Kun teen itsemurhan

Anonyymi-ap

Kun tulen jossain vaiheessa itsemurhan, koska mulla on pahoja mielenterveysongelmia. Sen verran pahentunut että olen alkanut itseäni lyömään kasvoihin jne.. Päälle päin musta ei voi huomata että mulla olisi mielenterveysongelmii. Kysysisin sitä kun joku sivullinen tulee mut varmaankin löytämään kuoleena ja se sit soittaa hätäkeskukseen ja poliisit tulee paikalle niin kenelle kaikille sukulaisille poliisi vie suru viestin mun kuolemesta?

12

476

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Itsetuhoisista ajatuksista kannattaisi keskustella ammattilaisen kanssa. On olemassa monia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä. Ao. palveluista voi halutessaan saada tukea ja vinkkejä myös muuhun avun hakemiseen.

      - Tukinet.net - Tukipisteesti netissä https://tukinet.net/

      Tukinetistä saa itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukihenkilö löytyy mm. Mieli Tukisuhteesta. https://tukinet.net/teemat/mieli-tukisuhde/tukisuhteet/

      Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      Joka viikko ma-ke klo 15-19 ja to klo 15-21 on Solmussa-chat päivystys, jossa voi jutella kahden kesken päivystäjän kanssa. Tukinet on avoinna kellon ympäri vuoden jokaisena päivänä.

      - Valtakunnallinen kriisipuhelin

      Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää 24/7 numerossa 09 2525 0111.

      - Kriisikeskukset

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Osassa yksiköistä myös etävastaanotto on mahdollinen. Yhteystiedot löytyvät mm. MIELI Suomen Mielenterveys ry:n nettisivuilta: https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

      Akuutissa tilanteessa kannattaa olla yhteydessä oman kunnan psykiatriseen päivystykseen tai soittaa 112.

      Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

      • Anonyymi

        Miksi ammattilaiset puuttuvat siihen, mitä täällä kirjoitellaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ammattilaiset puuttuvat siihen, mitä täällä kirjoitellaan?

        No mitähän luulisit?


    • Anonyymi

      Sen sanon et ole yksin meitä on monta jossain päin jotka tulevat päättämään itse päivänsä jostakin syystä, kuten minäkin ihan vaan kostona kyseiset tahot tietävät itse osallisuutensa , itse kuitenkin koen olevani se joka tässä voittaa lopulta syyllinen tilanteeseen on tämä valtio että olen joutunut elämään tähänkin asti.
      Ps: rupeaa olemaan mun elinkautinen lusittu en tiedä mitä pahaa olen tehnyt kun on täytynyt tämä elämä kokea.
      Terveisin 49 vuotias.

      • Anonyymi

        Kostoksi itselleen pahan tekeminen ei hyödytä yhtään mitään.
        Olivat ne kyseiset tahot mitä tahansa, eteenpäin ne porskuttaa joka tapauksessa, eivät varmaankaan ala itseään syyllistää.
        Ehkä parempi, jos unohtaisi taakseen kaiken kokemansa pahan ja ikävän.
        Täällä olisi aika monia elämänsä lopettavia, jos jokainen, joka itsensä kokee huonosti kohdelluksi, tekisi sen viimeisen ratkaisun.
        Se ei ole mikään ratkaisu.


    • Anonyymi

      Tässä tilanteessa kuin itse olen niin itsemurha on väistämätön tosi asia, sairastelu jatkuu säästöillä elän, laskut kerääntyy, en omista mitään, onneksi ikää on jo 49 vuotta niin voi lopettaa itsensä haluamassaan kohtaa valitsemallaan tavalla.

      • Anonyymi

        Mulla on lähes sama tilanne, ainoa että mulla ei ole niitä säästöjä.
        Siltikään en ala itseäni tappamaan, aina sitä on jollain tavalla tullut selvittyä, vaikkei helppoa ole ollutkaan.
        Ehkä mun kohdalla se väistämätön tosiasia on tahdonvoima ja sisukkuus, sekä periksiantamattomuus.
        En edes usko, että mikään helpommaksi muuttuisi, mutta silti.


    • Anonyymi

      Suomessa jos haluaa elää niin rahaa pitää olla nii paljon että sitä tulee ovien ja tiivisteiden välistä! Tulen myös itse tekemään itsemurhan jossain välissä. T. Tuleva konkurssi yrittäjä.......

      • Anonyymi

        Kyllä täällä elää voi vähälläkin rahalla, mutta se on aika haasteellista. Kokemusta on.
        Kuinka paljon onkaan ihmisiä, jotka velkoineen kituuttavat, kuitenkaan tappamatta itseään.
        Jokaisella oikeus omiin arvoihinsa, mutta onko mikään oikeasti niin huonosti, että itsemurha olisi se ainoa vaihtoehto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä elää voi vähälläkin rahalla, mutta se on aika haasteellista. Kokemusta on.
        Kuinka paljon onkaan ihmisiä, jotka velkoineen kituuttavat, kuitenkaan tappamatta itseään.
        Jokaisella oikeus omiin arvoihinsa, mutta onko mikään oikeasti niin huonosti, että itsemurha olisi se ainoa vaihtoehto.

        Vähällä rahalla on vaikea elää ainaskin tässä maassa.... voihan sitä tietysti itteensä kiusaa vähällä rahoilla ja kelan tuilla ja ulosotonvelka helvetissä jos kerran haluaa elää niin tässä maassa ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähällä rahalla on vaikea elää ainaskin tässä maassa.... voihan sitä tietysti itteensä kiusaa vähällä rahoilla ja kelan tuilla ja ulosotonvelka helvetissä jos kerran haluaa elää niin tässä maassa ..

        Sen takia kai monet elävät veloistaan ja rahan vähyydestä huolimatta, koska haluavat elää.
        Vähällä rahalla on vaikea elää, mutta silti mahdollista. Eikä kukaan käske ajatella, että se olisi jotenkin itsensä kiusaamista. Ihminen pystyy kummasti keksimään asian kuin asian itsensä kiusaamiseksi, jos niin haluaa.
        Ei kenelläkään helppoa ole, jos kiusaa itseään.
        Ja toisaalta, jos tai kun nyt on köyhä ja veloissa, siltikään tulevasta ei voi tietää, jos vaikka joskus rikastuisikin. Ehkä toiveajattelua, mutta toivossa on hyvä elää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      193
      2128
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      287
      1652
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1345
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      82
      1234
    5. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1127
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1126
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1042
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      969
    9. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      874
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      65
      862
    Aihe