Ajattelin tässä joskus kun on aikaa vahata autoni talven jälkeen. Hieman kysyisin vinkkejä vahan valintaan, ettei tarvitse montaa purkkia ostella. Kummalla parempi lian irtoavuus, Korrekin kestovahalla vai autoglymin yleisvahalla? Luin jonkun autolehden vaha testin missä korrek sai parhaat pisteet, mutta maalipinta oli ensin käsitelty kliinerillä jota kuitenkaan harva käyttää.
Autoglym vai Korrek?
13
5898
Vastaukset
- vahaaja
Ehdottomasti Korrekin TFX kestovaha. Aikaisemmin olen käyttänyt Autoglymin punaista kultaista mutta mielestäni ei ollut vaivan/rahan arvoista. Nyt kevään Autobildin vahatestin lukemisen jälkeen päätin kokeilla Korrekin kestovahaa ja tulos oli erittäin hyvä! Kiilto on todella syvä ja vaha kestää hyvin pesuja (olen nyt pessyt pehmoharjapesussa auton noin 2-3krt viikossa, testaan samalla miten vaha pysyy) ja edelleen auto kiiltää tosi hyvin ja pinta on erittäin liukas vaikka pesuja on ollut toistakymmentä vahauksen jälkeen.
Ennen käytin pitkään Korrekin "uuden auton" vahaa mutta kestävyys ei ollut mikään erikoinen ja varsinkin vastavahattu pinta keräsi ikävästi pölyä ja likaa. Kuten edellä mainitsin, Autoglymiin en ollut tyytyväinen, liian kova homma kahdella pullolla eikä kiilto/kestävyys ollut mikään ihmeellinen. - Pepe
Minä taas käytin ennen Korrekkia, nyt Autoglymin punainen kulta. Helppotöisiä, se kulta varsinkin, kuin vettä levittäisi. Kiilto lasimainen, erittäin hyvä ja syvä, "wetlook". Kestokin minusta hyvä, kunhan muistaa, että liuotinpesuja ei mikään vaha kestä. Halpaahan se ei ole... kyllähän se Korrekin on ihan ok, ja halvempi.
- Premium.
AG kallista? Heh heh - keskihintaista ja -tasoista pikemminkin. Zaino ja (käsin valmistettu) Zymöl ovat huomattavasti laadukkaampaa kamaa, joskin muutaman kerran Glymiä kalliimpia. Suomessa on ihmeellinen käsitys siitä, että AG olisi jotain huippukamaa. Helposti työstettävää toki.
- Kiillotuskone
SRP päihittää korrekit puhdistusominaisuuksilla mennen tullen.Hyvään lopputulokseen ei pääse ennenkuin pohja on ihan puhdas talven suolajäämistä.
Huolellinen pesu , SRP ja EXTRA GLOSS pintaan,ei se sen kummempaa.Eikä tarvi hinkata niin että on hartiat kipeenä kaks viikkoo.
Korrek voittaa suomessa minkä tahansa testin vaikka olis siirappia pullos(sellastahan se melkeen onkin).
Jos korrek olis niin hyvää kuin testeissä hehkutetaan , sitä olis jokaisella ammattifiksarilla.
Monilla on paljon rahaa sijoitettuna autoon,vanteisiin ja hifivermeisiin mut vahapurkkiin ei sais mennä 4jää euroo enempää !!!!
30euroo parista putellista vuodessa ei oo paljon.
Ei ne hampaatkaan suussa pysy hoitamatta! - TT-Citikka
Lahegan Hårdvax on hyvä. Tosin se vaatii kyllä cleanerin käyttöä ainakin pinttyneemmille lioille (bitumijäämät, polttoaineroiskeet yms.). Siinä kun ei ole itsessään ollenkaan cleaneria. Parhaan tuloksen saa vahaamalla kaksi kertaa.
- Jack
Juuri tätä Lahegaa olen pari vuotta käyttänyt ja se on tosi kestävää. Talven jäljiltä puhdistin maalipinnan Autoglymin 'punaisella' eli sillä millä maalipinta puhdistuu. Päälle laitoin Lahegan Hårdwaxin.
Juuri äsken laitoin, pesu ja 2x vahaus käsin 2,5 tuntia. - Tero
Jack kirjoitti:
Juuri tätä Lahegaa olen pari vuotta käyttänyt ja se on tosi kestävää. Talven jäljiltä puhdistin maalipinnan Autoglymin 'punaisella' eli sillä millä maalipinta puhdistuu. Päälle laitoin Lahegan Hårdwaxin.
Juuri äsken laitoin, pesu ja 2x vahaus käsin 2,5 tuntia.Missä Lahegaa myydään, autotarvikeliikkeissä esim. Motonet?
- Jack
Tero kirjoitti:
Missä Lahegaa myydään, autotarvikeliikkeissä esim. Motonet?
Automuovi-Kem Konalassa, sitten noista kovavahauksia tekevät liikkeet myy 250ml pulloja myös. Sealco on maahantuoja, sieltä varmaan lisätietoja.
- Glymimies
Paskat, fiksautin aikoinaan autoni ruostesuojaamossa Lahegan vahalla, ei tuo kovin vakuuttanut kestoltaan, ja kiiltokin Auto Glymin kultaisella parempi! Lahega on kallista shittiä...
- omistajaj
Jack kirjoitti:
Juuri äsken laitoin, pesu ja 2x vahaus käsin 2,5 tuntia.googeltin ja ristiriitaista mielipieitä tuli. onko väreissä eroa missä se säilyyy paremmin?
- Utan vidare
Korrek on:
- parempaa (aina pärjännyt testeissä paremmin)
- halvempaa
- kotimaista- Jami
Kyllä paras vaha kestoltaan on Carlaken Nestemäinen kovavaha. Jättään myös erinomaisen lakkamaisen kiillon.
Huonommalle maalipinnalle helppotöinen Carlake Sunshine. - jekonnaje
Jami kirjoitti:
Kyllä paras vaha kestoltaan on Carlaken Nestemäinen kovavaha. Jättään myös erinomaisen lakkamaisen kiillon.
Huonommalle maalipinnalle helppotöinen Carlake Sunshine.Enpäs tiedä.. Itse käytän Sonaxin Xtreme vahoja (1 uusille autoille, 2 hieman kiiltoaan menettäneille ja 3 haalentuneille maalipinnoille). Hyvin toimii.. Toinen on sitten KP-vahashampoo.. Sitä ei toki saa monesta paikasta, mutta eipäs tarvitse vahailla niin paljon..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197