Nyt mua alko "pelottaa" kun tulin tänne sivuille tutkimaan minkälainen vaava meille syntyy jos laskettuaika osuu suunnilleen kohdalleen.
(25.1-06)
Rapuvanhempana JÄRKYTYIN erinäisistä tiedoista joita täältä sivuilta Vesimiehistä luin.. huh huh.
En tunne yhtään Vesimiestä, joten merkki on minulle aivan uusi! Veden merkkejä kai Ravun kanssa molemmat, josko se antaisi meille toivoa.. Käsitykseni veskarista lueskeltuani tätä sivustoa on että hän on itsepäinen, piikittelevä, unelmoiva taivaanrannanmaalari, joka helposti hukkuu pulloon eikä viihdy toisten ihmisten seurassa.
En usko!
Kertokaa miten Rapuvanhemmat ja Vesimies lapsi tulevat juttuun ja mitä on odotettavissa. Tuleeko "minä ite"-vaiheesta siis 18vuotta kestävä...
Selviääkö herkät ja romanttiset Rapuvanhemmat hengissä tästä kasvatusprojektista?
Veskari vauva, Rapu vanhemmat
17
1636
Vastaukset
- Ongelmia ;)
Olen 21v vesimies ja äitini on rapu. Hyvä äiti on ollut ja on edelleenkin, myöskin hengissä siis :)
Sopivasti kuria, vapautta, välittämistä, tukemista, kunnioitusta ja ymmärtämistä..
Onhan se nyt sentään teidän tuleva lapsi, eikä mikään hirviöprojekti :)- tyypillistä rapua
Kiitos tiedosta että rapuäiti jää henkiin, se tällaista mietiskelevää ja pohdiskelevaa rapunaista kyllä jo kummasti helpottaa. Kuulosti tuo kuvauksesi äidistäsi juuri tyypilliseltä ravulta.. olen kuullut sanottavan että ravun, oli sitten mies tai nainen, ensimmäiset sanat lapsena on "minä olen äiti"... kuvaa siis ehkä aika hyvin ravun luonnetta.
Olisipa kiva kuulla rapuäidiltäsi millainen vesimies on lapsena.. !!!
- EI ei ei
Ainakin mun mielestä vesimies on ilman merkki eikä veden voin tietenkin olla väärässä mutta ainakin muistelisin niin...
- ..................
Vesimies on ilma elementtiä, ei vesi. Vesimerkkejä ovat rapu, kalat ja skorpioni.
- veskarityttö
Äitiäni voisi sanoa myös ystäväkseni, niin läheiset on meidän välit. Onhan se välillä sellainen ylihuolehtiva "hössö" :-), mutta rapuäidille(kin) lapset ovat se maailman tärkein asia. Miettii välillä liikaa asioitamme ja ohjeistaa tekstiviesteillä :-)
Osataan myös riidellä keskenään, kun ravun romanttiset harhat ja kummalliset ajattelut joskus ärsyttävät minua :-) (olen siis realistisempi kuin äitini), mutta se on sitten sillä selvä, ei niitä kauaa muistella. Sitten taas keskustellaan ja hassutellaan. - vesimies
Kamala asia kun ravut on vesimiehen vanhempia! Siinä tulee kunnon riidat varmaan sitten kun se on isompi:(
- rapumami
Perusteluja?
Onko omakohtaista kokemusta? - weskari
rapumami kirjoitti:
Perusteluja?
Onko omakohtaista kokemusta?on rapuisä, joka on tosiaankin ylihuolehtivainen, ja on aina ollut, mikä ärsyttää joskus aivan suunnattomasti. Nyt kun olen nelikymppinen jaksaa vieläkin kysellä onko tarpeeksi vaatteita. jne. kaikenlaista. Huh Huh. Vesimies voi olla jo lapsena itsenäisempi kuin muut ja nuorena omien polkujen tallaaja. En tiedä onko isäni poikkeus muihin rapumiehiin nähden, mutta rasittavaa on aika ajoin ollut. Äitini oli veskari, mutta kyllä se isä esim. enemmän niistä vaatteista huolehti ja varoitteli aina kaikesta. Aika rajoittavaakin se oli. Toisaalta tietysti hyväkin asia. Mutta mikään realisti ei rapumies kyllä ole ja on kokemusta myös seurustelukumppanina.
- vesimies
rapumami kirjoitti:
Perusteluja?
Onko omakohtaista kokemusta?no mun exä ja useimmat entiset ystävät ja mummo yms oli rapuja siis suoraan sanottuna voi luoja! Rapu on niin ahdasmielinen ja kostonhaluinen... Voisin vaikka kirjoittaa novellin aiheesta,mutta ei jaksa..
Vaikeaa tulee olemaan:( - toisaalta ei
vesimies kirjoitti:
no mun exä ja useimmat entiset ystävät ja mummo yms oli rapuja siis suoraan sanottuna voi luoja! Rapu on niin ahdasmielinen ja kostonhaluinen... Voisin vaikka kirjoittaa novellin aiheesta,mutta ei jaksa..
Vaikeaa tulee olemaan:(Ahdasmielistä rapua mä en ole vielä tavannut, lähinnä sen vastakohtia!
Mutta kostonhaluinen rapu kyllä on kun sitä loukataan. Rapu, vaikka onkin hellä, rakastava, huolehtivainen ja aina auttavainen, on myös skorpionin kaltainen, vaarallinen vihamies.
Rapu on niin perinpohjin oikeudenmukainen, että kun sitä kohdellaan huonosti, se kyllä nappaa saksilla kiinni ja niivittää niin kauan että toisessa ei enää henki pihise. - Lulu
weskari kirjoitti:
on rapuisä, joka on tosiaankin ylihuolehtivainen, ja on aina ollut, mikä ärsyttää joskus aivan suunnattomasti. Nyt kun olen nelikymppinen jaksaa vieläkin kysellä onko tarpeeksi vaatteita. jne. kaikenlaista. Huh Huh. Vesimies voi olla jo lapsena itsenäisempi kuin muut ja nuorena omien polkujen tallaaja. En tiedä onko isäni poikkeus muihin rapumiehiin nähden, mutta rasittavaa on aika ajoin ollut. Äitini oli veskari, mutta kyllä se isä esim. enemmän niistä vaatteista huolehti ja varoitteli aina kaikesta. Aika rajoittavaakin se oli. Toisaalta tietysti hyväkin asia. Mutta mikään realisti ei rapumies kyllä ole ja on kokemusta myös seurustelukumppanina.
Itse ainakin olin lapsena ja yhä edelleenkin harvinaisen itsenäinen ja omien polkujen tallaaja ja niin kaikki muutkin tuntemani vesimiehet.
- voi elämä...
Kuule mitä helkutin väliä sillä on mitä horoskooppia sun lapsesi on. sinä tulet rakastamaan häntä joka tapauksessa...ainakin pitäsi!turhaan kyselet millaisia vesimiehet ovat, varmasti tulet tuntemaan vuosien saatossa lapsesi ja oppimaan hänen metkunsa siten että opit käsittelemään häntä ja tulette toimeen. Anna horoskooppien olla ja kasvata lapsesi hänen ehdoillaan elämässä pärjääväksi ja muita ihmisiä kunnioittavaksi aikuiseksi.
- kannattaa uskoa
Minä en kyllä kanssasi olisi aivan samaa mieltä.
Ei tietenkään ole väliä mikä horoskooppimerkki lapsella on, tuskin se rakkauden määrään kellään vaikuttaa (varsinkaan ravulla, joka on merkeistä kaikista äidillisin) mutta toki se kiinnostaa niitä jotka merkkeihin uskovat.
Se on sitäpaitsi mielenkiintoista huomata jo vauvasta kuinka horoskooppimerkin luonteenpiirteet näkyvät meistä jokaisesta.
Kirjastosta saa hyviä kirjoja lainaksi tästä aiheesta, voi katsoa miten merkit sopivat yhteen, millainen suhde on juuri esim rapu-äidillä ja vesimies-lapsella, tai toisinpäin. Osaa sitten ottaa huomioon toisen oikut ja mielipiteet ja ymmärtää ehkä paremmin lastaan/vanhempaansa/kumppaniaan...
Ei se sen vakavampaa ole!!! :)
- minä pieni vesimies
Auttaakohan tämä "pelkoosi"...
Itse olen vesimies ja vanhempani ovat: isäni on rapu ja äitini laijona. Läheisemmät välit itselläni on isäni kuin äitini kanssa. Isäni on toilailuihini suhtautunut leppoisammin kuin äitini joka leijonana osaa kaiken tietysti parhaiten.
Olen perheeni lapsista vanhin(veli on rapu ja siskot ovat vaaka ja skorppioni) ja kuulemma olen ollut lapsena helppohoitoisin kun olen pystynyt leikkimään yksin ja mielikuvitukseni on viihdyttänyt kun leikkitoveri on puuttunut ;) En koe olleeni mitenkään ongelmallinen ja minä olen ollut perheessämme se riitojen ja kinastelujen väliin jäävä oikeudenmukainen tuomari. Olen myös perheeni luotetuin henkilö jolle kaikki kertovat ongelmiaan. Myös ystävä piirissäni olen paljon käytetty luotettava kuuntelija/olkapää.
Mutta niin monta erilaista veskaria on kuin on muitakin merkkejä, sinun täytyy vain muistaa antaa lapsellesi tilaa hengittää ja olla omissa oloissaan. Hän tulee seuraasi kun sitä kaipaa ja koettuaan sen mukavaksi mahdollisuudeksi eikä ikäväksi pakkopullaksi hän tulee tekemään sitä usein.
Veskari kaipaa omaa seuraa ja rauhaa eikä hänen seuraansa pidä liikaa tuputtautua. Lueppa tuo kirja!Siinä on tehty analyysiä kaikista aurinkomerkeistä vesimies lapsen vanhempina!Laittaisin sen tekstin tänne mielelläni mutta kun täällä ei saa nykyään toisten tekstejä lainata niin joudut lainaamaan kirjan!
tänne sitten kuitenkin jos seriffi poistaa niin poistakoot!
John Astrop:Pikku vesimies
"Rapuvanhempi&vesimieslapsi
Hyvät uutiset:Oletko koskaan kuullut rapuihmisestä,joka ei palvo jälkeläistään?Et tietenkään ole ja sinä rakastatkin tämän pikku tähden lähes kappaleiksi.Lämmin,huolehtiva, ja huumorintajuinen rapuvanhempi iloitsee salaperäisen vesimiesajattelijan tempuista.Tuo vapaustaistelija kuplii uteliaisuutta on rajun epäsovinnainen mutta liian seurallinen ollakseen oikeasti kuriton.Ja hän saa ravun mielikuvituksen lentoon.Rapu tukee vesimieslapsensa mieltymystä toimia ryhmässä,vaikka tunteekin piston sydämmessään,kun pienokainen ryntää leikkikouluun jo ensimmäisenä päivänä taakseen vilkaisematta.
Ravut ovat niin ovelia että osaavat pukea perheelle laatimansa säännöt valeasuihin.Sekä vanhempi että lapsi sepittää tässä leikisän kekseliäässä suhteessa koko ajan uusia tapoja joilla muuttaa tylsät arkiaskareet seikkailuksi.
Oli vesimies kuinka nuori tahansa hän näyttää usein hajamieliseltä professorilta,jonka viileys on lähestulkoon haaste läheisyydenkipeälle ravulle.Sinä osoitat tunteesi mutta sinun on syytä salata liika halaamisen tarpeesi vesimiesjälkeläiseltä toisin kuin joiltakin tunteellisemmilta lapsilta.
Osoita hellyyttä pieninä annoksina niin vesimiehesi kasvaa tunne-elämältään vakaaksi aikuiseksi.Ravun suojelun halu johtaa moniin huoliin. Sinä huolestut joka tapauksessa ja pikku vedenkantajan jatkuvat ja yllättävät tempaukset tekevät sinusta hermoraunion ellet hellitä vähän.Pikku vesimieshistä kehittyy varhain itsevarmoja mutta jos aina sekaannut auttamaan,seuraa katastrofi jonka halusit välttää.Rentoudu!Pikku vesimiehillä on omat omintakeiset mutta pätevät suojelusenkelinsä!
ja sitten huonot uutiset
Vaikeudet jos teille niitä yleensä tulee johtuvat siitä että rapu vilkuilee menneeseen ja vesimies tulevaan.Siitä syntyy erimielisyyttä jos sinä yrität tuputtaa hänelle vanhoja ilonaiheita sillä verukkeella,että hän piti niistä edellisellä kerralla.Tarjouksesi kaikuu kuuroille korville,koska on olemassa jotakin uuttakin.Pikku vesimies ei ole epäkiitollinen mutta eteenpäin etenemisen jarruttelu tuntuu hänestä pahalta rajoitukselta.
Vesimiehet reagoivat räjähtämällä jos heidän vapauttaan rajoitetaan tarpeettomasti.Sinun aarteesi on ilahduttava ystävä mutta ei koskaan kenenkään omistama."
Tähän tekstiin kannattaa varautua vähän epäilevällä kannalla.John on vain käsitellyt asiaa aurinkomerkkien valossa.Kannattaa tietysti tehdä teistä kolmesta miehestäsi,sinusta ja lapsesta kartta jos haluaa oikein täsmällistä tulkintaa!
Kaikkea mitä sanotaan ei kannata ottaa aina todesta.Hyvää odotusaikaa!- Nimetön
mun mummu on rapu ja mä oon vesimies... me ei tul yhtää toimeen... :( kato me vesimiehet ollaa aika itsepäisii... mut onnee sul :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845347Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.423561Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j582932Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin372145Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611916Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861696- 471596
- 941402
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441376Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71205