Tietäkää sitten, että väärät profeetat tuomitaan

Anonyymi-ap

Miksi?
Koska he ovat eksyttäjiä ja eksyttävät ihmisiä.
Se profeetan titteli taikka profeetan viitta on aika raskas kantaa.
Minulla se on, joten todellakin tiedän ja tunnistan väärät profeetat ja opettajat.

T.profeetta

41

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitten teille jotka yleensä "koettelette".
      Katsokaakin että koettelette oikein, sillä te joudutte vastaamaan sanoistanne.
      Teille on suureksi vahingoksi "mutu" koettelu ja pilkkaaminen, sillä tehdessänne väärän johtopäätöksen te ette tee vain väärin pilkatessanne jotakuta vaan te pilkkaatte silloin myös Herran henkeä.

      Jos te alatte arvostelemaan toisen asemaa taikka henkeä ilman valtuutusta taikka lahjaa arvostella henkiä, te olette todella pahassa pulassa.
      Lainoppineet ja fariseuksetkin aikoinaan pilkkasivat, ja teidän vanhurskautenne tulee olla paljon suurempi kuin heidän, jotta ette sorru siihen mihin he sortuivat.

      Täällä moni on jo sortunut arvostelemaan ja pilkkaamaankin minua ja sitä ei saa anteeksi ja uskottelu, väittely vastaan taikka lisä pilkkaaminen ei todellakaan paranna teidän asemaanne vaan langetatte itsellenne yhä suuremman tuomion.

      Olkaa siis varovaisia, sillä me profeetat olemme myös niitä kompastuskiviä.
      Tähän kiveen ei kannata kompastua.
      Olkaa nopeita kuulemaan ja hitaita puhumaan.
      Parempi olla hiljaa, kuin puhua epävarmuudessa, sillä te teette tilin jokaisesta sanastanne.

      T.profeetta

      • Anonyymi

        Aloittja EI ole OIKEA profeetta.

        Jos joku on Jumalan asettama profeeetta, sellainen ei piiloudu anonyymiksi.

        VAIN OIKEALLA nimellä esille tullut ja joka asettuu NIMELLÄÄN koeteltavaksi,

        voidaan harkinnan mukaan arvioida, onko hän oikeasti Jumalan profeetta.

        Pelkkä Profeetta-titteli, itse nostettu, ei voi ketään hengellistä ihmistä hämätä!

        Älkää eksykö hyvä totiset Herran lampaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittja EI ole OIKEA profeetta.

        Jos joku on Jumalan asettama profeeetta, sellainen ei piiloudu anonyymiksi.

        VAIN OIKEALLA nimellä esille tullut ja joka asettuu NIMELLÄÄN koeteltavaksi,

        voidaan harkinnan mukaan arvioida, onko hän oikeasti Jumalan profeetta.

        Pelkkä Profeetta-titteli, itse nostettu, ei voi ketään hengellistä ihmistä hämätä!

        Älkää eksykö hyvä totiset Herran lampaat!

        Sinä et ole oikea Herran palvelija.

        Sellainen ei piiloudu anonyymiksi.

        Vain oikealla nimellä esille tullut ja joka asettuu nimellään esiin, hänet voidaan tekojensa ja sanojensa mukaan koetella ja arvioida onko hän Herran palvelija.

        Pelkkä "Jeesus on Herra" tai raamatunjakeiden lainaaminen tms. ei meitä profeettoja hämää.

        Älkää ottako oppia tämän opetuksesta, sillä hän kirjoittelee omiaan.

        T.profeetta


    • Anonyymi

      Ennemmin kuin omatoimisesti "arvostelisitte", keskittykää parannuksen tekoon.
      Kaikkien on tehtävä parannus.

      T.profeetta

      • Anonyymi

        Profeetan on ihan ensiksi tehtävä parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Profeetan on ihan ensiksi tehtävä parannus.

        Sinä olet aina ollut aktiivisesti vastustamassa Pyhää henkeä.
        Mitä luulet, mikä osa sinulle on varattuna?

