Krooninen lymfaattinen leukemia

Anonyymi-ap

Onko täällä ketään jolla on KLL diagnoosi? Itse juuri sellaisen saaneena on pelokas ja hämmentynyt olo. Mitään oireita ei ole, mutta rutiiniverikokeissa oli lievä leukosytoosi ja diffissä lymfosyytit koholla. Arvoja kontrolloitiin muutaman kerran, leukkarit aina välillä 9.8-12 ja lymfosyytit 5.2-5.7. Lopulta työterveyslääkäri laittoi lähetteen ja hematologisissa tutkimuksissa (verikoe) löytyi alkuvaiheessa oleva KLL. Lääkäri soitti tuloksen puhelimitse, ja järkytykseltäni en saanut kysyttyä läheskään kaikkea mitä olisi pitänyt. Kontrolliaika on syyskuussa ja silloin on myös lääkärin vastaanotto. Se jäi mieleen (ja on nähtävissä myös Kannasta), että KLL-immunofenotyypityksen omaavien B-lymfosyyttien määrä minulla on hyvin pieni (0,4). Olen tietysti googlannut asiaa paljon, ja kun tuo arvo on alle 5, olisi kyseessä monoklaaninen B-lymfosytoosi (MBL) , joka on eräänlainen KLL:n esiaste mutta harvoin johtaa itse sairauteen. Lääkäri oli kuitenkin tehnyt KLL diagnoosin, ja nyt mietityttää onko kyseessä tosiaan KLL vai sen esiaste MBL. Onko ketään joka tietää jotain asiasta, MBL;stä tai KLL;stä? Ei löydy kuin jotain ikivanhoja keskusteluja, liekö kaikki tieto nykyään face-ryhmissä.

3

2815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ajallinen yhteys, kuusi piikkiä, 43-v nainen....

        Ph-Positive B-Cell Acute Lymphoblastic Leukemia Occurring after Receipt of Bivalent SARS-CoV-2 mRNA Vaccine Booster: A Case Report


    • Anonyymi

      Minulla todettiin vuosia sitten
      Kolme veriarvoam aina koholla
      Vaihdoin kotikuntaa ja palasin kolmen vuoden jälkeen takaisin. Alkuun piti käydä joka kolmas kuukausi verikokeissa
      Tervryskeskuslääkärissä en ole ollut vuosiin ja labrassa samoin. Olen nyt kolme kuukautta todennut outoa hengastymistä rasituksessa jopa kävellessä. Yritän nyt lääkärille
      . Labroissa näkyi otetun vain L-leuk.
      Jos sattumalta tänään ei sukulaismies olisi soittanut ja kertonut että hänellä on todettu kll ja aiheuttanut vesymydta ja hengästymistä rasituksessa. Hänellä on nyt lääkitys. Heräsin rttä siitäkö minun oireeni johtuukin. Soitim sairaamhoitajalle että olisiko syytä ottaa loputkin veriarvot jotka on matkalla jääneet pois. Saahan nähdä tapaanko lääkäriä ja saanko lähetteen jatkotutkimuksiin
      Ensimmäisen kerran diagnoosin jälkeen on nyt oireena tuo ouyo väsymys

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe