Nuoruus tuli takaisin ja läski lähtee

Anonyymi-ap

Sain suunniteltua nyt ruokavalion ja kuntoiluohjelman jolla olen paremmassa kunnossa kuin 25 vuotiaana vaikka olen jo 61 vuotias mies.

Kalorit 1300 päivässä ja pyöräily 2 tuntia+ rullaluisteluhiihtoa painoilla 1,5 tuntia päivässä.

Olo on erittäin hyvä ja verenpaine normaali ja seksikunto erinomainen aivan samanlainen kuin se oli silloin nuorenakin .

Ravinnolla tuntuu olevan suuri vaikutus terveyteen.

84

763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai jaa. Ikävä sulle, että menetit nuoruutesi. Onneksi vanhoilla päivilläsi ruoka ja tuntikausien liikunta on tuonut elämääsi kaiken mahdollisen sisällön.

      • Anonyymi

        En minä aikaisemminkaan ole ollut huonossa kunnossa
        Kunto on vain noussut nyt jyrkästi ylöspäin entisestään

        Kyllä tuo on vielä kohtuullista liikuntaa,nytkin olisin voinut tehdä aivan hyvin 4 tunnin pyörälenkin,mutta teen mielummin toisen lenkin hiihtäen eikä sekään ole liian pitkä lenkki.
        Jos tulosta haluaa niin sen eteen pitää tehdä työtä.

        Ei sitä ihminen näköjään paljon ruokaa tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä aikaisemminkaan ole ollut huonossa kunnossa
        Kunto on vain noussut nyt jyrkästi ylöspäin entisestään

        Kyllä tuo on vielä kohtuullista liikuntaa,nytkin olisin voinut tehdä aivan hyvin 4 tunnin pyörälenkin,mutta teen mielummin toisen lenkin hiihtäen eikä sekään ole liian pitkä lenkki.
        Jos tulosta haluaa niin sen eteen pitää tehdä työtä.

        Ei sitä ihminen näköjään paljon ruokaa tarvitse.

        "Ei sitä ihminen näköjään paljon ruokaa tarvitse."

        Ei niin. Riittää että syö karkkia ja varsinkin jäätelöä näin kuumilla ilmoilla.


    • Anonyymi

      Miten erektiot?

    • Anonyymi

      Kyllä käy katteeks!
      23v ikäisenä tein olympianostoissa maksimini
      Kisakelpoinen punnerreus 100kg. Polvet suorina ilman alkupotkua ja allemenoa.
      Tempaus kyykkyyn 100kg.
      Työntö saksiin 120kg.
      Sarja oli 82,5kg. Treenipaino noin 84kg.

      Ryhdyin kohentelemaan kuntoani 38:n rappiovuoden jälkeen enkä ole päässyt lähellekään noita 23v ajan tuloksia.
      Itse asiassa viimeiset vuodet 67v - 80v ovat olleet syöksynomaista taantmista vaikka olen hangoitellut systemaattisesti vastaan.

    • Anonyymi

      Tuo on ihan liian vähän kaloreita jos aikoo parantaa kuntoa ja lihasvoimaa.

      • Näinpä. Ahmimishäiriöisen pakonomaista laihdutusta.


      • Anonyymi

        Kyllä se näyttää hyvin riittävän koska paino on vain 64,5 kiloa ja ravinnon laatu on nyt niin hyvä.

        Ei ole mitään väsymystä eikä heikotusta vaikka kalorit vain 1300 rasva 4g hiilihydraatti 194,proteeni 30 g

        Panttasin alussa sitä toista ateriaa iltaan,mutta se kannattaakin syödä aikaisemmin heti sen toisen liikuntasuorituksen jälkeen ja syödä illalla vain kevyesti .
        Eli syön ne ateriat heti liikunnan jälkeen.

        Aikaisemmin olen laihduttanut vain suurilla kaloreilla.
        2300-2800


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näyttää hyvin riittävän koska paino on vain 64,5 kiloa ja ravinnon laatu on nyt niin hyvä.

        Ei ole mitään väsymystä eikä heikotusta vaikka kalorit vain 1300 rasva 4g hiilihydraatti 194,proteeni 30 g

        Panttasin alussa sitä toista ateriaa iltaan,mutta se kannattaakin syödä aikaisemmin heti sen toisen liikuntasuorituksen jälkeen ja syödä illalla vain kevyesti .
        Eli syön ne ateriat heti liikunnan jälkeen.

        Aikaisemmin olen laihduttanut vain suurilla kaloreilla.
        2300-2800

        Onko painoindeksi sulle nuoruuden synonyymi?

        Minun pappa 83v joutui sairaalaan kun painoi 46 kg. Sinun laskuopin mukaan oli nuorempi kuin sinä. Vanhusten alipaino on tavallista. Proteiinia ei tule riittävästi, lihaskato joka on vanhuuden merkki on sinusta siis paluu nuoruuteen?


    • Anonyymi

      Paljonko proteiinia mahtuu dieettiisi?

      • Anonyymi

        30 grammaa mikä riittää oikein hyvin.
        Ei se voi ollakaan millään suurempi noin pienellä kalorimäärällä.

        Onhan tämä nyt aivan järkevä diettiä vesipaastoon ja ihmediettiin verrattuna
        Lentoemännän dietissäkin kalorit on vain 600


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 grammaa mikä riittää oikein hyvin.
        Ei se voi ollakaan millään suurempi noin pienellä kalorimäärällä.