        T.profeetta


    • Anonyymi

      "Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on" - opettaa Sana. ( 1 Tess 5.21)
      Verbi on käskymuodossa: koetelkaa. Ei voisitte koetella.

      Koetteleminen on käsky.

      Jokainen uskova saa ja hänen tuleekin KOETELLA KAIKKI!

      Kukaan - vaikkapa Suomi24 profetiapalstan nimetön, piilossa lusmuileva ei ole poikkeus. Häntäkin on Raamatun sanan mukaan oikeus "koetealla". Käsky siis.

      " Koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profettaa on lähtenyt maailmaan," ( 1 Joh 4:1)

      Profeetat on koeteltava. Sekin on käsky.

      Sitä varten Jumala on uskonut omille palvelijoilleen ns. henkien erottamisen, henkien koettelun ja arvostelun armolahjan. ( Armolahjat 1. Kor 12. luku)

      Jumalaa ei voi petkuttaa, PyhääHenkeä ei voi petkuttaa. Yrittää toki saa, ja jotkut tekivät niin, mutta huonosti kävi. Apt 5. luku. Ananias ja Safira.

      Eli, Aloittajaa ei voi pitää Jumalan profettana, ellei hän astu esille NIMELLÄÄN; ja ellei hän osaa kertoa miten, missä ja milloin Jumala asetti hänet?

      Piste.

      Aloittaja voi sepittää mitä tahansa, piilossa pysyttelevät "profeetat" eivät täytä terveen opin ja Raamatun sanan kriteereitä.

      • Anonyymi

        Niin sinuakin tulee koetella ja sinut on jo paljastettu.
        Pyhä henki paljasti sinut jo vuosia sitten kun toimit omalla nimelläsi palstalla.
        Kärkyit omaa kunniaasi etkä sitä saanut ja ilman tunnistetta kirjoittelit muille kirjoittajille pahempaa tekstiä.

        Sinut koeteltiin jo silloin, kuin valkeuden enkeli omalla nimellään ja anonyyminä kuin mikäkin pilkkaaja.

        Sinä olet sen jälkeen vaatinut muita tulemaan nimellään esiin.
        Oma nimesi sai tahran omien toimiesi takia ja tahdot tahrita muidenkin nimeä.

        Profeetta on profeetta, vaikka hän astuisi esiin nimellään tai ilman nimeä, kirjoittelee anonyyminä taikka nimimerkillä.
        Sanoma ei muutu, se sanoma merkitsee, ei se astia.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinuakin tulee koetella ja sinut on jo paljastettu.
        Pyhä henki paljasti sinut jo vuosia sitten kun toimit omalla nimelläsi palstalla.
        Kärkyit omaa kunniaasi etkä sitä saanut ja ilman tunnistetta kirjoittelit muille kirjoittajille pahempaa tekstiä.

        Sinut koeteltiin jo silloin, kuin valkeuden enkeli omalla nimellään ja anonyyminä kuin mikäkin pilkkaaja.

        Sinä olet sen jälkeen vaatinut muita tulemaan nimellään esiin.
        Oma nimesi sai tahran omien toimiesi takia ja tahdot tahrita muidenkin nimeä.

        Profeetta on profeetta, vaikka hän astuisi esiin nimellään tai ilman nimeä, kirjoittelee anonyyminä taikka nimimerkillä.
        Sanoma ei muutu, se sanoma merkitsee, ei se astia.

        T.profeetta

        Jatkan.
        Olet varmaan lukenut taikka kuullut: päältä kaunis, sisältä täynnä petosta.
        Suuret viitan tupsut, sydän kaukana minusta.
        Kuin hauta, päältä kauniiksi kalkittu, sisältä kuollutta luita tms.
        Sokea sokeiden taluttaja.
        Jumalisuuden ulkokuori jne.

        Katsos, kun sinä teet oman olosi vaikeaksi ja keräät syntiä päällesi.
        Aikoinaan kirjanoppineetkaan eivät tunnistaneet Herraa ja he olivat niitä jotka vielä tappoivat profeetat.

