Työnhakuvelvoitteena palkkatukipaikan haku?

Anonyymi-ap

Edellinen palkkatukityö just loppui, ja nyt pääsen ensimmäistä kertaa nauttimaan näistä työnhakuvelvoitteista. Suureksi yllätyksekseni niiden normaalien pakkohakujen lisäksi oli pantu neljäs velvoite, hakea aktiivisesti palkkatukipaikkoja. Palkkatukea mulla on neljä kuukautta jäljellä käytettäväksi. Mistään tuommosesta ei tapaamisessa edes puhuttu, eikä sitä lue erikseen työnhakusuunnitelmassa, mutta päivämäärä on pantu että mihin mennessä pitäis olla aktiivisesti haettu palkkatukipaikkoja. En ymmärrä nyt ollenkaan.

TE-keskuksen omilla sivuilla lukee, että joka kuukausi haet (kolmen kuukauden jaksona) sen määrän työpaikkoja kun on käsketty, ja se on kolme tehtävää. Mulla on nyt siis neljäntenä tehtävänä laitettu tuo palkkatukipaikkojen haku.

Mulla ei ole tällä hetkellä edes omaa valmentajaa jolle soittaa ja kysyä että mitä vittua, joten tulin tänne kysymään onko kellään samaa kokemusta ja miten olette tuon tehtävän täyttäneet. Ja mitä tapahtuu jos en hae mitään hiton palkkatukipaikkoja.

47

1567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulle sanottiin, että syksyllä paneudutaan palkkatukipaikkoihin. Onnistuuko kuitata siihen, että olet kertonu palkkatukimahdollisuudesta samoille työnantajille, minne hakenu muutoin? Ainaki ennen riitti mainostaminen, että kertonu työnantajalle tästä vaihtoehdosta.

• Anonyymi

Mainostat ihan itse itseäsi, että olet vajaa/osaamaton tekemään töitä! Nyt siis ei puhuta työnantaja Tiukoilla rahojen kanssa, vaan sinä olet puutteellinen osaamisessasi.
        Sinun hyväksymisesi, Työnantaja ja kriteerit vajavaksuudestasi TE-keskus. Annat kaikkesi 6kk ja työt loppuu. Työnantaja hakee uuden osaamisvajavaisen.

• Anonyymi

Johan menee stna sitten vaikeeksi. Kyllä se pitää olla niin, että kaikki haetut paikat kelpaa eikä siihen kuulu mitään erityisvelvollisuuksia hakea tiettyä palkkatukityötä. Väittäisin, että joku pikku Hitler on saanut päähänsä laittaa moisen ehdon jostain syystä sinulle. Ja se on laiton.

Nyt sinun pitäisi löytää joku muu taho mieluummin tämän pikku Hitlerin pomo antamaan selvitys asiasta.

Nimittäin tuollainen rajoitus voi viedä oikean työn, koska nyt joudut hakee jotain palkkatukipaikkaa, kun vaihtoehtona olisi voinut olla kokeilla jotain ei palkkatukipaikkaa, jonka olet löytänyt.

Palkkatukipaikan hakeminen pitää olla sinun harkinnassa jos muuten löydät tarvittavan määrän paikkoja pakkohaun täyttämiseksi.

Lisäksi noiden pakkohakujen täyttämiseen lakien ja asetuksien mukaan kelpaa vaikka suoritettu työturvallisuuskortti. Tai käyminen jollain työnhakumessuilla,avoin hakemus tai pelkkä keskustelu jonkun mahdollisen työnantajan kanssa mahdollisesta työpaikasta jne. Periaatteessa kaikki mitä ollaan sovittu.

Mutta oikeus päättää mitä haet on sinulla. Toki jos ne lähettää sinulle tiedon jostain palkkatukipaikasta niin ehkä sitä pitää hakea. Mutta sinun ei sitä itse tarvitse etsiä, jos sinulla on muutenkin ne määrät haettuna mitä vaaditaan.

• Anonyymi

Laki ja asetukset kun ei oikein toimi työkkärissä :) mutta aina pitää muistaa että se on lain mukaan työkkärin/kuntakokeilun harkinnassa kelpaako haetut paikat vaikka lain mukaan työtön päättää itse mitä paikkoja hakee, eli ei voi noin tehdä, pukkaa sanktiota nopeesti

• Anonyymi

Näinhän se menee. Minun virkailija aina natisee, lopuksi keksii esitellä palkkatukipaikan. Onneksi tällä paikkakunnalla työnantajat ylimielisiä ja hakijoita paljon, niin ei pääse.

• Anonyymi

Palkkatuki sana voi aiheuttaa sen että sinut katsotaan joko osittain sairaaksi tai henkilöksi joka on hankala työllistää...hankalammaksi menee työnhaku..

• Anonyymi

Et pääse oikeisiin koulutuksiin, koska kriteerit osaamisvajavainen, vaikeasti työllistettävä.
        Ei tule oikeita työtarjouksia. Sinulle ei tarvitse tarjota mitään normaalia. Kun et hyväksy, negatiivisia paikkansa pitämättömiä merkintöjä sinusta, niputetaan kahden omavalmentajan ketjutuksena kieltäytymiset ja rahat katkeaa.

• Anonyymi

Tuo on varmasti totta, että saattaa mennä oikea työpaikka ohi, jos joutuu samaan aikaan hakemaan palkkatukityötä. Sikamaista touhua, jos vielä siihen luetaan osa-aikatyökin palkkatukena. Kokeilisin jättää yhteydenottopyynnön, mikäli sun suunnitelmassa ei lue palkkatyön hakua. Ite en aio nokkaani pistää tukityöhön niin kauan, kunnes selviää, muuttuuko se uhkailtuihon ei-työssäoloakerryttäviin.

• Anonyymi

Niinpä jos palkkatukityöpaikka napsahtaa niin ohi menee työpaikka joka kerryttäisi eläkettä ja liitonpäiviä..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä jos palkkatukityöpaikka napsahtaa niin ohi menee työpaikka joka kerryttäisi eläkettä ja liitonpäiviä..

"ohi menee työpaikka"

Mitenkäs niin ? Jos tulee tuo mahdollisuus niin jätät palkkatukityön ja hyppäät "oikeaan työhön"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ohi menee työpaikka"

Mitenkäs niin ? Jos tulee tuo mahdollisuus niin jätät palkkatukityön ja hyppäät "oikeaan työhön"

Palkkatukia kannata edes ottaa vastaan tai hakea ...vaikka pakotetaan hakemaan,tienoilla on varaa maksaa oikeaa palkkaa joka kerryttää eläkettä ja liitonpäiviä...nytkö ne firmat alkaa loisimaan valtion rahoilla..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkkatukia kannata edes ottaa vastaan tai hakea ...vaikka pakotetaan hakemaan,tienoilla on varaa maksaa oikeaa palkkaa joka kerryttää eläkettä ja liitonpäiviä...nytkö ne firmat alkaa loisimaan valtion rahoilla..

Palkkatuetusta työstä saa täyden tilin, työnantaja vain maksaa siitä osan eli täysi palkka ei kannata???
        Kyseessä täysillä työtunneilla tehdystä työstä ei osa-aikaisesta.
        Tuen maksimi määrä on 1250€/kk eli 50% tuella se on ansiona 2500€/kk! Ei huono!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palkkatuetusta työstä saa täyden tilin, työnantaja vain maksaa siitä osan eli täysi palkka ei kannata???
        Kyseessä täysillä työtunneilla tehdystä työstä ei osa-aikaisesta.
        Tuen maksimi määrä on 1250€/kk eli 50% tuella se on ansiona 2500€/kk! Ei huono!

Mutta entä eläkekertymä ja työssäoloehto, kerryttääkö se niitä vai onko se ajan hukkaa niiltä osin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös palkkatuki työpaikat haetaan ja niihin on paljon hakijoita.

• Anonyymi

"Suureksi yllätyksekseni niiden normaalien pakkohakujen lisäksi oli pantu neljäs velvoite, hakea aktiivisesti palkkatukipaikkoja."

Jotenkin asia ymmärretty väärin?

Ei ole erillisiä haettavia palkkatukipaikkoja, vaan kun haet mitä tahansa työpaikkaa voit kertoa, että olet oikeutettu palkkatukeen esim. 50% palkkatuella!!! Tämän kerrot jokaisessa työhakemuksessa mitä haetkin!

TE toimiston asiantuntija sitten asettaa tutkinnan kyseiselle yritykselle kelpaako palkkatuenpiiriin. Kyse siis hetkestä jos firma on kiinnostunut palkkaamaan palkkatuella!

• Anonyymi

En kerro...ei kenenkään kannata kertoa..et pääse liitonrahalle..

• Anonyymi

Mainitessasi olevasi palkkatukeen oikeutettu sanot samalla, että sinut on luokiteltu vajaaksi, taidottomaksi, jonka palkkaa ei voi katsoa työnantajan suostuvan maksamaan kokonaan, vaan yhteiskunta maksaa osan. Näin levitetään 'tietoa' paikkakunnan yrityksiin, että sinua ei kannata ottaa huomioon, kun etsitään normaalia työntekijää normaaliin työhön.

Palkkatukioikeudestaan mainitseminen on kuin vapaaehtoista jonottamista jalkapuuhun pilkattavaksi.

• Anonyymi

Ei pidä paikkaansa. Ainakin Hesassa on lista palkkatukipaikoista, joita voi hakea. Yleensä kyllä ovat kaupungin paikkoja. Muuhun ei saa palkkatukea, joten ihan turha mainita muille tätä.

Ongelma vaan, että ovat melkein kaikkien haettavissa, joten helpommin saa työhaastatteluja avoimilta työmarkkinoilta.

• Anonyymi

Ap tässä, meillä ei ole näkyvissä palkkatukipaikkoja vaan ne on näiden TE-keskuksen ihmisten takana, itse niitä ei pääse mistään katsomaan edes.

• Anonyymi

• Anonyymi

Tee asiattomasta toiminnasta kantelu. Kanteluja käsittelevät viranomaiset ovat aluehallintovirasto, eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri. Googlaa yhteystiedot.

• Anonyymi

AP tässä, kiitos kaikille vastanneille. Puhuin tänään omavalmentajan kanssa puhelimessa ja tämä sanoi että he laittavat saman velvoitteen kaikille, ja kaiken huippu oli että ensin kyseseessä oli muka vaan muistutus minulle, ja puhelun lopussa se oli taas velvoite joka on täytettävä annettuun päivämäärään mennessä ja laitettava se raksi ruutuun että onko velvoite täytetty - kyllä tai ei. Eli jos laitat EI niin oletan että seurauksia voi tulla.

Tein heti puhelun loputtua kantelun aluehallintovirastoon ja laitoin mukaan kuvankaappaukset oma asiointi-sivusta josta selvästi näkee että minulle on kolmen sijaan neljä velvoitetta. He sitten toivottavasti ainakin tutkivat asian.

• Anonyymi

Mikä siinä ,laitat vaan raksin ruutuun...en ole oikein vieläkään ymmärtänyt mikä tällä raksi ruuttun on merkitystä...s

• Anonyymi

Hetkinen, miten sulla on jäljellä palkkatukea 4kk? Eikö se ole yrityskohtainen eli tietty ajanjakso per firma, ei per työtön? Jos sulla on keskeytyny palkkatuki työnantajan toimesta, tilannehan on eri. Mikäli oiski se 4kk henkilökohtasesti, sittehän voi velvottaa hakemaan ko. ajan jostain muualta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hetkinen, miten sulla on jäljellä palkkatukea 4kk? Eikö se ole yrityskohtainen eli tietty ajanjakso per firma, ei per työtön? Jos sulla on keskeytyny palkkatuki työnantajan toimesta, tilannehan on eri. Mikäli oiski se 4kk henkilökohtasesti, sittehän voi velvottaa hakemaan ko. ajan jostain muualta?

Ei ole yrityskohtainen. Olin kunnalla palkkatuella 8 kk, pitempään eivät pidä ketään koska tuon ajan palkkatuki on 100% mutta putoaa sitten puoleen, eli on 4 kk jäljellä 50% palkkatukea yrityksiin tai 100% yhdistykselle. Näin se menee. Palkkatuki on henkilökohtainen, vaikka yritys sen joutuu sitten hakemaan jos haluavat sun palkkatuella töihin.