        Onhan tämä nyt aivan järkevä diettiä vesipaastoon ja ihmediettiin verrattuna
        Lentoemännän dietissäkin kalorit on vain 600

        Rasvaakin on liian vähän, mutta olet oman tiesi kulkija, joka ei muiden neuvoja kuuntele. Sen sijaan muita kyllä olet itse aina neuvomassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rasvaakin on liian vähän, mutta olet oman tiesi kulkija, joka ei muiden neuvoja kuuntele. Sen sijaan muita kyllä olet itse aina neuvomassa.

        Aika monesta muustakin hivenaineesta tulee puutosta. Noin matalaenergisellä dieetillä ei syödä herkkuja tai harrasteta kestävyysliikuntaa ilman suurta lihasmassan menetystä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Aika monesta muustakin hivenaineesta tulee puutosta. Noin matalaenergisellä dieetillä ei syödä herkkuja tai harrasteta kestävyysliikuntaa ilman suurta lihasmassan menetystä.

        Sinä itse laihdutat monesti 800 kalorin dietilläkin mitä olen joskus lukenut.
        1300 on siihen verrattuna ruhtinaalliset hyvä kalorit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä itse laihdutat monesti 800 kalorin dietilläkin mitä olen joskus lukenut.
        1300 on siihen verrattuna ruhtinaalliset hyvä kalorit.

        Nutrauksessa saa riittävästi proteiinia ja kaikki hivenaineet. Jos päivän kalorit ovat 1200 ja siitä puolet tulee jäätelöstä ja toinen puoli tavallisesta ruuasta niin puutoksia tulee reilusti. Leikin finelillä huomenna.

        Kestävyysliikunta liian pienillä kaloreilla hävittää lihaksia. Vertaa esimerkiksi lyhyen matkan ja pitkän matkan juoksijoita.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nutrauksessa saa riittävästi proteiinia ja kaikki hivenaineet. Jos päivän kalorit ovat 1200 ja siitä puolet tulee jäätelöstä ja toinen puoli tavallisesta ruuasta niin puutoksia tulee reilusti. Leikin finelillä huomenna.

        Kestävyysliikunta liian pienillä kaloreilla hävittää lihaksia. Vertaa esimerkiksi lyhyen matkan ja pitkän matkan juoksijoita.

        En syö paljon jäätelöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En syö paljon jäätelöä.

        Siis 300 g jäätelöä päivässä ei ole paljon?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Siis 300 g jäätelöä päivässä ei ole paljon?

        Kyllä ainakin nyt syön ne annokset vasta 4 jän päivän kuluttua koska haluan laihtua


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Nutrauksessa saa riittävästi proteiinia ja kaikki hivenaineet. Jos päivän kalorit ovat 1200 ja siitä puolet tulee jäätelöstä ja toinen puoli tavallisesta ruuasta niin puutoksia tulee reilusti. Leikin finelillä huomenna.

        Kestävyysliikunta liian pienillä kaloreilla hävittää lihaksia. Vertaa esimerkiksi lyhyen matkan ja pitkän matkan juoksijoita.

        Uskotko tosiaan tuohon humpuunkiin.
        Minä syön ainakin kunnollista hyvän makuista kunnon ruokaa missä on vähemmän proteenia kuin tuollaisia litkuja.🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko tosiaan tuohon humpuunkiin.
        Minä syön ainakin kunnollista hyvän makuista kunnon ruokaa missä on vähemmän proteenia kuin tuollaisia litkuja.🤔

        Hyvin on alkanut lähtemään paino ja reenikikin on parempi kuin koskaan.


    • Anonyymi

      Oletko pohtinut kukkakeppien muodossa annettavia ravintotikkuja?

    • Anonyymi

      Nuoruus tuli takaisin laihduttamalla? Nythän onkin kouluihin pyrkiminen aika. Onko monet pääsykokeet sulla tänä kesänä? Entä festarit? Onko poika/tyttöystävä tiedossa? Millaista uraa itsellesi suunnittelet?

      • Anonyymi

        Han tarkoittanee nuoruudella viriilisyyttään eikä ikäänsä. Suomessa ja englannissa viriilisyys tarkoittaa seksuaalista energiaa, englannissa myös yleisemmin energiaa: ”economic virility”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Han tarkoittanee nuoruudella viriilisyyttään eikä ikäänsä. Suomessa ja englannissa viriilisyys tarkoittaa seksuaalista energiaa, englannissa myös yleisemmin energiaa: ”economic virility”.

        Miksi et anna Höpöukon itse vastata vaan käyt aina selittämään toisen puolesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et anna Höpöukon itse vastata vaan käyt aina selittämään toisen puolesta?

        En selitä MKH:n puolesta vaan opetan ihmisille luetunymmärtämistaitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Han tarkoittanee nuoruudella viriilisyyttään eikä ikäänsä. Suomessa ja englannissa viriilisyys tarkoittaa seksuaalista energiaa, englannissa myös yleisemmin energiaa: ”economic virility”.

        Höpöukko käsittää seksuaalisuudella tumputusta isopyllyisten naisten kuville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöukko käsittää seksuaalisuudella tumputusta isopyllyisten naisten kuville.

        Olen ollut huomaavinani, että palstan naisissa on ollut viime aikoina lisääntynyttä kiinnostusta siemensyöksyjä ja erektioita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut huomaavinani, että palstan naisissa on ollut viime aikoina lisääntynyttä kiinnostusta siemensyöksyjä ja erektioita kohtaan.