        Sinä teet tilin sanoistasi ja niitä on paljon ja paljosta sinut tuomitaan.
        Kuuntele ennemmin kuin väittelet vastaan.
        Koettele se aihe, pidä mikä oikein ja hyvää on, hylkää väärä, äläkä tuomitse sanansaattajaa, koska silloin sinut itsesi tuomitaan.

        Sinä et edes tunne kirjoituksia, joten et sinä voi niidenkään perusteella koetella.
        Sinulla ei ole mitään millä koettelisit, mutta olet itsesi ylentänyt muiden yläpuolelle heitä koettelemaan ja arvostelemaan.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin sinuakin tulee koetella ja sinut on jo paljastettu.
        Pyhä henki paljasti sinut jo vuosia sitten kun toimit omalla nimelläsi palstalla.
        Kärkyit omaa kunniaasi etkä sitä saanut ja ilman tunnistetta kirjoittelit muille kirjoittajille pahempaa tekstiä.

        Sinut koeteltiin jo silloin, kuin valkeuden enkeli omalla nimellään ja anonyyminä kuin mikäkin pilkkaaja.

        Sinä olet sen jälkeen vaatinut muita tulemaan nimellään esiin.
        Oma nimesi sai tahran omien toimiesi takia ja tahdot tahrita muidenkin nimeä.

        Profeetta on profeetta, vaikka hän astuisi esiin nimellään tai ilman nimeä, kirjoittelee anonyyminä taikka nimimerkillä.
        Sanoma ei muutu, se sanoma merkitsee, ei se astia.

        T.profeetta

        Astu esiin omalal nimellä, taikka vaikene Herran Jeesuksen nimessä.
        koska valhehtelet, et esiinny aitona, vaan puskasta huutelijana.

        Kirjouituksesi on pelkkää tyhjää. Olet katkera ja kaunainen ja kateellinen. Niin Henki todistaa.
        Epäpyhä.
        Profeetta?

        Mutta ei JUMALAN profeetta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan.
        Olet varmaan lukenut taikka kuullut: päältä kaunis, sisältä täynnä petosta.
        Suuret viitan tupsut, sydän kaukana minusta.
        Kuin hauta, päältä kauniiksi kalkittu, sisältä kuollutta luita tms.
        Sokea sokeiden taluttaja.
        Jumalisuuden ulkokuori jne.

        Katsos, kun sinä teet oman olosi vaikeaksi ja keräät syntiä päällesi.
        Aikoinaan kirjanoppineetkaan eivät tunnistaneet Herraa ja he olivat niitä jotka vielä tappoivat profeetat.

        Sinä teet tilin sanoistasi ja niitä on paljon ja paljosta sinut tuomitaan.
        Kuuntele ennemmin kuin väittelet vastaan.
        Koettele se aihe, pidä mikä oikein ja hyvää on, hylkää väärä, äläkä tuomitse sanansaattajaa, koska silloin sinut itsesi tuomitaan.

        Sinä et edes tunne kirjoituksia, joten et sinä voi niidenkään perusteella koetella.
        Sinulla ei ole mitään millä koettelisit, mutta olet itsesi ylentänyt muiden yläpuolelle heitä koettelemaan ja arvostelemaan.

        T.profeetta

        Tyhjää puhetta! Onneksi olkoon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjää puhetta! Onneksi olkoon!

        No ilmoita mikä oli tyhjää.
        Siinä sinulle pähkäiltävää.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Astu esiin omalal nimellä, taikka vaikene Herran Jeesuksen nimessä.
        koska valhehtelet, et esiinny aitona, vaan puskasta huutelijana.

        Kirjouituksesi on pelkkää tyhjää. Olet katkera ja kaunainen ja kateellinen. Niin Henki todistaa.
        Epäpyhä.
        Profeetta?

        Mutta ei JUMALAN profeetta...

        Tee itse sanojesi mukaan.
        Sinä vaadit, samoin sinulta vaaditaan.

        Ja sitten se sihisee ja sylkee myrkkyään ja syytöksiään.
        Mikäs henki sinussa onkaan?

        T.profeetta


    • Anonyymi

      "Täällä moni on jo sortunut arvostelemaan ja pilkkaamaankin minua ja sitä ei saa anteeksi ja uskottelu, väittely vastaan taikka lisä pilkkaaminen ei todellakaan paranna teidän asemaanne vaan langetatte itsellenne yhä suuremman tuomion."

      Tuollaista itsensä korottamista ei Jumalan Hengessä oleva tekisi?

      Omatekoisten profeettojen tuomiotekstit ovat täyttä roskaa.
      Vain Jumala YKSIN on tuomari, ei jokin nettipalstan anonyymi sanailija.

      • Anonyymi

        En minä korottanut itseäni, toisin kuin sinä teit.

        Ota nyt neuvoista vaari, sillä olen oikein kirjoittanut.
        Tähän kiveen ei kannata kompastua.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä korottanut itseäni, toisin kuin sinä teit.

        Ota nyt neuvoista vaari, sillä olen oikein kirjoittanut.
        Tähän kiveen ei kannata kompastua.

        T.profeetta

        Vain tuulen henkäsy on ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä korottanut itseäni, toisin kuin sinä teit.

        Ota nyt neuvoista vaari, sillä olen oikein kirjoittanut.
        Tähän kiveen ei kannata kompastua.

        T.profeetta

        Mitä? Oletko sinä kivi? No, sitten selviää tekstisi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Oletko sinä kivi? No, sitten selviää tekstisi....

        Luulisi että opettajat ja syyttäjät tietävät mitä sillä tarkoitetaan.
        Onhan se ihan selvä asia.

        T.profeetta


    • Anonyymi

      1. Korinttolaiskirje 14

      1 Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa.

      2 Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä.

      3 Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi.

      4 Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.

      5 Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.

      6 Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?

      7 Niinhän on elottomain soittimienkin laita, huilujen tai kitarain: kuinka tiedetään, mitä huilulla tai kitaralla soitetaan, elleivät ne soi toisistaan erottuvin sävelin?

      8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?

      9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

      10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

      11 Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

      12 Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti.

      13 Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää.

      14 Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.

      15 Kuinka siis on? Minun on rukoiltava hengelläni, mutta minun on rukoiltava myöskin ymmärrykselläni; minun on veisattava kiitosta hengelläni, mutta minun on veisattava myöskin ymmärrykselläni.

      16 Sillä jos ylistät Jumalaa hengessä, kuinka oppimattoman paikalla istuva saattaa sanoa "amen" sinun kiitokseesi? Eihän hän ymmärrä, mitä sanot.

      17 Sinä kyllä kiität hyvin, mutta toinen ei siitä rakennu.

      18 Minä kiitän Jumalaa, että puhun kielillä enemmän kuin teistä kukaan;

      19 mutta seurakunnassa tahdon mieluummin puhua viisi sanaa ymmärrykselläni, opettaakseni muitakin, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä.

      20 Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan pahuudessa olkaa lapsia; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä.

      21 Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".

      22 Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.

      23 Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

      24 Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,

      25 hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.

      26 Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

      27 Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;

      28 mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.

      29 Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

      30 mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.

      31 Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.

      32 Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

      33 sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,

      34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.

      35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

      36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

      37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.

      38 Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

      39 Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.

      40 Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

      • Anonyymi

        Kiitos tästä.
        Tuossa on hyvä kohta näille "hengellisille".
        Kun he sanovat:
        "Pelkkä Profeetta-titteli, itse nostettu, ei voi ketään (hengellistä) ihmistä hämätä!"

        Lukekoon tämän:
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai (hengellinen), niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        Ja noudattakoon tätä:
        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        On ilmoitettu hänelle kyllä jo aiemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tästä.
        Tuossa on hyvä kohta näille "hengellisille".
        Kun he sanovat:
        "Pelkkä Profeetta-titteli, itse nostettu, ei voi ketään (hengellistä) ihmistä hämätä!"

        Lukekoon tämän:
        37 Jos joku luulee olevansa profeetta tai (hengellinen), niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
        Ja noudattakoon tätä:
        34 olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
        35 Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

        On ilmoitettu hänelle kyllä jo aiemminkin.

