Mainosten jako!!

PurpleZ

Eli mitä mieltä ootte?? Voiko niitä mainoksia jakaa vaikka vaan muutaman kuukauden ajan, vai onko se sellanen vakituinen työ..??
Mitä miltä ootte palkasta?? Paljonko on??

Ja tiiättekö mitään nettiosotteita niistä firmoista, joitten kautta voi alkaa niitä mainoksia jakamaan??

Kiitti jos vastaatte :D

46

27136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "luulisi löytyvän"

      No kaikki mitä minä tiedän (2kpl) ovat tuossa alla:

      http://www.letterbox.fi/
      http://www.jakelusuora.fi

      Jos asut esim. Kymeenlaaksossa tai Lappeenrannan lähistöllä kokeile alla olevaa.
      Letterboxiin luulisi pääsevän helposti täyttämällä netissä kaavakkeen.
      (Tosin itselleni ei tule sään. jaettavaa.)

      Voit myös kokeilla hakea mol.fi:stä työpaikkaa omasta kotikunnastasi.

      No toi palkka ei yleensä ole kummonen, tosin riippuu siitä Paljon jaat ja Millaisella alueella.
      Ja tuo "parin kuukauden pesti" (tai muu vastaava) onnistuu mielestäni kaikissa firmoissa.

      Hyvää loppuiltaa !

      • Mika V.

        Suomen Suoramainonta-ketju jakaa koko Suomessa. Voit ilmoittautua jakajaksi osoitteessa:
        http://www.suomensuoramainonta.fi/jakaja

        Jaettavaa on aina tasaisesti keskiviikkoisin ja lauantaisin.

        Letterboxilla saattaa olla vain yksi mainos kuukaudessa, joten ansio jää sen mukaiseksi.


      • Jakelusuora

        Voit ilmoittautua jakajaehdokkaaksi Jakelusuoran nettisivujen kautta koko Suomeen.

        http://www.jakelusuora.fi

        Voit itse kertoa, haluatko vakituista työtä, vai kesätyötä.

        Ilmoittautuminen ei sido sinua ottamasta työtä vastaan. Otamme sinuun yhteyttä ja sovimme työstä tarkemmin.


    • oy on

      www.hjex.com

      Vuoden jakaneena sanon, että palkka on hirveä, mutta saa sillä nyt jotain kivaa

      • mankkaanjakaja

        Hjex on paras, ite oon töissä siellä ja joo palkka kusee aika pahast, 80€/kk mut palkka on seki;)


    • Voi jakaa muutaman kuukauden. Palkka on nimellinen korvaus pakkoliikunnasta. Kun lasket mainosten lajitteluun menevän ajan jakoajan, niin palkka lienee 3 euroa tunnilta.

    • moppi ja ämpäri

      Tarjota liikuntatyötä ja vähän enempi liksaa!

    • PurpleZ

      kun letterbox ja jakelusuorahan kuuluu jotenkin suomensuoramarkkinointiin, niin voiko niihin kaikkiin lähettää hakemuksen, vai onko se sama asia mistä niistä sais töitä..??
      siis jos lähettää yhteen niistä, se kattaa ne kaikki?? jos kukaan nyt ymmärs..

      • Mika V.

        Jakelusuoralla ja Letterboxilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Jakelusuora kuuluu valtakunnalliseen Suomen Suoramainonta-ketjuun, jonka jakajat jakavat pääsääntöisesti kaupunkilehdet ja mainosesitteet kahdesti viikossa. Jaettavaa on aina säännöllisesti keskimäärin 5 eri tuotetta / jakokerta, joka takaa säännöllisen ansion. Letterboxilla saattaa olla vain yksi jako / kuukaudessa, joten ansio jää murto-osaan, kun töitä ei ole.


    • Itse jaoin lehtiä jopa 3,5 vuotta. Jako tapahtu kerran viikossa, harmillista kyllä, perjantaisin... Ja mielestäni niitä saa jakaa niin kauan kuin itse vain jaksaa. Palkka on yleensä aika kehno, itselläni alle kymppi per jako, joka käsitti reilu 500 lehteä.

    • mielipide

      Suomen lain mukaan palkan on oltava vähintään "kohtuullinen". Sitä voi jokainen miettiä, onko joku 5 euron korvaus 4-5 tuntia kestävästä fyysisestä hommasta minkään kohtuuden rajoissa. Jos edes 15-20 euroa jakokerralta saisi, voitaisiin olla lähempänä totuutta. No, ilmaisjakelutyönantajat tietävät, mitä voi pyytää, koululaiset ja vastaavat tulevat "taskurahapalkalla" jakelemaan, ei kai siinä mitään sitten - kysyntä ja tarjonta kohtaavat.

      Suosittelen kuitenkin boikotoimaan tämänkaltaista työtä. Vaikka työssä ei paljon mitään vaaditakaan,
      niin ei monessa muussakaan hommassa paljon vaadita, ja silti niissä maksetaan kohtuullinen palkka. Tämä on todella naurettava poikkeus! Onneksi firmat jakeluttavat mainoksensa nykyään lisääntyvässä määrin normipostin mukana, tuosta työstä sentään maksetaan elämisen edellytykset mahdollistava palkka.

    • sitä hommaa!

      Ihmiset rutisee,että taas oli liian vähän mainoksia tai tuli vääränä päivänä kun ei tullut klo 18 mainokset...sitten sulle soitellaan ja saat noottia kun et ihan kerennyt hervottoman painavan painomusteelle haisevan kasan kanssa ajoissa...siihen aikaan kun mummot ovat tottuneet mainoksensa saamaan.Tai sitten vahigossa laitoitkin aluelehden mukana myös mainoksen,kun luki ei mainoksia-lootassa ja et tietysti ollut vesisateessa kädet kohmeessa sitä huomannut..ja taas soitetaan suoramarkkinoinnista,ettei tämmöstä saa tapahtua missään nimessä...No,sitten kun olet jakanut lehtesi tulet kotiin,jossa on ylimääräisiä mainoksia..jemmaat niitä nurkkaasi ja painomuste haisee. Odotat niiden mainostes kanssa seuraavaan jakoa edeltävään iltaan ja saat UUDEN mainoskasan ja palautat ne edelliset ylimäärät LASKETTUINA!Sitten alatkin niitä uusia mainoksia niputtamaan ja laskemaan oikean määrän...Ja tulee tilipäivä muutaman jakokerran jälkeen...!Jee...kokonainen auki 10 ekeä kaikesta tästä pienestä duunista,joka valtaa kodin kaikki nurkat ja haisee!Kannattaa joo lajitella muutama tunti,kuunnella haukut,mennä vesisateessa,hommata kuljetusta varten oikein lastenvaunut...Ei hyvä ihminen,helpommallakin saat duunia! On kokemusta ja mulle riitti vajaa kuukausi!

      • Jakaja

        Siinä ei mene kuin kädet painomusteeseen...muuten kyllä ne ihan helposti saa jemmattua johonkin nurkkaan eivätkä ne mainokset haise mielestäni millekään, tai sitten johtuu siitä että 2v on tullut jo jaettua...
        Kaikki tai ei mitään, eli jos joku mummo vääntää listan mitkä mainokset kelpuuttaa niin jos jaossa on yksi mainos esim. kolmesta joka kelpaa, tungen koko nipun luukusta/laatikkoon. No nyt jos tämä mummo alkaa kettuilemaan niin en sitten hänelle jaa yhtään mitään, pääsenpähän helpommalla :P
        Itse en koskaan laske yhtään mitään, niputankin ihan liikaa :) Itse palautan ylimääräiset mainokset ihan jättämällä pihalle, eikä minun tätä ennen ole tarvinnut tehdä tarkkaa laskelmaa...


