Osaatko Porin murretta? Tässä olisi siitä testi. Kaikki porilaiset, jos niitä tällä palstalla on selviytyvät testistä tietysti leikiten, mutta muilla voi olla ehkä hieman hankaluuksia.
Oma tulos 7/11
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009671616.html
Sinkut-palstan porilaisvisa
28
219
Vastaukset
Hyvää onnea matkassa mutta 11/11
Olen käynyt Porissa 2005 ja heti perään uudestaan 2020.Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Huitale kirjoitti:
Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Hieno tulos kaikesta huolimatta.
- Anonyymi
hämähäkin mielestä ihminen voisi olla joku avaruusolento.
Oli jopa sellaisia sanoja/sanontoja, mitä itse käytän, mutta roikeista en ole kuullut (roikit).
Pori Jazzeilla ilmeisesti tapahtuu kielivaihtoa 😄
Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!- Anonyymi
Kyl o helppoo, 11/11. Mää oo porist, nii toi testi sano 😜
- Anonyymi
Yks oikein ja sekin arvaamalla mut eikö porin pitsiviikon ole juuri alkaneet vai oliko se ruisrock
Ihan outoa. Tuonne pitäisi mennä sanakirjan kanssa. Muuten ei kommunikoinnista tulisi yhtään mitään. 🤐
"Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!"7/11 en muista Porissa käyneeni kyllä. Pari sieltä kotoisin ollutta tuttua on kyllä ollut.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Mullakin sama tulos.
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mulla ei ole kovin hyvä porilaistietous. En tiesä Porista muuta kuin Porin jazzit, Yö-yhtyeen ja Yyterin hiekkarannat.
- Anonyymi
Roskaruokaa on se, valkoista pullaleipää ja makkaraa.
- Anonyymi
Miten niin "fyffe" on poria??? Fygy, fyffe, fygendal, ovat stadin slangia!
- Anonyymi
11/11
Sää oot Porist! En oll, mä oon Turust!
trollikka- Anonyymi
Vau oletko kuiteskin porilais flikkoi mut esität olevasi turun tyttöi
- Anonyymi
Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!
Monesti Turun ja Porin sanonnat menevät sekaisin kun samaa sukulaiskansaa ovat.
Mutta mitenkähän valmistetaan kunnollinen porilainen, eli kuin hampurilainen mutta pihvinä se makkara.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860