        Jatkoa....
        Hänen nimensäkin tiedetään, eikä tekonsa ja sanansa ole sovussa.
        Vaatii muita noudattamaan mutta itse ei noudata.
        Asettuu itse kirjoituksia, profeettoja ja Herran henkeäkin vastustamaan.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa....
        Hänen nimensäkin tiedetään, eikä tekonsa ja sanansa ole sovussa.
        Vaatii muita noudattamaan mutta itse ei noudata.
        Asettuu itse kirjoituksia, profeettoja ja Herran henkeäkin vastustamaan.

        T.profeetta

        No mikäs satueepos tää oli?
        Kerro ITSE Oma nimesi, niin uskovat voivat ottaa selkoa mikä olet?

        Kirjoitat asiia julkista valhetta? Kukaan jok on Jumalan Hengen tilassa, ei valheita esitä.

        Ole pauhuuden sitoma, siksi et siedä nuhdetta!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mikäs satueepos tää oli?
        Kerro ITSE Oma nimesi, niin uskovat voivat ottaa selkoa mikä olet?

        Kirjoitat asiia julkista valhetta? Kukaan jok on Jumalan Hengen tilassa, ei valheita esitä.

        Ole pauhuuden sitoma, siksi et siedä nuhdetta!!

        Jaa, että nimi ratkaisee ja siitä selviää asiat vai?

        Miksi sinä opetat väärin ja syyttelet ja valehtelet?

        Sinä olet itse pahuuden vallassa, etkä siedä nuhdetta, etkä ole parannusta tehnyt.

        Lopeta jo keräämästä lisää tuomiota yllesi.

        T.profeetta


    • Anonyymi

      Tuomarien kirja 6

      27 Niin Gideon otti palvelijoitaan kymmenen miestä ja teki, niinkuin Herra oli hänelle puhunut. Mutta kun hän isänsä perhettä ja kaupungin miehiä peljäten ei uskaltanut tehdä sitä päivällä, teki hän sen yöllä.

      28 Kun kaupungin miehet varhain seuraavana aamuna nousivat, niin katso, Baalin alttari oli kukistettu ja asera-karsikko sen vierestä hakattu maahan, ja se toinen härkä oli uhrattu polttouhriksi vastarakennetulla alttarilla.

      29 Niin he sanoivat toinen toiselleen: "Kuka on tämän tehnyt?" Ja kun he tutkivat ja tiedustelivat, niin sanottiin: "Gideon, Jooaan poika, on sen tehnyt".

      30 Silloin kaupungin miehet sanoivat Jooaalle: "Tuo tänne poikasi, hänen täytyy kuolla, sillä hän on kukistanut Baalin alttarin ja hakannut maahan asera-karsikon sen vierestä".

      31 Mutta Jooas vastasi kaikille, jotka seisoivat hänen ympärillään: "Tekö ajatte Baalin asiaa, tekö autatte häntä? Se, joka ajaa hänen asiaansa, rangaistakoon kuolemalla ennen huomisaamua. Jos hän on jumala, ajakoon itse asiansa, koska kukistettu alttari oli hänen."

      32 Sinä päivänä Gideon sai nimekseen Jerubbaal, sillä sanottiin: "Baal ajakoon itse asiansa häntä vastaan, koska hän on kukistanut hänen alttarinsa".

    • Anonyymi

      Apostolien teot 5

      25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa".

      26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.

      27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä

      28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren".

      29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

      30 Meidän isiemme Jumala on herättänyt Jeesuksen, jonka te ripustitte puuhun ja surmasitte.

      31 Hänet on Jumala oikealla kädellänsä korottanut Päämieheksi ja Vapahtajaksi, antamaan Israelille parannusta ja syntien anteeksiantamusta.

      32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

      33 Kun he sen kuulivat, viilsi se heidän sydäntänsä, ja he tahtoivat tappaa heidät.

      34 Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos.

      35 Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille.

      36 Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön.

      37 Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin.

      38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;

      39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."

      40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.

      41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.