        Itsehän niitä olet täällä mainostanut. Mm aloituksessa. Se jos mikä herättää kummastusta, että miten liittyy laihduttamiseen. Toisaalta ymmärrän, että vanheneminen ja potenssiongelmat pyörii mielessä mutta ei ne laihduttamalla takaisin tule, potenssi ja nuoruus. Eikä hiukset ja veitsenterävät vatsalihakset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ollut huomaavinani, että palstan naisissa on ollut viime aikoina lisääntynyttä kiinnostusta siemensyöksyjä ja erektioita kohtaan.

        "Olen ollut huomaavinani, että palstan naisissa on ollut viime aikoina lisääntynyttä kiinnostusta siemensyöksyjä ja erektioita kohtaan"

        Toivot vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöukko käsittää seksuaalisuudella tumputusta isopyllyisten naisten kuville.

        Hyvä kun opetat ihmisille luetunymmärtämistaitoa. Tosiaan seksuaalisuus tarkoittaa eri ihmisille eri asioita joten täsmennys paikallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen ollut huomaavinani, että palstan naisissa on ollut viime aikoina lisääntynyttä kiinnostusta siemensyöksyjä ja erektioita kohtaan"

        Toivot vaan.

        Kyllä viime aikoina aina kun MKH tekee aloituksen, aletaan heti kysellä häneltä siemensyöksyistä ja erektioista, mutta sitten loukkaannutaan jos minä puhun naisen höyläämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viime aikoina aina kun MKH tekee aloituksen, aletaan heti kysellä häneltä siemensyöksyistä ja erektioista, mutta sitten loukkaannutaan jos minä puhun naisen höyläämisestä.

        Myöskään klìtorìksen hìplaamìsesta ei saisi puhua. Oletko muuten tehnyt sitä usein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Han tarkoittanee nuoruudella viriilisyyttään eikä ikäänsä. Suomessa ja englannissa viriilisyys tarkoittaa seksuaalista energiaa, englannissa myös yleisemmin energiaa: ”economic virility”.

        "Han tarkoittanee nuoruudella viriilisyyttään eikä ikäänsä."

        Aloituksessa puhutaan nuoruudesta. 61 ei ole nuoruusikäinen. Ehkä alkava muistisairaus kyseessä kuitenkin? Viriilisyyskin taitaa olla vain oma kuvitelma kun on sattunut poikkeuksellisesti katkarapu jöpöttömään joku krapula-aamu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä viime aikoina aina kun MKH tekee aloituksen, aletaan heti kysellä häneltä siemensyöksyistä ja erektioista, mutta sitten loukkaannutaan jos minä puhun naisen höyläämisestä.

        Hän taisi itse avautua erektioistaan ja ejakulaatioistaan. Silmien eteen piirtyy kuva yöllä jäätelöä ahmivasta karkkeja piilottavasta benny hillin näköisestä ukkelista, joka päivät kelaa romupyörällä pilkkihaalarit päällä, kumpparit jalassa, muovipussi päässä. Väliin tumputtaa katkistaan peilin edessä ja kuvittelee olevansa 25. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et anna Höpöukon itse vastata vaan käyt aina selittämään toisen puolesta?

        "Miksi et anna Höpöukon itse vastata vaan käyt aina selittämään toisen puolesta?"

        Kas kun Höpöukon oma henkinen suoriutumiskyky ei riitä niin vaativiin älyllisiin ponnistuksiin. Hänen kaikki energia nääs menee erektion ja siemensyöksyjen mittaamiseen ja tarkkailuun. Erektiot merkataan vihkoon vasemmalle puolelle alekkain ja siemensyöksyt oikealle. Jos ei kumpaakaan ole niin uuteen vihkoon merkintä ja päälle täytekakkukahvit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän taisi itse avautua erektioistaan ja ejakulaatioistaan. Silmien eteen piirtyy kuva yöllä jäätelöä ahmivasta karkkeja piilottavasta benny hillin näköisestä ukkelista, joka päivät kelaa romupyörällä pilkkihaalarit päällä, kumpparit jalassa, muovipussi päässä. Väliin tumputtaa katkistaan peilin edessä ja kuvittelee olevansa 25. 😁

        Onko sinulla paljon mielikuvia? Jos ihmisellä on liian vähän virikkeitä, hän saattaa alkaa kuvitella aikansa kuluksi erilaisia hahmoja.


    • Anonyymi

      Mitä sinä seksikunnolla? Ei vanhalla pyöränrämällä, jesarilla koossapysyvillä kumppareilla ja mononlämmittimillä naista isketä.

    • Anonyymi

      "30 grammaa (proteiinia) mikä riittää oikein hyvin."

      EI riitä hyvin, vaan 30 grammaa proteiinia on aivan alarajoilla ja alakanttiin pelkästään elimistön tasapainon säilyttämiseksi. Elimistön proteiini- ja lähinnä typpitasapainon ylläpitämiseksi pelkkä fysiologinen tarve on keskimäärin 0,55 g proteiinia/normipainokilo. (Naiset-miehet pienillä eroilla.)

      Pelkkä fysiologinen minimitarve on siis 60-kiloisella henkilöllä 35 grammaa puhdasta proteeinia päivässä ja 90-kiloisella 50 grammaa päivässä. Jos lihasten haluaa kasvavan ja vanhuksilla pysyvän kunnossa, proteiinin määrän pitäisi olla 3 ateriaa x 25 grammaa päivässä eli 75 g/vrk, ja jopa 90 g/vrk. Hyötysuhde, jolla proteiini saadaan käyttöön, ei ole 100 %.

      Atleetit sitten vielä erikseen. On siis silkkaa satua että 30 g/vrk riittäisi muille kuin pienille lapsille.

      • Anonyymi

        Se asia pitää ajatella laihtumisen kannalta.Ei nopeasti pysty laihtumaan muuten kuin pienillä kalorimäärillä ja EI tavallisesta hyvästä ruuasta tule paljon proteenia.

        Ainakaan minusta ei ole mitenkään järkevää syödä mitään proteenisotkuja vain siksi että saa paljon proteenia.

        En usko että menetän sen kahden viikon laihdutuskuurin aikana yhtään lihasta vaikka proteenit olisivat alhaalla.
        Jos sitä menettää vaikka 100g niin sillä ei ole mitään merkitystä koska siinä ajassa voi palaa rasvaa 2 kiloakin tai enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se asia pitää ajatella laihtumisen kannalta.Ei nopeasti pysty laihtumaan muuten kuin pienillä kalorimäärillä ja EI tavallisesta hyvästä ruuasta tule paljon proteenia.

        Ainakaan minusta ei ole mitenkään järkevää syödä mitään proteenisotkuja vain siksi että saa paljon proteenia.

        En usko että menetän sen kahden viikon laihdutuskuurin aikana yhtään lihasta vaikka proteenit olisivat alhaalla.
        Jos sitä menettää vaikka 100g niin sillä ei ole mitään merkitystä koska siinä ajassa voi palaa rasvaa 2 kiloakin tai enemmän.

        Sinä ja sinun roteeni, kerroin miten asia on oikeasti.

        Olet kuin purjelaiva, hidasta tai nopeaa ja suunta muuttuu ihan tuulen suunnan mukaan.

        Kyllä paastoamallakin laihtuu, mutta ei se tee lihaksille hyvää. Sulla ei ole mitään suuntaa, koskaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se asia pitää ajatella laihtumisen kannalta.Ei nopeasti pysty laihtumaan muuten kuin pienillä kalorimäärillä ja EI tavallisesta hyvästä ruuasta tule paljon proteenia.

        Ainakaan minusta ei ole mitenkään järkevää syödä mitään proteenisotkuja vain siksi että saa paljon proteenia.

        En usko että menetän sen kahden viikon laihdutuskuurin aikana yhtään lihasta vaikka proteenit olisivat alhaalla.
        Jos sitä menettää vaikka 100g niin sillä ei ole mitään merkitystä koska siinä ajassa voi palaa rasvaa 2 kiloakin tai enemmän.

        Jos menetät 200 g proteiinia niin lihasta lähtee kilo. Normaaliruuasta tulee 15-20E% proteiinia eli esimerkiksi 2000 kcal dieetillä 300-400 kcal eli 75-100 g.

        Kyllä terveellisen 1200 kcal dieetin voi toteuttaa niin että siitä saa vastaavan määrän proteiinia mutta sitten siinä ei sitten ole turhia kaloreita eli sokeria, rasvaa tai alkoholia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun roteeni, kerroin miten asia on oikeasti.

        Olet kuin purjelaiva, hidasta tai nopeaa ja suunta muuttuu ihan tuulen suunnan mukaan.

        Kyllä paastoamallakin laihtuu, mutta ei se tee lihaksille hyvää. Sulla ei ole mitään suuntaa, koskaan!

        Tapoja pitää vaihdella.Jos joku tapa ei tuota tulosta pitää kokeilla toista tapaa eikä jämähtää paikalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ja sinun roteeni, kerroin miten asia on oikeasti.

        Olet kuin purjelaiva, hidasta tai nopeaa ja suunta muuttuu ihan tuulen suunnan mukaan.

        Kyllä paastoamallakin laihtuu, mutta ei se tee lihaksille hyvää. Sulla ei ole mitään suuntaa, koskaan!

        Roteeni on rahvaanomainen nimitys proteenille. Siirtymäaikana voi käyttää myös vanhempaa proteiini-nimitystä, mutta nimityksestä tulisi pikku hiljaa alkaa jo luopua.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Jos menetät 200 g proteiinia niin lihasta lähtee kilo. Normaaliruuasta tulee 15-20E% proteiinia eli esimerkiksi 2000 kcal dieetillä 300-400 kcal eli 75-100 g.

        Kyllä terveellisen 1200 kcal dieetin voi toteuttaa niin että siitä saa vastaavan määrän proteiinia mutta sitten siinä ei sitten ole turhia kaloreita eli sokeria, rasvaa tai alkoholia.

        Vaikea uskoa.Voitko tuon jotenkin todistaa?
        Sellainenkin tieto on että hiilihydraateilla pystyy osittain korvaamaan proteenivajetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roteeni on rahvaanomainen nimitys proteenille. Siirtymäaikana voi käyttää myös vanhempaa proteiini-nimitystä, mutta nimityksestä tulisi pikku hiljaa alkaa jo luopua.

        Proteeni on hömpän MKH:n keksimä nimi koska haluaa huomiota tai ei vaan opi uusia asioita. Hän tarkoittaa siis valkuaisainetta, josta voi käyttää nimitystä valkkari.

        Lääkäri- ja tutkijataso käyttää myös termiä proteiini. Se ei ole hömppää tai rahvasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea uskoa.Voitko tuon jotenkin todistaa?
        Sellainenkin tieto on että hiilihydraateilla pystyy osittain korvaamaan proteenivajetta.

        Vaikka täältä: https://keventajat.fi/liikunta/laihduttaminen-syo-lihasta-nain-estat-sen/#:~:text=Se tuo tutkitusti 70-–80,on suora yhteys aineenvaihdunnan tasoon.