      • blondi-86
        Jakaja kirjoitti:

        Siinä ei mene kuin kädet painomusteeseen...muuten kyllä ne ihan helposti saa jemmattua johonkin nurkkaan eivätkä ne mainokset haise mielestäni millekään, tai sitten johtuu siitä että 2v on tullut jo jaettua...
        Kaikki tai ei mitään, eli jos joku mummo vääntää listan mitkä mainokset kelpuuttaa niin jos jaossa on yksi mainos esim. kolmesta joka kelpaa, tungen koko nipun luukusta/laatikkoon. No nyt jos tämä mummo alkaa kettuilemaan niin en sitten hänelle jaa yhtään mitään, pääsenpähän helpommalla :P
        Itse en koskaan laske yhtään mitään, niputankin ihan liikaa :) Itse palautan ylimääräiset mainokset ihan jättämällä pihalle, eikä minun tätä ennen ole tarvinnut tehdä tarkkaa laskelmaa...

        Mä en koskaan jätä niitä ylimääräsiä lehtiä sinne ulos tai palauta. Mä heitän suoraan ne roksiin. meil on yksiö ja tänne ei mahdu niin et iitä vois pitää täällä sen aikaa ne tulee tuomaan seuraavan kerran lehtiä. Eikä kukaan oo valittanut ikinä vaik en oo lehtiä palauttanutkaan. Sentääb koht vuoden jakanu junioreilla ja melkein 4 vuotta helsingin jakelu epertillä (hjex)


      • blondi-86
        Jakaja kirjoitti:

        Siinä ei mene kuin kädet painomusteeseen...muuten kyllä ne ihan helposti saa jemmattua johonkin nurkkaan eivätkä ne mainokset haise mielestäni millekään, tai sitten johtuu siitä että 2v on tullut jo jaettua...
        Kaikki tai ei mitään, eli jos joku mummo vääntää listan mitkä mainokset kelpuuttaa niin jos jaossa on yksi mainos esim. kolmesta joka kelpaa, tungen koko nipun luukusta/laatikkoon. No nyt jos tämä mummo alkaa kettuilemaan niin en sitten hänelle jaa yhtään mitään, pääsenpähän helpommalla :P
        Itse en koskaan laske yhtään mitään, niputankin ihan liikaa :) Itse palautan ylimääräiset mainokset ihan jättämällä pihalle, eikä minun tätä ennen ole tarvinnut tehdä tarkkaa laskelmaa...

        Ei sun sille mummolle tarvii mitään mainoksia laittaa , jos se rupee nipottaa et se haluu vaan yhen mainoksen. Mä en ainakaan laittais tai sit sanosin sille, et joko otat koko nipun tai et saa mitään. Koska niitä ei tarvii laittaa esim. niihin mis lukee ei mainoksia, vain ilmaislehdet. Vaikka kyllä ton varmaan jo tiesitkin :)


      • Kirjoittamaan!

        Ei hemmetti tuo viimeisin viesti...! Ei osata äidinkieltä. Ehkä ei kannata hänen jakaa mainoksia, Enemmän koulussa niin vois oppia kirjoittamaan! Katsos ei näin kirjoiteta: Joo,eikannata.Ihan paskaa hommaa!Joo,nii on... (Tai no, ei ainakaan kannata)


    • pipsa

      Itse jaan Suomen Postilla sekä Suomen Suoramainonnalla.
      - Postinjakaja ei saa mainosesitteistä tai kaupunkilehdistä lisäkorvausta

      - Suomen Suoramainonnalla käyn lajittelemassa mainokset jakelufirman varastolla ja käytössäni on aina firman jakelukärryt. Ripeästi hoidettuna palkka on aina ollut yli 8 egeä tunti. Lisäksi kun homma on tuttu olen ottanut tuurauspiirejä, joista maksetaan hyvät extrat.

