Uskontojen ja katsomusten vuoropuhelu

Anonyymi-ap

Ilmeisesti antivapari haluaa vain uskontojen keskinäistä seurustelua eikä uskontojen ja katsomusten välistä.

26

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No hitto, tästä oli jo ketju. Avasin uuden turhaan.

      • Anonyymi

        Uskotko sinäkin antivapareihin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uskotko sinäkin antivapareihin?

        Vastakysymyksenä: Muistatko miten olen määritellyt käsitteen?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Vastakysymyksenä: Muistatko miten olen määritellyt käsitteen?

        Täällä käytetään antivapari-nimitystä muillakin määrittelyillä kuin sinun. Onko sinun määritelmäsi oikea ja toisten väärä?

        Itselleni n-sana ei ole mitenkään rasistinen tai herjaava merkitykseltään. Voinko siis käyttää sitä vapaasti vaikka tiedän että toisille se on. Ja kyllä, olen aivan huomaamattani alkanut käyttää muita ilmaisuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä käytetään antivapari-nimitystä muillakin määrittelyillä kuin sinun. Onko sinun määritelmäsi oikea ja toisten väärä?

        Itselleni n-sana ei ole mitenkään rasistinen tai herjaava merkitykseltään. Voinko siis käyttää sitä vapaasti vaikka tiedän että toisille se on. Ja kyllä, olen aivan huomaamattani alkanut käyttää muita ilmaisuja.

        Mitä mieltä olet minun määrittelystäni? Muistanet siis miten olen verrannut kuvitteelliseen "antivegaaniliittolaiseen" tai vastaavaan.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitä mieltä olet minun määrittelystäni? Muistanet siis miten olen verrannut kuvitteelliseen "antivegaaniliittolaiseen" tai vastaavaan.

        No sillä nyt ei ole väliä mitä sinä tästä urputat. Palstalla viljellään antivapari-nimitystä tarpeen mukaan. Riittää kun joku on selvästi eri mieltä jostain, niin heti on antivaparikitinät käynnissä. Tarkoituksenne on vain ja ainoastaan estää kritiikki ja arvostelu. Hiukan samanlaista kuin huorittelu, tarkoitus on alistaa, hiljentää ja mitätöidä. Ja se kertoo vapareista sen verran paljon, että fiksu karttaa teitä.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mitä mieltä olet minun määrittelystäni? Muistanet siis miten olen verrannut kuvitteelliseen "antivegaaniliittolaiseen" tai vastaavaan.

        - vaikka olisi erimieltä vaparien kanssa, ei ole silti antivapari
        - vaikka olisi erimieltä vaparien kanssa, se ei kerro mitään suhtautumisesta kirkkoon
        - antiteisti vastustaa aktiivisesti teistisiä uskontoja
        - voi olla ateisti olematta antiteisti
        - voi olla uskovainen olematta antivapari (tai oikeammin antiateisti)
        - erimieltä voi olla vastustamatta aktiivisesti tai pyrkimättä hävittämään toisenlaista ajattelua

        Enpä kyllä muistane antivegaani hölinöitä. enkä muitakaan kuvitelmiasi joita tuontuosta tarjoat.
        Antivapari jankutuksesta olen samaa mieltä kuin 14:22:57 kommentoinut


      • Anonyymi kirjoitti:

        No sillä nyt ei ole väliä mitä sinä tästä urputat. Palstalla viljellään antivapari-nimitystä tarpeen mukaan. Riittää kun joku on selvästi eri mieltä jostain, niin heti on antivaparikitinät käynnissä. Tarkoituksenne on vain ja ainoastaan estää kritiikki ja arvostelu. Hiukan samanlaista kuin huorittelu, tarkoitus on alistaa, hiljentää ja mitätöidä. Ja se kertoo vapareista sen verran paljon, että fiksu karttaa teitä.

        Mistä sitten haluaisit keskustella? Näen neljä päävaihtoa:

        1. Onko jumalia olemassa, jälleensyntymä tottla jne?
        2. Va-liiton tavoitteet, tulisiko kirkko erottaa valtiosta?
        3. Va-liiton näkyvä toiminta, kuten liiton lehti, lausunnot jne.
        4. Va-liiton sisäiset asiat kuten jäsenmäärä, talous jne?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mistä sitten haluaisit keskustella? Näen neljä päävaihtoa:

        1. Onko jumalia olemassa, jälleensyntymä tottla jne?
        2. Va-liiton tavoitteet, tulisiko kirkko erottaa valtiosta?
        3. Va-liiton näkyvä toiminta, kuten liiton lehti, lausunnot jne.
        4. Va-liiton sisäiset asiat kuten jäsenmäärä, talous jne?

        Sinun mielestäsi huorittelu on ihan ok, jollei ole samaa mieltä kuin sinä ja keskustele kuten haluat?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mistä sitten haluaisit keskustella? Näen neljä päävaihtoa:

        1. Onko jumalia olemassa, jälleensyntymä tottla jne?
        2. Va-liiton tavoitteet, tulisiko kirkko erottaa valtiosta?
        3. Va-liiton näkyvä toiminta, kuten liiton lehti, lausunnot jne.
        4. Va-liiton sisäiset asiat kuten jäsenmäärä, talous jne?

        Jaa, että sielu syntyisi useita kertoja uudelleen maan päälle eri kehoihin? Jälleensyntymistä kutsuttiin kai aiemmin sielunvaellukseksi.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mistä sitten haluaisit keskustella? Näen neljä päävaihtoa:

        1. Onko jumalia olemassa, jälleensyntymä tottla jne?
        2. Va-liiton tavoitteet, tulisiko kirkko erottaa valtiosta?
        3. Va-liiton näkyvä toiminta, kuten liiton lehti, lausunnot jne.
        4. Va-liiton sisäiset asiat kuten jäsenmäärä, talous jne?

        Sokrates kertomusten mukaan, Platon ja myöhäisemmistä esim. Steiner taisivat uskoa jälleensyntymiseen mikäli oikein muistan.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Mistä sitten haluaisit keskustella? Näen neljä päävaihtoa:

        1. Onko jumalia olemassa, jälleensyntymä tottla jne?
        2. Va-liiton tavoitteet, tulisiko kirkko erottaa valtiosta?
        3. Va-liiton näkyvä toiminta, kuten liiton lehti, lausunnot jne.
        4. Va-liiton sisäiset asiat kuten jäsenmäärä, talous jne?

        Kaikki mielenkiintoisia aiheita. Sinä hallitset liiton sisäiset asiat. Kuinka jäsenmäärä ja talous on kehittynyt jos verrataan 10 vuotta taaksepäin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sokrates kertomusten mukaan, Platon ja myöhäisemmistä esim. Steiner taisivat uskoa jälleensyntymiseen mikäli oikein muistan.

        Nykyään aika moni uskoo jälleensyntymiseen (ja karmaan) mikä on täysin eri asia kuin uudestisyntyminen.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijat ovat olleet mukana uskontojen ja katsomusten yhteisymmärrysviikolla.

      • Anonyymi

        Uudistamassa nimeäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudistamassa nimeäkin.

        Uskontojen välisestä uskontojen ja katsomusten väliseen.


      • Anonyymi

        Löytyikö uskontojen kanssa yhteisymmärrystä?


    • Anonyymi

      Ei sotia, uskonsotia ei ateistien tapaamisia.

    • Anonyymi

      Ei ateistien tappamisille!

    • Anonyymi

      Uskomusten ja katsomusten välistä vuoropuhelua on vaikea saada tälläisillä palstoilla, kun on sen verran paljon välistähuutelijoita ja letkauttelijoita.

      Hyvä lähtökohta keskustelulle olisi todeta se, miten monesta asiasta me ateistit olemme teistien kanssa samaa mieltä. Tämän jälkeen voimme odottaa, jos kukaan teisti uskaltaa avautua kertomaan, miten itse vakuuttui epätieteellisten kansanuskomusten todenmukaisuudesta.

      Hyviä keskusteluja on tullut käytyä palstoilla, mutta taitaa niiden määrä olla laskettavissa yhden käden sormilla.

      • Anonyymi

        Mistä asioista ateistit ja teistit ovat samaa mieltä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä asioista ateistit ja teistit ovat samaa mieltä?

        Aika monesta. Moraalin suhteen: Älä valehtele, pidä lupauksesi, suhtaudu muihin tasapuolisesti jne. (Viimeksimainuttu osalla teistejä kokonaan, osalla ei aivan.) Poliittisesti pitkä jatkumo vasemmalta oikealle löytyy molempien riveistä.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Aika monesta. Moraalin suhteen: Älä valehtele, pidä lupauksesi, suhtaudu muihin tasapuolisesti jne. (Viimeksimainuttu osalla teistejä kokonaan, osalla ei aivan.) Poliittisesti pitkä jatkumo vasemmalta oikealle löytyy molempien riveistä.

        Okei, olen lukenut enemmän että papit (kaipa heidätkin teisteiksi lasketaan) valehtelevat työkseen, tavan uskovaiset vain typeryyttään. Lupailevat olemattomia mitä eivät voi pitää ja sokerina pohjalla; uskonnottomien moraali on paljon parempi kuin teistien.

        Et taida usein käydä tällä sivustolla?

        "Tämän jälkeen voimme odottaa, jos kukaan teisti uskaltaa avautua kertomaan, miten itse vakuuttui epätieteellisten kansanuskomusten todenmukaisuudesta."

        Mitä pitäisi pelätä? Toki ennakkoasenne vaikuttaa olevan jyrkän puoleinen.


    • Anonyymi

      Valtiovalta rahoittaa nyt vain uskontojen kimppakivaa.

    • Anonyymi

      Lopetin noin 10 vuotta sitten Hesarin tilauksen vilttumaisten öykkäritoimittajien tuputtaessa punavihreitä pskanpuheitaan. Sitä ennen saattoi mennä viikko, etten avannut lehteä, vaikka maksoin siitä. Tai kirjoittelin marginaaliin kynällä vasta- ajatuksia toimittajamulkulle

      Sellaisen porukan kanssa ei voi käydä mitään vuoropuhelua

      Va- liitto on myös sellainen diletanttirassukoiden röyhkeä muka tieteellisen maailmankstsomuksen esittäjä k-mikkoliitto

      Sossuhöröt esittämässä jotai humanistipskaa tieteenä tai filosofiasössötystä höpöttämässä

      • Tuolla kirjoitustyylillä ei kannata vuoropuheluun mennä juurikaan minkään porukan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2625
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1148
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1054
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      923
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      896
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      832
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      799
    Aihe