      42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Joosua 9


      1 Kun kaikki kuninkaat, jotka asuivat tällä puolella Jordanin, Vuoristossa, Alankomaassa ja pitkin Suuren meren koko rannikkoa Libanoniin päin, heettiläiset, amorilaiset, kanaanilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset, kuulivat, mitä oli tapahtunut,

      2 niin he kokoontuivat yhteen sotiakseen yksimielisesti Joosuaa ja Israelia vastaan.

      3 Mutta kun Gibeonin asukkaat kuulivat, mitä Joosua oli tehnyt Jerikolle ja Aille,

      4 niin hekin menettelivät viekkaasti: he menivät ja tekeytyivät lähettiläiksi, ottivat kuluneita säkkejä aasiensa selkään sekä kuluneita, repeytyneitä ja kiinnisolmeiltuja viinileilejä

      5 ja panivat kuluneet, paikatut kengät jalkaansa ja kuluneet vaatteet päällensä; ja kaikki heidän eväsleipänsä olivat kuivia ja murentuneita.

      6 Niin he menivät Joosuan luo Gilgalin leiriin ja sanoivat hänelle sekä Israelin miehille: "Me olemme tulleet kaukaisesta maasta; tehkää siis liitto meidän kanssamme".

      7 Mutta Israelin miehet vastasivat hivviläisille: "Kenties te asutte täällä meidän keskellämme; kuinka me tekisimme liiton teidän kanssanne?"

      8 Niin he sanoivat Joosualle: "Me olemme sinun palvelijoitasi". Joosua sanoi heille: "Keitä te olette ja mistä tulette?"

      9 Niin he vastasivat hänelle: "Palvelijasi tulevat hyvin kaukaisesta maasta Herran, sinun Jumalasi, nimen tähden. Sillä me olemme kuulleet hänestä kaiken, mitä hän teki Egyptissä,

      10 ja kaiken, mitä hän teki niille kahdelle amorilaisten kuninkaalle, jotka asuivat tuolla puolella Jordanin, Siihonille, Hesbonin kuninkaalle, ja Oogille, Baasanin kuninkaalle, joka asui Astarotissa.

      11 Sentähden sanoivat meille meidän vanhimpamme ja kaikki maamme asukkaat näin: 'Ottakaa evästä mukaanne matkalle ja menkää heitä vastaan ja sanokaa heille: Me olemme teidän palvelijanne, tehkää siis liitto meidän kanssamme'.

      12 Tämä leipämme oli vielä lämmintä, kun kotoa otimme sen evääksi lähtiessämme matkalle teidän luoksenne, ja katso, nyt se on kuivaa ja murentunutta.

      13 Ja nämä viinileilit, jotka uusina täytimme, ovat nyt repeytyneitä; ja nämä vaatteemme ja kenkämme ovat kovin pitkällä matkalla kuluneet."

      14 Niin miehet ottivat heidän evästänsä, mutta eivät kysyneet Herran mieltä.

      15 Niin Joosua takasi heille rauhan ja teki heidän kanssaan liiton, luvaten jättää heidät henkiin; ja kansan päämiehet vannoivat heille valan.

      16 Mutta kolmen päivän kuluttua, sen jälkeen kuin liitto heidän kanssaan oli tehty, saatiin kuulla, että he olivat lähiseuduilta ja asuivat heidän keskellänsä.

      17 Niin israelilaiset lähtivät liikkeelle ja tulivat kolmantena päivänä heidän kaupunkeihinsa; ja heidän kaupunkinsa olivat Gibeon, Kefira, Beerot ja Kirjat-Jearim.

      18 Mutta israelilaiset eivät surmanneet heitä, sillä kansan päämiehet olivat vannoneet heille valan Herran, Israelin Jumalan, kautta. Ja koko seurakunta napisi päämiehiä vastaan.

      19 Silloin kaikki päämiehet sanoivat koko seurakunnalle: "Me olemme vannoneet heille valan Herran, Israelin Jumalan, kautta; sentähden me emme voi koskea heihin.

      20 Mutta tämän me teemme heille, jättäessämme heidät henkiin, ettei viha kohtaisi meitä valan tähden, jonka olemme heille vannoneet."