      Kaikissa hommissa alku on aina harjoittelua. Kyllä se siitä alkaa sujua. Viime vuonna tienasin mainostenjaolla yli 4.000 euroa ja hommia oli vain keskiviikko-iltaisin ja lauantaisin.

      • jakaja

        "Viime vuonna tienasin mainostenjaolla yli 4.000 euroa ja hommia oli vain keskiviikko-iltaisin ja lauantaisin."

        Eipä uskoisi. Taidat jakaa mainokset puolelle Suomea, kun tuollaisiin palkkoihin pääset. :-) 4000 euroa vuodessa, 2 jakopäivää viikossa, n. 100 vuodessa... Tuohan tekee n. 40 euron kertapalkan - miten voi olla, että jotkut sitten tienaavat ihan onnettomia rahoja? Tuohan on jo hyvä korvaus!

        "- Postinjakaja ei saa mainosesitteistä tai kaupunkilehdistä lisäkorvausta"

        No mieluummin sitä melkein sen 20 minuuttia päivässä työaikaan ottaa, minkä nykyään saa - tuskinpa se lisäkorvaus mikään jättisuuri olisi, ja hetihän ne piirit kasvais, kun rahana työajan sijaan annettais.


      • Joku jakaja
        jakaja kirjoitti:

        "Viime vuonna tienasin mainostenjaolla yli 4.000 euroa ja hommia oli vain keskiviikko-iltaisin ja lauantaisin."

        Eipä uskoisi. Taidat jakaa mainokset puolelle Suomea, kun tuollaisiin palkkoihin pääset. :-) 4000 euroa vuodessa, 2 jakopäivää viikossa, n. 100 vuodessa... Tuohan tekee n. 40 euron kertapalkan - miten voi olla, että jotkut sitten tienaavat ihan onnettomia rahoja? Tuohan on jo hyvä korvaus!

        "- Postinjakaja ei saa mainosesitteistä tai kaupunkilehdistä lisäkorvausta"

        No mieluummin sitä melkein sen 20 minuuttia päivässä työaikaan ottaa, minkä nykyään saa - tuskinpa se lisäkorvaus mikään jättisuuri olisi, ja hetihän ne piirit kasvais, kun rahana työajan sijaan annettais.

        Kyllä tuo hyvinkin pitää paikkansa varsinkin kun jakaa noita tuurauspiirejä joista maksetaan hyvät ekstrat.


    • blackelf

      Asun Vantaalla ja jaan lehtiä kyseisen yrityksen alaisena. Aloitin viime joulukuussa ja saan kerralta n. 10-20 euroa välillä alle, välillä yli. Piiriini kuuluu n. 280 asuntoa ja mainoksiahan on kerrallaan n. 3-10. Aika rankkaa hommaa, mutta näin kahdesti viikossa tehtynä ihan ok. Lajittelu on kaikkein aikaavievintä. Muutaman kuukauden työssä ei juuri ehdi tienata, jos se on tarkoituksena.

    • regostrade

      kesaduuni.fi
      sieltä löytyy kaikista kunnista lehden- ja mainostenjakelu työtä...

    • regostrade

      sieltä saa vakituista ja kesätyötä..

    • Postman

      Yo!..

      Sama tääl.. Ilmoitin jakajaksi itteni.. mut tarviin tarkempaa tietoa palkasta.. jos jaan kuukauden ajan todella ahkerasti.. voiko palkka olla jopa 800-1000e ?

      • pji

        lol, ei tosiaankaan.


      • Hookkis
        pji kirjoitti:

        lol, ei tosiaankaan.