Eivät voi velvottaa hakemaan yhtään mitään palkkatuella elleivät kuntakokeilusta itse lähetä mulle jotain tiettyä paikkaa haettavaksi. Minä saan hakea ihan mitä itse haluan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siinä ,laitat vaan raksin ruutuun...en ole oikein vieläkään ymmärtänyt mikä tällä raksi ruuttun on merkitystä...s

Sillä on se merkitys että se on neljäs velvote joka pitää täyttää, vaikka TE-keskuksen omien sääntöjen mukaan velvoitteita on kolme. En ole nähnyt missään tietoa että kuntakokeilun idiootit saa lätkiä lisävelvoitteita oman mielensä mukaan. Aluehallintovirasto valvoo kuntakokeiluja, ja saavat siellä sitten päättää onko laillista vai ei.

Vituttaa työttömien apaattinen asenne joka takaa sen että kaiken maailman jakkukalkkunat voi leikkiä Hitleriä sun oikeuksilla ja rahoilla, minä teen mitä voin jos koen että tekevät jotain laitonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yrityskohtainen. Olin kunnalla palkkatuella 8 kk, pitempään eivät pidä ketään koska tuon ajan palkkatuki on 100% mutta putoaa sitten puoleen, eli on 4 kk jäljellä 50% palkkatukea yrityksiin tai 100% yhdistykselle. Näin se menee. Palkkatuki on henkilökohtainen, vaikka yritys sen joutuu sitten hakemaan jos haluavat sun palkkatuella töihin.

Eivät voi velvottaa hakemaan yhtään mitään palkkatuella elleivät kuntakokeilusta itse lähetä mulle jotain tiettyä paikkaa haettavaksi. Minä saan hakea ihan mitä itse haluan.

Onpa hyvä tietää tuo juttu, että henkilökohtanen. Enpä usko, että työnantajat kovinkaan innostuu tuosta 50%:n tuesta. Voithan laittaa omille sivuille samat pakkohakupaikat myös palkkatukipaikoiksi eli rasti ruutuun ja sama firma. Jos kyselevät, sanoo vain, että oot kertonu tästä mahdollisuudesta haun yhteydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä on se merkitys että se on neljäs velvote joka pitää täyttää, vaikka TE-keskuksen omien sääntöjen mukaan velvoitteita on kolme. En ole nähnyt missään tietoa että kuntakokeilun idiootit saa lätkiä lisävelvoitteita oman mielensä mukaan. Aluehallintovirasto valvoo kuntakokeiluja, ja saavat siellä sitten päättää onko laillista vai ei.

Vituttaa työttömien apaattinen asenne joka takaa sen että kaiken maailman jakkukalkkunat voi leikkiä Hitleriä sun oikeuksilla ja rahoilla, minä teen mitä voin jos koen että tekevät jotain laitonta.

Kuntakokeilussa on ihme "pirkkoja", jotka toimivat mielivaltaisesti. Mullekin soitti yks ja sanoi, että yhdistykseen ottamaan kopioita. Kerroin, että ei nappaa. Suuttui ja sanoi, että minä voin vain laittaa sinut sinne. Saas nähdä kuin käy.

• Anonyymi

Onko omavalmentajat pyytäneet lähettämään haetunpaikan, työhakemuksen, siitä kopio omavalmentajan sähköpostiin. Minulle ei auennut luukku tähdellä, jonne paikat kirjattiin.
        Näyttää olevan omavalmentajan omasta päästä tämä käskytys. Vaati selvityksiä vaikka päivämäärä eli aikaa jäljellä annettuun tehtävään. Olen saanut järkyttävää palvelua kuntakokeilu Jyväskylä.
        Omasta Kokemuksesta ja itsekin olet huomannut, Oma-asioinnin kaikki välilehdet tulee tarkistaa asioinnin jälkeen, mieluummin omalta koneelta. Älä koskaan allekirjoita paikanpäällä. Et voi tietää mitä muutettu pelataanko kaksillantunnuksilla, toinen tekee pohjan, toinen haastattelee. Sana Omavalmentaja, kohdallani tuplavalmentajat
        ketjuttavat karensseja ja avaavat selvitysluukkuja, että annetut selvitykset häviävät. Ei työtarjouksia, asiallista palvelua.
        Sinulle oikeus kohdallasi toteuttaa normaalisti työnhakua.