        Hiilihydraatilla ei voi kompensoida proteiinin puutetta mutta liian vähäinen hiilihydraatin saanti lisää lihaskatoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Proteeni on hömpän MKH:n keksimä nimi koska haluaa huomiota tai ei vaan opi uusia asioita. Hän tarkoittaa siis valkuaisainetta, josta voi käyttää nimitystä valkkari.

        Lääkäri- ja tutkijataso käyttää myös termiä proteiini. Se ei ole hömppää tai rahvasta.

        Ainakin proteeniwikissä käytetään uudempaa proteeni-nimitystä. Myös luennoilla opettaja puhui nimenomaan proteenista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin proteeniwikissä käytetään uudempaa proteeni-nimitystä. Myös luennoilla opettaja puhui nimenomaan proteenista.

        Ja sä jaksat tuota MKH-höpötystä. Ei tutkijat ja lääkärit, varsinkaan, käytä tuota keksittyä sanaa, vaikka kuinka yrität. Se on pelkkää huomionhakuisuutta tai oppimattomuutta.

        Minunkin opettaja puhui rosterista ja valmentaja puhui rosterista, mutta ei sellaista ole olemassa oikeasti. Sanakirja ei tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä jaksat tuota MKH-höpötystä. Ei tutkijat ja lääkärit, varsinkaan, käytä tuota keksittyä sanaa, vaikka kuinka yrität. Se on pelkkää huomionhakuisuutta tai oppimattomuutta.

        Minunkin opettaja puhui rosterista ja valmentaja puhui rosterista, mutta ei sellaista ole olemassa oikeasti. Sanakirja ei tunne.

        Minun nuoruudessani puhuttiin avestasta kun tarkoitettiin ruostumatonta terästä.
        Lienee johtunut Ruotsissa sijainneen ko. terästä valmistaneen paikkakunnan mukaan?


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Vaikka täältä: https://keventajat.fi/liikunta/laihduttaminen-syo-lihasta-nain-estat-sen/#:~:text=Se tuo tutkitusti 70-–80,on suora yhteys aineenvaihdunnan tasoon.

        Hiilihydraatilla ei voi kompensoida proteiinin puutetta mutta liian vähäinen hiilihydraatin saanti lisää lihaskatoa.

        Lihaksen koostumus on 88 prosenttia vettä ja rasva on aivan täyttä tavaraa

        Ei haittaa mitään jos sitä vettä poistaa kehosta eli lihaksia JOS saa poltettua enemmän läskiä vähemmillä kaloreilla ja proteenimäärillä.

        https://www.coronaria.fi/uniklinikka/artikkelit/lihasten-palautuminen/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen koostumus on 88 prosenttia vettä ja rasva on aivan täyttä tavaraa

        Ei haittaa mitään jos sitä vettä poistaa kehosta eli lihaksia JOS saa poltettua enemmän läskiä vähemmillä kaloreilla ja proteenimäärillä.

        https://www.coronaria.fi/uniklinikka/artikkelit/lihasten-palautuminen/

        Nesteet ja lihakset palautuu laihdutuksen jälkeen itsestään kun alkaa syömään kunnolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen koostumus on 88 prosenttia vettä ja rasva on aivan täyttä tavaraa

        Ei haittaa mitään jos sitä vettä poistaa kehosta eli lihaksia JOS saa poltettua enemmän läskiä vähemmillä kaloreilla ja proteenimäärillä.

        https://www.coronaria.fi/uniklinikka/artikkelit/lihasten-palautuminen/

        Kun yhden lihaskilon rakentaminen vie kuukauden tai yli niin sillä on todella merkitystä. Jatkuva parin viikon ahminta ja sitä seuraava tiukka dieetti hävittää tehokkaasti elimistön lihakset. Lisäksi lihaksia kasvattaa nimenomaan voimaharjoittelu, ei kuntoliikunta.

        Olet päätynyt tilanteeseen jossa sinulla ei enää ole juurikaan lihaksia. Yritä päästä ahmisesta eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihaksen koostumus on 88 prosenttia vettä ja rasva on aivan täyttä tavaraa

        Ei haittaa mitään jos sitä vettä poistaa kehosta eli lihaksia JOS saa poltettua enemmän läskiä vähemmillä kaloreilla ja proteenimäärillä.

        https://www.coronaria.fi/uniklinikka/artikkelit/lihasten-palautuminen/

        Vähennyslaskusi ei aivan onnistunut!


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kun yhden lihaskilon rakentaminen vie kuukauden tai yli niin sillä on todella merkitystä. Jatkuva parin viikon ahminta ja sitä seuraava tiukka dieetti hävittää tehokkaasti elimistön lihakset. Lisäksi lihaksia kasvattaa nimenomaan voimaharjoittelu, ei kuntoliikunta.

        Olet päätynyt tilanteeseen jossa sinulla ei enää ole juurikaan lihaksia. Yritä päästä ahmisesta eroon.

        Hpv27, sulta järkipuhetta. Ikääntyvälle tärkeintä olisi just painoharjoittelu. Mun appiukko on 75 ja sillä on vuosia jatkuneen punttisalitreenin ansiosta ikäisekseen lihaksikas kroppa ja hyvässä kunnossa ja henkisesti vireä. Aerobinen liikunta pihatyöstä ja normi kävelystä. On ihan omien oppiensa paras esimerkki, työuransa teki ylilääkärinä. Pyöräily ei kasvata kuin reisilihaksia ja muut lihakset jää heikoiksi. Myös pyöräilijä tarvitsee punttitreenin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hpv27, sulta järkipuhetta. Ikääntyvälle tärkeintä olisi just painoharjoittelu. Mun appiukko on 75 ja sillä on vuosia jatkuneen punttisalitreenin ansiosta ikäisekseen lihaksikas kroppa ja hyvässä kunnossa ja henkisesti vireä. Aerobinen liikunta pihatyöstä ja normi kävelystä. On ihan omien oppiensa paras esimerkki, työuransa teki ylilääkärinä. Pyöräily ei kasvata kuin reisilihaksia ja muut lihakset jää heikoiksi. Myös pyöräilijä tarvitsee punttitreenin.

        Pohjoismaiset ravitsemussuositukset on julkaistu tänään. Niissä proteiinin minimitarpeeksi on asetettu 0,66 g/painokilo ja viitearvoksi 0,83 g/painokilo. Taisi olla sama juttu ennenkin.

        Tekstissä vielä lukee, että vanhemmat ihmiset saattavat hyötyä suuremmista proteiinimääristä, joten heille suositellaan proteiinia 1,2–1,5 g:aa/kg

        ”However, recent studies have found that intakes above the RI may be optimal to prevent decline of physical functioning (Geirsdóttir & Pajari, 2023). Therefore, the recommended range for older adults is 1.2–1.5 g/kg body weight, approximately 15–20 E%. ”

        https://pub.norden.org/nord2023-003/protein-.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nesteet ja lihakset palautuu laihdutuksen jälkeen itsestään kun alkaa syömään kunnolla.

        "Nesteet ja lihakset palautuu laihdutuksen jälkeen itsestään kun alkaa syömään kunnolla."

        Lihakset"palautuu"? Mistä ne palautuu jos ei niitä alun perinkään ole?

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pohjoismaiset ravitsemussuositukset on julkaistu tänään. Niissä proteiinin minimitarpeeksi on asetettu 0,66 g/painokilo ja viitearvoksi 0,83 g/painokilo. Taisi olla sama juttu ennenkin.

        Tekstissä vielä lukee, että vanhemmat ihmiset saattavat hyötyä suuremmista proteiinimääristä, joten heille suositellaan proteiinia 1,2–1,5 g:aa/kg

        ”However, recent studies have found that intakes above the RI may be optimal to prevent decline of physical functioning (Geirsdóttir & Pajari, 2023). Therefore, the recommended range for older adults is 1.2–1.5 g/kg body weight, approximately 15–20 E%. ”

        https://pub.norden.org/nord2023-003/protein-.html

        Suositukset olivat muutenkin mielenkiintoiset eli punaisen lihan määrää tiputettu ja suositellaan lihan vaaihtoa palkokasveihin tai kalaan.

        Minulla tulee helposti hiukan liian vähän proteiinia ruokavaliosta. Papuja kyllä syön mutta lihaa vähemmän kuin ihmiset keskimäärin. Yritän kompensoida raejuustolla ja rahkalla. Seuraavan kerran kaupungissa täytyy muistaa ostaa hilloa niin rahka maistuu paremmin.

        Laihduttajalle pavut ovat hyvää ruokaa. Vähän energiaa ja pitävät hyvin nälkää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Suositukset olivat muutenkin mielenkiintoiset eli punaisen lihan määrää tiputettu ja suositellaan lihan vaaihtoa palkokasveihin tai kalaan.

        Minulla tulee helposti hiukan liian vähän proteiinia ruokavaliosta. Papuja kyllä syön mutta lihaa vähemmän kuin ihmiset keskimäärin. Yritän kompensoida raejuustolla ja rahkalla. Seuraavan kerran kaupungissa täytyy muistaa ostaa hilloa niin rahka maistuu paremmin.

        Laihduttajalle pavut ovat hyvää ruokaa. Vähän energiaa ja pitävät hyvin nälkää.

        En ole KOSKAAN syönyt enempää proteenia kuin noin 70 grammaa päivässä ja lihakset ovat hyvät.

        Vertasin itseäni yhteen tyyppiin kaupungilla jonka tiedän .EI HARRASTA LIIKUNTAA ,hänellä oli ohuet tikkujalat ja aika iso maha
        Minulla on juuri toisinpäin,lihaksikkaat jalat ja ei paljon yhtään läskiä mahassa.

        Olen pyöräillyt niin paljon että täytyyhän se nyt jossakin näkyä ja ruokakin on ollut aika ravitsevaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole KOSKAAN syönyt enempää proteenia kuin noin 70 grammaa päivässä ja lihakset ovat hyvät.

        Vertasin itseäni yhteen tyyppiin kaupungilla jonka tiedän .EI HARRASTA LIIKUNTAA ,hänellä oli ohuet tikkujalat ja aika iso maha
        Minulla on juuri toisinpäin,lihaksikkaat jalat ja ei paljon yhtään läskiä mahassa.

        Olen pyöräillyt niin paljon että täytyyhän se nyt jossakin näkyä ja ruokakin on ollut aika ravitsevaa.

        Rasvaakin on ruokavaliossasi liian vähän. Pohjoismaiset ravitsemussuositukset suosittelevat kaikille vähintään 25 g:aa pehmeitä rasvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasvaakin on ruokavaliossasi liian vähän. Pohjoismaiset ravitsemussuositukset suosittelevat kaikille vähintään 25 g:aa pehmeitä rasvoja.

