Olen käynyt useinkin kerran h-lääkärissä, ongelma on juurihoidetun hampaan juuren alla oleva tulehdus. Näkyy kuvissa. On sanottu että se hammas "voidaan poistaa". Ei nyt kuitenkaan ole poistettu, särkyaikoina olen käynyt, on paikattu viereinen hammas, korjattu ikenien vetäytymistä ym. En ymmärrä sitä, kun minulla tulehdus on todettu, eihän yllämainitut toimenpiteet poista sitä tulehdus. Vai kuinka, olisin iloinen jos jollain olisi jotain kommentteja! Vai onkohan asia niin, että särkyaikana ne ei ehdi poistaa sitä. Julkisella puolella olen käynyt.
Tulehdus hampaan juuren alla
2
410
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo korjattu ikenien vetäytymistä lienee ainut toimenpide joka on voinut olla avuksi sille että implantin alle ei menisi ruoantähteitä joita et itse voi poistaa. En usko että siitäkään on hyötyä ennenkuin implantin alla oleva mätä on saatu pois, sitten kyllä ienkorjaus on paikallaan. Itse menen tällaiseen leikkaukseen (toivottavasti näillä ruuhkilla pääsen) kohtapuolin, tarkastusaika on jo annettu. Eli omalla kohdalla hammaslääkärin moka, ei oma hampaiden hoitamattomuus.
Yksi vastaava on jo tehty. Siihen kohtaan oli tehty juurihoito. Muistan kun hammaslääkäri sanoi: tässä on jotain kummallista mutta täytän nyt kuitenkin tämän juuren. Eli silloin jo huomasi ettei ollut puhdistus onnistunut. Vastuutonta. Oli menyt niin pahaksi että jouduttiin poistamaan.
Luulen että hampaaseen pitää tehdä sellainen leikkaus/avaaminen että mätä voidaan poistaa ja kohta puhdistaa hyvin kaikesta mädästä.
Se tässä on kun hammaslääkäri syyttää että potilas on hoitanut hampaita huonosti. Todellisuudessa olen hoitanut hyvin sen mihin kohtiin itse pääsen putsaamaan. Kun on kuoria, impalantteja ja silta, ikenien oma muoto on muuttunut, ientaskuja on auki ja ruokaa pääsee juuren lähelle tulehduttamaan ja lopuksi keräämään mätää. Eli itse ei voi kokonaisvaltaisesti vaikuttaa, pitäisi käydä ammatti-ihmisellä putsauttamassa vähintään kolmen kuukauden välein.
Nämä tiedot siis oman suukaluston hoidon myötä tullut, olen ihan eri alalla itse mutta perehtynyt asiaan paljon lukemalla kaikki eteensattuvat artikkelit.- Anonyymi
Niin puhun tuossa paljon implantista, mutta aivan sama tilanne on juurihoidetulla hampaalla. Siinä rassataan hammasta niin että oma hammasta suojaava ien lähtee irtoamaan ja ruokaa alkaa päästä hampaan juureen. Jos sanot tämän hammaslääkärille, hän kieltää asian ja sanoo että se on vain omahoidosta kiinni, Ei ole. Se on hammaslääkärin alunperin huolimattomasti tehty työ.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818