• Anonyymi

no, ne nykyään laittaa uusien lakien voimantunnossa nyt kaikenlaisia vaatimuksia, mulle oli lisätty myös kaikkee sen jälkeen mitä oli kuulustelussa jo sovittu

• Anonyymi

Kannattaa aina tehdä kantelu hullusta te pellestä.

Kanteluja käsittelevät viranomaiset ovat aluehallintovirasto, eduskunnan oikeusasiamies ja oikeuskansleri. Samalla vaivalla, kun kirjoittaa asian, niin sen voi lähettää kaikille kolmelle taholle.

Lisäksi jokaisesta päätöksestä voi pyytää oikaisua tekijän esihenkilöltä.

• Anonyymi

Huomasin senkin uutuuden kuntakokeilun puolella, että kannattaa käydessä ja suunnitelmaa laadittaessa, pyytää se nähtäville heti. Sitä ei pysty ite muokkaamaan, ku kilahtaa textari puhelimeen, että hyväksyttävissä päivämäärään mennessä. En tiedä kuinka vaikeaa käynnin jälkeen saada muutoksia.

• Anonyymi

Mulle myös tyrkytetty jotain kummallista tiskinaluspaikka, jota ei ollut missään nähtävissä.
      Se tuli työtarjouksena toiselle paikkakunnalle, mutta tietenkin just 60 kilometrin päähän. Olisi pitänyt mennä ohjaamaan lapsia kerhoon. Olen kirjaltaja.
      Mulla ei ole mitään kokemusta, tai osaamista lapsista.
      Soitin kuitenkin sinne työpaikkaan, niin ne innostu aivan älyttömästi, että haluavat sinne 20 tuntia viikko. En tod. halunnu.
      Kauhee homma oli päästä tilanteesta pois.

• Anonyymi

Älä tee asiaa itsellesi vaikeaksi! Haet työtä ja hakemuksessa kerrot, että olet oikeutettu palkkatukeen, se on siinä!
      Se palkkatukihaku lisäys on vain sitä, että olet ilmoittanut työnhaussa myönnetystä palkkatuestasi!
      Rastita se velvoite viimeisenä kun kaikki työnhaut on tehty!

Itselläni sama "velvoitelisä ", mutta työnhakua se ei muuta eikä lisää halkujen määrää!

• Anonyymi

Työnantajan oikeus palkkatukeen selvitetään. Tätä ei ole esim. Valtiolle. Tuo sinun esittämäsi toimintatapa aiheuttaa vaan hirveän selvitysrumban, kun joku innostuu. Onko kiva olla 3 kk jossain selvitysrumbassa, kun tutkitaan yrityksen kirjanpitoa ja muuta!

• Anonyymi

Kieltäytymisestä, rahasanktio. Tilaavat, no. reply sosiaaliohjaaja ajan. Onnistuu hyvin jos ei omavalmentajaa nimellä.
      Olet siis osaamisvajavainen, vaikeasti työllistettävä. Oletko tyytyväinen kriteereihisi millä haet työtä.
      Kenen kanssa teet sopimuksen palkkatuki paikasta? Onko osaamisvaje esim nyt 50 %?
      Laske tarkasti monestako kieltäydyt ja millä perusteella? Onko koulutus-ja työhistoria rekisteröity oikein, tarkista?

Kirjoita Työnhakusuunnitelma vasta sitten alle, kun sinusta ei ole tehty osaamisvajavaista. Kysy mistä muodostuu?Jos maininta. Jos tulee "näitä kirjoitetaan kaikenlaisille ihan yleisluontoisesti" älä hyväksy.
      Menestystä työnhakuun!

• Anonyymi

On olemassa palkkatuki kohteitakin kun googlaat asiaa omalta asuinalueeltasi.
      Ei velvoitettua hakea kyseisiä kohteita, vaan sitä työtä mitä haluaisit tehdä ja ilmoitus palkkatuen mahdollisuudestasi riittää 100%!

• Anonyymi

Kaikki paikat ovat palkkatukityöpaikkoja. Sanot vaan kertoneesi mahdollisuudesta.

• Anonyymi

LOL Täällähän sitä saatkin niitä varsinaisia asijantuntianeuvvoja, :D :D

• Anonyymi

Mulle on kirjattu työnhakusuunnitelmaan, että haen palkkatukipaikkoja. Ts. että kerron aina hakiessani olevani palkkatukikelpoinen.
      Mulla on 4 hakua kuussa määrättynä. Aika jännää jos nyt pitää alkaa hakea jotenkin erikseen palkkatukipaikkapaikkaa.
      Olen 60+ joten aikas vähissä on mahikset. Työnantajahan sen lopulta päättää, kenet palkkaa.
      Jos ihan totta puhutaan, niin tuskin haluaisinkaan päästä vajailla tunneilla palkkatukipaikkaan. Mieluiten olisin eläkkeellä.

• Anonyymi

Eilen soitti palkkatukikarusellin"pirkko". Nyt ei ollut niin agressiivinen kuin viimeksi, jolloin sanoi, että :" Jos minä nyt vaan laitan sinut tänne".
        Kyse on siis kaupungin ry:stä, jossa ns. pajalla hyörii kuntouttavien ja palkkatukilaisten armeija. Heillä on netissä lista, johon on listattuna melkein 40 erilaista palkkatukityöpaikkaa. Suurinosa tekaistuja paikkoja. Esim astiankuivaajn paikka. Jos tuollaiseen tulee velvoite hakea uutena juttuna, niin se sotii nykyistä ideaa vastaan aika rajusti. Tässä mallissahan pyrittiin juuri sihen, että työtön hakee niitä paikkoja, joita itse haluaa.

• Anonyymi

Mulle tuli kohdaksi 4. hakea työvoimakoulutuksiin. Myös palkkatuesta oli puhetta. Se kai sitten on numero 5. seuraavaksi.
      Numerot 1-3. tosiaan noita, että haen 4 työpaikkaa kuukaudessa.

• Anonyymi

Kirjoita googleen, palkkatyöpaikat ja kunnan nimi.
      Joskun siellä on tarjolla jotain, mutta työtehtävät voi olla haasteellisia, koska kaikista ei ole kaikkeen. On myös oltava työtehtäviin valmiuksia ja myös kokemusta työturvakortteineen kaikkinneen kunnossa!

Lopulta asia on helppo eli haet mitä haet niin ilmoitat että sinulla on oikeutus palkkatukeen ja se siitä!

• Anonyymi

Ainakin Helsingissä on pelkkää vanhusten apua tai muuta sosiaalialaa. Vaatimuksina yleensä jotain tyyliin välttävä suomen kielen taito, eli on tarkoitettu ulkomaalaisille kieltä osaamattomille. Muutenkin vaikuttaa vähän apukoululaisille tarkoitetuilta paikoilta. Miksi vitussa minulle täysjärkiselle nelikymppiselle on tuo laitettu? En ole mikään eläkeikää kolkutteleva puolirampa osatyökykyinen. En todellakaan kehtaa mainita palkkatuesta hakemuksessa, menee samantien hylkyyn kun luulevat että olen jotenkin vajaa.

• Anonyymi

Palkkatuki on rahallinen tuki työnantajalle siitä hyvästä että saa puoli- ilmaisen työntekijän duuniin puoleksi vuodeksi.

Ja työvoimaviranomaiset velvoittavat työttömän tyrkyttämään itseään puoli- ilmaiseksi työntekijäksi jollekin mulkkufirmalle. Valtio maksaa puolet palkasta eikä työnantajalle jää kuin puolet palkkakustannuksista. Ja palkkatukityö on yleensä matalapalkka- alojen töitä muutenkin.

Työllisyyspalvelut ovat ihmiskauppaorganisaatio joka parittaa työperäisen ihmiskaupan uhreja työnantajille.

• Anonyymi

Tee ee toimistolasilla ei ole mitään valtuuksia määrillä millaisia työpaikkoja sinun on haettava.

Aikuisten oikeesti sun ei pitäisi joutua edes raportoimaan työnhauistasi kolmansille osapuolille yhtikäs mitään. Mitä helvettiä se kellekään kuuluu mitä töitä sinä itse päätät hakea? Kuka helvetin paskapää keksi että työttömän työnhakijan voidaan määrällä ja vahtia tähän tapaan? Työsopimukset ovat työnhakijan ja työnantajan välistä sopimista ja sitä säätelee työehtosopimuslait.

• Anonyymi

Se tarkoittaa että seuraa niitä vain

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      168
      9779
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3179
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2947
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2699
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2105
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2053
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1933
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      58
      1517
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1306
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe