Onko täällä ketään jolla on KLL diagnoosi? Itse juuri sellaisen saaneena on pelokas ja hämmentynyt olo. Mitään oireita ei ole, mutta rutiiniverikokeissa oli lievä leukosytoosi ja diffissä lymfosyytit koholla. Arvoja kontrolloitiin muutaman kerran, leukkarit aina välillä 9.8-12 ja lymfosyytit 5.2-5.7. Lopulta työterveyslääkäri laittoi lähetteen ja hematologisissa tutkimuksissa (verikoe) löytyi alkuvaiheessa oleva KLL. Lääkäri soitti tuloksen puhelimitse, ja järkytykseltäni en saanut kysyttyä läheskään kaikkea mitä olisi pitänyt. Kontrolliaika on syyskuussa ja silloin on myös lääkärin vastaanotto. Se jäi mieleen (ja on nähtävissä myös Kannasta), että KLL-immunofenotyypityksen omaavien B-lymfosyyttien määrä minulla on hyvin pieni (0,4). Olen tietysti googlannut asiaa paljon, ja kun tuo arvo on alle 5, olisi kyseessä monoklaaninen B-lymfosytoosi (MBL) , joka on eräänlainen KLL:n esiaste mutta harvoin johtaa itse sairauteen. Lääkäri oli kuitenkin tehnyt KLL diagnoosin, ja nyt mietityttää onko kyseessä tosiaan KLL vai sen esiaste MBL. Onko ketään joka tietää jotain asiasta, MBL;stä tai KLL;stä? Ei löydy kuin jotain ikivanhoja keskusteluja, liekö kaikki tieto nykyään face-ryhmissä.
Krooninen lymfaattinen leukemia
3
2815
Vastaukset
- Anonyymi
Olisko koronapiikki aiheuttanut.
https://www.mdpi.com/1648-9144/59/3/627- Anonyymi
Ajallinen yhteys, kuusi piikkiä, 43-v nainen....
Ph-Positive B-Cell Acute Lymphoblastic Leukemia Occurring after Receipt of Bivalent SARS-CoV-2 mRNA Vaccine Booster: A Case Report
- Anonyymi
Minulla todettiin vuosia sitten
Kolme veriarvoam aina koholla
Vaihdoin kotikuntaa ja palasin kolmen vuoden jälkeen takaisin. Alkuun piti käydä joka kolmas kuukausi verikokeissa
Tervryskeskuslääkärissä en ole ollut vuosiin ja labrassa samoin. Olen nyt kolme kuukautta todennut outoa hengastymistä rasituksessa jopa kävellessä. Yritän nyt lääkärille
. Labroissa näkyi otetun vain L-leuk.
Jos sattumalta tänään ei sukulaismies olisi soittanut ja kertonut että hänellä on todettu kll ja aiheuttanut vesymydta ja hengästymistä rasituksessa. Hänellä on nyt lääkitys. Heräsin rttä siitäkö minun oireeni johtuukin. Soitim sairaamhoitajalle että olisiko syytä ottaa loputkin veriarvot jotka on matkalla jääneet pois. Saahan nähdä tapaanko lääkäriä ja saanko lähetteen jatkotutkimuksiin
Ensimmäisen kerran diagnoosin jälkeen on nyt oireena tuo ouyo väsymys
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522