Osaatko Porin murretta? Tässä olisi siitä testi. Kaikki porilaiset, jos niitä tällä palstalla on selviytyvät testistä tietysti leikiten, mutta muilla voi olla ehkä hieman hankaluuksia.
Oma tulos 7/11
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009671616.html
Sinkut-palstan porilaisvisa
28
235
Vastaukset
Hyvää onnea matkassa mutta 11/11
Olen käynyt Porissa 2005 ja heti perään uudestaan 2020.Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Huitale kirjoitti:
Vasrasin "mitä sää sanoit?" kun olis pitäny vasta hä? Siinä kävi kämmi. Tällast se on kun on Raumalaisia, Porilaisia ja Turkulaisia sukulaisia.
Hieno tulos kaikesta huolimatta.
- Anonyymi
hämähäkin mielestä ihminen voisi olla joku avaruusolento.
Oli jopa sellaisia sanoja/sanontoja, mitä itse käytän, mutta roikeista en ole kuullut (roikit).
Pori Jazzeilla ilmeisesti tapahtuu kielivaihtoa 😄
Tuloksesi: 10 / 11
Sää oot Porist!
Sehän meni hienosti! Taidat olla syntyperäinen tai -henkinen porilainen. Olet lomasi Yyterissä ansainnut!- Anonyymi
Kyl o helppoo, 11/11. Mää oo porist, nii toi testi sano 😜
- Anonyymi
Yks oikein ja sekin arvaamalla mut eikö porin pitsiviikon ole juuri alkaneet vai oliko se ruisrock
Ihan outoa. Tuonne pitäisi mennä sanakirjan kanssa. Muuten ei kommunikoinnista tulisi yhtään mitään. 🤐
"Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!"7/11 en muista Porissa käyneeni kyllä. Pari sieltä kotoisin ollutta tuttua on kyllä ollut.🙂.
Norppa83 kirjoitti:
Mullakin sama tulos.
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu huomasin että samiksia oltiin tässä porilaistietoudessa.😄.
Mulla ei ole kovin hyvä porilaistietous. En tiesä Porista muuta kuin Porin jazzit, Yö-yhtyeen ja Yyterin hiekkarannat.
- Anonyymi
Roskaruokaa on se, valkoista pullaleipää ja makkaraa.
- Anonyymi
Miten niin "fyffe" on poria??? Fygy, fyffe, fygendal, ovat stadin slangia!
- Anonyymi
11/11
Sää oot Porist! En oll, mä oon Turust!
trollikka- Anonyymi
Vau oletko kuiteskin porilais flikkoi mut esität olevasi turun tyttöi
- Anonyymi
Tuloksesi: 5 / 11
Ei huono!
Monesti Turun ja Porin sanonnat menevät sekaisin kun samaa sukulaiskansaa ovat.
Mutta mitenkähän valmistetaan kunnollinen porilainen, eli kuin hampurilainen mutta pihvinä se makkara.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461