        Itse aloitin juuri jakelun hjex firmassa.. Lehtiä ja mainoksia tulee 5-10 kuukaudessa.. Asuntoja 225 ja kerta viikossa. 120€ kuukaus. Just äsken lajittelin lehdet veljen kanssa kun tykkää noita räpellellä niin meni 45 min ja valmis! Eli mun tunti palkka on 120€ ;) No jakelussa menee noin 1,5 h.. Eli laskepaaka siitä.. Tuntipalkka noin 40€


      • Jakaja 1345
        Hookkis kirjoitti:

        Itse aloitin juuri jakelun hjex firmassa.. Lehtiä ja mainoksia tulee 5-10 kuukaudessa.. Asuntoja 225 ja kerta viikossa. 120€ kuukaus. Just äsken lajittelin lehdet veljen kanssa kun tykkää noita räpellellä niin meni 45 min ja valmis! Eli mun tunti palkka on 120€ ;) No jakelussa menee noin 1,5 h.. Eli laskepaaka siitä.. Tuntipalkka noin 40€

        palkkaa tunnut saavan aika hyvin isomman määrän palkka.Jakaminen ei suju tasaisesti koska on erillaisia taloja ja osasta puuttuu hissi,joissakin ovisummeri.Liikenne hidastaa jakamista ja sää voi myös vaikuttaa jakamiseen,oletko ollut edes ulkona jakamassa?.
        Kotona keittiössä olet tainnut pyöriä ja jakanut ympäri keittiö lehtiä.Jakoreitti täytyy myös ottaa huomioon eli täytyy suunnitella sen mukaan missä kohtaa itse asuu ja miten oma liikkuminen siihen vaikuttaa.Jutussasi et mainitse minkälaisia asunnot ovat? ja minkälaisia ovat paikkojen sijainti erot?.Asunto huoneisto määrän mukaan jakoalueesi on aika suuri ja suurella alueella on myös etäisyys eroja joten oletpa sitten kuinka Hookkis tai jakaja niin kerroppa ensin meille pienen ja suuren erot.


      • sadsadsasadasas

        Juuh :D varmaa ota koko suomi urakakses ni sit saat ehkä pullalla ;:D.


      • 12ss
        sadsadsasadasas kirjoitti:

        Juuh :D varmaa ota koko suomi urakakses ni sit saat ehkä pullalla ;:D.

        Ei todellakaan kannata mennä jakamaan aivan huijausta koko toiminta. toimeentulotukeakin saa enemmän mitä jakeluista palkkaa, ainakin 10 piiriä saa jaakaa jos haluaa saada edes 400-600€


      • 325
        Hookkis kirjoitti:

        Itse aloitin juuri jakelun hjex firmassa.. Lehtiä ja mainoksia tulee 5-10 kuukaudessa.. Asuntoja 225 ja kerta viikossa. 120€ kuukaus. Just äsken lajittelin lehdet veljen kanssa kun tykkää noita räpellellä niin meni 45 min ja valmis! Eli mun tunti palkka on 120€ ;) No jakelussa menee noin 1,5 h.. Eli laskepaaka siitä.. Tuntipalkka noin 40€

        kiva, mä jaoin suoramaoinonnalle, ja sain 46- 58€ kuussa....
        ja mulla oli 10-6 jakoo kuussa ja alueellani oli 210 asukasta.... eeeeeiiii v***u loolololo...


      • oon kokeillut

        Enpä usko. Kroppa pettää ennenkuin saat niin paljon mainoksia jaettua kuussa.


      • Anonyymi

        Kyllä voi, ja enemmänkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä voi, ja enemmänkin

        Ei voi.


    • ö

      haistakaa kakka

    • jeahhhhh

      Siis mitäköhän helvettiä.. 400 Kelan-Sanomaa ja saan niistä 0,985 senttiä.
      Helsingin Jakelu-Expert Oy

      • asddasdsa

        siis 0,985 euroa


    • tympiintynyt tyyppi

      - eli jos asut mikkelissä niin kuin minä, niin en suosittele mainosten jakoa, koska jaoin siellä kolmekuukautta 210 hlö eli aika pienelle alueelle, ja sain 46-58€ palkkaa kuussa, vaikka kaverini joka jakoi suoralähetykselle ja hänen aluellaan oli 250 hlö. ja silti sai jopa 110€ kuussa... no jos aloitat kesä raadantasi, niin älä ainakaan aloita suoralähetyksessä.

