Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten pystytte olemaan syömättä

Anonyymi-ap

Onko täällä jollakin joku hyvä konsti miten pystyy olemaan syömättä.

Kyllä laihduttajakin SAA syödä päivässä 2 erittäin pientä ateriaa.Syömätöntä aikaa päivästä ON paljon.

32

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskity ajattelemaan: ONKO MINULLA NYT OIKEASTI NÄLKÄ?

      Ajattele tätä ruokahaluntunnetta eli himoa sekunnista toiseen: kuolenko minä?

      • Anonyymi

        Eikö se pitäisi olla ajattelematta koko ruokaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se pitäisi olla ajattelematta koko ruokaa

        Ei vaan ajattele ruokahalua ja himoa. Sama juttu tupakoinnin lopettamisen kanssa: ajattele vieroitusoiretta sekunti sekunnilta. Älä taistele sitä vastaan.


      • Anonyymi

        Itse käyn juomassa keittiössä lasin vettä kun huomaan että se nälkä ei ole aina kohdallaan .
        Itsekkin olen yhtä äkkiä saanut syömisen himon , niin että laittelen jarruja päälle syömisen kanssa. Toki syön niillä normaaleilla ruoka ajoilla mitkä on aina olleet, mutta pakko vältellä niitä väli syömisiä .
        Kuten esim suklaalevyjä on tehnyt mieli koko kevään ja kun söin niin alkoi farkut olemaan ahtaat, nyt kierrän kaukaa kaupassa ne suklaa hyllyt etten anna mieliteolle valtaa.
        Yritä saada ajatukset ruuasta pois ja osta vaikka porkkanoita mitä nakerteluissakin silloin kun himot lyömpäälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan ajattele ruokahalua ja himoa. Sama juttu tupakoinnin lopettamisen kanssa: ajattele vieroitusoiretta sekunti sekunnilta. Älä taistele sitä vastaan.

        Eihän tupakoinnin lopettamista tarvitse miettiä sen jälkeen kun on sen päätöksen tehnyt. Itsellänikin meni monta vuotta jolloin odottelin sopivaa tekosyytä tupakoinnin lopettamiseen. Kun sitten sain tilanteeseen sopivasti sydäninfarktin niin sen jälkeen ei ole tarvinnut ajatella koko asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tupakoinnin lopettamista tarvitse miettiä sen jälkeen kun on sen päätöksen tehnyt. Itsellänikin meni monta vuotta jolloin odottelin sopivaa tekosyytä tupakoinnin lopettamiseen. Kun sitten sain tilanteeseen sopivasti sydäninfarktin niin sen jälkeen ei ole tarvinnut ajatella koko asiaa.

        Minä pääsin luomumenetelmällä eroon tupakasta, kun aina kun tuli vieroitusoiretta ajattelin, että hyvä, hyvä tämä kuuluu asiaan


    • Anonyymi

      Minä pystyn olemaan syömättä niin että menen tekemään pyörälenkin ja sitten syön KEVYESTI ja teen perään toisenkin lenkin ja syön uudestaan KEVYESTI

      Sitten kun tulee ilta syön edelleen mahdollisimman KEVYESTI
      JOS on KOVA NÄLKÄ syön VÄLILLÄ normaalin aterian illalla tai yöllä tavallista VÄHÄKALORISTA ruokaa
      (Missään nimessä EI SAA syödä isokalorista ruokaa MUUTEN koko laihdutuskuuri menee pilalle KOSKA
      KALORIMÄÄRÄT NOUSEE LIIAN SUUREKSI.

      Eli illalla ja yöllä PITÄÄ yrittää olla syömättä mahdollisimman paljon JOS pystyy
      JOS HALUAA LAIHTUA😮

      • Anonyymi

        Onko sinulla oikeasti nälkä vai pelkästään ruoanhimo? Näläntunnetta ei saa pelätä. Se kertoo että elimistössä tapahtuu hyödyllisiä prosesseja.

        Professori Marja Mutanen: Syö vain nälkäisenä, niin laihdut https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/syo_vain_nalkaisena_niin_laihdut

        »Terveelle ihmiselle pieni nälkä tekee vain hyvää. Professori Marja Mutasen nälässä elimistö alkaa käyttää energiavarastojaan eli rasvakudosta. Kun rasvakudos lähtee nälän vuoksi liikkeelle ja vaihtuu, se pysyy notkeana.

        Mutanen itse syö säännöllisesti neljän tai viiden tunnin välein. Hän syö aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan.

        – Se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tämä rytmi sopii minulle, mutta jollekulle toiselle sopivampaa on syödä useammin, Mutanen sanoo.

        Samoilla linjoilla on ravitsemusasiantuntija Patrik Borg.

        – Nälän päästäminen suht pitkälle toimii sitä paremmin, mitä liikkuvampi, hoikempi ja vähemmän väsynyt ihminen on.

        – Sen sijaan vähän liikkuvalla, väsyneellä, ylipainoisella ja syömisestä stressaavalla ihmisellä pitkät ateriavälit eivät välttämättä toimi ollenkaan, Borg muistuttaa.»

        https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2012040415415452


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla oikeasti nälkä vai pelkästään ruoanhimo? Näläntunnetta ei saa pelätä. Se kertoo että elimistössä tapahtuu hyödyllisiä prosesseja.

        Professori Marja Mutanen: Syö vain nälkäisenä, niin laihdut https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/laihdutus/syo_vain_nalkaisena_niin_laihdut

        »Terveelle ihmiselle pieni nälkä tekee vain hyvää. Professori Marja Mutasen nälässä elimistö alkaa käyttää energiavarastojaan eli rasvakudosta. Kun rasvakudos lähtee nälän vuoksi liikkeelle ja vaihtuu, se pysyy notkeana.

        Mutanen itse syö säännöllisesti neljän tai viiden tunnin välein. Hän syö aamiaisen, lounaan, päivällisen ja iltapalan.

        – Se mikä sopii yhdelle, ei sovi toiselle. Tämä rytmi sopii minulle, mutta jollekulle toiselle sopivampaa on syödä useammin, Mutanen sanoo.

        Samoilla linjoilla on ravitsemusasiantuntija Patrik Borg.

        – Nälän päästäminen suht pitkälle toimii sitä paremmin, mitä liikkuvampi, hoikempi ja vähemmän väsynyt ihminen on.

        – Sen sijaan vähän liikkuvalla, väsyneellä, ylipainoisella ja syömisestä stressaavalla ihmisellä pitkät ateriavälit eivät välttämättä toimi ollenkaan, Borg muistuttaa.»

        https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/2012040415415452

        Se kannattaa kokeilla ensin pienellä välipalalla ennenkuin alkaa syömään illalla enemmän.
        Nälkä saattaa mennä ohi silläkin.Sillä tavalla tehtynä saa varmasti vähemmän kaloreita ja laihtuu nopeammin.

        Yleensä oikeaa nälkää EI OLE vaan syödään vain mielihalujen mukaan.aSiis aivan TURHAAN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kannattaa kokeilla ensin pienellä välipalalla ennenkuin alkaa syömään illalla enemmän.
        Nälkä saattaa mennä ohi silläkin.Sillä tavalla tehtynä saa varmasti vähemmän kaloreita ja laihtuu nopeammin.

        Yleensä oikeaa nälkää EI OLE vaan syödään vain mielihalujen mukaan.aSiis aivan TURHAAN

        Se täytyy pitää lisäksi itsensä kiireellisenä koko päivän.
        JOS makaat kotona koko päivän jääkaapin vieressä todennäköisesti et laihdu yhtään.


    • Anonyymi

      Amfetamiini on tehokas nälän torjuja.
      Sain kaverilta tabuja joita ohjeen mukaan popsien ei tullut nälkä.
      Kuitenkin oli parempi pysyä poissa paikoista joissa olisi nähnyt ruokaa.
      Tullessani töistä kotiin oli eukko syöttänyt penskat vastoin normaalia yhteisateriaa.
      Viikon kuluttua oli edelleen nälkä poissa mutta niin alkoivat olemaan yöunetkin ja mieskunto heikkeni huimasti.
      Ei nälättänyt. Ei nukuttanut. Ei naittanut.
      Lopetin tabut mutta olin päässyt alkuun.
      Paitsi ruuan näkemisestä, niin sen tuoksustakin oli pysyttävä loitolla.

      • Anonyymi

        Tuo ei ollut oikeaa amfetamiinia, vaan jotain johdosta. Tosin en suosittele oikeaakaan amfetamiinia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ollut oikeaa amfetamiinia, vaan jotain johdosta. Tosin en suosittele oikeaakaan amfetamiinia.

        Kyse oli työpaikkalääkärin kaverilleni määräämästä amfetamiinijohdannaisesta.
        Hepulla oli samat seuraukset kuin sitten minulla. Ei nälättänyt, ei nukuttanut, ei naitattanut.
        Samoin kuin minä, heppu pääsi alkuun.
        Varsinainen amfetamiini lienee tehokkaampaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli työpaikkalääkärin kaverilleni määräämästä amfetamiinijohdannaisesta.
        Hepulla oli samat seuraukset kuin sitten minulla. Ei nälättänyt, ei nukuttanut, ei naitattanut.
        Samoin kuin minä, heppu pääsi alkuun.
        Varsinainen amfetamiini lienee tehokkaampaa?

        Yhteen aikaan käytettiin d-amfetamiinia laihdutukseen. Noita amfetamiinin sukulaisaineita on satoja. Niistä on kirjoitettu jopa kirjakin, PIHKAL.


    • Anonyymi

      Pidän painoni sopivana. Kun paino alkaa nousta, lopetan ylimääräisen mässäyksen. Tällä kertaa se oli Margariini ja hapankorppu. Margariinia täytyi olla enemmän kuin hapankorppua. Jaan ateriat pienempiin osiin. Tänään illalliseksi söin ensin salaatin, perunan ja rakka jälkiruoaksi. Sitten myöhemmin söin broiler-pihvin ja tein kiisseliä, makeutan sekä rahkan , että kiisselin makeutusaineella.nyt illalla join kaakaota. illalla vielä otan maustamatonta jogurttia ja maitokahvia. Verrattuna entiseen nakertaisin hapankorppuja ja tietynlaista näkkäriä lisäksi.Aamulla ensin voileipä ja kahvi. Sitten myöhemmin puuro. Aamupäivälla porkkanaa, omenaa, rahkaa. ehkä yksi näkkäri. sitten päivänokoset. Sen jälkeen voileipä ja kahvi. Sitten alkaa alusta.

    • Anonyymi

      Säännöllinen ateriarytmi, riittävästi sitä ruokaa ja vedenjuontia. Ei tule nälkä kun syö tarpeeksi. Suosittelen lämpimästi visiittiä ravitsemusterapeutilla. Sieltä saat parhaat ohjeet ja suunnitelman terveelliseen painonpudotukseen. Pyydä lähete lääkäriltä. Kahdella erittäin pienellä ja oletettavasti myös niukkaenergisellä aterialla elimistösi menee säästöliekille etkä sinä silloin laihdu. Sitäpaitsi kuka tuollaista nälkäkidutusta jaksaa. Laihduttaja voi käytännössä syödä ihan mitä tahansa kunhan syntyy terveellinen kalorivaje. Ilman kalorivajetta ei laihdu, mutta ei myöskään silloin jos se on liian suuri.

      • Anonyymi

        Ei 1300 kaloreilla pysty syömään sen enemmän,siihen pitää kyllä lisätä muutamia pieniä välipaloja.

        Minulla sisälsi ennen pelkästään yksi laihdutusateria 700-1000 kaloria,niin että paljon on karsittu nyt pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 1300 kaloreilla pysty syömään sen enemmän,siihen pitää kyllä lisätä muutamia pieniä välipaloja.

        Minulla sisälsi ennen pelkästään yksi laihdutusateria 700-1000 kaloria,niin että paljon on karsittu nyt pois.

        1300kcal riittää 2-vuotiaalle taaperolle, ei aikuiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1300kcal riittää 2-vuotiaalle taaperolle, ei aikuiselle.

        Ei sitä laihdu isommilla kaloreilla,Se 1300 ei ole koko ajan.Kyllä se on aivan pakko pitää niitä jos haluaa laihtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 1300 kaloreilla pysty syömään sen enemmän,siihen pitää kyllä lisätä muutamia pieniä välipaloja.

        Minulla sisälsi ennen pelkästään yksi laihdutusateria 700-1000 kaloria,niin että paljon on karsittu nyt pois.

        Ei siinä tosiaan paljon saa syödä kun aterialla SAA tulla VAIN 500 kaloria.☹️
        Jo yhdestä porsaanfilepihvistäkin se tulee ja siihen kun pitäisi syödä perunaa,riisiä,kasvisalatti,leivät,ruokajuoma,kastike
        Jälkiruoka,kahvit kakulla 🫤


    • Anonyymi

      2 kertaa päivässä syöminen on hyvä asia suosilstolle

    • Anonyymi

      Pitää päästä eroon hotkimisesta, se on psyykkinen sairaus.

    • Anonyymi

      "Amerikan syöpäyhdistys pitää veijon dieettiä syöpävaarallisena."

      Kyseessä ei ole Veijon dietti vaan tarkkaan tutkittu terveellinen elämäntapa . katso esim. mitä Ruotsin sosiaalihallitus kertoo.

      "mitään terveyshaittoja ei ole havaittu. Sopiin D2:sen ja liikalihavuuden hoitoon tieteeseen ja vahvaan käytännönkokemukseen perustuen."

    • Anonyymi

      Se pitää vaan ottaa asiaksi se ruuan kans pelailu, et piikkiä ja viipaloida ja asetella sitä annostaan niin että jo sen pelkkä esille saattaminen vie aikaa rutosti, kuten japanilaiset ikään, käärii ja häärii niitä sushejaan. Ja jättää sen vastakohta, eli helppo ja nopea mättö. Joku wokki kans, piipertää niitä tikkuja ja soijaa yms. Ettei tunne olevansa pupu.

    • Anonyymi

      Minä syön ainakin amuaterian , lounaan ja päivällisen , ja en harrasta mitään pikku annoksia , paino pysyy saman kun saa tahdin elämään ja syö samaan aikaan joka päivä
      Ei kai se aikuiselle ihmiselle riitä ne mini annokset turvaamaan ravinnon tarvetta . Moni tekee porkkanasta siivuja kylmään veteen ja pureksii niitä jos nälkä yllättää. Mutta ei tule nälkä kun syö normaalin aterian ja verensokeritkin pysyy tasapainossa

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe