Mitä töitä olette joutuneet tekemään ...esim paperin repimistä..?leivän silppuamista..?
Kuntouttava ...
19
339
Vastaukset
- Anonyymi
Taukotuvassa nostelen jalkojani pöydälle, työstä käy.
- Anonyymi
Mä vaan pieren ja välillä myös huudan!
- Anonyymi
Miellä on jotain pienimuotoisia puutöitä esim linnunpönttöjä tai vanhojen huonekalujen entisointiä. Naisille on taas toinen puoli jossa on jotain tekstiilitöitä tai ompelemista.
Väillä katsellaan jotain dokumentteja ja joskus tehdään peinimuotoisia retkiä jonnekin makkaran paisto laavulle tai grillataan pihalla.
Haluteessaan voi lähteä joskus kävelylenkille. Eli ei ole ainakaan koko ajan mitään työtä.- Anonyymi
No herrajuma, itsehän istuosin paikoillani liikkumatta hiljaa tuojottaen seinään enkä tekosi yhtään mitään kuin vanhanajan jälki-istunnossa.
- Anonyymi
Eikai "kuntouttavassa työssä" saa töitä tehdä eikä sitä edes vaadita?
siinhän ei ole mitään työsopimusta tms eikä niissä olevilla ole mitään työturvallisuus,hygienia tms kortteja mitkä yleesä nykyään vaaditaan jos töitä tekee
tosin mitä olen käyny kierrätyksestä tääl etelässä joskus kattelee, niin kyllä ne näkyy sähkölaitteita purkavan ja kasaavan siellä lian keskellä- Anonyymi
Kyllä niitä hoputetaan tekemään..
- Anonyymi
Mut pakotettiin kuntouttavaan vaikka olen kyllä kunnossa.En tehnyt yhtään mitään ja otin jopa päiväunet joku päivä,aivan älytöntä orjatyötä kun saa vain 9€ päivässä.Tuli kerran "pomo" sanomaan että pitäis jotain tehdä niin sanoin että teen kun maksetaan oikea palkka tai sinun palkaksi sama kuin minulla.Eipä enään häirinnyt koko loppu aikana,kesti 3kk
- Anonyymi
24 mutteria pussiin pakkaus
Heijastimien pussittamista- Anonyymi
Piereskelykin käy työstä.
- Anonyymi
Kirjojen repimistä sivu kerrallaan...hoh hoijjaa.
- Anonyymi
Tuttu oli eroottisena hierojana happy end baarissa, jossa säkin olit asiakkaana.
- Anonyymi
"Hyvinvointialueiden on järjestettävä kuntouttavaa työtoimintaa niille pitkään työttöminä olleille henkilöille, jotka saavat työmarkkinatukea tai toimeentulotukea, ja jotka eivät työ- ja toimintakykynsä takia kykene osallistumaan TE-hallinnon ensisijaisiin palveluihin."
"Kuntouttava työtoimintaa järjestetään asiakkaan yksilöllisen tarpeen mukaan osa- tai kokopäiväisesti 1-4 päivänä viikossa 3-24 kuukauden ajan. Toiminnan on oltava tavoitteellista siten, että se parantaa asiakkaan elämänhallintaa ja toimintakykyä, jotta hän voisi työllistyä, hakeutua koulutukseen tai osallistua TE-hallinnon työllistymistä edistäviin palveluihin."...
Opetellaan olemaan työssä (harjoituspaikoissa parivuotta) sitten päästetään vapaaksi itse hakemaan sitä työherkkua!...- Anonyymi
ja palataan takaisin yhdistykselle...joko kuntouttavaan tai palkkatuelle..
- Anonyymi
"Toiminnan on oltava tavoitteellista siten, että se parantaa asiakkaan elämänhallintaa ja toimintakykyä"
tässä pitää tarkentaa että tuo katsotaan siis töihin menemisen ja työnteon näkökulmasta, eli siinä ei ajatella itse ihmistä ja hänen elämää ollenkaan, vaan sitä että työ työ työ työ..
eli voit siis olla ihan normaali raitis ihminen joka kuntoilee vaikkapa joka päivä ja jolla on elämä ihan kunnossa mutta olet esim pitkäaikastyötön, silloin se tarkoittaa heidän näkökulmasta että tarvitsee "elämänhallintaa ja toimintakykyä parantavaa" kuntouttavaa työtä :)
eli se pääasia on se työ ei se ihminen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toiminnan on oltava tavoitteellista siten, että se parantaa asiakkaan elämänhallintaa ja toimintakykyä"
tässä pitää tarkentaa että tuo katsotaan siis töihin menemisen ja työnteon näkökulmasta, eli siinä ei ajatella itse ihmistä ja hänen elämää ollenkaan, vaan sitä että työ työ työ työ..
eli voit siis olla ihan normaali raitis ihminen joka kuntoilee vaikkapa joka päivä ja jolla on elämä ihan kunnossa mutta olet esim pitkäaikastyötön, silloin se tarkoittaa heidän näkökulmasta että tarvitsee "elämänhallintaa ja toimintakykyä parantavaa" kuntouttavaa työtä :)
eli se pääasia on se työ ei se ihminenkuntouttava on sosiaalipuolen palvelua. Ainakin pitäisi olla. Tavoitteena kuntoutettavan Ihmisen sosiaalisen, fyysisen ja henkisen toimintakyvyn ja elämänhallinnan ja terveydentilan kohentamista. Kuntouttavan työtoiminnan taloudellinen tuloksellisuus ei ole tavoitteena. Ihmiset puuhaavat oman itsensä kuntouttamiseksi ihan omassa tahdissansa. Terapiaahan se paljolti on. Valoa elämään. Kuntouttavan tavoitteena ei myöskään ole työmarkkinoille pääseminen. Ne sellaiset toimenpiteet ovat tavoitteellisen työvoimakoulutuksen, ammatinvalinnan ja työnhaun puolella, Monet työttömät ovat työkykyisiä ja haluisia, Osa työllistyy ja osa ei. Kohtalon arpa.
Sananen työkyvyttömyydestä. Koskapa suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle kaikki työkyvyttömät eivät pääse niin ainut mahdollisuus on roikottaa heitä TE- toimiston kirjoilla limbossa esimerkiksi tarjoamalla kuntouttavan työtoiminnan palveluita. Järjetöntä mutta se on todellisuus. On toki pieni joukko ihmisiä jotka ovat traumatisoituneet pohjamutia myöten. Kuntouspaikkassa he joko istuvat hiljaa ja tuijottavat seinään tai pussittavat muttereita ja ruuveja urakkatahdilla ja ämpäritolkulla,
Samat mutterit ja ruuvit tuodaan seuraavana aamuna varastosta uusiokäyttöön puuhapisteelle. Pussittaminen voi taas alkaa alusta. Osa työkykyisistäkin ohjataan kuntouttavan pariin ns. ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa ja varoittavassa mielessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuntouttava on sosiaalipuolen palvelua. Ainakin pitäisi olla. Tavoitteena kuntoutettavan Ihmisen sosiaalisen, fyysisen ja henkisen toimintakyvyn ja elämänhallinnan ja terveydentilan kohentamista. Kuntouttavan työtoiminnan taloudellinen tuloksellisuus ei ole tavoitteena. Ihmiset puuhaavat oman itsensä kuntouttamiseksi ihan omassa tahdissansa. Terapiaahan se paljolti on. Valoa elämään. Kuntouttavan tavoitteena ei myöskään ole työmarkkinoille pääseminen. Ne sellaiset toimenpiteet ovat tavoitteellisen työvoimakoulutuksen, ammatinvalinnan ja työnhaun puolella, Monet työttömät ovat työkykyisiä ja haluisia, Osa työllistyy ja osa ei. Kohtalon arpa.
Sananen työkyvyttömyydestä. Koskapa suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle kaikki työkyvyttömät eivät pääse niin ainut mahdollisuus on roikottaa heitä TE- toimiston kirjoilla limbossa esimerkiksi tarjoamalla kuntouttavan työtoiminnan palveluita. Järjetöntä mutta se on todellisuus. On toki pieni joukko ihmisiä jotka ovat traumatisoituneet pohjamutia myöten. Kuntouspaikkassa he joko istuvat hiljaa ja tuijottavat seinään tai pussittavat muttereita ja ruuveja urakkatahdilla ja ämpäritolkulla,
Samat mutterit ja ruuvit tuodaan seuraavana aamuna varastosta uusiokäyttöön puuhapisteelle. Pussittaminen voi taas alkaa alusta. Osa työkykyisistäkin ohjataan kuntouttavan pariin ns. ennaltaehkäisevässä tarkoituksessa ja varoittavassa mielessä.Kotona hakkaa halkoja ilmaiseksi ilolla ,on hyvää kuntoliikuntaa...samaa touhua kaupungilla pakosta naama mutrulla palkkatuella,vittu ois kotonakin samaa työtä..kotia voisi ostaa ämpärillisen muttereita ja pussittaa puolivuotta palkkatuella ,mutta ei kun pitää olla valvoja,entä halkojen teko ,no ei kun pitää olla ohjaaja ...500 päivää haetaan töitä 4 kertaa kuussa ja taas muttereiden ja halkojen kimppuun palkkatuella.....tätä on Suomen työllistäminen..jos ei oikeaa duunia löydy....ehdotan että pussistetaan muttereita etäyhteydellä ja hakataan halkoja niin ei tarvitse maksaa ohjaajille eikä kuntouttavan valvojalle..
- Anonyymi
Samat henkilöt saa vain paikan...siin sitten ovat väliin kuntouttavalla ja palkkatuella...heikommat eivät saa mitään paikkaa kun samat aina valitaan yhdistyksille .
- Anonyymi
yks lamppu haettiin jätekatokssesta ja vietiin kaatikselle...3 tarvittiin tähän hommaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043