radiossa haastatelluiden keskuudessa. Tullaanko nyt sairaina töihin vai? Asia on itselle vieras.
1. sairauspäivän palkattomuus sai tuomion
70
414
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä sairaus kestää yhden päivän?
- Anonyymi
Kaikki sairauslomaa edellyttävät sairaudet alkaa yhdellä päivällä. Ei ne hyppää ensimmäisen päivän yli.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki sairauslomaa edellyttävät sairaudet alkaa yhdellä päivällä. Ei ne hyppää ensimmäisen päivän yli.
Juu, ja se on yleensä maanantai tai perjantai. 🤣
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
On todella epäilyttävää olla vain yksi päivä, etenkin maanantaipäivä saikulla. Aina kolme päivää vaikka krapula olisi jo tiistaina ohi, vasta torstaina töihin.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Nykyään3 päivää omalla ilmoituksella saa olla sairaana.
Iihan oikein, että ensimmäinen sairauspäivä palkaton. Pitkään julkisen terveydenhuollon palveluksessa olleena olen huomannut, että samat henkilöt ovat käyttäneet tätä "etua" hyväkseen vain Ilmoittamalla että on "sairaana" .
- Anonyymi
Vaikutus kohdistuu vain duunareihin, eli ei koske päähallituspuolueiden pääkannattajaryhmiä, eli omistavaa luokaa ja perustoimeentulolla eläviä.
- Anonyymi
Omistavalle luokalle yksi osingoton päivä kun ovat sairaana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omistavalle luokalle yksi osingoton päivä kun ovat sairaana?
Nyt on ollut osingottomia päiviä monta vuotta todellisuudessa kun kurssit ovat painuneet rajusti alas. Osingot ei korvaa kussilaskua.
Keskon kurssikin on tippunut n. 30 eurosta alle 19 euroon. - Anonyymi
Persujen äänestäjistä iso osa, luultavasti enemmistö on ns. duunareita.
- Anonyymi
Uskon että viiden päivän tai pidemmät sairaslomat lisääntyvät varsinkin julkisella puolella. Yksityisellä puolella taas yritykset vesittävät tämän päätöksen maksamalla palkkaa entiseen malliin, lisääntyviin sairaslomiin ei olesiellä varaa. Eli vi-uksi menee tämänkin orpopojalta.
- Anonyymi
Uskot? Tuota, saako täällä yleensä olla pois "omalla sairauslomalla"? Saa, monessa paikassa kolme (3) päivää omalla ilmoituksella, monessa ei sitä yhtäkään ilman lääkärintodistusta tai lähtee sen päivän palkka kokonaan (ei töissä, ei palkkaa). No, kukaan ei voi olla töistä pois sairaana tai "sairaana" iänkaiken ilman lääkärintodistusta ja lääkäri sitten kirjoittaa, mitä kirjoittaa. Mikä helkkari tässä mättää? Minä orjapalkkainen olen menettänyt päivän palkkani muutamaan kertaan. Palkka on niin pieni, että ei todellakaan heilauta mihinkään tässä konkurssissa ja senkin päivän palkasta voi sanoa, että on miinusta myös valtion veroon.
Työelämässä olen ollut jo kauan ja näitä ikuisia saikuttajia on, se on tosiasia. Onhan näitä juttuja mukava kuunnella, kun jo maanantaina kuulee, et perjantaina on kipee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskot? Tuota, saako täällä yleensä olla pois "omalla sairauslomalla"? Saa, monessa paikassa kolme (3) päivää omalla ilmoituksella, monessa ei sitä yhtäkään ilman lääkärintodistusta tai lähtee sen päivän palkka kokonaan (ei töissä, ei palkkaa). No, kukaan ei voi olla töistä pois sairaana tai "sairaana" iänkaiken ilman lääkärintodistusta ja lääkäri sitten kirjoittaa, mitä kirjoittaa. Mikä helkkari tässä mättää? Minä orjapalkkainen olen menettänyt päivän palkkani muutamaan kertaan. Palkka on niin pieni, että ei todellakaan heilauta mihinkään tässä konkurssissa ja senkin päivän palkasta voi sanoa, että on miinusta myös valtion veroon.
Työelämässä olen ollut jo kauan ja näitä ikuisia saikuttajia on, se on tosiasia. Onhan näitä juttuja mukava kuunnella, kun jo maanantaina kuulee, et perjantaina on kipee.Jos työyhteisössä on sellainen ilmapiiri että on "saikuttajia" jotka jopa puhuvat jäävänsä perjantaina sairauslomalle, se on paha työyhteisö-ongelma, tai kertoo näin puhujan henkilökohtaisista ongelmista jotka kaipaavat korjaamista.
Tuo haittaa muiden työntekijöiden työtä (muut tekee duunit silloin) ja haittaa myös yrityksen kannattavuutta, eli riskeeraa muidenkin työpaikat.
Eli, ota yhteys työnjohtoon ja kerro huomioistasi - se on myös sinun oma etu.
Ei tuollaista pidä suvaita. Tämän opin aikoinaan AY-liikkeen järjestämällä kurssilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työyhteisössä on sellainen ilmapiiri että on "saikuttajia" jotka jopa puhuvat jäävänsä perjantaina sairauslomalle, se on paha työyhteisö-ongelma, tai kertoo näin puhujan henkilökohtaisista ongelmista jotka kaipaavat korjaamista.
Tuo haittaa muiden työntekijöiden työtä (muut tekee duunit silloin) ja haittaa myös yrityksen kannattavuutta, eli riskeeraa muidenkin työpaikat.
Eli, ota yhteys työnjohtoon ja kerro huomioistasi - se on myös sinun oma etu.
Ei tuollaista pidä suvaita. Tämän opin aikoinaan AY-liikkeen järjestämällä kurssilla.Kuten kirjoitin, olen ollut kauan työrlämässä. Enkä muuten ole tuossa paikassa enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työelämässä olen ollut jo kauan ja näitä ikuisia saikuttajia on, se on tosiasia. Onhan näitä juttuja mukava kuunnella, kun jo maanantaina kuulee, et perjantaina on kipee.Monet eivät kuitenkaan halua menettää päivänkään palkkaa. Joten he joko ovat pidempään sairaslomalla (jos mahdollista) tai menee sairaana töihin. Jos lääkäri ei anna pari päivää enempää sairaslomaa niin sitten menen sairaana töihin ja tartutan muut vaikka koronaan tai influenssaan. En menetä silloin päivän palkkaa.
- Anonyymi
1 palkaton päivä yleispohjoismainen sosiaalidemokraattinen käytänne.
Miksi sosiaalidemokratiaa ei Suomessa hyväksytä?- Anonyymi
Älä viitsi persuilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä viitsi persuilla.
Persuilua tai ei, noin se kuitenkin on. Eikä mitään ongelmia palkattomassa sairaslomapäivässä ole muualla havaittu.
- Anonyymi
Sosiaalidemokratia on ollut osaltaan luomassa Suomesta hyvinvointivaltiota (rääsyistä rikkauksiin) ja maailman onnellisinta maata.
Persuus ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalidemokratia on ollut osaltaan luomassa Suomesta hyvinvointivaltiota (rääsyistä rikkauksiin) ja maailman onnellisinta maata.
Persuus ei ole.Ja pohjismaiseen sosiaalidemokratiaan kuuluu 1 palkaton sairaslomapäivä. Hyvä, hyvä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja pohjismaiseen sosiaalidemokratiaan kuuluu 1 palkaton sairaslomapäivä. Hyvä, hyvä!!
Kyllä, tilalle on nyt hetkeksi persuilua.
- Anonyymi
Ei se koske kuin heikkoja ja järjestäytymättömiä. Niihin hallitus haluaakin iskeä. Yli kahdella miljoonalla työntekijällä on turva palkkaan myös eka saikkupäivältä!
- Anonyymi
Ei ne välitä tullaanko sairaana töihin vai ei.
Niillä on vain tärkeää ettei tarvitse maksaa sairauspäivärahaa.- Anonyymi
Ei varmaan välitäkään. On täysin varmaa, että monet menevät sairaina töihin ja sairastuttaa samalla muut työntekijät ja myös asiakkaat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmaan välitäkään. On täysin varmaa, että monet menevät sairaina töihin ja sairastuttaa samalla muut työntekijät ja myös asiakkaat.
Mitä sitten vaikka muutkin sairastuvat flunssaan, josta saisi vain 2-3 päivää sairauslomaa? Kaikki tulisivat kuitenkin töihin kipeänä kun eivät halua menettää sitä päivän palkkaa.
- Anonyymi
Kyllä iso osa on poissa yhden päivän ihan muusta syystä kuin sairauden takia. Ihan vain sen takia kun voi olla palkallisella vapaalla mukamas "sairaana".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä iso osa on poissa yhden päivän ihan muusta syystä kuin sairauden takia. Ihan vain sen takia kun voi olla palkallisella vapaalla mukamas "sairaana".
Tuo on oikeasti erittäin harvinaista. Valtaosa on poissa ihan sairauden takia. Jopa yhden päivän poissaolo voi olla sairauden takia.
- Anonyymi
Työssä ollessani kyllä kun sai olla omalla ilmoituksella poissa rehellisesti sanottuna käytettiin hyväksi oltiin pois ja sit tultiin töihin!!! Et asijoilla puolenssa!
- Anonyymi
Tänään alkaa natsien aika, hallitus aloittaa pienituloisten kyykyttämisen. Kestääkö neljä vuotta.
- Anonyymi
Jep, hallitus ottaa pohjoismaisen sosiaalidemokraattisen käytännön Suomessakin voimaan... eli natsismin??
Ketä haastateltiin?
Saikuttajia?- Anonyymi
Sari ja Sakari Saikuttajaa. Ja taisi siinä olla Said Saikuttajakin mukana?
Anonyymi kirjoitti:
Sari ja Sakari Saikuttajaa. Ja taisi siinä olla Said Saikuttajakin mukana?
Juu, onhan se kurjaa kun työnantaja ei maksa enää rokulipäiviä.
- Anonyymi
aito_Iainen kirjoitti:
Juu, onhan se kurjaa kun työnantaja ei maksa enää rokulipäiviä.
Ei muuten yhtään yllätä että juuri te lahkouskovaiset olette ensimmäisenä kyykyttämässä työmarkkinoilla kaikkein heikoimmilla muutenkin olevia.
Anonyymi kirjoitti:
Ei muuten yhtään yllätä että juuri te lahkouskovaiset olette ensimmäisenä kyykyttämässä työmarkkinoilla kaikkein heikoimmilla muutenkin olevia.
Anteeksi mutta mistä lahkosta puhut?
- Anonyymi
Tietysti tullaan sairaana töihin, ei minulla ole varaa palkattomiin vapaisiin. Töissä ollaan sairaana ja kun tulee tarpeeksi huonoon kuntoon saa vähintään viisi päivää saikkua, silloin saa jokaiselta päivältä palkan.
Jos työpaikalla muita tartutan niin entä sitten, valittakoon Orpo-Petterin hallitukselle.- Anonyymi
Ei krapula tartu! 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Työläisillä on paljon tauteja, jotka kestävät yhden vuorokauden. Tautien nimistä vaan ei kerrota. Lääkäriin ei kannata mennä, jos joutuu sen itse maksamaan!
- Anonyymi
Mikä tarttuva tauti kestää yhden päivän?
Menee lapselliseksi vasemmiston provoilu, mutta kun vittuilu porvareista yms. on osa totalitaarismia ihannoivaa ideologiaa, niin ylilyönneiltä ja rimanalituksilta ei voi välttyä.
Se hyvä puoli tässä on, että laiskat luppoketaleet harkitsee kahdesti, pitääkö rokulipäiviä "migreenien" ja "ripulien" merkeissä. Eikä oikeasti sairaana juuri kukaan lähde töihin tuskastelemaan sen takia, että menettää päivän liksan. Voi kuitenkin harkita, onko sairaus lepoa vaativa. Eikä tauditkaan leviä sen enempää, vaikka jokunen hyyppä skippaisikin "yhden päivän tautinsa", sillä moni tauti alkaa leviämään jo ennen oireiden ilmaantumista.
Kaikesta huolimatta ulina jatkuu.- Anonyymi
Vain persut saavat provoilla vassarit!, kommarit! ja Sanna Martin sitäjatätä! -huudoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain persut saavat provoilla vassarit!, kommarit! ja Sanna Martin sitäjatätä! -huudoilla.
Unohdin Kontulan ostari ja Malmö -huudot.
- Anonyymi
Persujen Kaisa Juuso, tuleva soteministeri, ei tykkää palkattomasta sairaspäivästä. Miksi Juuso puolustaa noita laiskoja luppoketaleita?
- Anonyymi
"Eikä oikeasti sairaana juuri kukaan lähde töihin tuskastelemaan sen takia, että menettää päivän liksan. Voi kuitenkin harkita, onko sairaus lepoa vaativa. "
On täysin varmaa, että monet tulevat menemään töihin sairaana, jos menettää päivän palkan. Itse ainakin menen. Jos kuume on alle 40 astetta niin töihin vain. Anonyymi kirjoitti:
"Eikä oikeasti sairaana juuri kukaan lähde töihin tuskastelemaan sen takia, että menettää päivän liksan. Voi kuitenkin harkita, onko sairaus lepoa vaativa. "
On täysin varmaa, että monet tulevat menemään töihin sairaana, jos menettää päivän palkan. Itse ainakin menen. Jos kuume on alle 40 astetta niin töihin vain.Eli kun "sinä itse", niin silloin "kaikki muutkin"? :D Ihmiset on yleensäkin lähteneet melko herkästi töihin, vaikka räkä vähän vuotaa nenästä ja yskittää, tai päätä jomottaa. Palkaton ensimmäinen sairauslomapäivä ei tuskin tulee lisäämään sairaana työskentelyä, nimittäin silloin kun ihminen on oikeasti sairas, eli tarvitsee lepoa ja kotonaoloa, niin silloin ei todellakaan halua lähteä töihin, vaikka menettääkin päivän ansiot.
Anonyymi kirjoitti:
Hä?! :O
- Anonyymi
OtaBanaaniJaRauhotu kirjoitti:
Eli kun "sinä itse", niin silloin "kaikki muutkin"? :D Ihmiset on yleensäkin lähteneet melko herkästi töihin, vaikka räkä vähän vuotaa nenästä ja yskittää, tai päätä jomottaa. Palkaton ensimmäinen sairauslomapäivä ei tuskin tulee lisäämään sairaana työskentelyä, nimittäin silloin kun ihminen on oikeasti sairas, eli tarvitsee lepoa ja kotonaoloa, niin silloin ei todellakaan halua lähteä töihin, vaikka menettääkin päivän ansiot.
Jos rahasta tekee tiukkaa niin taatusti mennään töihin vaikka olisi 39 astetta kuumetta. Olen täysin varma, että monet tulevat menemään töihin koronassa ja influenssassa.
"tarvitsee lepoa ja kotonaoloa, niin silloin ei todellakaan halua lähteä töihin, vaikka menettääkin päivän ansiot."
Ehkä ei halua mennä töihin, mutta jos päivän tulot menettää niin taatusti mennään töihin. Niissä maissa, joissa menettää ensimmäisen sairaspäivän palkan monet menevät sairaana töihin. Myös silloin kun on sairastunut koronaan. - Anonyymi
Eli kun "sinä itse", niin silloin "kaikki muutkin"? :D Ihmiset on yleensäkin lähteneet melko herkästi töihin, vaikka räkä vähän vuotaa nenästä ja yskittää, tai päätä jomottaa. Palkaton ensimmäinen sairauslomapäivä ei tuskin tulee lisäämään sairaana työskentelyä, nimittäin silloin kun ihminen on oikeasti sairas, eli tarvitsee lepoa ja kotonaoloa, niin silloin ei todellakaan halua lähteä töihin, vaikka menettääkin päivän ansiot.
Voi myös itse arvioida, että korona tai influenssa ei ole lepoa vaativa tauti. En itse menisi lääkäriin kummankaan takia, koska lääkäri voi määrätä sairaslomaa. Sitten vain yskitään ja oksennellaan työpaikalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persujen Kaisa Juuso, tuleva soteministeri, ei tykkää palkattomasta sairaspäivästä. Miksi Juuso puolustaa noita laiskoja luppoketaleita?
Kaisa Juuso on hallituksen vasemmistolaisin ministeri.
- Anonyymi
Persut ja lahkouskovaiset yhdessä rintamassa pitämässä sairaita loisina ja lintsareina.
Älä levitä valheita Suomen kansalle, komukka. "Sairaat" on niitä lintsareita ja loisia. Ei oikeasti sairaat.
- Anonyymi
Älä levitä valheita Suomen kansalle, komukka. "Sairaat" on niitä lintsareita ja loisia. Ei oikeasti sairaat.
Ihan tyypillistä persun ajatus- ja arvomaailmaa siinä.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tyypillistä persun ajatus- ja arvomaailmaa siinä.
Totta turiset. Persu ei perusta valehtelusta, eikä tue vasemmiston tavoin lintsailevia luppoketaleita.
- Anonyymi
Kyllähän työntekijän pitää ottaa vastuusta aivan oikea päätös
- Anonyymi
Kyllä, työntekijällä on täysin oikeus sairastuttaa koko työpaikka koronaan. En todellakaan mene ikinä työterveyslääkärille influenssan tai koronan takia tuon jälkeen vaan menen töihin sairastuttamaan muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, työntekijällä on täysin oikeus sairastuttaa koko työpaikka koronaan. En todellakaan mene ikinä työterveyslääkärille influenssan tai koronan takia tuon jälkeen vaan menen töihin sairastuttamaan muut.
Kyllähän sitä on jo tautia levittänyt päivän-pari ennenkuin saa itse oireet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän sitä on jo tautia levittänyt päivän-pari ennenkuin saa itse oireet.
Mutta oireiden kanssa tauti leviää nopeammin. Ja tuolla logiikalla ei kannata ikinä mennä sairaslomalle koronan takia.
- Anonyymi
Suomalaiset tottunut että kaikki maksetaan kun Manulle illallinen
- Anonyymi
Ja jos ensimmäistä sairaspäivää ei makseta niin kenenkään ei ikinä kannata mennä sairaslomalle koronan takia. Töihin vain sairastuttamaan muutkin ja asiakkaat. Itse en menisi parin päivän sairaslomalle influenssan takia, vaikka työnantaja kehoittaisikin menemään kotiin.
- Anonyymi
Koiviston Manulle kustannettiin veteraanikuntoutusta....köyhä?
- Anonyymi
Saako olla puoli päivää palkalla sairaana? Esim. tulee kipeäksi lounaan jälkeen.
- Anonyymi
Palkanlaskijana olen törmännyt usein tuohon perjantain ja etenki maanantain sairasteluun. Kyllä tämä oli ihan aiheellinen päätös. Krapula on itse aiheutettua ”sairautta” yhtä lailla kuin perjantain viihdejalan vipattaminen.
- Anonyymi
"..kuin perjantain viihdejalan vipattaminen." Nyt repesin xD,,,mahtilause.
- Anonyymi
PS-ministeri tsemppasi hoitajia että saavat neuvoteltua maksuttomat sairaslomat.
- Anonyymi
Ihme itku tuosta omavastuupäivästä.
Rakennusalalla on tuo ollut aina voimassa eikä siellä ole niitä pitkään saikuttajia eikä sairaana töihin tulijoita.
Jokainen voi katsoa kalenteristaan monta oikeaa sairaspäivää tulee vuodessa ja sen jälkeen säästää puskurin noita omavastuupäiviä varten.
Ei palkkaa tarvitse heti tuhlata.- Anonyymi
"Jokainen voi katsoa kalenteristaan monta oikeaa sairaspäivää tulee vuodessa ja sen jälkeen säästää puskurin noita omavastuupäiviä varten.
Ei palkkaa tarvitse heti tuhlata."
Vielä enemmän säästää, jos vain menee töihin sairaana. Jo ennen vanhaan tiedän monien menneen yli 38 asteen kuumeessa töihin. Buranaa vain hieman ja sitten töihin. Ja yksi hammaslääkärikin meni usein kuumeessa töihin ja paikkaamaan hampaita, mutta toki hän oli yrittäjä.
Kun virallisia sairaspäiviä tulee nolla vuodessa niin niitä varten ei tarvitse olla puskuria. Ei koronakaan ole syy jäädä kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jokainen voi katsoa kalenteristaan monta oikeaa sairaspäivää tulee vuodessa ja sen jälkeen säästää puskurin noita omavastuupäiviä varten.
Ei palkkaa tarvitse heti tuhlata."
Vielä enemmän säästää, jos vain menee töihin sairaana. Jo ennen vanhaan tiedän monien menneen yli 38 asteen kuumeessa töihin. Buranaa vain hieman ja sitten töihin. Ja yksi hammaslääkärikin meni usein kuumeessa töihin ja paikkaamaan hampaita, mutta toki hän oli yrittäjä.
Kun virallisia sairaspäiviä tulee nolla vuodessa niin niitä varten ei tarvitse olla puskuria. Ei koronakaan ole syy jäädä kotiin.Lisään... Toki itse olen jo aikoinaan mennyt monta kertaa töihin sairaana. Eikä tuohon tarvittu edes palkatonta sairaspäivää.
- Anonyymi
"Rakennusalalla on tuo ollut aina voimassa eikä siellä ole niitä pitkään saikuttajia eikä sairaana töihin tulijoita."
Ainakaan jälkimmäinen ei pidä paikkaansa. Rakennusalalla ei jäädä kotiin sairaana, jos ei ole pakko. Jokin vaivainen 38 asteen kuume tarkoittaa, että Buranaa vain suuhun ja töihin. Jotkut menevät 39 asteen kuumeessakin töihin.
- Anonyymi
Minä en ole ollut koronaa lukuunottamatta 20 vuoden aikana kertaakaan sairas, joten ihmettelen kyllä suuresti tätä kohua. Ei kai kukaan montaa kertaa vuodessa sairasta vai sairastaako? Eikö teitä ole ohjeistettu säästämään pahan päivän varalle?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1658405KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4467522Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521543600Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123019Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542705- 1262036
Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv392029Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211551