Perustetaan uusi palsta?

Luterilainen.

Kun nyt adventismi näyttää kiinnostavan ihmisiä, niin voisiko joku ehdottaa Suomi24 :lle uuden palstan perustamista? Itse en voi sitä tehdä, kun en kirjoita tänne tietokoneella. Tämä minun laitteeni ei nimittäin avaa kaikkia S24:n mahdollisuuksia.

Adventismi alkoi eräänlaisena herätysliikkeenä, mutta nykyisin se on oma kirkkokuntansa. Se ei siis sovi otsikon "Herätysliikkeet" alle, kuten ei sovi esim. helluntailaisuuskaan. Herätysliikkeillä tarkoitetaan Suomessa Ev.lut. kirkon viittä herätysliikettä.

Joku voisi ehdottaa otsikkoa "Vapaat suunnat" tai "Herätyskristilliset kirkot" tai "Protestanttiset kirkkokunnat".

POST SCRIPTUM: Onko sanalla "adventismi" ja Stadin slangin sanalla "ventata" jotain etymologista yhteyttä? Kumpikinhan tarkoittaa ODOTTAMISTA. Syönpä ranskalaistyyppisen taiteilijapäähineeni ellei ole :)

8

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • herätysliikkeelle

      Tämä palstahan kuuluu herätysliikkeille, joita on viisi. Mutta koska lestadiolaisille on oma palstansa, tämä jää noille neljälle. Luterilaisille on myöskin oma palstansa. Adventistit sensijaan tarvitsisivat palstan, koska heillä ei sitä ole. Jehovien palsta olisi kai lähinnä heitä.

      • mukana menossa

        Jehovat on aika kaukaa haettu. Lähempänä voisi olla babtistit, metodistit ja vapaakirkko. Niilläkään ei ole omaa palstaa, joten olemassaolevista lähimpänä olisi periaatteessa helluntailaisten palsta.

        Kannatetaan oman palstan perustamista adventisteille. Kunhan keskustelu ei vaan mene turhaksi vänkäämiseksi.


      • mukana menossa kirjoitti:

        Jehovat on aika kaukaa haettu. Lähempänä voisi olla babtistit, metodistit ja vapaakirkko. Niilläkään ei ole omaa palstaa, joten olemassaolevista lähimpänä olisi periaatteessa helluntailaisten palsta.

        Kannatetaan oman palstan perustamista adventisteille. Kunhan keskustelu ei vaan mene turhaksi vänkäämiseksi.

        Aprikoidessaan adventistien palsta-asioita, nimimerkki ´herätysliikkeelle´ ajatellee (otaksun) jehovalaisuuden (Russelilaisuuden) syntyä. Russelilaisuushan syntyi 7:en Päivän Adventistien pohjalta vaikkei sitä nykyisin tunnusteta edes kristilliseksi kirkkokunnaksi vaan se kuuluu joukkoon: Kristinuskon pohjalta syntyneitä yhteisöjä.

        Opillisesti nykyisin ns. muut ´vapaat suunnat´ ja adventistit ovat lähempänä toisiaan kuin adventistit ja jehovalaiset.


    • -_-_-_-

      Adventtikirkko on monikansallinen konserni, jonka päätoimialana on kiinteistökeinottelu. Rahat kiinteistökeinotteluun hankitaan verottamalla pyramidin alimman tason henkisesti sairaita maailmanlopun odottajia.

      Oikea paikka olisi siis ryhmän "Talous & Raha" alla.

      • Seraja-m55

        Olipa hyvä esiintyä nimettömänä, sillä esitit niin törkeän syytöksen, että siitä joutuu helposti käräjille.

        Adventtikirkko on maailmanlaajuinen kirkkokunta, joka palvelee ihmisiä rotuun, uskontoon tai muuhun katsomatta maailman toiseksi laajimmalla (203 maassa)koulu- ja sairaanhoitojärjestelmällä katolisen kirkon jälkeen.
        Kouluja ja oppilaitoksia sillä on 6709.
        Sairaaloita ja parantoloita 165 ja muita lääkintäyksiköitä 432.

        Tämä kirkkokunta on myös suhteellisesti maailman nopeimmin kasvavia kirkkokuntia, jonka jäsenmäärä on noin 13,5 miljoonaa toistaiseksi.


      • Häh?
        Seraja-m55 kirjoitti:

        Olipa hyvä esiintyä nimettömänä, sillä esitit niin törkeän syytöksen, että siitä joutuu helposti käräjille.

        Adventtikirkko on maailmanlaajuinen kirkkokunta, joka palvelee ihmisiä rotuun, uskontoon tai muuhun katsomatta maailman toiseksi laajimmalla (203 maassa)koulu- ja sairaanhoitojärjestelmällä katolisen kirkon jälkeen.
        Kouluja ja oppilaitoksia sillä on 6709.
        Sairaaloita ja parantoloita 165 ja muita lääkintäyksiköitä 432.

        Tämä kirkkokunta on myös suhteellisesti maailman nopeimmin kasvavia kirkkokuntia, jonka jäsenmäärä on noin 13,5 miljoonaa toistaiseksi.

        Entä kuinka monenneksi suurin organisaatio Adventtikirkko on sisäoppilaitoksissa tapahtuvan alaikäisiin kohdistuvan seksuaalisen häirinnän alalla? Sitä ei Nykypäivä -lehden taannoinen suuri pedofilianumero kertonut.


      • puhut
        Häh? kirjoitti:

        Entä kuinka monenneksi suurin organisaatio Adventtikirkko on sisäoppilaitoksissa tapahtuvan alaikäisiin kohdistuvan seksuaalisen häirinnän alalla? Sitä ei Nykypäivä -lehden taannoinen suuri pedofilianumero kertonut.

        Mistäs alkaen kokoomuslaisia on vähemmistöjen asiat kiinnostaneet?


      • kielletty

        Tämä on ainakin neljäs lähes saman sisältöinen kirjoituksesi tällä palstalla. Onko mielikuvituksesi puutteellinen vai etkö lue alueen sääntöjä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe