulehdus hampaan juuren alla
2
361
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo korjattu ikenien vetäytymistä lienee ainut toimenpide joka on voinut olla avuksi sille että implantin alle ei menisi ruoantähteitä joita et itse voi poistaa. En usko että siitäkään on hyötyä ennenkuin implantin alla oleva mätä on saatu pois, sitten kyllä ienkorjaus on paikallaan. Itse menen tällaiseen leikkaukseen (toivottavasti näillä ruuhkilla pääsen) kohtapuolin, tarkastusaika on jo annettu. Eli omalla kohdalla hammaslääkärin moka, ei oma hampaiden hoitamattomuus.
Yksi vastaava on jo tehty. Siihen kohtaan oli tehty juurihoito. Muistan kun hammaslääkäri sanoi: tässä on jotain kummallista mutta täytän nyt kuitenkin tämän juuren. Eli silloin jo huomasi ettei ollut puhdistus onnistunut. Vastuutonta. Oli menyt niin pahaksi että jouduttiin poistamaan.
Luulen että hampaaseen pitää tehdä sellainen leikkaus/avaaminen että mätä voidaan poistaa ja kohta puhdistaa hyvin kaikesta mädästä.
Se tässä on kun hammaslääkäri syyttää että potilas on hoitanut hampaita huonosti. Todellisuudessa olen hoitanut hyvin sen mihin kohtiin itse pääsen putsaamaan. Kun on kuoria, impalantteja ja silta, ikenien oma muoto on muuttunut, ientaskuja on auki ja ruokaa pääsee juuren lähelle tulehduttamaan ja lopuksi keräämään mätää. Eli itse ei voi kokonaisvaltaisesti vaikuttaa, pitäisi käydä ammatti-ihmisellä putsauttamassa vähintään kolmen kuukauden välein.
Nämä tiedot siis oman suukaluston hoidon myötä tullut, olen ihan eri alalla itse mutta perehtynyt asiaan paljon lukemalla kaikki eteensattuvat artikkelit.- Anonyymi
Niin puhun tuossa paljon implantista, mutta aivan sama tilanne on juurihoidetulla hampaalla. Siinä rassataan hammasta niin että oma hammasta suojaava ien lähtee irtoamaan ja ruokaa alkaa päästä hampaan juureen. Jos sanot tämän hammaslääkärille, hän kieltää asian ja sanoo että se on vain omahoidosta kiinni, Ei ole. Se on hammaslääkärin alunperin huolimattomasti tehty työ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019