        Suositus on. ”Science advice: It is recommended to consume a minimum of 25 g/day vegetable oil (or similar amounts fatty acids from whole foods) to obtain a sufficient intake of ALA (minimum of 1.3 g/day per 10 MJ/day), and limit the consumption of butter and tropical oils in favour of fats and oils high in unsaturated fatty acids.”

        https://pub.norden.org/nord2023-003/fats-and-oils.html


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole KOSKAAN syönyt enempää proteenia kuin noin 70 grammaa päivässä ja lihakset ovat hyvät.

        Vertasin itseäni yhteen tyyppiin kaupungilla jonka tiedän .EI HARRASTA LIIKUNTAA ,hänellä oli ohuet tikkujalat ja aika iso maha
        Minulla on juuri toisinpäin,lihaksikkaat jalat ja ei paljon yhtään läskiä mahassa.

        Olen pyöräillyt niin paljon että täytyyhän se nyt jossakin näkyä ja ruokakin on ollut aika ravitsevaa.

        Olet laiha, et lihaksikas eikä löysä pyöräily kasvata lihaksia. Vähärasvaista proteiinia saa broilerin rintaleikkeestä, rahkasta, raejuustosta, soijarouheesta jne.. Leikin Finelillä ja 1300 kcal tulee esimerkiksi:
        333 g broilerin koipireittä
        500 g keittojuureksia
        700 g perunaa
        Vettä

        Energiaa tulee itse asiassa vähemmän koska rasvan voi kuoria pois. On ihan hyvääkin kun maustaa. Proteiinia 75 g. Ei myöskään maksa paljoa. Suolaa tulee paljon koska sitä täytyy laittaa jotain 0.7%. Suunilleen 5 5 dl annosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole KOSKAAN syönyt enempää proteenia kuin noin 70 grammaa päivässä ja lihakset ovat hyvät.

        Vertasin itseäni yhteen tyyppiin kaupungilla jonka tiedän .EI HARRASTA LIIKUNTAA ,hänellä oli ohuet tikkujalat ja aika iso maha
        Minulla on juuri toisinpäin,lihaksikkaat jalat ja ei paljon yhtään läskiä mahassa.

        Olen pyöräillyt niin paljon että täytyyhän se nyt jossakin näkyä ja ruokakin on ollut aika ravitsevaa.

        4000 kcal ja 70 g proteiinia tarkoittaa että ahmintapäivinäsi energiasta tulee jotain 2500 kcal jostain proteiiniköyhästä eli makeisista ym..


    • Anonyymi

      Kyllähän kevyt olo ja hyvä kunto ja virkeys saa olon tuntumaan kuin olisi karissut vuosiakin iästä. Jaksaa tehdä asioita. Mutta mutta... kelloa ei saa pysäytettyä eikä kulkemaan taaksepäin. Olisikin kiva kun saisi uuden tilaisuuden aloittaa vaikka 25. ikävuodesta. Tekisi monet asiat toisin.

      Pitäiskö miettiä miten käyttää jäljellä olevan elinajan laadullisesti niin ettei se kulu kokonaan laihdutukseen ja liikuntaan vaan elintavat tukisi muuta elämää eikä söisi elimistöä ja veisi tilaa siltä muulta.

      Pitiäiskin viisaampien mukaan ikääntyessä keskittyäkin lihaskunnon ylläpitoon. Aivojen treenaaminen on myös tärkeätä.

      T kn

    • Anonyymi

      Ilman dieettiä ja muista tavoitteita kuin kunnon hoitaminen.
      Mies 71v.
      Paino 92kg. Rasva 19,6%. Vatsaontelon viskeraali 146,5!!
      Sama ukko 79v.
      Paino 79kg. Rasva 12,9%. Vatsaontelon viskeraali 57,1.
      Hivenaineet ja vitskut kunnossa.
      En laskenut kaloreja vaan söin sekaravintoa harkitusti mutta pihistelemättä.
      Protskua vähintään 2g/rasvaton painokilo. Varmistus protskujauheella (salin eväspullo), rahkalla, raejuustolla, kananmunilla.
      Ikävintä on, että voimataso on myös laskenut.
      Kimmoisuus, liikkuvuus ja räjähtävyys on kadonnut kaukomuistiin.

      Salilla 6krt/vko vaihtelevia lihasvoimaharjoitteita eikä mitään nuorison lutkutuksia.

    • Anonyymi

      Seksikunto? Onkos sulla naisiakin? Ja mistä niitä ehtii saada, kun aika kuluu ahmiessa ja himourheilussa?

      • Anonyymi

        Benny Hill kiipesi yöllä ikkunasta ulos ja lähti kaupungille yöelämään sen jälkeen, kun vaimo oli nukahtunut. Ja rikas oli hänen naismaailmansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Benny Hill kiipesi yöllä ikkunasta ulos ja lähti kaupungille yöelämään sen jälkeen, kun vaimo oli nukahtunut. Ja rikas oli hänen naismaailmansa.

        Benny Hill oli rikas mutta hän ei koskaan mennyt naimisiin. Hänen uumoiltiin olevan homo tuosta syystä mutta totuutta ei tiedetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Benny Hill kiipesi yöllä ikkunasta ulos ja lähti kaupungille yöelämään sen jälkeen, kun vaimo oli nukahtunut. Ja rikas oli hänen naismaailmansa.

        Jotenkin voin kumpparihiihtäjän kuvitellakin Benny Hillin näköiseksi ja tapaiseksi. Tosin Benny oli gay, että lieneekö kumpparihiihtäjäkin.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Benny Hill oli rikas mutta hän ei koskaan mennyt naimisiin. Hänen uumoiltiin olevan homo tuosta syystä mutta totuutta ei tiedetä.