      -SIIS LAJITTELEE PARHAILLAAN ( MAINOKSET NISKALIMASSA, EIKÄTÄSTÄ LAJITTELUSTA SAA EDES PALKKAA!!
      -JAKO JOKA SAATTAA VIEDÄ PÄIVÄSTÄSI KAIKKI MEHUT, VOI HÄIRITÄ KAVERI SUHTEITASI

    • ......

      Jos ette vielä tiedä niin Posti- ja logistiikka-alan unioni solmi 2008 yleissitovan työehtosopimuksen, joka kattaa myös mainostenjakajat. Viime kesänä työtuomioistuin hylkäsi yksimielisesti kymmenien jakeluyritysten tekemän valituksen sopimuksen yleissitovuudesta.

      Sopimukseen sisältyy kappalekohtainen vähimmäispalkka sekä vähimmäistuntipalkka, joka on pääkaupunkiseudulla 7,90€ ja muualla Suomessa 7,67€.

      Alan työnantajat eivät vaan näe juuri huomista kauemmaksi ja kieltäytyvät noudattamasta kyseistä sopimusta. PAU onkin vienyt ensimmäiset palkkasaatavat oikeuteen viime marraskuussa ja oikeuden päätöstä odotellaan edelleen.

      Ja vielä haluaisin varoittaa Suomen Mainosjakajien Etujärjestöstä (SME). SME on työnantajien paniikissa perustama ammattiliitto, joka on solminut alalle toisen työehtosopimuksen. Kuitenkin niin kauan kuin työsopimuksessa ei mainita mitä työehtosopimusta työsuhteessa noudatetaan, noudatetaan alan yleissitovaa työehtosopimusta eli viestinvälitys ja logistiikka-alan TES:iä. Eli ÄLKÄÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA LIITTYKO SME:HEN!!!

      • jakelija!!

        Moikka!!

        Joo, eka tili tuli ja taitaa olla toiseksi viimeinen.

        Eli tässä pohjanoteeraus tai voi näyttää hyvältä mutta ei tunnu.

        9 jakoa kuukaudessa. lehtiä 6420 kpl ja mainoksia 13875 kpl. palkka ennen veroja 191.51.



        Onko tuo nyt hyvä palkka. Aikaa menee lajitteluut n. 3-5 tuntia ja jakoon 3 tuntia. Osa mainoksista on taitettava ja toinen kaupunkilehtikin pitää taittaa. Jakoalueena omakotialue ja 160 kpl yrityksiä teollisuusalueella. Lehtiä on yleensä 6-10 pinoa noi yrityksen lehdet. Onko järkee vai ei.


      • jakeluperhe

        jaamme paria piiriä vakinaisesti kaksi kertaa viikossa. Nyt oli tulossa vähän paremmin palkattu jako, Eniro luettelot. Jakelujuniorien johto varasti piirimme, koska jakelusta maksettiin 50 senttiä /kpl. Saimme toisen piirin riitelyn jälkeen takaisin, mutta toisen piirin menetimme yrityksen/smeryn johdolle. 250 luetteloa jaoimme kolmessa tunnissa - tuntipalkka 40 e. kiitos varkaille! Moni jakelija ei edes tiennyt mahdolisuudesta hyvään ansioon. Siis liity HETI PAU:hun, jos jaat mainoksia Janton ryhmän yrityksissä tai ota ainakin yhteyttä, niin tiedät enemmän.


    • mievaa:D

      hjexillä ei todellakaa mikää isopalkka oo mut kyll sill jtn saan ite oon jakanu nyt puol vuotta

    • Juuh.

      Itsekin olin 6 vuotta sitten hjexillä jakajana ja parhaimmillaan kuukausipalkka oli lähes 200€. 3 piiriä muistaakseni oli jaettavaa silloin.

    • 13yo

      Vakituinen työ ja palkka riippuu piiristä ja mainisten määrästä, yleensä 100-150/kk

      Hjex kannattaa hakee töitä

    • Anonyymi

      vitun orjatyötä teen 5h päivässä enkä saa ees jaettua kaikkia 400 kpl ja saan sen 175€ tuolla -20 pakkasessa!

      • Anonyymi

        Väärä työehto­sopimus tuli kalliiksi työn­antajalle


    • Anonyymi

      Olisi kyllä mukava tietää paljon ihmiset nykyään tienaa tästä hommasta. Itse vuonna 2007 yläaste ikäisenä tein kyseistä orjan työtä n. vuoden verran jyväskylässä. Jaettavia asuntoja oli n. 300. Jakopäivät olivat keskiviikko ja lauantai. Jaettavia turhakkeita oli keskimäärin 8. Onnen päivät oli kun tuli bilteman iso mainos hässäkkä. Se oli helppo jakaa ja sai eniten liksaa.
      Muistan kun menin "työhaastatteluun" siellä istui melko tukeva henkilö haastattelemassa ja näyttämässä jaettavaa aluettani. Tietysti nuorena henkilönä tarmoa täynnä. Henkilö sanoi että kun lajittelet ja jaat niin se on parissa tunnissa ohi. Ei se nyt ehkä niin loppujen loputuksi mennyt. Keskiviikkona kun pääsit koulusta klo 16:00 ja katsoit rappukäytävässä olevien mainosten määrää ja niitä oli 12. Joinakin päivinä hyvä kaverini oli avittamassa. Siinä meinas hikipisarat tippua jo nähdystä musteen määrästä. Tosiasiassahan lajitteluun meni jo kahdelta henkilöltä siihen yli kaksi tuntia. Jakamiseen kahdelta henkilöltä vähintään kaksi tuntia. Meillä oli yrityksen kärryt ja siihen ei edes mahtunu lähellekään kaikki jaettava. Piti ottaa omia reppujakin vielä selkään. Talvella jos oli sama homma niin olit kotona vasta 22:00. Talvella saatto olla lunta niin paljon että kärryt ei enää liikkunut. Kaikki tämä vain n. 100 euron takia. Siihen päälle vielä kaikki valittajat ja kukkahattutädit. Hyvää kuntoiluahan se oli. Loppuajasta meni hermo kaikkiin valittajiin niin tuli niillekin tehtyä kaikenlaisia källejä. Muistan jonkun valittajan kun jaettiin lauantaina lehtiä, että ei tähän aikaan saa jakaa lehtiä. Sanoi myös että paukutetaan ulkona olevia postilaatikkoja kauheen kovasti. Se ei kyllä pitänyt paikkaansa. Mutta kun tuli siitä sanomaan niin seuraavan kerran sitten paukuteltiin oikein huolella niitä metallisia postilaatikkoja ja jakopäivä oli jonkun pyhän takia silloin sunnuntai.
      Jotkut valitti siitä kun niille tuli lehtiä vaikka postilaatikkossa lukee ei ilmaisjakelua. Sanoin vaan että minkäs teet kun on 20 cm lunta tossa sun kannessa jäätyneenä ni en nää sitä ja laitoin silti mainokset sen postilaatikkoon sen silmien edessä. Voi hyvää päivää sen ilmettä ja riehuvaa vihaa sen sisällä. Työstä on kyllä jäänyt hienoja muistoja myöhemmäksi ja niitä kyllä riittää useita. Nuorena ei ymmärtänyt liittoja ja yhdistyksiä ja välttämättä järkeäkään. Mutta pääasia että hauskaa oli, ainakin välillä.

      Toivon kaikkea hyvää kaikille alaikäisille jakajille ja kaikkea hyvää myös jaettavan alueeni persoonille ja höperöille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe