Krooninen lymfaattinen leukemia

Anonyymi-ap

Onko täällä ketään jolla on KLL diagnoosi? Itse juuri sellaisen saaneena on pelokas ja hämmentynyt olo. Mitään oireita ei ole, mutta rutiiniverikokeissa oli lievä leukosytoosi ja diffissä lymfosyytit koholla. Arvoja kontrolloitiin muutaman kerran, leukkarit aina välillä 9.8-12 ja lymfosyytit 5.2-5.7. Lopulta työterveyslääkäri laittoi lähetteen ja hematologisissa tutkimuksissa (verikoe) löytyi alkuvaiheessa oleva KLL. Lääkäri soitti tuloksen puhelimitse, ja järkytykseltäni en saanut kysyttyä läheskään kaikkea mitä olisi pitänyt. Kontrolliaika on syyskuussa ja silloin on myös lääkärin vastaanotto. Se jäi mieleen (ja on nähtävissä myös Kannasta), että KLL-immunofenotyypityksen omaavien B-lymfosyyttien määrä minulla on hyvin pieni (0,4). Olen tietysti googlannut asiaa paljon, ja kun tuo arvo on alle 5, olisi kyseessä monoklaaninen B-lymfosytoosi (MBL) , joka on eräänlainen KLL:n esiaste mutta harvoin johtaa itse sairauteen. Lääkäri oli kuitenkin tehnyt KLL diagnoosin, ja nyt mietityttää onko kyseessä tosiaan KLL vai sen esiaste MBL. Onko ketään joka tietää jotain asiasta, MBL;stä tai KLL;stä? Ei löydy kuin jotain ikivanhoja keskusteluja, liekö kaikki tieto nykyään face-ryhmissä.

3

1739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Ajallinen yhteys, kuusi piikkiä, 43-v nainen....

Ph-Positive B-Cell Acute Lymphoblastic Leukemia Occurring after Receipt of Bivalent SARS-CoV-2 mRNA Vaccine Booster: A Case Report

• Anonyymi

Minulla todettiin vuosia sitten
      Kolme veriarvoam aina koholla
      Vaihdoin kotikuntaa ja palasin kolmen vuoden jälkeen takaisin. Alkuun piti käydä joka kolmas kuukausi verikokeissa
      Tervryskeskuslääkärissä en ole ollut vuosiin ja labrassa samoin. Olen nyt kolme kuukautta todennut outoa hengastymistä rasituksessa jopa kävellessä. Yritän nyt lääkärille
      . Labroissa näkyi otetun vain L-leuk.
      Jos sattumalta tänään ei sukulaismies olisi soittanut ja kertonut että hänellä on todettu kll ja aiheuttanut vesymydta ja hengästymistä rasituksessa. Hänellä on nyt lääkitys. Heräsin rttä siitäkö minun oireeni johtuukin. Soitim sairaamhoitajalle että olisiko syytä ottaa loputkin veriarvot jotka on matkalla jääneet pois. Saahan nähdä tapaanko lääkäriä ja saanko lähetteen jatkotutkimuksiin
      Ensimmäisen kerran diagnoosin jälkeen on nyt oireena tuo ouyo väsymys

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6019
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4015
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4003
    4. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3763
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2958
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2547
    7. 33
      2329
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      27
      2244
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2131
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      449
      1844
    Aihe