        Tuolloin julkisesti vaiettiin visusti asioista jotka on nykypäivänä normaaleja ja käsitellään juorulehdissä. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen oli julkinen salaisuus. Jotkut homomiehet piti kulissisuhteita/ystävyyssuhteita naisten kanssa jottei totuus paljastuisi. Vieläkin esim monet uskovaiset homot on kaapissa, menevät naimisiinkin hämätäkseen muita ja kuitenkin käyvät salaa jörnimässä miehiä.

        Ainakin Benny Hillin eleet, puhetapa jne kyllä oli naismaisia.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuolloin julkisesti vaiettiin visusti asioista jotka on nykypäivänä normaaleja ja käsitellään juorulehdissä. Seksuaalivähemmistöön kuuluminen oli julkinen salaisuus. Jotkut homomiehet piti kulissisuhteita/ystävyyssuhteita naisten kanssa jottei totuus paljastuisi. Vieläkin esim monet uskovaiset homot on kaapissa, menevät naimisiinkin hämätäkseen muita ja kuitenkin käyvät salaa jörnimässä miehiä.

        Ainakin Benny Hillin eleet, puhetapa jne kyllä oli naismaisia.

        T kn

        Benny Hillin yksityiselämästä tiedetään todella vähän. Eli halvalla ja oli pihi. Lavahahmo taas oli mitä oli. Isosta osasta viihdemaailman homoista on löytynyt myös todisteita jälkeenpäin, ei Benny Hillistä. Hän ei tiettävästi koskaan asunut kenenkään kanssa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Benny Hillin yksityiselämästä tiedetään todella vähän. Eli halvalla ja oli pihi. Lavahahmo taas oli mitä oli. Isosta osasta viihdemaailman homoista on löytynyt myös todisteita jälkeenpäin, ei Benny Hillistä. Hän ei tiettävästi koskaan asunut kenenkään kanssa.

        Niin nämä seksiasiat oli ennen tosi privaatteja toisin kuin nykyään kun kaikki asiat kaivetaan esiin.

        Kaikki jää huhupuheiden varaan:

        "I know Benny Hill was gay because he had a sexual relationship with a male relative of mine. This was back in the early days, before he was nationally famous. He also propositioned the fiance of a female colleague of mine at their engagement party, in the 1970s. It was well known in theatrical circles where his preferences lay." (Eräs q&a tms keskustelupalsta)

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Benny Hill kiipesi yöllä ikkunasta ulos ja lähti kaupungille yöelämään sen jälkeen, kun vaimo oli nukahtunut. Ja rikas oli hänen naismaailmansa.

        Samaistut Benny Hilliin? Onko samaa näköäkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Benny Hill kiipesi yöllä ikkunasta ulos ja lähti kaupungille yöelämään sen jälkeen, kun vaimo oli nukahtunut. Ja rikas oli hänen naismaailmansa.

        Tarkoitat kai hänen esittämäänsä hahmoa?

        Kun sinä hiivit yöllä ikkunasta ulos niin rämisteletkö kirpparipyörällä naisiin, muovipussi päässä? Kumpparit jalassa? Tyylikkyys puree varmaan naisiin? Tarjoatko ihan sulanutta halpaa jäätelöä termarista vai millasta kurmeeta? Kaalia spaketilla ja ryyneillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitat kai hänen esittämäänsä hahmoa?

        Kun sinä hiivit yöllä ikkunasta ulos niin rämisteletkö kirpparipyörällä naisiin, muovipussi päässä? Kumpparit jalassa? Tyylikkyys puree varmaan naisiin? Tarjoatko ihan sulanutta halpaa jäätelöä termarista vai millasta kurmeeta? Kaalia spaketilla ja ryyneillä?

        Ei vaan kun palstalla ihmeteltiin miten MKH ehtii naismaailmassa kun kaiket päivät menevät hiihtäessä, totesin että olihan Ben Hillilläkin (eli hänen roolihahmollaan) varsin vilkas yöelämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kun palstalla ihmeteltiin miten MKH ehtii naismaailmassa kun kaiket päivät menevät hiihtäessä, totesin että olihan Ben Hillilläkin (eli hänen roolihahmollaan) varsin vilkas yöelämä.

        No fiktiota molemmat. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No fiktiota molemmat. 😁

        Benny Hillin vaimo kysyi aamulla Bennyltä: ”Miksi tulit kotiin yöllä vasta viideltä?"

        Benny: ”Kun minulla ei ollut muutakaan paikkaa johon olisin voinut mennä.”


    • Anonyymi

      Pitäisi yrittää päästä ahmimisesta eroon.

      Elämä on yhtä taistelua.

      • Anonyymi

        "Elämä on yhtä taistelua."

        Päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    • Anonyymi

      Vanhuutta kohti ihminen alkaakin taantua jälleen lapseksi, kutistuu ja heikkenee, on lopulta muiden autettavana.

    • Anonyymi

      Ja nääntymisen tuhot tulee aikanaan.

    • Anonyymi

      "Olo on erittäin hyvä ja verenpaine normaali ja seksikunto erinomainen aivan samanlainen kuin se oli silloin nuorenakin ."

      Millä tavalla testaat tai arvioit seksikuntoasi ja mikä siinä on samanlaista kuin nuorenakin?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        On ollut varmaan TODELLA huonossa kunnossa 19-vuotiaana.

        Tuohon ei pääse pyöränrämällä kelaamalla, vatsalihakset ei kehity pyörän selässä. Kovaa punttitreeniä on tarvittu.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2860
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2420
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2200
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      2002
    5. 171
      1842
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1836
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1736
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe