Tulehdus hampaan juuren alla

Anonyymi-ap

Olen käynyt useinkin kerran h-lääkärissä, ongelma on juurihoidetun hampaan juuren alla oleva tulehdus. Näkyy kuvissa. On sanottu että se hammas "voidaan poistaa". Ei nyt kuitenkaan ole poistettu, särkyaikoina olen käynyt, on paikattu viereinen hammas, korjattu ikenien vetäytymistä ym. En ymmärrä sitä, kun minulla tulehdus on todettu, eihän yllämainitut toimenpiteet poista sitä tulehdus. Vai kuinka, olisin iloinen jos jollain olisi jotain kommentteja! Vai onkohan asia niin, että särkyaikana ne ei ehdi poistaa sitä. Julkisella puolella olen käynyt.

2

588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo korjattu ikenien vetäytymistä lienee ainut toimenpide joka on voinut olla avuksi sille että implantin alle ei menisi ruoantähteitä joita et itse voi poistaa. En usko että siitäkään on hyötyä ennenkuin implantin alla oleva mätä on saatu pois, sitten kyllä ienkorjaus on paikallaan. Itse menen tällaiseen leikkaukseen (toivottavasti näillä ruuhkilla pääsen) kohtapuolin, tarkastusaika on jo annettu. Eli omalla kohdalla hammaslääkärin moka, ei oma hampaiden hoitamattomuus.
      Yksi vastaava on jo tehty. Siihen kohtaan oli tehty juurihoito. Muistan kun hammaslääkäri sanoi: tässä on jotain kummallista mutta täytän nyt kuitenkin tämän juuren. Eli silloin jo huomasi ettei ollut puhdistus onnistunut. Vastuutonta. Oli menyt niin pahaksi että jouduttiin poistamaan.
      Luulen että hampaaseen pitää tehdä sellainen leikkaus/avaaminen että mätä voidaan poistaa ja kohta puhdistaa hyvin kaikesta mädästä.
      Se tässä on kun hammaslääkäri syyttää että potilas on hoitanut hampaita huonosti. Todellisuudessa olen hoitanut hyvin sen mihin kohtiin itse pääsen putsaamaan. Kun on kuoria, impalantteja ja silta, ikenien oma muoto on muuttunut, ientaskuja on auki ja ruokaa pääsee juuren lähelle tulehduttamaan ja lopuksi keräämään mätää. Eli itse ei voi kokonaisvaltaisesti vaikuttaa, pitäisi käydä ammatti-ihmisellä putsauttamassa vähintään kolmen kuukauden välein.
      Nämä tiedot siis oman suukaluston hoidon myötä tullut, olen ihan eri alalla itse mutta perehtynyt asiaan paljon lukemalla kaikki eteensattuvat artikkelit.

• Anonyymi

Niin puhun tuossa paljon implantista, mutta aivan sama tilanne on juurihoidetulla hampaalla. Siinä rassataan hammasta niin että oma hammasta suojaava ien lähtee irtoamaan ja ruokaa alkaa päästä hampaan juureen. Jos sanot tämän hammaslääkärille, hän kieltää asian ja sanoo että se on vain omahoidosta kiinni, Ei ole. Se on hammaslääkärin alunperin huolimattomasti tehty työ.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      71
      2772
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2328
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2168
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2065
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1474
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1429
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1152
    8. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      69
      1067
    9. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1060
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      119
      1014
    Aihe