      21 Ja päämiehet sanoivat heistä: "Jääkööt henkiin, mutta tulkoon heistä halonhakkaajia ja vedenkantajia kaikelle kansalle". Näin päämiehet antoivat käskyn heistä.

      22 Silloin Joosua kutsui heidät ja puhui heille sanoen: "Miksi olette pettäneet meidät ja sanoneet: 'Me asumme hyvin kaukana teistä', vaikka asutte täällä meidän keskellämme?

      23 Sentähden olkaa kirotut! Älköön ikinä ketään teistä päästettäkö olemasta minun Jumalani huoneen palvelijana, halonhakkaajana ja vedenkantajana."

      24 He vastasivat Joosualle ja sanoivat: "Sinun palvelijoillesi oli kerrottu, että Herra, sinun Jumalasi, oli käskenyt palvelijaansa Moosesta antamaan teille koko tämän maan ja tuhoamaan kaikki maan asukkaat teidän tieltänne. Sentähden me suuresti pelkäsimme henkeämme teidän edessänne ja teimme tämän.

      25 Mutta katso, nyt me olemme sinun käsissäsi: tee meille, mikä mielestäsi on hyvin ja oikein."

      26 Silloin hän teki heille näin: hän pelasti heidät israelilaisten käsistä, niin etteivät he heitä surmanneet.

      27 Niin Joosua sinä päivänä määräsi heidät seurakunnan ja Herran alttarin halonhakkaajiksi ja vedenkantajiksi, aina tähän päivään asti, sitä paikkaa varten, jonka Herra oli valitseva.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole Jumalan hengessä!
      Eikä pitkä litaniat Raamatusta - VT - todista mitään!

      • Anonyymi

        Minulla on Herran henki ja jos sinä väität vastaan, niin olet valehtelija.
        Ole hiljaa, äläkä kerää lisää tuomiota yllesi.

        Siinä on hyvä alku sinulle tehdä parannus.
        Lopetat tuon väärän toimintasi ja olet hiljaa, niin et kerää lisää syntiä päällesi.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on Herran henki ja jos sinä väität vastaan, niin olet valehtelija.
        Ole hiljaa, äläkä kerää lisää tuomiota yllesi.

        Siinä on hyvä alku sinulle tehdä parannus.
        Lopetat tuon väärän toimintasi ja olet hiljaa, niin et kerää lisää syntiä päällesi.

        T.profeetta

        Kannattais nuhdella itseään? Ja lopettaa harhainen kiukuttelu jotakuta ihmistä vastaan.
        Näkyy olevan pahat siteet kaunan ja katkeruuden juuret! Ei sellaisessa ole Jumala eikä JUmalan henki mukana. Jumalan Henki on Totuuden Henki, ei sellainen joka sättii jotakuta ihmistä, jota vihaa?

        Aika sairasta tekstiä tuolta T. profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattais nuhdella itseään? Ja lopettaa harhainen kiukuttelu jotakuta ihmistä vastaan.
        Näkyy olevan pahat siteet kaunan ja katkeruuden juuret! Ei sellaisessa ole Jumala eikä JUmalan henki mukana. Jumalan Henki on Totuuden Henki, ei sellainen joka sättii jotakuta ihmistä, jota vihaa?

        Aika sairasta tekstiä tuolta T. profeetta

        Kuules nyt riidan rakentaja.
        Mitä enemmän jatkat, sitä enemmän sinulle tulee tuomiota.
        Jatkuvasti rikot lisää ja tuomiosi kasvaa.

        T.profeetta


    • Anonyymi

      suututtaako sinua kun valitsen saatanan Herran sijaan ja teen mitä huvittaa vaikka tiedän joutuvani helvettiin?

      kiristääkö vanne päätäsi kun et voi syntiä tehdä?

      lopeta jo käänyttäminen ei se mitään auta ja siirry semmosiin ihmisiin jota voit auttaa olen jo päätökseni tehnyt että valitsen saatanan voit jankata vaikka maailman loppuun enkä tule kääntymään mitäs siihen sanot?

      vie vaikka oiketeen minut tai laita giljotiiniin sitähön sinä haluat eikö?

      etkö uskalla viedä asiaa poliisille ja oikeuteen?

      • Anonyymi

        Tuolla kirjoittajalla "ei oo kaikki kotona" korvien välissä? Mut näitä piisaa? ne on omien ongelmiensa, kaunan ja katkeruuden siteissä... Sääli, sääli!


      • Anonyymi

        Te jotka valitsette helvetin, se tulee osaksenne ja siellä te maksatte teoistanne.
        Sitten jos luulet, että "pomosi" välittää sinusta taikka palveluksistasi, niin olet väärässä.

        Minun ei tarvitse asiaa viedä minnekään oikeuteen, eikä sinua giljotiiniin.
        Se on tällä puheella selvä ja päätetty.
        Kun löydät itsesi helvetistä, sinä todella kadut sanojasi.
        Ei sitä turhaan ole kirjoitettu, että siellä on itku ja hammastenkiristys.

        Vaikka et tiedä mitä kirjoitat, et tiedä Herraa etkä saatanaa, niin saat sinäkin sanojesi mukaan.

        T.profeetta


    • Anonyymi

      Aloittaja suoltaa sitä samaa son... taa, aian vain samaa. Sillä on kauhea viha-agendakin joitakin vastaan.

      Jumalan HENKI ei totisesti asu tuollaisessa tuvassa!

      • Anonyymi

        Missä Herran henki, siellä te rienaajatkin.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Herran henki, siellä te rienaajatkin.

        T.profeetta

        Pystytkö kertomaan taivaan todisteista, että olisit profeetta?

        Löydät itsesi kirjasta "Hans Wilhelm - kiinalainen horoskooppi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystytkö kertomaan taivaan todisteista, että olisit profeetta?

        Löydät itsesi kirjasta "Hans Wilhelm - kiinalainen horoskooppi".

        Mahdatko itse edes tietää mistä puhut?
        Mitä sinä tietäisit taivaasta ja sen todisteista, ellet ole itse niitä nähnyt?
        Ja luuletko, että niistä salatuista sinulle kerrottaisiin?

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatko itse edes tietää mistä puhut?
        Mitä sinä tietäisit taivaasta ja sen todisteista, ellet ole itse niitä nähnyt?
        Ja luuletko, että niistä salatuista sinulle kerrottaisiin?

        T.profeetta

        Olet se narsisti, joka näillä palstoilla riehuu, koska todellinen tietäjäkin on ollut täällä.

        Kuka sinulle on sanonut, että joudut kadotukseen, koska ei kukaan muu kuin kaiken menettänyt ala ottamaan väärän profeetan osaa, ja pilkkaa Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahdatko itse edes tietää mistä puhut?
        Mitä sinä tietäisit taivaasta ja sen todisteista, ellet ole itse niitä nähnyt?
        Ja luuletko, että niistä salatuista sinulle kerrottaisiin?

        T.profeetta

        "Mahdatko"

        Tässä antoi väärä profeetta itsensä ilmi, ellei kyse aivan mielisairaasta, jota narsismi on. Ja se vaiva vie yksinomaan kohti menneisyyttä. Askelia taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet se narsisti, joka näillä palstoilla riehuu, koska todellinen tietäjäkin on ollut täällä.

        Kuka sinulle on sanonut, että joudut kadotukseen, koska ei kukaan muu kuin kaiken menettänyt ala ottamaan väärän profeetan osaa, ja pilkkaa Jumalaa?

        Vastaa kysymykseen äläkä luikertele.

        T.profeetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mahdatko"

        Tässä antoi väärä profeetta itsensä ilmi, ellei kyse aivan mielisairaasta, jota narsismi on. Ja se vaiva vie yksinomaan kohti menneisyyttä. Askelia taaksepäin.

        Vastaa kysymykseen.

        2. Korinttolaiskirje 12
        1 Minun täytyy kerskata; se tosin ei ole hyödyllistä, mutta minä siirryn nyt näkyihin ja Herran ilmestyksiin.
        2 Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen-oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää.
        3 Ja minä tiedän, että tämä mies-oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää-
        4 temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.

        T.profeetta


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe